Eurooppa lämpenee nopeammin

24

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole enää mitään järkeä uskoa mihinkään ilmastoon liittyvää. Ainoa mikä tiedetään varmasti on se että ei tiedetä. Kymmenien vuosien kuluttua tiedetään ehkä jotain enemmän, ehkä.

    • Denialisteilla on kiire kieltämään tieteelliset mittaukset.

      Hohhoijaa.

      • Anonyymi

        Kuuluuko ilmatieteenlaitoskin denialisteihin?


    • Anonyymi

      Noinhan se viimeksikin meni kun lämpeni. Päiväntasaajalla lämpeni asteen ja pohjoisessa kymmenen. Positiivista kehitystä. Etelässä ei tule liian kuuma ja pohjoisessa lämpenee mukavasti.

      • Anonyymi

        Noinhan se menee, mutta ymmärrätkö miksi. Jons ainakaan ei ymmärrä. Se vain tietää pikkusen jotain, mutta ymmärrys puuttuu aivan täysin. Kyllä tuo aloitus taas kerran todisti sen. Tiedettä täytyy myös ymmärtää. Vasta sitten tietää jotain tieteestä.


    • No ei täällä ainakaan ole mikään lämmennyt.

    • Anonyymi

      Tuohan on hyvä uutinen ja tarkoittaa, että sään ääri-ilmiöt ovat talttumaan päin. Sään ääri-ilmiöthän syntyvät pohjoisten ja eteläisten ilmamassojen välisistä lämpötilaeroista ja, jos nuo nyt ovat pienenemässä, tietää se huonoa sään ääri-ilmiölle.

    • Anonyymi

      Miksi lämpeneminen ei näy esim. Sodankylän mittauksissa?
      40-luku on edelleen lämpöisempi, kuin tämän hetken lämpötilat.
      Pohjoisempanahan piti lämmetä voimakkaimmin.

    • Anonyymi

      Helsinkiin tarjotaan 10 C lämpötilaa ja sadetta. Kieliin tarjotaan 14 C lämpötilaa ja sadetta. On näköjään Pohjois-Saksan ilmasto vihdoin saapunut.

    • Anonyymi

      Paljonko on ihmisen aiheuttamaa tuossa lämpenemisessä`?
      Meidänhän pitäisi olla lämpimän syklin nosteessa kun edellinen 400 vuotta oli kylmää. Eikö niin Jons? Lätkämailan varsi ei ole suora , vai mitä?

      Alarmisti sanoo kaikki vaikka ollaan luonnollisen lämpöaallon harjalla.

      Realisti sanoo ei ihan tiedetä, koska ennustelut ja säteilypakoitteet eivät toteudu todellisuudessa. CO2 vaikutti vasta 1950- luvun jälkeen ja lämpöily taas alkoi vasta 1980 -luvun jälkeen. 1920-1940 oli jo lämmennyt täysin luonnollisesti.

    • Anonyymi

      Eurooppa lämpenee nopeammin, koska täällä on kiinnitetty huomiota ilmansaasteiden vähentämiseen. Saasteilla on jäähdyttävä nettovaikutus.

      • Anonyymi

        CO2 ei ole saaste. Se on elämän kaasu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        CO2 ei ole saaste. Se on elämän kaasu.

        Ylläoleva kirjoittaja tarkoittanee hiiilen ja öljyn poltossa syntyviä rikki- ja typpiyhdisteitä.
        Happosateita ei kyllä kaivata takaisin.


    • Anonyymi

      Maailman hiilidioksidipäästöt kasvavat tänä vuonna (2018) 2,7 prosenttia viime vuodesta, tutkijat kertovat. Viime vuonna hiilidioksidipäästöt kasvoivat toissa vuodesta 1,6 prosenttia. IPCC on arvioinut, että hiilidioksidipäästöjen pitäisi laskea vuoteen 2030 mennessä puoleen ja vuoteen 2050 mennessä nollaan, jotta ilmasto ei lämpenisi yli 1,5:tä astetta.
      Kaikki ovat ilmastosta huolissaan mutta kukaan ei vaadi itselleen palkan alennusta jotta voisi kuluttaa vähemmän. Päästöt tulevatkin lisääntymään jatkossa jääkiekkomailan lavan suuntaisesti.

      • Anonyymi

        Siinä sitten huomaamme toivottavasti kaikki , että CO2 ei johda suoraan lämpötilojen kasvuun vaan muutkin asiat vaikuttavat siihen. Ennustelut ja todellisuus eivät tule kohtaamaan.

        Ilmastoon vaikuttaa niin monia asia- Veikkaan vuosikymmenien jäähtymistä ja sen jälkeen taas lämpenemistä kun auringontehot laskevat ja niidenkin vaikutus alkaa viiveellä.

        Keskiajan lämpökausikaan ei ollut aivan globaali, mutta melkein. Eteläisellä Valtamerellä oli alueita jotka eivät olleet yhtä lämpimiä kuin Pohjolassa. Niin nytkin ja meret sielä ovat kylmiä ja vastaanottavat CO2 ta suuresti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitten huomaamme toivottavasti kaikki , että CO2 ei johda suoraan lämpötilojen kasvuun vaan muutkin asiat vaikuttavat siihen. Ennustelut ja todellisuus eivät tule kohtaamaan.

        Ilmastoon vaikuttaa niin monia asia- Veikkaan vuosikymmenien jäähtymistä ja sen jälkeen taas lämpenemistä kun auringontehot laskevat ja niidenkin vaikutus alkaa viiveellä.

        Keskiajan lämpökausikaan ei ollut aivan globaali, mutta melkein. Eteläisellä Valtamerellä oli alueita jotka eivät olleet yhtä lämpimiä kuin Pohjolassa. Niin nytkin ja meret sielä ovat kylmiä ja vastaanottavat CO2 ta suuresti.

        Millä konstilla on selvitetty Eteläisen valtameren lämpötilat keskiajalla? Kenties niinkuin ne nykyäänkin selvitetään eli mallintamalla ja arvausennustuksilla?


      • Anonyymi

        Kerrotko vielä mitä väliä sillä on mitä joku IPCC arvelee, arvailee tai ennustelee ja mitä muuta väliä on CO2-päästöillä kuin 97% konsensus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä konstilla on selvitetty Eteläisen valtameren lämpötilat keskiajalla? Kenties niinkuin ne nykyäänkin selvitetään eli mallintamalla ja arvausennustuksilla?

        Tämä kartta auttaa jos olet kiinnostunut asiasta tarkemmin.

        https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1akI_yGSUlO_qEvrmrIYv9kHknq4&ll=2.5444437451708134e-14,38.03818500000011&z=2

        Klikkaamalla mittauspaikkaa saat näkyviin viitteet kyseisessä paikassa tehtyjä mittauksia käsitteleviinn tieteellisiin tutkimuksiin.

        Jos sen sijaan olet tiedettä kiistämässä niin suosittelisin vaikkapa salaliittoteoria-palstalle siirtymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä konstilla on selvitetty Eteläisen valtameren lämpötilat keskiajalla? Kenties niinkuin ne nykyäänkin selvitetään eli mallintamalla ja arvausennustuksilla?

        Laitoin palautuspyynnön poistetusta asiallisesta vastauksesta tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä konstilla on selvitetty Eteläisen valtameren lämpötilat keskiajalla? Kenties niinkuin ne nykyäänkin selvitetään eli mallintamalla ja arvausennustuksilla?

        Katso n 50 erilista tieteellistä tutkimusta asiasta: Mediewal warm period

        Sielä on todettu melkein kaikissa maissa ja mantereilla lämpenemistä ,
        mutta muutamissa ei ole todettu.

        Keskiajan lämpökauden globaalisuus on tähän mennessä kieletty viherfasistien piirissä,
        Mutta tieteelle hekään eivät voi mitään muuta kun yrittävät peittää tietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso n 50 erilista tieteellistä tutkimusta asiasta: Mediewal warm period

        Sielä on todettu melkein kaikissa maissa ja mantereilla lämpenemistä ,
        mutta muutamissa ei ole todettu.

        Keskiajan lämpökauden globaalisuus on tähän mennessä kieletty viherfasistien piirissä,
        Mutta tieteelle hekään eivät voi mitään muuta kun yrittävät peittää tietoa.

        Googlesta löytyy kartta, jonka karttapisteitä klikkaamalla näkee mikä nimenomainen tieteellinen tutkimus juuri sen pisteen dataa MWP:n kannalta katsottuna on käsitellyt. Sen löytää lyhytlinkillä urly piste fi kauttaviiva 1kFT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kartta auttaa jos olet kiinnostunut asiasta tarkemmin.

        https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1akI_yGSUlO_qEvrmrIYv9kHknq4&ll=2.5444437451708134e-14,38.03818500000011&z=2

        Klikkaamalla mittauspaikkaa saat näkyviin viitteet kyseisessä paikassa tehtyjä mittauksia käsitteleviinn tieteellisiin tutkimuksiin.

        Jos sen sijaan olet tiedettä kiistämässä niin suosittelisin vaikkapa salaliittoteoria-palstalle siirtymistä.

        Joo juuri näin! Pohjoinen Eurooppa oli lämpimin aivan kuin nytkin ja Etelä'inen Tyyni Valtameri ja Etelämanner kylmin aivan...


    • Anonyymi

      Aut*maattim*der*inti taas pyynnöstä asiallisia viestejä poistelemassa, katsotaan kauanko palautus kestää...

      • Anonyymi

        Poistatetun viestin palautus tulikin heti ensimmäisenä arkipäivänä palautuspyynnön jälkeen eli homma toimii.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe