Mitä mieltä olet bensan ja dieselin päästöpohjaisista hinnankorotuksista ?

Anonyymi

Olisiko se hyvä keino vähentää päästöjä ? Olisiko se oikeudenmukainen tapa ?

21

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on sitä "pidetään koko maa asuttuna" mikä on aivan helvetistä.
      Aamu-tv:n esittelijäkundin visio oli, että kaikkien bensaan tulee korotus, mutta syrjäalueille palautetaan maksua jotenkin kompensoiden.

      Ts. kaupungit ja ruuhka-Suomi pannaan taas maksamaan syrjäalueiden kuluja.
      Ja näitä maksamisen kohteita on jo aivan riittävästi.
      Se on kuppaamista, joku sanoisi sosialisointia.

      • Siellä ruuhka-Suomessa ovat palvelut lähellä ja joukkoliikenne pelaa.
        Jos kaikki vaan tungetaan pääkaupunkiseudulle ja kasvukeskuksiin, ruuhka-Suomet vaan lisääntyy.
        Siellähän sitä pääkaupunkiseudulla niitä asumistukiakin maksetaan, eipä niitä paljon maalaiset nostele.
        Kukas sen ruuan sitten tuottaa, jos kaikki vaan siirretään kaupunkeihin. Taitaisi työttömyyskorvausrahat loppua heti alkuunsa.
        Kerjäläiset ja asunnottomat vaan lisääntyisi.
        Henkilöautoliikenteen päästöt ovat 9% kaikista päästöistä ja laskevat koko ajan.
        Ei tuolla nyt tehdyllä esityksellä maailmaa pelasteta.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Siellä ruuhka-Suomessa ovat palvelut lähellä ja joukkoliikenne pelaa.
        Jos kaikki vaan tungetaan pääkaupunkiseudulle ja kasvukeskuksiin, ruuhka-Suomet vaan lisääntyy.
        Siellähän sitä pääkaupunkiseudulla niitä asumistukiakin maksetaan, eipä niitä paljon maalaiset nostele.
        Kukas sen ruuan sitten tuottaa, jos kaikki vaan siirretään kaupunkeihin. Taitaisi työttömyyskorvausrahat loppua heti alkuunsa.
        Kerjäläiset ja asunnottomat vaan lisääntyisi.
        Henkilöautoliikenteen päästöt ovat 9% kaikista päästöistä ja laskevat koko ajan.
        Ei tuolla nyt tehdyllä esityksellä maailmaa pelasteta.

        Maaseudulla joukkoliikenne loppui, kun joka tönön pihalla oli vähintään kaksi henkilöautoa ja niillä sitten kuljettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla joukkoliikenne loppui, kun joka tönön pihalla oli vähintään kaksi henkilöautoa ja niillä sitten kuljettiin.

        Se oli sillai, että nuoret lähti kaupunkeihin, väki väheni ja palvelut karkasi kauas.
        Maalla se joukkoliikenne on aina ollut harvanlaista yleensäkin.
        Ei sitä nyt kahta autoa köyhillä, ei meilläkään ollut, kun yks Moskovitsi.


    • Anonyymi

      Ei ole oikeudenmukaista harvemmin asutun maaseudun vähävaraisille autonkäyttäjille, esimerkiksi eläkeläisille, joille auto on tärkeä,
      kun palvelut eivät ole lähellä.

      • Anonyymi

        Aivan oikein. KELA-kyytejäkään ei saa ennenkuin on ihan huonossa kunnossa.


    • Anonyymi

      Turha edes keskustella ei mene läpi,

    • Anonyymi

      Tulisi vaikeuttamaan niitten asemaa jotka on ennestään huonossa asemassa
      puhumattakaan ammattiliikenteestä ja kuluttaja maksaa aina nousevat tuotanto - ja kuljetuskustannukset tavaran hinnassa.
      Aalto-yliopiston "viisaat" ei ole kovin viisaita ja miksi Suomen pitää rynniä etunenässä kaiken suhteen. Balkanilla EU-maissa puksuttaa vielä 2-tahtisiakin pitkä savu perässä.

      • Anonyymi

        Ulosotossa oleva persu ajaa Warburgilla jos on varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosotossa oleva persu ajaa Warburgilla jos on varaa.

        Moraalisesti oikeassa persussa oli Soinilla varaa istua Audin takapenkillä kunnes uusnatsit pohjoismainen vastarintaliike johdolla tekivät vallankaappauksen.
        -Sininen hetki illan hämyssä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Haluaako bensanmyyjät päästöpoliiseiksi kun tämän systeemin tarkoitus on kaiken lisäksi tappaa alan yrityksiä ?

    • Anonyymi

      Sanna Marin hehkutti Aalto-yliopiston vaihtoehtoa.
      Lintilä murhahti: " Ei ole minun mieleinen ratkaisu".

    • Anonyymi

      piti kirjoittaa: Lintilä murahti !

    • Todennäköisesti ei ole.

      Tätä menoa Suomi on kohta kuin Pohjois-Korea,
      joka asiassa halutaan maailmalle näyttää,
      mutta oma kansa näivetetään verojen ja maksujen alle.

      Valtion tulisi pakkolunastaa kaikki saastuttavat autot ja
      purkaa kaikki alle viisitoistavuotiaat asuinrakennukset, ettei vaan savua tuprahda piipusta, ettei pakoputkesta pöllähdä mitään sopimatonta,
      sitten loppuisi kansanedustajien ruikuttaminen siitä, että pitää, pitää, pitää, pitää tehdä näin, näin, näin, näin...

      Toisaalta ymmärrän kyseisen tutkimuksen, täytyyhän heilläkin jotain hommoo olla ja uudet ajatukset johtavat joskus eteenpäin,
      Avaruuslennotkin aikanaan joutavuudessaan ovat tuoneet ihmisille paljon hyvää.

      • ...siis vanhemmat kuin viisitoista vuotiaat talot pitäisi purkaa...


    • Anonyymi

      Kyllästyttää tuo poliitikkojen "Suomi näytit maailmalle"-asenne.
      Nyt on otettu opettajan osa entisen auttavan kirurgin osan tilalle.
      Esimerkit eivät maailmalla tunnetusti pure, ainoastaan puree omiin veronmaksajiin ja kansalaisiin. Poliitikot vain nostavat omaa häntäänsä EU-virkapaikkojen toivossa.

    • Anonyymi

      Ensi pitäisi olla power sihft, eli vittuilematon vaihtoehto liikkumiselle
      ennen kuin aletaan säätämään, voi olla jos mennään perse edellä puuhun
      nlln jää moni ihminen käypäläiseksi

      • Anonyymi

        Jos halutaan Suomi seis,viherkiimassa!


    • Anonyymi

      Höpö höpö kyllä polttoaine korotukset tältä erää tehty, eikä korotuksia uskalleta tehdä ainakaan muutamaan vuoteen.

    • Anonyymi

      Eikös poliitikot luvanneet ettei juurikaan lisäkustannuksia tule , auto- valmistajien piti ratkaista ongelma kehittämällä tekniikkaa , pitääkö täällä kansan maksaa että joku saa kerättyä sulkia hattuunsa eu-piireissä , luulis maalla olevan tärkeämpiäkin asioita rahoittaa kuten vanhustenhoito , sote yms. leipäjonot ensin pois maasta , on se kumma ettei kansa pidä täällä puoliaan , sitte itketään jälkikäteen foorumeilla ku kaik on päin pers.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe