Miten pitäisi suhtautua mieheen, joka ei tiedä missä on Portugali?

Anonyymi

Sellaiseen tuli törmättyä. Ei jatkoon.

53

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai? Ja mä luulin, et mies joka ei tiedä missä pillu...

    • Anonyymi

      Mä veikkasin Puolaa.

    • No ompas tonttu... tuossahan heti Ruåttin takana on.... va olikse norja? 🤔

    • Anonyymi

      Täh, no ei ole miehellä muumit kartalla. Itse olen algarvessa lomaillut kolme kertaa ja portugali muutenkin todella hieno paikka lomailla. Lämmintä on aina ollut ja ihmiset mukavia ja uima mahdollisuudet sinisessa vedessä todella hienot.

    • Portugali on negatiivisessä kymmenessäni brutaalien härkätaistelujen sekä pikavippaamisen takia. Paskasakkia.

      • Anonyymi

        Miksi noin tyly kommentti. Ei täällä härkätaisteluja paljon ole, eikä kai pikvippejäkään enempää, kuin muualla. Älä yleistä.


    • Vaikea sanoa, vaikkapa siten kuin itse suhtautuisin naiseen joka ei tiedä missä joukkueessa Raheem Sterling nykyään pelaa. Toisella nyt ilmeisesti on hieman eri kiinnostuksen kohteet mutta jos ne eivät näyttäisi olevan yhteiselon esteenä ja muuten potentiaalinen kaveri niin ei muuta kuin uudet treffit.

      • Anonyymi

        Jalkapalloilijat ja heidän nykyiset seuransa eivät kuulu ihan samaan yleissivistyksen tasoon kuin valtiot ja niiden sijainti. Kyllä nyt edes oma maanosa pitäisi tietää ainakin suurinpiirtein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jalkapalloilijat ja heidän nykyiset seuransa eivät kuulu ihan samaan yleissivistyksen tasoon kuin valtiot ja niiden sijainti. Kyllä nyt edes oma maanosa pitäisi tietää ainakin suurinpiirtein.

        Toi nyt oli esimerkki että kaikkia ei nyt vaan samat asiat kiinnosta. Ja jos maantietoa käytetään mittarina niin olen minä tavannut naisia jotka eivät yhtään tietäisi mihin päin lähdetään jos sanoisi että aja vaikka Lappeentantaan.


      • M184 kirjoitti:

        Toi nyt oli esimerkki että kaikkia ei nyt vaan samat asiat kiinnosta. Ja jos maantietoa käytetään mittarina niin olen minä tavannut naisia jotka eivät yhtään tietäisi mihin päin lähdetään jos sanoisi että aja vaikka Lappeentantaan.

        Ennen toista pannua kahvia ei pitäisi kirjoitella; siis Lappeenrantaan


      • Anonyymi
        M184 kirjoitti:

        Toi nyt oli esimerkki että kaikkia ei nyt vaan samat asiat kiinnosta. Ja jos maantietoa käytetään mittarina niin olen minä tavannut naisia jotka eivät yhtään tietäisi mihin päin lähdetään jos sanoisi että aja vaikka Lappeentantaan.

        Ei kai aloittajan pointtina ollutkaan, että naiset olisivat muka parempia maantiedossa? En minä ainakaan kykene tulkitsemaan noin.

        Sitä tuskin voit kieltää, että aika heikoissa kantimissa maantiede kuitenkin on tuolla ko. hepulla ollut. Minusta noin heikko suoritus ei oikein mene pelkkien kiinnostuksen kohteiden piiriin. Se, että onko tuollainen tieto tärkeää on sitten täysin kuulijan käsissä. Itse alkaisin ihan pakosta pohtimaan, että mitähän muuta tietoa mahtaa puuttua. Kyllä minulle tuollaiset perusjutut ovat aika tärkeitä. Jollekin toiselle ne eivät ole ja hyvä niin.

        Itse ajattelen suunnistamisen olevan pikkuisen eri juttu, kuin tietää suurinpiirtein missä jokin paikka on kartalla. Varsinkin jos ajatus on, että istu auton rattiin ja lähde ajamaan kohti paikkaa, jossa et ole koskaan käynyt (olettaen, että ei tosiaan ole koskaan käynyt lähelläkään vaikkapa Lappeenrantaa). Eritoten jos ei saisi ensiksi tutkia edes karttaa. Ei muuten onnistuisi keneltäkään tuosta noin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai aloittajan pointtina ollutkaan, että naiset olisivat muka parempia maantiedossa? En minä ainakaan kykene tulkitsemaan noin.

        Sitä tuskin voit kieltää, että aika heikoissa kantimissa maantiede kuitenkin on tuolla ko. hepulla ollut. Minusta noin heikko suoritus ei oikein mene pelkkien kiinnostuksen kohteiden piiriin. Se, että onko tuollainen tieto tärkeää on sitten täysin kuulijan käsissä. Itse alkaisin ihan pakosta pohtimaan, että mitähän muuta tietoa mahtaa puuttua. Kyllä minulle tuollaiset perusjutut ovat aika tärkeitä. Jollekin toiselle ne eivät ole ja hyvä niin.

        Itse ajattelen suunnistamisen olevan pikkuisen eri juttu, kuin tietää suurinpiirtein missä jokin paikka on kartalla. Varsinkin jos ajatus on, että istu auton rattiin ja lähde ajamaan kohti paikkaa, jossa et ole koskaan käynyt (olettaen, että ei tosiaan ole koskaan käynyt lähelläkään vaikkapa Lappeenrantaa). Eritoten jos ei saisi ensiksi tutkia edes karttaa. Ei muuten onnistuisi keneltäkään tuosta noin vaan.

        Eli tarkoitat että Lappeenrantaa ei voisikaan tietää missä on mutta Portugali on tiedettävä. Aivan varmasti mies tiesi missäpäin maailmaa Portugali on mutta ap halusi miehen ostavan lentoliput sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoitat että Lappeenrantaa ei voisikaan tietää missä on mutta Portugali on tiedettävä. Aivan varmasti mies tiesi missäpäin maailmaa Portugali on mutta ap halusi miehen ostavan lentoliput sinne.

        Tiedät oikein hyvin, että en tarkoittanut tuota :D No mutta väännetään nyt rautalangasta.

        On ihan totaalisen eri asia tökätä jotakin suurinpiirtein kohdalleen KARTALLA, kuin lähteä summanmutikassa ajamaan autolla kohti jotakin paikkaa. Ihan jokainen, joka on edes koskaan istunut autossa, kykenee ymmärtämään tämän :D Siinä hommassa ei riitä, että tietää suurinpiirtein missä suunnassa kohde on.

        Juu, kyllä se Lappeenrantakin pitäisi pystyä tökkäämään suht kohdalleen KARTALLA, ihan samalla tavalla kuin Portugalikin. En sen sijaan odota, että Lissabon pitäisi osata pistää edes suurinpiirtein kohdilleen Portugalin sisällä. Pitäisi se nyt kuitenkin osata laittaa edes suurinpiirtein ko. maan rajojen sisälle. En odota kenenkään istuvan auton rattiin vaikkapa Liperissä ja ajavan suoraan Portugaliin, vilkaisematta kertaakaan karttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai aloittajan pointtina ollutkaan, että naiset olisivat muka parempia maantiedossa? En minä ainakaan kykene tulkitsemaan noin.

        Sitä tuskin voit kieltää, että aika heikoissa kantimissa maantiede kuitenkin on tuolla ko. hepulla ollut. Minusta noin heikko suoritus ei oikein mene pelkkien kiinnostuksen kohteiden piiriin. Se, että onko tuollainen tieto tärkeää on sitten täysin kuulijan käsissä. Itse alkaisin ihan pakosta pohtimaan, että mitähän muuta tietoa mahtaa puuttua. Kyllä minulle tuollaiset perusjutut ovat aika tärkeitä. Jollekin toiselle ne eivät ole ja hyvä niin.

        Itse ajattelen suunnistamisen olevan pikkuisen eri juttu, kuin tietää suurinpiirtein missä jokin paikka on kartalla. Varsinkin jos ajatus on, että istu auton rattiin ja lähde ajamaan kohti paikkaa, jossa et ole koskaan käynyt (olettaen, että ei tosiaan ole koskaan käynyt lähelläkään vaikkapa Lappeenrantaa). Eritoten jos ei saisi ensiksi tutkia edes karttaa. Ei muuten onnistuisi keneltäkään tuosta noin vaan.

        No mun mielestä tuo aloitus oli sen tyylinen että voin hyvin kuvitella itseni siellä treffeillä miehen asemaan. Tavataan ja kätellään jonka jälkeen otetaan kahvit ja siirrytään pöytään. Ensin helpot avaukset että miten löysi paikalle ja millainen ilma ulkona. No nainen siinä rupeaa kertomaan itsestään ja jossakin vaiheessa siirtyy työelämään. Siellä tulee vastaan termejä joihin en osaa sanoa mitään joten ajatukset hieman harhailee suuntaan että tuolla naisella on hyvä huumorintaju ja kauniit silmät joten ihan niidenkin perusteella toivotaan toisia treffejä.
        Samalla kesken työasioiden kerronnan tulee sähäkkä kysymys punattujen huulien välistä " Missä on Porttugali? " Hätkähdän; yritän ottaa happea kuin ahven Hesariin käärittynä enkä saa heti vastausta kaivettua. Nainen nousee penkiltä, toteaa ettei meillä ole kemiaa ja katoaa pois tulevaisuuden suunnitelmistani.

        Mutta en tosiaan minäkään tarkoita että pitää osata ajaa Lappeenrantaan vaan se että jos ollaan vaikka Jyväskylässä ja kylteissä lukee vaikka Oulu, Seinäjoki, Tampere ja Mikkeli niin pystyy valitsemaan alkuun edes karkean suunnan.

        Vähän tietysti mietityttää miksi Portugali pitäisi tietää, vähän kuin Bulgaria tai Romania. Mikään näistä ei oikein ole ollut Eurooppakeskustelun ytimessä. Toki sitten yleissivistyksen vuoksi, en minä sitä kiellä.


    • Anonyymi

      Heitit oikeestaan aika pahan kysymyksen.

      Noin ihan eka ajatus oli, että mitä väliä sillä nyt on. Eihän tolla tiedolla sinällään mitään tee.

      Sitten ku sitä oikeesti hetken pohtii, niin onhan toi nyt aika paha aukko. Mitä kaikkee se lopulta indikoi jos ei tiedä edes tuota. Ehkä vois ajatella, että tarkkaa sijaintia ei tarvisi tietää, mutta ainakin nyt edes, että kyseessä on eurooppalainen valtio. Jotenkin kyllä ajattelee, että Portugali ja Espanja pitäisi osata yhdistää. Jos kysessä olis ollut edes Panama, niin voisi paremmin ymmärtää (vaikka kyllä siitäkin nyt pitäis osata edes oikea maanosa sanoa).

      Riippuu tietysti vähän sen keskustelun sisällöstä, missä tuo kävi ilmi. Tuntuu kuitenkin, että ei taitaisi olla tuollaisella miehellä jatkoa itsenikään kanssa.

      • Anonyymi

        Ap kyseli tietysti veisikö mies Portugaliin lomalle, miehen rahoilla tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap kyseli tietysti veisikö mies Portugaliin lomalle, miehen rahoilla tietenkin.

        Eli ... koska miestä pyydettiin ostamaan liput, niin hän ei tiennyt missä Portugal on? Johan on loogista. Eikö hän siis tiennyt mistä voisi ostaa lentoliput tuohon kyseiseen mystiseen paikkaan? Vai mitä veetua?


    • Anonyymi

      Portugali on todella hieno maa ja lomakohde. Rannat on euroopan kauniimpia kannattaa mennä.

      • Anonyymi

        Naiset menevät sinne etelän miesten pantaviksi


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset menevät sinne etelän miesten pantaviksi

        Miksi nämä toisten panemiset harmittavat teitä niin kovasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nämä toisten panemiset harmittavat teitä niin kovasti?

        Koska naiset menevät etelään panetuttamaan itseään karvaranteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska naiset menevät etelään panetuttamaan itseään karvaranteilla.

        Miehethän ne seksimatkailua harrastavat


    • Anonyymi

      Yleensä tuollaiset asiat varmistetaan ennen treffeille lähtemistä.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei itse tiedä edes omasta kotimaastaan googlaamatta paikkakuntia missä ne sijaitsee.

      Otetaan esimerkiksi tunnettu ja legendaarinen Äkäslompolo.

      No niin . Aloittaja alkoi heti googlata, eli ei jatkoon. Ylimielinen pölvästi oli aloittaja.

      • Tietysti jokainen suomalainen osaa sijoittaa Äkäslompolon kohtalaisen oikeaan paikkaa vaikkei siellä olis käynytkään.


      • Anonyymi

        Koska 473 asukkaan kylät ovat niin tärkeitä. Tallinkilla hukku enemmän ihmisiä, kuin koko kylässä asuu.


    • Anonyymi

      Mitä väliä? TuskinnPortugalissakaan kaikki tietävät missä on Suomi

    • Anonyymi

      Saat tyypin, joka tuijottaa päivittäin "Salattuja elämiä" , ryystää olutta ja käy välillä tupakalla.

    • Anonyymi

      No joo… on ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet ainoastaan omasta (alkeellisesta) kotipaikkakunnastaan. Olen ollut opettajana sellaisella paikkakunnalla noin 30 vuotta sitten. Oppilaita ei kiinnostanut, kun näytin heille diakuvia mm. Lontoosta ja Lapista.
      Täällä Suomessa on yllättävän paljon ihmisiä, joilla on erittäin suppea elämänpiiri.

    • Kyllä nämä velkaiset eu valtiot käyvät vielä Suomalaisille tutuiks seuraavan finanssikriisin myötä lähivuosina kun ollaan osana eu:ta rahoittamassa heidän kaatuneita pankkejaan.

    • Anonyymi

      Naisille tuntuu olevan tärkeää että miehellä on tavallinen yleissivistys mutta jos se on tavallista parempi niin siitä ei kuitenkaan saa yhtään lisäpisteitä.

      • Anonyymi

        Juu, kyllä minulle ainakin on tärkeää, että miehellä on hyvä yleissivistys. Ei kuitenkaan riitä, että tietoa on. Sitä pitää osata myös käyttää. Pitää osata keskustella. Pelkkä tiedolla "elvistely" ja yritys jyrätä muiden ylitse, ei ole erityisen hyvää käytöstä. Monilla ihmisillä on ikävä tapa olettaa, että oma laaja sivistys on jotenkin parempaa, kuin muiden. He tuntuvat kuvittelevan tietävänsä paremmin myös ne asiat, joita eivät sitten tiedäkään. Toivottavasti huomaat, että sanoin ihmisillä. Myös monilla naisilla on tuo sama paha tapa.

        Mitä tarkoitat sillä, ettei "tavallista paremmasta" saa lisäpisteitä? Millä tavalla näiden lisäpisteiden pitäisi ilmetä? Tuskin kukaan merkkailee mitään näkyvää kirjanpitoa. Mistä siis tiedät etteikö hyvästä yleissivistyksestä tulisi lisää? Ehkä siitä tulee/ on tullut, mutta jokin muu on sitten vienyt ne "pisteet".


    • Anonyymi

      Kyllä maiden sijainnin ja ainakin yleisimpien pääkaupunkien tietäminen, edes suunnilleen, on yleissivistystä johon jokaisen normijärkisen pitäisi kyetä.

      Opetetaanhan koulussakin ja muutenkin mediassa käsitellään maista enemmän kuin vaikkapa kaupungeista tai kunnista.

    • Anonyymi

      Samaa luokkaa kuin amerikkalainen jonka mielestä Helsinki on Neuvostoliitossa. Ei tyhmistä ole kumppaneiksi. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Joillain on sellainen ennakkokäsitys että kaikki naiset ovat, pahoja, ilkeitä ja likaisia, hampaatkin pesemättä ja likaiset varpaat ja koko vartalo on likainen, kokoNaisvaltaisesti naiset ovat saastaisia.

      On lestadiolaisten tai helluntailaisten oppia.

      Minulla taas täysin vastakkainen mielikuva naisista, joka suhteessa täysin vastakkainen kokemus ja mielikuva.

    • Anonyymi

      Mistähän valtiosta löytyy Montevideo, sieltä voi myös löytyä paljon vanhoja VHS-videokasetteja sekä nauhureita, muitakin videoita.

    • Anonyymi

      Minkä valtion pääkaupunki on; Multivideo, entä; BetaVHS?

      Näistä Etelä-Amerikan valtioiden jutuista jyrähti mieleeni eräs elokuva Ecuadorista, en muista enää elokuvan nimeä, mutta ikävät seuraukset tulivat kun yrittivät salakuljettaa sieltä kokaiinia laskettelusuksien sisällä, hiihtoreissuilla Ecuadorissa ja suksien sisällä paljon kokaiinia, jäivät kiinni ja huonosti kävi.

    • Onpas tyhymä....maapallollahan se Portugali on... :oD

    • Anonyymi

      Joillakin se elinpiiri on niin suppea. Yksi helsinkiläinen ei edes tiennyt kumpi on pohjoisempana Kerava vai Järvenpää.

      • Anonyymi

        Ja jotkut eteläsuomalaiset ajattelevat, että Jyväskylästä on lyhyt matka Lappiin.


    • Anonyymi

      Parhaimpia otsikoita menin lankaan "mies joka ei missä on p.llu

    • Anonyymi

      Tidätkö ite mikä on lähin naapuri kaupunki edes Suomessa, tuskin.

      • Anonyymi

        Varmaan lähimmän naapurikaupungin melkein jokainen tietää, mutta jossain Keski-Suomessa jotkut ajattelevat, että esim. Merikarvia ja Turku ovat samaa paikkakuntaa...


    • Mitä ihmeen merkitystä sillä asialla on minkään kanssa, ellet sitten ole lähdössä yhteiselle automatkalle Portugaliin ja kyseinen mies ajaa.

      Vaikutat aloituksen perusteella ihmiseltä, joka pitää itseään tietokilpailupalkintona ja kisan ensimmäinen kysymys koskee Portugalin sijaintia.

      Jos joku ei tiedä missä Portugali on, hän kysyy Googlelta ja sillä sipuli.

      • Anonyymi

        Sekö se oli nyt keskustelun lopputulos että: Porvoo sijaitsee Portugalissa?


    • Vaan sitä ei moni tiedä, missä on kylä nimeltä Laiskanen. Olen siellä käynyt useita kertoja.

    • Anonyymi

      Amikset ei tiedä. Ei niitä kiinnosta.

      • Anonyymi

        Riippuu henkilöstä.


    • Viittais elämäm kouluun.. ja mahdolliseen persuuteen. ☹

      On toi kyllä semmonen perustieto, joka opetaan jo ala-asteella..että ihmettelen.

    • Anonyymi

      Kuulutko sina Siumen Varakksaiden Petturien liittoon eli "SBP"

      • Anonyymi

        Ehkä joskus voi silloin oppia senkin tietämään minkä valtion päkaupunki on Helsinki.


    • Anonyymi

      Porvoohan on Venezielan pääkaukunpioki

      Ahvenenanmaa on Hong-Kiinan liittobvaltio joka kuuluisi oikessti kuin Ruotsikin kuuluisi olla Norjan omaisuutta.

      Amerikkalaiset Arizonasta omistavart koko pallon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2107
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1720
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1063
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      988
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      951
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      885
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      825
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      811
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      764
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      729
    Aihe