Haluan erota, mutta pelkään olla yksin.

Anonyymi

Kuten otsikko kertookin jo kaiken olennaisen niin haluaisin erota, mutta pelkään olla yksin.

Löytyisikö täältä ketään samassa tilanteessa olevaa, joka haluaisi jutella ja olla jonkunlaisena juttukaverina eron aikana ja sen jälkeen?

Olemme olleet yhdessä 6.5 vuotta joista olemme asuneet avoliitossa kolme kuukautta joiden toivoin muuttavan suhteessamme jotain parempaan suuntaan, mutta koska mikään ei ole muuttunut ja ongelmat suhteessa pysyttelevät edelleen niin minä haluan lakata tuhlaamasta vuosia tähän tuhoon tuomittuun suhteeseen ja alkaa etsimään uutta suhdetta jossa on toivoa ja mahdollisuus tulla onnelliseksi.

10

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ero pelottaa varmaan lähes jokaista eli et ole tunteinesi yksin. Tämä ei ole hyvä paikka ja palsta käsitellä niitä asioita, sillä täällä on paljon yksinäisiä, katkeria petettyjä ja jätettyjä ym.heilahtaneita ihmisiä. Netistä löytyy paljon apuja, googlaamalla löytyy tietoa, lisäksi on eroryhmiä mihin kantsii mennä ja eron jälkeen on hyvä tutustua samassa jamassa oleviin ihmisiin. Uutta rakkautta tai suhdetta et välttämättä eron jälkeen löydä koskaan tai hyvin piankin voit löytää, nää on niitä juttuja joita koskaan ei voi tietää, mutta toisaalta eipä sitäkään voi koskaan tietää milloin se elon viimeinen päivä koittaa. Voimia ap, mutta älä kirjottele tänne. Täällä saat ääliömäisiä, pilkkaavia ja ivailevia viestejä kontollesi.

    • Anonyymi

      Mitä itse asiassa pelkäät yksinolossa?

      Yksinäisyyden tunnetta vai jotain muuta?

      • Anonyymi

        Minulla ei ole ystäviä eikä kavereita jotka tukisivat eroprosessin aikana eikä perheenjäsenistäkään tai suvun edustajistakaan kukaan ole sellainen, että tukisi eroprosessin aikana niin olisin sen jälkeen aivan yksin ja vailla mitään ihmiskontaktia paitsi kaupassa ja jossain virastossa asioidessa. :( Se tässä pelottaa. Ja sekin, kun on lonkka murtunut onnettomuuden jäljiltä ja asun kolmanessa kerroksessa hissittömässä talossa, että miten selviän arjesta.

        Eniten kuitenkin pelottaa se, että ei olisi ketään jakamassa sitä arkea minun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole ystäviä eikä kavereita jotka tukisivat eroprosessin aikana eikä perheenjäsenistäkään tai suvun edustajistakaan kukaan ole sellainen, että tukisi eroprosessin aikana niin olisin sen jälkeen aivan yksin ja vailla mitään ihmiskontaktia paitsi kaupassa ja jossain virastossa asioidessa. :( Se tässä pelottaa. Ja sekin, kun on lonkka murtunut onnettomuuden jäljiltä ja asun kolmanessa kerroksessa hissittömässä talossa, että miten selviän arjesta.

        Eniten kuitenkin pelottaa se, että ei olisi ketään jakamassa sitä arkea minun kanssa.

        No tilanteesi on tukala, eikä siihen mitään varsinaista ratkaisua ole.

        Pienin ongelmasi on tuo lonkka. Se parantuu muutamassa kuukaudessa ja aina voit vaihtaa asuntoa.

        Tuo ystävien puute on vaikeampi juttu. En voi muuta sanoa kuin, että vrupea harrastamaan jotain mistä saat ystäviä tai ainakin ihmiskontaktia.

        Rupea viimeistään nyt pitämään yhteyttä sukulaisiisi.

        Sitähän se ero merkitsee, että ei ole sitä partneria.

        Siksi ihmisten olisi pitänyt nuorempana elää joku vuosi omillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tilanteesi on tukala, eikä siihen mitään varsinaista ratkaisua ole.

        Pienin ongelmasi on tuo lonkka. Se parantuu muutamassa kuukaudessa ja aina voit vaihtaa asuntoa.

        Tuo ystävien puute on vaikeampi juttu. En voi muuta sanoa kuin, että vrupea harrastamaan jotain mistä saat ystäviä tai ainakin ihmiskontaktia.

        Rupea viimeistään nyt pitämään yhteyttä sukulaisiisi.

        Sitähän se ero merkitsee, että ei ole sitä partneria.

        Siksi ihmisten olisi pitänyt nuorempana elää joku vuosi omillaan.

        Muutin kotoa 17 vuotiaana, koska alkoholisti isä ja alistettu äiti. Vastannee samalla kysymykseen, että miksi sukulaisiin en pidä yhteyttä. Eli omillaan on asuttu ja vieläpä aikas nuoresta iästä lähtienkin. Yhteen me muutimme vasta syyskuun lopussa eli omillani olen asunut 11 vuotta. 😑


        Aikamoista vähättelyä tuommonen. Useampi kuukausi on täyttä helvettiä kun on lonkka säpäleinä ja toimintakyky rajoittunut kun terveellekkin ihmiselle ero jo ottaa koville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutin kotoa 17 vuotiaana, koska alkoholisti isä ja alistettu äiti. Vastannee samalla kysymykseen, että miksi sukulaisiin en pidä yhteyttä. Eli omillaan on asuttu ja vieläpä aikas nuoresta iästä lähtienkin. Yhteen me muutimme vasta syyskuun lopussa eli omillani olen asunut 11 vuotta. 😑


        Aikamoista vähättelyä tuommonen. Useampi kuukausi on täyttä helvettiä kun on lonkka säpäleinä ja toimintakyky rajoittunut kun terveellekkin ihmiselle ero jo ottaa koville.

        Onhan niitä muitakin sukulaisia kuin isä ja äiti. Tietystikäään sinulla ei varmaan sitten ole.

        Jos olet tosiaan viimeiset 11 vuotta asunut yksin, minun on vaikeaa ymmärtää pelkoasi elää yksin. Vähän kuin olisin ajanut autoa 11 vuotta ja siirtynyt 2 kk sitten plkupyörään ja nyt minun tarvitsisi ajaa autoa taas, mutta pelottaa liikaa..

        Ymmärrän kyllä, että murtunut lonkka on ikävä ja itse odottaisin sijassasi sen paranemista.


    • Anonyymi

      Jos haluat erota niin älä pitkitä asiaa. Se ei ole hyväksi kenellekkään.

      • Anonyymi

        Yksinäisyyskö sitten on ja se, ettei pysty liikkumaan mihinkään asunnosta koska jalka kipsissä ja kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa? Se se olisi mielenkiintoista nähdä miten joku menisi keppien kanssa jalkapaketissa samassa tilanteessa esim kauppaan kun lähin kauppa on 1.5kilometrin päässä. Yhteen suuntaan.

        Ei yhteiskunta ala kustantamaan mitään ruoantuontipalvelua minulle eikä sitä, että joku kävisi täällä minua katsomassa. Lähimmät sukulaiset on 900kilometrin päässä eikä niitä kiinnosta.

        Tiedän itsekkin sen, ettei eron pitkittäminen ole hyväksi mutta saisko kiitos mielummin jotain neuvoja josta olisi apua eikä itestäänselvyyksien ääneen sanomista? Tuo ei kauheasti auta minua minun tilanteessa... 😑


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyyskö sitten on ja se, ettei pysty liikkumaan mihinkään asunnosta koska jalka kipsissä ja kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa? Se se olisi mielenkiintoista nähdä miten joku menisi keppien kanssa jalkapaketissa samassa tilanteessa esim kauppaan kun lähin kauppa on 1.5kilometrin päässä. Yhteen suuntaan.

        Ei yhteiskunta ala kustantamaan mitään ruoantuontipalvelua minulle eikä sitä, että joku kävisi täällä minua katsomassa. Lähimmät sukulaiset on 900kilometrin päässä eikä niitä kiinnosta.

        Tiedän itsekkin sen, ettei eron pitkittäminen ole hyväksi mutta saisko kiitos mielummin jotain neuvoja josta olisi apua eikä itestäänselvyyksien ääneen sanomista? Tuo ei kauheasti auta minua minun tilanteessa... 😑

        -odota kunnes jalka paranee. Nämä ovat vähän kauaskantoisempia päätöksiä kuin yksi jalan parantuminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -odota kunnes jalka paranee. Nämä ovat vähän kauaskantoisempia päätöksiä kuin yksi jalan parantuminen

        Ihanko tosi? Olen eronnut ennenkin, ei siinä ole mitään uutta. Olosuhteet vain olivat edellisen eron aikoihin erillaiset ja vähemmän haastavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe