Erikoinen työpaikka

Anonyymi

Sain pienen työpätkän, josta olin ensin mielissäni, mutta pian alkoivat ongelmat ilmetä. Lähiesimies ei hoida vastuitaan, vaan eristäytyy omiin oloihinsa kieltäytyen kanssakäymisestä. Nukkuneeko siellä lukittujen ovien takana. Tärkeintä hälle näkyy olevan palkan nauttiminen...

Pomoakaan ei juuri näy työpisteessä. Hän on hommannut erillisen työtilan toisaalta. Hän ei pysty ratkomaan työyhteisön ongelmia. Hänetkin ns eristetään, koska hän on uusi tulokas. Nää vanhat pierut- pikkupomot- saavat tehdä mitä tahtovat.

Työntekijöiden vaihtuvuus on äärettömän suuri. Uudet tulijat pursuavat intoa, mut joutuvat pian huomaamaan, etteivät voi tilanteelle mitään.
Työkaverit ovat toistensa kimpussa. Se johtuu ihan selkeästi työnjohdon puutteista.
Viestit eivät kulje, on älytöntä päällekkäisyyttä ja suunnittelemsttomuutta.
Itse olen päättänyt selviytyä tämän pätkän loppuun, mutta myös tehnyt sen päätöksen, että tällaiseen paikkaan en tule toiste.

Olen koettanut viedä viestiä ongelmista usealle taholle. Ilmeisesti asioita on korkeammalla taholla puitukin, mutta mitään selvää muutosta asioihin ei ole tullut.
Minun nenälleni ei uskalleta hyppiä, kuten eräiden muiden, koska olen osoittanut voivani taistella ja vieväni asiat ulkopuolisten tietoon.
Työpaikalla on ilmapiiri tosi kireä. Asiakkaatkin sen vaistoavat ja seuraavat tilannetta.
On ikävää joutua tällaiseen paikkaan. Mieluummin olisi työtönnä.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ettet vaan itte olisi se ongelmapesä. Millainen työhistoria sinulla muuten on? Latelet, että viet eteenpäin ja olet sitä ja tätä. KUmma työpaikka kun ei pomoja. No - silloin alkaa väki loikkia pöydälle!

      • Anonyymi

        En ole ongelmapesä. Kuulin entiseltä työntekijältä, että ongelmia on ollut jo kauan ennen tuloani.
        Mm hänet oli pantu pois, kun ei ole alkanut pokkuroida näitä eräitä eikä tehdä pikkupomon työnkuvaan kuuluvia ohjaajan tehtäviä.

        Olen aiemmin toiminut itsenäisessä työssä ja saanut organisoida tekemiseni. Ei ole ikinä tarvinnut tekemisiäni paikkailla.

        Tässä paikassa ongelmana on se, ettei tieto kulje. Ihan kummia tilanteita syntyy, kun ei voida tiedottaa tulevista. Koetin jo viestivihkoakin järjestää, muttei sitä lue kukaan tahi siihen merkkaa.
        Väkeä on liikaa joinakin päivinä, kun ei erityisemmin tarvittaisi ja sitten taas tehdään niaka limassa toisinaan.

        Vallalla on sellainen latistamisen ilmapiiri. Kannustusta tai kehuja ei juuri tipu paitsi asiakkailta. Heidän vuokseen jaksankin jatkaa.

        Olen koettanut tilaisuuden tullen antaa kehuja työtovereille. Kaipaisin sellaista mukavaa yhdessätekemistä ja olemista silloin, kun on helpompia päiviä.
        Sitä ei tapahdu, vaan työntekijät oirehtivat tätä turvatonta tilannetta. Lähiesimies tosiaan loistaa poissaolollaan. En ymmärrä, miten hän päivänsä kuluttaa.

        Olen tyytyväinen, kun työpätkä on loppumassa.
        Joihinkin asioihin vain ei pysty vaikuttamaan.


    • Anonyymi

      Minulta meni se muutama vuosi hukkaan ollessani määräaikainen. Jäädessäni työttömäksi päätinkin että minua on turha kysellä pikkupätkiä tekemään. Jotenka jos luottamus särkyy työkavereihin,sekä haastava ilmapiiri,niin parempi miettiä asiat uudemman kerran.

      • Anonyymi

        Niin se on. On turha ottaa vastaan pikku työpätkiä.
        Tässäkin työpaikassa vaihtuvuus on erittäin suuri. En suuremmin ihmettele, miksi...
        En tule koskaan pyrkimään kyseiseen paikkaan enää ja varoitan muitakin menemästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe