Lapsia ei kannata tehdä.

Anonyymi

Jos olet jo yli 30 vuotias niin unohda lasten teko. Erojakin tulee helposti nykyään jos menetät työsi niin akka lähtee heti. Ja ne maksut, olet ihan kusessa rahan kanssa.

29

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikenlaiset paskat tekee lapsia ja kela elättää. Köyhilät pitäisi kieltää lastenteko.

      • Noh onneksi niin ei tapahtu mutta tapahtuu niin että teen vielä lapsia lisää. Köyhä on onnellinen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Noh onneksi niin ei tapahtu mutta tapahtuu niin että teen vielä lapsia lisää. Köyhä on onnellinen.

        Valtakunta haluaisin toivottaa sinulle iloisia ja mukavia yöunia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta haluaisin toivottaa sinulle iloisia ja mukavia yöunia.

        Hyvät yöt sinullekin, kauniita unia,
        pehmoisia tyynyjen haleja, itkevien enkeleiden onnen kyyneleitä. Suojelus mukanasi.

        Minä vielä pysyn hereillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunta haluaisin toivottaa sinulle iloisia ja mukavia yöunia.

        Et sinä minua maate saa vielä.💕💕💕


    • Anonyymi

      Oletteko te koskaan miettineet elämän jatkumoa... silloin kun sinä jossain vaiheessa vanhana tai sairaana (ehkä kumpaakin) tarvitsisit nuoremman sukupolven apua... ??
      Mistäs se sukupolvi sitt siihen hätään sikiää ja varttuu aikuiseksi... vahvaksi auttajaksi ja vuorostaan vastuun kantajaksi?

      Uskotko tosiaan ett jostain muualta (vinku intiastako) tänne tulee koulutettua porukkaa auttamaan suomalaisia, joiden yhteiskunta ei ole enää elinvoimainen.
      Kyllä varmasti isänmaamme asutetaan ja otetaan haltuun, ( ei tämä maa autioksi jää) mutt maamme uudelleen asuttaneet tuskin sinusta tai muista suomalaisista huota pitävät...

      Ei ehkä kuulu heidän kulttuuriisa auttaa vieraan kansakunnan kansalaisia.
      Omistaan pitävät perhekuntina huolta ja ehkä kansakuntanakin; ettei muut kansat valloita ja asuta heidän valtaamaansa maata. Ymmärsitkö nyt ajatukseni?
      Minä ainakin hankin naisena vaikka yksin; pari lasta tähän maahan ja olen jo yli 30v.

      Minulla on vahva sidonnaisuus ydinperheeseemme, vanhempiini ja sisaruuksiini. Toiset sisaruukset huolehtii lapsista ja vanhemmistamme jos minä en siihen kykenlsi.

      • Pohdit tuossa ajatusta siitä, että kuka sitten vanhana hoitaa jos jäät lapsettomaksi ja kenties jopa yksineläjäksi...
        Yksi ratkaisu tuohon jos olet rahamiehiä on se, että etsit nuoremman naisen omaishoitajaksi kaukomailta.... Jos ajattelet, että sinulla on esim. 10v elinaikaa ja haluat viettää sen kotona, mutta tarvitset auttajaa, niin tuo nuori omaishoitaja minkä olet palkannut luoksesi asumaan hoitaa sinua sen aikaa..Voit luvata perintösi hänelle ja ehkä maksaa palkkaakin. Ihan varmasti kiinostaa moniakin sellainen diili. Sinä saat seuraa vanhoille päivillesi, sekä auttajan ja hoitajan omaan kotiisi. Molemmat voittavat.
        -Aina löytyy ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Sitä paitsi ihmisten omat lapset lienevät suht haluttomia hoitamaan omia vanhempiaan, vaikka moni sellaista kuvitteleekin yksin jäämisen pelossaan vanhoilla päivillä.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Pohdit tuossa ajatusta siitä, että kuka sitten vanhana hoitaa jos jäät lapsettomaksi ja kenties jopa yksineläjäksi...
        Yksi ratkaisu tuohon jos olet rahamiehiä on se, että etsit nuoremman naisen omaishoitajaksi kaukomailta.... Jos ajattelet, että sinulla on esim. 10v elinaikaa ja haluat viettää sen kotona, mutta tarvitset auttajaa, niin tuo nuori omaishoitaja minkä olet palkannut luoksesi asumaan hoitaa sinua sen aikaa..Voit luvata perintösi hänelle ja ehkä maksaa palkkaakin. Ihan varmasti kiinostaa moniakin sellainen diili. Sinä saat seuraa vanhoille päivillesi, sekä auttajan ja hoitajan omaan kotiisi. Molemmat voittavat.
        -Aina löytyy ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Sitä paitsi ihmisten omat lapset lienevät suht haluttomia hoitamaan omia vanhempiaan, vaikka moni sellaista kuvitteleekin yksin jäämisen pelossaan vanhoilla päivillä.

        Etpä tainnut huomioida/käsittää lausetta;
        "Minä ainakin hankin naisena, vaikka yksin; pari lasta tähän maahan ja olen jo yli 30v."
        Olennainen asia on; että mä olen NAINEN!
        Minä huolehdin tälläkin hetkellä vanhemmistani, pääasiassa yksinäni ja samalla myös tarpeen vaatiessa sisarusteni avulla. Meillä tämä ydinperhe ajatus on kantava voima ja samalla oma sosiaalihuoltommekin.

        Se mitä sä teet/ajattelet näiden asioiden suhteen, on ihan sun oma asiasi.

        Minä esitin ainoastaan oman kantani asiaan.
        Meillä on ihan erilaiset mielipiteet lähes joka asiaan... sä olet yksi niistä sovinisteista joka saa munt useinmiten kilahtamaan, mutt olen jättänyt vastaamatta, turhana vaivana!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etpä tainnut huomioida/käsittää lausetta;
        "Minä ainakin hankin naisena, vaikka yksin; pari lasta tähän maahan ja olen jo yli 30v."
        Olennainen asia on; että mä olen NAINEN!
        Minä huolehdin tälläkin hetkellä vanhemmistani, pääasiassa yksinäni ja samalla myös tarpeen vaatiessa sisarusteni avulla. Meillä tämä ydinperhe ajatus on kantava voima ja samalla oma sosiaalihuoltommekin.

        Se mitä sä teet/ajattelet näiden asioiden suhteen, on ihan sun oma asiasi.

        Minä esitin ainoastaan oman kantani asiaan.
        Meillä on ihan erilaiset mielipiteet lähes joka asiaan... sä olet yksi niistä sovinisteista joka saa munt useinmiten kilahtamaan, mutt olen jättänyt vastaamatta, turhana vaivana!
        trollikka

        Kaikinmokomin voit hankkia lapsia sekä hoitaa omia vanhempiasi.. Ei tarvitse kiihtyä.
        -Useimmat ihmiset kuitenkin haluavat elää omaa elämäänsä sen sijaan, että hoitaisivat vanhuksia(omia vanhempiaan) ...Teillä se menee noin ja se on ihan ok.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kaikinmokomin voit hankkia lapsia sekä hoitaa omia vanhempiasi.. Ei tarvitse kiihtyä.
        -Useimmat ihmiset kuitenkin haluavat elää omaa elämäänsä sen sijaan, että hoitaisivat vanhuksia(omia vanhempiaan) ...Teillä se menee noin ja se on ihan ok.

        "-Useimmat ihmiset kuitenkin haluavat elää omaa elämäänsä sen sijaan, että hoitaisivat vanhuksia(omia vanhempiaan) ...Teillä se menee noin ja se on ihan ok."

        Voi yr&per...keli; Minä elän omaa elämääni... ihan kivaa, kun hyväksyt sen mulle!
        tr.......


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kaikinmokomin voit hankkia lapsia sekä hoitaa omia vanhempiasi.. Ei tarvitse kiihtyä.
        -Useimmat ihmiset kuitenkin haluavat elää omaa elämäänsä sen sijaan, että hoitaisivat vanhuksia(omia vanhempiaan) ...Teillä se menee noin ja se on ihan ok.

        Niin se usein on että Ihmiset liikaa luottavat siihen että oma lapsi jaksaa ja haluaa tai on edes samassa maassa tai lähiympäristössä auttamassa jos tarve tulee. Mielestäni siihen ei kannata liiaksi perustaa lastentekoa.


      • blade83 kirjoitti:

        Kaikinmokomin voit hankkia lapsia sekä hoitaa omia vanhempiasi.. Ei tarvitse kiihtyä.
        -Useimmat ihmiset kuitenkin haluavat elää omaa elämäänsä sen sijaan, että hoitaisivat vanhuksia(omia vanhempiaan) ...Teillä se menee noin ja se on ihan ok.

        Kyllä minäkin meinaan huolehtia vanhemmistani, kun sen aika tulee jos tulee. Oma äitini huolehti äidistään, omaishoitajana ja nyt mun vanhemmat huolehtii elossa olevasta mummusta, isäni äiditä. Jotenkin ajattelen, että on rakkautta huolehtia omistaan, myös mummuista ja papoista.

        Mun lapset saa itse sitten päättää hoitaako ne minua tai isäänsä, se on meille täysin lasten oma asia. Siitä ei aleta mitään kaunaa kantamaan, jos valitsevat elää omaa elämäänsä. Mutta minä toimin niin, kuten sydämeni oikeaksi sanoo. Eli se sanoo, hoidan isäni ja äitin, jos tarvitsee joskus hoitaa. Onhan nekin minusta aina huolta pitäneet, kun on olen apua ja huolenpitoa tarvinut, vielä aikuisenakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se usein on että Ihmiset liikaa luottavat siihen että oma lapsi jaksaa ja haluaa tai on edes samassa maassa tai lähiympäristössä auttamassa jos tarve tulee. Mielestäni siihen ei kannata liiaksi perustaa lastentekoa.

        Pitääkö oikein vääntää rautalangasta malli... mitä minä tarkoitin.
        En minä voi päättää mitä minun lapseni aikuisina tekevät, enkä mä oleta ett huolehtisivat varmasti minusta.

        Mutt oletan ett suomalaisia on yhä niin paljon ett joku huolehtii...
        Käy vaikka sitten apteekissa puolestani... poliisi käy toteamassa ett kuollut on, patologi ett sydän pysähtynyt, (itsemurha) ja hautaustoimisto kärrää krematorioon->tuhka mereen.
        Siinä vaiheessa mä tuskin jaksan edes välittää... miten kaikki oikein päättyi näin.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä minäkin meinaan huolehtia vanhemmistani, kun sen aika tulee jos tulee. Oma äitini huolehti äidistään, omaishoitajana ja nyt mun vanhemmat huolehtii elossa olevasta mummusta, isäni äiditä. Jotenkin ajattelen, että on rakkautta huolehtia omistaan, myös mummuista ja papoista.

        Mun lapset saa itse sitten päättää hoitaako ne minua tai isäänsä, se on meille täysin lasten oma asia. Siitä ei aleta mitään kaunaa kantamaan, jos valitsevat elää omaa elämäänsä. Mutta minä toimin niin, kuten sydämeni oikeaksi sanoo. Eli se sanoo, hoidan isäni ja äitin, jos tarvitsee joskus hoitaa. Onhan nekin minusta aina huolta pitäneet, kun on olen apua ja huolenpitoa tarvinut, vielä aikuisenakin.

        Mitä tuo sinun huolehtimisesi sitten tarkoittaa käytännössä?
        Otatko sinä äitisi tai isäsi luoksesi asumaan sitten jossain vaiheessa?
        Huolehtiminen ja se että käy silloin tällöin kylässä käymässä on tietysti kaksi eri asiaa.
        Huolehtiminen on sitä, että sä asut äitisi kanssa, kylvetät, vaihdat kakka vaippaa, nostetelet pyörätuoliin, laitat ruokaa jne jne.. Se on kyllä sitten ihan kokopäivä hommaa. En mä kehtaisikaan lapsille moista hommaa tuputtaa, enkä syyllistää heitä siitä, jos eivät sellaisesta olisikaan kiinostuneet. Mieluummin palkaan jonkun ulkopuolisen auttelemaan itseäni jos tarvitsen apua vanhuudessa. En haluaisi olla taakkana omille lapsilleni(mikäli sellaisia olisi)


      • blade83 kirjoitti:

        Mitä tuo sinun huolehtimisesi sitten tarkoittaa käytännössä?
        Otatko sinä äitisi tai isäsi luoksesi asumaan sitten jossain vaiheessa?
        Huolehtiminen ja se että käy silloin tällöin kylässä käymässä on tietysti kaksi eri asiaa.
        Huolehtiminen on sitä, että sä asut äitisi kanssa, kylvetät, vaihdat kakka vaippaa, nostetelet pyörätuoliin, laitat ruokaa jne jne.. Se on kyllä sitten ihan kokopäivä hommaa. En mä kehtaisikaan lapsille moista hommaa tuputtaa, enkä syyllistää heitä siitä, jos eivät sellaisesta olisikaan kiinostuneet. Mieluummin palkaan jonkun ulkopuolisen auttelemaan itseäni jos tarvitsen apua vanhuudessa. En haluaisi olla taakkana omille lapsilleni(mikäli sellaisia olisi)

        Kyllä, tiiän mitä huolehtiminen on. Tarvittaessa otan luokseni asumaan. Isäni on sanonut ettei halua muuttaa kotootaan pois, joten hänen kanssa voi tulla vielä ongelma. Nähtäväksi jää.

        Juu, en minäkään ehdottelis enkä odota. Ei mun vanhemmatkaan kumpikaan, mutta mä itse haluan auttaa heitä. Onhan se apua sekin, että käy kun tarvitaan auttamassa, ei tarvi olla 100% avuton vanhus. 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä, tiiän mitä huolehtiminen on. Tarvittaessa otan luokseni asumaan. Isäni on sanonut ettei halua muuttaa kotootaan pois, joten hänen kanssa voi tulla vielä ongelma. Nähtäväksi jää.

        Juu, en minäkään ehdottelis enkä odota. Ei mun vanhemmatkaan kumpikaan, mutta mä itse haluan auttaa heitä. Onhan se apua sekin, että käy kun tarvitaan auttamassa, ei tarvi olla 100% avuton vanhus. 😃

        No sun pitää varmaan kysyä mieheltäs lupa ottaa vanhempias kotiinne asumaan.
        - Minä en ainakaa suostuis ottaan vaimon(mikäli sellanen olis) vanhempia kotiini asumaan.


      • blade83 kirjoitti:

        No sun pitää varmaan kysyä mieheltäs lupa ottaa vanhempias kotiinne asumaan.
        - Minä en ainakaa suostuis ottaan vaimon(mikäli sellanen olis) vanhempia kotiini asumaan.

        Mulla on lupa. :)

        Eikä mun isä edelleenkään aio koskaan muuttaa mun luokse. Eikä mennä palvelutaloihin, kuulemma ampuu ittensä tms. jos tulee joskus riippuvaiseksi muista. Jotta mulla on siinä vielä ihmettelemistä, jos ei sitten kuole seisaltaan.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mulla on lupa. :)

        Eikä mun isä edelleenkään aio koskaan muuttaa mun luokse. Eikä mennä palvelutaloihin, kuulemma ampuu ittensä tms. jos tulee joskus riippuvaiseksi muista. Jotta mulla on siinä vielä ihmettelemistä, jos ei sitten kuole seisaltaan.

        Onhan se sitovaa, vaikuttaa kaikkien saman katonalla asuvien elämään omaishoitajana oleminen. Mummoni oli melkein 5 vuotta vanhemmillani asumassa ja kuolikin myös siellä sydänkohtaukseen. Ei se kaikille ihmisille sovi, juuri koska sitoo ja vaikuttaa omaan elämään.

        Minäkin luulen, että vaikka olen itse valmis moiseen, niin vanhemapni ovat kuten minä omien lasteni suhteen, ei halua asettua "taakaksi". Ovat monet kerrat puhuneet, ettei odota mun ottavan hoteisiin heitä, vaikka menisvät huonoiksi eikä pärjäisi itse. Äiti onkin sanonut, että josisästä aika jättää ensin, hän muutta palvelutaloon missä on oma kämppä mutta palvelut saatavilla.

        Tokihan se ei hetkessä käy ja hän on aina tervetullut meille edes siksi aikaa, kun tahtoo meillä olla. Ei se puolisonkaan kuolema ole pikku juttu, kun pennusta asti on yhdessä eläneet. Että siinäkin kohtaa on varmasti hyvä, jos on läheisiä ympärillä ja auttamassa ja tukemassa toisiaan. Minusta nää asiat tarvii kohdata sydämellä. Mutta en tuomitse ketään erilailla ajattelusta. :)

        Kukin voimiensa ja arvojensa mukaan. :)


      • Abrakadabra
        Abrakadabra kirjoitti:

        Onhan se sitovaa, vaikuttaa kaikkien saman katonalla asuvien elämään omaishoitajana oleminen. Mummoni oli melkein 5 vuotta vanhemmillani asumassa ja kuolikin myös siellä sydänkohtaukseen. Ei se kaikille ihmisille sovi, juuri koska sitoo ja vaikuttaa omaan elämään.

        Minäkin luulen, että vaikka olen itse valmis moiseen, niin vanhemapni ovat kuten minä omien lasteni suhteen, ei halua asettua "taakaksi". Ovat monet kerrat puhuneet, ettei odota mun ottavan hoteisiin heitä, vaikka menisvät huonoiksi eikä pärjäisi itse. Äiti onkin sanonut, että josisästä aika jättää ensin, hän muutta palvelutaloon missä on oma kämppä mutta palvelut saatavilla.

        Tokihan se ei hetkessä käy ja hän on aina tervetullut meille edes siksi aikaa, kun tahtoo meillä olla. Ei se puolisonkaan kuolema ole pikku juttu, kun pennusta asti on yhdessä eläneet. Että siinäkin kohtaa on varmasti hyvä, jos on läheisiä ympärillä ja auttamassa ja tukemassa toisiaan. Minusta nää asiat tarvii kohdata sydämellä. Mutta en tuomitse ketään erilailla ajattelusta. :)

        Kukin voimiensa ja arvojensa mukaan. :)

        Ja täsmennän, että ihan yhtälailla anoppi voisi asettua meille asumaan, jos apua tarvisi. Kyllä mä anoppiakin auttaisin.


      • Anonyymi

        jep, voit kysyä miljoonilta hoitamattomilta vanhuksilta mites tämä ajatus maailma käytännössä toimii.

        lapsia ei todellakaan pidä alkaa siittämään tähän maailmaan ehdoilla, jos teet lapsen, sinun täytyy hyväksyä se juuri sellaisena kun se on, hyväksyä sen valinnat elämässä vaikka ne olisi sinusta kuinka kauheita.

        lapselta ei koskaan kysytä haluaako se syntyä tähän paskaan maailmaan, ja ei todellakaan ole velvollinen kenellekkään ryhtyä joksikin vitun vanhusten hoitajaksi :D


    • Juu ei. Olen samaa mieltä kanssasi, ei kannata jakaa huonoja geenejä.

    • Anonyymi

      Mikä on oikein järeät kkk-porukat: nukkuvat: hheh... silmät kiinni :D

    • Mjaa, olen jo tehnyt lapset ja yli 30 vuotiaana. Mähän en lähde mihkään, roikun ukon matkassa hautaan asti, ellei ihan väkisin pistä menemään. Siinäkin saa kammeta tosissaan eroon päästäkseen. :D

      • Anonyymi

        Noniin nyt alkaa tulemaan erilaisiakin kortteja, heikompiakin, nyt tuli ruutu-4, kun jos ottaa vain jotain kortteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noniin nyt alkaa tulemaan erilaisiakin kortteja, heikompiakin, nyt tuli ruutu-4, kun jos ottaa vain jotain kortteja.

        Niillä korteilla on pelattava, mitkä käteen on osuneet.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Niillä korteilla on pelattava, mitkä käteen on osuneet.

        Texas Hold'Em pokeria joulukorteilla JeesPoks, HoliRAy, HolyDay.

        Pelle-naamari voisi olla todellakin hauska lahja jollekin joka ymmärtäisi huumoriakin, Joker-pellenaamari. On kyllä vaikeata aina yrittää keksiä joululahjoja toisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Texas Hold'Em pokeria joulukorteilla JeesPoks, HoliRAy, HolyDay.

        Pelle-naamari voisi olla todellakin hauska lahja jollekin joka ymmärtäisi huumoriakin, Joker-pellenaamari. On kyllä vaikeata aina yrittää keksiä joululahjoja toisille.

        Jokeri, elokuvan oot vissiin katsonut? Katseltiin eilen että jos mentäs elokuviin lomalla. Mutta mikään elokuva joka pyörii parhaillaan ei oikein nappaa. Late lammas käytiin lasten kanssa katsomassa viime viikonloppuna. Se oli ihan hauska.

        Mutta nyt tarttee rientää taas...mukavaa päivää. Ja akustista musiikkia... on niin nättiä.

        https://youtu.be/-xKM3mGt2pE

        Palataan!


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Jokeri, elokuvan oot vissiin katsonut? Katseltiin eilen että jos mentäs elokuviin lomalla. Mutta mikään elokuva joka pyörii parhaillaan ei oikein nappaa. Late lammas käytiin lasten kanssa katsomassa viime viikonloppuna. Se oli ihan hauska.

        Mutta nyt tarttee rientää taas...mukavaa päivää. Ja akustista musiikkia... on niin nättiä.

        https://youtu.be/-xKM3mGt2pE

        Palataan!

        Tuli väärä linkki, mutta hyvä sekin on!!!


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Tuli väärä linkki, mutta hyvä sekin on!!!

        By of course on joker-elokuva vilkuiltu.

        Itselläni pienenä hieno joululahja, New York City -poliisiauto, hieno, oikeat värit, isompi kokoinen, ei pikkuauto, isältä sain, varmaankin 7-vuotiaana, jäi mieleen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe