Mikä on vikana.

Anonyymi

Hei naiset! Kertokaa mikä on vikana? En kelpaa ollenkaa naisille. Olen ihan kiva. Rauhallinen kiltti. Harrastan pyöräilyä treenaan salilla. Syön terveellisesti en polta. Olen menos töihin kohta mut teen keikkkaa yleensä. Tuntuu tylsältä olla aina yksin, ei pitäs olla näin. Voisko naiset vastaa. Kiitos.

107

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoittamasi perusteella ei voi tietää. Luultavasti se on siinä, miten lähestyt naisia (tai jos et lähesty). Tai sitten lähestyt vääriä naisia tai varattuja. Ehkä olet jo valmiiksi luovuttanut ja viestität naisille alitajuista ajatustasi: "Enhän kelpaa? Häädäthän sinäkin minut pois?" Saatat jopa tulkita naisen sanat tai käytöksen väärin ja häipyä, vaikka olisit tervetullut seuraan.

Sinulla voi olla myös liian suuret odotukset siitä, mitä pitäisi tapahtua. Pyri tutustumaan naisiin ihan kaverina ensin, niin paineet eivät ole niin suuret etkä pety niin helposti. Silloin myös pääset tutustumaan helpommin ja useampiin. Suora lähestyminen (varsinkin jos nainen ei ole jo osoittanut kiinnostusta sinua kohtaan) voi olla ei-toivottua ja saat suoran häädön. Muuten vain -tutustumisen kautta avautuu paljon enemmän mahdollisuuksia. Ehkä se nainen, johon tutustut, ei kiinnostu sinusta (etkä sinä hänestä), mutta hänen kaverinsa, johon tutustut myöhemmin hänen kauttaan, saattaa kiinnostua. Jne.

Älä ole epätoivoinen. Naiset eivät halua sellaista, jonka olemus huokuu, että "haluan jonkun naisen, ihan sama kenet, miksei kukaan huoli..." Tai sitten sinun pitää löytää yhtä epätoivoinen nainen. Löytyy niitäkin. Kun katselet ympärillesi, huomaat, että kaikenlaisilla ihmisillä on kumppaneita. Jos tiedät, että olet kutakuinkin normaali ihminen, niin varmasti löytyy sinullekin, jos et ole liian kranttu sitten itse.

• Anonyymi

No on se kumma kun perus komea mies ei kelpaa naisille.

• Anonyymi

En mä kranttu ole. Mutta ei vain millään löydy enään. Ehkä alan vain tekeen töitä ja kuntoileen enempi.

• Anonyymi

Ehkä se oikea löytyy, kun vähiten sitä odotat.
        Älä suotta stressaa asiasta. Moni joutuu käymään läpi useita alkuja ja kokemaan useita pettymyksiä, kun niistä ei sitten tulekaan mitään. Tai tulee suhteessaan petetyksi tai jätetyksi. Usein hekin löytävät sen oikean rakkauden vasta sitten.

Ehkä sinun ei tarvi käydä läpi sitä kaikkea, vaan löydätkin heti sen oikean sitten, kun aika on. Tai ei ainakaan niin montaa suhteentynkää kuin moni muu. Ei sekään niin hienoa ole.

Se löytäminen voi tapahtua ennemmin tai myöhemmin, ehkä jo huomenna tai ehkä kymmenen vuoden kuluttua. Onko sinulla kuitenkin ystäviä tai muita läheisiä tai vaikka lemmikki, ettet olisi ihan yksin? Suomessa on paljon yksinäisyyttä. Mieti, voisitko itse olla kaveri jollekin yksinäiselle. Samalla omakin yksinäisyytesi lievittyy.

• Anonyymi

Tuntuu et vain pahempaa suuntaa menee vuosi vuodelta olen huomannu. En ole hyvä tuloinen. Elän pienellä rahalla. Perus jantteri. Mutten mikää juoppokaan. Silti ottaa usein päähän kun olisi kiva viedä joku kiva nainen treffeille.

• Anonyymi

Tuloilla ei ole mitään merkitystä. Tai on joillekin, mutta tuskin sellaista onnenonkijaa edes haluaisit. Sillä kuitenkin on väliä, että elät vastuullisesti tulojesi mukaan, eli talous on kunnossa ja tulot ja menot tasapainossa. Treffeille voit viedä vaikka eväsretkelle luontoon tai jotain muuta erilaista, mikä ei maksa paljoa. Se myös tekee sinusta paljon kiinnostavamman kuin joku tylsä leffa ja kallis ravintola.

• Anonyymi

Sitä kai ei ole tarpeeksi kiinnostunut ollenkaa naisten näkökulmas emmä tiedä, on niin vaikeita juttuja. Harmittaa tosi kovaa kyllä.

• Anonyymi

Ärsyttää ku ei saa enää seksiäkään. Todella vaikeeta olla ilman. Ja joo en todellakaan mene maksullisiin en nii epätoivonen ole!

• Anonyymi

Jaksatko mennä esittäytymään mukaville ja ihan tavallisille naisille.Jos juttelet vain alipainoisuuslinjan naisille nämä ovat usein niin kiireisiä ja kranttuja etteivät tavallista jannua aina haluakaan.Jos juttelet normaaleille ja hieman ylipainoisillekin naisille esim yhtenä esimerkkinä nämä voivat kuunnella sinua ja lähteä treffeille.Treffeillä pitää olla kohtelias eli itse pitää puhua ja myös kun toinen puhuu kuunnella mitä toinen sanoo eli treffien pitäisi olla tasapainoiset molempien huomioimisen suhteen.Seksiä ei ole hyvä ottaa ekan treffien puheenaiheeksi ellei toinen sitä erikoisesti pyydä.Tuossa jotain alkuasioita ja ohjelman mukaisia mahdollisuuksia miten seurustelun maailmassa ehkä kannattaisi aloitella ...muistathan kysyä aina toisen ihmisen mielipidettä jos esim ehdotat jotain treffien ruokapaikkaa tai harrastusta,kohteliaisuus ja ystävällisyys kantavat jo pitkälle,mukava herrasmies voi myös tarjota jotakin treffiseuralleen mutta kannattaa kysyä toiselta käykö se että tarjoan joku nykynainen voi haluta myös itse maksaa menonsa

• Anonyymi

En mä nyt tuntemattomille juttele kuin joskus baaris. Netissä naiset ei vastaa. En oikein ymmärrä. Eivät ole yhtään kiinnostuneit must..

• Anonyymi

Äh... Unohda netti ja tutustu niihin naisiin oikeassa elämässä. Mun mieheni ei olis ikinä saanut mua kiinnostumaan itsestään jossain nettikeskustelussa! Ihan naurattaa ajatuskin.

Ja sitten taas jos tutustut netissä, niin se juttu voi vaikuttaa tosi hyvältä, mutta livenä ei toimikaan sitten yhtään! Siitäkin on kokemusta.

Baarit, harrastukset, tapahtumat, kurssit, tai vaikka kaupassa tai missä vain voit löytää sen.

• Anonyymi

Joo muttakun ongelma on se etten pääse hiuman ylipainosten tavis naistenkaa treffeille. Olen yrittänyt mutta eivät lähde. En etsi mitään hienoa naista koska en sellaista saa koskaan.

• Anonyymi

Tuntuu että tämä on hyvin ikuinen kierre. Kyllä mä sen tiedän että oon hyvin tavis mies. Mul ei oo rahaa tiedän. Mutta on niitä naisiaki samanlaisia.

• Anonyymi

Ei siinä raha auta. Minulla on rahaa, mutta yksin saan olla. En vain kiinnosta ketään!

• Anonyymi

En jaksakkaa nettiä. Enkä baareja.Naisia mulla ei ole kaverina yhtään. Ehkä se jo selittää oon kai vähän ujo. Jotain on jo pielessä pahasti kun ei naista ole.

• Anonyymi

Kyllä mä sen tiedän missä vain voi löytää. Mutta ihmettelen todella suuresti kun ei löydy. Ehkä pitäs olla enempi tuloja jatkuvaa työtä. Itsevarmempi. Ostaa hienompia vaatteita jne.

• Anonyymi

Taitaa olla se ujous ja itsevarmuuden puute syynä. Kokeile nyt vain tutustua niihin kavereina, ilman odotuksia. Sulla on nyt vähän sellainen "pakko olla joku" - tilanne. Olet varmaan melko nuori ja silloin se tuntuu usein tuolta.

Oikeat parisuhteet syntyy kuitenkin siitä, kun kaksi ihmistä kiinnostuu toisistaan ja vähän ihastuu tms. Älä yritä iskeä heti jotain tuntematonta naista, vaan tutustua. Ei sen enempää. Vasta kun huomaat ihastuneesi tai edes kiinnostuneesi, niin sitten lähesty sitä naista, jos hän vaikuttaa kiinnostuneelta myös. Jos hän on ujo, hän ei välttämättä näytä kiinnostustaan selvästi. Äläkä mieti ennalta, kenet voit saada tai kenet et. Jätä se sen toisen osapuolen päätettäväksi. Mutta ei mitään pissiksiä kannata lähestyä, vaan sellaista naista, joka katsoo sinua ja hymyilee.

Menehän sinäkin nyt nukkumaan ja lue aamulla uusiksi nämä viestit ajatuksen kanssa. Onnea matkaan ja nyt hyvää yötä! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla se ujous ja itsevarmuuden puute syynä. Kokeile nyt vain tutustua niihin kavereina, ilman odotuksia. Sulla on nyt vähän sellainen "pakko olla joku" - tilanne. Olet varmaan melko nuori ja silloin se tuntuu usein tuolta.

Oikeat parisuhteet syntyy kuitenkin siitä, kun kaksi ihmistä kiinnostuu toisistaan ja vähän ihastuu tms. Älä yritä iskeä heti jotain tuntematonta naista, vaan tutustua. Ei sen enempää. Vasta kun huomaat ihastuneesi tai edes kiinnostuneesi, niin sitten lähesty sitä naista, jos hän vaikuttaa kiinnostuneelta myös. Jos hän on ujo, hän ei välttämättä näytä kiinnostustaan selvästi. Äläkä mieti ennalta, kenet voit saada tai kenet et. Jätä se sen toisen osapuolen päätettäväksi. Mutta ei mitään pissiksiä kannata lähestyä, vaan sellaista naista, joka katsoo sinua ja hymyilee.

Menehän sinäkin nyt nukkumaan ja lue aamulla uusiksi nämä viestit ajatuksen kanssa. Onnea matkaan ja nyt hyvää yötä! :)

No harvoin naiset jaksaa tutustua. Monesti juttu vain loppuu tai nainen karkaa että joo sellaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida tietää että annat ohjeita Allulle. Tekee joka päivä uuden aloituksen samasta aiheesta.
        Ajanhukkaa yrittää antaa neuvoja, huomenna kyselee taas samaa asiaa uudestaan uudessa aloituksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida tietää että annat ohjeita Allulle. Tekee joka päivä uuden aloituksen samasta aiheesta.
        Ajanhukkaa yrittää antaa neuvoja, huomenna kyselee taas samaa asiaa uudestaan uudessa aloituksessa.

Joo, en tiennyt, että on joku elämäntapajankkaaja kyseessä. En tunne sinkkupalstan vakiohahmoja, kun en vakiintuneena ihmisenä täällä yleensä käy. Nyt vain osui otsikko silmiin ja halusin olla reppanalle avuksi. No, toivottavasti joku muu hyötyy näistä kirjoituksista. :)

• Anonyymi

Pistä että polttelet kannabista päivittäin. Alkaa kaikenlaista pimatsua pyöriin nurkissa.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä? En todellakaan sekaannu tollasiin.

• Anonyymi

En tiedä. Ehkä vähän painoa pois. Adidas vaatteita et on cool. Kaulaan ketju ja hajustetta ja silleen. Emmä tiedä. Pukeudun kyl ihan kivasti.

• Anonyymi

Ei väliä noilla. Katso silmiin ja hymyile. Kokeilepa viikon ajan.

• Anonyymi

Adidakset, hajustetta ja ketju kaulassa?

Joo tuo on hyvä, oot varmaan kivan näköinen, mulle kelpaa just tuollainen, eikä tarvi olla rahaa. Yks onkin tuossa jokohta..

Mut ongelma on, et tavikset mieltää tuon lookin piripääksi. Adidakset katukuvassa on saaneet pahan statusklommon, kun reivikansa niitä aikoinaan niin kovasti suosi. Tiedän kyllä, koska käytän itse Adidasta, se on kaikkien tosi urheilijoiden merkki:) Mut tosiasia on, et ihmiset pälyilee ja stevarit seuraa kaupassakin kun käy reenin jälkeen vähän rasittuneen näkösenä ostoksilla.

Liity johonkin urheiluseuraan, ala aktiiviseksi, käy kisoissa katselemassa ja osallistumassa. Huoltojoukkpihin.kaivataan aina vapaaehtoisia. Näin tapaat varmasti enemmän hyvää porukkaa, eikä tarvi tyytyä ylipainoisiin ja päihdeongelmaisiin. Ihminen, joka välittää enemmän syömisestä tai päihteistä, kun panemisesta ja liikunnasta ei ehkä ole sulle ensinkään hyvä kaveri.

Amismimmi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adidakset, hajustetta ja ketju kaulassa?

Joo tuo on hyvä, oot varmaan kivan näköinen, mulle kelpaa just tuollainen, eikä tarvi olla rahaa. Yks onkin tuossa jokohta..

Mut ongelma on, et tavikset mieltää tuon lookin piripääksi. Adidakset katukuvassa on saaneet pahan statusklommon, kun reivikansa niitä aikoinaan niin kovasti suosi. Tiedän kyllä, koska käytän itse Adidasta, se on kaikkien tosi urheilijoiden merkki:) Mut tosiasia on, et ihmiset pälyilee ja stevarit seuraa kaupassakin kun käy reenin jälkeen vähän rasittuneen näkösenä ostoksilla.

Liity johonkin urheiluseuraan, ala aktiiviseksi, käy kisoissa katselemassa ja osallistumassa. Huoltojoukkpihin.kaivataan aina vapaaehtoisia. Näin tapaat varmasti enemmän hyvää porukkaa, eikä tarvi tyytyä ylipainoisiin ja päihdeongelmaisiin. Ihminen, joka välittää enemmän syömisestä tai päihteistä, kun panemisesta ja liikunnasta ei ehkä ole sulle ensinkään hyvä kaveri.

Amismimmi

Allu on huono sängyssä joten sekään ei nyt pure.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Allu on huono sängyssä joten sekään ei nyt pure.

Ole sinä nyt vaan hiljaa.

• Anonyymi

Ei se auta. Nainen yleensä katsoo alaspäin. Ei silmiin ja naisella on kiire.:) tämä todettu jo vuosia.

• Anonyymi

Ei naiset hymyile ja katso silmiin. Kiire heillä aina:):).

• Anonyymi

Naiset osa jopa on sanonut onpas siinä ihan komee mies ja kumma ettei naiset kiinnostu, se on jännä aina se jää sanomisen asteelle, on tää jännää touhua kyllä. Olis sitte tosissaa kiinnostunut ja tulis tapaamaan, ei menee aina niin.

• Anonyymi

Osa meistä on vaan sellaisia, ettemme herätä juuri mielenkiintoa, syystä tai toisesta. Se selviää muutamassa vuodessa. Jos baarielämä ei kiinnosta, tanssikursseja tai koiran hankintaa kannattaa harkita. Myös nettiin haku päälle useampaan paikkaan, vaikka sielläkin on vaikeampaa miehille mitä ennen. Itse en jaksa noista mitään, pitäkööt naiset tunkkinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa meistä on vaan sellaisia, ettemme herätä juuri mielenkiintoa, syystä tai toisesta. Se selviää muutamassa vuodessa. Jos baarielämä ei kiinnosta, tanssikursseja tai koiran hankintaa kannattaa harkita. Myös nettiin haku päälle useampaan paikkaan, vaikka sielläkin on vaikeampaa miehille mitä ennen. Itse en jaksa noista mitään, pitäkööt naiset tunkkinsa.

Pitäkööt myös naiset tunkkinsa. Siinä ihmetellään sitten kun ei miestä löydy.

• Anonyymi

Tuossa ei ollut ainuttakaan sellaista ominaisuutta, miksi kiinnostuisin susta. Tekstisi perusteella olet tyhmä reppana, joka ei käy ihan kaikilla pytyillä. Olet epätoivoinen vonkaaja ja tylsä jankkaaja. Sulla napsahtaa pinna poikki hetkessä, kun joku kertoo sulle sun omista näkemyksistäsi poikkeavia mielipiteitä.

Miten sun "kivuus" ilmenee? Entä "rauhallisuus ja kiltteys"? Noi on kaikki adjektiiveja, jotka jokainen määrittelee itse. Tarkoittaa, että vain sinä olet tuota mieltä. Kaikki muut voivat olla eri mieltä. Kirjoita esimerkkejä, miten nuo ominaisuudet sussa ilmenee arjessa, älä nimeä niitä.

xL

• Anonyymi

Aika törkeesti sanoit, jos sä olet sitä mieltä niin asia selvä. Taidat olla vielä kauan yksin, toivotan onnea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika törkeesti sanoit, jos sä olet sitä mieltä niin asia selvä. Taidat olla vielä kauan yksin, toivotan onnea.

Kysyttiin, niin vastasin rehellisesti. Se ei ollut ollenkaan törkeästi sanottu. Sä otat sen väärin vastaan. Miksi kyselet, jos et halua kuulla totuutta?

Mulla on kumppani, mutta se ei kuulu sun ketjuusi eikä tälle palstalle..

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastauksestasi ei muuten ilmennyt mitään kilttiä, rauhallista tai kivaa piirrettä susta.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyttiin, niin vastasin rehellisesti. Se ei ollut ollenkaan törkeästi sanottu. Sä otat sen väärin vastaan. Miksi kyselet, jos et halua kuulla totuutta?

Mulla on kumppani, mutta se ei kuulu sun ketjuusi eikä tälle palstalle..

xL

Joo no jos nyt jatkat elämääsi. Ei pahemmin kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo no jos nyt jatkat elämääsi. Ei pahemmin kiinnosta.

Pitäisi kiinnostaa. Oikein aloituksen teit aiheesta ja mä kerroin sulle mikä sussa mättää. Sähän vaikutat kaikkea muuta kuin rauhalliselta, kivalta tai kiltiltä. Ehkä sun pitäisi esitellä itsesi seuravaaksi rehellisemmin: olet kiukutteleva, äkkipikainen, huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja keskustelukyvytön.

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi kiinnostaa. Oikein aloituksen teit aiheesta ja mä kerroin sulle mikä sussa mättää. Sähän vaikutat kaikkea muuta kuin rauhalliselta, kivalta tai kiltiltä. Ehkä sun pitäisi esitellä itsesi seuravaaksi rehellisemmin: olet kiukutteleva, äkkipikainen, huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja keskustelukyvytön.

xL

Jatka jo elämääsi. En jaksa sun juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatka jo elämääsi. En jaksa sun juttuja.

Sähän voit itse mennä muualle uikuttamaan 😁

xL

• Anonyymi

Johan arvasin että täälä heti on kauhee ongelma jos ruikuttaa naisista ja valittaa. Pitäkää naiset tunkkinne. Pärjään yksinkin.

• Anonyymi

Jos olisit kaverini, niin vetäisin pataan tuollaista ruikuttajaa.

• Anonyymi

Parempi pysyy kaukana naisista jos miehessä on vain ongelmia. Ettikää se unelmien prinssi sitten, toivotan onnea!

• Anonyymi

Oikee totaalisesti alkaa ärsyttää palstan ätmit ja nirsot naiset. Oot epätoivonen joo ruikuttaja. No joo millanen pitäs olla sit. Rikollinen hakkaaja jännämies.

• Anonyymi

Ehkä helpompaa kun on toistaseks hetkellisesti eros naisista,niidenkaa sa vain tapella ja kaikkee.

• Anonyymi

Kertomiesi perusteella on mahdoton sanoa mikä olisi vikana. Kannattaa miettiä mistä niitä naisia etsii. Jotkut löytävät seuraa netistä, toisten kannatta tutustua ihmisiin ihan oikean elämän puolella. Toiset löytävät seuraa yöelämästä, toisten taas ei kannata lähestyä ihmisiä humalassa. Seuraa voi löytää harrastusten parista, tai vaikka töistä. Onhan näitä mahdollisuuksia. Joka tapauksessa sinun kannattaa varmasti vaihtaa etsimispaikkaa. Vielä parempi, että lopetat etsimisen ja alat elää. Laajennat elinpiiriäsi ja ihan vain tutustut ihmisiin, vailla paineita.

Noin yleisohjeena voi sanoa myös, että jos tuntuu ettei naisia kiinnosta yhtään ja tulee ehkä jopa töykeää palautetta, niin silloin kohde on luultavasti väärä. Jostain syystä kiinnostut nyt vääränlaisista naisista. Enkä tosiaan puhu nyt pelkästä ulkonäöstä ja painosta. Esimerkiksi paino kertoo naisesta vain hänen painonsa. Mitään muita ominaisuuksia tai ajatuksia ja kiinnostuksen kohteita ei voi päätellä painon perusteella. Sama pätee kaikkeen ulkonäköön liittyvään. Naiset ovat usein ihan yhtä ujoja ja arkoja ottamaan kontaktia tuntemattomiin. Jopa todella kauniit naiset voivat olla epävarmoja. Tutustu siis naisiin laajemmin ja miettimättä koko ajan kuka kiinnostaa siinä mielessä.

• Anonyymi

Voisi kyllä jatkoa ajatellen. Alkaa oleen täynnä muutenki etsiminen. Sitten vaatimukset on pilvissä. Pitää olla sitä ja tätä jne. Sillon tällön tulee käytyä baareissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisi kyllä jatkoa ajatellen. Alkaa oleen täynnä muutenki etsiminen. Sitten vaatimukset on pilvissä. Pitää olla sitä ja tätä jne. Sillon tällön tulee käytyä baareissa.

Oletko koskaan miettinyt, että entäpä jos itse valitsetkin "kohteeksi" juuri ne naiset, joilla on vaatimukset pilvissä? Syy tähän voi olla ihan mikä vaan, ehkä olet vain jäänyt jotenkin jumiin tiettyyn naiskuvaan. Tässähän ei nyt tosiaan ole kyse ulkonäöstä, vaan luonteesta ja ajatusmaailmasta jne. Myös hyvin kaunissa naisissa on paljon heitä, joilla ei ole tavoitteena kuu ja tähdet taivaalta. Kokeile oikeasti tutustua ihmisiin ihan vailla ennakkoajatuksia ja -toiveita. Ihan rennosti ja muissa merkeissä. Saatat hyvinkin huomata, että sinulla on ollut hyvin yksipuolinen käsitys naisista.

• Anonyymi

Tehdään taas rautalankaesimerkki maailmanmenosta.

Miehen tasoa nostaa naisen silmissä: Koulutus, raha, status ja ulkonäkö. En tunne sinua, mutta arvailen sinulle kouluarvosanat väliltä 4-10

Koulutus: arvelen, että olet korkeintaan ammattikoulun käynyt, koska ei ole työtäkään eli arvosana 6. Jos olet kouluttamaton 4-5.

Raha. Työttömänä sinulla tuskin on juurikaan rahaa eli tästäkin 6.

Status: Työttömän status on hyvin alhainen, mutta koska teet keikkatöitä niin annetaan 5.

Ulkonäkö: Sanot itseäsi peruskomeaksi ja käyt salilla. Usein miehet arvioivat ulkonäkönsä yläkanttiin, mutta annetaan nyt vaikka 8.

Positiivisesti ajatellen arvosanasi voisi olla 7-

En tiedä minkä ikäistä naista etsit, mutta mitä nuorempaa etsit, niin sitä enemmän oman tasonsa yläpuolella olevaa miestä he hakevat.

Sanoisin siis, että sinun kannattaisi kohdistaa haku vitosen tai kutosen naisiin ja niidenkin kohdalla olla aktiivinen

• Anonyymi

En todellakaan mitään 5 juoppoja naisia etsi.

• Anonyymi

Koska en ole rumakaan lihava mies. Mulla on varaa nättiin naiseen. Ja joo en laske vaatimustasoja vaikka olen kouluttamaton rahaton mies. Ihan hyvin ne juopot sekopäätki tuskin ovat olleet vuosiin töissä, saavat perus tavis naisia.

• Anonyymi

Mulle kelpaa 7 nainen. En rupee laskemaan tasoani. Että en ole pahimmasta päästä, aloittaja voi itse katella 4 naisia.

• Anonyymi

Aloittajan kommentti on ihan älytön, naurettava:). Voit ihan hyvin itse katella niitä 4 naisia vapaasti.

• Anonyymi

Jos etsii näitä tasoteoriasta kiinnostuneita naisia, niin silloin menee varmasti noin. Jos haluaa muunlaista lopputulosta, niin kannattaa etsiä toisenlaisia naisia.

Itseä ei esim. koulutus kiinnosta pennin vertaa. Koulutus voi kertoa ihmisestä, tai yhtä hyvin olla kertomatta. Minua kiinnostaa vain asenne elämään. Pitää olla edes vähän kiinnostunut maailmasta. Terve uteliaisuus on hyvästä ja pitää halua oppia uutta ja kehittyä.

Statuksellakaan ei ole mitään väliä. Liian korkea/näkyvä asema olisi oikestaan iso miinus. Minua ei kiinnosta näkyvyys, enkä halua julkisuutta.

Ulkonäkö on täysin triviaali juttu. Ihan perusihminen riittää hyvin. Pidän liikaa ulkonäöstään huolehtivia miehiä vähän epäilyttävinä. Siisti, mutta rento tyyli on minusta hyvä.

Mitä omaan tasooni taas tulee, niin ei ole tullut valituksia. Saan miehiltä huomiota haluamattanikin. Kymppi en ole, koska ihan niin paljoa en jaksa panostaa. Sanotaan 9 ja vahva kiitettävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska en ole rumakaan lihava mies. Mulla on varaa nättiin naiseen. Ja joo en laske vaatimustasoja vaikka olen kouluttamaton rahaton mies. Ihan hyvin ne juopot sekopäätki tuskin ovat olleet vuosiin töissä, saavat perus tavis naisia.

No kuten tuossa xL: n kanssa käydyssä keskustelussa kävi selville, et ole täällä oikeasti hakemassa neuvoja, vaan valittamassa siitä minkälaisia naiset ovat.

Et suostu näkemään todellisuutta, vaan syytät todellisuutta siitä, että todellisuus on väärässä ja sinä oikeassa.

" Ihan hyvin ne juopot sekopäätki tuskin ovat olleet vuosiin töissä, saavat perus tavis naisia."

Totta, ei KAIKKI mene niin kuin kuvailin. Jos suomesta löytyy vaikkapa 100 000 poiikeuksellista miestä, jotka ovat saaneet itseään huomattavasti tasokkaamman naisen , on kuitenkin toista miljoonaa miestä, joiden parisuhteet noudattavat kuvaamaani kaavaa.

Noissa sekopaissä on jotain neisen silmään pokkeuksellista, jota sinussa ei ole, kuten kuvailit itseäsi perusjantteriksi. Näitä "peruskomeita" Sali-Makeja mahtuu 13 tusinaan, jotka ajattelevat, että salilla käynti ja normaalipaino tekevät heistä saaliin naisten silmissä. Usein heillä on vielä ylipainoa, mutta he väittävät painoindeksin valehtelevan heidän kohdallaan, koska heillä on niin paljon lihaksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos etsii näitä tasoteoriasta kiinnostuneita naisia, niin silloin menee varmasti noin. Jos haluaa muunlaista lopputulosta, niin kannattaa etsiä toisenlaisia naisia.

Itseä ei esim. koulutus kiinnosta pennin vertaa. Koulutus voi kertoa ihmisestä, tai yhtä hyvin olla kertomatta. Minua kiinnostaa vain asenne elämään. Pitää olla edes vähän kiinnostunut maailmasta. Terve uteliaisuus on hyvästä ja pitää halua oppia uutta ja kehittyä.

Statuksellakaan ei ole mitään väliä. Liian korkea/näkyvä asema olisi oikestaan iso miinus. Minua ei kiinnosta näkyvyys, enkä halua julkisuutta.

Ulkonäkö on täysin triviaali juttu. Ihan perusihminen riittää hyvin. Pidän liikaa ulkonäöstään huolehtivia miehiä vähän epäilyttävinä. Siisti, mutta rento tyyli on minusta hyvä.

Mitä omaan tasooni taas tulee, niin ei ole tullut valituksia. Saan miehiltä huomiota haluamattanikin. Kymppi en ole, koska ihan niin paljoa en jaksa panostaa. Sanotaan 9 ja vahva kiitettävä.

On nykyään kyllä ihme oletuksia vaatimuksia. Jos ei kelpaa nii ei kelpaa. Mullekki kelpaa sit täys 10 nainen joka on asianajaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuten tuossa xL: n kanssa käydyssä keskustelussa kävi selville, et ole täällä oikeasti hakemassa neuvoja, vaan valittamassa siitä minkälaisia naiset ovat.

Et suostu näkemään todellisuutta, vaan syytät todellisuutta siitä, että todellisuus on väärässä ja sinä oikeassa.

" Ihan hyvin ne juopot sekopäätki tuskin ovat olleet vuosiin töissä, saavat perus tavis naisia."

Totta, ei KAIKKI mene niin kuin kuvailin. Jos suomesta löytyy vaikkapa 100 000 poiikeuksellista miestä, jotka ovat saaneet itseään huomattavasti tasokkaamman naisen , on kuitenkin toista miljoonaa miestä, joiden parisuhteet noudattavat kuvaamaani kaavaa.

Noissa sekopaissä on jotain neisen silmään pokkeuksellista, jota sinussa ei ole, kuten kuvailit itseäsi perusjantteriksi. Näitä "peruskomeita" Sali-Makeja mahtuu 13 tusinaan, jotka ajattelevat, että salilla käynti ja normaalipaino tekevät heistä saaliin naisten silmissä. Usein heillä on vielä ylipainoa, mutta he väittävät painoindeksin valehtelevan heidän kohdallaan, koska heillä on niin paljon lihaksia.

Selvä jos et kestä totuutta niin olehan sitten hiljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä jos et kestä totuutta niin olehan sitten hiljaa.

Todella vaikea pitää väitteitäsi totuutena, kun on itse nainen, eikä ajattele kuten väität naisten ajattelevan. Vielä vaikeammaksi se muuttuu kun tietää, ettei yksikään naispuolinen ystävänikään ajattele väittämälläsi tavalla. Naisena tiedän tämän asian paljon pintaa syvemmältä. Ei se asia muutu miesselittämisellä mihinkään.

Tunnen vain muutaman kertomallasi tavalla ajattelevan naisen ja he ovat sellaisia pintaliitäjiä. "Harakoita", jotka ovat vähän kaiken "kiiltävän" perään ... noin nätisti sanottuna. Voin siis vain olettaa, että sinun makuusi ovat juuri tuollaiset naiset ja siksi naiskuvasi on pahasti vääristynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan kommentti on ihan älytön, naurettava:). Voit ihan hyvin itse katella niitä 4 naisia vapaasti.

Allu sä oot aloittaja, ketjun aloittaja on aloittaja, muut ovat kommentoijia.
        Usko jo että sun vika on rumuus ja tyhmyys.
        Etkö tajua että naiset sanovat sua kivan näköiseksi päästäkseen susta eroon siististi ilman riitoja.
        Kosk et uskalla laittaa kuvaasi näytille oot ruma.

• Anonyymi

Joo ei ole rahaa. Ei nyt vain ole. Jos nainen haaveilee tavis sitä top 10 miestä jolla on tuhansia euroja tilillä, niin saa haaveilla.

• Anonyymi

Kyllä ihan perusmiehellä pitäisi olla tuhansia euroja tilillään:

Ihan kansalaistaito ollisi tietää, että pankissa pitäisi olla ainakin n. 3 kk menoja vastaavat summa.

Eli jos yksiön vuokra on 500 ja muuhun elämiseen menee vaikka toinen 500/kk, niin pankissa pitäisi aina olla vähintään se 3000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kansalaistaito ollisi tietää, että pankissa pitäisi olla ainakin n. 3 kk menoja vastaavat summa.

Eli jos yksiön vuokra on 500 ja muuhun elämiseen menee vaikka toinen 500/kk, niin pankissa pitäisi aina olla vähintään se 3000.

Joo no siinäs on vaikka miljoona. Omat tuloni ovat 845 e kk ja lainoja ja menoja. Että tuommonen paskanjauhanta pitää lopettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo pankissa on 0. Kaikki menee käyttöön. Ihme touhua. Aivan naurettavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No elämänhallinnan kannalta on hyvä jos on olenmassa jonkilainen pahanpäivän vara. Lähes jokaisella on mahdollisuus säästää sellainen, jos oikeasti tahtoo.

Ei tuo kuitenkaan naisten "saamiseen" auta. Jos haluat naisen, jonka sydämeen pääsee vain paksulla lompakolla, niin muutama tonni tilillä ei kauaa lämmitä. Jos taas haluat ihan tavallisen "perusnaisen", niin hän ei tule koskaan kysymään pankkitilisi saldoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No elämänhallinnan kannalta on hyvä jos on olenmassa jonkilainen pahanpäivän vara. Lähes jokaisella on mahdollisuus säästää sellainen, jos oikeasti tahtoo.

Ei tuo kuitenkaan naisten "saamiseen" auta. Jos haluat naisen, jonka sydämeen pääsee vain paksulla lompakolla, niin muutama tonni tilillä ei kauaa lämmitä. Jos taas haluat ihan tavallisen "perusnaisen", niin hän ei tule koskaan kysymään pankkitilisi saldoa.

Ihan tavis naisen haluan.

• Anonyymi

Olen joo amis huonoilla numeroilla. Mutta on monia hyviä asioita,kuten luottotiedot kunnos ja naiset ei halua juoppoa luottotiedottomaa.

• Anonyymi

Kunnossa olevat luottotiedot ovat perusedellytys. Ei siitä saa bonuspisteitä naisen silmissä.

Varmaan kun hait amikseen, niin et saanut luku-luku ja kirjoitustaidosta mitään lisäpisteitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnossa olevat luottotiedot ovat perusedellytys. Ei siitä saa bonuspisteitä naisen silmissä.

Varmaan kun hait amikseen, niin et saanut luku-luku ja kirjoitustaidosta mitään lisäpisteitä

No aika monella ne ovat menneet ja ovat alkoholisteja ja ätmejä jotka ei naisia koskaan saa. Onnea heille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No aika monella ne ovat menneet ja ovat alkoholisteja ja ätmejä jotka ei naisia koskaan saa. Onnea heille.

Kuvitteletko oikeasti, että monikin kyselisi luottotietojesi perään treffejä sopiessa? En tunne ketään, joka moista tekisi. Tuskin kukaan miettii toisen luottotietoja. Ei ainakaan ennen kun asia olisi jotenkin ajankohtainen, vaikka yhteistä lainaa mietittäessä.

• Anonyymi

Koska se työ näyttää olevan noin 80% naisille niin hiton tärkee. Joo ymmärrän et tärkee,mut voitais niitä kriteerejä hiukan laskea. Ei se mulle miehenä niin tärkeä ole. Muutenkin on todella vaikea saada töitä ja vakituista paikkaa.

• Anonyymi

Tietenkin koulutettu nainen haluaa työssä käyvän miehen se selvä. Mutta tavis nainen kyl ymmärtää et mies voi olla välil työtön. Helvetti kun ei palstan naiset tajua ja palstan ätmit tai normi miehet.

• Anonyymi

Vanha palstatotuus on, että naisen tasoa miehen silmissä nostaa lähinnä hänen ulkonäkönsä ja miehen tasoa naisen silmissä taas nuo aiemmin luetellut seikat.

Herää siis todellisuuteen näkemään , että naiset ovat erilaisia.

• Anonyymi

No joo mutta minä en nyt käy töissä ja pystyn elämään ihan hyvin. Jos naiselle ei kelpaa nii so what aina voi ettii rikkaan johtajan jota tod ei koskaa saa:)

• Anonyymi

Väitättekö että perus okei ätmi kouluttamaton rahaton sas edes tavis naista? Aika naurettavaa. Suomessa on tuhansia juoppoja ja työttömiä sossupummeja!!.

• Anonyymi

Juurikin juopot, työttömät sekä sossupummit juurikin tarvitsevat varakkaan naisen joka elättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin juopot, työttömät sekä sossupummit juurikin tarvitsevat varakkaan naisen joka elättää.

Niin tarvitsevat,muttakun eivät saa. Heillä ei ole mitään toivoa. Vaikka olen köyhä työtön vielä kuukauden ja pääsen töihin. Pitkä melkein 2 metrinen mies saa kyllä naista joskus.

• Anonyymi

Kyllä rumakin mies naisille jos vain sattuu olemaan paljon miehellä rahaa.
      Rumalla ja köyhällä ei ole mittää toivoa.

• Anonyymi

Todellaki on. Komealla mutta köyhällä toivoa.

• Anonyymi

Tässä taas pitää jauhata ätmeille ku ei tajuu! Helvetti. Monet tuhannet alemman tason ätmit ovat työttömiä ja juoppoja, ja saavat 500 e kk, ja palkkatöissä olevat 1500 e kk, on siltiki vaikee saada naista, on se kumma juttu, naiset sama juttu, hitto kauheet vaatimukset pilaa kaiken, on se helvetti kumma jos ei kelpaa!

• Anonyymi

MInä en rupee naisen takia menemään amk tai yo, en ees varmasti pääse, ei kiinnosta, olen amis ja pysyn ikuisesti amiksena, mutta töihin taas menen hetkeksi kunnes loppuu työsuhde. Minä en rupee naisen takia muuttumaan, oon oma itseni!

• Anonyymi

Opettamaan jotain teinitytöille jonnekin, minä en sellaiseen juttuun ryhtyisi, sitten vaan pikkuhousuttomien ja tissiliivittömien tyttöjen seksikkäät vartalot pyörisivät mielessä.

Kerran opetin Visual BASIC:a eräälle sihteerinaiselle, sekin oli pukeutunut lähes aina minihameeseen ja piikkikorkoihin ja aina piti istua lähellä vierekkäin sitä opettaen, sai riittää.

Heteromiehelle tuollainenkin oli hieman jo liikaa kun hormonit toimivat :)
        Helppoa olisi olla miesopettaja jos on homo, eli homppeli-pomppeli-kaikkiin-reikiin-pippeli hyppeli :)

• Anonyymi

Rumuus ja köyhyys on syyt joiden takia mies ei saa naista.

• Anonyymi

Kyllä mä vielä naista saan, se varma.

• Anonyymi

Ei sinussa luultavasti vika ole.
      Itse naisena olen samassa tilanteessa.
      Miehet yleensä tietävät laittoman paljon asioistani, ja se vaikuttaa heidän suhtautumiseen, mielipiteisiin ja käyttäytymiseen. Miehet ovat muodostaneet mielipiteensä jo ennen kuin henk.kohtaisesti ovat oikeasti edes tutustuneet.
      Omat suhteeni ovat sama kuin jäähtynyttä pihkaa yrittäisi kurkusta saada alas.

• Anonyymi

Tuntuu että kaikki vain haukkuvat oot köyhä työtön ja mene töihin ja vastaavaa oot tyhmä et saa naista. Asia nyt ei ole niin.

• Anonyymi

No nyt on kyl taas semmonen ylemmänasteen pelle tääl AP:na HUH
      Muru se vika on sussa miks et saa naista :) ei naisissa

• Anonyymi

Vittu mä saan naisia lähen dokaan baariin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

En tiedä miksei kelpaa naisille nykyään. Pitäs kai olla niin jännämies.

• Anonyymi

Aputipaputiluilui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aputipaputiluilui.

Oletko mielenvikainen kuin KRP:n ylikomisariot yleensä ovat?

• Anonyymi

Ei sellaista naista olekaan, joka jaksaisi tuota kitinää kuunnella. Ihan sama ootko pitkä, pätkä, rikas tai köyhä. Etkö voisi pitää edes päivän taukoa tästä jankutuksesta? Meidän muiden mieliksi.
      T. Nainen

• Anonyymi

Runkkaa sie rauhas vaan , en mie sinnuu halua.

• Anonyymi

No asia on vitun selvä. Jos et jaksa jankutusta, niin ei voi mitään :D.

• Anonyymi

Susta puuttuu se ns. Pahiksen pippurisuus ja jännyys sekä se joku twisti mistä voisi alottaa draaman saamayyatta draamakuningattaren leimaa. Kunnon jätkissä on noi ongelmat. Naiset vaistoaa että kelpaat hetken huviks eikä siksi lähesty sua. Pitäis olla hyvällä itsetunnolla varustettu, snadisti hönttimäinen ja pikkusen ilkeä ex rikollinen joka osaa huomioida muut juuri tietyllä twistillä kävellen kuitenkin sopivasti nenä pystyssä. Se ärsyttää sekä kiehtoo naisia

• Anonyymi

Olet ihan kiva eli et kiva. Rauhallinen eli flegmaattinen sohvaperuna. Pyöräily harrastuksena vie tunnetusti mieskunnon. Eli aika pahalta ap kuulostaa, ai ai.

• Anonyymi

Emmä halua olla mikää rikollinen jännämies, miksi pitäisi? Olen kiltti kunnon mies, joka käy välillä töissä ja ansaitsee työllä omat rahat, jos ei kelpaa naiselle olkoot!

• Anonyymi

A. Baarissa kun olet niin naisetko näkee päällepäin susta heti ettet ole töissä koska pidät sitä yhtenä syynä naisettomuuteen?

B. Olet kehuskellut komeilla vaatteillasi, siistei muotivaatteita joten vaatteetkaan ei ole syynä.

C. Olet sanonut käyväsi salilla sekä harrastat liikuntaa joten lihavuus ja lihaksittomuus ei ole syynä.

D. Olet sanonut olevasi pitkä joten pituuskaan ei ole syynä.

E. Olet sanonut olevasi komea, ei ruma mies.

Mikä näistä väittämistä ei pidä paikkaansa, mikä voisi olla se syy joka tekee sut mielenkiinnottomaksi naisten silmissä?

Veikkaan vaihtoehtoa E.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

A. Baarissa kun olet niin naisetko näkee päällepäin susta heti ettet ole töissä koska pidät sitä yhtenä syynä naisettomuuteen?

B. Olet kehuskellut komeilla vaatteillasi, siistei muotivaatteita joten vaatteetkaan ei ole syynä.

C. Olet sanonut käyväsi salilla sekä harrastat liikuntaa joten lihavuus ja lihaksittomuus ei ole syynä.

D. Olet sanonut olevasi pitkä joten pituuskaan ei ole syynä.

E. Olet sanonut olevasi komea, ei ruma mies.

Mikä näistä väittämistä ei pidä paikkaansa, mikä voisi olla se syy joka tekee sut mielenkiinnottomaksi naisten silmissä?

Veikkaan vaihtoehtoa E.

En tiedä, ehkä sitten en ole komea ja tarpeeksi jännä/ kiinnostava.

• Anonyymi

No nyt ehkä sain treffit, mutta en vielä tiedä onko nainen kiinnostunut, ja pääsenkö häntä tapaan, selvitän asiaa.

• Ne on ne jännämiehet!

Et vaan ole kohdannut vielä sopivaa, kyllä kunnollisillekin ottaja löytyy...

Tosin pakkeja saaneena naisena, tiedän miltä se tuntuu, kun itsetunto ja arvo tuntuu katoavan tuhkana tuuleen...

• Anonyymi

Todellaki, liian paljo paskaa ja vääränlaisia naisia. Lisäksi ne on suurin osa Pk seudulla koulutettuja ura naisia, emmä halua sekaantua semmoseen, joka on aina tehny duunia tai opiskellu. Tiedän itse et oon ätmi, mutta menos parempaa suuntaa, mutta silti on vaikee löytää mitää vakityötä.

• Anonyymi

Jos on liikaa varallisuutta miehellä, hän on seksitön luuseri, korvaa seksinpuutteensa omaisuudella, kun ei seksiä oikein osaakaan..... olisi sarkastinen sanonta.

Oikeasti itselläni en ole niin luuseri että tarvitsisin elämän kumppania välttämättä, luuserit tarvitsevat aina jonkun auttamaan.

Tuskinpa naiset mitään pahaa yrittävät tahallaan tehdä, ehkä joku Verinen Villiintynyt Blondi Harjavallasta ehkä.

Itselleni eivät varmaan ikinä ole, mutta jos on joku väärinkäsitys tai sellainen, niin voi tapahtua tuollaisia asioita.

• Anonyymi

Jauhakaa niin paljo paskaa ku haluatte, ja joo oon Allu mitä sitte, on mussaki hyvii puolia, paljon.

• Anonyymi

Mitä varakkaampi ihminen on, sitä huonompi hän on seksissä ja rakastajana, sekä lasten kasvattajanakin yleensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä varakkaampi ihminen on, sitä huonompi hän on seksissä ja rakastajana, sekä lasten kasvattajanakin yleensä.

En ole varakas, olen köyhä ätmi, ja ei paljo hetkauta toisten paskanjauhaminen.

• Anonyymi

Pitkä mies nyt pitäs saada silti naista, vaikka ois mimmonen. Mitä näkee naisten profiileja missä vain, niin ne haluavat pitkän miehen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      127
      2790
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      244
      2455
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1658
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      189
      1538
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1482
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      75
      1163
    7. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1138
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      39
      1119
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1002
    10. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      288
      970
    Aihe