äiti on kokoajan tosi kireä minulle ja aina on väkivaltainen minulle, esimerkiksi lyö minua ja uhkaa minua. jos olen esimerkiksi saanut kokeesta 4-6 alkaa käyttää vakivaltaa minusta. ja hän aina purkaa minuun hänen vihansa. en tiedä kannattaisiko puhua jollekki sosiaalityöntekiälle tai tehdä lastensuojelu ilmoitus tai soittaa poliisit. en jaksa ikinä olla kotona, ja ainakun esimrkiksi olen kotona yksin olen tosi iloinen ja esim jos oon iloinen se aina tulee pilaamaan sen. Jos edes nään hänen naaman mun päivä menee jo pilalle. Äiti aina sanoo että en jaksa kasvattaa sun kaltaista lasta yms yms. olen 11-vuotta vanha ja 5 luokal. erimaalainen kuin suomi
äidin väkivalta
3
59
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, kannattaa hakea apua tilanteeseesi.
- Anonyymi
voisit siellä koulussa keskustella tilanteestasi vaikka terveydenhoitajan kanssa. Hänellä on vaitiolovelvollisuus ja auttaa sinua varmasti. Todennäköisesti hän haluaa jutella tilanteestasi lastensuojelun kanssa, mutta sitäkään älä pelkää. Kerrot vaan rehellisesti mitä siellä kotona tapahtuu, älä valehtele, liioittele tai vähättele kokemaasi. Eikä tarvitse hävetä, se että olet muun maalainen kuin suomalainen ei merkitse tässä mitään saat apua kyllä, eikä lyömistä tarvitse kestää. Jos pelottaa seuraukset puhu niistäkin sille terveydenhoitajalle. Puhu rehellisesti ja rohkeasti, ne aikuiset koulussa on koulutettuja erilaisiin nuorten ongelmiin, nyt kukaan ei tiedä sinun hätääsi ja saattaa tuntua siltä ettei ketään kiinnosta, mutta kyllä he auttavat kun ensin saavat tietää miten sinulla menee. Voit opettajallesi sanoa että sinulla on kotona erimielisyyksiä ja haluat jutella terkkarin kanssa. Asiat järjestyy kyllä, kunhan uskallat kertoa tilanteestasi jollekin aikuiselle, vaikka siellä koulussa.
- Anonyymi
Lapsi-kulta,olen tosi pahoillani puolestasi.Puhu asiasta jollekin aikuiselle.Muista ettei se ole sinun syytäsi.Lämmin halaus sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399