Älykkäät ihmiset ovat laskelmoivia

Anonyymi

Toisessa ketjussa joku heittänyt ko. kommentin.

Tämä pitää paikkansa.

Mitä se tekee suhteissa?

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Manipulaatiota.

• Anonyymi

Suhteeseen vaaditaan kaksi älykästä että palikat loksahtaa kohdalleen.

• Anonyymi

Sehän mukavaa.

• Anonyymi

Tässäkin huomas ettei älykkyydet kohdanneet.
        Naiskoulutettu ja pikkupoikien ovat yhdyssanoja. Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Nuo sun seksifantasiat ovat todella oksettavia. Hyi hevetti millainen mielikuvitus sulla on.

• Anonyymi

Suhteeseen voi olla liian älykäs.

• Anonyymi

Suhde toimii parhaiten älyllisesti suunnilleen samalla tasolla olevien välillä. Suhteen toimimiseksi molemmilta tarvitaan myös tunneälyä.

• Anonyymi

Mistähän senkin ennakkoon tietäisi? Älykkyyden ja älyttömyyden tilanteet vaihtelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän senkin ennakkoon tietäisi? Älykkyyden ja älyttömyyden tilanteet vaihtelee.

Kyllä sen suht nopeasti tunnistaa ihmisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen suht nopeasti tunnistaa ihmisestä.

Toivottavasti.

• Anonyymi

Voi olla että pelastuu paljolta.

• Tilanteiden pitää olla hallinnassa, muuten kehittyy loputon kaaos. Ei kukaan halua elää jatkuvassa, sekasortoisessa tilanteessa. On tehtävä suunnitelma ja elettävä sen mukaan. Pientä joustoa voi tietysti olla, mutta ei saa mennä älyttömyksiin. Elämänhallinta on taitolaji.

• Anonyymi

Minä taas olen huomannut täysin päinvastaista. Tyhmät ihmiset ovat ovelia.

Aidosti älykkäillä ihmisillä ei ole jatkuvasti taka-ajatuksia, mutta umpityhmillä ihmisillä on aina jokin taka-ajatus, että voisi hyötyä tai käyttää toista hyväksi.

Huvittavinta on, että tyhmät ihmiset kuvittelevat ettei muut huomaa heidän juonittelua ja hyötymisyrityksiä.

• Anonyymi

Tuo on vain paradoksi. Sillä tyhmähän ei ole ovela vaan tällöin jo älykäs.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vain paradoksi. Sillä tyhmähän ei ole ovela vaan tällöin jo älykäs.

Ei ole paradoksi. Tyhmän oveluutta on sellainen: "Hei voitko käyttää minua vaatekaupassa, siellä on takit tarjouksessa. Minulla ei vain nyt ole yhtään rahaa." Tämä on siis oikean elämän esimerkki, ikäänkuin toinen ei tajuaisi kuka siinä maksumieheksi joutuu. Olen törmännyt tällaiseen kymmeniä kertoja.

Kun typerykset koittavat olla ovelia, vaikka työpaikalla sen oikein näkee kasvojen mikroilmeissä, kuinka aivot raksuttaa ja yritetään keksiä jotain tosi ovelaa. Aina olen kuitenkin pärjännyt typeryksien kanssa pelkällä improvisoinnilla ilman minkäänlaista juonittelua. Älykkäiden ihmisten ei tarvitse juonitella kuten tyhmien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole paradoksi. Tyhmän oveluutta on sellainen: "Hei voitko käyttää minua vaatekaupassa, siellä on takit tarjouksessa. Minulla ei vain nyt ole yhtään rahaa." Tämä on siis oikean elämän esimerkki, ikäänkuin toinen ei tajuaisi kuka siinä maksumieheksi joutuu. Olen törmännyt tällaiseen kymmeniä kertoja.

Kun typerykset koittavat olla ovelia, vaikka työpaikalla sen oikein näkee kasvojen mikroilmeissä, kuinka aivot raksuttaa ja yritetään keksiä jotain tosi ovelaa. Aina olen kuitenkin pärjännyt typeryksien kanssa pelkällä improvisoinnilla ilman minkäänlaista juonittelua. Älykkäiden ihmisten ei tarvitse juonitella kuten tyhmien.

Tuossa tapauksessa oveluus ei ole synonyymi älykkyydelle vaan naurettavuudelle, jonka älykäs on tajunnut hönöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa tapauksessa oveluus ei ole synonyymi älykkyydelle vaan naurettavuudelle, jonka älykäs on tajunnut hönöstä.

Lapsuudesta jo muistan, että kaikkein kateellisimpia ja ovelimpia olivat tyhmät lapset. Sellaiset jotka hädintuskin osasivat lukea ja laskea. Tyhminä he eivät hallinneet omia tunteitaan kuten kateutta. Jos minä keksin jotain hauskaa kuten vaikka rakensin majan, kateellinen tyhmä lapsi saattoi varastaa tuon majan itselleen ja kehittää tarinan, että se oli hänen majansa. Sen ovelimpia ja kateellisempia ihmisiä kuin typerykset ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsuudesta jo muistan, että kaikkein kateellisimpia ja ovelimpia olivat tyhmät lapset. Sellaiset jotka hädintuskin osasivat lukea ja laskea. Tyhminä he eivät hallinneet omia tunteitaan kuten kateutta. Jos minä keksin jotain hauskaa kuten vaikka rakensin majan, kateellinen tyhmä lapsi saattoi varastaa tuon majan itselleen ja kehittää tarinan, että se oli hänen majansa. Sen ovelimpia ja kateellisempia ihmisiä kuin typerykset ei ole.

Taidan ymmärtää, mitä ajat takaa. Tämä sivusta siis. Osa ihmisistä pitää "älykkäänä" sitä, että joku huijaa, manipuloi, sepittää, pelaa aina omaan pussiinsa, varastaa toisten ideoita ja kippaa omat mokansa muiden päälle sepittämällä selän takana. Jos on ulkonäköä, niin lisäksi käyttää sitä hyväkseen ja pyörittää silmiään.

Jos he ovat "älykkäitä" niin miksi viedä toisen idea, kun älykkäänä keksisi itse paremman? Miksi he eivät "älykkäinä" rakenna vaikka parempaa majaa kuin sinä, vaan haluavat vain ottaa sen? Mikseivät he osaa lukea ja laskea, vaikka osaavat kadehtia niitä, jotka nopeasti kaiken oppivat, ja yrittävät mitätöidä ja valehdella tilannetta omaksi edukseen. Missä se älykkyys on silloin, kun pitäisi käyttää aivoja oppimiseen eikä vain ottamiseen?

Ihminen, jonka keskeisin lahjakkuuden laji on valehtelu/manipulointi/huijaaminen, on yhtä tylsä kuin ihminen, jonka ainoa lahjakkuuden laji on ulkonäkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eihän tuossa olekaan älykkyydestä kysymys.

• Anonyymi

Ei tyhmä osaa olla ovela, siihen tarvitaan älykkyyttä.

Ei se, että yrittää ja haluaa olla ovela vielä tee kenestäkään ovelaa. Sellainen henkilö on ovela, joka onnistuu siinä oveluudessaan. Tyhmien ”oveluusyritykset” paljastuvat vastapuolelle helposti. He siis eivät ole ovelia, he vain haluaisivat olla sellaisia.

• Mitä enemmän älyä sen enemmän sulla raksuttaa kaiken aikaa...
      Aistit, havainnoit, laskelmoit, suunittelet, arvioit, luot alitajuisesti riskianalyysiä kaiken aikaa kuin tietokone.
      -On hyvin tyypillistä esim. se, että tyhmille ihmisille sattuu helvetin paljon enemmän kaikenlaisia vahinkoja elämässä.. Kyse on siitä, että kun aivot toimivat viivellä/kohmeessa, niin sä et kykene reagoimaan ja tunnistamaan vaaraa siinä hetkessä. Tottakai sama pätee myös kaikkiin muihinkin valintoihin elämässä mitä me tehdään.
      Otan esimerkin: Tuolla yhdessä ketjussa nainen oli saanut tuoreelta uudelta mieheltään genitaali herpeksen ja hän oli katkera siitä, ettei mies ollut kertonut hänelle taudistaan ja hän ei näin ollen ollut saanut itse valita ottaako riskiä....
      -Minä kirjoitin hänen kommenttiin, että miten niin et saanut valita......Jos katsotaan sp-tautien tilastoja ja niitä prosenttilukuja niiden yleisyydestä, niin voidaan hyvin todeta, että vain todellinen älykääpiö sanoo ettei tiennyt, ei voinut valita! Noilla prosenttiluvuilla lähtökohta ajatuksessa kun pitäisi aina olla se, että toisella on tauti. Sen voi taasen varmistaa ennen sukupuolista kanssakäymistä laittamalla se partneri yksityiselle veritesteihin. Mikäli hän olisi toiminut näin, niin nyt hän olisi edelleen terve. Tyhmänä hän nyt sairastaa koko loppuelämänsä parantumatonta tautia.

• No vaikka älyilee niin, ettei ole tarvetta draamoille? 🤪

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe