Elikkäs, olen reilu 3kymppinen nainen, avioerolapsi ja erosin itsekin poikani isästä muutama vuosi sitten. Hieman oman eroni jälkeen oma isäni laittoi välit poikki, koska elämäntilanteeni oli hänen mielestään liian stressaava. Eron jälkeen jouduin siis käsittelemään monia asioita ja lisäksi vielä omaa lapsuuttani ja isä-suhdettani. Isäni pahoinpiteli minua lapsena usein, löi, tukisti ja heitti päin seiniä. Isäni on myös manipuloinut ja kontrolloinut elämääni aina. Missä opiskelen, missä asun, millaisen asunnon voin hankkia yms.
Nyt sitten, kun muutin poikani kanssa uudelle paikkakunnalle, niin isäni teki lastensuojeluilmoituksen kertoen sosiaalityöntekijöille, että olen pakottanut poikani muuttamaan, olen uhkaillut itseni tappamisella, käytän huumeita, olen narsisti, minulla on mielenterveysongelmia ja taloudellisia vaikeuksia. Tätä asiaa on tässä nyt muutama kuukausi puitu ja olen sosiaalityöntekijöille kertonut kaikki lapsuuteni pahoinpitelyt ym. Viimeisimmässä tapaamisessa sosiaalityöntekijä sitten ehdotti, että voisi järjestää tapaamisen minulle ja isälleni, että voisimme sopia asiat. Siis oikeasti! Kuinka monelle muulle uhrille on ehdotettu tapaamista pahoinpitelijänsä kanssa asioiden sopimiseksi? Kieltäydyin jyrkästi ja aina vain sosiaalityöntekijä yritti suostutella.. Tuli tunne, että minua ei uskota ja isäni on taas vetänyt hurmaavan roolinsa päälle, joka on mennyt sosiaalityöntekijöihin ihan täydestä.
Isä ja sosiaalityöntekijät
6
95
Vastaukset
- Anonyymi
Kokemusta samanlaisesta tilanteesta, siinä vain oli isän tilalla ex-anoppini, joka yritti (yrittää vieläkin) laittaa kapuloita rattaisiin keinolla millä hyvänsä. Narsistinen manipuloija, joka on kietonut viranomaisia ympärilleen, mutta toistaiseksi olen pysynyt kovana ja taistellut häntä vastaan. Aikaa on kulunut jo 10 vuotta. 😢
Sinulle neuvoisin että pysy kovana sinäkin ja älä suostu mihinkään mitä itse et halua. Hae vaikka jonkun terapeutin tms todistus traumoistasi, luulisi sen auttavan. - Anonyymi
Tuossa tuli todella paljon asiaa. Oletko harkinnut että katkaiset välit isääsi kokonaan. Itse tekisin niin ja ilmoittaisin hälle että emme ole enää tekemisissä toistemme kanssa. Muuttaisin vielä kerran ja en ilmittaisi osoitettani. Senhän saa salaiseksi samoin vaihtaisin puhelinumeroni salaiseksi.
- Anonyymi
Välit on kokonaan katkaistu. Yhteyttä en pidä ja puhelinnumeroni on salainen. Juuri vaihdoin taas numeroani, kun isäni oli sen jostain käsiinsä saanut... Osoitteemme isäni on kysynyt pojaltani, jota näkee ex-mieheni luona. Isäni ja ex-mieheni siis ovat väleissä. Siihen, että isäni näkee poikaani en voi puuttua niin kauan, kun mitään pahaa ei tapahdu. Tämä Suomi on siitä hieno valtio, että oli ihmisellä millainen historia tahansa, niin mitään ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä et voi tehdä, aina pitää odottaa, että jotain pahaa tapahtuu! Ja sosiaaliviranomaisetkin ovat ilmeisesti sitä mieltä, että ihminen voi muuttua täydestä hirviöstä kiltiksi vanhukseksi, jolle pitäisi antaa kaikki anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välit on kokonaan katkaistu. Yhteyttä en pidä ja puhelinnumeroni on salainen. Juuri vaihdoin taas numeroani, kun isäni oli sen jostain käsiinsä saanut... Osoitteemme isäni on kysynyt pojaltani, jota näkee ex-mieheni luona. Isäni ja ex-mieheni siis ovat väleissä. Siihen, että isäni näkee poikaani en voi puuttua niin kauan, kun mitään pahaa ei tapahdu. Tämä Suomi on siitä hieno valtio, että oli ihmisellä millainen historia tahansa, niin mitään ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä et voi tehdä, aina pitää odottaa, että jotain pahaa tapahtuu! Ja sosiaaliviranomaisetkin ovat ilmeisesti sitä mieltä, että ihminen voi muuttua täydestä hirviöstä kiltiksi vanhukseksi, jolle pitäisi antaa kaikki anteeksi.
"Tämä Suomi on siitä hieno valtio, että oli ihmisellä millainen historia tahansa, niin mitään ennalta ehkäiseviä toimenpiteitä et voi tehdä, aina pitää odottaa, että jotain pahaa tapahtuu!"
Kyse ei ole tässä tapauksessa vanhemman toi isovanhemman oikeudesta lapseen, vaan lapsen oikeudesta isään ja isoisään. Tuota oikeutta ei ole syytä rajata, ellei lapselle aiheudu vaaraa.
Ilmeisesti välisi ex-mieheesi ovat myös niin tulehtuneet, että et pysty hänen kanssaan asiasta sopimaan?
- Anonyymi
Aina noita lastensuojelun työntekijöitä pidetään jotenkin tyhminä ja tahdottomina, jotka ovat ex puolisoiden manipuloitavissa.
No isäsi teki lastensuojeluilmoituksen , mutta mitä siitä. Lastensuojelu varmaan havaitsi miten hyvä äiti olet ja totesi ilmoituksen perättömäksi. Jos isäsi edelleen tekee ilmoituksia, alkaa niillä olla yhä vähemmän painoarvoa. Kiusallisia kyllä, mutta kärsivällisyydellä niistä selviää. - Anonyymi
Jos pidät isääsi epäsovina henkilönä lapsesi elämään niin voit kieltää tapaamiset. ota yhteyttä sinne lasuun ja tee ilmoitus, samalla voit kertoa exällesi että kiellät tapaamiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758