Kyselisin tyhmiä tässä. Eli mitä tarkoittaa jos on sormus oikean käden nimettömässä? Entä vasemman käden nimettömässä? Entä jos sormus on jommassakummassa keskisormessa? Onko sormuksen koolla/värillä/timanteilla sun muulla väliä vai tarkoittaako aina samaa?
Joop jos joku jaksais vastailla niin kiitos :)
Sormuksen paikat
8
807
Vastaukset
- Anonyymi
Oikea tai vasen nimetön on yleisesti kihla- ja vihkisormuksen paikka riippuen uskonnostasi. Tapa on vakiintunut, vaikka olisi ateisti.
Sormus keski- tai etusormessa on yleensä ammattisormus, joillakin voi olla myös sukusormus. - Anonyymi
Ortodoksit pitävät vihkisormusta oikean käden nimettömässä. Oikea on heille "sopimuksen käsi".
- Anonyymi
Norjassa (missä asun ja olen naimisissa) vihkisormus pidetään oikean käden nimettömässä.
- Anonyymi
Olen aviossa, käytän paljon rannekoruja ja sormuksia. Aika usein kihla-ja vihkisormukset ovat laatikossa ja sormissa on aivan muita sormuksia. Minulle ei ainakaan ole mitään väliä, onko jossain sormessa olevalla sormuksella joku merkitys vai ei.
- Anonyymi
Meidän molempien sormusten paikka on kirjahylly!
- Anonyymi
Ehdottomasti vas nimettömässä, äiti jo ammoin opetti että se ei ole koru vaan liiton merkki.
- Anonyymi
Noh, sitä ei vielä kukan kertonut, että jotkut pitävät oikean käden nimettömässä sormusta eron merkiksi. Siis entistä vihkisormusta, harkinta-ajan aikana.
- Anonyymi
En ole käyttänyt kihla- enkä vihkisormuksia kuin silloin alussa ehkä pari kuukautta kumpaakin. Sen jälkeen ovat olleet kirjahyllyssä laatikossaan.
En pidä minkäänlaisia koruja koskaan, en ole koruihmisiä.
Miehellä on vain kihlasormus ehkä vuoden päivät sormessa. Sitten se tarttui kiinni työmaalla ja työkaverit joutuivat katkaisemaan sen pihdeillä, muuten olisi mennyt koko sormi. Korjattiin kyllä, mutta siellä se on samassa laatikossa minun sormusten kanssa. Ainoa "koru" mitä mies pitää ja sitäkin vain niissä juhlissa kun hänellä on tumma puku päällä, on isoisältään perinnöksi saatu taskukello.
Vaikka sormukset eivät ole meillä kummallakaan olleet näkyvillä, olemme kumpikin muistaneet jo 40 vuotta, että me kaksi olemme aviopari, ja kyllä sen jo kaikki meidän ystävät, tutut ja sukulaisetkin tietävät :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811508
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1951136Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431101Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38765- 14700
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30691Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .19621Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617