Jouluaika lähestyy, samoin hyväntekeväisyyden tiimoilla lähetetyt joulukortit. On muutama muukin hyväntekeväisyysjärjestö, joka kerää korttien myynneillä avustuksia omilleen. Se on ihan ok tapa, ei siinä mitään.
Kortitkin ovat yleensä ihan ok, mutta en ole koskaan pystynyt lähettämään ainuttakaan eteenpäin postin välityksellä. Olenko omituinen?
Onko mahdotonta jättää korteista isokirjaiminenteksti pois, mistä järjestöstä on kulloinkin kyse!
Pääsiäiseen ja jouluun liittyvät kortit otetaan mielellään vastaan päiväkoteihin. Ovat lasten askarteluissa oiva lisä.
Omatunto ei saa jäädä vaivaamaan. Järjestöjen tulee saada maksu korteista jollei niitä palauta.
Hyväntekeväisyyden kortit
30
375
Vastaukset
- Anonyymi
Voisiko jokainen saaja mennä itseensä ja kysyä syvällä rinnan alusäänellä, miksi hänelle tulee niitä hyväntekeväisyyskortteja? Joka pistää omantunnon ja moraalin lujille.
Ei vaan kaikille tule.- Anonyymi
Jos kerrankin maksat korteista, se on tietysti takuu että kortteja postitetaan jatkossakin.
On tsekattava lähettäjätiedot ja tehtävä totaalinen kielto. Omaatuntoa ei ensi jouluna enää koetella.
Auttamistapoja on muitakin.
Ne "hyväntekeväisyyskortit on nn huonolaatuisia, etten minä ainakaan ilkeä niitä kenellekkään laittaa.
Jos on nimettömänä tullut lähetys, oon tuikannut sen hyvälläomallatunnolla ohikulkessa jonkun postilaatikkoon.
Kyllä kai joulukortit pitää itse valita.- Anonyymi
Muuttoni jälkeen minulle ei uuteen taloon ole tullut enää hyväntekeväisyyskortteja maksulapulla.
Ostan nykyään postista niitä hyväntekeväisyyskortteja,
joista osa hinnasta menee hyväntekeväisyyteen.
Niissä on järjestön nimin, eikä se minua haittaa mitenkään.
Olen myös iloinen jos saan sellaisen kortin,
että lähettäjä on ajatellut valita kortin, josta osa raha menee auttamiseen.- Anonyymi
En lähetä kortteja. Sulaa hulluutta nämä epä ekologiset jaettavat kortit sun muut paperiset mainokset.
- Anonyymi
Oman muuttoni jälkeen uuteen osoitteeseen on tullut 2 x jotain sotaveteraanien lasku: "pistä tilille rahaa", tänä vuonna. Onko niillä joku seuranta, että tuoreille muuttajille pistetään täkyä tulemaan? Aiemmin en saanut yhtäkään kirjettä.
Onneksi ei enää nykyään ole tullut ei-haluamiani joulukortteja joilla hyväntekeväisyyteen rahaa kerätään. Jokaisen tulee voida valita itse joulukorttinsa ja olen sen vuoksi hyvällä omallatunnolla laittanut kortit roskiin. Jos en tilaa niin en myöskään maksa, yksinkertainen yhtälö. Hyväntekeväisyysjärjestöjen kortteja voi onneksi ostaa itse kaikkialta missä joulukortteja myydään, ja niistä löytyy varmasti jokaiseen makuun sopivia. Itse en välttämättä osta hyväntekeväisyyskortteja jouluna lainkaan, vaan lahjoitan mielelläni tavaraa tai rahaa esimerkiksi Pelastusarmeijan, seurakunnan ja Joulupuu-keräyksen kautta. Tänä syksynä taas kudon sukkia vanhuksille, siinä yhdistyy huvi ja hyöty.
- Anonyymi
Yksinkertaisempaa olisi palauttaa hyväntekeväisyydestä tulleet kortit kuin laittaa suoraan roskikseen. Hyväntekeväisyysjärjestöt lähettävät kortit jollekin toiselle.
Jos omistaa kuulakärkikynän, kirjoittaminen sujuu yllättävän helposti. Anonyymi kirjoitti:
Yksinkertaisempaa olisi palauttaa hyväntekeväisyydestä tulleet kortit kuin laittaa suoraan roskikseen. Hyväntekeväisyysjärjestöt lähettävät kortit jollekin toiselle.
Jos omistaa kuulakärkikynän, kirjoittaminen sujuu yllättävän helposti.En minä muitakaan mainoksia palauta, roskiin nekin menee. Järjestön mainoksiahan nuo kortit ovat kun ei niitä ole pyydetty.
Laiskana luonnon-suojelijana toivoisin että kortteihin imeytettäisi jonkun tappavan taudin Bakteereja ja Basilleja.
Joka korttiin liimattaisi 2 Euron kolikko.
Sitten aloitettaisi korteilla hyvän-tekeväisyys-kampajat jokaisessa, yli-kansoitetussa maassa.
H.- Anonyymi
Oletpas ilkeämielinen:)
- Anonyymi
Törkrää,
on jopa verratavissa rikokseen jakaa joulukortteja lasku mukana,
aikoinaan nuorean hyväntahtoisena TYHMÄNÄ maksoin laskun,
luulin todellaki tekeväni hyväntekeväisyyttä,
mutta
kun hinta nousi
törkeys alkoi tuntua jo väärältä röyhkeältä,
päätin , vien kirjeen poliisilaitokselle, pyydän tutkimaan mihin rahat oikeesti menee, kenen tilille,
no kortteja tulee edelleen mutta ei laskua mukana,
vapaaehtoinen tilinsiirto kyllä on mukana,
en paluta,
on todella kiusallista kun kerjätään hyväntahtoisilta sinisilmäisiltä jopa köyhälistöön kuuluvilta henkilöiltä rahaa,
raha todellakin voi mennä vain jonkun yksittäisen henkilön omalle tilille,
tiesittekö te sinisilmäiset hyväuskoiset,
korttien lähettäjästä tulee hetkessä miljonääri,
kun ajattelemattomat hyväntahtoiset ihmiset lähettää rahaa
luullen että rahat oikeesti menisi yhteiseen hyvään tarkotukseen,
joulukorttien lähettäjä tietenki voi olla itse sairas esm diapeetikko,
mutta päivääkään ei ole tehny oikeaa työtä,
vaan on elättäny itsensä korttien lähettämisillä,
ja on ehkä mahdollisesti itse miljonääri
kenekään asiasta oikeesti tietämättä,
en lähetä enää ikinä rahaa kenellekkään,
pidän kortit
on lähettäjän tyhmyyttä lähettää kortteja ihmisille jotka ei taatusti ole tilanneet niitä eikä haluaisi vastaan ottaa,
pahimmassa tapauksessa vien ne poliisilaitokselle tutkintapyyntö mukana,
meikälinenkin on ikänsä ollu köyhä,
kukaan ei ole tehny hyväntekeväisyyttä minulle,
päinvastoin kerjäläisiä on kyllä riittäny pitkin elämää,
nuorena sorruin luulemaan että on olemassa oikeesti hyväntekeväisyttä, enään en luule,
varsinkaan sen jälkeen kun ne kaksi nuortamiestä paljastuivat rikastuneen
miljomääreiksi,
syöpäyhdistyksen hyväntekeväisyys rahoilla,
niistä oli tullu hetkessä miljonääriä,
ne paljastui
kun poliisi pääsi niitten touhujen jäljille,
paljastui vain murtoosa oliko 1 % oli menny syöpäyhdistykselle hyväntekeväisyyteen
ja poijat oli pitäny miljoonat itsellään, heh,
se siitä joulukorttien hyväntekeväisyys keräyksistä,
huijarit ovat niittenki takana
tai jokin yksittäis henkilö rikastuu sinisilmäisten jopa köyhien sinisilmäisten kustannuksella,- Anonyymi
Ala itse tehdä samoin. Maalaa ja lähetä ensimmäiset kortit poliisilaitokselle maksumääräyksen kera. Siitä sitten laajennat toimintaasi.
- Anonyymi
H. ei tykkää blogeista.
- Anonyymi
kolahtiko pahastiki sinun lähelle,
oletko syyllistyny moiseen keksintöön rikastua helposti,
konstit on moinet ,,,,,
huomio huomi ,,
kaikki köyhät riipustamaan kortteja
hakemaan poliisilaitokselta lupa kerjäämiseen,
köyhyys katoaa kohta suomesta,,,,
KYSYMYS KUULUUKI :
saako tavallinen ihminen lupaa kerjätä,
kenellä ja minkälaisilla ihmisillä oikeus kerjätä laittamalla kortteja laskun kera, jossa on tilinumero,,,
ikuinen köyhyy jo tympii,,,
helppo rikastuminen kiinostaa- Anonyymi
Pelaa enemmän köyhdy vähemmän.
- Anonyymi
Lionsin kortteja olen ostanut ja lähettänyt silloin kun kuuluin järjestöön mieheni kautta. Punaisen ristin kortteja joskus myös, nyt en enää maksa enkä lähetä kun tykkään valita kortit itse saajan mukaan, vaikka siihen järjestöön kuulunkin. Tulee myös kädettömiltä ja ainakin parilta muulta, joita en ole maksanut koskaan, eikä ole niiden kanssa mitään tekemistä, nakkaan pahvinkeräykseen. Ei kolkuta mitään tuntoa.
- Anonyymi
Mitään postilaatikkoon pudotettua en maksa, jollen ole sitä itse tilannut.
Ostan usein kaupasta SPR:n kortteja joihin ei tarvitse erikseen hankkia ja liimailla postimerkkejä. Muutamat kerrat olen ostanut myös koululaisten tekemiä kortteja joilla keräävät rahaa luokkaretkeen tai leirikouluun. - Anonyymi
"Ei mainoksia"
Ei kerjuu postikorttejakaan. Toi kyltti kandee laittaa postilaatikkoon, jätepaperin määrä vähenee ällistyttävän vähäiseksi. Noh, pitserian flyerien jakelijat ei osaa luke, eikä lestaatien remonttifirmat. Mutta eipä tarvi mm. joutavia kortteja kannella paperinkeräykseen.
Tämä joulukorttipisnes on törkeää. Muka "hyväntekeväisyyttä". Kuitenkin, siinä liikkuu suuret rahat ja välistävetäjiä piisaa. Vedotaan tunteisiin jne. Kun miettii, paljonko kortteja jakavat ja kuinka moni maksaa niistä, siitä vois päätellä, paljonko ilmaa hommassa on. Siis kun jää voittoakin ja ehkä ropo jonnekin ambomaallekkin.
Mulle se ja sama, minne ihmiset rahansa tunkee. Ite osallistun ainoastaan veteraanikeräysiin ja niissäkinhän ollut sitte megalomaanisia kupruja. Hyväntekeväisyys tarkoittaa lähinnä hyväntekeväisyyttä hyväntekijää kohtaan.
=DW=- Anonyymi
Etkö tiedä ettet voi nykyään kieltäytyä ilmaismainoksista. Mainosten kieltokyltit ovat menneen talven lumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tiedä ettet voi nykyään kieltäytyä ilmaismainoksista. Mainosten kieltokyltit ovat menneen talven lumia.
Höpsis.
Aika harva mainostaja kuuluu mihinkään organisaatioon, mikä noudattais mitään mainoskieltoja. Aika suuri osa mainoksista tulee yksittäisiltä firmoilta. Kas, mainoksia jakeleekin hyvin monenlaiset firmat. Kyltti postilaatikossa sama kaikille.
Tätä mainoskieltoa muuten kierretään laittamalla mainoksia nimellä laatikkoon. Joskus tulee jostain, missä asiakasrekistereissa, mainoksia. Mutta niitä mainoslappusia tai ilmaisjakeluita ei tule juurikaan. Paitsi just pitserian mainoksia ja ihme kyllä perussuomalaiset tai jehovat tuntuvat myös olevan lukutaidottomia.
Puhelimessa muuten salainen numero, eipä puhelinmyyjät soittele.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis.
Aika harva mainostaja kuuluu mihinkään organisaatioon, mikä noudattais mitään mainoskieltoja. Aika suuri osa mainoksista tulee yksittäisiltä firmoilta. Kas, mainoksia jakeleekin hyvin monenlaiset firmat. Kyltti postilaatikossa sama kaikille.
Tätä mainoskieltoa muuten kierretään laittamalla mainoksia nimellä laatikkoon. Joskus tulee jostain, missä asiakasrekistereissa, mainoksia. Mutta niitä mainoslappusia tai ilmaisjakeluita ei tule juurikaan. Paitsi just pitserian mainoksia ja ihme kyllä perussuomalaiset tai jehovat tuntuvat myös olevan lukutaidottomia.
Puhelimessa muuten salainen numero, eipä puhelinmyyjät soittele.
=DW=Postin-/lehtien-/mainostenjakajille on kaikista selvintä jos laatikossa/luukussa on näkyvä selkeä teksti.
Ei mainoksia, joka tarkoittaa ei mainoksia
Ei ilmaisjakeluja, joka tarkoittaa ei esim, ilmais paikallislehtiä, ei kalentereita, ei kuvastoja, ei kansalaisopiston esitteitä, ei alueoppaita, ei aikatauluvihkosia yms mitä ei ole nimellä tilattu.
Tekstit siellä kansiluukun alla on aika turhia, niitä ei pimeässä ehdi fikkarin kanssa tutkailla.
Terveiset varhaiskannosta!
- Anonyymi
Meidän kaikkien eloa ei ole siloteltu jo syntymässä tähtipölyllä, vaan erilaisten vaikeuksien keskellä joutuu moni taistelemaan.
Hiljattain lähetin sähköpostin erään säätiön sähköpostiin, ja pyysin etteivät enää lähettäisi minulle tuotteitaan, ja että poistaisivat nimeni rekisteristään. Sain kohteliaan vastauksen, ja ilmoituksen että he eivät enää lähetä minulle mitään.
Olen vuosikausien ajan maksanut erään järjestön korteista. Luin artikkelin eräästä suomalaisesta taiteilijasta, joka rajoitteistaan huolimatta maalaa, ja on päässyt tuon järjestön avustuksista osalliseksi.
Minulla on varaa maksaa pari-kolme kertaa vuodessa heidän kauniista korteistaan, enkä häpeile lähettää niitä läheisilleni.
Jouluisin ostan Punaisen Ristin ja Unicefin kortteja, koska lähetän paljon kortteja, ja saan itse myös. Se että ostan kortteja, ei estä minua laittamasta rahaa joulupataan. Vien myös monta kertaa vuodessa tavaraa hyväntekeväisyyskirppareille, viimeksi hakivat huonekaluja, nahkalaukkuja ja kirjoja.
"Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan,"- Anonyymi
Mielestäni hyväntekeväisyyskortit ovat aika pliisuja makuuni, enkä siksi lähettele niitä ystävilleni. Makuuni ovat koristeellisemmat ja tykkään vielä lisätä pieniä tarroja, erityisesti lasten kortteihin.
Mainitsemasi hyväntekeväisyys suoraan asianomaiselle on parempaa auttamista, kuin rahankeruu jollekin tilille. On tullut ilmi lukuisia käryjä, kuinka rahavaroja on käytetty väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni hyväntekeväisyyskortit ovat aika pliisuja makuuni, enkä siksi lähettele niitä ystävilleni. Makuuni ovat koristeellisemmat ja tykkään vielä lisätä pieniä tarroja, erityisesti lasten kortteihin.
Mainitsemasi hyväntekeväisyys suoraan asianomaiselle on parempaa auttamista, kuin rahankeruu jollekin tilille. On tullut ilmi lukuisia käryjä, kuinka rahavaroja on käytetty väärin.Onhan sekin syy pihdata auttamista, että rahoja voidaan käyttää väärin.
- Anonyymi
törkeää manipuloimista,
törkeää hyväuskoisten huijaamista
" köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan " HÄPEÄ JOS OSAAT,
näittenkin joulukorttien lähettäjät ovat todennäkösesti olleet MILJONÄÄREJÄ
jo vuosia,
kanntaisi ottaa selvää näistä diapetikoista
varsinki pää-pököstä,
joka keräämiljoonia hyvä uskoisten köyhien kustanuksella i t s e l l e e n ,
hyvän tekeväisyyteen voi mennä muutama prosentti = ( % )
kerätyistä miljoonista,
taatusti suurimmanosan kerätyistä miljoonista pitää itse,
ilmeisesti on saanu luvan harrastaa kyseenalista " hyväntekeväisyyttä " joulukorttien avulla ,
kortit on näennäisesti vain hyväntekeväisyyttä,
NO
tietenkin joittenkin tekeminen köyhien kustanuksella on myös omanlaistaan hyväntekeväisyyttä,
heh pikkusen naurttaa kun ihmiset on noin helposti huijattavaissa,
moni itse kärsii köyhhydestä
mutta luulee saavansa kirkkaamman kruunun
kun vähistään lähettää rahaa miljonääreille,
oikeestaan pitäisi mennä kysymään pää-pököltä mijonääriltä
olisko silla muutama satatuhatta lahjoittaa oikeesti köyhän hyväksi,
- Anonyymi
Omalta kohdaltani olen ratkaissut hyväntekeväisyyden nimissä saamani joulukorttien ongelman jo vuosia sitten. Näin joulun alla kun tulee käytyä joskus kirkossa, (en tosin ole edes kirkon jäsen, mutta kyllähän se ilmainen ehtoollisviini aina krapulaan auttaa) niin olen siirtänyt vastuun korteista kirkolle, laittamalla kortit kuoressaan kolehtihaaviin. Se on sitten kirkon asia, lähettävätkö edelleen kortit vaikka ambomaalle ja minkä summan laittavat tilisiirtona vaikka kolehdin tuotosta.
- Anonyymi
No tuo on kyllä erikoinen ratkaisu, vähän niin kuin kiusantekoa. Kolehtista ei voi maksaa postikortteja. Kolehtin tuottojen käyttö on toimintasuunnitelmassa tarkkaan määritelty, eikä yksittäinen kirkon työntekijä siitä voi poiketa. Eipä heillä ole muuta mahdollisuutta kuin laittaa korttisi pahvinkeräykseen, jos eivät sitten ota lasten kerhoihin askartelumateriaaliksi.
Ehtoollistilkalla ei krapulaa paranneta, joten taisi olla zoukki.
Joulukorttini tekee aina hyvää, ainakin itselleni, koska värkkään ne ihan omin pikkukätösin.
Mutta tuo olikin hyvä idea, noille postilaatikkoon tipahteleville kirjeille, joista jo päälle päin näkee mitä ne sisältävät, järjestön logo yleensä koristaa nurkkia.
Jos ne eivät tule omalla nimelläni, tipautan ne naapurin postilaatikkoon.
Sehän on vain hyvän jakamista eteenpäin, jospa naapurissa asuva apteekkari tai insenjööri innostuvat korttihyväntekeväisyydestä enemmän kuin tämmöinen askartelija-pakertelija.- Anonyymi
Absurdia pudotella naapurin postilaatikkoon itse saamia kortteja toivossa, että kyllä naapuri hoitaa sinulle kuuluvasta lähetyksestä maksun.
En tue ajatusta mainitsemallasi tavalla.
Askarteletko myös lähetetyt kirjekuoret, niistä tulee ensiluokkaisia, suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214