Keskusta nyt hallituksessa, joka toteuttaa maakunnat, muttei sdp saa toteutettua aiemmin vaatimiaan hoitajamitoituksia, jotka jo ministeri Kiuru siirsi hamaan tulevaisuuteen #tunnin hommansa# 1.4.2023 saakka.
Politiikka tullenee muuttumaan heti ensivuonna, kun saadaan alta paljon aikaa vievä EU puheenjohtajuus.
Edellisen hallituskauden sote-väännössä keskustalle tärkeintä oli puolueen pitkään ajamat 18 maakuntaa, kokoomus puolestaan vaati valinnanvapauden toteutumista tavalla, jonka katsottiin yleisesti suosivan yksityisiä palveluntarjoajia.
Myös se hassu osakin jossa sdp vaatima polttomoottoriautojen kielto tulee varmaan esille monessakin muodossa, harvaan asutussa maassa sille tuskin on pakolla tilaa. Tuleeko sitten malli jota Neuvostoliittokin käytti, että olla lupa kun vierailee naapuri kaupungissa. Voisi ajatella että Helsinkiä koskisi ensimmäisenä kielto ?
Tulee keskustalaista 18 maakuntaa ihan kohta ensivuonna
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pääministeripuolue keskusta kärsi rökäletappion kevään vaaleissa, puheenjohtaja Juha Sipilä siirtyi syrjään, keskusta lähti pääministeri Antti Rinteen hallitukseen ja sotea rakennetaan maakuntahallinnon pohjalle.
Näkee jo ilmeistä että nyt on mieluisat kumppanit.
https://is.mediadelivery.fi/img/978/9363c050d0d84ceda9d946ddb0a3589e.jpg.webp
Oppositio-Orpo tarttuu kovin mielellään kaikkeen mistä voisi saada jotain lohtua tämänhetkiseen asemaansa. Sitä kuule Orpo kutsutaan politiikaksi. Yhteistyöhaluja kuulostellaan aina, myös vaalien välillä. Näinhän on aina tehty. Tässä ei ole mitään ihmettelyn aihetta.
Mikä muuttuu kuitenkaan, Rinteen omin sanoi, Sote valmistuu helposti, kun siitä poistetaan valinnanvapaus.
No, koska se helppo homma on valmis?
Kiurukin myöntää, että julkinen puoli ei pysty viikon hoitoonpääsy takuuseen vaan tarvitaan yksityinen sektori eli sama kuvio jatkuu.
Nytkin terveyskeskus lähettää yksityiselle, kun ei sinne ei saa aikoja.
Mutta Orpo ja Kokomus on oppositiossa ja Keskusta hallituksessa. Hyökkäys on paras puolustus! Olisi hyvä saada nuo 18 maakuntaa mahdollisimman pian, että voidaan keskittyä muihin tärkeämpiin asioihin.
- Anonyymi
Hyvä aloitus ja hyvät vastaukset.
Eteenpäin tosiaan on mentävä, ettei jäädä kiinni kuin edellinen hallitus vasemmiston kyvyttömyyteen jeesata asioita. Ei näissä asioissa uhittelu auta, kun asiat koskee aina meitä kaikkia. Jotkut viherpunaiset jopa vastustaa ydinvoimaa ja vesivoimaa, eihän me muuten sähkössä pärjätä jos ei ole tuotantoa. Kyllä se köyhin osa aina kärsii eniten, oli Postin lakko tai mikä hyvänsä vasemmiston jarrutus.- Anonyymi
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Ei hääppöstä ole omatuotanto, kun vesivoima vähäistä.
Ei sillä 2 -ydinvoimalan verran syövää sähköautojen pikalatausta voi suorittaa 600 000 autolle
a 40 kW.
Pikaisesti vieläpä pitäisi tehdä lisää vesivoimaa mm Vuotos ja Kollaja säätösähköön, kuin jonkin asteisen luvan jo saanut Sierilän vesivoimala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Ei hääppöstä ole omatuotanto, kun vesivoima vähäistä.
Ei sillä 2 -ydinvoimalan verran syövää sähköautojen pikalatausta voi suorittaa 600 000 autolle
a 40 kW.
Pikaisesti vieläpä pitäisi tehdä lisää vesivoimaa mm Vuotos ja Kollaja säätösähköön, kuin jonkin asteisen luvan jo saanut Sierilän vesivoimala.punavihreät luulee ettei sähköä tarvitse tehdä, että se on vain kuin vesi meressä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161