Huvittaa kun täälläkin jotkut elämänkallut loukkaantuvat koulutuksensa haukkumisesta. Moni on niin muka esittävinään viisauden ettei se koulutus muka mitään todista. Kyllä se vaan todistaa ja "älykkäänkin" elämämkallun "järkevät" ratkaisut ovat paperinohuita, näköalattomia ja tylsiä.
Parhaimmillaankin kouluttamaton on kuin kylähullu matkasaarnaaja, joka joskus onnistuu sanomaan jotain viisaalta vaikuttavaa!
Koulutus on aina pop ja vain älykkäimmät pystyvätkin kouluttautumaan!
Koulutus osoittaa aina älyä ja viisautta
66
305
Vastaukset
- Anonyymi
Totta ! Vauva- palstalla kerran kovaa väittelyä, kun tutkimus osoitti, että lapsen kannalta parasta on korkeakoulutettu äiti. Sillä kun on merkitystä lapsen hyvinvoinnin ja koulumenestyksen kanssa.
- Anonyymi
Vai niin.
Kiinnostaa kuin kilo kaalia.
- Anonyymi
Terveyttä keräkaalista!
Varsinaisia vitamiinipommeja!
Kaalilaatikosta kimchiin!
Särkyihin ja turvotuksiin!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/21/terveytta-kerakaalista
Kaali on aivoille superruokaa
https://hidastaelamaa.fi/2015/03/kaali-on-aivoille-superruokaa/
Niin, mikä mahtoikaan olla aloituksen aihe. 🤔 Anonyymi kirjoitti:
Terveyttä keräkaalista!
Varsinaisia vitamiinipommeja!
Kaalilaatikosta kimchiin!
Särkyihin ja turvotuksiin!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/21/terveytta-kerakaalista
Kaali on aivoille superruokaa
https://hidastaelamaa.fi/2015/03/kaali-on-aivoille-superruokaa/
Niin, mikä mahtoikaan olla aloituksen aihe. 🤔Sehän oli runo :D
- Anonyymi
Ota lopuksi ajaksi vaniljanmakuinen huvitutti.
- Anonyymi
En ole korkeasti koulutettu mutta minulla on kyky nähdä asioista niiden ydin ja tiivistää ajatus yhteen lauseeseen. En osaa aina perustella ajatusta äkkiseltään mutta toisaalta koulutetut usein ärsyttävät minua toistellessaan itsestään selvyyksiä kuin suuriakin viisauksia.
- Anonyymi
Näin teknikon peruskoulutuksen vuosikymmeniä sitten saaneena sanoisin, että täysin kouluttautumaton harvoin kiinnostaa. Ei myöskään omaan tasooni kovin paljon enemmän koulutettu. Toki poikkeuksia saattaa olla, mutta enpä silti ala kuuseen kurkottelemaan. En kyllä enää muutenkaan, pettymykset alkavat jo riittää.
Mitä enemmän tietää, sitä enemmän eroaa suuresta yleisöstä ja sen ajatusmaailmasta. Sitä enemmän taas saa muilta moitetta. Muusta väestä erityisen etäyttävää on biologinen ja kulttuuriantropologinen tieto.
Ihmisen ajatusmaailmasta suuri osa pohjatuu geneettisiin sopeumiin, ajatustapoihin, jotka ovat evolutiivisesti hyödyllisiä, mutta tiedollisesti vääriä. Maailma ikään kuin pettää itseään, mutta ei missään tapauksessa luovu vääristä luuloistaan.
Suuri osa koulutuksesta on humpuukia, mutta osa siitä on todellista tietoa. Kouluttautuminen lisää tämän oikean tiedon määrää yksilöllä, mutta etäännyttää suuresta yleisöstä.
Helpointa ihmiselle olisi olla hyvin keskimääräinen, mutta se ei ole kaikille mahdollista. Tiedonjano ja korkea älykkyys pakottavat opiskelemaan, mutta seurauksena on keskimääräisen ihmisen osoittama aversio.- Anonyymi
Tämä on niin totta! "Helpointa ihmiselle olisi olla hyvin keskimääräinen, mutta se ei ole kaikille mahdollista. Tiedonjano ja korkea älykkyys pakottavat opiskelemaan, mutta seurauksena on keskimääräisen ihmisen osoittama aversio.
Omalta kohdaltani en suostu ikinä jättämään oppimista ja omaehtoista opiskelua vielä vuosia valmistumisen jälkeenkään. Tietoa on päivitettävä ja uutta opittava koko ajan. Tieto ja tutkimus etenee kovaa vauhtia ja kelkasta putoaa jos ei pidä itseään ajan hermolla.
Itse nautin oppimisesta ja olen loputtoman tiedonhaluinen. Opiskelun ja oppimisen maailma on valtavan kiehtova!
Ja vaikka kouluttautuminen etäännyttääkin suuresta yleisöstä kuten edellä oleva mainitsee, se ei ainakaan minulle ole ongelma. Löytyy samanmielisiä opiskelevien ja koulutettujen maailmasta. Anonyymi kirjoitti:
Tämä on niin totta! "Helpointa ihmiselle olisi olla hyvin keskimääräinen, mutta se ei ole kaikille mahdollista. Tiedonjano ja korkea älykkyys pakottavat opiskelemaan, mutta seurauksena on keskimääräisen ihmisen osoittama aversio.
Omalta kohdaltani en suostu ikinä jättämään oppimista ja omaehtoista opiskelua vielä vuosia valmistumisen jälkeenkään. Tietoa on päivitettävä ja uutta opittava koko ajan. Tieto ja tutkimus etenee kovaa vauhtia ja kelkasta putoaa jos ei pidä itseään ajan hermolla.
Itse nautin oppimisesta ja olen loputtoman tiedonhaluinen. Opiskelun ja oppimisen maailma on valtavan kiehtova!
Ja vaikka kouluttautuminen etäännyttääkin suuresta yleisöstä kuten edellä oleva mainitsee, se ei ainakaan minulle ole ongelma. Löytyy samanmielisiä opiskelevien ja koulutettujen maailmasta.Oli minulla sellainenkin vaihe, että hankin tietoja ilman tutkintoja, mutta sitten ajattelin, että koska kuitenkin luen valtavasti tietoa, miksen hankkisi tiedoista myös opintokirjamerkintöjä.
Minulle sekä tieto että älyykkyys ovat olleet myös VAKAVA ongelma. Edes yliopistossa en ole monesti törmännyt yhtä lailla henkisesti suuntautuneeseen. Kyllä se aiheuttaa myös deprivaatiota, vaikka olenkin ollut hyvin onnellisesti naimisissa ja minulla ovat menestyneet poika ja lapsenlapset.- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
Oli minulla sellainenkin vaihe, että hankin tietoja ilman tutkintoja, mutta sitten ajattelin, että koska kuitenkin luen valtavasti tietoa, miksen hankkisi tiedoista myös opintokirjamerkintöjä.
Minulle sekä tieto että älyykkyys ovat olleet myös VAKAVA ongelma. Edes yliopistossa en ole monesti törmännyt yhtä lailla henkisesti suuntautuneeseen. Kyllä se aiheuttaa myös deprivaatiota, vaikka olenkin ollut hyvin onnellisesti naimisissa ja minulla ovat menestyneet poika ja lapsenlapset.Tiedosta kiinnostuminen ja älykkyys OVAT vakava ongelma, se on totta. Minua koulukiusattiin hyvästä koulumenestyksestä. Olisi pitänyt olla laiska mistään kiinnostumaton assburgeri kuten muutkin luokkani koululaiset. Kiusaajistani muuten yksi on tehnyt sittemmin itsemurhan, muista en ole sen kummemmin kuullut, tosin en menneillä kulmilla enää pyörikään, koulutuksen ansiosta kun maailmalle nurkkakunnasta päässyt.
- Anonyymi
tinder tytöt haluaa korkeakoulutettuja miehiä vaikka koulun käynti on ihan turhaa kaikki löytyy netistä korkeakoulussa miehistä tulee homo ja bi miehiä ja niiden kakkaista kikkeliä tinder tyttö sitten haluaa imeä vaikka rehellinen työmies osaisi oikeasti rakastaa ja rakastella tinder tyttöä mutta ei kelpaa
- Anonyymi
Korkeasti koulutettu ja älykäs ihminen on aina myös korkean moraalinen eikä aja omaa etuaan. Korkea koulutus ja älykkyys takaa se, että ihminen ei ole ahne, ei huijaa eikä sorra tai hyväksikäytä muita ihmisä. Koulutustaso on suoraan verrannollinen eettisyyteen. Älykäs ihminen toimii aina yhteiseksi hyväksi, tyhmä vain omaksi hyväkseen.
(Tässä kohtaa pieni tauko, pitää vähän korjailla omatekoisen pyhimyskehän asentoa).
Khrhm. Siis tuota, maailman ongelmahan ovat aina olleet tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset, jotka eivät ole ymmärtäneet, että parempien ihmisten etu on kaikkien etu. On A-ihmisiä ja B-ihmisiä. Kun A-ihminen toimii omien etujensa hyväksi niin se on hyvää, viisasta ja oikein. A-ihmisten etu on yleinen etu. Kun B-ihminen toimii omien etujensa hyväksi niin se on pahaa, tyhmää ja väärin. B-ihmisen pitäisi alistua ja toimia A-ihmisen etujen hyväksi. A-ihminen on aina oikeassa vaikka näyttäisi pohjattoman ahneelta, kyyniseltä ja julmalta.- Anonyymi
Hyvä analyysi, mutta kertoo enemmän nykykapitalismin ongelmista kuin koulutuksesta. Se, että ihmiset eivät ole hyveellisiä, johtuu siitä, että itsekkyyttä korostava kapitalismin eetos ja altruismiin ohjaava etiikka ovat syvässä ristiriidassa keskenään.
Voisin ehdottaa pientä täydennystä. On vielä C-ihmisiä. C-ihminen ei varsinaisesti kelpaa A-ihmiseksi, mutta A-ihminen on silti huolissaan myös C:n edusta. Yleinen etu vaatii, että B toimii sekä A:n ja C:n hyväksi. Sillä tavalla kaikilla on kivempaa. No ehkä ei B:llä, mutta jonkun pitää uhrautua yhteiseksi hyväksi.
- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
Mikähän siinä on, kun tuo kuulostaa vähän niin kuin kalsealta?
Liikaa ulkolukua?
Varmaan joku tutkimus...
Typerä aloitus. Toki on hyvä käydä joku opintolinja, että olisi jotain osaamista ja aina varalla tämä osaaminen, työmahdollisuuksien vuoksi, vaikka muutakin tekisi.
Kuten kaikki aidosti sivistyneet ihmiset tietävät (minäkin rähmäinen amispimu), niin älykkyyttä on perin montaa lajia ja niiden ilmenemisellä yksilössä ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa.
Koulutus voi tukea tai peräti jättää tukematta näitä ominaisuuksia. Kunkin oma valinta. Ja myös perheen vastuulla.
Oma sivistykseni on lähtöisin kultturellista perhetaustasta, meillä harrastettiin taidetta, matkailua, politiikkaa,musiikkia..jne..vaikka kellään ei pahemmin mitään koulutusta.
Hyvin on mennyt. Itse olen taitonainen, kiitos tukevan ammattikouluperustuksen. Oman sivistystason kehittämisestä ja tiedon ja taidon lisäämisestä olen vastannut aikuiselämässäni itse. Anonyymi kirjoitti:
Liikaa ulkolukua?
Varmaan joku tutkimus...
Typerä aloitus. Toki on hyvä käydä joku opintolinja, että olisi jotain osaamista ja aina varalla tämä osaaminen, työmahdollisuuksien vuoksi, vaikka muutakin tekisi.
Kuten kaikki aidosti sivistyneet ihmiset tietävät (minäkin rähmäinen amispimu), niin älykkyyttä on perin montaa lajia ja niiden ilmenemisellä yksilössä ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa.
Koulutus voi tukea tai peräti jättää tukematta näitä ominaisuuksia. Kunkin oma valinta. Ja myös perheen vastuulla.
Oma sivistykseni on lähtöisin kultturellista perhetaustasta, meillä harrastettiin taidetta, matkailua, politiikkaa,musiikkia..jne..vaikka kellään ei pahemmin mitään koulutusta.
Hyvin on mennyt. Itse olen taitonainen, kiitos tukevan ammattikouluperustuksen. Oman sivistystason kehittämisestä ja tiedon ja taidon lisäämisestä olen vastannut aikuiselämässäni itse.Olet täsmälleen oikeassa, että älykkyys ja halu oppimiseen, puhumattakaan muodollisten opintojen suorittamisesta, eivät kulje yhdessä. Mutta voivat ne ilmetä samassakin henkilössä.
Iloitsen siitä, että olet löytänyt otollisen oksan.- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
Mikähän siinä on, kun tuo kuulostaa vähän niin kuin kalsealta?
Et ole tainnut huomata, että maailma kaiken kaikkiaan aika kalsea paikka. Ilmeisesti asiasi ovat hyvin. Onneksi olkoon.
Anonyymi kirjoitti:
Et ole tainnut huomata, että maailma kaiken kaikkiaan aika kalsea paikka. Ilmeisesti asiasi ovat hyvin. Onneksi olkoon.
Olen huomannut, että maailma on hyvin kalsea paikka.
Olen kärsinyt vakavasta pahoinpitelystä ja uhkailusta koko lapsuuteni, pysyvästä ja vaikeasta ahdistuneisuudesta ja syvästä alkoholismista. Kymmenkunta vuotta sitten sain aivoverenvuodon, jolloin menetin oikean käteni hallinnan ja voin kirjoittaa vain tietokoneella yhdellä sormella vasemmalla kädellä. Kipuja on runsaasti.
Saan viikossa useita puhumattomuuskohtauksia, joista pisin on kestänyt kolme päivää. Saan usean kerran päivässä migreenin auran, jolloin näkökenttäni hajoaa palaksiksi, suuri osa häviää ja täyttyy sahalaidoin. Tulee kuvottava olo.
Olen loputtoman väsynyt ja vain ajoittain edes osittain toimintakykyinen. Itseni ulkopuolella näen jatkuvaa kilpailua, väkivaltaviihdettä, kiusaamista, lyödyn lyötyä, kuin sodan kauhut ja nälät eivät jo ole riittävästi monille.
Jos olisin voinut valita, en olisi syntynyt.
- Anonyymi
Surkea provo.
Kirjoitit: "Surkea provo."
Tiesitkö, että provot ovat erittäin vaarallisia. Ne tunkevat tietokeneelle nettijohtoja, jopa radioyhteyksiä (!) pitkin, ja piiloutuvat sitten piirongin tai seslongin alle. Et ole missään turvassa niiden hyökkäykseltä.
Osta kaupasta runsaasti provonkarkotuspulveria, vähintään 1 ½ kiloa, ja litra siisappia. Tarkista, ettei pulverin parasta ennen ole kulunut umpeen. Valuta siirappi huolellisesti eri puolille tietokonetta ja kieritä se pulverissa. Kääri kone paksuun voimapaperiin ja kuljeta se pitkän tikun nokassa pannuhuoneen uuniin.
Vaara ohi.
- Anonyymi
Kouluttautuneet Sosiaali- ja humanistitieteiden naiset EIVÄT ole älykkäitä.
EIvät missään muodossa.
Osa heistä ei tunne edes niitä asioita kunnolla joista niin kovasti saarnaavat.
Osalla muijista menee pikkariti ristiin ja lirahtaa lusikallinen housuun kun kerron että duunarityöstä huolimatta jossa tienaan sievosti minulla on pari eri tutkintoa taskussa.
Koulutus EI takaa älykkyyttä. Se takaa että olet päässyt yhdestä kokeesta läpi kouluun ja saanut tenteistä välttävän arvosanan. Sitten on tehty joku tuotos jotta saataisin loppupaperit ulos ja lopputöitä loputtoman määrän lukeneena....eivät ole häävejä.
Mutta 4000 kuussa pitäis kuulemma silti tienata tai patriarkaali on EPÄREILU.
samat muijat kattoo duunareita kieroon jotka vielä kehtaavat ajella AUTOLLA TÖIHIN!!!- Anonyymi
Ehkäpä älyä enemmän koulutus kertoo pitkäjänteisyydestä, ahkeruudesta ja kyvystä oppia uutta. Mutta yhtä lailla (myös humanistisella ja sosiaalialalla) koulutettujen joukossa on älykkäitä kuin kouluttamattomissakin. Älä hauku koko sakkia, jos sinulla on huonoja kokemuksia muutamasta alan edustajasta.
- Anonyymi
Meikän tuttaviin (sekä nykyiset että in-memoriam ja in-memoriale) kuuluu sekä korkeakoulutettuja että pelkän kansakoulun käyneitä. Pelkän kansakoulun käyneet ovat olleet oikeassa mm. talouspoliittisissa ennusteissaan ja vanhan kansan viisauksissa (sään ennustaminen, sananlaskut, sananparret).
"Älykäs ei ole viisas." on yleinen sanonta katukuvassa. Kerran junassa ventovieras nainen sanoi minusta, että olen sekä älykäs että viisas. Takana on neljä korkeakoulututkintoa (opisto, AMK ja 2x avoin yliopisto) ja viisi toisen asteen tutkintoa. Ensimmäistäkään työpaikkaa ei ole vielä kuulunut. Sinäänsä itselle ei kouluttamattomuudella/koulutuksella olisi kumppanin valinnassa merkitystä, mutta sellainen kiinnostus moneen asiaan ja tietäminen monista asioista käytännössä vetoaa minuun.
Koulutustahan on niin minenlaista, muttaminusta mikään ei voita perusuteliaisuutta. Se on hieno piirre ihmisessä. 😊👌- Anonyymi
Tämä on tietysti höpötystä. Olen tuntenut pitkälle kouluttautuneita, jotka ovat oikeassa elämässä täysiä tolloja. Tuntevat tietysti oman kapean sektorinsa asiat, mutta siihen se useinmiten rajottuukin. Monet ns täysiä kusipäitä (oisko se sitten sitä älykkyyttä ?). Moniosaaminen kyllä kertoo älykkyydestä (tiede/taide ym) ja erilaisten asioiden nopea omaksuminen. Kokonaisuuksien ymmärtäminen. Tutkintojen määrä ei tätä määritä.
Motivaatiolla selviää pitkälle, mikäli sitä riittää. Joillekkin opiskelu on työläämpää, kuin toisille, mutta jos motivaatio riittää, niin perässä ennenpitkään tullaan.
Täysin kouluttamaton ihminen voi olla myös hyvin viisas. Näistäkin mm vanhoista ihmisistä paljon kokemusta. Viisaus ei koulutusta kaipaa. Se on jo äidimaidossa saatua.- Anonyymi
"Olen tuntenut pitkälle kouluttautuneita, jotka ovat oikeassa elämässä täysiä tolloja."
Missä "oikeassa elämässä"? Miten se tollous näkyy? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen tuntenut pitkälle kouluttautuneita, jotka ovat oikeassa elämässä täysiä tolloja."
Missä "oikeassa elämässä"? Miten se tollous näkyy?Eivät vissiin osaa äänestää persuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä "oikeassa elämässä"? Miten se tollous näkyy?Se tollous näkyy kaikessa tekemisessä, joskus myös oman alansa tekemisessä. Jotkut vaan ovat tolloja perässä vedettäviä, ei kaikki mutta jotkut koulutuksesta riippumatta.
Omalla alallaankaan ei välttämättä ole se kaikkein paras mutta aina löytyy toisia samanlaisia tolloja jotka näin kuvittelevat. Että jokainen koulutettu olisi oman alansa mestari.
Minä kouluttautunut moniosaaja viis veisaan siitä onko toinen koulutettu vai ei, jokaisen oma asia mitä tekee, se ei nosta eikä laske arvoa. Kouluttautunut nokka pystyssä kulkeva sensijaan ei voisi vähempää kiinnostaa.
Eräs nainen joka kävi koulut vasta aikuisiällä, oli sitä mieltä että kouluttautuneena haluaa nyt vain samanlaisten seuraa.
Se riitti, arvostus putosi nollaan, tuon jälkeen sanoin suoraan etten ole kiinnostunut millään tavalla. Jonkin ajan kuluttua laittoi faceen kaveripyynnön, en hyväksynyt, tein uudestaan selväksi etten ole kiinnostunut millään tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tollous näkyy kaikessa tekemisessä, joskus myös oman alansa tekemisessä. Jotkut vaan ovat tolloja perässä vedettäviä, ei kaikki mutta jotkut koulutuksesta riippumatta.
Omalla alallaankaan ei välttämättä ole se kaikkein paras mutta aina löytyy toisia samanlaisia tolloja jotka näin kuvittelevat. Että jokainen koulutettu olisi oman alansa mestari.
Minä kouluttautunut moniosaaja viis veisaan siitä onko toinen koulutettu vai ei, jokaisen oma asia mitä tekee, se ei nosta eikä laske arvoa. Kouluttautunut nokka pystyssä kulkeva sensijaan ei voisi vähempää kiinnostaa.
Eräs nainen joka kävi koulut vasta aikuisiällä, oli sitä mieltä että kouluttautuneena haluaa nyt vain samanlaisten seuraa.
Se riitti, arvostus putosi nollaan, tuon jälkeen sanoin suoraan etten ole kiinnostunut millään tavalla. Jonkin ajan kuluttua laittoi faceen kaveripyynnön, en hyväksynyt, tein uudestaan selväksi etten ole kiinnostunut millään tavalla.Voisitko antaa konkreettisen esimerkin tuosta tolloudesta? Millaisessa tekemisessä näkyy? Siis muussa kuin omaan alaan liittyvässä.
- Anonyymi
Tässäkin ketjussa näytti muutamalla kouluttamattomalla menneen tunteisiin...
- Anonyymi
Ai kun vastaa aiheeseen, se "menee tunteisiin"?
Kumma kyllä, en itse nähnyt mitään jonka luokittelisin tunteenomaiseksi...
Onko sulle tuttu termi "gaslighting"?...😂👌
On kyllä tullut nähtyä noita insinöörinpuolikkaita jotka häviää tapettiin. Ainoa tunnepurkaus on tuollainen alotus, jossa omaa pahaa oloa koitetaan pönkittää muita halveeraamalla.
Todella sivistymätöntä! HYI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai kun vastaa aiheeseen, se "menee tunteisiin"?
Kumma kyllä, en itse nähnyt mitään jonka luokittelisin tunteenomaiseksi...
Onko sulle tuttu termi "gaslighting"?...😂👌
On kyllä tullut nähtyä noita insinöörinpuolikkaita jotka häviää tapettiin. Ainoa tunnepurkaus on tuollainen alotus, jossa omaa pahaa oloa koitetaan pönkittää muita halveeraamalla.
Todella sivistymätöntä! HYI.Niiin että nuo pari koulutettujen haukkujaa eivät vastanneet yhtään aggressiivisesti? Tuolla haukkui joku tyhmäksi kaikki tietyn alan opiskelijat.
- Anonyymi
Et taida olla kouluja käynyt? Kouluttautumattomalla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluttautumaton ja kouluttamaton, sama asia ja kumpaakin käytetään yleisesti. Et taida paljon lukea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsos kun on koulutettu, kouluttamaton, kouluttautunut, kouluttautumaton. Kaikki ihan ok ja yleisessä käytössä.
- Anonyymi
Tämä olisi valtakunta-kirjoittelijan aiheita oikein ;)
Hmm.... päivän kortiksi tuli pelissäni jossa sekoitan pakan, ja sitten otan päällimmäisen kortin mikä tulee, nyt tuli risti-jätkä.
Joka kyllä erään tutun valitsema kortti itselleen, kun kaveriporukassa jaoimme joskus toisille lempinimiksi, ei sentään koodinimiksi kuvakortteja, kauan aikaa sitten, voi puhutella toista vain jollain kuvakortilla.
Jokeria ei otettu kortteihin mukaan :)- Anonyymi
... niin kun en muista kaikkien kortteja, joka tapauksessa kaikki kuvakortit jaettiin joillekin "koodinimiksi", tuon muistan ja joitain niistä, hertta-kuninkaan muistan ja jotain, ei ole missään paperilla, ovat vain ihmisten ulkomuistissa jos sielläkään enää :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... niin kun en muista kaikkien kortteja, joka tapauksessa kaikki kuvakortit jaettiin joillekin "koodinimiksi", tuon muistan ja joitain niistä, hertta-kuninkaan muistan ja jotain, ei ole missään paperilla, ovat vain ihmisten ulkomuistissa jos sielläkään enää :D
Käsittämätöntä ymmärryksen puutetta tässä ketjussa. Kyllä se koulutus vaan muuttaa ihmistä, tekee analyyttisemmaksi ja kriittiseksi. Monet kirjoitukset ketjussa osoittavat, ettei kirjoittajalla minkäänlaista kykyä ajatteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittämätöntä ymmärryksen puutetta tässä ketjussa. Kyllä se koulutus vaan muuttaa ihmistä, tekee analyyttisemmaksi ja kriittiseksi. Monet kirjoitukset ketjussa osoittavat, ettei kirjoittajalla minkäänlaista kykyä ajatteluun.
Kouluttamaton ei välttämättä tiedä, mitä kaikkea se opiskelu vaatii ja pitää sisällään, etenkin yliopistossa. Helppo se on huudella mitä sattuu silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten HY:n oppilaskunta ja Unicafe eivät tarkastele hiilijalanjälkiä kriittisesti ja analyyttisesti? Sama kysymys voidaan esittää Helsingin kaupungille samasta aiheesta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006273247.html
- Anonyymi
Kyllä koulutus ainakin sitkeyttä ja perslihaksia vaati. Lähes kaikki olisivat älykkyydeltään niin älykkäitä, että saisivat itselleen korkeakoulututkinnon, mutta eivät jaksa keskittyä ja opiskelurutiinit eivät ole hallussa, ja tietysti ovat laiskoja.
Vertaisin tätä ylipainoon.
Lähes kaikki voisivat olla normaalipainoisia ja jopa sporttisia, jos olisivat tarpeeksi sitkeitä ja tottuneet säännönmukaiseen elämään ja eivätkä olisi niin laiskoja.
Sitten on tietystiryhmä ihmisiä, jotka oikeasti ovat niin tyhmiä tai heillä on jokin muu asia, että eivät pysty siihen mihin suurin osa muista ihmisistä pystyy. Jotkut helpommin ja jutkut vaikeamman kautta. Sukupuolentutkimus. Pissa- ja kakkaleikit yliopistolla.
- Anonyymi
Jaa, olet siis käyny kokeilemassa?
- Anonyymi
Kyl musta koulutuksest on suurta hyötyy. Nykysin mä osaan sanoo erittäin vertahyytävästi, et buuuu-uu. Ennen puhetaidon koulutust se oli kyt luvattoman lepsuu. Ei siit kukaan kamaloitunu ees kalmismaalla. 👻
Mulla on sellanen puoli korkea koulutus. :D
Se koulutus/älykkyys homma on vähän siitä kiinni että mitä siellä koulussa opiskeltiin..
Jonku sosiaalimaisterin laput nyt ei ole lähellekään samat kuin inssin paperit.
Tsykologiaa opiskelevat on yleensä niitä avohoitopotilaita itekki. :D- Anonyymi
Mitä tarkoittaa "puolikorkea"?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "puolikorkea"?
Ei huippu korkea...
Mutta ei ihan alimmasta päästäkään.. :D- Anonyymi
KonnaKettu kirjoitti:
Ei huippu korkea...
Mutta ei ihan alimmasta päästäkään.. :DKylmää vaan oisin bonjannu selittämättäkin. Puolkorkee = vino. Mullon just semmottine koulutus. 👻
Anonyymi kirjoitti:
Kylmää vaan oisin bonjannu selittämättäkin. Puolkorkee = vino. Mullon just semmottine koulutus. 👻
:D
Tiiä sitten kumpi on menestyneempi...
Omakotitalossa asuva duunari jolla on 0 euroa velkaa...
Löytyy tallista se projekti klassikko mersu..
Vai..
5-kymppinen taiteilija joka asuu edelleenki siinä yksiössä ja on pysyvästi perseaukinen.
Äänestää vihreitä.
:D- Anonyymi
Äly ja menestys ei aina liity toisiinsa. Ja jälkimmäinen voi olla paljon onnellisempi. Mieluiten onni kuin ulkoiset "menestyksen mittarit", omakotitalot ja vastaavat, mutta elämä yhtä suorittamista ja omaisuuden haalimista. Nämä asiat ymmärtäää sitten kun on tarpeeksi vanhassa iässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äly ja menestys ei aina liity toisiinsa. Ja jälkimmäinen voi olla paljon onnellisempi. Mieluiten onni kuin ulkoiset "menestyksen mittarit", omakotitalot ja vastaavat, mutta elämä yhtä suorittamista ja omaisuuden haalimista. Nämä asiat ymmärtäää sitten kun on tarpeeksi vanhassa iässä.
Jälkimmäinen siis noisat esimerkeistäsi.
- Anonyymi
Se taiteilija voi olla paljon kiinnostuneempi työstään, se voi olla sen intohimo ja rikkaus eikä se tarvitse mersuja ym.siihen. Kiva, jos duunarikin on työhönsä tyytyväinen, hankala ja ikävä juttu se on, jos se on pelkkä pakkopulla. Mutta tilannetta voi aina muuttaa niinkauan kun on työikäinen.
- Anonyymi
Älykkyys ja viisaus eivät aina asu samassa päässä. T älykäs mutta ei niin viisas.
- Anonyymi
Aika ilkeää tuollainenkin sitten että kun tuossakin elokuvassa Richard Gere, näyttelijänä oli tunnistavanaan tuon joka oli tuo palkkamurhaaja "shakaali", on lähtemässä laivalla jo Panamalle Amerikan lipulle, niin katsoivat siinä toisiaan silmiin, sitten Bruce Willis, näytteli "shakaalia", tuossa elokuvassa, heti hymyn päätyttyä ampui tuota Richard Gereä järeällä taskuasseelleellalaan LD:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika ilkeää tuollainenkin sitten että kun tuossakin elokuvassa Richard Gere, näyttelijänä oli tunnistavanaan tuon joka oli tuo palkkamurhaaja "shakaali", on lähtemässä laivalla jo Panamalle Amerikan lipulle, niin katsoivat siinä toisiaan silmiin, sitten Bruce Willis, näytteli "shakaalia", tuossa elokuvassa, heti hymyn päätyttyä ampui tuota Richard Gereä järeällä taskuasseelleellalaan LD:D
Tämä mies ainakin on huippuälykäs jousipyssyineen ja mitä lie muita aseita pilvilinnoissaan.
Ei huolet paina kun pilvissä lentelee. - Anonyymi
Olet siis tyhmä ja varaton mies?`
Niin. ´Mies tienaamaassa alemassa koulutuksessa tienaa ainoastaan 5000€/kk eli pon alemman tason mies. Kunno0n koulutetut saattavat tienata bruttona jopaa 6500/kk.
Mielestäni se on nettona valtacva ero. Eikä siinä vielä kaikki. ATM on muutenkin luuseri ja tyhmä. Ainoastaan koulutettu suomenruotsalainen herra on oikea mies.- Anonyymi
Pahoititkos monen partiolaisen mielet?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/475db838-bbd3-44a2-aa9c-6dcc6859e1b7 - Anonyymi
Olipas taas aika epäonnistunut trolli, et varmaankaan ole kouluja käynyt kun et osannut tehdä parempaa.
- Anonyymi
Koulutukseen ei välttämättä pääse siksi, ettei enää osaa näitä erottaa toisistaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876