Peruspyörä 193 cm miehelle

Anonyymi

Kaipaisin vinkkejä etsintään kun hae isolle miehelle sopivaa peruspyörää muutaman kilometrin työmatkalle. Tähän asti olen kulkenut Helkama Oivalla, jossa on 58 cm runko, mutta runko tuntuu joka suhteessa liian pieneltä, vaikka olen vaihtanut sekä satulaputken, että ohjainkannattimen pidemmäksi.

Haen saman tyyppistä yksivaihteista miesten peruspyörää ympärivuotiseen käyttöön, mutta runkokoko saisi olla vähintään 60 cm, mieluummin 61 -62 cm, mutta eipä sellaisia näytä olevan tarjolla missään. Ei ainakaan kotimaisilta valmistajilta.

Jos jollain olisi tällaisen pyörän myyjästä tietoa, niin olisin kiitollinen vinkistä.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hollannista ja Saksasta noita löytyyy, mutta Suomalaiset valmistajat eivät ole reagoineet siihen, että ihmisten pituus on kasvanut koko ajan pidemmäksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oivan saa säädettyä isolle miehelle, kun vaihdat ohjaustankon suorempaan, elikkäs tankoon vähemmän "back sweeppiä". Tällöin ohjaustanko jää edemmäksi.

        Oivassa tuo ohjaustanko tulee muutenkin vakiona tosi lähelle. Itse tykkään tuosta asennosta, mutta pitkäkätiselle varmaan huono.

        Toinen modaus olisi "set back" satulatolppa. Tuo vie satulaa enemmin taakse.

        Näillä muutoksilla ohjaamoon tulee lisää pituutta. Oivan ohjaamo on vakiona melko sopiva keskimittaiselle.


      • Anonyymi

        Voisihan Oivaan laittaa kippurasarvet niin menee ohjaamo pitemmälle niin sopisi pitkäkätiselle paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oivan saa säädettyä isolle miehelle, kun vaihdat ohjaustankon suorempaan, elikkäs tankoon vähemmän "back sweeppiä". Tällöin ohjaustanko jää edemmäksi.

        Oivassa tuo ohjaustanko tulee muutenkin vakiona tosi lähelle. Itse tykkään tuosta asennosta, mutta pitkäkätiselle varmaan huono.

        Toinen modaus olisi "set back" satulatolppa. Tuo vie satulaa enemmin taakse.

        Näillä muutoksilla ohjaamoon tulee lisää pituutta. Oivan ohjaamo on vakiona melko sopiva keskimittaiselle.

        "Toinen modaus olisi "set back" satulatolppa. Tuo vie satulaa enemmin taakse."

        Eikö satulan paikan määrää reisiluun pituus? Liian lyhyen ohjaamon korjailu satulaa taakse siirtämällä on väärä lääke. Se vaikutta myös polkemiseen, mikä lienee kuitenkin se tärkein juttu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olisi hyvä kotimainen vaihtoehto:

        https://www.pelagobicycles.com/bicycles/bristol.html

        Saa myös 61 cm rungolla ja on Oivan tyylinen pyörä. Käytännön kokemusta ei näistä ole.

        Tuossa Pelagossa näyttää olevan ohjaustanko ihan sylissä. Ei varmaan hyvä.

        Sitten on myös vievin kuningashaukka. En suosittele sitäkään. Huonot renkaat ja vääntyvä/heikko runko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Pelagossa näyttää olevan ohjaustanko ihan sylissä. Ei varmaan hyvä.

        Sitten on myös vievin kuningashaukka. En suosittele sitäkään. Huonot renkaat ja vääntyvä/heikko runko.

        Pelagot on ainakin tehty hyviin runkoihin. Itse ostaisin niistä Stavangerin, koska ajoasento on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oivan saa säädettyä isolle miehelle, kun vaihdat ohjaustankon suorempaan, elikkäs tankoon vähemmän "back sweeppiä". Tällöin ohjaustanko jää edemmäksi.

        Oivassa tuo ohjaustanko tulee muutenkin vakiona tosi lähelle. Itse tykkään tuosta asennosta, mutta pitkäkätiselle varmaan huono.

        Toinen modaus olisi "set back" satulatolppa. Tuo vie satulaa enemmin taakse.

        Näillä muutoksilla ohjaamoon tulee lisää pituutta. Oivan ohjaamo on vakiona melko sopiva keskimittaiselle.

        Saahan myös tuon Konan säädettyä samalla tavalla aivan kuten useimmat muut pyörämerkit (satulatolppa, stemmi, ohjaustanko). Oleellista on että runko on jo tarpeeksi iso, ettei älyttömyyksiin tarvitse mennä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ajelin pyörällä, jossa 26 tuuman rengaskoko. Ei mitään ongelmaa nostaa satulaputki tarpeeksi korkealle. Korkeamman runkoisessa pyörässä jäi vajaaksi.

    • Anonyymi

      Mene asiantuntevaan pyöräliikkeeseen ja kerro tarpeesi. Käy koeajamassa eri vaihtoehtoja, sopiva pyörä löytyy varmasti.

    • Anonyymi

      Ei taida enää kovin montaa kotimaista valmistajaa löytyä. Montako enää löytyy?

      Joitakin kotimaisia pyörän "kasaajia" löytyy, eli rungot valmistetaan ulkomailla ja ainoastaan kokoaminen tapahtuu kotimaassa. Näitä en laskisi kotimaisiksi valmistajiksi.

      • Anonyymi

        Helkama taitaa olla ainoa, joka myös hitsaa rungot Suomessa


      • Anonyymi

        Tähtipyörä taitaa olla yksi.

        www.tahtipyora.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähtipyörä taitaa olla yksi.

        www.tahtipyora.fi

        Heillä ei ole korkeita runkoja ollenkaan tarjolla peruspyöriin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helkama taitaa olla ainoa, joka myös hitsaa rungot Suomessa

        Helkama ei tee kuin Jopot alusta loppuun Suomessa. Alumiinirungot tulee jostain vinkuintiasta.


    • Anonyymi

      Entä isojopo ja kuinka pitkälle se sopii?

    • Anonyymi

      Äkkiä selatessani pyöräliikeistä löysin Cube Hyde Pro 2020 Hybrid Biken, jota on saatavana 62 cm. Hinta olla liki 900 euroa.

      • Anonyymi

        Kuka hankkisi Oivan tilalle tuollaisen? Onko tuo peruspyörä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hankkisi Oivan tilalle tuollaisen? Onko tuo peruspyörä?

        Aloittaja kertoi Oivan olen liian pieni. Eikö ketjun tarkoitus ole etsiä vaihtoehtoja Oivalle? Cubea saa eri versioina, niin että jotain mallia voisi käyttää myös talvipyöräilyyn ja löytyy levyjarrut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hankkisi Oivan tilalle tuollaisen? Onko tuo peruspyörä?

        Aika peruspyörältä näyttää. Lokasuojat ja tarvarateline vaan kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe