Milloin nastarenkaat alle

Anonyymi

Milloin vaihdatte nastat alle?

Olisiko huomiseksi hyvä saada nastat alle kun on yöpakkasia?

30

87

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uudet nastarenkaat tulisi sisäänajaa noin 40km:n verran eli jos se on tekemättä jää yöunet lyhyiksi.

      • Anonyymi

        Kun pyöriä on useampi, niin tarvitsee vain ottaa nastallinen pyörä käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pyöriä on useampi, niin tarvitsee vain ottaa nastallinen pyörä käyttöön.

        Entä jos olisi erikseen kiekot talvirenkaineen? Vaihdetaan vaan alle. Talvitakapyörässä ehkä hieman kevyemmät välitykset (käy silti sama ketju) tai vaihdetaan rataspakka käytössä olevaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos olisi erikseen kiekot talvirenkaineen? Vaihdetaan vaan alle. Talvitakapyörässä ehkä hieman kevyemmät välitykset (käy silti sama ketju) tai vaihdetaan rataspakka käytössä olevaan.

        ..tai sitten ihan vaan vaihtaa renkaat ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..tai sitten ihan vaan vaihtaa renkaat ;)

        Kiekkojen vaihto saattaa olla järkevää, jos on kovin eri levyiset renkaat kesällä ja talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pyöriä on useampi, niin tarvitsee vain ottaa nastallinen pyörä käyttöön.

        "Kun pyöriä on useampi, niin tarvitsee vain ottaa nastallinen pyörä käyttöön."

        Ota huomioon ettei kaikki ole yhtä rikkaita ja komeita kuin sinä olet.


    • Anonyymi

      Tänään tekemäni 76 kilometrin pyöräilyn perusteella, en hätäilisi nastoihin siirtymisen kanssa. Lunta satoi, mutta tienpinnat oli yksinomaan märät. Kesäkumit oli alla, eikä edes suurten järvien alangoilla ollut jäästä tietoakaan. Ylängöllä oli muutama aste pakkasta enemmän, mutta tienpinta ainoastaan loskamärkää. Näitä korpiteitä suolata koskaan. Mitä siis sanomme? Ainakin Ilmatieteenlaitoksen kelivaroitukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Luulen, että liukkaat tulee vasta parin viijon päästä, jos vielä silloinkaan.

      • Anonyymi

        Piti kirjoittaa parin Viljon päästä. Niin ja maisemat oli upeat, ilmasto raikas. Ollapa lunta jouluna latvustoissa edes tämänpäiväisen verran.


      • Anonyymi

        Olin tänään näköjään ainoa kenellä ropisi nastat alla. Tiet oli paikoitellen jäässä.

        Vierintävastuksen kasvu oli huomattava ja ärsyttävä asia. Vauhti tippui muutaman kilometrin tunnissa.

        Huomenna taas rapina jatkuu ja kunto kasvaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin tänään näköjään ainoa kenellä ropisi nastat alla. Tiet oli paikoitellen jäässä.

        Vierintävastuksen kasvu oli huomattava ja ärsyttävä asia. Vauhti tippui muutaman kilometrin tunnissa.

        Huomenna taas rapina jatkuu ja kunto kasvaa :)

        Ei vielä, eikä vieläkään. Ilmatieteen laitoksen saattaa olla, vrt. onko tekohampaasi löysät? Ja ne saattaa olla löysät. 95 kilometriä kesäkumilla tänään, ja ei vieläkään liukasta. Kuuran kukkasia tosin, ja sotkeminen oli jostain syystä tervanjuontia. Ylänkönousut aiheutti suurta ahdistusta ja paksua limaa muodostui nenä että suu täyteen. Oli pysähdyttävä tien varteen räkimään. Osansa lienee tuon niin sanotun sorapyörän näppyläkumeilla. Ensi keväänä vaihdan sileämmät.

        Joka tapauksessa. Sen minkä tekee, hän tekee sen kunnolla. Kun aika on nastannon, niin nastarenkaat eteen, että taakse. Ajovakauden kannalta paras. Hidastaa menoa, mutta mikäs kiire valmiissa maailmassa. Myös oli 1200 lumenia tarpeen korpitaipaleella. Näy ja tule nähdyksi. Lisään vielä: näe itsekin, kaikki kuopat ja ansat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vielä, eikä vieläkään. Ilmatieteen laitoksen saattaa olla, vrt. onko tekohampaasi löysät? Ja ne saattaa olla löysät. 95 kilometriä kesäkumilla tänään, ja ei vieläkään liukasta. Kuuran kukkasia tosin, ja sotkeminen oli jostain syystä tervanjuontia. Ylänkönousut aiheutti suurta ahdistusta ja paksua limaa muodostui nenä että suu täyteen. Oli pysähdyttävä tien varteen räkimään. Osansa lienee tuon niin sanotun sorapyörän näppyläkumeilla. Ensi keväänä vaihdan sileämmät.

        Joka tapauksessa. Sen minkä tekee, hän tekee sen kunnolla. Kun aika on nastannon, niin nastarenkaat eteen, että taakse. Ajovakauden kannalta paras. Hidastaa menoa, mutta mikäs kiire valmiissa maailmassa. Myös oli 1200 lumenia tarpeen korpitaipaleella. Näy ja tule nähdyksi. Lisään vielä: näe itsekin, kaikki kuopat ja ansat.

        Tällä viikolla on neljänä päivänä rapisuteltu nastoja. Yhteensä 5..6 tuntia. Kivaa oli :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä viikolla on neljänä päivänä rapisuteltu nastoja. Yhteensä 5..6 tuntia. Kivaa oli :)

        Joo-o, joskus on kieltämättä ikävä noita pääkaupunkiseudun loppumattomia polkuja ja päättymätyömiä pyöräilyteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, joskus on kieltämättä ikävä noita pääkaupunkiseudun loppumattomia polkuja ja päättymätyömiä pyöräilyteitä.

        Entäs se pk-seudun kahden kuukauden katupölyaika ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs se pk-seudun kahden kuukauden katupölyaika ;)

        Juu, mutta sama se on böndelässäkin. Lisättynä rekoilla, hihaa hipovilla henkilöajoneuvoilla. Pyöräilijä on isompien kaupunkien ulkopuolella jonkinlainen autoilijoiden sylkykuppi, tai ainakin näyttää olevan suuria asennoitusmisongelmia. Ehkä peltikuoret nostaa egoa, ja tuntee itsensä Euroopan omistajaksi.

        Edellä mainittu ei koske läheskään kaikkia autoilijoita, eikä niitä kaikkein kaistapäisempiä jaksa enää edes noteerata.


    • Anonyymi

      Eikä pyörä pysy hyvin lapasissa, jos vain etukiekossa on nastarengas?

      • Anonyymi

        Hyvin pysyy hallinassa, jos vaikka on vain edessä nastarengas. Mäkeä noustessa ns. putkella takarengas voi toisinaan lipsua.


    • Anonyymi

      MItä suotta sitä nastarengasta on eteenkään laittaa. Kyllä tosipyöräilijä vetelee 23mm sliksillä ympäri vuoden.

    • Anonyymi

      Kaksi lenkkiä jo nastoilla ja oli tarpeeseen.

    • Anonyymi

      Ei vieläkään. Kukkia pöytään, graaveliin tuli tuhat kilometriä täyteen. (Kukkia pöytään, pulla täyttää vuoden.) 76 kilometriä mahtavassa viimassa. Kääntyi mihin suuntaan vaan, tuntui tuuli käyvän vastaan, mutta tiet oli täysin kuivat. Ei jälkeäkään jäästä, mustasta, tai minkään värisestä. Hyinen retki, mutta kannatti tehdä.

    • Pakkanen sinänsä ei nastoja edellytä, mutta toki jos on kosteutta joka jäätyy. Itsellä on cyclocrossissa kahdet kiekot niin renkaiden vaihto käy nopsaan aina päivän kelin mukaan.

      • Anonyymi

        Onko DTSwiss? Mikä olisi rullaavuudeltaan parempaa A-ryhmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko DTSwiss? Mikä olisi rullaavuudeltaan parempaa A-ryhmää?

        Kalliit navat pyörität yleensä kevyesti, mutta vähemmän kalliit Miche Pistat navat ovat mielestäni erittäin smooth.


      • Anonyymi

        Minua kiinnostaa myös hankkia toiset kiekot. Minkälaisia kohtuuhintaisia suosittelet? Nykyiset pyörän mukana tulleet voisi sitten vaikka ottaa talvikäyttöön.

        Speksien mukaan siinä on tällä hetkellä alla:

        WTB ST i19 TCS Rims / Formula Hubs
        Rims - WTB ST i19 TCS, 28h, tubeless ready
        Hubs - Formula RX-512 12x100 front, DC-1422 rear
        Spokes - Stainless Steel, 14g
        Tires - WTB Riddler Comp, 700 x 37c


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaa myös hankkia toiset kiekot. Minkälaisia kohtuuhintaisia suosittelet? Nykyiset pyörän mukana tulleet voisi sitten vaikka ottaa talvikäyttöön.

        Speksien mukaan siinä on tällä hetkellä alla:

        WTB ST i19 TCS Rims / Formula Hubs
        Rims - WTB ST i19 TCS, 28h, tubeless ready
        Hubs - Formula RX-512 12x100 front, DC-1422 rear
        Spokes - Stainless Steel, 14g
        Tires - WTB Riddler Comp, 700 x 37c

        Kiekon voi vaikka itse rakentaa. Yleensä olen ostanut vannekehät Chainreactioncycle:stä. Sieltä saa myös hubit. Mutta pinnoja olen tilannut Ebay:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiekon voi vaikka itse rakentaa. Yleensä olen ostanut vannekehät Chainreactioncycle:stä. Sieltä saa myös hubit. Mutta pinnoja olen tilannut Ebay:sta.

        Noita kiekkoja ja napoja on monenlaisilla kiinnityksillä. Pitää olla tarkkana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita kiekkoja ja napoja on monenlaisilla kiinnityksillä. Pitää olla tarkkana.

        Samoin kiekkojen vaihdossa on paljon riesaa kun pitää monesti levyjarrut keskittää. Pelkkä renkaan vaihtokin aiheuttaa joskus tarpeen keskittää jarrut. Ärsyttävää äherrystä..

        Helpoimmalla päässee kun valitsee vaan renkaat mitkä on helppo vaihtaa. Tai fillari jossa on nastat aina alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiekon voi vaikka itse rakentaa. Yleensä olen ostanut vannekehät Chainreactioncycle:stä. Sieltä saa myös hubit. Mutta pinnoja olen tilannut Ebay:sta.

        Ehkä on mahdollista itse rakentaa mutta jos ei satu olemaan tarkkaa tietoa/osaamista/haluja/työkaluja hommaan (esim. rihtaus), niin on varmaan helpompi hankkia valmista tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kiekkojen vaihdossa on paljon riesaa kun pitää monesti levyjarrut keskittää. Pelkkä renkaan vaihtokin aiheuttaa joskus tarpeen keskittää jarrut. Ärsyttävää äherrystä..

        Helpoimmalla päässee kun valitsee vaan renkaat mitkä on helppo vaihtaa. Tai fillari jossa on nastat aina alla.

        Jos "levyjarrujen keskittämisellä" tarkoitetaan jarrusatulan keskittämistä suhteessa jarrulevyyn, niin se on suhteellisen helppo homma eikä vie kauan. Velogilla on "Jarrupalojen vaihto polkupyörän levyjarruun" video jossa aihetta käsitellään.


    • Anonyymi

      no jo on hiljaisuus iltapäivä ullilla ja sen munattommoilla sensaationikkareilla ja oisko kok kesk kot kot asialla

    • Anonyymi

      Ullilla on nyt niin, että vastaus kysymykseen on 8.11.2019, laitoin Suomi tyres W240 40-622 vanteille. Piti lähteä kokeilemaankin mutta puunasin pyörän ja avasin jarrulevyn, sekä rataspakan. Ajattelin näet niillä keinoin pääseväni kiristelemään hölskyviä napaloita. Aikaa kului ja vielä mitä. Pyörän navat on integroitu kummallisella tavall puoliin ja päissä ei ole lainkaan avausmuttereita. Vapaaratas ei lähtenyt millään ilveellä irti, joten kokosin kiakon ja kiinnitin pyörään. Siinä pyöriikin kevyesti, ja sivuttaisheittoa ei ole, joten pyöräily jatkukoon. Hajoo kun hajoo, syön mitä syön, sen kirjootin minkä kirjootin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe