raha-asioista

Anonyymi

Lähdin muutama kuukausi sitten ulkomaanmatkalle tapaamaan tytärtäni, joka asuu ulkomailla ja sain (tuolloin ajattelin) ystävällisesti rahaa puolisoltani, koska omat rahat eivät kerta kaikkiaan olisi matkaan riittäneet ja nyt sitten yllättäen puoliso vaatiikin antamaansa rahaa takaisin. Eihän minulla ole niin isoa summaa maksaa heti tai lyhentää rahamäärää niin isoa summaa kuin hän vaatii. Olenkin nyt ottamassa vihon viimeistä vippilainaa (elämäni ensimmäistä; minkäänlaisia maksuhäiriöitä tms. minulla ei ole). Ennen kuin nyt sen lainan otan niin mietin onko miehelläni oikeutta vaatia rahaa takaisin? Avioehtoa ei meillä ole. Olen tosi pettynyt ja surullinen tästä ja joudun tosi tiukille jatkossa.

229

11896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otan osaa. Olisi ollut reilua kertoa millä ehdoin rahoitusta tarjottiin.

      Miehestäsi sanoisin, ettei toisille elinikä riitä hyvän maun kehittymiseen.

      • Anonyymi

        💯 vastaus,
        tähän ei mitään lisättävää.


      • Anonyymi

        Eiköse kun toisen kanssa on yhteinen koti ja elämä ja naimisiin on mennyt ja jakaa kaiken pitäisi olla yhteistä. Pöyristyttävää eikö kaikki ole yhteistä. Että aviomiehelle maksaa takaisin hohhoijaa se hän ois ollu sama ottaa pankista lainaa. Enpä ole ennen moista kuullutkaan. Koita jaksaa minä kyllä lähtisin nostelemaan jos ei pieniä lapsia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköse kun toisen kanssa on yhteinen koti ja elämä ja naimisiin on mennyt ja jakaa kaiken pitäisi olla yhteistä. Pöyristyttävää eikö kaikki ole yhteistä. Että aviomiehelle maksaa takaisin hohhoijaa se hän ois ollu sama ottaa pankista lainaa. Enpä ole ennen moista kuullutkaan. Koita jaksaa minä kyllä lähtisin nostelemaan jos ei pieniä lapsia ole.

        Meillä ei todellakaan ole rahat yhteisiä. Yhteiset menot katotaan puoliksi vaikka toinen olisi se joka aina höylää korttia kassalla. Lainoja kyllä annetaan puolin ja toisin, mutta ei niistä noin kovasti nipoteta. Maksaa sitä mukaan kun hyvältä tuntuu ja osan voi antaa anteeksi. Mutta nykyään raha on niin tärkeää ja ei tiedä onko oman eläkeiän saavutettuani mitään eläkejärjestelmää edes pystyssä niin säästän ja sijoitan mieluummin kaiken minkä pystyn. Puhdasta rahaa en antaisi ilmaiseksi edes omalle lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei todellakaan ole rahat yhteisiä. Yhteiset menot katotaan puoliksi vaikka toinen olisi se joka aina höylää korttia kassalla. Lainoja kyllä annetaan puolin ja toisin, mutta ei niistä noin kovasti nipoteta. Maksaa sitä mukaan kun hyvältä tuntuu ja osan voi antaa anteeksi. Mutta nykyään raha on niin tärkeää ja ei tiedä onko oman eläkeiän saavutettuani mitään eläkejärjestelmää edes pystyssä niin säästän ja sijoitan mieluummin kaiken minkä pystyn. Puhdasta rahaa en antaisi ilmaiseksi edes omalle lapselle.

        Mitään et täältä mukaan saa ja materialla/rahalla saa hetkeksi hyvän olon, mutta vain hetkeksi. Raha pilannut ihmiset. Helpottaa, mutta tosi monelle se vaan menee kaiken, siis kaiken muun edelle. Niin näköjään myös sinulla. Otan osaa.


      • Anonyymi

        "koska omat rahat eivät kerta kaikkiaan olisi matkaan riittäneet"

        Aloittajasta sanoisin, ettei suurimmalle osalle naisista riitä elinikä taloudellisten realiteettien kehitykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään et täältä mukaan saa ja materialla/rahalla saa hetkeksi hyvän olon, mutta vain hetkeksi. Raha pilannut ihmiset. Helpottaa, mutta tosi monelle se vaan menee kaiken, siis kaiken muun edelle. Niin näköjään myös sinulla. Otan osaa.

        Taitaa tuo HETKEN pituus vaihdella asiayhteydestä riippuen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei todellakaan ole rahat yhteisiä. Yhteiset menot katotaan puoliksi vaikka toinen olisi se joka aina höylää korttia kassalla. Lainoja kyllä annetaan puolin ja toisin, mutta ei niistä noin kovasti nipoteta. Maksaa sitä mukaan kun hyvältä tuntuu ja osan voi antaa anteeksi. Mutta nykyään raha on niin tärkeää ja ei tiedä onko oman eläkeiän saavutettuani mitään eläkejärjestelmää edes pystyssä niin säästän ja sijoitan mieluummin kaiken minkä pystyn. Puhdasta rahaa en antaisi ilmaiseksi edes omalle lapselle.

        Käärinliinoissa ei ole taskuja.
        Terv. Hautausurakoitsija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei todellakaan ole rahat yhteisiä. Yhteiset menot katotaan puoliksi vaikka toinen olisi se joka aina höylää korttia kassalla. Lainoja kyllä annetaan puolin ja toisin, mutta ei niistä noin kovasti nipoteta. Maksaa sitä mukaan kun hyvältä tuntuu ja osan voi antaa anteeksi. Mutta nykyään raha on niin tärkeää ja ei tiedä onko oman eläkeiän saavutettuani mitään eläkejärjestelmää edes pystyssä niin säästän ja sijoitan mieluummin kaiken minkä pystyn. Puhdasta rahaa en antaisi ilmaiseksi edes omalle lapselle.

        Juur, meillä ei ole edes yhteistä asuntoa, minulla oma rivarin pätkä ja puolisolla talo, ja työ toisella paikkakunnalla , jonne en voi muuttaa koska siellä ei ole töitä , sama juttu puolisolla , olemme jo yli 50 vuotiaita ja olemme erillämme ainakin eläkeikään asti, sitte katotaan mitä teemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköse kun toisen kanssa on yhteinen koti ja elämä ja naimisiin on mennyt ja jakaa kaiken pitäisi olla yhteistä. Pöyristyttävää eikö kaikki ole yhteistä. Että aviomiehelle maksaa takaisin hohhoijaa se hän ois ollu sama ottaa pankista lainaa. Enpä ole ennen moista kuullutkaan. Koita jaksaa minä kyllä lähtisin nostelemaan jos ei pieniä lapsia ole.

        Ei kaikki muutu yhteiseksi papin aamenella. Vaikka jotkut niin luulevatkin. Meillä ainakin yhteisiä tuntuvat olevan vain minun omaisuuteni. Vaimo kyllä tietää mikä on hänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköse kun toisen kanssa on yhteinen koti ja elämä ja naimisiin on mennyt ja jakaa kaiken pitäisi olla yhteistä. Pöyristyttävää eikö kaikki ole yhteistä. Että aviomiehelle maksaa takaisin hohhoijaa se hän ois ollu sama ottaa pankista lainaa. Enpä ole ennen moista kuullutkaan. Koita jaksaa minä kyllä lähtisin nostelemaan jos ei pieniä lapsia ole.

        Tässä herää kysymys oliko lapsi vain naisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei todellakaan ole rahat yhteisiä. Yhteiset menot katotaan puoliksi vaikka toinen olisi se joka aina höylää korttia kassalla. Lainoja kyllä annetaan puolin ja toisin, mutta ei niistä noin kovasti nipoteta. Maksaa sitä mukaan kun hyvältä tuntuu ja osan voi antaa anteeksi. Mutta nykyään raha on niin tärkeää ja ei tiedä onko oman eläkeiän saavutettuani mitään eläkejärjestelmää edes pystyssä niin säästän ja sijoitan mieluummin kaiken minkä pystyn. Puhdasta rahaa en antaisi ilmaiseksi edes omalle lapselle.

        Siis hohhoijaa et lapsille jotka oot tehnyt nyt meni yli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki muutu yhteiseksi papin aamenella. Vaikka jotkut niin luulevatkin. Meillä ainakin yhteisiä tuntuvat olevan vain minun omaisuuteni. Vaimo kyllä tietää mikä on hänen.

        Ei, uutta eron tai kuoleman jälkeen kaikki omaisuus pannaan yhteen ja velat myös ja mitä velkojen jälkeen jää jaetaan kahtia , rikkaampi antaa tasinkoa köyhemmälle niin ,että puntit menee tasan, perunkirjoituksen jälkeen leski saa puolet ja mahdolliset lapset toisen puolen omaisuudesta.
        Avioehto tietty muuttaa kaiken, jos se on tullut tehtyä,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käärinliinoissa ei ole taskuja.
        Terv. Hautausurakoitsija

        On jos ompelee valmiiksi. Viimeisenä tahtonaan käskee sullomaan massit niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki muutu yhteiseksi papin aamenella. Vaikka jotkut niin luulevatkin. Meillä ainakin yhteisiä tuntuvat olevan vain minun omaisuuteni. Vaimo kyllä tietää mikä on hänen.

        Papin aamenella ei ole mitään merkitystä kun omaisuudesta puhutaan, minun ei muutuisi naisen omaisuudeksi jos naimisiin mentäisiin eikä naisen omaaiuudesta tuli mun omaisuutta. Vanhat käsitteet sais heittää romokpppaan.


    • Anonyymi

      Jos sinulla ja puolisollasi oli ennen tuota matkaa erilliset rahat, niin sitten ymmärrän puolisosi vaatimuksen.
      Mutta jos puolisosi nimenomaan sanoi antavansa sinulle rahat matkaan, niin outoa että pyytää rahoja takaisin.

      Jos hän sanoi lainaavansa rahat matkaan, niin sitten se on eri juttu. Sovi maksujärjestelystä, maksat pikkuhiljaa rahat takaisin.

    • Anonyymi

      Älä maksa! Jos miehesi asenne on tuollainen niin olet naimisissa väärän miehen kanssa.
      Jos taas sinä olet holtittomuudellasi aiheuttanut talutenne "eriytymisen" niin silloin sinä et ole oikea puoliso miehellesi ja miehesi asenne on täysin ymmärrettävä!

      • Anonyymi

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Käy kysymässä oikeusaputoimistossa miten asia on. Selvitä asia ennen kuin otan mitään lainaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Sinuna maksaisin jos mies on noin mulqvisti.
        Voihan olla että hänellä on jotain mustasukkaisia epäilyksiä suhteesi kun sinulla on ollut niin mukavaa. Ehkä hän saa jotain tyydytystä jos maksat. Voit myös samalla muistuttaa häntä siitä että itse tarjoutui maksamaan vaikket edes pyytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Jätä se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Kyllä mä tuollaisen äijän turvan tukisin. Sani napakasti vastaan. Mulla ja miehelläni on omat rahat. Mieheni maksaa suurimman osan laskuista kun on varakkaampi. Matkat maksetaan tasan. Joskus toinen maksaa joskus toinen. Taatusti maksais mun matkan lapsemme luokse jos pyytäisin, eikä mutisisi mitään jälkeenpäin. Saman tekisin hänelle, jos ois rahan puutetta.,omat menoni ja ostokseni maksan itse ja ostan mitä huvittaa.,ruokaa ostamme kumpaako huvittaa käydä kaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Muistan hyvin -50-luvun omavaraistalouden suurlapsiperheessä sekä äidin ja isän onnen Suomen itsenäisyydestä. Kun sitä aikaa vertaa tähän mammonanpalvonta-aikakauteen, niin voi vain sanoa , että muutosnopeus oli ällistyttävän jyrkkä. Rahanahneus vei ensiksi äidin ja sitten perheonnen perheiltä. Niin kävi Suomessa varsinkin. Ajattelen, että 1800 -luvun aikana ei ollut muutosta lainkaan tavis-perheessä. Siis ihmisideoinnin tuloksesta syntynyttä muutosta. Sitäkin suurempi muutos koettiin nälkävuosina. Ja niitä kesti , epidemiat jylläsi ja paljon menehtyi.

        . Näyttää siltä, että elämänilo- puutteet ja keskinäinen rakkaudettomuus lähtivät rajuun nousuun perheenäitien työssäkäyntivelvoitteen myötä. 1970 luvulla. Silloin naiset velvoitettiin jättämään kotinsa -elämän ilonsa lapsineen - ja osaltaan ottamaan "miehen" vastuun perheestään.
        Sehän vastuu on aina kuulunut itsestään selvyytenä perheenisän velvoitteeseen luomakunnan alusta saakka!

        Raamatun alkulehdillä jo ilmenee: - "..... miehelle, - otsasi hiessä pitää työtä tehdä... ja naiselle, -kivulla sinun pitää lapsesi synnyttämän". Mies RAKASTAA TYÖTÄÄN ja nainen RAKASTAA LAPSIAAN! Se on ihmiselämän aito luonnollinen työnjako. Äiti on äiti eläessään vaikka 80 v ikäiselle lapselleen. Sama huolehtimisen kipu. Sydämensä alla kannettu lapsi - siinä on naiselle elämän tehtävää ja oppi . Sen opin levittäminen jatkuu lapsenlapsiin ja jopa lapsenlapsen lapsiin saakka. Se oppi velvoittaa ymmärrykseen nähdä myös muiden äitien lapset äidinrakkauden silmin. Tuon rakkauden on kuitenkin suomalaisnaisen työelämä pitkälle kovettanut . Liian pitkälle - avioeroon ja lapsesa hylkäykseen .

        Äidin työkenttä on koti ja perhe. Se, ja siinä ei tarvitse olla ainuttakaan asiantuntijaa sorkkimassa kasvatuksineen ja Saarioisten äiteineen. Perhe - vaimo ja lapset - on miehen ilo ja onni elämässä! Hyvin kasvatetut pojat ja tytöt seuraavat erittäin mielellään vanhempiensa askelissa. Huumeet ei heitä miellytä sen paremmin kuin masennuslääkkeetkään. Näin on maailma aina toiminut kunnes tuli - kunnes tuli TASA-ARVOLAKI. Se toi kärsivät perheet, avioerot , huostaanotot , huumeet , itsarit ym. ym. Mutta se oli vain idearikkaiden keksitty tasa-arvo.
        Se oli täysin Hölmölä-saduista ideoitu - jo lähti naapurin kotirouvakin heti duuniin 5:nnen lapsen täytettyä 3 kk.
        Miksi hänen mies ei synnyttänyt, imettänyt, ei edes odottanut lasta rintansa alla ja miksi hän ei loihtinut itselleen edes kuukautiskipuja endometrioosin kera?

        Ei - ei sitä tasa-arvoa kuitenkaan tullut, vaan älyttömän raju epätasa-arvo perheisiin ja se nyt vain pahenee. Nuoret pelkää perustaa perhettä kokemansa lapsuusajan rakkaudettomuuden tähden . Ennen lapset saivat kodissaan jo pienenä aidon opin äidin ja isän mallista.
        Mutta idearikkaat ovat taas kiiruusti nuoria auttamassa, kuten 50 v sitten pelätessään suurta vauvabuumia Suomessa! Keksivät nyt uuden tasa-arvon (erilainen kuin edellinen) johon nuoret yksinäisyyshädässään voisivat tarttua eli seurustelemaan vain samaa sukupuolta olevan kanssa ?

        Kukahan maksaa huostaanotetut lapset ? Luin juuri , että yli 100 000 vuodessa tulee maksamaan
        1 huostaanotettu lapsi laitoshoidossa?

        Olen pitkässä kultahäät ohittaneessa avioliitossani ollut työelämässä työikäaikani ja siis kantanut "rahaa selkä väärässä" yhteiseen projektiimme. Meitä siunattiin neljällä ihanalla lapsella. En tällä uudella järjelläni missään tapauksessa menisi virran mukana ja hoidattaisi lapsiani erilaisissa hoitopaikoissa. Nuorena äitinä menin virran mukana kuitenkin. En onneksi saanut keneltäkään esimerkkiä , jotta minulla pitäisi olla ns. omat rahat. Nimittäin se olisi ollut äärettömän vaikeaa toteuttaa lasten kultus huoioiden.
        Ymmärtämättömättömyyttäni tietysti olisin sellaiseenkin kikkailuun ryhtynyt yllytettynä.

        Papit ovat vihkineet suurimman osan suomalaisista aviopareista avioliittoon.
        Ei voi siis juuri kukaan välttyä kuulemasta allaopevaa Sananpaikkaa:
        Mark. 10:
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Olen aina pitänyt selviönä, että jos liha on yksi, on VARMASTI myös materia yksi!

        Tasa-arvo lakisäädöksenä toi muassaan Suomeen uuden erikoisuuden leviämisen , nimittäin avioerot! Perheissä alkoi pysyvät myrskyt , kun kodissa ei ollut enää huolehtijaa, ! Rahaa oli riideltäväksi saakka -ja se nousi pikkuhiljaa arvossaan jo avioliitonkin yläpuolelle! Perhekin sai jäädä toiseksi!
        Paradoksi - jätetään perhe rahan vuoksi kokopäiviksi ja ajan kuluessa lapset ja puoliso kaikkoaa muualle kokonaan! Sen jälkeen katoaa työinto ja -tarkoitus jo isännältäkin ja rahareiät kasvaa! "Antaa ensin pikkusormen ja se vie koko käden" - siihen on perheenäidin työssäkäynti verrattavissa etenkin hänen ruuhkavuosina:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Suosittelen vaihtamaan miestä. Kenenkään ei tarvitse tuollaista sietää. Lisäksi takaisinmaksuvelvoite ei välttämättä ole laillinen koska asiaa ei ole puhuttu selväksi silloin kun mies sitä rahaa tuputti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Kyllähän tuo on niin et älä maksa, jos avioehtoakaan ole.
        Kyllä talouden raha-asiat ovat yhteisiä, ja tuollainen mies kannattaa jo jättääkin, ei siellä taideta pelata enään yhteisen tulevaisuuden eteen.
        Itsellä juuri avioero meneillään, ei ehtoa ja itse kaikki maksaneena, vaimolla ei ikinä työpaikkaa poislukien nää. 9eur paikat. Toki lapset hoitanu, mutta muu sitten retuperällä. 20v kesti pinna ja nyt se loppu.
        Ei toki jää puillepaljaille. Laitoin eron vireille.
        Toki tässäkin taas jotkut huutelevat, et ukko jätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Ja miehen tehtävä on ostaa, ruokaa maksaa vuokra, ja kustantaa vaimon menotkin mihin tämä maailma on eksytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy kysymässä oikeusaputoimistossa miten asia on. Selvitä asia ennen kuin otan mitään lainaa!!

        Koettakaa sopia erissä takaisinmaksusta. En vaan ymmärrä miehesi käytöstä, jos ette ole kerran sopineet mitään rahan takaisin maksusta,ei sinulla ole mitään velvoitetta maksaakaan takaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Ja sinä varmaankin palvelet miestäsi monella tapaa ihan ilmaiseksi. Teet ruokaa, siivoat, hoidat kotia, varmaan miestäsikin, ym., ym.
        Pitäisikö alkaa vaatia maksua sinun tekemistä kotitöistä?

        Ahnas Mieskö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuna maksaisin jos mies on noin mulqvisti.
        Voihan olla että hänellä on jotain mustasukkaisia epäilyksiä suhteesi kun sinulla on ollut niin mukavaa. Ehkä hän saa jotain tyydytystä jos maksat. Voit myös samalla muistuttaa häntä siitä että itse tarjoutui maksamaan vaikket edes pyytänyt.

        Älä maksa miehelle mitään!
        Älä ota kallista lainaa!

        Jos mies vaatii vielä maksua, tee lakko kotitöiden suhteen, ja käske miehesi tekemään ne itse.

        Väärin hän tekee nyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan hyvin -50-luvun omavaraistalouden suurlapsiperheessä sekä äidin ja isän onnen Suomen itsenäisyydestä. Kun sitä aikaa vertaa tähän mammonanpalvonta-aikakauteen, niin voi vain sanoa , että muutosnopeus oli ällistyttävän jyrkkä. Rahanahneus vei ensiksi äidin ja sitten perheonnen perheiltä. Niin kävi Suomessa varsinkin. Ajattelen, että 1800 -luvun aikana ei ollut muutosta lainkaan tavis-perheessä. Siis ihmisideoinnin tuloksesta syntynyttä muutosta. Sitäkin suurempi muutos koettiin nälkävuosina. Ja niitä kesti , epidemiat jylläsi ja paljon menehtyi.

        . Näyttää siltä, että elämänilo- puutteet ja keskinäinen rakkaudettomuus lähtivät rajuun nousuun perheenäitien työssäkäyntivelvoitteen myötä. 1970 luvulla. Silloin naiset velvoitettiin jättämään kotinsa -elämän ilonsa lapsineen - ja osaltaan ottamaan "miehen" vastuun perheestään.
        Sehän vastuu on aina kuulunut itsestään selvyytenä perheenisän velvoitteeseen luomakunnan alusta saakka!

        Raamatun alkulehdillä jo ilmenee: - "..... miehelle, - otsasi hiessä pitää työtä tehdä... ja naiselle, -kivulla sinun pitää lapsesi synnyttämän". Mies RAKASTAA TYÖTÄÄN ja nainen RAKASTAA LAPSIAAN! Se on ihmiselämän aito luonnollinen työnjako. Äiti on äiti eläessään vaikka 80 v ikäiselle lapselleen. Sama huolehtimisen kipu. Sydämensä alla kannettu lapsi - siinä on naiselle elämän tehtävää ja oppi . Sen opin levittäminen jatkuu lapsenlapsiin ja jopa lapsenlapsen lapsiin saakka. Se oppi velvoittaa ymmärrykseen nähdä myös muiden äitien lapset äidinrakkauden silmin. Tuon rakkauden on kuitenkin suomalaisnaisen työelämä pitkälle kovettanut . Liian pitkälle - avioeroon ja lapsesa hylkäykseen .

        Äidin työkenttä on koti ja perhe. Se, ja siinä ei tarvitse olla ainuttakaan asiantuntijaa sorkkimassa kasvatuksineen ja Saarioisten äiteineen. Perhe - vaimo ja lapset - on miehen ilo ja onni elämässä! Hyvin kasvatetut pojat ja tytöt seuraavat erittäin mielellään vanhempiensa askelissa. Huumeet ei heitä miellytä sen paremmin kuin masennuslääkkeetkään. Näin on maailma aina toiminut kunnes tuli - kunnes tuli TASA-ARVOLAKI. Se toi kärsivät perheet, avioerot , huostaanotot , huumeet , itsarit ym. ym. Mutta se oli vain idearikkaiden keksitty tasa-arvo.
        Se oli täysin Hölmölä-saduista ideoitu - jo lähti naapurin kotirouvakin heti duuniin 5:nnen lapsen täytettyä 3 kk.
        Miksi hänen mies ei synnyttänyt, imettänyt, ei edes odottanut lasta rintansa alla ja miksi hän ei loihtinut itselleen edes kuukautiskipuja endometrioosin kera?

        Ei - ei sitä tasa-arvoa kuitenkaan tullut, vaan älyttömän raju epätasa-arvo perheisiin ja se nyt vain pahenee. Nuoret pelkää perustaa perhettä kokemansa lapsuusajan rakkaudettomuuden tähden . Ennen lapset saivat kodissaan jo pienenä aidon opin äidin ja isän mallista.
        Mutta idearikkaat ovat taas kiiruusti nuoria auttamassa, kuten 50 v sitten pelätessään suurta vauvabuumia Suomessa! Keksivät nyt uuden tasa-arvon (erilainen kuin edellinen) johon nuoret yksinäisyyshädässään voisivat tarttua eli seurustelemaan vain samaa sukupuolta olevan kanssa ?

        Kukahan maksaa huostaanotetut lapset ? Luin juuri , että yli 100 000 vuodessa tulee maksamaan
        1 huostaanotettu lapsi laitoshoidossa?

        Olen pitkässä kultahäät ohittaneessa avioliitossani ollut työelämässä työikäaikani ja siis kantanut "rahaa selkä väärässä" yhteiseen projektiimme. Meitä siunattiin neljällä ihanalla lapsella. En tällä uudella järjelläni missään tapauksessa menisi virran mukana ja hoidattaisi lapsiani erilaisissa hoitopaikoissa. Nuorena äitinä menin virran mukana kuitenkin. En onneksi saanut keneltäkään esimerkkiä , jotta minulla pitäisi olla ns. omat rahat. Nimittäin se olisi ollut äärettömän vaikeaa toteuttaa lasten kultus huoioiden.
        Ymmärtämättömättömyyttäni tietysti olisin sellaiseenkin kikkailuun ryhtynyt yllytettynä.

        Papit ovat vihkineet suurimman osan suomalaisista aviopareista avioliittoon.
        Ei voi siis juuri kukaan välttyä kuulemasta allaopevaa Sananpaikkaa:
        Mark. 10:
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Olen aina pitänyt selviönä, että jos liha on yksi, on VARMASTI myös materia yksi!

        Tasa-arvo lakisäädöksenä toi muassaan Suomeen uuden erikoisuuden leviämisen , nimittäin avioerot! Perheissä alkoi pysyvät myrskyt , kun kodissa ei ollut enää huolehtijaa, ! Rahaa oli riideltäväksi saakka -ja se nousi pikkuhiljaa arvossaan jo avioliitonkin yläpuolelle! Perhekin sai jäädä toiseksi!
        Paradoksi - jätetään perhe rahan vuoksi kokopäiviksi ja ajan kuluessa lapset ja puoliso kaikkoaa muualle kokonaan! Sen jälkeen katoaa työinto ja -tarkoitus jo isännältäkin ja rahareiät kasvaa! "Antaa ensin pikkusormen ja se vie koko käden" - siihen on perheenäidin työssäkäynti verrattavissa etenkin hänen ruuhkavuosina:

        "Näin on maailma aina toiminut kunnes tuli - kunnes tuli TASA-ARVOLAKI"

        Niin että jos naista on alistettu, niin se on ollut hyvä juttu? Onko orjuuskin sinusta samalla argumentointivirheellä hyväksyttävää perinnettä? Katsot varmaan asiaa miehen näkökulmasta ja tota 50-luvun idylliä, joka oli kyllä jotain muuta varsinkin sodassa olleiden ja siellä fyysisesti ja psyykkisesti vammautuneiden miesten perheille? Kenelle tuo aika on ollut muka idyllistä? Puhutko jostain jenkkiläisestä elämänmenosta kenties?

        Tasa-arvottomuus ja eriarvoisuus ei tietenkään ole ongelma sille joka ei mitenkään koe syrjintää. Alistajalla ei ole hätäpäivää tietenkään. Häntä vain ottaa aivoon että toisillakin on samoja oikeuksia kuin itsellä.

        Entä nainen, joka on ollut riippuvainen miehestä taloudellisesti, oli tämä mikä tahansa väkivaltainen ja alkoholisoitunut moukka. Erota ei ole voinut ja lapset kärsineet kodin ilmapiiristä. Ajattele, raiskaus avioliitossa kriminalisoitiin vasta 90_luvulla!

        Olen iloinen tasa-arvosta, samoista ihmisoikeuksista ja mahdollisuuksista kuin miehet ja olen saanut opettaa samat arvot myös tyttärelleni. Äänestän aina naista. Vain naiset välittää naisten ongelmista. Äitikin on parempi ihminen kun on vapaa yksipuolisten roolimallien ikeestä. Nyt älykkyysreservi tulee käyttöön kun sukupuolielimet ei ratkaise mahdollisuuksia. Niissä maissa missä naisten asema hyvä, on myös hyvinvointi suurempi, lieneekö sattumaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan hyvin -50-luvun omavaraistalouden suurlapsiperheessä sekä äidin ja isän onnen Suomen itsenäisyydestä. Kun sitä aikaa vertaa tähän mammonanpalvonta-aikakauteen, niin voi vain sanoa , että muutosnopeus oli ällistyttävän jyrkkä. Rahanahneus vei ensiksi äidin ja sitten perheonnen perheiltä. Niin kävi Suomessa varsinkin. Ajattelen, että 1800 -luvun aikana ei ollut muutosta lainkaan tavis-perheessä. Siis ihmisideoinnin tuloksesta syntynyttä muutosta. Sitäkin suurempi muutos koettiin nälkävuosina. Ja niitä kesti , epidemiat jylläsi ja paljon menehtyi.

        . Näyttää siltä, että elämänilo- puutteet ja keskinäinen rakkaudettomuus lähtivät rajuun nousuun perheenäitien työssäkäyntivelvoitteen myötä. 1970 luvulla. Silloin naiset velvoitettiin jättämään kotinsa -elämän ilonsa lapsineen - ja osaltaan ottamaan "miehen" vastuun perheestään.
        Sehän vastuu on aina kuulunut itsestään selvyytenä perheenisän velvoitteeseen luomakunnan alusta saakka!

        Raamatun alkulehdillä jo ilmenee: - "..... miehelle, - otsasi hiessä pitää työtä tehdä... ja naiselle, -kivulla sinun pitää lapsesi synnyttämän". Mies RAKASTAA TYÖTÄÄN ja nainen RAKASTAA LAPSIAAN! Se on ihmiselämän aito luonnollinen työnjako. Äiti on äiti eläessään vaikka 80 v ikäiselle lapselleen. Sama huolehtimisen kipu. Sydämensä alla kannettu lapsi - siinä on naiselle elämän tehtävää ja oppi . Sen opin levittäminen jatkuu lapsenlapsiin ja jopa lapsenlapsen lapsiin saakka. Se oppi velvoittaa ymmärrykseen nähdä myös muiden äitien lapset äidinrakkauden silmin. Tuon rakkauden on kuitenkin suomalaisnaisen työelämä pitkälle kovettanut . Liian pitkälle - avioeroon ja lapsesa hylkäykseen .

        Äidin työkenttä on koti ja perhe. Se, ja siinä ei tarvitse olla ainuttakaan asiantuntijaa sorkkimassa kasvatuksineen ja Saarioisten äiteineen. Perhe - vaimo ja lapset - on miehen ilo ja onni elämässä! Hyvin kasvatetut pojat ja tytöt seuraavat erittäin mielellään vanhempiensa askelissa. Huumeet ei heitä miellytä sen paremmin kuin masennuslääkkeetkään. Näin on maailma aina toiminut kunnes tuli - kunnes tuli TASA-ARVOLAKI. Se toi kärsivät perheet, avioerot , huostaanotot , huumeet , itsarit ym. ym. Mutta se oli vain idearikkaiden keksitty tasa-arvo.
        Se oli täysin Hölmölä-saduista ideoitu - jo lähti naapurin kotirouvakin heti duuniin 5:nnen lapsen täytettyä 3 kk.
        Miksi hänen mies ei synnyttänyt, imettänyt, ei edes odottanut lasta rintansa alla ja miksi hän ei loihtinut itselleen edes kuukautiskipuja endometrioosin kera?

        Ei - ei sitä tasa-arvoa kuitenkaan tullut, vaan älyttömän raju epätasa-arvo perheisiin ja se nyt vain pahenee. Nuoret pelkää perustaa perhettä kokemansa lapsuusajan rakkaudettomuuden tähden . Ennen lapset saivat kodissaan jo pienenä aidon opin äidin ja isän mallista.
        Mutta idearikkaat ovat taas kiiruusti nuoria auttamassa, kuten 50 v sitten pelätessään suurta vauvabuumia Suomessa! Keksivät nyt uuden tasa-arvon (erilainen kuin edellinen) johon nuoret yksinäisyyshädässään voisivat tarttua eli seurustelemaan vain samaa sukupuolta olevan kanssa ?

        Kukahan maksaa huostaanotetut lapset ? Luin juuri , että yli 100 000 vuodessa tulee maksamaan
        1 huostaanotettu lapsi laitoshoidossa?

        Olen pitkässä kultahäät ohittaneessa avioliitossani ollut työelämässä työikäaikani ja siis kantanut "rahaa selkä väärässä" yhteiseen projektiimme. Meitä siunattiin neljällä ihanalla lapsella. En tällä uudella järjelläni missään tapauksessa menisi virran mukana ja hoidattaisi lapsiani erilaisissa hoitopaikoissa. Nuorena äitinä menin virran mukana kuitenkin. En onneksi saanut keneltäkään esimerkkiä , jotta minulla pitäisi olla ns. omat rahat. Nimittäin se olisi ollut äärettömän vaikeaa toteuttaa lasten kultus huoioiden.
        Ymmärtämättömättömyyttäni tietysti olisin sellaiseenkin kikkailuun ryhtynyt yllytettynä.

        Papit ovat vihkineet suurimman osan suomalaisista aviopareista avioliittoon.
        Ei voi siis juuri kukaan välttyä kuulemasta allaopevaa Sananpaikkaa:
        Mark. 10:
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Olen aina pitänyt selviönä, että jos liha on yksi, on VARMASTI myös materia yksi!

        Tasa-arvo lakisäädöksenä toi muassaan Suomeen uuden erikoisuuden leviämisen , nimittäin avioerot! Perheissä alkoi pysyvät myrskyt , kun kodissa ei ollut enää huolehtijaa, ! Rahaa oli riideltäväksi saakka -ja se nousi pikkuhiljaa arvossaan jo avioliitonkin yläpuolelle! Perhekin sai jäädä toiseksi!
        Paradoksi - jätetään perhe rahan vuoksi kokopäiviksi ja ajan kuluessa lapset ja puoliso kaikkoaa muualle kokonaan! Sen jälkeen katoaa työinto ja -tarkoitus jo isännältäkin ja rahareiät kasvaa! "Antaa ensin pikkusormen ja se vie koko käden" - siihen on perheenäidin työssäkäynti verrattavissa etenkin hänen ruuhkavuosina:

        jaa


      • Anonyymi

        Mitä tämä Anonyymi ajaa takaa? Raha on maailmassa vieläkin ihmisen omistama systeemi, ja jotkut siksi uskaltaa ottaa velkaakin, ties mitä määriä? Avioliitto "väärän miehen tai vauimon takia" poies? Älkää rikkoko niin helposti Jumalan käskyä: "Olkaa yhdessä, kunnes kuolema erottaa, vaikka olisi vastoinkäymisiäkin". Paraskin sanoja itse, itse olen sinkku, mutta vanhempani olivat yhdessä, äidin kuolemaan asti, vaikka Isä halusikin Äidin olevan palvelutalossa, sairautensa takia, Kuolemaansa asti... Se ei ollut tietenkään ero, Isä vain ei pystynyt kodin askareisiin, molempien puolesta, eikä halunnut olla paikalla, kun Äiti kuoli fyysisesti ja elävien läheistensä mielen maailmoihin.... Vain huorinteon vuoksi, antoi Mooses luvan ottaa eron, kumpi hyvänsä sitten pettikin toista... No, nyt joku kysyy miksi en itse ole aviossa? Pohjimmiltaan samoista syistä ehkä, olen taloudellisesti liian köyhä, opiskeluni ovat keskeytyksissä, enkä itse halua liian köyhää lasta, sellaista lasta ei liene ollut taivaassa, joka olisi halunnut Suomessa olla minun kanssani perheessä, näin luulen edes vieläkin, ja eihän luulokaan aina ole silti valhettakaan... Olisi käsittääkseni "vastuuton ajatus" tehdä tahallaan ökyrikkaudellaan leuhkivalle Suomelle, oikeasti köyhiä lapsia, näin valitettavasti meidän maamme laita ainakin kaupungeissa on... Mutta outoa kyllä, olen fiilistasolla onnellinen, minulle uskovaisuus silti sen "onnen" teki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Kun noin sanoo niin kyllä OIKEESTI kannattaa lähtee omaan, ja mikäli lapsia se ei ole yhdessä olemisen ehto, tapaamisista voi sopii, elämä kaikilla rajoitettu kannattaako sitä jatkaa noin, EI TODELLAKAAN, vaikka omiin lähtee ei erot kivoja ni ei kannata myös jäädä, ei tarvitse kuulla tuollaista, kenenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Pyydä miestäsi useammin makuuhuoneen puolelle ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miehen tehtävä on ostaa, ruokaa maksaa vuokra, ja kustantaa vaimon menotkin mihin tämä maailma on eksytetty.

        Miehistå tullut "tasa-arvohöpinöitä " uskomalla idiootti elättäjiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Minä taidan kuluttaa itseeni vähemmän kuin sinä! En käy kampaajalla olen luomu ei meikkejä, vaatteeni ostan kirpputoreilta jo 40 vuotta, ja voinpa sanoa olevani aika tyylikäs, harrastuksena lenkkeily ja lukeminen yms ilmaiset harrastukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miehen tehtävä on ostaa, ruokaa maksaa vuokra, ja kustantaa vaimon menotkin mihin tämä maailma on eksytetty.

        Miehen tehtävä ei ole pakko mennä avioon ollenkaan , kuka pakottaa ei kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on molemmat "omat rahat". Asuntolaina ja yhtiövastike ja muut kulut maksetaan tasan puoliksi ja koskaan ei minulla ole yksikään lasku ollut myöhässä. Muutama vuosi sitten kun miehellä oli huomattavasti paremmat tulot niin hän saattoi maksaa menoja enemmän; nyt maksetaan siis tasan. Palkkani on kuitenkin pienempi ja tuo matka oli minulle aivan luksusta, kun en koskaan missään käy ja oli ihanan nähdä tytärtäkin.. Ja ei, mistään takaisin maksusta ei keskustelu. Hän itse tarjoutui antamaan rahat, en niitä pyytänyt. Nytkin kuulemma elän kalliisti; tarkoittaa oikeasti käytännössä sitä, että hän ostaa välillä enemmän ruokaa. Johtuu myös ihan siitä, että hänen työpaikkansa sijaitsee isojen ruokakauppojen läheisyydessä ja hänen on kätevämpi käydä ostoksilla. Vaatteita, meikkejä tms. en osta oikeasti kuin parin/kolmen vuoden välein, harrastuksia minulla ei ole. En tiedä ketään naisihmistä joka kuluttaisi näin vähän rahaa itseensä ja tämän on kyllä ihan fakta. Mutta siitäkin huolimatta saan kuulla olevani "elätti".

        Eroa ja osta oma kämppä, osta oma ruokasi ja hae asumistukea ja muita tukia elät paljon paremmin yksin , kun tuollaisen paskan kanssa jaat yhteisen asunnon, ja hänellekin olet pelkkä riippakivi ja elätti , miksi annat sen nöyryyttää itseäsi ,olet pelkkä kynnysmatto sille.
        En tajuu miksi olette yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan hyvin -50-luvun omavaraistalouden suurlapsiperheessä sekä äidin ja isän onnen Suomen itsenäisyydestä. Kun sitä aikaa vertaa tähän mammonanpalvonta-aikakauteen, niin voi vain sanoa , että muutosnopeus oli ällistyttävän jyrkkä. Rahanahneus vei ensiksi äidin ja sitten perheonnen perheiltä. Niin kävi Suomessa varsinkin. Ajattelen, että 1800 -luvun aikana ei ollut muutosta lainkaan tavis-perheessä. Siis ihmisideoinnin tuloksesta syntynyttä muutosta. Sitäkin suurempi muutos koettiin nälkävuosina. Ja niitä kesti , epidemiat jylläsi ja paljon menehtyi.

        . Näyttää siltä, että elämänilo- puutteet ja keskinäinen rakkaudettomuus lähtivät rajuun nousuun perheenäitien työssäkäyntivelvoitteen myötä. 1970 luvulla. Silloin naiset velvoitettiin jättämään kotinsa -elämän ilonsa lapsineen - ja osaltaan ottamaan "miehen" vastuun perheestään.
        Sehän vastuu on aina kuulunut itsestään selvyytenä perheenisän velvoitteeseen luomakunnan alusta saakka!

        Raamatun alkulehdillä jo ilmenee: - "..... miehelle, - otsasi hiessä pitää työtä tehdä... ja naiselle, -kivulla sinun pitää lapsesi synnyttämän". Mies RAKASTAA TYÖTÄÄN ja nainen RAKASTAA LAPSIAAN! Se on ihmiselämän aito luonnollinen työnjako. Äiti on äiti eläessään vaikka 80 v ikäiselle lapselleen. Sama huolehtimisen kipu. Sydämensä alla kannettu lapsi - siinä on naiselle elämän tehtävää ja oppi . Sen opin levittäminen jatkuu lapsenlapsiin ja jopa lapsenlapsen lapsiin saakka. Se oppi velvoittaa ymmärrykseen nähdä myös muiden äitien lapset äidinrakkauden silmin. Tuon rakkauden on kuitenkin suomalaisnaisen työelämä pitkälle kovettanut . Liian pitkälle - avioeroon ja lapsesa hylkäykseen .

        Äidin työkenttä on koti ja perhe. Se, ja siinä ei tarvitse olla ainuttakaan asiantuntijaa sorkkimassa kasvatuksineen ja Saarioisten äiteineen. Perhe - vaimo ja lapset - on miehen ilo ja onni elämässä! Hyvin kasvatetut pojat ja tytöt seuraavat erittäin mielellään vanhempiensa askelissa. Huumeet ei heitä miellytä sen paremmin kuin masennuslääkkeetkään. Näin on maailma aina toiminut kunnes tuli - kunnes tuli TASA-ARVOLAKI. Se toi kärsivät perheet, avioerot , huostaanotot , huumeet , itsarit ym. ym. Mutta se oli vain idearikkaiden keksitty tasa-arvo.
        Se oli täysin Hölmölä-saduista ideoitu - jo lähti naapurin kotirouvakin heti duuniin 5:nnen lapsen täytettyä 3 kk.
        Miksi hänen mies ei synnyttänyt, imettänyt, ei edes odottanut lasta rintansa alla ja miksi hän ei loihtinut itselleen edes kuukautiskipuja endometrioosin kera?

        Ei - ei sitä tasa-arvoa kuitenkaan tullut, vaan älyttömän raju epätasa-arvo perheisiin ja se nyt vain pahenee. Nuoret pelkää perustaa perhettä kokemansa lapsuusajan rakkaudettomuuden tähden . Ennen lapset saivat kodissaan jo pienenä aidon opin äidin ja isän mallista.
        Mutta idearikkaat ovat taas kiiruusti nuoria auttamassa, kuten 50 v sitten pelätessään suurta vauvabuumia Suomessa! Keksivät nyt uuden tasa-arvon (erilainen kuin edellinen) johon nuoret yksinäisyyshädässään voisivat tarttua eli seurustelemaan vain samaa sukupuolta olevan kanssa ?

        Kukahan maksaa huostaanotetut lapset ? Luin juuri , että yli 100 000 vuodessa tulee maksamaan
        1 huostaanotettu lapsi laitoshoidossa?

        Olen pitkässä kultahäät ohittaneessa avioliitossani ollut työelämässä työikäaikani ja siis kantanut "rahaa selkä väärässä" yhteiseen projektiimme. Meitä siunattiin neljällä ihanalla lapsella. En tällä uudella järjelläni missään tapauksessa menisi virran mukana ja hoidattaisi lapsiani erilaisissa hoitopaikoissa. Nuorena äitinä menin virran mukana kuitenkin. En onneksi saanut keneltäkään esimerkkiä , jotta minulla pitäisi olla ns. omat rahat. Nimittäin se olisi ollut äärettömän vaikeaa toteuttaa lasten kultus huoioiden.
        Ymmärtämättömättömyyttäni tietysti olisin sellaiseenkin kikkailuun ryhtynyt yllytettynä.

        Papit ovat vihkineet suurimman osan suomalaisista aviopareista avioliittoon.
        Ei voi siis juuri kukaan välttyä kuulemasta allaopevaa Sananpaikkaa:
        Mark. 10:
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Olen aina pitänyt selviönä, että jos liha on yksi, on VARMASTI myös materia yksi!

        Tasa-arvo lakisäädöksenä toi muassaan Suomeen uuden erikoisuuden leviämisen , nimittäin avioerot! Perheissä alkoi pysyvät myrskyt , kun kodissa ei ollut enää huolehtijaa, ! Rahaa oli riideltäväksi saakka -ja se nousi pikkuhiljaa arvossaan jo avioliitonkin yläpuolelle! Perhekin sai jäädä toiseksi!
        Paradoksi - jätetään perhe rahan vuoksi kokopäiviksi ja ajan kuluessa lapset ja puoliso kaikkoaa muualle kokonaan! Sen jälkeen katoaa työinto ja -tarkoitus jo isännältäkin ja rahareiät kasvaa! "Antaa ensin pikkusormen ja se vie koko käden" - siihen on perheenäidin työssäkäynti verrattavissa etenkin hänen ruuhkavuosina:

        "Muistan hyvin..."
        Hyvää kuvausta suomalaisten kansallisen ltsemurhapolitiikan tiestä.


    • Anonyymi

      No joo, jos naiseni pyytää multa rahaa niin saa sitten vastineeksi kustantaa mun hankintoja, niin se vaan on, ei se raha ilmaista ole eikä ole myöskään ilmaisia lounaita vaikka kuinka oltais aviossa.

      • Anonyymi

        Naiseni ei ole koskaaan pyytänyt minulta rahaa lukuun ottamatta joitakin harvoja kertoja ja silloinkin on ollut kyseessä mitätön summa, enintään muutama kymppi.


      • Anonyymi

        jos luit aloittajan tekstin niin hän siinä nimenomaan sanoi että mies tarjosi sitä rahaa. eri asiahan se on jos sitä on pyydetty. ja siinäkin tapauksessa pitää olla jonkinlainen yhteisymmärrys että mitä vastapalveluksia tässä ollaan nyt velkaa


    • Anonyymi

      Ihanan romanttista. Tossa on kyl hyvä pohja rakentaa.
      Kaikkea hyvää, jatkossakin.
      Jotenkin niin perin suomalainen love story.

    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä miksi on edes pitänyt mennä naimisiin jos noin tiukasti pidetään rahat erillään. Tottakai avioliitossa tehdään toisen onnen eteen kaikkensa, annetaan rahaa matkaan jos se toisen tekee onnelliseksi. Ja jos rahan antaminen ei aiheuta muuten tukalaa taloudellista tilannetta. En tarkoita että paremmin ansaitsevan pitäisi kustantaa jatkuvasti toisen menoja, mutta tässä ap:n tapauksessa ei todellakaan ole näin. Avioliitossa kaikki on kuitenkin yhteistä, myös rahat (minun mielestä). Etenkin meillä naisilla on yleensä pienempi palkka vaikka yhtä paljon töitä teemme, näin se vaan menee. Kyllä itseäni ainakin sapettaisi, jos itse kitkuttaisin pienillä tuloilla ja aviomies ei. Minä heittäisin mokoman saivartelijan lepikköön.

      • Anonyymi

        Samoilla latusilla. Pelkästään rahan pyytäminen olisi minusta nöyryyttävää.
        Kun avioidutaan niin silloin muodostuu yksi taloudellinen yksikkö joka meillä tarkoitti, ja tarkoittaa todella yhtä.
        Kaikki on yhteistä. Avioliiton aikaiset tuloni ovat muutamaa kertaluokkaa suuremmat kuin vaimollani ja tietenkin se näkyy eläkkeissä.
        Meillä on rinnakkaiset kortit joiden lasku menee yhteiselle käyttelytilille. Niukkoinakaan aikoina ei kumpikaan kontrolloinut toisen rahan käyttöä.

        Nyt elämme poikkeustilanteessa. Kävimme eilen valmistelemassa pankin vaihtoa ja ensi askeleena, saadaksemme tallelokeron, avasimme vaimolleni tilin johon alkaa menemään hänen eläkkeensä KELAn täydennysosuus 196€. Jatko riippuu kokemuksista ja silloin on varmistettava tilin käyttöoikeus rva TAI hra. Nyt minä saatan olla heikoilla.

        Kokonaistilanteen tajuaminen, vastuullinen toiminta ja ehdoton luottamus ovat avaintekijöitä.


      • Anonyymi

        sama .............jos mies on halunnut antaa rahaa,siis lahjoittanut itse,niin en maksais takaisin. Ihan tyhmä juttu...ei sitä pidä alkaa vaatia lahjaa takaisin,minkä on antanut...kuulostaa tosi tosi ahneelta :/ eihän tuommoiseen mieheen voi luottaa.... ottaisin eron :)


    • Anonyymi

      Hei
      Ei käy selville että oliko lapsi teidän yhteinen vai sinun oma. On ihan ymmärrettävää että hän haluaa rahat takaisin jos lapsi jota menit tapaamaan ei ole edes hänen. Ja muutenkin. Onhan hänellä omat velvoitteet hoitaa laskunsa maksuun ajallaan.
      Mielestäni on kohtuutonta olettaa että toinen kustantaa toisen reissut ja elämän olipa naimisissa tai ei. Me jokainen joudumme tekemään valintoja ja kun teemme valinnan niin silloin itse kannamme siitä vastuun. Jos pidit tärkeämpänä matkustaa vaikka sinulla ei siihen ollutkaan varaa niin nyt on se maksun aika. Valitettavaa mutta totta.

      • Anonyymi

        Nuo ovat avioliitossa, ja avioliittolaissa sanotaan , että paremmin tienaava on velvollinen avittamaan puolisoansa, eihän puolisoista köyhempi saa edes asumistukea, kun puolisolla on hyvät tulot, tai muitakaan tukiaisia, yksin saisi kaikki yhteiskunnan tarjoamat tukiaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ovat avioliitossa, ja avioliittolaissa sanotaan , että paremmin tienaava on velvollinen avittamaan puolisoansa, eihän puolisoista köyhempi saa edes asumistukea, kun puolisolla on hyvät tulot, tai muitakaan tukiaisia, yksin saisi kaikki yhteiskunnan tarjoamat tukiaiset.

        Totta avioliitossa on kaikki yhteistä. Ällö ukko ensin tarjoaa rahat ja sitten kerjää pois. Nakkaa koko ukko pellolle.


    • Anonyymi

      Tottakai maksat takaisin. Eihän hän ole velvollinen kustantamaan sinun matkojasi. Onko lapsi hänen vai sinun.

      • Anonyymi

        ei tietenkään ole velvollinen mutta jos luit aloittajan kertomuksen niin se mieshän sitä rahaa nimenomaan tarjosi, kenenkään pakottamatta. jos halusi jotain korvausta tai vastapalvelusta niin olisi sanonut.


    • Anonyymi

      Käänny pankin puoleen, pikavippeihin ei kannata sekaantua. Alamäki alkaa siitä.
      -pankkilainen-

    • Anonyymi

      Minusta molemmilla pitäisi olla omaa rahaakin. Mut toisen nöyryyttäminen ei kuulu parisuhteeseen. Toinen toistaan tukien, kannustaen, innostaen.

      Jotenkin tuntuu että jotain jäi kertomatta.
      Tai sitten on se perinsuomalainen valtataistelu parisuteessa, mitä en ymmärrä.
      Mielestäni kun parisuhteessa pitäisi olla samalla puolella.

      Jos ei oleellista jäänyt kertomatta, niin mielestäni voit sitten perustellusti laskuttaa pepusta.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi olla omaakin rahaa? Jos perheen kaikki varallisuus, ml. rahat ovat molempien vapaasti käytettävissä niin miksi pitäisi lisäksi olla "omaa rahaa"?
        Molemmilla on rinnakkaiset kortit 5000€/kk joiden yhteinen lasku menee yhteiselle käyttelytilille.
        Molemmilla on omat pankkitunnukset molemmille yhteisille tileille. Vieläkö pitäisi olla "omaa rahaa"?
        Käynnistimme pankivaihtotoimet. Ensimmäisessä vaiheessa avasimme uuteen pankkiin tilin vaimon nimissä koska ohjaamme sinne hänen KELAn eläkkeensä vajaa 200€/kk. Täytyy varmstaa, että tiliehto on rva TAI hra. Jos tuota ei ole niin vaimollahan on jonkin aikaa "omaa rahaa" kun nykyisen pankin kortin lasku menee yhteiselle tilille.
        Vaimoni lienee jälkeen jäänyt koska ei ole älynnyt vaatia "omaa rahaa"!


      • Anonyymi

        Suosittelet siis LAILLISTETTUA prostituutiota ? Miksi yleensä pitäisi mennä naimisiin. Voihan panna muutenkin .


    • Anonyymi

      Siis vielä korostan, en pyytänyt rahaa, en todellakaan. Mieheni sai yllättäen rahaa useita tuhansia ja siksi tarjoutui antamaan rahat. Ei ole tapana pyydellä muutenkaan rahaa, omalla palkallani yritän tulla toimeen. No joka tapauksessa aloin nyt maksamaan/lyhentämään tuota lainaamani summaa, mutta en niillä ehdoilla mitä mieheni vaati. Minun olisi näet pitänyt maksaa usean kuukauden ajan sekä asuntolaina yhtiövastike kokonaan (nyt olemme maksaneet tasan puoliksi), jotta summa tulee maksetuksi. Ihan yks kaks en näin suurta summaa pysty kuukausittain maksamaan. Siitäkös alkoi mekkala. Lyhennän pienen summan kerrallaan, mutta lyhennän kuitenkin. Ja kummankin täytyy ostaa omat ruuat, etten vaan syö hänen kustantamiaan ruokia. Että tämmöistä..

      • Anonyymi

        Sun kannattais maksaa ihan omaa kämppää, eikä jonkun itaran äijän kanssa kämppää puoliksi , te ette ole mikään tiimi, miehesi on itsekäs paska.
        Minun mieheni poika asuu Thaimaassa, ja yhdessä käymme häntä katsomassa ja mieheni maksaa koko jutun, hän haluaa jakaa elämänkokemukset minun kanssa ja se on yhdentekevää kumpi maksaa, meillä yhteistalous.
        Asunnon olemme yhdessä maksaneet jo pois, kukin varoillaan, samoin pieni mökki järven rannalta.Olemme uuspari, ja molemmilla nyt jo aikuisia lapsia, kaikki lapset ovat meille samanarvoisia oli sitte mun tai hänen.


      • Anonyymi

        Valitettavasti,
        kuulostaa erittäin sairaalta parisuhteelta, otan osaa.
        Ihmettelen, jos vielä haluat jatkaa hänen kanssaan.


      • Anonyymi

        Uskomattoman huono mies sulla. Avioliiton osapuolet ovat samaa tiimiä ja tiimissä tuetaan toinen toistaan. Parempia miehiä löytyy joka suunnalta, lämpimästi suosittelen jättämään tämän miehen jotta hänelle nyt ei vaan tulisi paha mieli jos joutuu joskus isompaa palkkaansa käyttämään perheensä hyödyksi.

        For reals, parempia löytyy 13 tusinasta.


      • Anonyymi

        Jos teet enemmän kotitöitä tai esim.peset hänen pyykkejään, laita hommille hintalappu ja laskuta miestä/ vähennä summa velasta.


    • Anonyymi

      Siis vielä korostan, en pyytänyt rahaa, en todellakaan. Mieheni sai yllättäen rahaa useita tuhansia ja siksi tarjoutui antamaan rahat. Ei ole tapana pyydellä muutenkaan rahaa, omalla palkallani yritän tulla toimeen. No joka tapauksessa aloin nyt maksamaan/lyhentämään tuota lainaamani summaa, mutta en niillä ehdoilla mitä mieheni vaati. Minun olisi näet pitänyt maksaa usean kuukauden ajan sekä asuntolaina yhtiövastike kokonaan (nyt olemme maksaneet tasan puoliksi), jotta summa tulee maksetuksi. Ihan yks kaks en näin suurta summaa pysty kuukausittain maksamaan. Siitäkös alkoi mekkala. Lyhennän pienen summan kerrallaan, mutta lyhennän kuitenkin. Ja kummankin täytyy ostaa omat ruuat, etten vaan syö hänen kustantamiaan ruokia. Että tämmöistä. Onkohan muilla samanlaista?

      • Anonyymi

        Onpa kamala puoliso. Itse varmaan menisin ottamaan pankista lainan jos noin vaikeaa ukolla on, maksaisin summan ja siirtyisin ostamaan omat ruokani ihan omaan talouteeni, en jäisi tuollaisen luokse hetkeksikään. Yksin on parempi kuin liitossa pahan ihmisen kanssa.


      • Anonyymi

        Juu, meillä on samanlaista, minä tienaan vähempi, kun puolisoni, maksan kaikesta puolet sentilleen , pärjään jotenkuten, mutta entä , jos pakastin tai pesukone hajoaa niin sillon tulee ongelmia , koska se tietty ostetaan puoliksi.
        Ruokalaskut laitetaan puoliksi, vaatteeni ostan kirppareilta ja tuunaan niistä minulle sopivia, osaan ommella ja minulla ompelukone ja saumuri, jotka jo aikoja sitten ostin käytettynä.
        Joskus, kun saan kankaita halvalla niin ompelen itselleni vaatteita.
        Puolisoni käy joka vuosi kaksi kertaa Espanjassa tai Kreikassa, minä jään kotiin, koska ei minulla ole varaa käydä etelässä, en ole koskaan ollut edes lentokoneessa ja laivassakin vain yhden kerran ,Ruotsia pidemmällä en ole käynyt. Lomat vietän kotona ja käyn sukulaisissa.
        Asumme omakotitalossa, josta vielä velkaa, olen miettinyt eroa todella vakavasti, ja haluaisin alkaa opiskella uuteen ammattiin , josta saisi vakityön.
        Lapsia en halua ainakaan hänen kanssaan.


    • Anonyymi

      Siis vielä korostan, en pyytänyt rahaa, en todellakaan. Mieheni sai yllättäen rahaa useita tuhansia ja siksi tarjoutui antamaan rahat. Ei ole tapana pyydellä muutenkaan rahaa, omalla palkallani yritän tulla toimeen. No joka tapauksessa aloin nyt maksamaan/lyhentämään tuota lainaamani summaa, mutta en niillä ehdoilla mitä mieheni vaati. Minun olisi näet pitänyt maksaa usean kuukauden ajan sekä asuntolaina yhtiövastike kokonaan (nyt olemme maksaneet tasan puoliksi), jotta summa tulee maksetuksi. Ihan yks kaks en näin suurta summaa pysty kuukausittain maksamaan. Siitäkös alkoi mekkala. Lyhennän pienen summan kerrallaan, mutta lyhennän kuitenkin. Ja kummankin täytyy ostaa omat ruuat, etten vaan syö hänen kustantamiaan ruokia. Että tämmöistä. Onkohan muilla samanlaista.

      • Anonyymi

        Onko teillä jääkaappi jaettu niin, että oikealla sun ruoka ja vasemmalla äijäsi ruoka, ilmeisesti teistä kumpikin kokkaa omat ruokansa,omaan aikaan.
        Taidatte asuakin niin, että sinä asut omassa puolikkaassa ja äijäs omassa, kummallakin oma tv ja oma soffaryhmä ja molemmilla oma sänky.
        Teillä on ihan sairas suhde.


      • Anonyymi

        Ei ole.


    • Anonyymi

      Älä ota pikavippiä! Ota pankista laina mieluummin ja maksa sinne osissa takaisin. Saat paljon halvempaa lainaa pankista.

    • Anonyymi

      Miksi elät tuollaisen nilkin kanssa?
      Jos jostakin syystä haluat jatkaa niin olisi korkea aika säästää palkastasi riittävä "puskurirahasto" jo pelkän riippumattomuuden vuoksi.
      Älä väitä, että se on mahdotonta. Niin pientä palkkaa, siis palkkaa ei olekaan mistä ei pysty jotain jättämään kuluttamatta.

      • Anonyymi

        Veit jalat suustani.

        Aloittajan mies on aikamoinen paska tai sitten on jotain jäänyt kertomatta.

        Jokaisella ihmisellä pitäisi olla 3 kk elämistä vastaava summa säästössä. Nyt kun olet saanut maksettua miehellesi, niin jatkat kuukausittaista säästämistäsi vähintään niin pitkään, kun saat tuon summan kasaan, mielummin loppuelämäsi.


    • Anonyymi

      Oon utelias, miten jaatte kotityöt?

      • Anonyymi

        No eipä kahden ihmisen kodissa juuri kotihommia ole (rt-kaksio). Puoliso kyllä imuroi, minä sitten teen muut hommat (pölyjen pyyhkimiset, lattioiden pesut, pyykit yms.) , mutta ne teen mielelläni, koska pidän siivoamisesta ja pikku pihan laitosta, oikeasti. Ostamani ruuat pidän nyt omassa lokerossa jääkaapissa ja mies toisella hyllyllä. Ostin jopa omaa talouspaperia!! En senttiäkään hänen rahojaan enää kuluta niin eipähän tule sanomista. En jaksa riidellä.. Ja kyllä, eroa on mietitty, tuhat kertaa. Kerran oli jo harkinta-aikakin menossa, mutta ei eroaminen ole ihan niin yksinkertaista, kun välittää ja rakastaa kaikesta huolimatta toista niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä kahden ihmisen kodissa juuri kotihommia ole (rt-kaksio). Puoliso kyllä imuroi, minä sitten teen muut hommat (pölyjen pyyhkimiset, lattioiden pesut, pyykit yms.) , mutta ne teen mielelläni, koska pidän siivoamisesta ja pikku pihan laitosta, oikeasti. Ostamani ruuat pidän nyt omassa lokerossa jääkaapissa ja mies toisella hyllyllä. Ostin jopa omaa talouspaperia!! En senttiäkään hänen rahojaan enää kuluta niin eipähän tule sanomista. En jaksa riidellä.. Ja kyllä, eroa on mietitty, tuhat kertaa. Kerran oli jo harkinta-aikakin menossa, mutta ei eroaminen ole ihan niin yksinkertaista, kun välittää ja rakastaa kaikesta huolimatta toista niin paljon.

        Outoa rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä kahden ihmisen kodissa juuri kotihommia ole (rt-kaksio). Puoliso kyllä imuroi, minä sitten teen muut hommat (pölyjen pyyhkimiset, lattioiden pesut, pyykit yms.) , mutta ne teen mielelläni, koska pidän siivoamisesta ja pikku pihan laitosta, oikeasti. Ostamani ruuat pidän nyt omassa lokerossa jääkaapissa ja mies toisella hyllyllä. Ostin jopa omaa talouspaperia!! En senttiäkään hänen rahojaan enää kuluta niin eipähän tule sanomista. En jaksa riidellä.. Ja kyllä, eroa on mietitty, tuhat kertaa. Kerran oli jo harkinta-aikakin menossa, mutta ei eroaminen ole ihan niin yksinkertaista, kun välittää ja rakastaa kaikesta huolimatta toista niin paljon.

        Kun lukee näitä kommentteja, niin ei voi muuta todeta, kuin onpa ihanaa olla sinkku ja asua omilla palkkarahoilla maksetussa asunnossa, ostaa merkkilaukkuja ja matkustaa niin paljon kuin huvittaa. Ei ole miestä keneltä pitäisi kysyä, voinko ostaa sitä ja sitä. Ah tätä elämän ihanuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa rakkautta.

        Rakkaus on outoa, jos mies ei anna rahaa. Onko tälle olemassa mahdollisuuttakaan toimia juuri päinvastoin? Ei, koska itarat äijät on paskoja! Naiset ovat hyviä, vaikka ne ei mulle rahaa annakaan! Omituista trollausta - erotkaa prkl kaikki, jotka ei saa äijältä rahaa, niin katsotaan jaot uusiksi! Miksi kaikki ämmät on persaukisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lukee näitä kommentteja, niin ei voi muuta todeta, kuin onpa ihanaa olla sinkku ja asua omilla palkkarahoilla maksetussa asunnossa, ostaa merkkilaukkuja ja matkustaa niin paljon kuin huvittaa. Ei ole miestä keneltä pitäisi kysyä, voinko ostaa sitä ja sitä. Ah tätä elämän ihanuutta!

        Nauran ässä samoin sinkkuuden ihanauutta! Ei ihme, että naistuttavani ovat katkeran kateellisia minulle vapaudestani ja miehet käärmeissään, kun olen niin "ylpeä" etten päästä heitä alistamaan itseäni. Mikä mies tahansa päälleni kelpaisi heille, kunhan en olisi itsenäinen. Se ottaa heidän ylpeytensä päälle.
        Kun tarvitsen miehistä kättä apuun, minä maksan siitä RAHALLA niin runsaasti, että he ovat kiitollisuuden velassa!

        Vai rakastaa aloittaja kiristäjä, valehtelija miestään! Riippuvaisuutta se on!
        On alistettu, masennettu ja ihmisarvo murskattu niin perusteellisesti,
        että ei kykene ottamaan pillekjään ja pinaalejaan ja lähtemään.
        Pitäisi lähettää ensin psyykkeen hoitoon, että pääsee eroon riippuvaisuudestaan.

        Hyvä ehdotus laittaa "pesä" lukkoon. Siveysvyöllä olisi käyttöä ;-D
        Vai onko itse niin "kepin" tarpeessa, että myy itsekunnioituksensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus on outoa, jos mies ei anna rahaa. Onko tälle olemassa mahdollisuuttakaan toimia juuri päinvastoin? Ei, koska itarat äijät on paskoja! Naiset ovat hyviä, vaikka ne ei mulle rahaa annakaan! Omituista trollausta - erotkaa prkl kaikki, jotka ei saa äijältä rahaa, niin katsotaan jaot uusiksi! Miksi kaikki ämmät on persaukisia?

        Kaikki ämmät näyttelevät persaukista ! Johtunee siitä että seurusteluaikana annoit nartun vedättää itseäsi ja hän huomasi sinut helpoksi saaliiksi . Osuiko oikeaan ?


    • Anonyymi

      Jos kerran noin tarkkaa jo on kenen rahoilla ostettua ruokaa ap syö, niin eikö olisi jo aika laittaa kantapäät vastakkain ja poistua eri suuntiin pysyvästi?

      Mitä ilmeisimmin teillä on aivan liikaa yhteistä aikaa kun sitä voi käyttää tyhjänpäiväisistä asioista riitelemiseen.

      Mikä asia on se joka pakottaa sinut olemaan noin ikävän ja ilkeän ihmisen kanssa parisuhteessa?

      • Anonyymi

        Ei niillä ole mitään yhteistä, ei edes vapaata, kumpikin kulkee omissa jutuissaan ja maksaa myös itse.
        Ne ovat niinkö kaksi yrittäjää yhdessä , jossa kummallakin on omat rahat ja kirjanpito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niillä ole mitään yhteistä, ei edes vapaata, kumpikin kulkee omissa jutuissaan ja maksaa myös itse.
        Ne ovat niinkö kaksi yrittäjää yhdessä , jossa kummallakin on omat rahat ja kirjanpito.

        Vähän kuin meillä, paitsi muija käyttää minua hyväkseen. Maksaa ilmeisesti vielä pientä lainaansa, jonka tarvitsi, kun perinnöllään osti OKT:n halvasta pikkukaupungista, joka on kuitenkin minun kotikuntani lähellä. Rahaa kuluu hänellä myös toisen poikamme opiskelujen maksamiseen.

        Vaikka tuloni laskivat paljon, maksan edelleen yhteisen Helsingin kolmiomme kaikki kulut. Nyt menee jonkinverran myös taloyhtiön remonttilainan maksuun, siinä on pitkä laina-aika. Helsingistä, ainakin kerrostalosta kannattaa pyrkiä eroon.

        Taloyhtiöremontteihin maksetaan jatkuvasti ylihintaisia töitä. Olisihan meillä sitten se toinen asunto ja molemmilla on myös ns. säästöjä pankissa. Itse olen nyt mennyt eläkkeelle ja minusta tuli nyt se huonoimmin ansaitseva. Silti minulla on samat maksut kuin ennenkin, ja muijan mielestä pitää ollakin. Olen vähentänyt autolla ajoa, sekin onnistuu. Meillä on oman sukuni sähkötön kesämökki käytössä. Aggregaatti auttaa kyllä, hyvä iso varaava takka ja kaasujääkaappi sekä -hella. Mökillä olen vähintään 7 kk vuodesta, joskus olen ollut 9 kk.


    • Anonyymi

      -Tuollaisia yli varojen eläviä holtittomia pummeja on maailma väärällään, kuten tämä kirjoituksen aloittaja.
      -Mikä siinä on, että ei voi elää varojensa mukaan, ei tarvitsisi edes pohtia moista ;-)).
      -Siivellä eläminen on kaikkein halpamaisinta parisuhteessa.
      -P.S. Ehkä kuitenkin halpamaisinta on YH-äidit, jota vieroksuvat työtä ja hankkiutuvat raskaaksi, jonkin yhden yön panon seurauksena. Sitten me kunnolliset veronmaksajat kustannamme heidän elämänsä ja äpäränsä …
      - Tuollaisia bimboja on nykyään baarit täynnä, jota odottavat epätoivoisesti sitä rikasta lätkäpelaajaa, tai formulakuskia pelastamaan heidät taloudellisesta ahdingosta.
      - Itse olen melko varakas poikamies, ja tapailen vain samaa sosiaaliluokkaa olevia daameja.

      • Anonyymi

        Nainen ei pummannut vaan mies tarjoutui maksamaan pyytämättä. Takaisin maksusta ei puhuttu.
        He ovat aviopuolisoita keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen ei pummannut vaan mies tarjoutui maksamaan pyytämättä. Takaisin maksusta ei puhuttu.
        He ovat aviopuolisoita keskenään.

        Täytyy rakastaa kuinka ihmiset uskovat sinisin silmin aloittajan skenaarion, mutta kukaan ei ole vaivautunut kysymään, miksi hän pyytää rahojen takaisinmaksua.

        Pahoittelen, jos olen väärässä ja puolisosi yllättäen kysyi rahojaan takaisin leppoisan elokuvaillan jälkeen, mutta oletan, että taustalla on paljastamatta jätetty motiivi.


      • Anonyymi

        Harvoin yksinhuoltajuus on oma valinta. Olen paiskinut pitkät päivät töitä, en ole pummi.
        Lapseni oppikirjat maksanu.
        Joten sinä Juppi älä yleistä!


      • Anonyymi

        Tuttavapiiriini kuuluu eräs mies, joka on huijattu tekemään kakru (yksi kolmesta tai neljästä lapsesta) eräälle naiselle. Hän on tehnyt elinkeinon lapsistaan, niistä saa tuloa, elatusmaksuja ym. Nainen on jonkin tason taiteilija, en tiedä, miten on menestynyt. Uudellamaalla kuitenkin tämäkin pari oli hyvin lyhyen aikaa yhdessä.
        Lapset taitavat olla tällä naisella kaikki eri isistä.


      • Anonyymi

        Aloittajan kertomus on aivan outo ja ihmeellinen ja asiassa on jotakin mätää jota ei nyt halua tuoda julki.
        miksi hänen tuli mieleen lähteä tuhansia maksavalle matkalle? jos ei fyrkkaa ole? ja kertomus kuinka mihensä tienaa hyvin...ja myöhemin muutti tarinaansa,, ett miehensä saikin yhtä äkkiä rutosti fyrkkaa,,, tää on niit satuja ja tarinoita.siis paskan jauhantaa koko stoori.

        ja ei muka elä pienellä palkallaan..vittu ei taida olla edes duunissa.. ja entäpä sitten, jos mies sais eukolta fyrkkaa tuhansia jotakin matkaa varten..niin kuis sitten? varmaan mies haukuttaisiin auer vaaraksi yms...joo bimboi niit riittää.


      • Anonyymi

        Ei ihme, että olet poikamies, kun asenne on noin naisvihamielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavapiiriini kuuluu eräs mies, joka on huijattu tekemään kakru (yksi kolmesta tai neljästä lapsesta) eräälle naiselle. Hän on tehnyt elinkeinon lapsistaan, niistä saa tuloa, elatusmaksuja ym. Nainen on jonkin tason taiteilija, en tiedä, miten on menestynyt. Uudellamaalla kuitenkin tämäkin pari oli hyvin lyhyen aikaa yhdessä.
        Lapset taitavat olla tällä naisella kaikki eri isistä.

        Vähän asian vierestä, mutta kuvaamasi naiset ovat ehkä halveksuttavin ihmisryhmä koko maailmassa (olen nainen itse).


      • Anonyymi

        no ootko vähän täynnä ittees :D onkohan noin ällöttävä tyyppi ikinä edes puhunu ihmisnaiselle? vähän sellaista puhetta että vaikea kuvitella että vetoaa kehenkään normaaliin ihmiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kertomus on aivan outo ja ihmeellinen ja asiassa on jotakin mätää jota ei nyt halua tuoda julki.
        miksi hänen tuli mieleen lähteä tuhansia maksavalle matkalle? jos ei fyrkkaa ole? ja kertomus kuinka mihensä tienaa hyvin...ja myöhemin muutti tarinaansa,, ett miehensä saikin yhtä äkkiä rutosti fyrkkaa,,, tää on niit satuja ja tarinoita.siis paskan jauhantaa koko stoori.

        ja ei muka elä pienellä palkallaan..vittu ei taida olla edes duunissa.. ja entäpä sitten, jos mies sais eukolta fyrkkaa tuhansia jotakin matkaa varten..niin kuis sitten? varmaan mies haukuttaisiin auer vaaraksi yms...joo bimboi niit riittää.

        Provo koko aloitus..


      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä että vielä on Suomessa muutama täysjärkinen mies.
        Itsekin elelen kuvailemallasi tavalla ja samoista syistä. Johtopäätökseni tein oltuani kahdesti naimisissa . Empiiriset ihmiskokeeni eivät voineet tuottaa väärää tulosta !


    • Anonyymi

      Maksa sille, mutta tuumaa samalla, että pesää ei sitten ole tiedossa pariin kolmeen vuoteen :D Naisella on AINA etulyöntiasema.

      • Anonyymi

        Josdpa vaatii rahaa takaisin juuri tuosta syystä kun sitä pesääkään ei saa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josdpa vaatii rahaa takaisin juuri tuosta syystä kun sitä pesääkään ei saa..

        ei se ole mikään syy höhlä


    • Anonyymi

      jos ei maksu kelpaa luonnossa,niin olkoot saamatta pihikyrpä....

    • Ukko vaihtoon..

    • Ukko vaihtoon..

      • Anonyymi

        Se akkahan se pummi oli .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se akkahan se pummi oli .

        ei se mitään pyytäny ku mies tarjosi kenenkään pakottamatta. herää


    • Anonyymi

      Yleensä yhteiset menot jaetaan suhteessa tuloihin . Enemmän ansaitseva maksaa enemmän , pitäisi olla itsestään selvää .

      • Anonyymi

        No itse asiassa olen tässä samaa mieltä. Jos minulla olisi suuremmat tulot maksaisin ilomielin miehelleni matkan tms. jonka tietäisin hänelle olevan tärkeää. Hyvin vaatimattomasti elelen, missään en käy enkä kuluta rahaa kuin kodin yhteisiin hankintoihin/ylläpitämiseen. Ainoa "luksukseni" on hyvä auto, jonka tarvitsen pitkän työmatkan takia. Auton maksan itsenäisesti ja hyvästä autosta en tingi. Elämä pyörii koti-työ-koti jne. välillä. Kodin hoidan mielestäni hyvin ja olen ollut lojaali ja uskollinen puoliso. Olen miettinyt tätä mieheni mielenmuutosta enkä keksi syyksi muuta kuin sen, että jälleen kerran minulla ei saa olla mitään elämässä mikä saisi minut onnelliseksi/iloiseksi. Tuo matka oli tärkeä minulle ja tyttären näkeminen parin vuoden jälkeen todella tärkeää. Tytär on aiemmasta avioliitosta, aikuinen ihminen jo, mutta ainahan äidillä on ikävä..meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä miehelläni ole lapsia aiemmista suhteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse asiassa olen tässä samaa mieltä. Jos minulla olisi suuremmat tulot maksaisin ilomielin miehelleni matkan tms. jonka tietäisin hänelle olevan tärkeää. Hyvin vaatimattomasti elelen, missään en käy enkä kuluta rahaa kuin kodin yhteisiin hankintoihin/ylläpitämiseen. Ainoa "luksukseni" on hyvä auto, jonka tarvitsen pitkän työmatkan takia. Auton maksan itsenäisesti ja hyvästä autosta en tingi. Elämä pyörii koti-työ-koti jne. välillä. Kodin hoidan mielestäni hyvin ja olen ollut lojaali ja uskollinen puoliso. Olen miettinyt tätä mieheni mielenmuutosta enkä keksi syyksi muuta kuin sen, että jälleen kerran minulla ei saa olla mitään elämässä mikä saisi minut onnelliseksi/iloiseksi. Tuo matka oli tärkeä minulle ja tyttären näkeminen parin vuoden jälkeen todella tärkeää. Tytär on aiemmasta avioliitosta, aikuinen ihminen jo, mutta ainahan äidillä on ikävä..meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä miehelläni ole lapsia aiemmista suhteista.

        Jos ihminen rakastaa puolisoaan niin hän ehdottomasti haluaa että tällä on elämässään iloa. Jos suhde on sairas, toisen hallitsemiseen keskittynyt sotku niin varmasti ne ilonaiheetkin ovat piikki toisen lihassa.


      • Anonyymi

        Tuosta periaatteestahan se KOMMUNISMIKIN alkoi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse asiassa olen tässä samaa mieltä. Jos minulla olisi suuremmat tulot maksaisin ilomielin miehelleni matkan tms. jonka tietäisin hänelle olevan tärkeää. Hyvin vaatimattomasti elelen, missään en käy enkä kuluta rahaa kuin kodin yhteisiin hankintoihin/ylläpitämiseen. Ainoa "luksukseni" on hyvä auto, jonka tarvitsen pitkän työmatkan takia. Auton maksan itsenäisesti ja hyvästä autosta en tingi. Elämä pyörii koti-työ-koti jne. välillä. Kodin hoidan mielestäni hyvin ja olen ollut lojaali ja uskollinen puoliso. Olen miettinyt tätä mieheni mielenmuutosta enkä keksi syyksi muuta kuin sen, että jälleen kerran minulla ei saa olla mitään elämässä mikä saisi minut onnelliseksi/iloiseksi. Tuo matka oli tärkeä minulle ja tyttären näkeminen parin vuoden jälkeen todella tärkeää. Tytär on aiemmasta avioliitosta, aikuinen ihminen jo, mutta ainahan äidillä on ikävä..meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä miehelläni ole lapsia aiemmista suhteista.

        Maksa sille joka saatanan sentti takas ja korkoa päälle , sen jälkeen heitä avioeropaperit sen eteen ja ala pakata henkoht tavaroitasi.
        Sano sille ,et tän jälkeen juristi ottaa yhteyttä osoituksen merkeissä ,saat vähävaraisena oikeusaputoimistosta ilmaisen tai melkeen ilmaisen juristin.


    • Anonyymi

      Jännät, menevät ja kauniit naiset ovat riskisijoutus.
      Onneksi olen osannut kiertää tuollaiset kaukaa. Toivottavasti miehesi tajuaa.

      Hyvää on kun kyselet ja aiot, haluat maksaa.

    • Anonyymi

      Tyhmä älä vaan ota vippiä. Ei sillä ole oikeutta vaatia rahoja takas. Vipissa on korko ja se maksaa taa ssitten paljon enemmän sulle.

    • Anonyymi

      Ihanaa olla sinkku. Ei riitaa. En jaksas tollasta. Kuulostaa ahdistavalta. Heittäisin ukon ulos.

      • Anonyymi

        taitaa olla ns. järkiliitto.


    • Anonyymi

      Maksa pois kitupiikille. Että jää kiitollisuuden velkaan.

    • Anonyymi

      joku mättää aloittajassa jos miehellä ja akalla omat tilit ja kaikki maksetaan puoliksi ja miehellä pienemmät tulot niin miten pienempituloinen voi lainata isompituloiselle
      mihin hassaat rahasi akka? miksi miehellä on enemmän säästössä. mihin hän säästää? no pahan päivän varalle kun on nuukana ja sitten lainaa sulle niin onhan se äivänselvää että maksat takaisin

      • Anonyymi

        No näin ei ole. Miehelläni on aina ollut paremmat tulot. Aikoinaan maksoi enemmän asumiskuluja ja nyt sitten jatkuvasti ottaa tämän esille kuinka joutui niin tekemään vaikka se päätös oli hänen omansa, en sitä pyytänyt. Viime vuodet olemme maksaneet kaikki asumiskulut tasan puoliksi. Miehellä menee rahaa omaan harrastukseensa, moottoriurheiluun, minulla ei ole harrastuksia joihin rahaa menisi. Minulle riittää ulkoilu ym. jotka eivät rahaa vie. Pääpointtina keskustelun aloitukseen oli se, että halusin tietää miten muut raha-asiat hoitavat avioliitossa ja kysymys siitä, mikä miehen saa lupamaan antaa rahaa minulle tärkeään asiaan ja sitten muuttaakin mieltä ja vaatii rahaansa takaisin. Että onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia. Luottamus miehen sanaan on mennyt, taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin ei ole. Miehelläni on aina ollut paremmat tulot. Aikoinaan maksoi enemmän asumiskuluja ja nyt sitten jatkuvasti ottaa tämän esille kuinka joutui niin tekemään vaikka se päätös oli hänen omansa, en sitä pyytänyt. Viime vuodet olemme maksaneet kaikki asumiskulut tasan puoliksi. Miehellä menee rahaa omaan harrastukseensa, moottoriurheiluun, minulla ei ole harrastuksia joihin rahaa menisi. Minulle riittää ulkoilu ym. jotka eivät rahaa vie. Pääpointtina keskustelun aloitukseen oli se, että halusin tietää miten muut raha-asiat hoitavat avioliitossa ja kysymys siitä, mikä miehen saa lupamaan antaa rahaa minulle tärkeään asiaan ja sitten muuttaakin mieltä ja vaatii rahaansa takaisin. Että onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia. Luottamus miehen sanaan on mennyt, taas.

        Kuulostaa siltä, että mies on syntyjään katkera, kun jaksaa hiuksia halkoa parisuhteen maksupolitiikasta. Parisuhde on yksikkö, jossa sinun on myös minun, ainakin kohtuullisesti. Joko eläminen mitoitetaan köyhemmän puolison tuloihin sopivaksi tai rikkaampi maksaa enemmän, jos enemmän haluaa. Ikävää, kun alistut tuollaiselle vallankäytölle, jos rahaa antaessa ei takaisin maksusta sovittu, ei se ole laina. Miehelle on omat pelivelat nyt liian isot ja yrittää nyt kompensoida sinulta menetyksiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin ei ole. Miehelläni on aina ollut paremmat tulot. Aikoinaan maksoi enemmän asumiskuluja ja nyt sitten jatkuvasti ottaa tämän esille kuinka joutui niin tekemään vaikka se päätös oli hänen omansa, en sitä pyytänyt. Viime vuodet olemme maksaneet kaikki asumiskulut tasan puoliksi. Miehellä menee rahaa omaan harrastukseensa, moottoriurheiluun, minulla ei ole harrastuksia joihin rahaa menisi. Minulle riittää ulkoilu ym. jotka eivät rahaa vie. Pääpointtina keskustelun aloitukseen oli se, että halusin tietää miten muut raha-asiat hoitavat avioliitossa ja kysymys siitä, mikä miehen saa lupamaan antaa rahaa minulle tärkeään asiaan ja sitten muuttaakin mieltä ja vaatii rahaansa takaisin. Että onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia. Luottamus miehen sanaan on mennyt, taas.

        Elän avoliitossa mieheni kanssa. Meillä on tuloissa iso ero, mies tienaa 50% enemmän kuin minä, mutta mies maksaa lapsistaan elareita ja tarvitsee työtään varten auton jonka kulut hän maksaa itse. Laitamme yhteiselle tilille joka palkkapäivänä yhtä paljon rahaa ja siltä tililtä maksetaan asuminen, ruoka ja muut päivittäistavaraostokset, reissut, vakuutukset, käytännössä kaikki yhteinen. Jos toisella on isompia menoja, toinen jeesaa. Jos on isoja laskuja (kuten vaikka vakuutusmaksut) niin se jolla rahaa on, laittaa extraa yhteistilille jos yhteiseltä tililtä rahat muuten loppuu. Isot hankinnat yhteistä kotia varten on tehty kaikki yhdessä, mutta esim. sängyn maksoin minä ja mies taas maksoi vuotta myöhemmin toisen ison hankinnan. Lisäksi kummallakin on oma tili jolta maksetaan omat harrastukset, shoppailut, omat laskut yms. Jos yksin reissussa ollessani mies pyytää ostamaan jotain itselleen, maksan sen yhteiseltä tililtä.

        Meillä ei riidellä rahasta, kumpikaan ei ole koskaan kytännyt toisen rahankäyttöä eikä mikään mahti maailmassa saisi minua ikinä jäämään miehen luo joka mustasukkaisena vartioisi rahojaan. Sen kun pitää rahansa, jos ne kerran niin rakkaita ovat...eksäni valitti kun "minulla on liian suuret menot", vaikka itse asiassa yhteiseltä taloustililtä meni esim. hänen ruokaostoksiinsa 10 kertaa enemmän kuin minun, koska olin matkatöissä ja maksoin reissuilla ruokani ihan itse. Sitä ei vissiin laskettu. Jos ostin itselleni omilla rahoillani jotain, oli se miten halpaa tai edullista tai järkevää tahansa, niin se oli aina haaskausta. Siis annoin hänen jatkaa elämäänsä keskenään ja etsin paremman miehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näin ei ole. Miehelläni on aina ollut paremmat tulot. Aikoinaan maksoi enemmän asumiskuluja ja nyt sitten jatkuvasti ottaa tämän esille kuinka joutui niin tekemään vaikka se päätös oli hänen omansa, en sitä pyytänyt. Viime vuodet olemme maksaneet kaikki asumiskulut tasan puoliksi. Miehellä menee rahaa omaan harrastukseensa, moottoriurheiluun, minulla ei ole harrastuksia joihin rahaa menisi. Minulle riittää ulkoilu ym. jotka eivät rahaa vie. Pääpointtina keskustelun aloitukseen oli se, että halusin tietää miten muut raha-asiat hoitavat avioliitossa ja kysymys siitä, mikä miehen saa lupamaan antaa rahaa minulle tärkeään asiaan ja sitten muuttaakin mieltä ja vaatii rahaansa takaisin. Että onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia. Luottamus miehen sanaan on mennyt, taas.

        Kun olit tyttö luona. Miehes hommaa kolmannen pyörän, kun tulit kotiin tilanne oli muuttunut lähtö asetelmasta. Varaudu menettämään hänet.


    • Anonyymi

      Etkä maksa takaisin, koska niin ei ole sovittu.

      • Anonyymi

        Missä velkakirja? Ei velkakirjaa - ei velkaa. Outoa tuoda Someen tuomaroitavaksi. Oletteko oikeasti naimisissa vai onko tämä joku järjestely?


    • Anonyymi

      En ymmärä semmosia pareja jotka ovat viel naimissa että on omat rahat omat ruuatkin jääkaapissa lukee jopa omat nimet ruokapurkeissa ,mitä pihtaamista miksi edes asuu tai menee naimisiin jos ei voi jakaa parinsa kanssa rahaa ruokaa laskut matkat kakki mitä yleinsäkin kuuluu kun asuu yhdessä .mihin ihmeesee te säästätte niitä rahojanne. sit kun olette vanhoja hoivakodit ja edun valvojat vie kakki teiltä ja saatte pienen summan taskurahaa.käyttöön .tää on aika yleistä suomessa ,että pariskunta pitää omat rahat. aivan kauheeta 🙈🙉

    • Anonyymi

      Näemmä äijä löytänyt matkasi aikana uutta seuraa ja nyt on toinen ääni kellossa

    • Anonyymi

      Sinuna muuttaisin lähelle työpaikkaasi. Et tarvitse (hyvää) autoakaan sitten enää etkä varsinkaan noin pihiä miestä.

    • Anonyymi

      Älä ikinä ota mitään vippilainoja. Niissä on korkeat korot ja voi olla todella kohtuuttomia kuluja, viivästysmaksuja jne ... Voit menettää kaikki mitä sinulla on, ja maksaa näille pikvippihuijareille ja niihen kytkyksissä olleille perintäfirmoille moninkerataisia rahasummia mikä vippilainasi on.

      Maksa miehellesi pienissä erissä. Hän hyväksyy sen varmasti, ellei itse ole lähes pa.

    • Anonyymi

      Oho mikä mies, en iloa tuntea vois, jos joutuisin elämään hänen kaltaisensa kanssa.
      Mikä ihme teitä pitää yhdessä? Ero miehestä, ei ole aina se oikea ratkaisu, mutta jos on noin pikkutarkka, että alkaa vaatimaan takaisin reissu rahoja sinulta.
      Niin mahtaako rakastaa sinua?
      Kannattaisko jutella asiat selviksi?

    • Anonyymi

      Aika nilkki toi mies, en kyllä,kehtaisi vaatia antamiani lahjoja myöhemmin takaisin, vaikka oma talous menisi tiukoille.

      Ottaja, antaja, kananpaskan kantaja sanottiin ennenmuinoin.

      Kysäse ukoltas, onko sillä näyttää velkakirjaa, jossa olisi takaisinmaksusta sovittu.

      Tee äijäs kanssa velkakirja, iossa sovitaan takaisinmaksu ja korko. muuten se vielä jonain päivänä alkaa vaatia kiskurikorkoa.

    • Anonyymi

      Maksa luonnossa. Sano, että se on 250 euroa/kerta.

      • Anonyymi

        Tuollainen mies varmaan laskee, että hu*ra ottaa vaan 200€ kerta, kannattaa siis käydä maksullisissa jos sillä nettoaa 50€ per laaki...


    • Anonyymi

      Onpa sulla "ystävällinen" mies. Mitä jos sanoisit sille, että miehen pitää maksaa naiselle seksistä.

      Munat maksaa euron ja pillu viisi sataa. Vai seisooko edes mokomalla mulkerolla? Ainakin järki.

      Voisi luulla että ootte enemmänkin kämppiksiä.

    • Anonyymi

      Minusta vaikuttaa siltä että miehesi haluaa alistaa ja käyttää valtaa jos siinä on vielä nimittelyä ja elätiksi haukkumista. Ehkä on ensiksi jalona miehenä halunnut kustantaa matkan mutta myöhemmin tullut katumapäälle ja päättänyt saada rahansa takaisin. Oikeassa avioliitossa jossa on taas arvo ja rakkaus ei tapahdu näin,, siinä kaikki on yhteistä niin rahat kun velat . Ja sillä jolla rahaa on maksaa. Voimia. Sinuna en ottaisi vippiä vaan sanoisin suoraan itepähän tyrkytit niitä rahoja ja nyt ne on mennyt. Ja thats IT..😂

    • Anonyymi

      Itse en ottaisi vippilainaa, se vain pahentaa rahatilannettasi, koska sitten on jo perintäyhtiöt kimpussa, vaan sinun on "kiristettävä vyötäsi"... Jättää jotakin ruokaa syömättä, jotakin ainetta käyttämättä ja lopetettava joitakin sijoituskohteita, jota ovat toistaiseksi pyörineet vain miinuksella... Etkä pääse enää ulkomaanmatkoille, jos on totta, että olet lähes P.A.

    • Anonyymi

      Kuulostaa lähes trollilta. Avioliitossahan perheen rahat on yhtä, ei kai siinä tilanteessa voi erottaa sitä, kumman rahoja ne sitten enää ovatkaan?

    • En saa.
      Ei ihailua tarvitse edes.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse maksaa takaisin lain mukaan euroakaan .
        Jos tulisi ero ,saisit pesänjaossa puolet kaikista rahoista ilman avioehtoa.!!

        Vaikka omat tilit ,niin rahat ovat 50/50
        Ja jos mies suuttuu ,kun et maksa rahoja takaisin niin
        Laita ukko kiertoon.

        Lex on puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse maksaa takaisin lain mukaan euroakaan .
        Jos tulisi ero ,saisit pesänjaossa puolet kaikista rahoista ilman avioehtoa.!!

        Vaikka omat tilit ,niin rahat ovat 50/50
        Ja jos mies suuttuu ,kun et maksa rahoja takaisin niin
        Laita ukko kiertoon.

        Lex on puhunut.

        Ota pikavippi. Joku vetää sillä summalla ukloas pataan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota pikavippi. Joku vetää sillä summalla ukloas pataan

        Voin maksaa 1000e yöstä! Saat kunnon aisaa samalla ja miehesi opetuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voin maksaa 1000e yöstä! Saat kunnon aisaa samalla ja miehesi opetuksen.

        Hauskaa. Tarjotaan 1000e Anonyymille.
        Etkös saa muuten kuin rahalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin maksaa 1000e yöstä! Saat kunnon aisaa samalla ja miehesi opetuksen.

        Vielä löytyy avuliaita miehiä auttamaan hätätilanteessa!
        Sitten on molempien tarpeet täytetty!

        Mitä niihin lahjojen takaisin maksuihin tulee, niin pistäkää lantti säästöön,
        että kykenette maksamaan ne kamat joita ette edes halua, mutta saatte.
        Tämän joulun lahjat saatte toivottavasti maksettua ennen ensi vuoden joulua.


    • Anonyymi

      Älä ota rahaa edes puolisolta jos et tiedä millä ehdoilla saat rahat. Itse olen antanut tyttärille ja vaimolle rahaa ja luonnollisesti myös lahjoja - eikä niitä todellakaan pyydellä takaisin. Annettu on annettu ja sillä selvä.

    • Anonyymi

      Mulla on ulkomaalainen mies. Yritän miettiä tilanteen niin, että jos mies haluaisi lähteä kotimaahansa vaikka tapaamaan sairasta äitiään eikä hänellä olisi siihen rahaa niin lainaisin pakon edessä, mutta ehkä mua harmittaisi jälkeenpäin ja saattaisin myös vaatia häneltä matkan jälkeen maksamaan minulle pikaisesti rahat takaisin, jos minulla heräisi epäilys hänen maksukyvystään. Minua tympii maksella toisten menoja kun ei rahaa ole ylimääräistä.
      Sinulle toivon kuitenkin ettei tarvitsisi pikavippeihin turvautua vaan voisitte keskustella maksusuunnitelmasta tms.

    • Anonyymi

      En ymmärrä miten ollaan kuitenkin naimisissa mutta molemmilla on omat rahat. Itse tienaan 160 000 euroa vuodessa ja vaimoni 20 000 euroa. Meillä on aina kaikki ollutta yhteistä. Vuodesta 1991 ollaan oltu naimisissa.

      Avioliitto on liitto jossa ollaan täysin yhtä. Kun näitä kommentteja lukee, tulee tunne että ihmiset ovat hyvin vieraita ja kylmiä omia puoliskojaan kohtaan.

      Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!

      • Anonyymi

        Tulosuhteemme olivat vain 5 /1 mutta keskimmäisen kappaleesi sisältö on pätenyt.
        Aviossa vuodesta 1969 alkaen.
        Nyt eläkeläisinä eläketulojen suhde on hieman tasoittunut mutta tälläkin hetkellä vaimon kortin käyttöraja vastaa hänen noin 5kk:n eläkettä.
        En usko evankeliumiin.


    • Anonyymi

      Sepä on hassua kun perheriitaan vedetään koko Suomi mukaan!
      Kohta ketjuun tulee varmaan mukaan riitelemään sekä miehesi että tyttäresikin.

    • Anonyymi

      Elä hyvä ihminen ainakaan pikivippiä ota. Sen jälkeen oot kusessa koko elämäs. Hae pankkilainaa mielummin vaikka omasta pankista tai jostain muusta suomalaisesta pankista. Tai ehotat sille ukolle jotain erämaksu mahollisuuta jne.

    • Anonyymi

      Kai nyt jokainen ymmärtää kysyä jos rahaa puoliso antaa onko se lahjaa vai velkaa. Naisilla on oudot luulot nykyäänkin vielä . Luullaan että He Naiset eivät ole tasa arvoisia avioliitossa.

      • Anonyymi

        Ihmettelen täällä kirjoitettuja kommentteja.
        Eikö pääasia ollut, että pääsit tapaamaan lastasi.
        Jotain on välillänne jäänyt sanomatta tai et kerro.
        Olen omillani toimeen tuleva nainen. En ole käyttänyt miestä hyväkseni.
        Jos miehesi sai ekstratuloa, niin pitikö yrittää hyötyä. Ne olivat hänen rahojaan.
        Muutoin maksutapanne on mielestäni ok. Puoliksi.
        Jos luottotietosi on kunnossa, hae pankista pieni laina ja maksele sitä pienesti.
        Tai sovi miehesi kanssa summa, millä lyhennät.
        Masterilla olisit hoitanut asiasi itsenäisesti.
        Inhoan siivestäjiä.
        On sellaisiakin naisia. Lypsävät jopa sairasta puolisoa.
        Jos miehesi ansaitsee enemmän, ei se oikeuta sinua käyttämään häntä hyväksesi.
        Muista pääasia: tapasit lapsesi.
        Vai söhelsitkö matkalla jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen täällä kirjoitettuja kommentteja.
        Eikö pääasia ollut, että pääsit tapaamaan lastasi.
        Jotain on välillänne jäänyt sanomatta tai et kerro.
        Olen omillani toimeen tuleva nainen. En ole käyttänyt miestä hyväkseni.
        Jos miehesi sai ekstratuloa, niin pitikö yrittää hyötyä. Ne olivat hänen rahojaan.
        Muutoin maksutapanne on mielestäni ok. Puoliksi.
        Jos luottotietosi on kunnossa, hae pankista pieni laina ja maksele sitä pienesti.
        Tai sovi miehesi kanssa summa, millä lyhennät.
        Masterilla olisit hoitanut asiasi itsenäisesti.
        Inhoan siivestäjiä.
        On sellaisiakin naisia. Lypsävät jopa sairasta puolisoa.
        Jos miehesi ansaitsee enemmän, ei se oikeuta sinua käyttämään häntä hyväksesi.
        Muista pääasia: tapasit lapsesi.
        Vai söhelsitkö matkalla jotain?

        Tapasin kerran perheen, jossa miehen elintaso oli niin huomattavasti korkeampi kuin muun perheen, että se aiheutti suorastaan hämmentävän olon meissä vieraissa.
        Hänellä oli merkkiauto, ja askarteluvaja täynnä erilaisia koneita. Hän harrasti puutöitä ja olikin ihan taitava. Oli tehnyt puutarhahuonekalut ja rakentanut piharakennuksen.
        Vaimo oli kovin arkisessa asussa, hän tarjosi piirakan, jonka oli paistanut, ja kahvia. Vein hänelle tuliaisiksi pienen suomalaisen taitelijan lasilinnun. Hän kiitti siitä kyyneleet silmissä ja sanoi, että oli vuosia toivonut voivansa ostaa tällaisen, mutta kun ei ole koskaan ollut varaa.
        Ja miehellä oli kokonainen vaja täynnä sähkölaitteita, koneita ja muita tarvikkeita.

        Siinä perheessä oli perheenjäsenillä omat rahat ja omat tienestit, ja koska lapset kuuluvat äidille, niin äiti kustansi myös heidän elämisensä, vaatteensa, koulumatkansa ja muut menot.
        Sattui vain harmillisesti, että vaimolla oli huomattavasti huonompi työpaikka ja palkka sen mukainen. No, eihän sille mitään voinut.
        Ihmettelen, mitä virkaa on avioliitolla, jos siinä eletään kuitenkin erillistä elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapasin kerran perheen, jossa miehen elintaso oli niin huomattavasti korkeampi kuin muun perheen, että se aiheutti suorastaan hämmentävän olon meissä vieraissa.
        Hänellä oli merkkiauto, ja askarteluvaja täynnä erilaisia koneita. Hän harrasti puutöitä ja olikin ihan taitava. Oli tehnyt puutarhahuonekalut ja rakentanut piharakennuksen.
        Vaimo oli kovin arkisessa asussa, hän tarjosi piirakan, jonka oli paistanut, ja kahvia. Vein hänelle tuliaisiksi pienen suomalaisen taitelijan lasilinnun. Hän kiitti siitä kyyneleet silmissä ja sanoi, että oli vuosia toivonut voivansa ostaa tällaisen, mutta kun ei ole koskaan ollut varaa.
        Ja miehellä oli kokonainen vaja täynnä sähkölaitteita, koneita ja muita tarvikkeita.

        Siinä perheessä oli perheenjäsenillä omat rahat ja omat tienestit, ja koska lapset kuuluvat äidille, niin äiti kustansi myös heidän elämisensä, vaatteensa, koulumatkansa ja muut menot.
        Sattui vain harmillisesti, että vaimolla oli huomattavasti huonompi työpaikka ja palkka sen mukainen. No, eihän sille mitään voinut.
        Ihmettelen, mitä virkaa on avioliitolla, jos siinä eletään kuitenkin erillistä elämää.

        Tuossa aloituksessa kirjoitettiin yhdestä tilanteesta.
        Mutta.
        01:07 kirjoituksessa kirjoitetaan taas jostain aivan muusta.
        Mitä mies viestittää käytöksellään?
        Pakkoavioliittoko? Ei rakkausavioliitto? Rankaiseeko mies naista jostain?
        Jos lapset ovat miehen tekemiä, miksei hän välitä heistä.
        Miten niin lapset kuuluvat äidille? Mistä hatusta tuon vetäisit?
        Joskus uusioperheissä, uusioisä välittää toisen miehen lapsista enemmän kuin biologinen isä ja osallistuu, osallistuu kuluihinkin jopa paljon enemmän, vaikkei olisi mikään pakko.
        Mikset kysynyt rohkeasti noita asioita mieheltä?
        Vai oliko keksitty juttu?
        Ymmärtänetkö hyväksikäytön?


    • Anonyymi

      Jokseenkin hälmö mies.

    • Anonyymi

      Ja mina miehena maksan kaikki vaimoni kulut. Koko avioliiton ajan meilla on ollut yhteinen pankkitili, josta rahaa on nostettu. Aikaisemmin olin hyvatuloinen, joten mitaan hataa ei koskaan ollut. Nyt elellaan pienilla tuloilla. Siita huolimatta ostin vaimolle ja itselleni Kauko-Idan matkan kahdeksi viikoksi loppuvuodesta.

      Vaimo on hyvin hoitanut lapset ja omat pikkuhommansa.

      Maailmalla on viela yleista, etta nain tehdaan. Ei tosin Suomessa ja Pohjolassa.

      Aika outo kirjoitus alun alkaen. Toivottavasti loytyy yhteinen savel.

    • Anonyymi

      Mitä vartenhan se on avimies jos ei vaimosta pidä huolta, älä anna mitään takaisin. Vaimon oikeus.

      • Anonyymi

        Mitä ihmeen huolenpitämistä on naisen tyyli nyhtää rahaa mieheltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen huolenpitämistä on naisen tyyli nyhtää rahaa mieheltä?

        Akka vietti ilmeisesti nuorena kovin "seurallista" elämää. Ei tehnyt mieli opiskella ammattia ,
        jolla tulisi toimeen ja alkoi pyydystää elättäjää. Kotitöiden tekokaan ei ilmeisesti paljoa kiinnostanut ja miestä alkoi ihan AIHEELLISESTI vituttaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akka vietti ilmeisesti nuorena kovin "seurallista" elämää. Ei tehnyt mieli opiskella ammattia ,
        jolla tulisi toimeen ja alkoi pyydystää elättäjää. Kotitöiden tekokaan ei ilmeisesti paljoa kiinnostanut ja miestä alkoi ihan AIHEELLISESTI vituttaa .

        Ei nykyään tartte ketään elättäjää hankkia, kaikki tuki löytyy yhteiskunnalta sieltä saa kaupungin asunnon ja siihen asumistukea , toimeentulotukea , työttömyysturvaa, jos lapsia niin lapsilisät yksinhuoltajatukineen ja ,elatusmaksut, ym . Me Veronmaksajat maksetaan kiltisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyään tartte ketään elättäjää hankkia, kaikki tuki löytyy yhteiskunnalta sieltä saa kaupungin asunnon ja siihen asumistukea , toimeentulotukea , työttömyysturvaa, jos lapsia niin lapsilisät yksinhuoltajatukineen ja ,elatusmaksut, ym . Me Veronmaksajat maksetaan kiltisti.

        Tuista maksetaan veroa myös. Toimeentulotukea ei saa muiden tukien ohella, on viimeinen tukimuoto. Elatustuki maksetaan, jos lapsen isä ei maksa elatusapua, on alle 200e. Yksinhuoltajalisä lapsilisään on n.45e/kk ja lapsilisä maksetaan vaikka tulot olis 10 000e/kk. Asumistuki ei kata koko vuokraa, omavastuuosuus kohtuullisista asumiskuluista. Ei kannata kadehtia.


    • Anonyymi

      Miten voit olla noin kusipäisen miehen kanssa?

    • Anonyymi

      mihin parisuhteenne oikein perustuu. Mikä on se teitä yhdistävä liima.

      • Anonyymi

        Olisiko riittävän hyvä "puristussuhde" ?


    • Anonyymi

      Lahjanlupauksen saa perua niin kauan kunnes lahja on annettu. Jos lahja on jo annettu, ei lahjoittajalla enää ole oikeutta vaatia antamaansa lahjoitusta takaisin.

      Mikäli kyse on velasta, niin velkojalla on riitatapauksessa velvollisuus näyttää toteen että velasta oli sovittu (esim. velkakirja).

    • Anonyymi

      Tee miten teet, kuhan pysyt kaukana pikavipeistä.

    • Anonyymi

      Avioliitossa talous on yhteinen. Ei minusta vaimoilla ole mitään velvollisuutta ruveta ottamaan pikavippejä voidakseen maksaa miehelle takaisin saamansa summan.
      Samassa taloudessahan eletään, yhteiset maksut ja yhteisen tulot ja menot.
      Kun puoliso palaa takaisin ulkomaanmatkalta, voidaan raha-asioista tietysti keskustella ja miettiä, miten käytetty summa korvataan.
      Mies ei kuitenkaan voi estää vaimoaan käyttämästä rahaa ulkomailla, joten en kantaisi tästä mitään murhetta. Tarkkanahan pitää kuitenkin olla.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse maksaa mitään takaisin. Pitäisi olla velkakirja allekirjoitettuna. Ei ole edes suullista sopimusta; älä maksa ja ulkoista tämä avomies jis suinkin kykenet.

    • Anonyymi

      Miehen kannattaa ottaa ero. Osituksessa huomioidaan velkana noi tuore velka. Kai se on tilillä nähtävissä.

      • Anonyymi

        Osituksessa pistetään velat yhteen ja varat yhteen, velat maksetaan pois ja jäljelle jääneet varat puolitetaan ja köyhempi saa tasinkoa niin että puntit on tasan.
        Avioehto ,muuttaa kaiken jos sellainen on tehty.


    • Anonyymi

      Haiskahtaa miehen kusetukselta. Heitä akka pellolle ja ota omillaan toimeen tuleva. Osituksessa tosiaan huomioidaan velkana kolmeen vuoteen takaperin eron koittaessa.

    • Anonyymi

      Jos ei ole avioehtoa eikä velkakirjaa, niin jätä koko äijä äläkä maksa. Siinä tapauksessa, jos hän rahat antaessaan ilmoitti haluavansa ne joskus tatakaisin, sitten maksa. Raha on varmaan monessakin perheessä riidan aiheena. Tasapainoisessa, järkevässä suhteessa se ei ole ongelma. Hyvässä suhteessa KAIKKI ASIAT RATKAISTAAN YHDESSÄ. Pyytäisin sinua nyt miettimään teidän muutkin asiat. Epäilen, että sieltä löytyy muitakin ongelmia. Ehkä ne ongelmat ovat niin "pieniä", että niihin viittaa herkästi kintaalla. Ongelmilla on tapana suurentua, jos niitä ei hoida ajoissa pois. Toivon sinulle onnellista elämää, jäit siihen liittoon tai et.

    • Anonyymi

      Ehdoista olisi pitänyt sopia ennen matkaa ja tehdä kirjallisesti ettei olisi epäsevyyksiä maksamisesta

      • Anonyymi

        onpa tulenpalavanherkkäaihe:::


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onpa tulenpalavanherkkäaihe:::

        Paljonkohan sillä matkalla tulikaan tuhlattua ja mihin kohteisiin ?

        Tytön asuntolainan lyhennykseen , tytön abortin maksamiseen , omien arkaluonteisten tautien hoidatus miehen tietämättä, referenssin hankkiminen toisilta maskuliineilta ,
        reissun pidentäminen suunnitellusta jne ...


    • Anonyymi

      ei voi vaatia, jos ei rahan antamisen yhteydessä sanonut että kyseessä on laina ja että se pitää maksaa takaisin. jos oli joku vaihtokauppa tai laina tai joku muu vastaava kyseessä niin siitä olisi pitänyt ilmoittaa. ei ole reilua tulla noin jälkikäteen vaatimaan mitään, jos ei mitään yhteisymmärryksessä tehtyä sopimusta asiasta ollut

      • Anonyymi

        pystyy kyllä vaatimaan ja saakin luultavasti rahansa takaisin. Eiköhän todisteita sen verran löydy. Olisi tietysti kiva tietää onko satasista vai ihan tonneista kyse. Velkakirjaa ei tartte olla paperilla suullinenkin riittää jos voi toteen näyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pystyy kyllä vaatimaan ja saakin luultavasti rahansa takaisin. Eiköhän todisteita sen verran löydy. Olisi tietysti kiva tietää onko satasista vai ihan tonneista kyse. Velkakirjaa ei tartte olla paperilla suullinenkin riittää jos voi toteen näyttää

        Jos aloittaja sanoo, että mies antoi rahat omasta tahdostaan, eikä maininnut antaessaan, että kyse on lainasta, niin hänen on kohtuutonta edes vaatia rahojaan takaisin jälkikäteen. Eikä hän kyllä niitä saakaan, ellei nainen omaa hälmöyttään mene maksamaan! Jos mies sanoi antaessaan, että tämä on sitten lainaa, niin se on eri asia. Suullisen velkakirjan huono puoli vaan on se, että sitä on käytännössä mahdoton yksin näyttää toteen, jos ei ole nauhoittanut keskustelua tms.


    • Antaiskohan muija mulle ilolahjaksi sen verran, että pääsen motskarireissulle Välimeren rantaan. Jos kyselee rahojensa perään, niin vilautan tätä viestiketjua.

      • Anonyymi

        Veikkanpa ettei tyytyisi viestiketjun vilauttamiseen ...


    • Anonyymi

      Katoppa vain, viestini on poistettu.
      Neuvoin olla ottamatta pikavippejä, koska monet noista yrityksistä ovat huijareita. Tavoitteena on vain saada velalliselle kuluja, lopultakin myös perintäkuluja.
      On paljastunut pikavippiyritys, jolla oli läheiset suhteet perintäfirmaan, joka otti isot kulut ja niitäkin sitten aina lisättiin velalliselle. Näin alkuperäinen velka saadaan moninkertaiseksi.
      Pikavippiyritykset ovat Suomen syöpä (yksi niistä, mukana on muitakin, esim. työvoiman vuokrausfirmat).

      • Anonyymi

        Pikavippifirmat ja työntekijöitä vuokraavat firmat ovat tosiaan huijareita. ON se kumma että niitä ei voi lopettaa . Ovat monen elämän pilanneet. Nuorten työttömyys johtuu noista suurelta osin.
        Outoa ilmoittaa > haetaan täysin ammattitaitoista väliaikaisiin muutaman viikon tai kk kestäviin töihin.. Kuka hullu niihin lähtee.


    • Kyllä normi kolhoosissa, jota kutsutaan avioliitoksi on yleensä ihan miltei yhteiset rahat vaikka olisikin omat pankkitilit.
      No jollei ole rahaa antaessaan maininnut kyseessä olevan laina, joka pitä maksaa takaisin ja siitä ei varsinkaan ole mitään todistetta , niin ei lahjoitus muutu lainaksi.
      Toisekseen onko tytär, joka asuu ulkomailla yhteinen, tuolloinhan voisi kyllä odottaa, etttä isä osallistuu myös osaltaan matkakuluihin.
      Ja jollei ole avioehtoa, niin pikavippi joka menee perintään. Peritään vaikka viimekädessä pariskunnan yhteisestä omaisuudesta.

    • Anonyymi

      Minä vanhana 64 v miehenä en tätä ymmärrä. Meillä on kyllä omat tilit mutta sieltä otetaan missä enemmän. eikä siitä naputeta. tai peritä takaisin. Avioliitto on yhteispeliä joka asiassa. On sitten kysymyksessä raha tai kotityöt. Uskon, että teidän kannattaa kummankin katsoa ensin peiliin ja sitten keskustella. Ei avioliitto ole mikään firma missä puolisot lainaa rahaa toiselle ja alkaa perinnän. En ihmettele enää näitä suuria avioeroja jos tällaista peliä pidetään.

    • Anonyymi

      Onko pakko rahattomana lähteä, nettikin on keksitty jos rahat ei riitä.

      • Anonyymi

        Netti? Tarkoitatko Nets, eli entinen luottokunta.
        Visa on hyvä keksintö.


    • Anonyymi

      Vaikea noin lyhyestä tarinasta totuutta on kaivaa esille. Minä aikoinani maksoin lähes kaiken ja otin lainaa....vaimo taas teki talletuksia ja sijoituksia omiin nimiin. Enpä tuosta valitellut, kun naimisissa silloin oltiin.

    • Anonyymi

      Minulle on itsestäänselvää, että aikuinen ihminen huolehtii itse kuluistaan. Yhteiseen tiliin en ikimaailmassa suostuisi, ja onneksi miehellenikin on selvyys, että olemme edelleen ihan erilliset ihmiset, ei naimisissaolo meistä mitään siamilaisia kaksosia tee. En ottaisi mieheltäni vastaan rahaa, tai jos jossain tilanteessa ottaisin, maksaisin tietenkin takaisin. Se on sitten eri asia, jos on menty naimisiin hyötymistarkoituksessa. Itse en ole, vaan pidän kunnia-asiana sitä, että olen omillani.

      • Anonyymi

        Oho, onpas kovaa tekstiä avioliitossa asuvalta naiselta.
        Sinulle on itsestäänsevää että aikuinen ihminen huolehtii itse kuluistaan. Ok, kunnioitettava pyrkimys ja onnea vaan.
        Juttuni lopussa on sinulle muutama kysymys siitä miten sinä menettelet jos sinua kuitenkin epäonni kohtaa näillä elämän poluilla tallatessasi.

        Minäkin olin tottunut pärjäämään yksin ja olen elänytkin käytännössä yksin lähes koko aikuiselämäni. Ei ole ollut ketään toista jakamassa kuluja eikä arkea.

        Jouduin reilu 10 vuotta sitten sellaiseen tilanteeseen jossa ulkopuolisen aiheuttaman onnettomuuden takia loukkaannuin vakavasti. Olin sairaalassa lähes vuoden. Alkuvaiheessa olin tajuton pari viikkoa, sitten liikkuivat vain silmät. Siitä se pikkuhiljaa meni pieni pala kerrallaan parempaan päin. Onneksi oli säästöjä, onneksi oli laskut suoraveloituksessa.
        Minulla paloi ylimääräistä rahaa pelkästään ensimmäisen puolen vuoden aikana yht. yli 10.000€ ilman, että tuli mistään yhtään senttiä tukea. Oli erilaisia korvauksia joita karhuttiin minulta vaikken ollut syypää koko tilanteeseen. Oli sairaalakuluja, oli hurjasti asianajajakustannuksia.
        Samanaikaisesti nettotuloni putosivat sairaalaan joutumisen takia yli 500€ eurolla/kk.
        Vuorotyöläisen sairaspäiväraha ei ikävä kyllä ole saman kokoinen kuin norminettopalkka.

        Kaikki menot, asuntolaina ja muut laskut pyörivät normaalin kokoisina, ei ne mihinkään kadonneet eikä niitä kukaan ollut pienentelemässä eikä hoitamassa kun itse en siihen ollut kykenevä. Muita tuloja ei ollut kuin sairaspäiväraha. Vakuutusyhtiöt riitelivät keskenään ja onnettomuuden aiheuttaneen osapuolen vakuutusyhtiö veti jutun oikeuteen.

        Vakuutuskorvaukset tulivat oikeustaistelun jälkeen vasta yli kahden vuoden päästä.
        Se oli todella tiukkaa vääntöä yksineläjälle ja kallista.

        Karmeinta ja huvittavinta näin jälkikäteen oli se kun minut dumpattiin sairaalasta pyörätuolissa kävelykyvyttömänä kotiin kun ei ollut tarjolla sillä sekunnilla kuntoutuspaikkaa.
        Puhuminen oli sitä mitä oli, kuvittelin tuottavani selkokielistä puhetta, mutta katin kontit, hyvällä tahdolla joku ymmärsi sanan sieltä toisen täältä, joku toinen ei mitään.
        Kunnallisessa kotiavussa oli ruuhkaa, rahaa ei ollut yksityisen hoitajan palkkaamiseen, kuntoutukseen ei päässyt, sielläkin oli ruuhkaa. Siinä sitä raahauduin vessaan, pesulle, keittiöön omin avuin yksin monta viikkoa.
        Asioiden hoitaminen yksin silloin kun sinulla on aivovamma ja kymmeniä murtumia eri puolilla kehoa, on kertakaikkisen vaikeaa, alussa oli täysin mahdotonta. Mutta tässä sitä vaan taas omin jaloin kävellään. Ja yksin on hoidettu omat asiat. En kyllä näe siinä mitään kunniallista, päinvastoin, olisin mielelläni ottanut avukseni jonkun jos joku olisi ollut.
        Vammautumisen jälkeen en ole edes haaveillut parisuhteesta.

        Entä jos sairastut niin pahasti, että sulta menee kaikki säästötkin hoitoihin, etkä pysty enää maksamaan omaa osuuttasi teidän yhteisistä kuluista?
        Millä tapaa sinä olet turvannut tulevaisuutesi ja omillaan pärjäämisen?

        Ja vielä pahempi, entäs jos miehesi sairastuu niin pahasti ettei hän pysty maksamaan enää omaa osaansa teidän yhteisistä kuluista?
        Jätätkö maksamatta miehesi osuuden taloutenne laskuista ja annat niiden mennä ulosottoon?


      • Anonyymi

        Se, että on yhteinen tili ja yhteiset rahat, ei tarkoita, että jompikumpi tavoittelee taloudellista hyötyä. Kunnia-asiana pidän minäkin sitä, että tuon rahaa (itse asiassa olen se enemmän tienaava osapuoli, vaikka olenkin nainen), mutta sen ei tarvitse mennä niin, että "minä maksan oman autoni ja sinä omasi", ne maksetaan kumpikin yhdessä laskematta kumpi maksaa enemmän. Minusta on luonnollista, että yhteisessä taloudessa myös raha on yhteistä. Oletko muuten ajatellut järkkymätöntä periaatettasi "jos ottaisin häneltä rahaa, maksaisin takaisin", että et ehkä kykene siitä pitämään aina kiinni? Sinä voit joutua tilanteeseen, että joudut ottamaan mieheltäsi rahaa ja jota et koskaan pysty maksamaan takaisin. Vai oma raha niin tärkeää, että siinä vaiheessa kun pitäisi elättää puolisoaan, rakkaus katoaakin ikkunasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, onpas kovaa tekstiä avioliitossa asuvalta naiselta.
        Sinulle on itsestäänsevää että aikuinen ihminen huolehtii itse kuluistaan. Ok, kunnioitettava pyrkimys ja onnea vaan.
        Juttuni lopussa on sinulle muutama kysymys siitä miten sinä menettelet jos sinua kuitenkin epäonni kohtaa näillä elämän poluilla tallatessasi.

        Minäkin olin tottunut pärjäämään yksin ja olen elänytkin käytännössä yksin lähes koko aikuiselämäni. Ei ole ollut ketään toista jakamassa kuluja eikä arkea.

        Jouduin reilu 10 vuotta sitten sellaiseen tilanteeseen jossa ulkopuolisen aiheuttaman onnettomuuden takia loukkaannuin vakavasti. Olin sairaalassa lähes vuoden. Alkuvaiheessa olin tajuton pari viikkoa, sitten liikkuivat vain silmät. Siitä se pikkuhiljaa meni pieni pala kerrallaan parempaan päin. Onneksi oli säästöjä, onneksi oli laskut suoraveloituksessa.
        Minulla paloi ylimääräistä rahaa pelkästään ensimmäisen puolen vuoden aikana yht. yli 10.000€ ilman, että tuli mistään yhtään senttiä tukea. Oli erilaisia korvauksia joita karhuttiin minulta vaikken ollut syypää koko tilanteeseen. Oli sairaalakuluja, oli hurjasti asianajajakustannuksia.
        Samanaikaisesti nettotuloni putosivat sairaalaan joutumisen takia yli 500€ eurolla/kk.
        Vuorotyöläisen sairaspäiväraha ei ikävä kyllä ole saman kokoinen kuin norminettopalkka.

        Kaikki menot, asuntolaina ja muut laskut pyörivät normaalin kokoisina, ei ne mihinkään kadonneet eikä niitä kukaan ollut pienentelemässä eikä hoitamassa kun itse en siihen ollut kykenevä. Muita tuloja ei ollut kuin sairaspäiväraha. Vakuutusyhtiöt riitelivät keskenään ja onnettomuuden aiheuttaneen osapuolen vakuutusyhtiö veti jutun oikeuteen.

        Vakuutuskorvaukset tulivat oikeustaistelun jälkeen vasta yli kahden vuoden päästä.
        Se oli todella tiukkaa vääntöä yksineläjälle ja kallista.

        Karmeinta ja huvittavinta näin jälkikäteen oli se kun minut dumpattiin sairaalasta pyörätuolissa kävelykyvyttömänä kotiin kun ei ollut tarjolla sillä sekunnilla kuntoutuspaikkaa.
        Puhuminen oli sitä mitä oli, kuvittelin tuottavani selkokielistä puhetta, mutta katin kontit, hyvällä tahdolla joku ymmärsi sanan sieltä toisen täältä, joku toinen ei mitään.
        Kunnallisessa kotiavussa oli ruuhkaa, rahaa ei ollut yksityisen hoitajan palkkaamiseen, kuntoutukseen ei päässyt, sielläkin oli ruuhkaa. Siinä sitä raahauduin vessaan, pesulle, keittiöön omin avuin yksin monta viikkoa.
        Asioiden hoitaminen yksin silloin kun sinulla on aivovamma ja kymmeniä murtumia eri puolilla kehoa, on kertakaikkisen vaikeaa, alussa oli täysin mahdotonta. Mutta tässä sitä vaan taas omin jaloin kävellään. Ja yksin on hoidettu omat asiat. En kyllä näe siinä mitään kunniallista, päinvastoin, olisin mielelläni ottanut avukseni jonkun jos joku olisi ollut.
        Vammautumisen jälkeen en ole edes haaveillut parisuhteesta.

        Entä jos sairastut niin pahasti, että sulta menee kaikki säästötkin hoitoihin, etkä pysty enää maksamaan omaa osuuttasi teidän yhteisistä kuluista?
        Millä tapaa sinä olet turvannut tulevaisuutesi ja omillaan pärjäämisen?

        Ja vielä pahempi, entäs jos miehesi sairastuu niin pahasti ettei hän pysty maksamaan enää omaa osaansa teidän yhteisistä kuluista?
        Jätätkö maksamatta miehesi osuuden taloutenne laskuista ja annat niiden mennä ulosottoon?

        Jos olisit sidottu aloittajan kuvailemaan mieheen, niin olisit saanut hoitaa oman osasi ja vielä palvella häntäkin, kuten naisen kuuluu tehdä.
        Joka kerta kun minä sairastun luiden katkeamiseen tai vain kuumeeseen, niin
        olen onnellinen, ettei ole lasta eikä lammasta, josta huolehtia.
        Mies vielä uhoamassa ja puhaltamassa niskaan vaatimuksineen takaisi pidemmän sairauden. Ei sellaisilta apua voi odottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, onpas kovaa tekstiä avioliitossa asuvalta naiselta.
        Sinulle on itsestäänsevää että aikuinen ihminen huolehtii itse kuluistaan. Ok, kunnioitettava pyrkimys ja onnea vaan.
        Juttuni lopussa on sinulle muutama kysymys siitä miten sinä menettelet jos sinua kuitenkin epäonni kohtaa näillä elämän poluilla tallatessasi.

        Minäkin olin tottunut pärjäämään yksin ja olen elänytkin käytännössä yksin lähes koko aikuiselämäni. Ei ole ollut ketään toista jakamassa kuluja eikä arkea.

        Jouduin reilu 10 vuotta sitten sellaiseen tilanteeseen jossa ulkopuolisen aiheuttaman onnettomuuden takia loukkaannuin vakavasti. Olin sairaalassa lähes vuoden. Alkuvaiheessa olin tajuton pari viikkoa, sitten liikkuivat vain silmät. Siitä se pikkuhiljaa meni pieni pala kerrallaan parempaan päin. Onneksi oli säästöjä, onneksi oli laskut suoraveloituksessa.
        Minulla paloi ylimääräistä rahaa pelkästään ensimmäisen puolen vuoden aikana yht. yli 10.000€ ilman, että tuli mistään yhtään senttiä tukea. Oli erilaisia korvauksia joita karhuttiin minulta vaikken ollut syypää koko tilanteeseen. Oli sairaalakuluja, oli hurjasti asianajajakustannuksia.
        Samanaikaisesti nettotuloni putosivat sairaalaan joutumisen takia yli 500€ eurolla/kk.
        Vuorotyöläisen sairaspäiväraha ei ikävä kyllä ole saman kokoinen kuin norminettopalkka.

        Kaikki menot, asuntolaina ja muut laskut pyörivät normaalin kokoisina, ei ne mihinkään kadonneet eikä niitä kukaan ollut pienentelemässä eikä hoitamassa kun itse en siihen ollut kykenevä. Muita tuloja ei ollut kuin sairaspäiväraha. Vakuutusyhtiöt riitelivät keskenään ja onnettomuuden aiheuttaneen osapuolen vakuutusyhtiö veti jutun oikeuteen.

        Vakuutuskorvaukset tulivat oikeustaistelun jälkeen vasta yli kahden vuoden päästä.
        Se oli todella tiukkaa vääntöä yksineläjälle ja kallista.

        Karmeinta ja huvittavinta näin jälkikäteen oli se kun minut dumpattiin sairaalasta pyörätuolissa kävelykyvyttömänä kotiin kun ei ollut tarjolla sillä sekunnilla kuntoutuspaikkaa.
        Puhuminen oli sitä mitä oli, kuvittelin tuottavani selkokielistä puhetta, mutta katin kontit, hyvällä tahdolla joku ymmärsi sanan sieltä toisen täältä, joku toinen ei mitään.
        Kunnallisessa kotiavussa oli ruuhkaa, rahaa ei ollut yksityisen hoitajan palkkaamiseen, kuntoutukseen ei päässyt, sielläkin oli ruuhkaa. Siinä sitä raahauduin vessaan, pesulle, keittiöön omin avuin yksin monta viikkoa.
        Asioiden hoitaminen yksin silloin kun sinulla on aivovamma ja kymmeniä murtumia eri puolilla kehoa, on kertakaikkisen vaikeaa, alussa oli täysin mahdotonta. Mutta tässä sitä vaan taas omin jaloin kävellään. Ja yksin on hoidettu omat asiat. En kyllä näe siinä mitään kunniallista, päinvastoin, olisin mielelläni ottanut avukseni jonkun jos joku olisi ollut.
        Vammautumisen jälkeen en ole edes haaveillut parisuhteesta.

        Entä jos sairastut niin pahasti, että sulta menee kaikki säästötkin hoitoihin, etkä pysty enää maksamaan omaa osuuttasi teidän yhteisistä kuluista?
        Millä tapaa sinä olet turvannut tulevaisuutesi ja omillaan pärjäämisen?

        Ja vielä pahempi, entäs jos miehesi sairastuu niin pahasti ettei hän pysty maksamaan enää omaa osaansa teidän yhteisistä kuluista?
        Jätätkö maksamatta miehesi osuuden taloutenne laskuista ja annat niiden mennä ulosottoon?

        Juurikin näi , nämä muut kirjoittajat kuolee mieluimmin , kun pyytää apua, keltään ja ei missään nimessä siltä puolisolta, joka kuitenkin on , tai pitäis olla se rakkain, ja luvattu auttaa myötä ja vastamäessä.
        Itsekkäitä ja ylpeitä minä itte tyyppejä.


      • Anonyymi

        Älä valehtele ! Ei Suomessa tuollaisia naisia enää ole !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, onpas kovaa tekstiä avioliitossa asuvalta naiselta.
        Sinulle on itsestäänsevää että aikuinen ihminen huolehtii itse kuluistaan. Ok, kunnioitettava pyrkimys ja onnea vaan.
        Juttuni lopussa on sinulle muutama kysymys siitä miten sinä menettelet jos sinua kuitenkin epäonni kohtaa näillä elämän poluilla tallatessasi.

        Minäkin olin tottunut pärjäämään yksin ja olen elänytkin käytännössä yksin lähes koko aikuiselämäni. Ei ole ollut ketään toista jakamassa kuluja eikä arkea.

        Jouduin reilu 10 vuotta sitten sellaiseen tilanteeseen jossa ulkopuolisen aiheuttaman onnettomuuden takia loukkaannuin vakavasti. Olin sairaalassa lähes vuoden. Alkuvaiheessa olin tajuton pari viikkoa, sitten liikkuivat vain silmät. Siitä se pikkuhiljaa meni pieni pala kerrallaan parempaan päin. Onneksi oli säästöjä, onneksi oli laskut suoraveloituksessa.
        Minulla paloi ylimääräistä rahaa pelkästään ensimmäisen puolen vuoden aikana yht. yli 10.000€ ilman, että tuli mistään yhtään senttiä tukea. Oli erilaisia korvauksia joita karhuttiin minulta vaikken ollut syypää koko tilanteeseen. Oli sairaalakuluja, oli hurjasti asianajajakustannuksia.
        Samanaikaisesti nettotuloni putosivat sairaalaan joutumisen takia yli 500€ eurolla/kk.
        Vuorotyöläisen sairaspäiväraha ei ikävä kyllä ole saman kokoinen kuin norminettopalkka.

        Kaikki menot, asuntolaina ja muut laskut pyörivät normaalin kokoisina, ei ne mihinkään kadonneet eikä niitä kukaan ollut pienentelemässä eikä hoitamassa kun itse en siihen ollut kykenevä. Muita tuloja ei ollut kuin sairaspäiväraha. Vakuutusyhtiöt riitelivät keskenään ja onnettomuuden aiheuttaneen osapuolen vakuutusyhtiö veti jutun oikeuteen.

        Vakuutuskorvaukset tulivat oikeustaistelun jälkeen vasta yli kahden vuoden päästä.
        Se oli todella tiukkaa vääntöä yksineläjälle ja kallista.

        Karmeinta ja huvittavinta näin jälkikäteen oli se kun minut dumpattiin sairaalasta pyörätuolissa kävelykyvyttömänä kotiin kun ei ollut tarjolla sillä sekunnilla kuntoutuspaikkaa.
        Puhuminen oli sitä mitä oli, kuvittelin tuottavani selkokielistä puhetta, mutta katin kontit, hyvällä tahdolla joku ymmärsi sanan sieltä toisen täältä, joku toinen ei mitään.
        Kunnallisessa kotiavussa oli ruuhkaa, rahaa ei ollut yksityisen hoitajan palkkaamiseen, kuntoutukseen ei päässyt, sielläkin oli ruuhkaa. Siinä sitä raahauduin vessaan, pesulle, keittiöön omin avuin yksin monta viikkoa.
        Asioiden hoitaminen yksin silloin kun sinulla on aivovamma ja kymmeniä murtumia eri puolilla kehoa, on kertakaikkisen vaikeaa, alussa oli täysin mahdotonta. Mutta tässä sitä vaan taas omin jaloin kävellään. Ja yksin on hoidettu omat asiat. En kyllä näe siinä mitään kunniallista, päinvastoin, olisin mielelläni ottanut avukseni jonkun jos joku olisi ollut.
        Vammautumisen jälkeen en ole edes haaveillut parisuhteesta.

        Entä jos sairastut niin pahasti, että sulta menee kaikki säästötkin hoitoihin, etkä pysty enää maksamaan omaa osuuttasi teidän yhteisistä kuluista?
        Millä tapaa sinä olet turvannut tulevaisuutesi ja omillaan pärjäämisen?

        Ja vielä pahempi, entäs jos miehesi sairastuu niin pahasti ettei hän pysty maksamaan enää omaa osaansa teidän yhteisistä kuluista?
        Jätätkö maksamatta miehesi osuuden taloutenne laskuista ja annat niiden mennä ulosottoon?

        "Oho, onpas kovaa tekstiä..."
        Siinä tervettä elämän realismia omahyväisille 'minä ja vain minä itse olen onneni ja menestykseni aikaansaanut' -tyypeille, jotka saattavat jopa ajatella, että he ovat itse ennen sikiämistänsä suunnitelleet ja laatineet oman geenistönsä.


    • Anonyymi

      Miehesi uskaltaa olla kiero sika. Ja sinä vaikutat alistuvalta marttyyri naiselta, jota mies saa pompotella miten lystää. Miehesi pelaa sinun kanssa jotain peliä. Hän ei ole terve mies eikä terve isä. Normaali mies haluaisi tiiviisti osallistua perheensä pyörittämiseen, olla se ns. päähenkilö siellä miehenä ja tähän rooliin kuuluu, että hän miehenä, jolla enemmän yhteiskunnallisia, kulttuurillisia ja fyysisiä oikeuksia ja voimia kantaa päävastuuta siellä kodissa, mm. taloudellisesta tilanteesta.

      Itselläni ei olisi mitään motivaatiota olla parisuhteessa miehen kanssa, joka pelailisi kanssani tuollaisia pelejä. Hänhän ei kunnioittaisi minua yhtään ja näkisi minua naisena. Elämä on aivan liian arvokasta tuollaisiin peleihin, sinuna jättäisin miehen yksin pelailemaan pelejään ja jättäisin hänet ja alkaisin elää omaa onnellista elämää kunnollisissa ihmissuhteissa jossain muualla.

    • Anonyymi

      Lainasin kerran mieheltäni 300e. Hän sanoi, ettei tarvitse maksaa takaisin. Ei tullut mieleenkään olla maksamatta, vaikka hän on minua huomattavasti varakkaampi. Oma toivomukseni on ollut alusta asti, että molemmilla on omat rahat. Mielenrauha. Jos rahat olisivat yhteiset, en luultavasti raaskisi ostaa itselleni mitään. Jos asetelma olisi tapauksessanne toisin päin, yksikään nainen ei sanoisi sinua täällä siaksi, vaan miestäsi ahneeksi hyväksikäyttäjäksi. Ymmärrän miestäsi täysin.

    • Anonyymi

      Minä sanosin niin, että matkustuksen syyn tausta ratkaisee aika paljon.

      Oliko tyttäresi suuressa hädässä ja sinun matkustamisesi hänen luokseen pakon sanelemaa? Vai oliko se pelkkä huvimatka?

      Jos on edellisestä kyse, niin silloin mies on hyvää hyvyyttään sinulle, varattomalle, naiselle kustantanut matkan ja voi vaatia siitä kyllä rahojaan takaisin. Itse tyytyisin kyllä osamaksuunkin, jos rakastan naista eli sinua ja olisin vastaavassa tilanteessa. Eli koita neuvotella tätä vielä, ettei tarvitsisi pikavipata.

      Sen sijaan, jos kyse on ollut täysin huvimatkasta, niin katsoisin sen olleen silloin mieheltä lahja. Tällöin hänellä ei mielestäni ole oikeutta vaatia rahnoja takaisin!

      Miten oli?

    • Anonyymi

      Minä maksan kaikki kulut, vaimoni hoitaa kodin.
      Ei ole lapsia. Mielestäni näin on ok!

    • Anonyymi

      Minä maksan kaikki kulut, vaimoni hoitaa kodin.
      Ei ole lapsia. Mielestäni näin on ok!

      • Anonyymi

        Samoin meillä , vaimoni siivoaa, hoitaa pyykit , silittää ,leipoo, tekee hyvää ruokaa, ajaa ruohon, ja tekee lumityöt, ja vielä käy töissä, hän on toimistotöissä ja saa pienempää palkkaa , kun minä ,joka teen reissuhommia ympäri maailmaa, olen paljon pois kotoota, lapset jo omillaan, meillä yhteistalous , hänellä on käyttöoikeus tililleni, omistaan hän ostaa ruoat ja kodin tarvikkeet, minusta tämä on oikein hyvä systeemi ,kunnioitan ja arvostan vaimoani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin meillä , vaimoni siivoaa, hoitaa pyykit , silittää ,leipoo, tekee hyvää ruokaa, ajaa ruohon, ja tekee lumityöt, ja vielä käy töissä, hän on toimistotöissä ja saa pienempää palkkaa , kun minä ,joka teen reissuhommia ympäri maailmaa, olen paljon pois kotoota, lapset jo omillaan, meillä yhteistalous , hänellä on käyttöoikeus tililleni, omistaan hän ostaa ruoat ja kodin tarvikkeet, minusta tämä on oikein hyvä systeemi ,kunnioitan ja arvostan vaimoani.

        Ootko ulkoistanut muutkin "miesten hommat"?


    • Anonyymi

      Minä maksan kaikki kulut, vaimoni hoitaa kodin.
      Ei ole lapsia. Mielestäni näin on ok!

    • Anonyymi

      Minä maksan kaikki kulut, vaimoni hoitaa kodin.
      Ei ole lapsia. Mielestäni näin on ok!

      • Anonyymi

        Minäkin maksan kaikki kiinteät kulut, mieheni työttömänä kodin ja lapsen.
        Minun mielestäni ihan reilua. Minä olen aina tienannut enempi , kun mieheni, sillonkin, kun se oli työssäkin.


    • Anonyymi

      Tarviiko tuollaista edes kysyä keskustelupalstalta että tarviiko maksaa takaisin

    • Anonyymi

      Tuo on oikein. Olemme avoliitossa. Meilläkin on raha asiat niin, et mikä on Vaimon on mun, mut mikä on mun ei kuulu mun rahat yhtään hälle

    • Anonyymi

      -Olet ällöttävä nainen, kun et osaa pitää talouttasi kurissa, vaan käytät miestäsi sumeilematta hyväksesi.
      - Miksi ihmettelet miehesi käytöstä, vaikka olet menossa tyttäresi luokse, jonka on miehellesi täysin ulkopuolinen ja toisen miehen siittämä.
      - On itsestään selvää, että velat maksetaan takaisin ja ei rahaa toiselle noin vain anneta, vai oletko maksullinen nainen?

      • Anonyymi

        Taas tavan suomalainen, joka ei hitto vieköön osaa lukea!!! Ap sanoi, että mies ANTOI matkarahat hänelle, vaikkei hän mitään pyytänyt ja vasta jälkikäteen mies alkoi puhua, että se oli sittenkin lainaa. Mikäli hän puhuu totta, mies tässä on ällöttävä. Ei lahjan antajilla ole tapana alkaa joskus päivien tai viikkojen päästä vaatimaan lahjaansa takaisin!


      • Anonyymi

        Entä yhteiskunta, sehän olettaa , että naimisissa olevat ovat yhteistaloudessa, esim , jos toinen joutuu työttömäksi, niin ei tipu työttömälle asumistukea ja sossutukia, koska avioliittolaki edellyttää , että puolisoa autetaan huonossa elämäntilanteessa.
        Pitäis sitte varmaan erota niin saa kaikki tuet , eikä sillon toisen tarvii auttaa yhtään , hyvinvointiyhteiskunta pitää huolen ja me Veronmaksajat maksetaan kaikkien huono osasten elämä, sekä omien kansalaisten ja myös uusSuomalaisten.
        Tämä jengi ehkä auttaa mieluimmin näitä uusSuomalaisia , kun omaa puolisoonsa, tai oman maan kansalaisia.


      • Anonyymi

        Opettele sinä ensin lukemaan ja kommentoi sitte vasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä yhteiskunta, sehän olettaa , että naimisissa olevat ovat yhteistaloudessa, esim , jos toinen joutuu työttömäksi, niin ei tipu työttömälle asumistukea ja sossutukia, koska avioliittolaki edellyttää , että puolisoa autetaan huonossa elämäntilanteessa.
        Pitäis sitte varmaan erota niin saa kaikki tuet , eikä sillon toisen tarvii auttaa yhtään , hyvinvointiyhteiskunta pitää huolen ja me Veronmaksajat maksetaan kaikkien huono osasten elämä, sekä omien kansalaisten ja myös uusSuomalaisten.
        Tämä jengi ehkä auttaa mieluimmin näitä uusSuomalaisia , kun omaa puolisoonsa, tai oman maan kansalaisia.

        Minusta ihmisiä pitäisi kohdella yksilöinä.
        Monet lait ja käytännöt ovat ikiaikaisia.
        Elämäntyyli on muuttunut, muuttukoot käytänteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä yhteiskunta, sehän olettaa , että naimisissa olevat ovat yhteistaloudessa, esim , jos toinen joutuu työttömäksi, niin ei tipu työttömälle asumistukea ja sossutukia, koska avioliittolaki edellyttää , että puolisoa autetaan huonossa elämäntilanteessa.
        Pitäis sitte varmaan erota niin saa kaikki tuet , eikä sillon toisen tarvii auttaa yhtään , hyvinvointiyhteiskunta pitää huolen ja me Veronmaksajat maksetaan kaikkien huono osasten elämä, sekä omien kansalaisten ja myös uusSuomalaisten.
        Tämä jengi ehkä auttaa mieluimmin näitä uusSuomalaisia , kun omaa puolisoonsa, tai oman maan kansalaisia.

        Jep, kela teki sisarpuolistakin pariskunnan , asumistukea ei olis saanut,kun toinen (erilliset vuokrasopimukset, )jollei korjannut , et kysees oli sisarpuolet , tyttö ja poika.


    • Anonyymi

      mikäli tytär on yhteinen, niin tottakai puoliso ottaa osaa matkakuluihin. Aviopuolisolla on muutekin lakisääteinen velvollisuus ottaa osaa perheen kuluihin, muistaakseni 5 % tuloista, saattaa olla enemmäkin. ÄLÄ MAKSA.

    • Anonyymi

      Miehesi on antanut rahat, hänellä ei ole mitään juridista oikeutta vaatia euroakaan takaisin. Mikä tärkeämpää niin kuvauksesi perusteella hänellä vaikuttaisi olevan narsistinen persoonallisuushäiriö. Näillä tempauksilla hän tekee sinusta itsestään riippuvaiseksi. Kehotan hakemaan apua narsistien uhrien tuki ry:stä. Tuo ei ole parisuhde vaan henkistä pahoinpitelyä.

    • Anonyymi

      Ei ole miehellä mitään mahdollisuutta vaatia rahoja takaisin. On antanut lahjan.

      • Anonyymi

        Ei, kun ulosottoon vaan 😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Törkeää pyytää takas , ottaja antaja kanapaskan kantaja, sanottii tuollaisesta ennen.

    • Anonyymi

      Missä aloituksessa sanotaan, että olisi miehen päätös siihen että rahat erillisiä? Aloittaja myös käyttää sanamuotoa tytärtäni, ei kyse voi hyvin olla aiemmanssa suhteessa syntyneestä lapsesta. Tuntuu, että täällä taas vouhkaa "väärin kohdellut kotiäidit" ja unohtuu se tosiasia, että kaikki eivät käytä samalla lailla rahaa, eivätkä tienaa saman verran ja osa ei todellakaan käytä rahaa suhteessa siihen mitä tienaavat. Jos muutenkin maksetaan puoliksi, niin kyllä omat menot silloin maksetaan takaisin, maksuaikataulu varmaan tässäkin sovittavissa. Kuulostaa vain kovin siltä että taas ollaan uhriuduttu, eikä haluta olla hetkeäkään velkaa, vaan marttyyrina otetaan pikavippi ja taas saa valittaa. Itse olen nainen ja tienaan enemmän kuin mieheni. Minä jättäisin tuollaisen uhriutuvan naisen pikaisesti. Minä myös kulutan enemmän, joskus itseeni ja joskus perheen hyväksi. Tuskin miehenikään mitää tarvitsemaansa vaille on jäänyt. Missä ihmeessä se sanotaan, että suhteessa kaikki pitää olla tasa-arvoista ja sitten miehen pitää "olla mies" ja kustantaa kaikki vaimolle ja tehdä miesten työt kuten vaihtaa renkaat ja ajaa nurmikko"? Näin kotiäidit saavat korvauksen "raatamisestaan kotona". Kuitenkaan miestä ei usein päästetä hoitamaan osaansa kotitöistä " sillä se vaan sotkis kaikki"?

      • Anonyymi

        30 vuotta sitten, kun aloin seurustelemaan vaimoni kanssa, niin meillä meni rahat heti sekaisin. Lopetettiin rahojen laskeminen ja maksettiin asiat miten maksettiin. Kunhan rahat riittivät siihen, että pystyttiin elämään normaalia elämää. Lapset tuli ja viimeinen muutti kotoa omaan asuntoon. Sain itse paljon rahaa, mistä lahjoitin valtaosan lapsien asuntoihin. Ei ne rahat muuttaneet elämääni mitenkään, lähinnä koin rahat rasitteena. Lapset ovat kuitenkin minulle hyvin tärkeitä ja paras sijoitus rahoille oli se, että sijoitin ne lasten tulevaisuuteen. Saivat toki maksaa osansa, että ei aivan tyhjästä tule kattoa pään päälle. Eletään edelleen vaimon kanssa samassa tilanteessa, molemmat töissä, emmekä laske kuka maksaa mitäkin. Molempien palkat tulevat samalle tilille ja sieltä menee laskut. Ei ole tullut koskaan mitään erimielisyyksiä rahojen käytöstä. Näinkin voi elää.


      • Anonyymi

        Komppaan.
        Siitä vaan aloittaja pikavippailemaan. Siitä sitten kierteeseen. Perintäfirmojen asiakkaaksi. Jne. Jne.
        On muuten aika ihanaa, kun ei ole raha-asioissa riippuvainen toisesta.


    • Anonyymi

      Näin se meni minunkin kohdalla, minä olin menoerä miehelle, vaikka hoidin lapset ja hänen äitinsä. Kun menin töihin minun oli elätettävä perhettä sama vuosi määrä kuin olin ollut kotona "vetämässä lonkkaa". Kotitöihin hän ei osallistunut, sillä hänen kotoaan annettin ohje ettei sekoa akkain hommiin.
      Maksoin kaikki korkojen kanssa. Jos tämä tapahtuisi tänä päivänä nakkaisin ukon pihalle, sen verran tasa-arvokeskustelut ovat minua opettaneet.

      • Anonyymi

        Melkeen samoin , hoidin työni ohella myös kodin lapset ja anoppini hautaan asti , mies ei osallistunut yhtään äitinsä hoitamiseen , olin pätkätöissä näin kykenin vanhan anoppini hoitamaan, lapset jo sillon pois muuttaneet opiskelemaan.
        Mies oli aina kitisemässä , kun tuloni oli niin huonot, en sillon saanut kokopäiväpaikkaa ja vakkarrityötä, anoppi sitten kuoli ja minä sain samoihin aikoihin vakiviran, niin lähdin omilleni, tuli riitaisa ja vaikea ositus, mutta tasan kaikki meni ja myös huomioitiin anoppini hoito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkeen samoin , hoidin työni ohella myös kodin lapset ja anoppini hautaan asti , mies ei osallistunut yhtään äitinsä hoitamiseen , olin pätkätöissä näin kykenin vanhan anoppini hoitamaan, lapset jo sillon pois muuttaneet opiskelemaan.
        Mies oli aina kitisemässä , kun tuloni oli niin huonot, en sillon saanut kokopäiväpaikkaa ja vakkarrityötä, anoppi sitten kuoli ja minä sain samoihin aikoihin vakiviran, niin lähdin omilleni, tuli riitaisa ja vaikea ositus, mutta tasan kaikki meni ja myös huomioitiin anoppini hoito.

        Millä jäsenkirjalla pyydystit vakiviran vai olitko tosiaan niin pätevä ettet tarvinnut politrukkien työntöapua ?
        Vasemmistolaisuudessa on AINA jotain ämmämäisyyttä , täysi jäsenkirjattomuus takaa täyden ammattitaidon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkeen samoin , hoidin työni ohella myös kodin lapset ja anoppini hautaan asti , mies ei osallistunut yhtään äitinsä hoitamiseen , olin pätkätöissä näin kykenin vanhan anoppini hoitamaan, lapset jo sillon pois muuttaneet opiskelemaan.
        Mies oli aina kitisemässä , kun tuloni oli niin huonot, en sillon saanut kokopäiväpaikkaa ja vakkarrityötä, anoppi sitten kuoli ja minä sain samoihin aikoihin vakiviran, niin lähdin omilleni, tuli riitaisa ja vaikea ositus, mutta tasan kaikki meni ja myös huomioitiin anoppini hoito.

        Kaiken sortin kohtaloita.
        Kun vaimoni ilmoitti 7:n kotivuoden jälkeen menevänsä töihin yritin hieman jarrutella.
        Sanoi haluavansa vaihtelua ja virikkeitä elämäänsä. Meni illoiksi marketin kassalle tapaamaan ihmisiä. 22h/viikko.
        Rahasta ei ollut kysymys koska meillä oli kaikki yhteistä ja ennen nettiaikaa vaimo oli hoitanut kaiken maksuliikenteen.
        Ratkaisu oli siinä mielessä hyvä, että minä olin illat ja lauantai päivät lasten kanssa. Muuten olisi yhdessä olo jäänyt vähemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä jäsenkirjalla pyydystit vakiviran vai olitko tosiaan niin pätevä ettet tarvinnut politrukkien työntöapua ?
        Vasemmistolaisuudessa on AINA jotain ämmämäisyyttä , täysi jäsenkirjattomuus takaa täyden ammattitaidon !

        Olen SDP jäsen ja toimin myös Tehyssä.


    • Anonyymi

      Toisinpäin jos olisi, nainen lainannut miehelle ja pyytäisi rahoja takaisin niin palstanaiset haukkuisivat siltikin miestä, siitä ei ole epäilystäkään etteikö näin olisi.

      • Anonyymi

        Entä kuka haukutaan, kun me olemme molemmat samaa sukupuolta ja laitamme ja annamme rahaa toinentoisellemme.


    • Anonyymi

      Oletkohan naimisissa narsistin kanssa? Perehdy aiheeseen mitä narsismista on netissä ja kirjoissa niin ehkä selviää mistä tässä on kyse.....

    • Anonyymi

      Hei.

      Miehelläsi on oikeus saada itse määrittelemänsä lainasumma takaisin. Hän on kuitenkin hyvä ja arkisen leppoisa mies ja kuten kuvatatkin, on välillänne kristinuskon mukainen pyhä liitto. (jes 14,5,8.)

      Seuraavassa eduskuntavaalit tapahtumasta lähtien pääsemme eroon naisten ja miesten välisistä ongelmista ja palaamme Herramme Jeesuksen Kristuksen aikaan Perussuomalaiset ryhmäpuolueen avustuksella.

      Kannattaa jo nyt opetella mikä on sinun paikkasi vaimona miehesi rinnalla, sillä tulevien vuosien aikana, tämä tulee hyvin selväksi.

    • Anonyymi

      Vaimo opiskeli elettiin mun palkalla tehtiin sitä mihin rahat riitti. Nyt 40 naimisissa molemmat ovat eläkkeellä mutta rahat edelleen yhteisiä ja hyvin on mennyt

    • Anonyymi

      Tämä voi olla trollialoitus mutta en oo varma.

      Eikös naiset tykkää suurista mulkuista? Onneksi olkoon olet naimisissa sellaisen kanssa!

      Onko teillä erilliset sängyt vai onko sängylle piirretty viiva jota ei saa ylittää - ettei vaan kumpikaan ota toiselta tilaa.

      Veden käyttää tietty mitataan tarkkaan jotta kumpikaan juo toisen vettä.

      Toivottavasti miehesi ei vie asiaa perintään. Tai jos vie, niin ainakin oikeudessa on kaikilla naurettavaa.

    • Anonyymi

      Kumpi jää luokalta?

    • Anonyymi

      Mies on mulkvisti. Monet tän ketjun miehistä on mulkvisteja. Tuskin matkasi nyt kymppitonneja maksoi. Ihmiset on joko ihan saatanan saitoja tai helevetin köyhiä ( päästään) että jaksavat natkuttaa pikkuasioista, kuten pikku matkoista. Ja kuka maksoi mitäkin. "Mitään ei mukaan saa ja kaiken mitä voit antaa, anna jo eläessäsi' on rakkauden käsky.

      • Anonyymi

        ****"Mies on mulkvisti. Monet tän ketjun miehistä on mulkvisteja"****

        So so soo, eipä mennä tulkitsemaan mitä kukin sukupuoli on tänne vastannut varsinkaan, kun vastauksista ei vastaajan sukupuoli selviä millään tavalla. Ehkä sinun pitäisi tehdä jotain itsesi kansa, jotta saisit tuo valtavan angstin purettua mielestäsi rauhallisella ja rakentavalla tavalla.

        T:Mies, joka jo tuomitsi ap miehen toiminnan


    • Anonyymi

      Ennen kuin kerron lopullisen kantani asiasta voisinko saada miehesi version tapahtuneesta?

      • Anonyymi

        Ja tähän sitten tarina päättyikin.


    • Anonyymi

      Minun on mahdotonta kuvitella tuollaista elämää!
      Yli 50 vuotta olemme eläneet periaatteella kaikki, mm. rahat ovat yhteisiä.
      Useisiin vuosiin mieheni ei puuttunut raha-asioihin muuten kuin tuomalla sitä perheen kassaan.
      Miehen ahnehtiessa rahaa työskentelmällä muilla paikkakunnilla minä hoidin lasten kanssa taloa ja sittemmin loppuvuodet yksin. Viikonloput olivat yhteisiä.
      12 vuoden kauden aikana teimme lasten kanssa matkoja mutta pysyen Euroopan alueella. Sittemmin pelkästään tyttäremme kanssa.
      Kun eräs ahneuden jakso oli kestänyt tauotta 3,5 vuotta sanoin vakavissani, että nyt tuosta on tultava loppu. Pidimme yhteisen loman ja sitten touhu jatkui entisellään.
      Olimme sopineet yhteisistä tavoitteista ja päästyämme niihin, omistauduimme keskinäiseen, joutilaaseen elämään.
      Missään vaiheessa minulla ei ollut mitään mieheni asettamia rajoituksia rahan käytössä. Korttini käyttöraja riitti mainiosti ja jos se olisi tullut vastaan niin olisin nostanut tliltä rahaa.

    • Anonyymi

      Me ollaan avoliitossa mutta rahat on ns. yhteistä eloa varten, kummallakin tietty oma tili mutta rahat menee yhteiseen hyvään, jos muija tarvii niin annan ja sillä selvä.

    • Anonyymi

      Vittu mikä paska mies aloittajalla. Äälä koskaan ota vippiä tuollaisen takia Jätät se mies vaan kylmästi. Itse olen mies ja tyttöystävä kun joskus opiskeli eikä sillä rahaa paljon ja sen vanhemmat asuu virossa ja niin annoin sille rahaa että pääsee vanhempien luokse jouluna esimerkiksi ja muuten monta kertaa vuodessa. Rahaa en ole pyytänyt takas vaikka en mikään rikas ole. Sillä asuu sukua virossa niin ymmärrän että haluaa niitä tapailemaan. Nyt kyllä tyttöystävällä vakityö ollut jo niin päässyt itse omalla rahalla. Kumppania pitää auttaa se on selvä juttu jos tarvii rahaa, ei suhde ole mikään laina suhde että rahaa lainataan vaan annan sitä sitten jos tarvinnut.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe