Isä ja sosiaalityöntekijät

Anonyymi

Elikkäs, olen reilu 3kymppinen nainen, avioerolapsi ja erosin itsekin poikani isästä muutama vuosi sitten. Hieman oman eroni jälkeen oma isäni laittoi välit poikki, koska elämäntilanteeni oli hänen mielestään liian stressaava. Eron jälkeen jouduin siis käsittelemään monia asioita ja lisäksi vielä omaa lapsuuttani ja isä-suhdettani. Isäni pahoinpiteli minua lapsena usein, löi, tukisti ja heitti päin seiniä. Isäni on myös manipuloinut ja kontrolloinut elämääni aina. Missä opiskelen, missä asun, millaisen asunnon voin hankkia yms.
Nyt sitten, kun muutin poikani kanssa uudelle paikkakunnalle, niin isäni teki lastensuojeluilmoituksen kertoen sosiaalityöntekijöille, että olen pakottanut poikani muuttamaan, olen uhkaillut itseni tappamisella, käytän huumeita, olen narsisti, minulla on mielenterveysongelmia ja taloudellisia vaikeuksia. Tätä asiaa on tässä nyt muutama kuukausi puitu ja olen sosiaalityöntekijöille kertonut kaikki lapsuuteni pahoinpitelyt ym. Viimeisimmässä tapaamisessa sosiaalityöntekijä sitten ehdotti, että voisi järjestää tapaamisen minulle ja isälleni, että voisimme sopia asiat. Siis oikeasti! Kuinka monelle muulle uhrille on ehdotettu tapaamista pahoinpitelijänsä kanssa asioiden sopimiseksi? Kieltäydyin jyrkästi ja aina vain sosiaalityöntekijä yritti suostutella.. Tuli tunne, että minua ei uskota ja isäni on taas vetänyt hurmaavan roolinsa päälle, joka on mennyt sosiaalityöntekijöihin ihan täydestä.

6

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokemusta samanlaisesta tilanteesta, siinä vain oli isän tilalla ex-anoppini, joka yritti (yrittää vieläkin) laittaa kapuloita rattaisiin keinolla millä hyvänsä. Narsistinen manipuloija, joka on kietonut viranomaisia ympärilleen, mutta toistaiseksi olen pysynyt kovana ja taistellut häntä vastaan. Aikaa on kulunut jo 10 vuotta. 😢

      Sinulle neuvoisin että pysy kovana sinäkin ja älä suostu mihinkään mitä itse et halua. Hae vaikka jonkun terapeutin tms todistus traumoistasi, luulisi sen auttavan.

    • Anonyymi

      Tuossa tuli todella paljon asiaa. Oletko harkinnut että katkaiset välit isääsi kokonaan. Itse tekisin niin ja ilmoittaisin hälle että emme ole enää tekemisissä toistemme kanssa. Muuttaisin vielä kerran ja en ilmittaisi osoitettani. Senhän saa salaiseksi samoin vaihtaisin puhelinumeroni salaiseksi.

      • Anonyymi

        Välit on kokonaan katkaistu. Yhteyttä en pidä ja puhelinnumeroni on salainen. Juuri vaihdoin taas numeroani, kun isäni oli sen jostain käsiinsä saanut... Osoitteemme isäni on kysynyt pojaltani, jota näkee ex-mieheni luona. Isäni ja ex-mieheni siis ovat väleissä. Siihen, että isäni näkee poikaani en voi puuttua niin kauan, kun mitään pahaa ei tapahdu. Tämä Suomi on siitä hieno valtio, että oli ihmisellä millainen historia tahansa, niin mitään ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä et voi tehdä, aina pitää odottaa, että jotain pahaa tapahtuu! Ja sosiaaliviranomaisetkin ovat ilmeisesti sitä mieltä, että ihminen voi muuttua täydestä hirviöstä kiltiksi vanhukseksi, jolle pitäisi antaa kaikki anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välit on kokonaan katkaistu. Yhteyttä en pidä ja puhelinnumeroni on salainen. Juuri vaihdoin taas numeroani, kun isäni oli sen jostain käsiinsä saanut... Osoitteemme isäni on kysynyt pojaltani, jota näkee ex-mieheni luona. Isäni ja ex-mieheni siis ovat väleissä. Siihen, että isäni näkee poikaani en voi puuttua niin kauan, kun mitään pahaa ei tapahdu. Tämä Suomi on siitä hieno valtio, että oli ihmisellä millainen historia tahansa, niin mitään ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä et voi tehdä, aina pitää odottaa, että jotain pahaa tapahtuu! Ja sosiaaliviranomaisetkin ovat ilmeisesti sitä mieltä, että ihminen voi muuttua täydestä hirviöstä kiltiksi vanhukseksi, jolle pitäisi antaa kaikki anteeksi.

        "Tämä Suomi on siitä hieno valtio, että oli ihmisellä millainen historia tahansa, niin mitään ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä et voi tehdä, aina pitää odottaa, että jotain pahaa tapahtuu!"

        Kyse ei ole tässä tapauksessa vanhemman toi isovanhemman oikeudesta lapseen, vaan lapsen oikeudesta isään ja isoisään. Tuota oikeutta ei ole syytä rajata, ellei lapselle aiheudu vaaraa.

        Ilmeisesti välisi ex-mieheesi ovat myös niin tulehtuneet, että et pysty hänen kanssaan asiasta sopimaan?


    • Anonyymi

      Aina noita lastensuojelun työntekijöitä pidetään jotenkin tyhminä ja tahdottomina, jotka ovat ex puolisoiden manipuloitavissa.

      No isäsi teki lastensuojeluilmoituksen , mutta mitä siitä. Lastensuojelu varmaan havaitsi miten hyvä äiti olet ja totesi ilmoituksen perättömäksi. Jos isäsi edelleen tekee ilmoituksia, alkaa niillä olla yhä vähemmän painoarvoa. Kiusallisia kyllä, mutta kärsivällisyydellä niistä selviää.

    • Anonyymi

      Jos pidät isääsi epäsovina henkilönä lapsesi elämään niin voit kieltää tapaamiset. ota yhteyttä sinne lasuun ja tee ilmoitus, samalla voit kertoa exällesi että kiellät tapaamiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe