Kuinka palstan naiset suhtautuu sotilaskarkuruuteen?

Arvatenkin pitäisivät sellaista suomimiestä selkärangattomana vätyksenä joka tulisi välittömästi kenttäoikeudessa teloittaa, vai mitä?

Se onkin jännä kun sitten jos mies tulee muualta se on ihqu ja kaikki mahdollinen on tehtävä sen auttamiseksi, kustannuksilla ei mitään väliä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006269849.html?ref=rss

Missään tapauksessa edes törkeät rikokset eivät saa olla esteenä The Turvapaikalle, oikeastaan ne ovat vain eduksi kun Ohisalo & co rakastaa sitten vain enemmän:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006269217.html

71

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi Hommaritari ei ole lausunut halaistua sanaa aatetoverinsa sekoilusta Saksassa?

• Jaa mistä sekoilusta? sekö juttu missä se joku yksittäistapaus jvähn kepposteli? Oli varmaan järjestetty juttu sekin mutta huomionarvoista oli se että heti oli merkel tuomitsemassa että vihateoille ei saa antaa sijaa. Mitä siinä oli, yksi kuollut? ei kun 2, gooklasin, No eipä ole merkel tuominnut ketään niistä sadoista murhista ja tuhansista viahteoista joita on saksalaisiin kohdistunut muiden kansallisuuksien tahoilta. Silloin nuo päättäjät lyö aina pään pensaaseen kun sellaisia tapahtuu ja niitä on paljon.

Sitä tavallisena kansalaisena vähän odottaisi että kun omaan kansaan kohdistuu vihatekoja että silloin päättäjät sanoisi jotain "vihateoille ja terrorismille ei ole sijaa" mutta silloin ne on aina hiljaa, sikäli en ihmettele yhtään että omankin kansan ihmsistä osa radikalisoituu. Tiesitkös muuten että mitä homogeenisempi yhteiskunta sen rauhallisempi se myös on? niin on ollut kautta historian ja tulee aina olemaan. Eli jos yhteikunnan trauhan tuhoamisesta jotain pitää syyttää ne on juurikin poliitikot.

• Harmaaritari kirjoitti:

Jaa mistä sekoilusta? sekö juttu missä se joku yksittäistapaus jvähn kepposteli? Oli varmaan järjestetty juttu sekin mutta huomionarvoista oli se että heti oli merkel tuomitsemassa että vihateoille ei saa antaa sijaa. Mitä siinä oli, yksi kuollut? ei kun 2, gooklasin, No eipä ole merkel tuominnut ketään niistä sadoista murhista ja tuhansista viahteoista joita on saksalaisiin kohdistunut muiden kansallisuuksien tahoilta. Silloin nuo päättäjät lyö aina pään pensaaseen kun sellaisia tapahtuu ja niitä on paljon.

Sitä tavallisena kansalaisena vähän odottaisi että kun omaan kansaan kohdistuu vihatekoja että silloin päättäjät sanoisi jotain "vihateoille ja terrorismille ei ole sijaa" mutta silloin ne on aina hiljaa, sikäli en ihmettele yhtään että omankin kansan ihmsistä osa radikalisoituu. Tiesitkös muuten että mitä homogeenisempi yhteiskunta sen rauhallisempi se myös on? niin on ollut kautta historian ja tulee aina olemaan. Eli jos yhteikunnan trauhan tuhoamisesta jotain pitää syyttää ne on juurikin poliitikot.

Ei kun ai niin sanoohan ne, täälläkin taisivat oulun tapausten jölkeen tuomita ja varoitella omaa kansaa että ei saa sortua vihatekoihin näiden pikkukepposten vuoksi tai siitä seuraa ankara rangaistus.

• Hommaritari..😄

Vieläkö se hommaforumikin pelittää, niin kai..

• Harmaaritari kirjoitti:

Ei kun ai niin sanoohan ne, täälläkin taisivat oulun tapausten jölkeen tuomita ja varoitella omaa kansaa että ei saa sortua vihatekoihin näiden pikkukepposten vuoksi tai siitä seuraa ankara rangaistus.

Oliko se case Kouvola yksittäistapaus?

• Anonyymi

Nojaa ... jos Suomessa olisi samanlainen armeija ja yhteiskunta kuin noissa maissa, niin olisin varmasti ensimmäisenä järjestämässä poikiani pois maasta ja vaaravyöhykkeeltä. Sen sijaan Suomessa kun systeemi on täysin toinen, niin suosittelen heille armeijaan menoa. Lopullisen päätöksen saavat toki tehdä itse.

-3 pojan äiti-

• Jaa niin millä tavalla se on toinen? sanotko siis että kun siellä on rauhatonta ja väkivaltaista ja kaikenlaista kofliktia? no miksi sitten haluat tuoda sellaisen maailman tänne?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jaa niin millä tavalla se on toinen? sanotko siis että kun siellä on rauhatonta ja väkivaltaista ja kaikenlaista kofliktia? no miksi sitten haluat tuoda sellaisen maailman tänne?

Kokeilepa ensiksi ottaa itse edes pikkaisen selvää asiasta. Sitten voidaan jatkaa keskustelua aiheesta. Suomen armeijaa ei oikeastaan voi edes verrata tuon tyyppisiin järjestelmiin. Vinkiksi, että konfliktit yms. ovat vain yksi pieni osa yhtälöä.

-3 pojan äiti-

p.s. Ei kuule kannata edes yrittää spekuloida mitä minä mihinkäkin haluan "tuoda". Menee meinaan niin pahasti pieleen, että ei kannata pistää lottokuponkia sisään - ei ainakaan tänään.

• Anonyymi

Minun mielestäni Suomen Tasavaltaa pitää myöskin puolustella valehtelevia poliiseja ja poliitikkojakin vastaan, kuten myös lahjottuja armeijan kenraalejakin vastaan, Suomen Tasavaltaa pitäisi puolustaa tuollaista korruptiota vastaan :D

• Anonyymi

Irakilaiset karkurit on kaikki jännämiehiä joten naiset suopeana ottavat vastaan.

• No sillä tavalla ettei kukaan karkaa yhtään minnekään.
      Vala kun vannotaan, sotilas ei karkaa.

• Anonyymi

Vala ei ole sitova ikinä, jokainen päivä voi muuttaa mieltään ja vannoa uuden valan.

• Anonyymi kirjoitti:

Vala ei ole sitova ikinä, jokainen päivä voi muuttaa mieltään ja vannoa uuden valan.

Totta kai se on sitova!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... niin vertauskuva tuollaiseen sitten: onko siis uudempi testamentti eli vala pätevämpi kuin vanhempi testamentti eli vala, kumminko päin laki sanoo että se on?

Eli jos tekee uuden valan eli testamentin vanhan valan eli testamentin päälle, eikös se uusi päätös/vala/testamentti ole kuitenkin pätevin.
        '

• Anonyymi kirjoitti:

... niin vertauskuva tuollaiseen sitten: onko siis uudempi testamentti eli vala pätevämpi kuin vanhempi testamentti eli vala, kumminko päin laki sanoo että se on?

Eli jos tekee uuden valan eli testamentin vanhan valan eli testamentin päälle, eikös se uusi päätös/vala/testamentti ole kuitenkin pätevin.
        '

Sotilasvala pitää.

• Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

Sotilasvala pitää.

Eli se minkä ala-ikäisenä armeijassa teit pätee kun aikuisena sitten teet uuden sotilasvalan vaikka NATO:lle, niin väität että alkuperäinen pitää silti, entä vakoojat ja sellaiset jotka vaihtelevat puolta joka toinen päivä on käytössä aina eri vala joille kaikille on aina sen aikaa lojaali, vaikka vain yhden päivänkin?

• Anonyymi kirjoitti:

Eli se minkä ala-ikäisenä armeijassa teit pätee kun aikuisena sitten teet uuden sotilasvalan vaikka NATO:lle, niin väität että alkuperäinen pitää silti, entä vakoojat ja sellaiset jotka vaihtelevat puolta joka toinen päivä on käytössä aina eri vala joille kaikille on aina sen aikaa lojaali, vaikka vain yhden päivänkin?

Omalle valtiolle olet lojaali.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Sotilasvala pitää.

Ei ole Suomessakaan kaikki miehet sotilasvalaa vannoneet, jos eivät ole armeijaa suorittaneet. En ole itsekään moista valaa vannonut, kuten ei ole palstan miehistä mun lisäksi Periskään. Muista en sitten ole ihan varma.

Sanoisin että moinen vala on menettänyt hieman merkitystään sukupolvien aikana tässä muutaman vuosikymmenen aikana, että se ei ole varmasti enää tänä päivänä läheskään yhtä suuri "kunnia", kun joskus 50-luvulla vielä oli.

• Anonyymi

Totta kai se on sitova!

Itse olen vannonut aikanaan sotilasvalan mutta se ei sido minua mihinkään. Voin koska tahansa halutessani irtisanoutua reservistä vakaviin mielenterveysongelmiin ja aspergerin syndroomaan vedoten eikä mun tarvi sodan syttyessä enää tätä maata puolustaa.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen vannonut aikanaan sotilasvalan mutta se ei sido minua mihinkään. Voin koska tahansa halutessani irtisanoutua reservistä vakaviin mielenterveysongelmiin ja aspergerin syndroomaan vedoten eikä mun tarvi sodan syttyessä enää tätä maata puolustaa.

KilttiMies89

Sitäpaitsi olisin varmaan saanut armeijasta vapautuksen jos mulla olis diagnosoitu nää jutut hyvissä ajoin.

KilttiMies89

• DarkFear kirjoitti:

Ei ole Suomessakaan kaikki miehet sotilasvalaa vannoneet, jos eivät ole armeijaa suorittaneet. En ole itsekään moista valaa vannonut, kuten ei ole palstan miehistä mun lisäksi Periskään. Muista en sitten ole ihan varma.

Sanoisin että moinen vala on menettänyt hieman merkitystään sukupolvien aikana tässä muutaman vuosikymmenen aikana, että se ei ole varmasti enää tänä päivänä läheskään yhtä suuri "kunnia", kun joskus 50-luvulla vielä oli.

Että piti nyt tähänkin keskellä yötä herätä.

Sinä vertaat nyt ylioppilaslakkia sotilasvalaan!
        Lakki on menettänyt suuremman kunniansa, mutta vala ei.

Ei menetä koskaan.

Isänmaalla on aina arvo ja kunnia eikä puolustus lakkaa ikinä!

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Se riippuu terveydentilasta. Mutta venkuloimalla siitä ei pääse.

• Lisään, että ei karata Suomesta eikä karata ulkomailtakaan.

En hyväksy.

• Anonyymi

Sinun teoriasi valanvelvoitteista tarkoittaisi silloin sitä että kaikki SUPO:n miehet ovat sotilaskarkureita ja maasnpettureita.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun teoriasi valanvelvoitteista tarkoittaisi silloin sitä että kaikki SUPO:n miehet ovat sotilaskarkureita ja maasnpettureita.

Minun teoriani on se, että isänmaalle ollaan uskollisia ellei puolustusvoimien ylipäällikkö toisin määrää.

• Anonyymi

Minun teoriani on se, että isänmaalle ollaan uskollisia ellei puolustusvoimien ylipäällikkö toisin määrää.

Oletko ikinä soittanut Suojelupoliisin päivystykseen? Minä olen joskus yli 20 vuotta sitten.

En muista siitä puhelusta enää mitään, kuin että: kokeilin vain uutta kännykkää ja soittelin kaikkialle että miten toimii, tuon muistan miten vastasivat: "Mitä asiaa suojelupoliisille?" :D

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko ikinä soittanut Suojelupoliisin päivystykseen? Minä olen joskus yli 20 vuotta sitten.

En muista siitä puhelusta enää mitään, kuin että: kokeilin vain uutta kännykkää ja soittelin kaikkialle että miten toimii, tuon muistan miten vastasivat: "Mitä asiaa suojelupoliisille?" :D

Jaa. Nyt menee vieraalle alueelle.

Jos ei ole koskaan omaksunut tätä isänmaa-henkeä itselleen sopivaan arvomaailmaan kuuluvaksi, niin silloin ei myöskään ole mihinkään velvollinen. Mielestäni tollainen ajattelutapa, jossa "Valtio määrää ja tietää kaiken paremmin puolestasi" sopii paremmin johonkin Pohjois-Korean kaltaiseen diktatuuriseen järjestelmään, kun yhteenkään nykyaikaiseen eurooppalaiseen valtioon ja EU:n perusarvoihin.

Aina toki löytyy joitakin sellaisia fasisteja, jotka ovat eri mieltä tästä asiasta.

• Anonyymi

Ei tässä maassa kyllä ole enää mitään puolustamisen arvoista joten minä ainakin karkaisin mahdollisimman kauas ulkomaille samantien jos sota syttyis. Siinä ei paljon ylipäällikön käskyt painaisi.

KilttiMies89

• DarkFear kirjoitti:

Jos ei ole koskaan omaksunut tätä isänmaa-henkeä itselleen sopivaan arvomaailmaan kuuluvaksi, niin silloin ei myöskään ole mihinkään velvollinen. Mielestäni tollainen ajattelutapa, jossa "Valtio määrää ja tietää kaiken paremmin puolestasi" sopii paremmin johonkin Pohjois-Korean kaltaiseen diktatuuriseen järjestelmään, kun yhteenkään nykyaikaiseen eurooppalaiseen valtioon ja EU:n perusarvoihin.

Aina toki löytyy joitakin sellaisia fasisteja, jotka ovat eri mieltä tästä asiasta.

Höpöhöpö. Ei siinä ole kysymys mistään onko kukakin mitäkin omaksunut: Armeija käydään ja maata puolustetaan.

Kun olet vannonut valan olet velvollinen ja sanoisin, että kansalaisena kyllä muutenkin vaikka olisit vain nenää kaivanut. Suomalainen puolustaa Suomea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä maassa kyllä ole enää mitään puolustamisen arvoista joten minä ainakin karkaisin mahdollisimman kauas ulkomaille samantien jos sota syttyis. Siinä ei paljon ylipäällikön käskyt painaisi.

KilttiMies89

Irakilaiset siis tekivät mielestäsi oikein, kun karkasivat tänne maanääriin, sen sijaan, että olisivat jääneet taistelemaan isisiävastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Eipä se noin mene. Et ole lähdössä yhtään mihinkään.

Mulle tuo on suuri loukkaus kuulla kenenkään sanovan ettei tässä maassa ole mitään puolustamisen arvoista.

Musta se lause on isänmaan häpäisyä ja sen perinnön mitä oma isoisä(kin) on tänne jättänyt ja niiden kaikkien sotilaiden, jotka sodassa kaatuivat.

Ei tarvii mulle sitä toista kertaa esittää.

Höpöhöpö. Ei siinä ole kysymys mistään onko kukakin mitäkin omaksunut: Armeija käydään ja maata puolustetaan.

Kun olet vannonut valan olet velvollinen ja sanoisin, että kansalaisena kyllä muutenkin vaikka olisit vain nenää kaivanut. Suomalainen puolustaa Suomea.

Höpöhöpö tähän, sanon mä. Eipä ole kaikki miehet edes sitä armeijaa käyneet, sillä heitä on Suomessa jopa enemmän, kun mitä sä varmaan uskoisit heitä olevankaan.

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Kerrankin sitten olemme jostain asiasta harvinaisen samaa mieltä. Eipä ole munkaan mielestä tässä maassa mitään niin puolustamisen arvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Irakilaiset siis tekivät mielestäsi oikein, kun karkasivat tänne maanääriin, sen sijaan, että olisivat jääneet taistelemaan isisiävastaan.

Tuohon en sano muuta kuin että olen Perussuomalainen ja vastustan haittamaahanmuuttoa mutta siinä vaiheessa jos asiat menee siihen pisteeseen että sota syttyy niin peli on jo menetetty. Typerien poliitikkojen päätöksillehän me emme voi mitään, olemme pelkkiä pelinappuloita.

KilttiMies89

• Anonyymi

Eipä se noin mene. Et ole lähdössä yhtään mihinkään.

Mulle tuo on suuri loukkaus kuulla kenenkään sanovan ettei tässä maassa ole mitään puolustamisen arvoista.

Musta se lause on isänmaan häpäisyä ja sen perinnön mitä oma isoisä(kin) on tänne jättänyt ja niiden kaikkien sotilaiden, jotka sodassa kaatuivat.

Ei tarvii mulle sitä toista kertaa esittää.

Kyllä munkin isoisä oli sotaveteraani ja sodassa on myös kaatunut 2 sukulaismiestä ja 3 palannut hengissä takaisin ja se onkin ehkä ainut järkevä syy miksi kävin armeijan. Ei veteraanit kuitenkaan olisi halunneet että Suomi liittyy Eu:hun ja poliitikot pilaa tämän maan päästämällä tänne kymmeniä tuhansia pakolaisia ihan vapaasti, maa velkaantuu, väestö ikääntyy, vanhuksista ei enää huolehdita, nuoriso voi pahoin, lapsia ei enää uskalleta tehdä, maahanmuutto lisääntyy, sen myötä lisääntyy myös raiskaukset ja terroriteot jne. Ei veteraanit tämän takia maata puolustaneet, kyllä mua suorastaan hävettää!!!! Isoisiemme verenperintö on turmeltu!!!!! Hävetkää!!!!!

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä munkin isoisä oli sotaveteraani ja sodassa on myös kaatunut 2 sukulaismiestä ja 3 palannut hengissä takaisin ja se onkin ehkä ainut järkevä syy miksi kävin armeijan. Ei veteraanit kuitenkaan olisi halunneet että Suomi liittyy Eu:hun ja poliitikot pilaa tämän maan päästämällä tänne kymmeniä tuhansia pakolaisia ihan vapaasti, maa velkaantuu, väestö ikääntyy, vanhuksista ei enää huolehdita, nuoriso voi pahoin, lapsia ei enää uskalleta tehdä, maahanmuutto lisääntyy, sen myötä lisääntyy myös raiskaukset ja terroriteot jne. Ei veteraanit tämän takia maata puolustaneet, kyllä mua suorastaan hävettää!!!! Isoisiemme verenperintö on turmeltu!!!!! Hävetkää!!!!!

KilttiMies89

Veteraanit puolusti nimenomaan Itsenäistä Suomea, ei mitään Eu:n liittovaltiota joka Suomi nykyään on.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veteraanit puolusti nimenomaan Itsenäistä Suomea, ei mitään Eu:n liittovaltiota joka Suomi nykyään on.

KilttiMies89

Itsenäisyyspäiväkin on nykyään lähinnä suuri vitsi ja siellä linnanjuhlissa on paljon sellaista sakkia joiden ei sinne pitäisi mennä ollenkaan.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsenäisyyspäiväkin on nykyään lähinnä suuri vitsi ja siellä linnanjuhlissa on paljon sellaista sakkia joiden ei sinne pitäisi mennä ollenkaan.

KilttiMies89

Te voitte myös olla varmoja että minä en ala mitään herrojen illuminati salakerhoja sodan syttyessä puolustamaan! Sota kun syttyy niin nuo herrat siirtävät rahansa turvaan johonkin paratiisisaarille ja lähtevät sinne viettämään hyvää elämää kun tavallinen kansalainen joutuu sotimaan ei minkään takia ja rampauttamaan tai tapattamaan itsensä jonkun rahanahneiden herrojen takia. Aion ennakoida mahdollisen sodan syttymisen jo hyvissä ajoin etukäteen ja häippäsen itsekkin johonkin mistä mua ei kukaan löydä enkä palaa koskaan takaisin.

KilttiMies89

• DarkFear kirjoitti:

Höpöhöpö tähän, sanon mä. Eipä ole kaikki miehet edes sitä armeijaa käyneet, sillä heitä on Suomessa jopa enemmän, kun mitä sä varmaan uskoisit heitä olevankaan.

No väitinkö niin.

Sanoin vain oman kantani.

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

No noistahan minä olen samaa mieltä, mutta siltä ajattelen, että tämä on isänmaa.

Ja siksi muistutan, että minkä vuoksi on taisteltu.

En kannata EU:ta enkä sen "lieveilmiöitä".

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Meillä on jotakuinkin vielä oma lippu. Suomen lippu.
        EU:han oli häpäisy Suomelle ja veteraaneille, mutta ei meillä olisi tätä maata ilman heitä tällaisenakaan.

Enkä lähtisi itsekään (tänäkään päivänä) täältä puolustamatta näitä rajoja.

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Mitä linnanjuhliin tulee, mielestäni se pitäisi olla vain veteraaneille. Yksi vuosi, aika päiviä sitten, olisi pitänyt pyhittää kokonaan vain veteraaneille. Heille juhla, muille ei kutsua.

Mutta nythän se on jo liian myöhäistä.

• Sehän olis mahtavaa jos jokainen mies olis sotilaskarkuri.

• Hetkinen...milleen niinku?

Hetkinen...milleen niinku?

Silleen niiku, että eipä olis sotiakaan..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai sä sitä, no sekin olis ok.

Mut jos armeijainstituutio on hengissään, niin mä en suvaitse hatkoja.
        Sota-aikaankin semmoiseen oli omat toimet ja seuraamukset.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hyvä ajattelutapa tämä. Noin olen itsekin ajatellut aina asian laidan. Jos kaikki maailman miehet olisivat aseistakieltäytyjiä ja rintamakarkureita, niin eipä olisi maailmassa silloin sotiakaan.

Aina vaan valitettavasti löytyy näitä militaristipaskajuntteja ja muita fasisteja, joiden mielestä miehen kuuluu käydä sotia ja olla valmis tappamaan muita ihmisiä ja kuolemaan itse jonkun typerän "isänmaansa" puolesta.

• DarkFear kirjoitti:

Hyvä ajattelutapa tämä. Noin olen itsekin ajatellut aina asian laidan. Jos kaikki maailman miehet olisivat aseistakieltäytyjiä ja rintamakarkureita, niin eipä olisi maailmassa silloin sotiakaan.

Aina vaan valitettavasti löytyy näitä militaristipaskajuntteja ja muita fasisteja, joiden mielestä miehen kuuluu käydä sotia ja olla valmis tappamaan muita ihmisiä ja kuolemaan itse jonkun typerän "isänmaansa" puolesta.

Mieluummin kuulun nimeämiisi ”militaristipaskajuntteihin” kuin tuohon luopioryhmään, mitä sinäkin tunnut kannattavan. Että karataan ja paetaan noin vaan? Joo, mutta ei. Sotia ei tarvita, mutta omasta ei kyllä luovutakaan eikä isänmaata halveerata. Musta olis hyvä, ettet sano enempää.

Mieluummin kuulun nimeämiisi ”militaristipaskajuntteihin” kuin tuohon luopioryhmään, mitä sinäkin tunnut kannattavan. Että karataan ja paetaan noin vaan? Joo, mutta ei. Sotia ei tarvita, mutta omasta ei kyllä luovutakaan eikä isänmaata halveerata. Musta olis hyvä, ettet sano enempää.

Jaa, että oikein "luopioryhmään" mä kuulun vai:))))))) Oon sitten varmaan syntynytkin johonkin "vääräoppisten" perheeseen, kun ei ole mun vanhempani ikinä mulle opettaneet mitään tollaisia arvoja, joista sä täällä kovaan ääneen jaksat pauhata. Eipä ikinä vanhemmat opettaneet mitään sellaista, että se armeija olisi pakko suorittaa tai että "maata pitäisi puolustaa", jos joku "vihollinen" sitä muka uhkaa.

On jopa mun aikoinaan armeijan käynyt isäkin sanonut suoraan sitä, ettei hän(kään) tätä maata puolustaisi, vaikka on sen intin käynyt ja sotilasvalankin vannonut. Samaa on myös armeijan käynyt broidi sanonut, että ei siis ole tämä maanpuolustus ja sotilasvalat kovin kovassa huudossa meidän perheessä.

On faijakin sanonut, että se suomen armeija on ihan "turha instituutio" ja koko asevelvollisuusjärjestelmä jo aikansa elänyt juttu, josta olisi syytä jo luopua. Tämän vuoksi se mun sivarivalinta olikin vanhemmille ihan helppo juttu hyväksyä ja olisivat hyväksyneet multa myös sen totaalikieltäytymisen, jos olisin päättänyt siihen alkaa, jota myös tuolloin harkitsin.

Mä kyllä sanon just mitä itse haluan, enkä siihen lupia kysele, että mikä nyt on "sallittua" näin pyhästä asiasta sanoa. pakko oikein ihmetellä sitä, että miksi tämä asia voi olla sulle noin helvetin iso juttu.

• Anonyymi

No sanopas kenen puolella sitä ihmisten pitäisi olla, ihmisiä sortavan hallituksen vaiko niiden jotka yrittävät syöstä jonkun diktaattorin vallasta? Entäs jos on miehitetty maa niin kenelle sitä pitää olla uskollinen? Tai jos joku sanoo että sen ja sen uskontokunnan edustaja on vihollinen mutta itse et ole, tai sitten olet toisen, uskontokunnan edustaja? Tai jos tuleekin joku joka pistää aseen piipun otsaan ja sanoo että nyt olet meidän joukoissa tai tapamme sinut ja kaikki sukulaisesi?

• Anonyymi kirjoitti:

No sanopas kenen puolella sitä ihmisten pitäisi olla, ihmisiä sortavan hallituksen vaiko niiden jotka yrittävät syöstä jonkun diktaattorin vallasta? Entäs jos on miehitetty maa niin kenelle sitä pitää olla uskollinen? Tai jos joku sanoo että sen ja sen uskontokunnan edustaja on vihollinen mutta itse et ole, tai sitten olet toisen, uskontokunnan edustaja? Tai jos tuleekin joku joka pistää aseen piipun otsaan ja sanoo että nyt olet meidän joukoissa tai tapamme sinut ja kaikki sukulaisesi?

Niin varmaan Pönttöuunin mielestä sitä olisi pitänyt olla silloin sen Sipilän hallituksen puolella, kun hän vielä vähän aikaa sitten oli Suomen pääministerinä. Onhan ne suomalaiset poliitikot ja heidän etunsa pönttöuunin mielestä niin kovin puolustamisen arvoisia.

• DarkFear kirjoitti:

Jaa, että oikein "luopioryhmään" mä kuulun vai:))))))) Oon sitten varmaan syntynytkin johonkin "vääräoppisten" perheeseen, kun ei ole mun vanhempani ikinä mulle opettaneet mitään tollaisia arvoja, joista sä täällä kovaan ääneen jaksat pauhata. Eipä ikinä vanhemmat opettaneet mitään sellaista, että se armeija olisi pakko suorittaa tai että "maata pitäisi puolustaa", jos joku "vihollinen" sitä muka uhkaa.

On jopa mun aikoinaan armeijan käynyt isäkin sanonut suoraan sitä, ettei hän(kään) tätä maata puolustaisi, vaikka on sen intin käynyt ja sotilasvalankin vannonut. Samaa on myös armeijan käynyt broidi sanonut, että ei siis ole tämä maanpuolustus ja sotilasvalat kovin kovassa huudossa meidän perheessä.

On faijakin sanonut, että se suomen armeija on ihan "turha instituutio" ja koko asevelvollisuusjärjestelmä jo aikansa elänyt juttu, josta olisi syytä jo luopua. Tämän vuoksi se mun sivarivalinta olikin vanhemmille ihan helppo juttu hyväksyä ja olisivat hyväksyneet multa myös sen totaalikieltäytymisen, jos olisin päättänyt siihen alkaa, jota myös tuolloin harkitsin.

Mä kyllä sanon just mitä itse haluan, enkä siihen lupia kysele, että mikä nyt on "sallittua" näin pyhästä asiasta sanoa. pakko oikein ihmetellä sitä, että miksi tämä asia voi olla sulle noin helvetin iso juttu.

Mulla on ne arvot, sinulla on omasi.

Minä arvostan, että meillä on oma pystyvä puolustus ja rauhan ajan harjoittelu/toiminta. Toivon ettei sitä koskaan tarvita, mutta valmius tulee olla.

On tämä maa mulle arvokas, ne viimeset rippeet vaikka EU onkin päässyt häpäisemään meidän perintöä.

Totta kai isänmaa on iso juttu.
        Riittää kun tiedostaa historian.
        Pitäs olla aika selvää, muttei näköjään kaikkialla ole.

No jokaisella vapaa mielipide.

• Anonyymi kirjoitti:

Otan/otin kantaa Suomen valtion asioihin.

• DarkFear kirjoitti:

Niin varmaan Pönttöuunin mielestä sitä olisi pitänyt olla silloin sen Sipilän hallituksen puolella, kun hän vielä vähän aikaa sitten oli Suomen pääministerinä. Onhan ne suomalaiset poliitikot ja heidän etunsa pönttöuunin mielestä niin kovin puolustamisen arvoisia.

Saivartelua.

Minä arvostan, että meillä on oma pystyvä puolustus ja rauhan ajan harjoittelu/toiminta. Toivon ettei sitä koskaan tarvita, mutta valmius tulee olla.

On tämä maa mulle arvokas, ne viimeset rippeet vaikka EU onkin päässyt häpäisemään meidän perintöä.

Jaa. Jotenkin vaan tuntuu hieman siltä, että sä et osaisi hyväksyä niitä eriäviä mielipiteitä ja toisenlaisia näkökantoja asioihin.

Meille kaikille kun se isänmaa ja nämä militaristiset arvot eivät vaan ole olleet aina yhtä tärkeitä kun sulle ja muille isänmaa-intoilijoille.

Jaa. Jotenkin vaan tuntuu hieman siltä, että sä et osaisi hyväksyä niitä eriäviä mielipiteitä ja toisenlaisia näkökantoja asioihin.

Meille kaikille kun se isänmaa ja nämä militaristiset arvot eivät vaan ole olleet aina yhtä tärkeitä kun sulle ja muille isänmaa-intoilijoille.

• Anonyymi

Otan/otin kantaa Suomen valtion asioihin.

Suomi ei ole sodassa.

• DarkFear kirjoitti:

Jaa. No se on sitten niin. Olenko sanonutkaan hyväksyväni? :) Ei mun tarttee. Tässä asiassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomi ei ole sodassa.

Ei niin, onneksi, mutta jos otetaan kantaa, otan Suomen asioista.

Jaa. No se on sitten niin. Olenko sanonutkaan hyväksyväni? :) Ei mun tarttee. Tässä asiassa.

Et sanonut, mutta kovasti vaan tunnuit loukkaantuvasi näistä mun ja muiden "luopioiden" mielipiteistä. Aivan kun kyseessä olisi ollut joku henkilökohtainen loukkaus sua ja sun läheisiäsi kohtaan.

• DarkFear kirjoitti:

Et sanonut, mutta kovasti vaan tunnuit loukkaantuvasi näistä mun ja muiden "luopioiden" mielipiteistä. Aivan kun kyseessä olisi ollut joku henkilökohtainen loukkaus sua ja sun läheisiäsi kohtaan.

Niin, mitä sitten? Ei se asia muutu siitä miksikään.

• Anonyymi

Ei niin, onneksi, mutta jos otetaan kantaa, otan Suomen asioista.

Niin siis spekuloi, eli mutuilee.

• Anonyymi

Kamala akka toi Ohisalo, tuhoaa koko Suomen lopullisesti.

KilttiMies89

• Yhtäkkiä karkuruus ja lapsien ja eukkojen hylkääminen sotatantereelle onkin sallittua..

:D

• Anonyymi

Palstalaiset ajattelevat liian mustavalkoisesti.
      Irakissa on uskonnolliset sotavoimat kahden eri muslimiuskontokunnan alaisena. Monia aseellisesti vahvoja heimoja joilla omat hierarkiat ja tavoitteet. Ketä vastaan taistelivat kun ottivat hatkat? ISIS-järjestöä vastaan joka oli saanut puolelleen muslimeita yli rajojen. Taistelemaan lähdetään usein vakaumuksen puolesta, ei sitä vastaan? Jos moni karkuri oli osittain samaa mieltä mitä ISIS on karkuruus ymmärrettävissä.

• Anonyymi

Sotilaskarkuruus on ihan hyvä asia. Miksi pitäisi tappaa ja tulla tapetuksi. Miehet on tyhmiä aseineen ja sotineen.

• Anonyymi

Parempi siis karata ja antaa vihulliset raiskata naiset ja tyttölapset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ettei omat joukot sitten ikinä ketään raiskaa tai tapa? Kenen puolella ja ketä vastaan sitä missäkin on, hallituksen joukkojen, uudismielisten, liittolaisten, uskonnollisten vaiko kenen. Monissa mestoissa ei se rajan veto mene ihan tosta vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on sinänsä se ja sama kuka ne naiset raiskaa kun joku raiskaa kuitenkin eikä suomalaiset naiset edes halua harrastaa seksiä suomalaisten miesten kanssa eikä tehdä lapsia jotta tämän maan tulevaisuus olisi turvattu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      93
      7567
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4027
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3566
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2961
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2692
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2532
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2451
    8. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2444
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2399
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      25
      2165
    Aihe