Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä evankeliumia Paavali julistaa?

Anonyymi

Paavali:

<<Room. 2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä- todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.<<

Mistä on syntynyt Paavalin evankeliumi? Ja miten? Tuomitseeko Jumala todella Paavalin evankeliumin mukaan?!

166

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Galatalaiskirjeessä Paavali sanoo, että hän on saanut jonkun muun evankeliumin kuin mitkä esiintyvät Raamatussa?!


      "1:16 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois TOISENLAISEEN evankeliumiin. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun MINUN JULISTAMANI evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.<<

      Kummallista.

    • Anonyymi

      Kyllä se on totta, että nimenomaan Paavali synnytti uskovaiset:

      "2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

      1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

      Ja jos on vain yksi Isä, niin uskovaisten Jumala on silloin Paavali hänen omankin käsityksensä mukaan. Ja tällaiselta tämä on vakuttanutkin, koska Räsänenkin vedotessaan Paavalin tekstiin sanoi, että on kuunneltava ja toteltava enemmän Jumalaa kuin ihmistä.

      • Anonyymi

        <<Päivi Räsänen poliisikuulusteluihin – ei kadu kirjoituksiaan: ”Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä”<<

        Lähde: iltalehti

        Ja teksti oli Paavalin kirjoittama, jota Räsänen lainasi valokuvan kanssa.


      • Anonyymi

        <<sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa<<

        Ja edellä olevan mukaan, koska Paavali sanoo omaavansa ihan oman evankeliumin, niin tätä synnyttämistä ei ole tehty niiden neljän evankeliumin kautta, jotka ovat Raamatussa, vaan jonkin viidennen evankeliumin kautta, joka on vain Paavalilla ollut.

        Tuleeko tästä tämä 'viidesläisyys', johon Päivi Räsänenkin kuuluu? Ainakin jossakin niin mainittiin.


      • No tämä on hyvin selvitetty. Ei kannata ihmetellä miksi Paavali on ihan omilla linjoillaan. Eli kerrassaan kehitti opin, jota oli seurattava. Ja yhä jotkut seuraavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Päivi Räsänen poliisikuulusteluihin – ei kadu kirjoituksiaan: ”Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä”<<

        Lähde: iltalehti

        Ja teksti oli Paavalin kirjoittama, jota Räsänen lainasi valokuvan kanssa.

        Ihan niistä omista kirjoituksisstaa päkä on tutkinnasta, ei lainauksista.

        Kuten sinulle on jo kymmeniä kertoja kerrottu.

        Lisäksi päkä itsekin myöntää että kyse on vain hänen omasta tulkiinnastaan:

        Räsänen: ”On tullut myös sitä, että tulkintani oli liian jyrkkä ja tuomitseva”

        Eikö mene jakeluun?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No tämä on hyvin selvitetty. Ei kannata ihmetellä miksi Paavali on ihan omilla linjoillaan. Eli kerrassaan kehitti opin, jota oli seurattava. Ja yhä jotkut seuraavat.

        Miten niin jotkut seuraavat?! Kyllä tämä on ihan kirkon virallisessa oppinormistossa, eikä siellä ole taivasta ollenkaan ja ikuinen elämäkin löytyy helvetistä. Olen sen nyt jo miljoona kertaa sanonut ja todistanut tuon normiston kautta, kun täällä on oltu kaupalla taivaspaikkoja muka Paavalin opilla. SIELLÄ EI OLE TAIVASTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin jotkut seuraavat?! Kyllä tämä on ihan kirkon virallisessa oppinormistossa, eikä siellä ole taivasta ollenkaan ja ikuinen elämäkin löytyy helvetistä. Olen sen nyt jo miljoona kertaa sanonut ja todistanut tuon normiston kautta, kun täällä on oltu kaupalla taivaspaikkoja muka Paavalin opilla. SIELLÄ EI OLE TAIVASTA.

        Päivi Räsänen on täysin oikeassa tämän oppinormiston mukaan, joka syntioppi perustuu Paavaliin, ja jolla oppinormistolla ja opilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa ja Jumalakin - myös Päivi Räsäsen sanomana - ihan oikein: on Paavali itse.

        Vielä kerran: Päivä Räsänen ottaa kuvan Paavalin tekstistä, joka on siis vain Paavalin oppia ja vetoaa siihen, että se on Jumalan sanaa, jopa näin:

        <<Päivi Räsänen poliisikuulusteluihin – ei kadu kirjoituksiaan: ”Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä”<<

        Paavali on Jumala, koska hän oikein kuvan kanssa siteerasi Paavalin oppia, ei muuta ja vaati kirkkoa noudattamaan tätä Jumalan sanaa. Kirkon on nyt pakko päättää, että kuka nyt oikein on kristinuskon Jumala - muuten tämä sotku ei selviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin jotkut seuraavat?! Kyllä tämä on ihan kirkon virallisessa oppinormistossa, eikä siellä ole taivasta ollenkaan ja ikuinen elämäkin löytyy helvetistä. Olen sen nyt jo miljoona kertaa sanonut ja todistanut tuon normiston kautta, kun täällä on oltu kaupalla taivaspaikkoja muka Paavalin opilla. SIELLÄ EI OLE TAIVASTA.

        Ja Paavalilla ei ole edes helvettiä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja Paavalilla ei ole edes helvettiä.

        Miten niin ei ole, eikö hänen opetuksissa puhuta ollenkaan helvetistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei ole, eikö hänen opetuksissa puhuta ollenkaan helvetistä?

        Ei mitään. Miehimys saa niin ankaran rangaistuksen, että ei peri Jumalan valtakuntaa. Se ei ole mikään rangaistus edes.


      • Anonyymi

        Jos Paavali synnytti, sittenhän Paavali oli äiti, ja joku muu oli Isä.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ihan niistä omista kirjoituksisstaa päkä on tutkinnasta, ei lainauksista.

        Kuten sinulle on jo kymmeniä kertoja kerrottu.

        Lisäksi päkä itsekin myöntää että kyse on vain hänen omasta tulkiinnastaan:

        Räsänen: ”On tullut myös sitä, että tulkintani oli liian jyrkkä ja tuomitseva”

        Eikö mene jakeluun?

        Näinhän se on.


    • Anonyymi

      Koska Paavalilla oli ihan oma evankeliumi, joka ei perustu Raamattuun otettuun neljään evankeliumiin, niin se selittää myös sen, ettei Paavali puhu sanallakaan Jeesuksen ihmeteoista.

      Onhan tässä nyt aika järisyttävä kirkon jakautumisen paikka, että ketä pidetään Jumalana ja minkä opin tai opetuksen mukaan.

      Ymmärrän, että nyt kirkon oppi kyllä perustuu Paavaliin, mutta se on harhaanjohtamista, jos samaan aikaan on esillä Jeesus opetuksineen, niin että ihmiset luulevat, että opin perustana ovat nämä neljä Raamattuun otettua evankeliumia Jeesuksesta, eivätkä ole huomanneet, että Paavalilla on joku täysin oma evankeliumi.

      Onko tätä asiaa nyt asiallisesti selvitetty jossakin teologien taholta?

      • Anonyymi

        Tämä on juuri se ristiriita, josta täälläkin koko ajan kinataan, kun Raamatussa lukee niin ja sitten toiset ottavat toisen kohdan ja siellä lukeekin näin, ja vaikuttaa siltä kuin joku aina valehtelisi toisten mielestä, mutta syy on juuri tuossa Paavalin evankeliumissa, joka poikkeaa näistä muista.


      • Anonyymi

        Ai sinulla on peräti 4 evankeliumia ja joku pistää paremmaksi sanoen 5 evankeliumia . Tulen vihaiseksi kun joutuu silloin tällöin kuulemaan tai lukemaan idioottien kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinulla on peräti 4 evankeliumia ja joku pistää paremmaksi sanoen 5 evankeliumia . Tulen vihaiseksi kun joutuu silloin tällöin kuulemaan tai lukemaan idioottien kirjoituksia.

        Etkö sinä ymmärrä lukemaasi?! Paavalihan sen itse kertoo! Tässä:

        Todiste 1 Paavalin omin sanoin:

        Room.2: <<sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.<<

        Todiste 2 Paavalin omin sanoin:

        Gal.1.: << Mutta vaikka me, tai VAIKKA ENKELI TAIVAASTA JULISTAISI teille EVANKELIUMIA, joka on VASTOIN sitä, minkä ME OLEMME teille JULISTANEET, hän OLKOON KIROTTTU. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että MINUN JULISTAMANI evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on SEN MINULLE ILMOITTANUT<<.

        Todiste 3 Paavalin omin sanoin:

        <<2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        Todiste 4 Paavalin omin sanoin:

        <<1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

        Kirjoitat edellä:

        <<Ai sinulla on peräti 4 evankeliumia ja joku pistää paremmaksi sanoen 5 evankeliumia . Tulen vihaiseksi kun joutuu silloin tällöin kuulemaan tai lukemaan idioottien kirjoituksia.<<

        Älä minulle ole vihainen, ole vihainen Paavalille - hän sen Raamatussa sanoo ja jos hän on mielestäsi idootti ihan omalla evankeliumillaan, niin syytön minä siihenkin olen!


    • Anonyymi

      Aloittaja ja muutkaan täällä eivät tunnu ollenkaan ymmärtävän, mitä Paavali tarkoittaa, eivätkä monet haluakaan ymmärtää.

      Paavalin aikana ei ollut mitään neljää evankeliumia, ne kirjoitettiin vasta Paavalin kuoleman jälkeen.

      Paavali ei pitänyt omaa evankeliumiaan vastakohtana muiden apostolien julistukselle vaan vastakohtana pakanallisille ja harhaoppisille julistuksille. Sillä Paavalin perustamiin seurakuntiin nousi vääriä opettjia, jotka yrittivät ottaa seurakunnan haltuunsa väärän evankeliumin avulla. Näinhän tapahtuu nykyaikanakin ja monet seurakunnat ovat joutuneet väärän opetuksen uhreiksi, esim. luterilaiset seurakunnat.

      Galatalaiskirje:
      1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
      1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

      • Anonyymi

        <<Paavali ei pitänyt omaa evankeliumiaan vastakohtana muiden apostolien julistukselle vaan vastakohtana pakanallisille ja harhaoppisille julistuksille.<<

        Miksi hän sitten kiroaa taivaan enkelinkin, jos se julistaa jotakin muuta evankeliumia kuin hänen antamaa. Mitä tällainen taivaan enkelin kiroaminen ylipäätään oikein on?!

        <<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.<<

        Noidat ja maagikot lukevat kirouksia - eivät Pyhät ihmiset.

        <<Kirous on ääneen lausuttu toivomus tai maaginen rituaali, jossa loitsimalla tai jollain toiminnolla kuten eleellä tai maagisen esineen luovutuksella toivotaan toiselle ihmiselle jotain pahaa. Kirouksen tavoitteena on voinut olla uhrin sairastuminen, vammautuminen, takaisku tai jopa kuolema. Kirouksia ovat muinaisina aikoina langettaneet toisen ihmisen päälle vain maagit ja noidat.<<

        Lukiessaan kirouksia Paavali oli joko noita tai maagikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavali ei pitänyt omaa evankeliumiaan vastakohtana muiden apostolien julistukselle vaan vastakohtana pakanallisille ja harhaoppisille julistuksille.<<

        Miksi hän sitten kiroaa taivaan enkelinkin, jos se julistaa jotakin muuta evankeliumia kuin hänen antamaa. Mitä tällainen taivaan enkelin kiroaminen ylipäätään oikein on?!

        <<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.<<

        Noidat ja maagikot lukevat kirouksia - eivät Pyhät ihmiset.

        <<Kirous on ääneen lausuttu toivomus tai maaginen rituaali, jossa loitsimalla tai jollain toiminnolla kuten eleellä tai maagisen esineen luovutuksella toivotaan toiselle ihmiselle jotain pahaa. Kirouksen tavoitteena on voinut olla uhrin sairastuminen, vammautuminen, takaisku tai jopa kuolema. Kirouksia ovat muinaisina aikoina langettaneet toisen ihmisen päälle vain maagit ja noidat.<<

        Lukiessaan kirouksia Paavali oli joko noita tai maagikko.

        Ja tästä Paavalin kiroamisvimmasta - hän Galatalaiskirjeen kolmannen luvun ja kolmannentoista jakeen mukaan kiroaa myös Jeesuksen ristille, kuten kiroaa taivaan enkelin, jos se lausuu toista evankeliumia kuin hänen antamaansa. Tämä kiroaminen selittyneen tällä.

        <<2 Korinttolaiskirje 12:

        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.<<

        Ja Raamatun kertoman mukaan Paavali ei vapautunut tästä saatanan enkelistä, joka oli hänen lihassansa. Paavali antoi Pyhä henki -termin n. 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten minä asetan - ja syystä - kyseenalaiseksi täällä olevat tarinat siitä, että Raamatun tekstiä on tuotettu PYHÄN hengen voimalla. Joku voima niitä on ilmeisesti tuottanut, mutta pyhäksi en sitä sanoisi, tai sitten meillä on täysin päinvastainen käsitys siitä, että mitä sanalla 'Pyhä' tarkoitetaan.

        Ei ole pyhää teurastaa ihminen kuin lammas ja puhua tästä ihmisestä sen jälkeen teurastettuna pääsiäislampaana. Vielä vähemmän pyhää olisi puhua teurastettuna Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavali ei pitänyt omaa evankeliumiaan vastakohtana muiden apostolien julistukselle vaan vastakohtana pakanallisille ja harhaoppisille julistuksille.<<

        Miksi hän sitten kiroaa taivaan enkelinkin, jos se julistaa jotakin muuta evankeliumia kuin hänen antamaa. Mitä tällainen taivaan enkelin kiroaminen ylipäätään oikein on?!

        <<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.<<

        Noidat ja maagikot lukevat kirouksia - eivät Pyhät ihmiset.

        <<Kirous on ääneen lausuttu toivomus tai maaginen rituaali, jossa loitsimalla tai jollain toiminnolla kuten eleellä tai maagisen esineen luovutuksella toivotaan toiselle ihmiselle jotain pahaa. Kirouksen tavoitteena on voinut olla uhrin sairastuminen, vammautuminen, takaisku tai jopa kuolema. Kirouksia ovat muinaisina aikoina langettaneet toisen ihmisen päälle vain maagit ja noidat.<<

        Lukiessaan kirouksia Paavali oli joko noita tai maagikko.

        Teitkö sinä Jeesuksesta noidan tai maagikon?

        Markuksen evankeliumi:
        11:13 Ja kun hän kaukaa näki viikunapuun, jossa oli lehtiä, meni hän katsomaan, löytäisikö ehkä jotakin siitä; mutta tultuaan sen luo hän ei löytänyt muuta kuin lehtiä. Sillä silloin ei ollut viikunain aika.

        11:20 Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
        11:21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitkö sinä Jeesuksesta noidan tai maagikon?

        Markuksen evankeliumi:
        11:13 Ja kun hän kaukaa näki viikunapuun, jossa oli lehtiä, meni hän katsomaan, löytäisikö ehkä jotakin siitä; mutta tultuaan sen luo hän ei löytänyt muuta kuin lehtiä. Sillä silloin ei ollut viikunain aika.

        11:20 Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
        11:21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut."

        Totta, tuota kohtaa Raamatun evankeliumissa olen kyllä ihmetellyt ja tekisi mieli laittaa se näiden julistajien luomaksi kohdaksi, jotka ovat muokanneet evankeliumeita ja keksineet niihin tarinoita, jotka mm. sopivat Paavalin opetuksiin (löytyy evankeliumit, wikipedia).

        En saa tuota kohtaa mitenkään sopimaan Jeesuksen toimintaan, mutta vikahan voi olla vain minunkin ajattelussa.

        Näen tarinan vain tehokeinona Jeesuksen voimista, mutta hänen logiikan suhteen - viitaten luomiskertomuksen hyvän ja pahan tarinaan - okkultisin kyvyin ei pitäisi saada haltuun - siis kiroamalla - yliluonnollisia voimia.

        Tämä selityksenä, että miksi en saa sopimaan tuota kohtaa Jeesukseen, että hän 'kiroaisi' jotakin.

        Ja jos kiroamalla - siis okkultisin kyvyin - todella voisi yliluonnollisesti aiheuttaa vahingoa, kuten tässä viikunapuulle, niin ihmisen karkoittaminen paratiisista, kun hän tuli tietämään hyvän ja pahan ja tällä tavalla Jumalan ajatus suojata 'ikuisen elämän puu' ei sitten toimisikaan (viittaus myös ilm. kirjan 12. lukuun).

        Pysyn kuitenkin edelleen kannassani okkultisen mystiikan (välikappaleellinen mystiikka) ja vain mystiikan (välitön kokeminen) erosta, ja pakko kallistua ajatukseen, että kyse on todella evankeliumeiden 'säveltäjien' luomasta tarinasta.

        Ja ellei ole, niin joudun perumaan kaikki ajatukseni, puheeni, ymmärrykseni, tietoni Jeesuksesta ja luomiskertomuksesta, mutta myös kvanttifysiikan yhteydestä hänen opetuksiinsa - liian iso asia kumottavaksi vain evankeliumiin laitetun Jeesuksen tarinan 'kiroamisen' väitetystä vaikutuksesta. Ajattelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitkö sinä Jeesuksesta noidan tai maagikon?

        Markuksen evankeliumi:
        11:13 Ja kun hän kaukaa näki viikunapuun, jossa oli lehtiä, meni hän katsomaan, löytäisikö ehkä jotakin siitä; mutta tultuaan sen luo hän ei löytänyt muuta kuin lehtiä. Sillä silloin ei ollut viikunain aika.

        11:20 Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
        11:21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut."

        <<11:21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut."<<

        Asialla on Pietari, joka 'muistaa Jeesuksen sanat' - eli menee myös vihjeen piikkiin (vrt. Pietarin 2. kirjeen vihje), tässähän on kohtia, jossa ymmärtämättömät voivat tehdä jopa Jeesuksen seuraamisesta Luciferin seuraamisen, jos eivät ymmärrä Jeesuksen ja Paavalin opetuksen eroa tai ymmärrä sitä, että Paavali oli se, joka loi kristuskultin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä Paavalin kiroamisvimmasta - hän Galatalaiskirjeen kolmannen luvun ja kolmannentoista jakeen mukaan kiroaa myös Jeesuksen ristille, kuten kiroaa taivaan enkelin, jos se lausuu toista evankeliumia kuin hänen antamaansa. Tämä kiroaminen selittyneen tällä.

        <<2 Korinttolaiskirje 12:

        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.<<

        Ja Raamatun kertoman mukaan Paavali ei vapautunut tästä saatanan enkelistä, joka oli hänen lihassansa. Paavali antoi Pyhä henki -termin n. 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten minä asetan - ja syystä - kyseenalaiseksi täällä olevat tarinat siitä, että Raamatun tekstiä on tuotettu PYHÄN hengen voimalla. Joku voima niitä on ilmeisesti tuottanut, mutta pyhäksi en sitä sanoisi, tai sitten meillä on täysin päinvastainen käsitys siitä, että mitä sanalla 'Pyhä' tarkoitetaan.

        Ei ole pyhää teurastaa ihminen kuin lammas ja puhua tästä ihmisestä sen jälkeen teurastettuna pääsiäislampaana. Vielä vähemmän pyhää olisi puhua teurastettuna Jumalana.

        Nerokasta tekstiä, onnittelut siitä. Olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Kristittyjen vainoojan evankeliumia Paavali julistaa.

      • Anonyymi

        Tai kristittynä kristillisten vainoajan evankeliumia;
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        -
        Paavalista.... eri lähteistä koottua tietoja...:
        "Tychicus ei ole "Paavalin kirjuri" t m v, vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja Kirjanoppinut (luku- ja kirjoitustaitoinen) Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta "Roomalaisena" hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa (tekeytyy) Juutalaiseksi, ja "Juutalaisena" hän vainoaa Kristillisiä. Paavi Tychicus on keskeinen hahmo Kristinuskossa, ja Kristinuskoisena hän vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia kiihottaen Kansat toisiaan vasten. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa ihmisten välillä."
        -
        Siis Paavalista on monia nimiä ja itse hän käytti niitä kuten yllä olevasta selviää.
        Apostolien teot 1 Luku:
        13:9 Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu,
        Olen aina kunnioittanut rehellisiä uskovaisia, Paavaliakin.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        Raamatun mukaan Paavali ei eroa saanut alla olevasta laittomuuden herrastaan joten se ollenee kristittyjen herra edelleen, ainakin kristittyjen laittomuuden historian mukaan.
        kristittyjen todellinen jumala:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kristittynä kristillisten vainoajan evankeliumia;
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        -
        Paavalista.... eri lähteistä koottua tietoja...:
        "Tychicus ei ole "Paavalin kirjuri" t m v, vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja Kirjanoppinut (luku- ja kirjoitustaitoinen) Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta "Roomalaisena" hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa (tekeytyy) Juutalaiseksi, ja "Juutalaisena" hän vainoaa Kristillisiä. Paavi Tychicus on keskeinen hahmo Kristinuskossa, ja Kristinuskoisena hän vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia kiihottaen Kansat toisiaan vasten. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa ihmisten välillä."
        -
        Siis Paavalista on monia nimiä ja itse hän käytti niitä kuten yllä olevasta selviää.
        Apostolien teot 1 Luku:
        13:9 Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu,
        Olen aina kunnioittanut rehellisiä uskovaisia, Paavaliakin.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        Raamatun mukaan Paavali ei eroa saanut alla olevasta laittomuuden herrastaan joten se ollenee kristittyjen herra edelleen, ainakin kristittyjen laittomuuden historian mukaan.
        kristittyjen todellinen jumala:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        <<2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.<<

        Ja toteat:

        <<Raamatun mukaan Paavali ei eroa saanut alla olevasta laittomuuden herrastaan joten se ollenee kristittyjen herra edelleen, ainakin kristittyjen laittomuuden historian mukaan.<<

        Eli Paavali oli - kuten tuossa kirouksen lukemisessa sanotaan - noita tai maagikko. Ja se sopii täysin syntioppinormistoonkin, jossa Tosi Jumala on hyvältä tuoksuva uhrilahja, joka vaihdetaan Saatanalle ihmisten sieluihin vaikka nämä tekisivät mitä 'sitä ei merkitä heidän tililleen' kuten Lutherin Paavalin opin referoinnista selviää.

        Mutta se, että Jeesus sotkettaisiin tähän Paavalin luomukseen kristuksestK, Sol Invictukseksi, Auringonjumalaksi, niin ei sovi edes Jeeuksen opetuksiin. Ei siltäkään osin, että Paavali oli se, joka Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä oli tuomitsemassa Jeesuksen kuolemaan.

        Jeesus vaikuttaa omien opetustensa perusteella olleen 'vain' opettaja ja tieteilijä - siihen aikaan filosofia ja psykologia olivat sielutiedettä, ja se on yksi yhteen Jeesuksen opetusten kanssa, mutta yllättävää kyllä - kuten olen sanonut - sieltä löytyy myös tämän päivän kvanttifysiikan perusteet.

        Kyllä minä näen ehdottomasti Jeesuksen surmaamisen syynä Mooseksen 5. kirjan 13. luvun, jossa ihmeidentekijä määrätään tapettavaksi ja koston käden piti lyödä kaikkia hänen seuraajiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.<<

        Ja toteat:

        <<Raamatun mukaan Paavali ei eroa saanut alla olevasta laittomuuden herrastaan joten se ollenee kristittyjen herra edelleen, ainakin kristittyjen laittomuuden historian mukaan.<<

        Eli Paavali oli - kuten tuossa kirouksen lukemisessa sanotaan - noita tai maagikko. Ja se sopii täysin syntioppinormistoonkin, jossa Tosi Jumala on hyvältä tuoksuva uhrilahja, joka vaihdetaan Saatanalle ihmisten sieluihin vaikka nämä tekisivät mitä 'sitä ei merkitä heidän tililleen' kuten Lutherin Paavalin opin referoinnista selviää.

        Mutta se, että Jeesus sotkettaisiin tähän Paavalin luomukseen kristuksestK, Sol Invictukseksi, Auringonjumalaksi, niin ei sovi edes Jeeuksen opetuksiin. Ei siltäkään osin, että Paavali oli se, joka Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä oli tuomitsemassa Jeesuksen kuolemaan.

        Jeesus vaikuttaa omien opetustensa perusteella olleen 'vain' opettaja ja tieteilijä - siihen aikaan filosofia ja psykologia olivat sielutiedettä, ja se on yksi yhteen Jeesuksen opetusten kanssa, mutta yllättävää kyllä - kuten olen sanonut - sieltä löytyy myös tämän päivän kvanttifysiikan perusteet.

        Kyllä minä näen ehdottomasti Jeesuksen surmaamisen syynä Mooseksen 5. kirjan 13. luvun, jossa ihmeidentekijä määrätään tapettavaksi ja koston käden piti lyödä kaikkia hänen seuraajiaan.

        Ja jos jonkun ajatukset lähtevät tältä kohdin sille uralle, että onko koskaan mitään Jeesusta elänytkään, niin tuo kysymys on aiheeton, koska sitten tarvitsemme kyseisille - vähintäinkin kvanttifysiikkaan sopiville - ajatuksille toisen ajattelijan 2000 vuoden taakse. Itse asia ei siitä muutu mihinkään.


    • Anonyymi

      Ei nyt niinkään mitään evankeliumia oikeastaan, vaan aivan täyttä pahanlaatuisinta potaskaa.

      • Anonyymi

        Paavali kutsuu sitä hänen evankeliumikseen, jonka hän on saanut, joten pysytään siinä, niin selviää, että todella on olemassa - kun hän puhuu evankeliumista - hänen ihan ikioma evankeliumi, se viides.


    • Anonyymi

      "Mistä on syntynyt Paavalin evankeliumi? Ja miten? Tuomitseeko Jumala todella Paavalin evankeliumin mukaan?!"

      Paavali on vain ylöskirjaaja siitä mitä Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki haluaa julkituoda jälkipolvia silmälläpitäen.

      Jumala tuomitsee sen mukaan miten on Kirjoitettu. Amen

      • Ja sinä et sitä päätä.


      • Anonyymi

        <<Jumala tuomitsee sen mukaan miten on Kirjoitettu. Amen<<

        Ja Paavali on mielestäsi Jumala?


    • Anonyymi

      Täällä esiintyy todella sairaita vääriä opettajia tällä palstalla. Hyökkäävät Paavalia vastaan. Kumma, että luterilaine kirkko ei puolusta Paavalia tuollaisia vastaan.

      • Anonyymi

        Kulttuurimarksistit hyökkäävät syystäkin Paavalia vastaan, sillä Jeesuksen sanoma Paavalin kautta on tyrmäävää tälle liikkeelle, mikä on nyt aloittanut ylivallan ottamisen koko kristillisestä valtiosta. Tasa-arvon tavoittelu meni samalla sen siliän tien.


      • Anonyymi

        Tämä kun ei ole kirkon palsta vaan Allerin palsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kulttuurimarksistit hyökkäävät syystäkin Paavalia vastaan, sillä Jeesuksen sanoma Paavalin kautta on tyrmäävää tälle liikkeelle, mikä on nyt aloittanut ylivallan ottamisen koko kristillisestä valtiosta. Tasa-arvon tavoittelu meni samalla sen siliän tien.

        Jeesuksen sanoma? Tästedes aviomiesten on elettävä kuin heillä ei vaimoja olisikaan.

        Taisi olla Paavalin horinoita.


      • Anonyymi

        Jos tulkitset näin - joudut lukemaan uudelleen ja tarkemmin, koska kaikki on Paavalin itsensä sanomaa, joten koet, että Paavali hyökkää itse itseään vastaan. Mielipiteesi kertoo aika paljon tästä opista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulttuurimarksistit hyökkäävät syystäkin Paavalia vastaan, sillä Jeesuksen sanoma Paavalin kautta on tyrmäävää tälle liikkeelle, mikä on nyt aloittanut ylivallan ottamisen koko kristillisestä valtiosta. Tasa-arvon tavoittelu meni samalla sen siliän tien.

        << Jeesuksen sanoma Paavalin kautta<<

        'Ylivaltaan' .... onko tämä joku kilpailu?!.... riittää totuus, eikä siihen muuta tarvitakaan. Ei edes hyökkäystä. Mutta on sanottu, että hyökkäys on paras puolustus.

        Miksi te ette halua totuutta? Siellä edellä on Paavalin sanoja - ei hän peittele totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulkitset näin - joudut lukemaan uudelleen ja tarkemmin, koska kaikki on Paavalin itsensä sanomaa, joten koet, että Paavali hyökkää itse itseään vastaan. Mielipiteesi kertoo aika paljon tästä opista.

        <<Täällä esiintyy todella sairaita vääriä opettajia tällä palstalla. Hyökkäävät Paavalia vastaan. Kumma, että luterilaine kirkko ei puolusta Paavalia tuollaisia vastaan.<<

        Vastaus:

        Jos tulkitset näin - joudut lukemaan uudelleen ja tarkemmin Paavalin tekstin, koska kaikki on Paavalin itsensä sanomaa, ja nyt koet, että Paavali hyökkää itse itseään vastaan. Mielipiteesi kertoo aika paljon tästä asiasta.

        Mikä Paavalin sanomissa asioissa on sellaista, että sinun mielestäsi hän haluaisi puolustettavan itseään? Kerro vaikka näistä kahdesta edelle otetusta, jotka ovat selvyydessään ja suoruudessaan suorastaan häkellyttäviä.

        <<2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        <<1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

        Jälkimmäisessä Paavali suoraan sanoo olevansa teidän Isä Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        << Jeesuksen sanoma Paavalin kautta<<

        'Ylivaltaan' .... onko tämä joku kilpailu?!.... riittää totuus, eikä siihen muuta tarvitakaan. Ei edes hyökkäystä. Mutta on sanottu, että hyökkäys on paras puolustus.

        Miksi te ette halua totuutta? Siellä edellä on Paavalin sanoja - ei hän peittele totuutta.

        Riippuu siitä mitä pitää totuutena.

        Onko sekään totta, että niiden miesten, joilla on vaimo, on pitänyt siitä lähtien elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan?

        Onko se sinulle totuus, vaikka minulle ei?


    • Paavali ei ollut opettaja vaan salaseurakansansa opettaja... joka vääristää totuudellista sanomaa osana invaasiotaan.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa 'osana invaasiotaan'? Mitä invaasiota? Kyllä Paavali oli varakkaan perheensä kustantaman rabbikoulun Gamaliel vanhimman oppilas, joten 5Moos.13. selittää erittäin hyvin kaiken tapahtuman ja hänen luomansa kristittyjen vainokultin.


    • Anonyymi

      Edellä väitetään hyökättävän Paavalia vastaan. Otetaan esimerkki, ja kertokaa, että miten tämä on hyökkäys häntä vastaan:

      Paavali sanoo:

      <<Kor.5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu<<.

      Ja minä totean: että kyseessä on ihmisuhrikultti, jossa ihminen teurastetaan lampaana, jonka väitetään jopa olevan Tosi Jumala ja kun kysyn asiaa uskovaiselta, niin hän kertoo, että tämä oli kertakaikkinen uhri, eikä enää tarvitse muita lampaita teurastaa.

      Johon minä totean, että kyseessä on teurastettu ihminen sekä kyseessä on okkultinen ihmiuhrikultti. Joka on siis totuus. Ja edellä Paavali kertoo, että hän teki sen kiivaillessaan Jumalan kiivaudella asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen sekä, ettei uskovaisilla ole muuta Isää kuin hän, koska hän synnytti tämän kaiken ja teki kultin omasta evankeliumistaan ja kirosit muut evankeliumit vaikka niitä lausuisi enkeli taivaasta.

      Kaikki Paavalin omaa tekstiä ja sanoja. Ja jos tätä ei hyväksytä, niin te hyökkäätte Paavalia astaan, en minä, joka toistan hänen kertomaansa.

    • Paavali julistaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia ja sanomaa.

      • Anonyymi

        Hyökkäät Paavalia vastaan, hän sanoo julistavansa OMAA EVANKELIUMIAAN. Ja hän sanoo synnyttäneensä teidä uskovaiset tämän evankeliumin kautta kiivailleessaan Jumalan kiivaudella, kun asetti yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta Isää kuin hän. Hän on itse teidän Jumala. Ja Jeesus oli se, jonka eteen HÄN ASETTI puhtaan neitsyen - tämä on HÄNEN EVANKELIUMI hänen itse kertomana. Lue alku uudelleen.


      • Et taida tuntea koko asiaa.

        Kun luet, niin huomaat Jeesuksen puheiden olevan varsin erilaisia kuin Paavalin.


      • torre12 kirjoitti:

        Et taida tuntea koko asiaa.

        Kun luet, niin huomaat Jeesuksen puheiden olevan varsin erilaisia kuin Paavalin.

        Olen lukenut Raamattua jo yli 20 vuotta liki päivittäin ja en näe mitään eroa Paavalin ja Jeesuksen julistuksessa. Jo Pietari nuhteli aikoinaan Paavalin morkkaamisesta.


      • juhani1965 kirjoitti:

        Olen lukenut Raamattua jo yli 20 vuotta liki päivittäin ja en näe mitään eroa Paavalin ja Jeesuksen julistuksessa. Jo Pietari nuhteli aikoinaan Paavalin morkkaamisesta.

        No aika erikoisesti olet lukenut.

        Ihmiset ne aina nuhtelevat. Leo Meller nuhtelee niitä, jotka kritisoivat häntä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No aika erikoisesti olet lukenut.

        Ihmiset ne aina nuhtelevat. Leo Meller nuhtelee niitä, jotka kritisoivat häntä.

        Juhani1965, kerrotko, että missä kristinuskossa on oppi taivaaseen menosta ja laitatko jotakin Paavalin siitä sanomaa, niin nähdään, että löytyykö Jeesuksen opetuksiin tästä perusasiasta jotakin eroa, kiitän! Isoin ero jopeissa on siinä, että Jeesus käskee toteuttamaan, tekemään jotakin ja Paavali määrää välttämään, olemaan tekemättä jotakin. Kyseessä on suorastaan päinvastaiset opetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhani1965, kerrotko, että missä kristinuskossa on oppi taivaaseen menosta ja laitatko jotakin Paavalin siitä sanomaa, niin nähdään, että löytyykö Jeesuksen opetuksiin tästä perusasiasta jotakin eroa, kiitän! Isoin ero jopeissa on siinä, että Jeesus käskee toteuttamaan, tekemään jotakin ja Paavali määrää välttämään, olemaan tekemättä jotakin. Kyseessä on suorastaan päinvastaiset opetukset.

        Mutta ovatko opetukset päinvastaisia niin, että kun Paavali kieltää tekemästä syntiä, niin Jeesus käskee tekemään syntiä? Ei todellakaan. Tai jos Jeesus käskee tekemään niitä Isän tahtomia tekoja, niin kieltääkö Paavali niitä tekemästä? Ei minun käsittääkseni. Eli ne eivät ole edes ääripäisäänkään lähelläkään toisiaan. No mikä on tuo ääripää sitten? Siinä missä Jeesus puhuu henkisestä, vaihtaa Paavali sen materiaksi ja siinä missä Jeesus puhuu taivaaseen menosta, on Paavalin matka maan alaiseen, mutta Paavali ei ole tie, totuus ja elämä, vaan Jeesus opetuksineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juhani1965, kerrotko, että missä kristinuskossa on oppi taivaaseen menosta ja laitatko jotakin Paavalin siitä sanomaa, niin nähdään, että löytyykö Jeesuksen opetuksiin tästä perusasiasta jotakin eroa, kiitän! Isoin ero jopeissa on siinä, että Jeesus käskee toteuttamaan, tekemään jotakin ja Paavali määrää välttämään, olemaan tekemättä jotakin. Kyseessä on suorastaan päinvastaiset opetukset.

        Paavali kirjoittaa taivaaseen menosta esim.2. Kor. 12:2 :"Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen..."
        Ja Fil. 3:14:"Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat."

        Itse näen Paavalin ja Jeesuksen opetukset harmoniassa, Ja toisaalta miksipä ne eivät olisi kun Paavali sai oppinsa ja kirjoittamansa asiat Jeesukselta. Paavalihan oli Jeesuksen valitsema evankelista.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa taivaaseen menosta esim.2. Kor. 12:2 :"Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen..."
        Ja Fil. 3:14:"Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat."

        Itse näen Paavalin ja Jeesuksen opetukset harmoniassa, Ja toisaalta miksipä ne eivät olisi kun Paavali sai oppinsa ja kirjoittamansa asiat Jeesukselta. Paavalihan oli Jeesuksen valitsema evankelista.

        Onko sinulla arvioita siihen, että miten 'tehdään taivaallisen Isän tahto', niin että hedelmistään sitten puu tunnetaan, joka sitten Jeesuksen uudessa valtakirjassa Paavalille muuttui 'yksin uskosta, yksin armosta' -opiksi? Tai miksi sitten Jeesus tuleekin ilmestyskirjassa tuomitsemaan tekojen mukaan, kun kyseisissä opeissa et näe mitään eroa.

        <<Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. HEIDÄN HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAAVALLISEN ISÄNI TAHDON.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Paavali valehtelee sinulle korvat hieluen, kuten Pietarin 2. kirje kertoo - kristuskultti on väärän profeetan seuraamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla arvioita siihen, että miten 'tehdään taivaallisen Isän tahto', niin että hedelmistään sitten puu tunnetaan, joka sitten Jeesuksen uudessa valtakirjassa Paavalille muuttui 'yksin uskosta, yksin armosta' -opiksi? Tai miksi sitten Jeesus tuleekin ilmestyskirjassa tuomitsemaan tekojen mukaan, kun kyseisissä opeissa et näe mitään eroa.

        <<Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. HEIDÄN HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAAVALLISEN ISÄNI TAHDON.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Paavali valehtelee sinulle korvat hieluen, kuten Pietarin 2. kirje kertoo - kristuskultti on väärän profeetan seuraamista.

        Osaatko nyt kertoa, että ketkä ovat ne uskovaiset, jotka Jeesuksen nimiin hokevat, Herra, Herra ja hänen nimissään tekevät voimallisia tekoja ja ovat Jeesuksen nimiin ajaneet riivaajia ulos, mutta Jeesus ei edes suostu tuntemaan heitä ja pitääkin heitä vain laittomuuden tekijöinä, vaikka käyttävätkin hänen nimeään tuossa uskossaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla arvioita siihen, että miten 'tehdään taivaallisen Isän tahto', niin että hedelmistään sitten puu tunnetaan, joka sitten Jeesuksen uudessa valtakirjassa Paavalille muuttui 'yksin uskosta, yksin armosta' -opiksi? Tai miksi sitten Jeesus tuleekin ilmestyskirjassa tuomitsemaan tekojen mukaan, kun kyseisissä opeissa et näe mitään eroa.

        <<Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. HEIDÄN HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAAVALLISEN ISÄNI TAHDON.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Paavali valehtelee sinulle korvat hieluen, kuten Pietarin 2. kirje kertoo - kristuskultti on väärän profeetan seuraamista.

        En tälläkään kertaa saa oikeen kiinni ajatuksistasi. Mutta en näe mitään ristiriitaa siinä että ihmisenteoista puhutaan vertauskuvallisesti käyttäen hedelmäpuita vertauksessa. Sillä ihminenhän tunnistetaan teoistaan.
        Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        En tälläkään kertaa saa oikeen kiinni ajatuksistasi. Mutta en näe mitään ristiriitaa siinä että ihmisenteoista puhutaan vertauskuvallisesti käyttäen hedelmäpuita vertauksessa. Sillä ihminenhän tunnistetaan teoistaan.
        Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta.

        Pointti on se, että uskolla Jeesukseen ei ole mitään virkaa Jeesuksen omien sanojen mukaan.

        Eli Jeesukseen uskova tekee jopa ihmetekoja sekä ajaa ulos riivaajia hänen nimeensä, ja Jeesus sanoo kuitenkin, ettei tunne heitä - hän sanoo heille, että menkää pois te laittomuuden tekijät.

        Hänen sanojensa pointti on tehdä vain Isän tahtomia tekoja. Tämän mukaan Isän tahtomia tekoja ei ole yksikään Jeesuksen uskoon perustuva hänen nimensä käyttö - ei edes ihmeteoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on se, että uskolla Jeesukseen ei ole mitään virkaa Jeesuksen omien sanojen mukaan.

        Eli Jeesukseen uskova tekee jopa ihmetekoja sekä ajaa ulos riivaajia hänen nimeensä, ja Jeesus sanoo kuitenkin, ettei tunne heitä - hän sanoo heille, että menkää pois te laittomuuden tekijät.

        Hänen sanojensa pointti on tehdä vain Isän tahtomia tekoja. Tämän mukaan Isän tahtomia tekoja ei ole yksikään Jeesuksen uskoon perustuva hänen nimensä käyttö - ei edes ihmeteoissa.

        Jeesuksen sanoissa ei ole mitään epäselvää - te väännätte Jeesuksen sanat vääriksi uskomalla Jeesukseen kristuskultilla, joka Pietarinkin mukaan on Luciferin seuraamista. Ei Jeesus ole käskenyt uskomaan ITSEENSÄ, vaan ITSEÄÄN - OPETUKSIAAN painottamalla korvien merkitystä - kellä on korvat se kuulkoon.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        En tälläkään kertaa saa oikeen kiinni ajatuksistasi. Mutta en näe mitään ristiriitaa siinä että ihmisenteoista puhutaan vertauskuvallisesti käyttäen hedelmäpuita vertauksessa. Sillä ihminenhän tunnistetaan teoistaan.
        Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta.

        <<Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta<<

        Niin, tämä on nyt sitten sitä Paavalin syntioppia, ei Jeesuksen opetusta - kuten edeltä voit lukea.

        <<Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen.<<

        Jeesuksen mukaan juuri tämä uskominen hänen nimeensä - Jeesukseen Kristukseen - on tämä laittomuuden tekeminen.

        <<Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Vaan näin:

        <<Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. HEIDÄN HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAAVALLISEN ISÄNI TAHDON.<<

        Paavali on väärä profeetta - hän juuri on tehnyt tämän opin:
        ''ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta.''

        Jeesus itse on tästä täysin eri mieltä, ja sanoo tätä uskoa laittomuuden tekemiseksi ja opintekijää - Paavalia - vääräksi profeetaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on se, että uskolla Jeesukseen ei ole mitään virkaa Jeesuksen omien sanojen mukaan.

        Eli Jeesukseen uskova tekee jopa ihmetekoja sekä ajaa ulos riivaajia hänen nimeensä, ja Jeesus sanoo kuitenkin, ettei tunne heitä - hän sanoo heille, että menkää pois te laittomuuden tekijät.

        Hänen sanojensa pointti on tehdä vain Isän tahtomia tekoja. Tämän mukaan Isän tahtomia tekoja ei ole yksikään Jeesuksen uskoon perustuva hänen nimensä käyttö - ei edes ihmeteoissa.

        Kun tekee Isän tahtomia tekoja tekee Jeesuksen tahtomia tekoja. Isä ja Jeesus kun ovat yksi.

        Jeesus puolestaan kehottaa nimenomaan uskomaan Jeesukseen itseensä: Joh. 11:25-26
        Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

        Minä en rehellisesti sanottuna oikeen pysy mukana näissä sinun aatoksissasi. Ne poikkeavat Raamatun sanomasta oleellisesti.


    • Paavali korotti itsensä opettajaksi... vaikka olisi tullut julistaa Jeesuksen opettamaa sanomaa...

      • Anonyymi

        1 Kor 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla. Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.


      • Anonyymi

        Paavali ei asettanut itse itseään apostolin virkaan vaan hän sai sen viran Jumalalta.

        1 Tim 1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla. Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.

        <<Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa.<<

        Paavali ei sano niin, vaan sanoo, että HÄN KIIVAILI JUMALAN KIIVAUDELLA SYNNYTTÄESSÄÄN TEIDÄT, JA HÄN ON TEIDÄN ISÄ.

        Etkö osaa lukea? Aloita uudelleen alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei asettanut itse itseään apostolin virkaan vaan hän sai sen viran Jumalalta.

        1 Tim 1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

        Paavalin omin sanoin, hän on teidän Jumala ja HÄN SYNNYTTI TEIDÄT OMAN EVANKELIUMINSA KAUTTA KIIVAILLESSAAN JUMALAN KIIVAUDELLA.

        Lue uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla. Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.

        Jeesuksella on vain opetuslapsia, eli Jumalan pelastavan ilmoituksen saaneita.

        Muu on ihmisen eksytystä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla. Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.

        <<Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.<<

        Niin, tapettuaan ensin kaikki alkukristityt ja Jeesuksen seuraajat ja Stefanoksen kolmisen vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, jonka jälkeen antoi oman evankeliuminsa ja kirosi muut vaikka lausuisi enkeli taivaasta. Pietarin oli seurattava häntä hänen omalla evankeliumillaan, jos mieli pysyä hengissä, mutta hän jätti meille tärkeän vihjeen 2. kirjeessään, että Paavalin oppi on Luciferin seuraamista. Voit lukea sieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei asettanut itse itseään apostolin virkaan vaan hän sai sen viran Jumalalta.

        1 Tim 1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

        Jeesuksen tavoittaneet eli Jumalan ilmoituksen tavoittaneet saavuttavat opetuslapsen aseman eikä opettajan asemaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa.<<

        Paavali ei sano niin, vaan sanoo, että HÄN KIIVAILI JUMALAN KIIVAUDELLA SYNNYTTÄESSÄÄN TEIDÄT, JA HÄN ON TEIDÄN ISÄ.

        Etkö osaa lukea? Aloita uudelleen alusta.

        Jumala ei ole ensinnäkään kiivas...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin omin sanoin, hän on teidän Jumala ja HÄN SYNNYTTI TEIDÄT OMAN EVANKELIUMINSA KAUTTA KIIVAILLESSAAN JUMALAN KIIVAUDELLA.

        Lue uudelleen.

        Paavali oli pahasti eksynyt totuudesta ja vääristää Jeesuksen muistuttamaa opetusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.<<

        Niin, tapettuaan ensin kaikki alkukristityt ja Jeesuksen seuraajat ja Stefanoksen kolmisen vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, jonka jälkeen antoi oman evankeliuminsa ja kirosi muut vaikka lausuisi enkeli taivaasta. Pietarin oli seurattava häntä hänen omalla evankeliumillaan, jos mieli pysyä hengissä, mutta hän jätti meille tärkeän vihjeen 2. kirjeessään, että Paavalin oppi on Luciferin seuraamista. Voit lukea sieltä.

        Totuudellisen opin julistaja ei kiroa kertään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla. Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.

        Puuttuu se tärkein: että Jumala olisi sanonut antaneensa Paavalille yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa.<<

        Paavali ei sano niin, vaan sanoo, että HÄN KIIVAILI JUMALAN KIIVAUDELLA SYNNYTTÄESSÄÄN TEIDÄT, JA HÄN ON TEIDÄN ISÄ.

        Etkö osaa lukea? Aloita uudelleen alusta.

        Sinä yrität tahallasi vääristellä Paavalin sanoja.


      • Anonyymi
        autiomarko kirjoitti:

        Jeesuksella on vain opetuslapsia, eli Jumalan pelastavan ilmoituksen saaneita.

        Muu on ihmisen eksytystä...

        Niinpä, autiomarko, fariseus Paavalin kertomat Jeesuksen ilmoitukset hänelle edellyttäisivät lukemattoman määrän jo salamaniskuja, eikä vain sitä yhtä, jonka väitetään tapahtuneen, jolloin Paavali kertoi kuulleensa Jeesuksen äänen - muuten hän ei koskaan tavannut Jeesusta - joka sekin jää jo uskonasiaksi. Vielä suuremmin uskon asiaksi, koska Jeesus itse sanoo, että fariseukset vain valehtelevat ja ovat isästä Perkeleestä (Joh.8).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä yrität tahallasi vääristellä Paavalin sanoja.

        Sinä varmasti olisit jo oikonut vääristelyt, jos se olisi ollut mahdollista, eikö? Nimittäin tuo ihan Paavalin omia sanoja. Hän halusi asian sanoa näin. Lue uudellen alusta ja jos löydät vääristelyä, tule uudelleen oikomaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, autiomarko, fariseus Paavalin kertomat Jeesuksen ilmoitukset hänelle edellyttäisivät lukemattoman määrän jo salamaniskuja, eikä vain sitä yhtä, jonka väitetään tapahtuneen, jolloin Paavali kertoi kuulleensa Jeesuksen äänen - muuten hän ei koskaan tavannut Jeesusta - joka sekin jää jo uskonasiaksi. Vielä suuremmin uskon asiaksi, koska Jeesus itse sanoo, että fariseukset vain valehtelevat ja ovat isästä Perkeleestä (Joh.8).

        Perkele on vertausta ihmisen väärämielisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmasti olisit jo oikonut vääristelyt, jos se olisi ollut mahdollista, eikö? Nimittäin tuo ihan Paavalin omia sanoja. Hän halusi asian sanoa näin. Lue uudellen alusta ja jos löydät vääristelyä, tule uudelleen oikomaan.

        No niin, ja minkäälaista oikomista mstään vääristelystä ei ole tapahtunut. Tiedän, koska Paavali sanoo asiansa juuri niin suoraan ja selvästi kuin voi sanoa - niitä ei tarvitse edes ryhtyä tulkitsemaan. Joten - te hyvät uskovaiset - jotka yritätte vääntää pahan pyhäksi, tarkistakaa itse omat kantanne suoriksi ja oikeiksi.


      • Anonyymi
        autiomarko kirjoitti:

        Perkele on vertausta ihmisen väärämielisyydestä.

        <<Perkele on vertausta ihmisen väärämielisyydestä.<<

        Todella hyvä lause! Mutta mikä saa ihmisen kokemaan väärämielisyydessäänkin omantuntonsa puhtautta vihaisella Jumalallaan ja ihmisuhrilahjalla Jumalana itsensä edestä, kun siteeraa Paavalin oppeja. Sitä olen ihmetellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä yrität tahallasi vääristellä Paavalin sanoja.

        Tarkistapa asia itsenäisesti raamatustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla. Paavali on itse asiassa yksi kaikkein voimakkaimmista ja ahkerimmista opettajista seurakunnan historiassa ja vielä tärkeänä ajankohtana seurakunnan historiassa.

        <<Paavalilla oli Jumalan antama virka opettaa. Apostolin virkaan sisältyi myös profeetan ja opettajan armoitus Paavalin kohdalla.<<

        Jumalan antama virka on Paavalille tullut vain hänen omista sanoistaan ja Jeesuksen mukaan hän on väärä profeetta, joka opettaa laittomuutta.


    • Anonyymi

      Oletko luterilainen nimikristitty? Vai mikä niminen olet?

      • Anonyymi

        Jos kysyt minulta aloittajalta - minun nimeni on totuus ja oikeudenmukaisuus.


    • Anonyymi
      • Juu. Jeesus on Herra ja aviomiehen pitää elää kuin hänellä ei vaimoa olisikaan.

        Sellaista evankeliumia Paavalilta.


    • Anonyymi

      En tiedä onko teidän lukemisen kyvyssä vikaa vai ymmärryskyvyssä, mutta tämä tilanne on aivan juuri kuten kirjoitettiin Kirkko- ja kaupunkilehdessä:

      <<2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

      Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”. Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.
      Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

      David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. <<

      Ja tuo mätä on nyt tuo Paavalin oppi hänen omalla evankeliumillaan ja luonehdinnallaan olevansa teidän Jumala, jonka myös Päivi Räsänen vahvistaa liittyen poliisikuulusteluun. Tämä kyseisessä kirjoituksessa kutsutaan kosmiseksi painajaiseksi. Se mikä olisi jumalallista rakkaustarinaa ko. kirjoitusken mukaan liittyisi Jeesuksen opetuksiin paluusta paratiisiin, mutta se ei ole tällä hetkellä kristinuskon sanomana, vaan Paavalin oppi, jolla uskovaiset luulevat saavansa armon.

      Siellä ei ole armoa, koska Paavalin mukaan ihminen on luonnostaan vihattava, joka ei pysty tekemään mitään muuta kuin pahaa, eikä ole armoa ansainnut, tämän vuoksi opista puuttuu kokonaan taivas ja siellä on ikuinen elämä vain helvetissä. Ja tämä on totuus.

      • Anonyymi

        Edellä juhani1965 kirjoittaa:

        <<Paavali julistaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia ja sanomaa.<<

        Paavali voi julistaa itse tekemällään pääsiäisen teurastetulla lampaalla eli Kristuksella, omaa sanomaansa ja omaa evankeliumiaan, mutta Jeesuksella ei tämä 'helvetillisen oikeaoppineisuuden' tai 'kosmisen painajaisen' kanssa ole mitään muuta tekemistä kuin että hänen nimeään käytetään tässä hyväksi.


    • Anonyymi

      Paavali kyllä kunnioitti Isää Jumalaa eikä yrittänyt asettua Jumalan asemaan. On eri asia kirjoittaa isä pienellä alkukirjaimella kuin kirjoittaa se isolla alkukirjaimella.

      Filemonin kirje:
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

      Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

      Paavali joutui taistelemaan niitä vääriä opettajia vastaan, jotka yrittivät kaapata hänen perustamansa seurakunnat itselleen. Siksi Paavali joutui muistuttmaan, että hän on perustanut seurakunnat Jumalan armon avulla. Tällaisessa yhteydessä hän käytti itsestään isä-nimitystä. Pienellä kirjoitettuna.

      • Anonyymi

        <<Paavali kyllä kunnioitti Isää Jumalaa eikä yrittänyt asettua Jumalan asemaan. On eri asia kirjoittaa isä pienellä alkukirjaimella kuin kirjoittaa se isolla alkukirjaimella.<<

        Unohdat nyt koko ajan sen, että Paavalin Jumala on VT:n Jahve - siitä ei ole epäilystäkään - ja hän sanoo VT:n Jahven myös kristittyjen Jumalaksi galatalaiskirjeen 3. luvussa, kun kiroaa Jeesuksen Kristuksena ristille.

        Jeesus vastusti tämä Jumalaa, sen uhrikulttia ja kulttimenoja, eikä kyseessä ole siis Jeesuksen puhuma taivaallinen Isä.

        Toisessa kohdassa Paavali puhuu kauniisti, toisessa kohdassa ruman vihaisesti, välillä kiroaa ja noituu ja välillä on itse lempeys. Välillä käskee välttämään syntiä kun taas toisessa kohdassa sanoo, että kiitos Jeesuksen, Kristuksen, nyt voin palvella lihalla synnin lakia (Room.7).

        Todellisuudessa ei varmaksi tiedetä edes, että mikä on Paavalin tekstiä ja mikä ei. Kaikki Paavalin nimiin merkityt kirjeet eivät ole hänen tekemiään, ja kuten tutkijat toteavat, hänestä Raamatussa annettu kuva on jopa hyvin ristiriitainen.

        Joten Paavali on nyt lähinnä 'koodinimi' syntiopille, ei kokonaisuutena edes yksi ja sama kirjoittaja Raamatussa, mutta jotakin kyllä oikeasta ihmisestä Paavalin takana myös tiedetään.

        Ja varmaa on se, että Paavalin Jumala oli vihainen Jahve, jota Jeesus vastusti (Stefanoksen puolustuspuhe), eikä kyseessä ole Jeesuksen puhuma taivaallinen Isä. En tiedä, että käyttikö Jeesus koskaan tästä Isästä edes Jumala nimeä - oletan ettei oikeasti ole edes käyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavali kyllä kunnioitti Isää Jumalaa eikä yrittänyt asettua Jumalan asemaan. On eri asia kirjoittaa isä pienellä alkukirjaimella kuin kirjoittaa se isolla alkukirjaimella.<<

        Unohdat nyt koko ajan sen, että Paavalin Jumala on VT:n Jahve - siitä ei ole epäilystäkään - ja hän sanoo VT:n Jahven myös kristittyjen Jumalaksi galatalaiskirjeen 3. luvussa, kun kiroaa Jeesuksen Kristuksena ristille.

        Jeesus vastusti tämä Jumalaa, sen uhrikulttia ja kulttimenoja, eikä kyseessä ole siis Jeesuksen puhuma taivaallinen Isä.

        Toisessa kohdassa Paavali puhuu kauniisti, toisessa kohdassa ruman vihaisesti, välillä kiroaa ja noituu ja välillä on itse lempeys. Välillä käskee välttämään syntiä kun taas toisessa kohdassa sanoo, että kiitos Jeesuksen, Kristuksen, nyt voin palvella lihalla synnin lakia (Room.7).

        Todellisuudessa ei varmaksi tiedetä edes, että mikä on Paavalin tekstiä ja mikä ei. Kaikki Paavalin nimiin merkityt kirjeet eivät ole hänen tekemiään, ja kuten tutkijat toteavat, hänestä Raamatussa annettu kuva on jopa hyvin ristiriitainen.

        Joten Paavali on nyt lähinnä 'koodinimi' syntiopille, ei kokonaisuutena edes yksi ja sama kirjoittaja Raamatussa, mutta jotakin kyllä oikeasta ihmisestä Paavalin takana myös tiedetään.

        Ja varmaa on se, että Paavalin Jumala oli vihainen Jahve, jota Jeesus vastusti (Stefanoksen puolustuspuhe), eikä kyseessä ole Jeesuksen puhuma taivaallinen Isä. En tiedä, että käyttikö Jeesus koskaan tästä Isästä edes Jumala nimeä - oletan ettei oikeasti ole edes käyttänyt.

        Jeesus ei puhu taivaan Isästä personoituna - vaan siten, että kaikki ihmiset ovat taivaan Isän 'lapsia', ja tästä tulee tämä kuvitelma, että hän puhuu siitä, että hän on Jumalan Poika.

        Kun hän kuvaa taivasten valtakuntaa, joka on meissä ja meidän ympärillämme, hän selittää, että Isän tietämättä ei yksikään hius edes putoa päästämme. Tällainen ei ole mahdollista personoidulle, ihmismäiselle Jumalalle tietenkään.

        Hän kuvaa tilanne hyvin samalla tavalla kuin voisi ajatella tämän päivän tiedemiehen kuvaavan kvanttifysiikan tietoisuuden älyllistä yhtenäiskenttää, joka siis on todella meissä ja meidän ympärillämme, enkä osaa ajatella, että miten tuota asiaa jotenkin muuten olisi voitu kuvata 2000 vuotta sitten kuin Jeesus teki sen.

        Mutta se ei ollut sellaista uskontoa, joka siitä on sitten hyvin yksisilmäisesti tehty syntiopilla - ei edes lähellä sitä.


    • Anonyymi

      Vielä tänäpäivänäkin väärät opettajat hyökkäävät Paavalia vastaan eivätkä ole ymmärtävinään Paavalin tekstejä. Varsinkin homoseksuaalit hyökkäävät Paavalia vastaan Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun takia.

      • Anonyymi

        No tähän sopiikin nyt oikein hyvin Jeesuksen ja Pietarin keskustelusta pätkä, kun Valtakunnan syyttäjäkin on jyrähtänyt ja Pietari on jättänyt 2. kirjeeseen tiedon, että Paavalin seuraaminen onkin Luciferin seuraamista ja se on ollut tätä Jeesuksen puhumaa harhaanjohtamista. Nyt on sitten totuudenaika.

        <<Jeesus: " Harhaanjohtajat hallitsevat pieniä vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu ja pienet alkavat hallita niitä, jotka nyt hallitsevat heitä.

        Hän ( ikuisesti elävä) repii heidän harhansa irti juurineen, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se palajastuu kaikessa säädyttömyydessään , josta se tunnetaan.

        Pietari hyvä, tällaiset harhaanjohtajat eivät koskaan muutu. Ryhtykäämme siis toteuttamaan turmeltumattoman tahtoa. Ne, jotka haluavat vetää tuomion pääleen, ovat tulossa ja haluavat tehdä itsestään häpeällisen esimerkin.

        Minuun he eivät voi kuitenkaan koskea. Sinä Pietari, joudut olemaan heidän keskellään, mutta älä ole arka äläkä pelkää. He eivät käsitä mitään, sillä näkymätön on asettunut vastustamaan heitä."<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tähän sopiikin nyt oikein hyvin Jeesuksen ja Pietarin keskustelusta pätkä, kun Valtakunnan syyttäjäkin on jyrähtänyt ja Pietari on jättänyt 2. kirjeeseen tiedon, että Paavalin seuraaminen onkin Luciferin seuraamista ja se on ollut tätä Jeesuksen puhumaa harhaanjohtamista. Nyt on sitten totuudenaika.

        <<Jeesus: " Harhaanjohtajat hallitsevat pieniä vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu ja pienet alkavat hallita niitä, jotka nyt hallitsevat heitä.

        Hän ( ikuisesti elävä) repii heidän harhansa irti juurineen, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se palajastuu kaikessa säädyttömyydessään , josta se tunnetaan.

        Pietari hyvä, tällaiset harhaanjohtajat eivät koskaan muutu. Ryhtykäämme siis toteuttamaan turmeltumattoman tahtoa. Ne, jotka haluavat vetää tuomion pääleen, ovat tulossa ja haluavat tehdä itsestään häpeällisen esimerkin.

        Minuun he eivät voi kuitenkaan koskea. Sinä Pietari, joudut olemaan heidän keskellään, mutta älä ole arka äläkä pelkää. He eivät käsitä mitään, sillä näkymätön on asettunut vastustamaan heitä."<<

        Jotain valhepuhetta tuokin. Ei näihin jaksa aina vastata.


      • Anonyymi

        Paavalin oppien sijasta siirrytäänkin nyt Jeesuksen opetusten seuraamiseen - koska niissä on tie, totuus ja elämä ja taivasten valtakunta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, eikä siihen sisälly luonnostaan vihattava ihminen, joka tekee vain pahaa, eikä ole edes armoa ansainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin oppien sijasta siirrytäänkin nyt Jeesuksen opetusten seuraamiseen - koska niissä on tie, totuus ja elämä ja taivasten valtakunta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, eikä siihen sisälly luonnostaan vihattava ihminen, joka tekee vain pahaa, eikä ole edes armoa ansainnut.

        Mutta voittehan te jatkaa Paavalin seuraamista, mikä sen estää, mutta tuota vihattavaa ihmiskuvaa ei enää pidä julkisesti tyrkyttää, koska se edustaa viharikosta - teidän on vain keskenänne palvottava jatkossa Paavalia Jumalan sanana ja Jumalana. Ei kai sitä sentään tulla kieltämään... Raamatusta en ole niin kovin varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin oppien sijasta siirrytäänkin nyt Jeesuksen opetusten seuraamiseen - koska niissä on tie, totuus ja elämä ja taivasten valtakunta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, eikä siihen sisälly luonnostaan vihattava ihminen, joka tekee vain pahaa, eikä ole edes armoa ansainnut.

        Eikö tässä ole nyt juuri kyse vapahtajan vapauttamisesta Paavalin synti-ikeestä ja vihattavasta ihmiskuvasta ja alistamisesta sekä elämän pelastamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain valhepuhetta tuokin. Ei näihin jaksa aina vastata.

        Riittää, kun katsot Raamatusta Pietarin 2. kirjeen, niin voit todeta totuuden. Ja mitä sitten tulee Pietarin ja Jeeuksen keskusteluun, joka papyrus on löytynyt autiomaasta sinetöidystä saviruukusta (Viisauden kirja), ja joihin papyruksiin ei ihminen ole koskenut 1700 vuoteen, niin kuka silloin moisen keskustelun Pietarin ja Jeesuksen välillä on kirjoittanut, ei tietoa,

        Mutta mikä siinä on mielenkiintoista, niin Pietarin kirjeeseen yhdistettynä, joka on meidän tämän päivän Raamatussakin - se kertoo Jeesuksen omaa tarinaa harhaanjohtamisesta hänen nimeään hyväksi käyttämällä, ja näinhän tämä on tapahtunut.

        Jos keskustelu olisi liitetty 1700 vuotta sitten sinetöityyn saviruukkuun ja olisi koskenut jonkun muun opetuslapsen ja Jeesuksen välillä tapahtunutta, ja Raamatussa olisi meidän aikana - 1700 vuotta myöhemmin - Pietarin kohdalla kyseinen Luciferin seuraaminen, asia olisi ollut aivan toinen.

        Nyt tämä aika yhdistyy sinne 1700 vuoden taakse autenttisena liittyen Raamatussa olevaan Pietarin 2. kirjeeseen ja ruukusta löytyneeseen tekstiin aivan kuin ei tuota 1700 vuotta olisi välissä ollenkaan.

        YMMÄRRÄTKÖ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää, kun katsot Raamatusta Pietarin 2. kirjeen, niin voit todeta totuuden. Ja mitä sitten tulee Pietarin ja Jeeuksen keskusteluun, joka papyrus on löytynyt autiomaasta sinetöidystä saviruukusta (Viisauden kirja), ja joihin papyruksiin ei ihminen ole koskenut 1700 vuoteen, niin kuka silloin moisen keskustelun Pietarin ja Jeesuksen välillä on kirjoittanut, ei tietoa,

        Mutta mikä siinä on mielenkiintoista, niin Pietarin kirjeeseen yhdistettynä, joka on meidän tämän päivän Raamatussakin - se kertoo Jeesuksen omaa tarinaa harhaanjohtamisesta hänen nimeään hyväksi käyttämällä, ja näinhän tämä on tapahtunut.

        Jos keskustelu olisi liitetty 1700 vuotta sitten sinetöityyn saviruukkuun ja olisi koskenut jonkun muun opetuslapsen ja Jeesuksen välillä tapahtunutta, ja Raamatussa olisi meidän aikana - 1700 vuotta myöhemmin - Pietarin kohdalla kyseinen Luciferin seuraaminen, asia olisi ollut aivan toinen.

        Nyt tämä aika yhdistyy sinne 1700 vuoden taakse autenttisena liittyen Raamatussa olevaan Pietarin 2. kirjeeseen ja ruukusta löytyneeseen tekstiin aivan kuin ei tuota 1700 vuotta olisi välissä ollenkaan.

        YMMÄRRÄTKÖ?

        On siis löytynyt teksti, jossa Pietari ja Jeesus keskustelevat Jeesuksen nimeä hyväksi käyttävästä harhaanjohtamisesta, joka jonakin päivänä sitten loppuu ja toisena osana vielä Pietarin 2. kirje Raamatussa, jossa hän kertoo Paavalin opilla kristuskultin seuraamisen olevankin Luciferin seuraamista.

        Tähän on kolmakin kohta vielä: Jeesus kertoo jättäneensä Pietarille 'taivasten valtakunnan avaimet', ja samalla on tieto Jeesuksen sanoista, että Pietari kieltää hänet kolmasti ennen kuin kukko on laulanut. Miksi Jeesus jättää 'taivasten valtakunnan avaimet' opetuslapselle, joka kieltää hänet?

        Vastaus löytyy juuri tuosta Pietarin jättämästä vihjeestä 2. kirjeestään. Pietarin risti on myös saatananpalvojien tunnus.


    • Anonyymi

      Paavali oli Jeesuksen lähettämä pakanoiden apostoliksi ja Jeesus antoi myös Paavalille lupaamansa Pyhän Hengen mikä tarkoittaa käytännössä sitä että Paavali puhui ja julisti Jeesuksen "suulla".

      • Anonyymi

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

        Ap. t. 9:17

        Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

        Ap. t. 9:17

        Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

        Melko mukava satu. Kukahan on kirjoittanut?


      • Anonyymi

        <<Paavali oli Jeesuksen lähettämä pakanoiden apostoliksi ja Jeesus antoi myös Paavalille lupaamansa Pyhän Hengen mikä tarkoittaa käytännössä sitä että Paavali puhui ja julisti Jeesuksen "suulla".<<

        Paavali on sinulle auktoriteetti, koska uskot häntä. Jeesus on minulle auktoriteetti, koska uskon Jeesusta, kun hän sanoi, että fariseukset vain valehtelevat ja olevan Isästä Perkeleestä (Joh.8).

        Apostolien tekojen 19. luvusta selviää, että termin Pyhä henki, on antanut Paavali itse noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, mikä vielä varmistaa asian.


    • Anonyymi

      Kompastuit omiin teksteihisi. Jos yrittää olla samalla kiero että nero, useimmiten ei onnistu.

      • Anonyymi

        Ja millä kohdin mahdollisesti tuo 'epäonnistuminen' tässä 'neroudessa' tapahtui? Samalla voit kertoa, että missä kohdin olin 'kiero'?


    • Anonyymi

      > Mistä on syntynyt Paavalin evankeliumi? Ja miten? Tuomitseeko Jumala todella Paavalin evankeliumin mukaan?!

      Minun mielestäni Paavalin Evankeliumi on sama kuin Jeesuksen tai Jeesuksen opetuslasten Evankeliumi.

      • Anonyymi

        Onko messiaita 2 kpl, on Jeesus ja lisäksi vielä Paavali jonka opit ovat yhtä tärkeitä kuin Jeesuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko messiaita 2 kpl, on Jeesus ja lisäksi vielä Paavali jonka opit ovat yhtä tärkeitä kuin Jeesuksen?

        Paavalin opit ovat Jeesukselta saatuja. Etkö kykene tätä ymmärtämään.


      • Anonyymi

        Sinun mielipiteesi on eri kuin Paavalin mielipide hänen omasta evankeliumistaan - tässä tapauksessa uskon enemmän Paavalia, koska todistettavasti Paavalin omat opetukset poikkeavat Raamattuunkin laitetuista Jeesuksen opetuksista.

        Eräänä kohtana se, kun puhutte Jeesuksen vapaaehtoisesti 'uhranneen itsensä', mutta useista evankeliumeiden kohdista selviää Jeesuksen sanovan, että fariseukset yrittävät saada häntä kiinni väärästä opetuksesta voidakseen tappaa hänet (mm. Joh.8).

        Myös Stefanoksen puolustuspuhe siitä, että Jeesukselle oli käynyt kuin munaisille profeetoille - hänet surmattiin opetustensa vuoksi. Jeesus sen mukaan vastusti Mooseksen Jumalaa, joka Paavalin sanojen mukaan on nyt kristinuskon Jumala (ei Jeesuksen taivaallinen isä) sekä Mooseksen Jumalan uhrikulttia ja uhrimenoja.

        Tätä vahvistaa myös kirjanoppineen Paavalin toiminta Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä määrätä Jeesus kuolemaan VT:n Mooseksen määräysten mukaisesti ihmeidentekijän tappamisesta, joka houkuttelee toisen Jumalan luokse (5Moos.13), ja laittaa koko kansan käsi kostamaan ihmeidentekijän seuraamisesta.

        Tähän viittaa todistettavasti myös Paavalin galatalaiskirjeen 3. luvun 13. jae Jeesuksen ristille kiroamisesta, sekä Jeesukseen liittyvien evankeliumeiden kiroamisesta, vaikka lausujana oli itse enkeli taivaasta (jae edellä).

        Ja tässä tarinassa en nyt mene eteenpäin uskolla, vaan todisteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin opit ovat Jeesukselta saatuja. Etkö kykene tätä ymmärtämään.

        Paavalin mukaan näin oli, mutta Jeesus ei puhunut Paavalista mitään. Eikö Jeesus tiennyt, että tulee minua parempi selittäjä ja minun sanojeni mitätöijä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin mukaan näin oli, mutta Jeesus ei puhunut Paavalista mitään. Eikö Jeesus tiennyt, että tulee minua parempi selittäjä ja minun sanojeni mitätöijä?

        Jeesus tiesi, että Paavali julistaa sitä evankeliumia, jonka Paavali on Jeesukselta saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin opit ovat Jeesukselta saatuja. Etkö kykene tätä ymmärtämään.

        Kyllä Jeesus itse ehti opettaa kaikki ne opit joita tarvitsee opettaa, eikä tarvitse Paavalia enää mihinkään.

        Paavalin oli tarkoitus korkeintaan kertoa Jeesuksen opetuksia eteenpäin, mutta sen sijaan onkin omin päin alkanut keksiä omia oppejaan jotka ovat päinvastaisia Jeesuksen opetuksiin verrattuna. Jeesuksen varsinaiset opetuslapsethan eivät toimineet noin omavaltaisesti ja ovat parempia Jeesuksen opin levittäjiä kuin Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus itse ehti opettaa kaikki ne opit joita tarvitsee opettaa, eikä tarvitse Paavalia enää mihinkään.

        Paavalin oli tarkoitus korkeintaan kertoa Jeesuksen opetuksia eteenpäin, mutta sen sijaan onkin omin päin alkanut keksiä omia oppejaan jotka ovat päinvastaisia Jeesuksen opetuksiin verrattuna. Jeesuksen varsinaiset opetuslapsethan eivät toimineet noin omavaltaisesti ja ovat parempia Jeesuksen opin levittäjiä kuin Paavali.

        Sinä tulkitset tahallasi väärin, että Paavalin opit olisivat muka Jeesuksen oppien vastaisia. Oikeat Raamatun tuntijat tietävät, ettei mitään ristiriitaa ole. Sinä vedät lapsellisella tavalla esille jakeita Raamatusta, joita sinä et edes ymmärrä etkä voikaan ymmärtää, koska et ole uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tulkitset tahallasi väärin, että Paavalin opit olisivat muka Jeesuksen oppien vastaisia. Oikeat Raamatun tuntijat tietävät, ettei mitään ristiriitaa ole. Sinä vedät lapsellisella tavalla esille jakeita Raamatusta, joita sinä et edes ymmärrä etkä voikaan ymmärtää, koska et ole uskossa.

        Paavali opettaa täysin omasta päästä vetämiään oppeja, ei Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tulkitset tahallasi väärin, että Paavalin opit olisivat muka Jeesuksen oppien vastaisia. Oikeat Raamatun tuntijat tietävät, ettei mitään ristiriitaa ole. Sinä vedät lapsellisella tavalla esille jakeita Raamatusta, joita sinä et edes ymmärrä etkä voikaan ymmärtää, koska et ole uskossa.

        Kuka on täällä sellainen "uskossa oleva" raamatuntuntija joka tietää, että Jeesus ja Paavali olivat samoilla? Tässäkin ketjussa on melkein pelkkiä anonyymejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tulkitset tahallasi väärin, että Paavalin opit olisivat muka Jeesuksen oppien vastaisia. Oikeat Raamatun tuntijat tietävät, ettei mitään ristiriitaa ole. Sinä vedät lapsellisella tavalla esille jakeita Raamatusta, joita sinä et edes ymmärrä etkä voikaan ymmärtää, koska et ole uskossa.

        Tuskin sinä olet mikään opastamaan muita..

        Jos Jeesus olisi ollut Paavalin lähettäjä, niin miksi hän ei pannut Paavalia kertomaan hänen teoistaan? Niitä Jeesus itse jopa korosti.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tuskin sinä olet mikään opastamaan muita..

        Jos Jeesus olisi ollut Paavalin lähettäjä, niin miksi hän ei pannut Paavalia kertomaan hänen teoistaan? Niitä Jeesus itse jopa korosti.

        Juuri näin. Eikä tässä ole mitään tulkintaa - Raamatustahan sen jopa näkee, että Paavali puhuu ihan eri asiaa kuin Jeesus.

        Ja Raamatusta käy erittäin hyvin selville, että miten fariseukset vaanivat Jeesuksen henkeä ja miten häntä syytettiin väärästä opetuksesta.

        Ei tässä ole mitään epäselvää.

        Yksi salamanisku on uskonasia, että Paavali edes puhui totta - ja kuten edellä kirjoitin, että jos Jeesus itse on sanonut Johanneksen evankeliumin 8. luvun mukaan, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat, niin minulle on käsittämätöntä uskovaisten usko, jos Paavali tekee Jeesuksesta liki Jumalan, ja sitten nämä uskovaiset eivät uskokaan ns. Jumalaansa, vaan Paavalia, joka itse sanoo Raamatussa fariseusten vain valehtelevan ja heidän Isänsä Jahvenkin luonnehtii perkeleeksi, josta Paavali tekee kristinuskon Jumalan eikä Jeesuksen puhumasta taivaallsiesta Isästä.

        Tämä jos mikä on koko tarinassa jo kiero kuvio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Eikä tässä ole mitään tulkintaa - Raamatustahan sen jopa näkee, että Paavali puhuu ihan eri asiaa kuin Jeesus.

        Ja Raamatusta käy erittäin hyvin selville, että miten fariseukset vaanivat Jeesuksen henkeä ja miten häntä syytettiin väärästä opetuksesta.

        Ei tässä ole mitään epäselvää.

        Yksi salamanisku on uskonasia, että Paavali edes puhui totta - ja kuten edellä kirjoitin, että jos Jeesus itse on sanonut Johanneksen evankeliumin 8. luvun mukaan, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat, niin minulle on käsittämätöntä uskovaisten usko, jos Paavali tekee Jeesuksesta liki Jumalan, ja sitten nämä uskovaiset eivät uskokaan ns. Jumalaansa, vaan Paavalia, joka itse sanoo Raamatussa fariseusten vain valehtelevan ja heidän Isänsä Jahvenkin luonnehtii perkeleeksi, josta Paavali tekee kristinuskon Jumalan eikä Jeesuksen puhumasta taivaallsiesta Isästä.

        Tämä jos mikä on koko tarinassa jo kiero kuvio.

        Selvennykseksi vielä - kohta joka tuli edelle, niin Matteuksen evankeliumin luvussa 7 Jeesus juuri kertoo, että Paavali on väärä profeetta - susi lammasten vaatteissa - kertomalla, että Jeesukseen nimeen uskominen on laittomuuden tekemistä. Jeesus itse käski uskomaan hänen opetuksiaan - kellä on korvat se kuulkoon! - ja tekemään Isän tahto - löytyy samasta luvusta.


    • Anonyymi

      Marian evankeliumiahan se Paavali saarnaa.

    • Raamatussa Jeesus oli köyhien puolella ja hyvien tekojen puolella taivaaseen pääsyssä kun taas Paavali ei köyhistä välittänyt paljonkaan ja piti armoa kaikki kaikessa taivaasen pääsyn ehtona.

      • Anonyymi

        Ja, sage, tässä 'taivaaseen pääsyssä' pitää muistaa, että Jeesus sanoi taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, siis eläessämme. Kun taas taivaaseen menijät (uskovaiset) puhuvat kuin se olisi jotakin kuolemanjälkeistä. Vastaavasti Paavalin opissa ja siitä tehdyssä luterilaisuudessa ei edes ole mitään taivaaseen menoa - siinä odotetaan fyysistä ylösnousemusta. Sitä en tiedä, että puhuuko Paavali opissaan jotakin taivaaseen menosta, tuskin, koska sitä ei ole edes luterilaisuuden oppinormistossa, joka perustuu Lutherin kautta Paavalin oppiin. Eli kaikki on mahdollisimman epäselvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja, sage, tässä 'taivaaseen pääsyssä' pitää muistaa, että Jeesus sanoi taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, siis eläessämme. Kun taas taivaaseen menijät (uskovaiset) puhuvat kuin se olisi jotakin kuolemanjälkeistä. Vastaavasti Paavalin opissa ja siitä tehdyssä luterilaisuudessa ei edes ole mitään taivaaseen menoa - siinä odotetaan fyysistä ylösnousemusta. Sitä en tiedä, että puhuuko Paavali opissaan jotakin taivaaseen menosta, tuskin, koska sitä ei ole edes luterilaisuuden oppinormistossa, joka perustuu Lutherin kautta Paavalin oppiin. Eli kaikki on mahdollisimman epäselvää.

        Sekavaa on ja epäselvää. Raamatusta minä kirjoitin muistini mukaan ja muistellen esim. Kari Kuulanj ja Heikki Räisäsen kirjoituksia. Hehän olivat raamatuntuntijoita, kumpikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja, sage, tässä 'taivaaseen pääsyssä' pitää muistaa, että Jeesus sanoi taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, siis eläessämme. Kun taas taivaaseen menijät (uskovaiset) puhuvat kuin se olisi jotakin kuolemanjälkeistä. Vastaavasti Paavalin opissa ja siitä tehdyssä luterilaisuudessa ei edes ole mitään taivaaseen menoa - siinä odotetaan fyysistä ylösnousemusta. Sitä en tiedä, että puhuuko Paavali opissaan jotakin taivaaseen menosta, tuskin, koska sitä ei ole edes luterilaisuuden oppinormistossa, joka perustuu Lutherin kautta Paavalin oppiin. Eli kaikki on mahdollisimman epäselvää.

        Tietääkseni Jeesus sanoi silloisille opetuslapsilleen, että taivasten valtakunta olisi heissä. Ei siis ehkä tarkoita sinua.

        Paavali ei sano mitään muuta kaiketi kuin että jotkut eivät peri Jumalan valtakuntaa. Se ei taida liittyä taivaaseen menoon, koska siitä hän ei sano mitään.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Sekavaa on ja epäselvää. Raamatusta minä kirjoitin muistini mukaan ja muistellen esim. Kari Kuulanj ja Heikki Räisäsen kirjoituksia. Hehän olivat raamatuntuntijoita, kumpikin.

        <<Kari Kuulanj ja Heikki Räisäsen kirjoituksia. Hehän olivat raamatuntuntijoita, kumpikin.<<

        MInä en käsitä, että miten he voivat olla Raamatun tuntijoita, jos he eivät tiedä Jeesuksen sanoneen, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, eikä kuoleman jälkeen tai puhuvat taivaaseen menosta, eikä sitä ole edes koko luterilaisessa uskonnossamme?


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Kari Kuulanj ja Heikki Räisäsen kirjoituksia. Hehän olivat raamatuntuntijoita, kumpikin.<<

        MInä en käsitä, että miten he voivat olla Raamatun tuntijoita, jos he eivät tiedä Jeesuksen sanoneen, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, eikä kuoleman jälkeen tai puhuvat taivaaseen menosta, eikä sitä ole edes koko luterilaisessa uskonnossamme?

        Jeesus sanoi "teissä"- siis niissä muinaisissa opetuslapsissa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tietääkseni Jeesus sanoi silloisille opetuslapsilleen, että taivasten valtakunta olisi heissä. Ei siis ehkä tarkoita sinua.

        Paavali ei sano mitään muuta kaiketi kuin että jotkut eivät peri Jumalan valtakuntaa. Se ei taida liittyä taivaaseen menoon, koska siitä hän ei sano mitään.

        <<Tietääkseni Jeesus sanoi silloisille opetuslapsilleen, että taivasten valtakunta olisi heissä. Ei siis ehkä tarkoita sinua.<<

        Tarkoitti kaikkea materiaa ja sitä mikä luo materiaan myös 'hengen'. Se on meissä ja meidän ympärillämme. Muistaako kukaan, että missä kohden Raamattua tuo on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Tietääkseni Jeesus sanoi silloisille opetuslapsilleen, että taivasten valtakunta olisi heissä. Ei siis ehkä tarkoita sinua.<<

        Tarkoitti kaikkea materiaa ja sitä mikä luo materiaan myös 'hengen'. Se on meissä ja meidän ympärillämme. Muistaako kukaan, että missä kohden Raamattua tuo on?

        Totta kai se on taivasten VALTAKUNTA - sehän on uskonnon mukaan Jumalan luoma?

        Ihmisenkö valtakunnaksi ajattelet kaiken materian ja siinä olevan älyn ja hengen ja tietoisuuden?!

        wikipedian selitys sanalle 'valtakunta':

        <<imperiumi, yhden hallitsijan hallitsema alue<<

        Ja Jeesus puhuu 'yhden hallitsijan hallitsemasta alueesta', jota kutsuu Isäksi ja jota uskonto kutsuu Jumalaksi.

        Onko jokin epäselvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai se on taivasten VALTAKUNTA - sehän on uskonnon mukaan Jumalan luoma?

        Ihmisenkö valtakunnaksi ajattelet kaiken materian ja siinä olevan älyn ja hengen ja tietoisuuden?!

        wikipedian selitys sanalle 'valtakunta':

        <<imperiumi, yhden hallitsijan hallitsema alue<<

        Ja Jeesus puhuu 'yhden hallitsijan hallitsemasta alueesta', jota kutsuu Isäksi ja jota uskonto kutsuu Jumalaksi.

        Onko jokin epäselvää?

        Selitän teille - jälleen kerran.

        Jeeus puhuu siis Isästä, jonka valtakunta muodostuu meistä ja kaikesta mikä on meidän ympärillämme (elollinen ja eloton luonto) ja kaikki siinä tapahtuvat ilmiöt (ei tipu hiskaan päästä Isän tietämättä).

        Hän itse tekee tekoja, jotka meidän käsityksen mukaan rikkovat fysiikan lakeja. Meidän faktoiksi luulemiamme - kuten kävelee veden päällä.

        Noin 100 vuotta sitten tieteessä selvisi, kun mentiin atominytimien tutkinnassa pidemmälle, että mitään faktoiksi luulemiamme luonnonlakeja ei ole olemassakaan - on vain tilastollisia todennäköisyyksiä.

        Toisin sanoen: 99 prosentin varmuudella, jos menet seisomaan vedenpäälle (en tiedä, onko koetta tehty sitten katolisen kirkon noitavainojen, mutta oletaan näin) - takuuvarmasti uppoat, mutta siinä on edelleen olemassa se tilastollinen poikkeama, ja jos et uppoa, et välttämättä ole kuitenkaan noita, joka pitäisi polttaa roviolla, vaan olet se tilastollinen poikkeama.

        Nyt Jeesus on 2000 vuotta sitten väittänyt, että kuka tahansa, jos kuuntelee hänen opetuksensa pystyy hallitsemaan tuon tilastollisen poikkeaman - saa sen aikaiseksi jopa haluamallaan tavalla.

        Tässä ei ole mitään tieteen vastaista, mutta tämä on se opetus, joka haluttiin hävittää ja joka tuhottiin Paavalin syntiopilla, ja jos myöhemmin joku ilmaisi kykyä pystyä hallitsemaan tuota poikkeamaa, niin hänet poltettin roviolla tai jos joku tiedemies ei pysynyt kirkon tieteenopissa, hän joutui giljotiinille kerettiläisenä.

        Tämä on koko jutun perusta, ja minä olen nyt tuolla samalla Jeesuksen puhualla asialla kertomaan tästä taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, ja miten se toimii.

        Ymmärrättekö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitän teille - jälleen kerran.

        Jeeus puhuu siis Isästä, jonka valtakunta muodostuu meistä ja kaikesta mikä on meidän ympärillämme (elollinen ja eloton luonto) ja kaikki siinä tapahtuvat ilmiöt (ei tipu hiskaan päästä Isän tietämättä).

        Hän itse tekee tekoja, jotka meidän käsityksen mukaan rikkovat fysiikan lakeja. Meidän faktoiksi luulemiamme - kuten kävelee veden päällä.

        Noin 100 vuotta sitten tieteessä selvisi, kun mentiin atominytimien tutkinnassa pidemmälle, että mitään faktoiksi luulemiamme luonnonlakeja ei ole olemassakaan - on vain tilastollisia todennäköisyyksiä.

        Toisin sanoen: 99 prosentin varmuudella, jos menet seisomaan vedenpäälle (en tiedä, onko koetta tehty sitten katolisen kirkon noitavainojen, mutta oletaan näin) - takuuvarmasti uppoat, mutta siinä on edelleen olemassa se tilastollinen poikkeama, ja jos et uppoa, et välttämättä ole kuitenkaan noita, joka pitäisi polttaa roviolla, vaan olet se tilastollinen poikkeama.

        Nyt Jeesus on 2000 vuotta sitten väittänyt, että kuka tahansa, jos kuuntelee hänen opetuksensa pystyy hallitsemaan tuon tilastollisen poikkeaman - saa sen aikaiseksi jopa haluamallaan tavalla.

        Tässä ei ole mitään tieteen vastaista, mutta tämä on se opetus, joka haluttiin hävittää ja joka tuhottiin Paavalin syntiopilla, ja jos myöhemmin joku ilmaisi kykyä pystyä hallitsemaan tuota poikkeamaa, niin hänet poltettin roviolla tai jos joku tiedemies ei pysynyt kirkon tieteenopissa, hän joutui giljotiinille kerettiläisenä.

        Tämä on koko jutun perusta, ja minä olen nyt tuolla samalla Jeesuksen puhualla asialla kertomaan tästä taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, ja miten se toimii.

        Ymmärrättekö?

        <<Nyt Jeesus on 2000 vuotta sitten väittänyt, että kuka tahansa, jos kuuntelee hänen opetuksensa pystyy hallitsemaan tuon tilastollisen poikkeaman - saa sen aikaiseksi jopa haluamallaan tavalla.<<

        Tämä on nyt sitten Jeesuksen mukaan se, kun mennään ''sisälle taivasten valtakuntaan'', ja kuinka vaikea sinne oli päästäkään? Kuinka harva se oli keneltä se onnistui? Ja pitikö se joiltakin salata, kun taas toisille Isä oli ilmoittanut? Muistaakseni lapsenmieliset tiesivät sen, oliko niin? Viisailta, viranomaisilta, keinottelijoilta, alkemisteiltä ja poliitikoilta varmasti Isä viisaudessaan oli tämän ainakin salannut?!

        Laittakaa tietoa Raamatusta, että mitä Jeesus sanoi tuohon taivasten valtakunnasta ja sinne menemisestä, niin saadaan verrata tähän.

        Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelman mukaan hän sanoo näin:

        ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa. Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

        Tämä on nyt tuo sama tieteellinen asia, jonka edellä selitän - tuon tilastollisen poikkeaman hallitseminen tietoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Nyt Jeesus on 2000 vuotta sitten väittänyt, että kuka tahansa, jos kuuntelee hänen opetuksensa pystyy hallitsemaan tuon tilastollisen poikkeaman - saa sen aikaiseksi jopa haluamallaan tavalla.<<

        Tämä on nyt sitten Jeesuksen mukaan se, kun mennään ''sisälle taivasten valtakuntaan'', ja kuinka vaikea sinne oli päästäkään? Kuinka harva se oli keneltä se onnistui? Ja pitikö se joiltakin salata, kun taas toisille Isä oli ilmoittanut? Muistaakseni lapsenmieliset tiesivät sen, oliko niin? Viisailta, viranomaisilta, keinottelijoilta, alkemisteiltä ja poliitikoilta varmasti Isä viisaudessaan oli tämän ainakin salannut?!

        Laittakaa tietoa Raamatusta, että mitä Jeesus sanoi tuohon taivasten valtakunnasta ja sinne menemisestä, niin saadaan verrata tähän.

        Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelman mukaan hän sanoo näin:

        ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa. Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

        Tämä on nyt tuo sama tieteellinen asia, jonka edellä selitän - tuon tilastollisen poikkeaman hallitseminen tietoisesti.

        Tämä on nyt Jeesuksen opetusta, ja nyt voivat sitten Paavalin oppilaat kertoa, kun väittävät, ettei Jeesuksen opilla ja Paavalin opetuksilla ole mitään eroa, että missä ja miten tämä yhdistyy Paavalin opetuksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Nyt Jeesus on 2000 vuotta sitten väittänyt, että kuka tahansa, jos kuuntelee hänen opetuksensa pystyy hallitsemaan tuon tilastollisen poikkeaman - saa sen aikaiseksi jopa haluamallaan tavalla.<<

        Tämä on nyt sitten Jeesuksen mukaan se, kun mennään ''sisälle taivasten valtakuntaan'', ja kuinka vaikea sinne oli päästäkään? Kuinka harva se oli keneltä se onnistui? Ja pitikö se joiltakin salata, kun taas toisille Isä oli ilmoittanut? Muistaakseni lapsenmieliset tiesivät sen, oliko niin? Viisailta, viranomaisilta, keinottelijoilta, alkemisteiltä ja poliitikoilta varmasti Isä viisaudessaan oli tämän ainakin salannut?!

        Laittakaa tietoa Raamatusta, että mitä Jeesus sanoi tuohon taivasten valtakunnasta ja sinne menemisestä, niin saadaan verrata tähän.

        Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelman mukaan hän sanoo näin:

        ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa. Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

        Tämä on nyt tuo sama tieteellinen asia, jonka edellä selitän - tuon tilastollisen poikkeaman hallitseminen tietoisesti.

        Miettikääpä kaksi kertaa, että mikä maailma olisi nyt 2000 vuotta myöhemmin, ellei Paavali olisi ottanut pelikenttää haltuun alistavalla syntiopillaan ja vihattavalla ihmiskuvallaan, vaan olisimme opetelleet Jeesuksen oppia?

        Eikä kirkko olisi vaatinut hävitettäväksi Jeeuksen alkuperäisiä sanoja 300-luvulla, eikä olisi polttanut roviolla ihmisiä, jotka osoittivat samoja kykyjä kuin Jeesus ja ei olisi yrittänytkään estää tieteen kehittymistä?

        Meni 2000 vuotta, että pääsimme tieteessä takaisin jo Jeesuksen tietämiin asioihin ja ilmiöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikääpä kaksi kertaa, että mikä maailma olisi nyt 2000 vuotta myöhemmin, ellei Paavali olisi ottanut pelikenttää haltuun alistavalla syntiopillaan ja vihattavalla ihmiskuvallaan, vaan olisimme opetelleet Jeesuksen oppia?

        Eikä kirkko olisi vaatinut hävitettäväksi Jeeuksen alkuperäisiä sanoja 300-luvulla, eikä olisi polttanut roviolla ihmisiä, jotka osoittivat samoja kykyjä kuin Jeesus ja ei olisi yrittänytkään estää tieteen kehittymistä?

        Meni 2000 vuotta, että pääsimme tieteessä takaisin jo Jeesuksen tietämiin asioihin ja ilmiöihin.

        Näin Jeesus sanoi 2000 vuotta sitten:

        <<Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.<<

        Nyt joku on sitten teille keksinyt, että se valtakunta olikin taivaalla, joku toinen ilmeisesti, että se olikin maan alla, koska luterilaisuudessa odotetaan fyysistä ylösnousemusta.

        Mutta kukaan ei kertonut teille, että missä se todella oli ennen kuin tiede sen löysi, vaikka Jeesus oli kertonut sen jo 2000 vuotta sitten, mutta tämä tieto on niissä papereissa, jotka kirkko vaati hävittämään jo 1700 vuotta sitten.

        Ja nyt te olette täysin hukassa kaiken uskonto-oppinne kanssa, ja Päivi Räsänen on menossa selittämään Isän valtakunnan toimimisesta ties mitä mahdollisesti oikeuslaitokseen asti ja Valtakunnan (!) syyttäjäkin kyselee viharikoksen perään.

        Elämme mielenkiintoisia aikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Jeesus sanoi 2000 vuotta sitten:

        <<Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.<<

        Nyt joku on sitten teille keksinyt, että se valtakunta olikin taivaalla, joku toinen ilmeisesti, että se olikin maan alla, koska luterilaisuudessa odotetaan fyysistä ylösnousemusta.

        Mutta kukaan ei kertonut teille, että missä se todella oli ennen kuin tiede sen löysi, vaikka Jeesus oli kertonut sen jo 2000 vuotta sitten, mutta tämä tieto on niissä papereissa, jotka kirkko vaati hävittämään jo 1700 vuotta sitten.

        Ja nyt te olette täysin hukassa kaiken uskonto-oppinne kanssa, ja Päivi Räsänen on menossa selittämään Isän valtakunnan toimimisesta ties mitä mahdollisesti oikeuslaitokseen asti ja Valtakunnan (!) syyttäjäkin kyselee viharikoksen perään.

        Elämme mielenkiintoisia aikoja.

        Ne, jotka ymmärtävät nyt, että mistä minä puhun, he pystyvät seuraamaan Päivi Räsäseen liittyvää näytöstä ja koko uskontokeskustelua ja kirkon tilannetta sekä valtakunnan syyttäjän toimintaa aivan toiselta tasolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne, jotka ymmärtävät nyt, että mistä minä puhun, he pystyvät seuraamaan Päivi Räsäseen liittyvää näytöstä ja koko uskontokeskustelua ja kirkon tilannetta sekä valtakunnan syyttäjän toimintaa aivan toiselta tasolta.

        Ja jos on vielä jotakin epäselvää tai kysyttävää, niin kysykää.


    • Anonyymi

      Ammattivalehtelijoita tullut tänne väärentämään Paavalin oppeja.

      • Anonyymi

        No niin, alahan sitten oikomaan näitä 'väärennöksiä' - sillähän tästä selvitään. Pelkkä huutelu ei todista mitään.


    • Anonyymi

      Jeesus tosiaan lähetti Paavalin edustamaan itseään eli mitä Paavali niin sitä Jeesus. Paavali oli vain Pyhän Hengen kautta Jeesuksen lähettiläs. Siksi Paavalin kirjeet on kanonisoitu Raamattuun ...

      "1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
      4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän.""


      Ja Paavali sai sitten Pyhän Hengen kun Ananias rukoili hänen puolestaan tähän tyyliin ....


      Ap. t. 9:17

      Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".


      Tähän ei voi sanoa että Aaaaammmmeeeeen :)

      • Anonyymi

        Tapahtui noin vuonna 55.

        Apostolien teot:

        <<19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"

        Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."

        Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?"

        He vastasivat: "Johanneksen kasteella.

        Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."

        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.<<


      • Anonyymi

        <<Apostolien tekojen alussa viitataan aiemmin kirjoitettuun evankeliumiin, ja osoitetaan, että Apostolien teot on kirjoitettu ikään kuin jatko-osaksi. Kirjat ovat saattaneet olla alun perin yksi teos, mutta niiden erottaminen on tapahtunut ennen yhtään säilynyttä käsikirjoitusta.

        Luukas ei kuitenkaan käyttänyt teoksesta nimeä "Apostolien teot", nimi on annettu sille myöhemmin. Teoksessa ei kuitenkaan kerrota kaikkien apostolien teoista, vaan siinä keskitytään alussa Pietariin, ja myöhemmin Paavaliin. Apostoli Johannes mainitaan ainoastaan kolme kertaa, ja hänen veljensä Jaakob kerran. Opetuslapsiin viitataan kuitenkin usein yhtenä joukkona.

        Luukas ei kuitenkaan käyttänyt teoksesta nimeä "Apostolien teot", nimi on annettu sille myöhemmin. Teoksessa ei kuitenkaan kerrota kaikkien apostolien teoista, vaan siinä keskitytään alussa Pietariin, ja myöhemmin Paavaliin. Apostoli Johannes mainitaan ainoastaan kolme kertaa, ja hänen veljensä Jaakob kerran. Opetuslapsiin viitataan kuitenkin usein yhtenä joukkona.

        Kaikki tutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että Apostolien teot on kyvykkään kirjoittajan kirjoittama, ja että hän on pysynyt tarkasti suunnitelmassaan kirjan sisällöstä. Apostolien teot on luonnollinen jatko Luukkaan evankeliumille. Evankeliumi kuvasi järjestyksessä Jeesuksen elämän tapahtumat, ennustellen Taivaiden valtakunnan tuloa Pyhässä Hengessä.

        Apostolien teot alkaa Pyhän Hengen saapumisella seurakunnan keskuuteen, ja pyrkii osoittamaan, että apostolit toimivat Pyhän Hengen ohjauksessa. Kerronta haluaa painottaa jumalallisen osuutta tapahtumissa ihmisten osuuden lisäksi. Pyhä Henki esiintyy teoksessa ohjaavana ja energiaa antavana voimana, kun apostolit taistelevat pahan voimia vastaan.

        Kirjoittajaa on pidetty Paavalin matkakumppanina, koska hän kirjoittaa ajoittain me-muodossa. Toisaalta kirjoittaja katoaa aj19oittain näyttämöltä ja jatkaa minä-muodossa. Kirjoittaja ei kerro mitään itsestään tai toimistaan matkakumppanina. Apostolien teoissa ei ole suoria merkkejä, että kirjoittaja olisi henkilökohtaisesti tuntenut Paavalin.[3]<<

        Lähde: wikipedia

        Eli nimenä kuuluisi olla Paavalin teot pikemminkin kuin apostolien teot, koska kertoo vain Paavalista ja Pietarista. Kannattaa tutustua wikipedian sivuun.

        No joka tapauksessa apostolien tekojen 19 luvun kertomus Paavalin kastamisesta ja vasta tuolloin tulleesta Pyhä henki -ilmauksesta opetuslapsille, pyyhkäisee kaiken tekstin totuuden olemattomiin.

        Mutta tämähän on vain sitä samaa jatkumoa Paavalin satuilulle, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Apostolien tekojen alussa viitataan aiemmin kirjoitettuun evankeliumiin, ja osoitetaan, että Apostolien teot on kirjoitettu ikään kuin jatko-osaksi. Kirjat ovat saattaneet olla alun perin yksi teos, mutta niiden erottaminen on tapahtunut ennen yhtään säilynyttä käsikirjoitusta.

        Luukas ei kuitenkaan käyttänyt teoksesta nimeä "Apostolien teot", nimi on annettu sille myöhemmin. Teoksessa ei kuitenkaan kerrota kaikkien apostolien teoista, vaan siinä keskitytään alussa Pietariin, ja myöhemmin Paavaliin. Apostoli Johannes mainitaan ainoastaan kolme kertaa, ja hänen veljensä Jaakob kerran. Opetuslapsiin viitataan kuitenkin usein yhtenä joukkona.

        Luukas ei kuitenkaan käyttänyt teoksesta nimeä "Apostolien teot", nimi on annettu sille myöhemmin. Teoksessa ei kuitenkaan kerrota kaikkien apostolien teoista, vaan siinä keskitytään alussa Pietariin, ja myöhemmin Paavaliin. Apostoli Johannes mainitaan ainoastaan kolme kertaa, ja hänen veljensä Jaakob kerran. Opetuslapsiin viitataan kuitenkin usein yhtenä joukkona.

        Kaikki tutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että Apostolien teot on kyvykkään kirjoittajan kirjoittama, ja että hän on pysynyt tarkasti suunnitelmassaan kirjan sisällöstä. Apostolien teot on luonnollinen jatko Luukkaan evankeliumille. Evankeliumi kuvasi järjestyksessä Jeesuksen elämän tapahtumat, ennustellen Taivaiden valtakunnan tuloa Pyhässä Hengessä.

        Apostolien teot alkaa Pyhän Hengen saapumisella seurakunnan keskuuteen, ja pyrkii osoittamaan, että apostolit toimivat Pyhän Hengen ohjauksessa. Kerronta haluaa painottaa jumalallisen osuutta tapahtumissa ihmisten osuuden lisäksi. Pyhä Henki esiintyy teoksessa ohjaavana ja energiaa antavana voimana, kun apostolit taistelevat pahan voimia vastaan.

        Kirjoittajaa on pidetty Paavalin matkakumppanina, koska hän kirjoittaa ajoittain me-muodossa. Toisaalta kirjoittaja katoaa aj19oittain näyttämöltä ja jatkaa minä-muodossa. Kirjoittaja ei kerro mitään itsestään tai toimistaan matkakumppanina. Apostolien teoissa ei ole suoria merkkejä, että kirjoittaja olisi henkilökohtaisesti tuntenut Paavalin.[3]<<

        Lähde: wikipedia

        Eli nimenä kuuluisi olla Paavalin teot pikemminkin kuin apostolien teot, koska kertoo vain Paavalista ja Pietarista. Kannattaa tutustua wikipedian sivuun.

        No joka tapauksessa apostolien tekojen 19 luvun kertomus Paavalin kastamisesta ja vasta tuolloin tulleesta Pyhä henki -ilmauksesta opetuslapsille, pyyhkäisee kaiken tekstin totuuden olemattomiin.

        Mutta tämähän on vain sitä samaa jatkumoa Paavalin satuilulle, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa.

        Ai niin, vain Paavali ja Pietari, ja Pietari jätti meille 2. kirjeessään viestin, että antakaa Luciferin paistaa sydämiinne, ja hän oli tiivis Paavalin matkakumppani, joka kolmasti kielsi Jeesuksen ennen kuin kukko oli laulanut. Ja Jeesus itse jätti ikään kuin johtotähtenä hänelle 'taivasten valtakunna avaimet', jotta tiedämme, että mihin tuo tie vie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, vain Paavali ja Pietari, ja Pietari jätti meille 2. kirjeessään viestin, että antakaa Luciferin paistaa sydämiinne, ja hän oli tiivis Paavalin matkakumppani, joka kolmasti kielsi Jeesuksen ennen kuin kukko oli laulanut. Ja Jeesus itse jätti ikään kuin johtotähtenä hänelle 'taivasten valtakunna avaimet', jotta tiedämme, että mihin tuo tie vie.

        Ja tämä myös todisteiden kera Raamatusta - siis edellä - eikä hetkeäkään vain pelkällä uskolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä myös todisteiden kera Raamatusta - siis edellä - eikä hetkeäkään vain pelkällä uskolla.

        Mutta, mutta... hyvin teki Pietari, kun lyöttäytyi Paavalin matkakumppaniksi kertoakseen meille, että mistä oli kyse.

        Ilman Pietaria emme ehkä tietäisi totuutta tänä päivänäkään. Edellä on Jeesuksen ja Pietarin keskustelu, johon papyruskääröön ei ihmisen käsi ollut koskenut 1700 vuoteen, kun se löytyi Egyptin autiomaahan haudatusta, sinetöidystä saviruukusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, mutta... hyvin teki Pietari, kun lyöttäytyi Paavalin matkakumppaniksi kertoakseen meille, että mistä oli kyse.

        Ilman Pietaria emme ehkä tietäisi totuutta tänä päivänäkään. Edellä on Jeesuksen ja Pietarin keskustelu, johon papyruskääröön ei ihmisen käsi ollut koskenut 1700 vuoteen, kun se löytyi Egyptin autiomaahan haudatusta, sinetöidystä saviruukusta.

        Varmaan sinä sen olit sinetöinytkin eikö niin, muitelehan vaan niin sieltä s epullahtaa mieleen se päivä kun hiersit pihkaa sinetillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sinä sen olit sinetöinytkin eikö niin, muitelehan vaan niin sieltä s epullahtaa mieleen se päivä kun hiersit pihkaa sinetillä.

        Mitä pihkaa hiersin - ei se mitään pihkaa ollut, vaan sinettivahaa. Höh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pihkaa hiersin - ei se mitään pihkaa ollut, vaan sinettivahaa. Höh.

        Miten, sinä ihminen kuvittelet, että näitä asioita edes muuten pystyisi hoitamaan??

        Sitä on loikittava ajassa etuperin ja takaperin laittamassa papereita ja asioita talteen, ja sitten kun aika on sopiva, on mentävä kaivamaan ne taas esiin - sitten on löydettävä vielä sieltä ajasta sopivat ihmiset niitä hoitamaan ja käsittelemään.

        Ei se helppoa ole - ihan esimerkkinä vaikkapa Suomen kansan kultaharkot! Olistko tiennyt, että sellaisia on edes olemassa? Olisikot osannut niitä edes kaivata? Niiden löytämisessä vasta olikin työtä. Ajatte: 52 tuhatta kiloa kultaa! Noh, kolme tonnia puuttuu, mutta hyvä näinkin.

        <<Suomen Pankki tarkastaa jatkossa kultavarantonsa säännöllisesti

        Suomen Pankilla on valuuttavarannossa noin 49 tonnia kultaa. Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen kertoi Yle TV1:n Ykkösaamussa, että tulevaisuudessa useissa keskuspankeissa säilytettävää kultaa valvotaan tarkemmin.

        – Olemme päättäneet, että tulemme lähivuosina säännöllisesti tarkastamaan kultavarannot, Liikanen sanoi.

        Talous22.3.2014<<

        YLE-uutiset

        Huomaa: jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pihkaa hiersin - ei se mitään pihkaa ollut, vaan sinettivahaa. Höh.

        Marian evankeliumi 8. kappale käsittelee sielua ja sielunelämää, joka Raamatussa on hieman sivuosassa 22) .... " tietämättömyys on kuollut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marian evankeliumi 8. kappale käsittelee sielua ja sielunelämää, joka Raamatussa on hieman sivuosassa 22) .... " tietämättömyys on kuollut"

        Sielu ja sielunelämä on tosiaan Raamatussa sivussa, mutta jokin aika sitten keskusteltiin, että Pyhä henki leikkaa sielun irti - oli tieto Paavalin sanoista, että se on Jumalalle jopa vastenmielinen. En muista tuota Raamatun kohtaa, enkä ketjua, jossa siitä keskusteltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu ja sielunelämä on tosiaan Raamatussa sivussa, mutta jokin aika sitten keskusteltiin, että Pyhä henki leikkaa sielun irti - oli tieto Paavalin sanoista, että se on Jumalalle jopa vastenmielinen. En muista tuota Raamatun kohtaa, enkä ketjua, jossa siitä keskusteltiin.

        <<Kirjoitus on nimetty Marian evankeliumiksi. Monesti on esitetty, että evankeliumi olisi Magdalan Marian nimiin laitettu evankeliumi, ja siksi se tunnetaan joskus tällä nimellä. Kirjoitus ei kuitenkaan mainitse hänen toista nimeään, ja periaatteessa kyseessä voisi olla kuka tahansa Uuden testamentin kuudesta muusta Mariasta. Kirkkoisiltä on säilynyt viittauksia Marian evankeliumin nimellä kulkeneeseen teokseen 200-luvulta.

        Kirjoituksen hankki Dr. Rheinhardt Kairossa vuonna 1896. Kirjoitus julkaistiin kuitenkin vasta vuonna 1955 sen jälkeen kun Nag Hammadin kirjasto oli löydetty. Muista Berliinin koodeksin kirjoituksista löydettiin kopiot myös Nag Hammadista, mutta ei Marian evankeliumista. Näin Akhmimista löydetty versio on kirjoituksen ainoa tunnettu kopio. Kirjoitusten samankaltaisuuden vuoksi Marian evankeliumi julkaistaan kuitenkin usein yhdessä Nag Hammadin tekstien kanssa.

        Katkelmallinen kirjoitus on säilynyt kahtena 200-luvulta olevana kreikankielisenä katkelmana ja pidempänä 400-luvulta peräisin olevana koptinkielisenä käännöksenä kreikankielisestä alkutekstistä. Kirjoituksessa on 18 sivua, mutta kopiosta puuttuvat sivut 1-6 ja 11-14. Myöhemmässä, 400-luvun versiossa naisopetuslapsen asemaa on puolusteltu enemmän, mikä osoittaa, että kristinuskon suhtautuminen naisiin muuttui 200-luvulta 400-luvulle tultaessa.<<

        Lähde: wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Kirjoitus on nimetty Marian evankeliumiksi. Monesti on esitetty, että evankeliumi olisi Magdalan Marian nimiin laitettu evankeliumi, ja siksi se tunnetaan joskus tällä nimellä. Kirjoitus ei kuitenkaan mainitse hänen toista nimeään, ja periaatteessa kyseessä voisi olla kuka tahansa Uuden testamentin kuudesta muusta Mariasta. Kirkkoisiltä on säilynyt viittauksia Marian evankeliumin nimellä kulkeneeseen teokseen 200-luvulta.

        Kirjoituksen hankki Dr. Rheinhardt Kairossa vuonna 1896. Kirjoitus julkaistiin kuitenkin vasta vuonna 1955 sen jälkeen kun Nag Hammadin kirjasto oli löydetty. Muista Berliinin koodeksin kirjoituksista löydettiin kopiot myös Nag Hammadista, mutta ei Marian evankeliumista. Näin Akhmimista löydetty versio on kirjoituksen ainoa tunnettu kopio. Kirjoitusten samankaltaisuuden vuoksi Marian evankeliumi julkaistaan kuitenkin usein yhdessä Nag Hammadin tekstien kanssa.

        Katkelmallinen kirjoitus on säilynyt kahtena 200-luvulta olevana kreikankielisenä katkelmana ja pidempänä 400-luvulta peräisin olevana koptinkielisenä käännöksenä kreikankielisestä alkutekstistä. Kirjoituksessa on 18 sivua, mutta kopiosta puuttuvat sivut 1-6 ja 11-14. Myöhemmässä, 400-luvun versiossa naisopetuslapsen asemaa on puolusteltu enemmän, mikä osoittaa, että kristinuskon suhtautuminen naisiin muuttui 200-luvulta 400-luvulle tultaessa.<<

        Lähde: wikipedia

        <<Maria Magdalenan evankeliumi

        Alkukristillisyys ei ollut aivan sitä, millaiseksi meidän kuvamme J.Kristuksen seuraajien opetuksesta on muodostunut. Itseasiassa tämän kuvan ovat luoneet alkukristillisyyden vastustajat, kirkkoisät jotka kirjarovioiden ja toisinajattelijoiden eristämisen avulla muokkasivat kristillistä lahkoista Rooman valtakunnan valtiouskonnoksi sopivaa, eikä tämän formaattiin istunut rahanvaihtajien pöytien kaataminen tai käsitykset, että "ei ole orjia eikä isäntiä".

        Noin vuonna 200 jKr. etelä-egyptiläisen Pachomiuksen luostarin munkit olivat ilmeisesti saaneet ankaran käskyn siivota kirjastonsa "kerettiläisyydestä". Joku tuntematon, ehkä sensori itse, keräsi 52 gnostilaista evankeliumia ja muuta tekstiä, sulki ne saviruukkuun ja piilotti erämaahan. 1600 vuotta myöhemmin tämä aikapommi laukesi.

        Elaine PagelsTämä kätkö, joka nyt tunnetaan Nag Hammadin kokoelmana, löydettiin 1945, mutta kesti vielä vuoteen 1979 ennenkuin tutkija Elaine Pagelsin kirja toi ne suuren yleisön tietoisuuteen. Myöhään tai varhain, peruuttamaton oli tapahtunut. Gnostilaiset, jotka kirkkoisien ankaran kiivailun säestäminä oli sysätty historian hämärään määritelminään vain vihollistensa raivokas disinformaatio olivat nyt saaneet äänensä kuuluviin.

        "Gnosis", tieto kreikankielellä, viittaa varhaiskristilliseen käsitykseen yksilön kontaktista jumalalliseen ilman välittäjää, kirkon hierarkiaa, "tiedon" -gnosiksen- kautta. Gnostilaisten mukaan "korkeampi eli jumalallinen mystinen totuus on kenen tahansa saavutettavissa uskonnon harjoittamisen ja moraalisen elämän kautta." (Riane Eisler: Malja ja miekka, s.170)

        Pyhää byrokratiaa rakenteleville piispoille tämä oli yhtä suuri kauhistus, kuin naisten toimiminen papillisissa tehtävissä seurakunnissa.<<

        Tässä koottua taustatietoa eräältä sivustolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Maria Magdalenan evankeliumi

        Alkukristillisyys ei ollut aivan sitä, millaiseksi meidän kuvamme J.Kristuksen seuraajien opetuksesta on muodostunut. Itseasiassa tämän kuvan ovat luoneet alkukristillisyyden vastustajat, kirkkoisät jotka kirjarovioiden ja toisinajattelijoiden eristämisen avulla muokkasivat kristillistä lahkoista Rooman valtakunnan valtiouskonnoksi sopivaa, eikä tämän formaattiin istunut rahanvaihtajien pöytien kaataminen tai käsitykset, että "ei ole orjia eikä isäntiä".

        Noin vuonna 200 jKr. etelä-egyptiläisen Pachomiuksen luostarin munkit olivat ilmeisesti saaneet ankaran käskyn siivota kirjastonsa "kerettiläisyydestä". Joku tuntematon, ehkä sensori itse, keräsi 52 gnostilaista evankeliumia ja muuta tekstiä, sulki ne saviruukkuun ja piilotti erämaahan. 1600 vuotta myöhemmin tämä aikapommi laukesi.

        Elaine PagelsTämä kätkö, joka nyt tunnetaan Nag Hammadin kokoelmana, löydettiin 1945, mutta kesti vielä vuoteen 1979 ennenkuin tutkija Elaine Pagelsin kirja toi ne suuren yleisön tietoisuuteen. Myöhään tai varhain, peruuttamaton oli tapahtunut. Gnostilaiset, jotka kirkkoisien ankaran kiivailun säestäminä oli sysätty historian hämärään määritelminään vain vihollistensa raivokas disinformaatio olivat nyt saaneet äänensä kuuluviin.

        "Gnosis", tieto kreikankielellä, viittaa varhaiskristilliseen käsitykseen yksilön kontaktista jumalalliseen ilman välittäjää, kirkon hierarkiaa, "tiedon" -gnosiksen- kautta. Gnostilaisten mukaan "korkeampi eli jumalallinen mystinen totuus on kenen tahansa saavutettavissa uskonnon harjoittamisen ja moraalisen elämän kautta." (Riane Eisler: Malja ja miekka, s.170)

        Pyhää byrokratiaa rakenteleville piispoille tämä oli yhtä suuri kauhistus, kuin naisten toimiminen papillisissa tehtävissä seurakunnissa.<<

        Tässä koottua taustatietoa eräältä sivustolta.

        Niin, tuolla Marian evankeliumissa nyt tulee esille tuo sama, josta edellä puhun - kvanttifysiikkaan sopiva - taivasten valtakunta, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Se koostuu kaikesta materiasta - elottomasta ja elolisesta - ympärillämme, joka kvanttifysiikan mukaan on jatkuvssa vuorovaikutuksessa keskenään hiukkastasolla.

        Tätä kutsutaan tietoisuuden suureksi älylliseksi yhtenäiskentäksi, mutta tietoisuus ei ole sitä mitä arkikielellä käsitetään tietoisuudeksi - mutta tieteen mukaan, se joka tapauksessa, on eri tasoisena tietoisuutena kaikessa mikä muodostuu atomeista ja näistä atomeista sitten muodostuu tuo kenttä, johon älyllinen tietoisuus virtaa jostakin taustalta

        <<Vapahtaja sanoi: "Kaikki luonnollinen, kaikenmuotoiset asiat, kaikki luotu on olemassa toistensa kanssa ja toisissaan, ja tulee ymmärretyksi omien juuriensa kautta, koska asioiden olemus on purettu yksin niiden olemuksen ja alkuperän kautta (dissolved into the roots of its nature alone). Ne joilla on korvat, kuulkoot. (myös Matt. 11:15, etc.)<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuolla Marian evankeliumissa nyt tulee esille tuo sama, josta edellä puhun - kvanttifysiikkaan sopiva - taivasten valtakunta, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Se koostuu kaikesta materiasta - elottomasta ja elolisesta - ympärillämme, joka kvanttifysiikan mukaan on jatkuvssa vuorovaikutuksessa keskenään hiukkastasolla.

        Tätä kutsutaan tietoisuuden suureksi älylliseksi yhtenäiskentäksi, mutta tietoisuus ei ole sitä mitä arkikielellä käsitetään tietoisuudeksi - mutta tieteen mukaan, se joka tapauksessa, on eri tasoisena tietoisuutena kaikessa mikä muodostuu atomeista ja näistä atomeista sitten muodostuu tuo kenttä, johon älyllinen tietoisuus virtaa jostakin taustalta

        <<Vapahtaja sanoi: "Kaikki luonnollinen, kaikenmuotoiset asiat, kaikki luotu on olemassa toistensa kanssa ja toisissaan, ja tulee ymmärretyksi omien juuriensa kautta, koska asioiden olemus on purettu yksin niiden olemuksen ja alkuperän kautta (dissolved into the roots of its nature alone). Ne joilla on korvat, kuulkoot. (myös Matt. 11:15, etc.)<<

        Noin yleisesti ottaen en pidä tarpeesta luokitella, tai siis jakaa asioita, tietoa gnostilaisiksi ja ei gnostilaisiksi - kyse on pikemminkin siitä, että miten ilmiöitä tai asioita kuvataan sanoin, maalataan sanoilla - kuten tuossa tekstissä käsitettä 'sielu' - se ei muuta itse asiaa tai ilmiöitä mihinkään.

        Sanotaan Jeesuksen ilmestyneen Magdalan Marialle kuolemansa jälkeen ja antaneen hänelle lisää tietoa - ja itse näyn näkeminenkin jo kuvataan gnostilaiseksi tapahtumaksi.

        Gnosis siis tarkoittaa tietoa. Perehdyn tuohon sielu-asiaan paremmin, kun on aikaa.


    • Anonyymi

      Kumma ettei luterilainen kirkko puutu kaikkeen siihen valhetietoon, jota täällä levitetään.

      • Anonyymi

        Voit vaikka saman tien kertoa, että mikä täällä on valhetietoa, kiitän! Muuten se sitten totuuttavasstaavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit vaikka saman tien kertoa, että mikä täällä on valhetietoa, kiitän! Muuten se sitten totuuttavasstaavaksi.

        No, kuten tiedämme ja olemme havainneet, niin mitään valhetietoa ei täällä ole, eikä tämä huutelija pysty mitään toiseksi edes muuttamaan. Totuus kun ei pala tulessakaan.


    • Anonyymi

      Marian evankeliumissa häiritsee termit, jotka ovat uskonnosta peräisin - Kristus, Vapahtaja ja Ihmisen Poika sekä sana 'armo', jonka saisi Kristuksen kautta. Myös sana 'synti'. Ovat teemoja, jotka eivät liittyy Jeesuksen sieluoppiin (yhteisnimitys filosofialle, psykologialle ja metafysiikalle), Jeesuksen ajan tieteelle, jotka ovat myöhemmin jakautuneet eri nimisiksi tieteenaloiksi.

      Tuohon aikaan pyrittiin löytämään vielä ajattelun kokonaisuus, kokoaminen, ei hajoittaminen, joka varsinkin nykyaikana on suorastaan päivän sana.

      <<Missä on mieli, siellä on sinun rohkaisusi.' ... näkeekö hän joka näkee näyn sen sielun vai hengen kautta?' 'Hän näkee sen sielun, ei hengen, kautta, mutta mieli joka (on) kahden välissä - tämä on (se mikä) näkee näyn...'.<<

      Lyhennettynä Marian evankeliumista katkelma.

      Vastaavasta tilanteesta - kauan ennen kuin nämä papyrukset ovat löytyneet, sanoi katolinen, pyhäksi julistettu. nunna Teresa Cepeda Y Ahumada, että näkyjä ei katsota niin kuin oikeilla silmillä, vaan ne nähdään kuin sielun silmin. Teresasta tiededään mm. että hän pystyi levitoimaan (sama kuin Jeesuksen veden päällä kävely), ja hän olikin syytettynä noituudesta, ja joutui kirjoittamaan kokemuksistaan kirjan inkvisitiolle (on myös suomennettu nimellä Elämäni, suom. Seppo A. Teinonen). Teresa vältti kuitenkin rovion ja uhkarohkeudessaan ryhtyi tuossa kirjassa myös nuhtelemaan kuten myös opettamaan näitä Pyhiä Isiä, jotka olivat tuomitsemassa hänet.

      Teresa oli mystikko ja sanotaan, että hän on yksi niistä henkilöistä, jotka ovat itsenäisesti pystyneet toistamaan Jeesuksen ajatuksia ja sanoja, jo kauan ennen kuin nämä todelliset papyrukset ja Jeesuksen ajatukset ovat edes löytyneet.

      Mutta Marian evankeliumista ... Idea on se, että alhaiset tunteet vetävät ihmistä puoleensa - yhtä hyvin alhaisuus, negatiivisuus; viha, kauna, katkeruus, ahneus jne., mutta myös ylemmyyden tunteet - esimerkkinä vaikkapa kunnianhimo, jota ' himo' sanasta huolimatta yleensä pidetään positiivisena asiana.

      Ihminen ei tiedosta alhaisia tunteitaan - kuka meistä myöntää olevansa kaunainen ihminen tai vaikkapa ahne, mutta me näemme helposti nuo tunteet toisissa ihmisissä. Itsellemme me selitämme kaiken parhain päin. Sielu tuntee ihmisen, mutta sillä ei ole 'puhekykyä', sielu on 'sanaton', sielu viestii omantunnon kautta, kun taas alhaisilla tunteilla on ilmiömäisen hyvä 'puhekyky' ja selitystarve, että miksi ihminen tarvitsee mitäkin uutta milloinkin - shoppailijat varmasti tietävät tämän asian oikein hyvin. Sielu siellä sitten vähän saattaa häiritä hyvää oloa omantunnon pistoksena.

      Tältä tämä kuulostaa maalattuna Marian evankeliumissa sanoilla:

      <<...ja Himo sanoi, 'en nähnyt sinun alenevan, mutta nyt näen sinun ylenevän. Miksi valehtelet, koska sinä kuulut minulle?' Sielu vastasi ja sanoi: 'Minä näin sinut. Sinä et voi nähdä minua etkä tunnistaa minua. Minä vaatetan sinut, etkä tunne minua.' Kun se oli sanonut tämän, se poistui suurella riemulla.

      Jälleen he tulivat kolmanteen voimaan, jota kutsutaan tietämättömyydeksi. Se (voima) puhutteli sielua sanoen: 'Mihin olet menossa? Pahuuteen olet sidottu. Mutta olet sidottu; älä siis tuomitse!' (myös Matt. 7:11) Ja sielu sanoi, 'Miksi tuomitset minut vaikka en ole tuominnut? Olin sidottu vaikka en ollut sitonut. Minua ei oltu tunnistettu. Mutta olin tunnistanut että Kaikki tulevat vapautumaan, sekä maalliset (asiat) että taivaalliset.'

      Kun sielu on ohittanut kolmannen voiman, se meni ylöspäin ja näki neljännen voiman, (joka) otti seitsemän muotoa. Ensimmäinen muoto on pimeys, toinen himokkuus, kolmas on tietämättömyys, neljäs on kuoleman kiihoittuminen, viides on lihan valtakunta,<<

      Ja sitten jo päästään vihan seitsemään voimaan - vaikeaksi menee, enkä kyllä tunnista Jeesusta näistä sanoista - alhaisten tunteiden ideasta kyllä, joiden voittaminen on koko hänen opetuksensa ydin matkalla takaisin paratiisiin.

      Kokonaisuutena tarinasta tulee mieleen zeniläinen härkäpaimen -tarina ihmisen kehittymisestä henkisesti.

      Härkä ja paimen - matka ihmisyyden ytimeen

      https://siivola.org/markku/krit/itselleen_naurava_uskonto.html#bull

      • Anonyymi

        Markku Siivola on tunnettu psykiatrian erikoislääkäri, joka on pitänyt mm. unikouluja ja ko. tarina on hänen sivustoltaan Päättymätön matka - vain järki voi tulla johtopäätökseen, että järki ei riitä.

        Lähtekää päättymättömälle matkalle:

        https://www.siivola.org/markku/index.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markku Siivola on tunnettu psykiatrian erikoislääkäri, joka on pitänyt mm. unikouluja ja ko. tarina on hänen sivustoltaan Päättymätön matka - vain järki voi tulla johtopäätökseen, että järki ei riitä.

        Lähtekää päättymättömälle matkalle:

        https://www.siivola.org/markku/index.html

        Mutta ei kaiken kattava filosofointi sielun maisemissa missään nimessä pääty Marian evankeliumiin, vaan jo - samoin tuolloin - 2000 vuoden takaa on synti- ja sieluoppia pohtinut Filon Aleksandrialainen, jonka näen syynä siihen, että miksi Paavali on opissaan päätynyt poistamaan koko ongelmallisen sielun pelkkähän haittana ihmiselle.

        Ja tässä Filon ajattelussa näen enemmän Jeesuksen opetuksen ideaa.Koitan poimia tuosta Filon ajattelusta sitä pääpointtia (lähde: wikipedia, Filon Aeksandrialainen).

        Hän jakaa ihmisen sieluun ja fyysiseen ruumiseen. Fyysinen ruumis on sielun asunto aistien kautta, ja vaarana on se, että sielu näiden aistien kautta omistautuu liikaa nautinnoille, mikä lopulta johtoaa sietämättömään elämään ja tyhjyyden tunteeseen.

        Sielu on ärtynyt, irrationaalisten (järjenvastaisten) impulssien kiihottama ja levoton, jolloin sisäinen tyhjyys tuottaa jatkuvaa halua.

        Lopputuloksena on moraalisen halpamaisuuden tila, velvollisuuden tunteet katoaminen ja sielun korruptoituminen.

        Ei ole yhtään ehjää sielun osaa, joka voisi enää parantaa kokonaisuuden.

        Seurauksena Filon näkee täydellisen tietämättömyyden ja arvostelukykyn menettämisen, jolloin kaikki maalliset arvot nousevat henkisiä arvoja tärkeämmiksi kuten raha, ja ne alkavat johtaa ihmistä.

        Jäljellä olevat älylliset lahjat käytetään enää vain kierouttamalla sanoja ja tuhoamalla totuus.

        Hän ottaa avuksi - pelastukseksi - kääntymisen hyveiden puoleen, jotka saavutetaan opettamalla ja harjoittelemalla, joskin hän katsoo moraalin olevan ennen hyveitä, joten hyve saavutetaan ikään kuin kypsyvä hedelmä, eikä vain kovan työn tuloksena.

        " Eedenin puutarha oli Filonille "Jumalan viisaus" ja myös "Jumalan Logos" ja "hyve". Perustavin hyve oli hyvyys, ja siitä seurasivat neljä kardinaalihyvettä — käytännöllinen viisaus, rohkeus, oikeamielisyys ja kohtuullisuus."

        Koska Filon etsi uskonnosta kaiken etiikan ja moraalin perustaa, niin tämä vastaa mielestäni täysin Jeesuksen opetuksia.

        Paavalista:

        Millaiseksi Paavali loi meille kirkon avulla kristinuskon? Hän kiittää kirjeessään roomalaisille (luku 7), että kiitos Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme (kuoleman) kautta, nyt voi mielellä palvella Jumalaa ja ruumiilla palvella synninlakia.

        Ennen tätä hän kertoo, että hän ei tee sitä hyvää mitä haluaisi, vaan sitä pahaa mitä ei halua ja mitä vihaa, mutta nyt enää se ei ole hän, joka sitä pahaa tekee, vaan synti, joka hänessä asuu.

        Sielu olisikin erittäin vaikeassa tilanteessa tässä Paavalin kuvaamassa uskonto-opin muodossa ja ihmiskuvassa, joten sen poistaminen tästä opista on ilman muuta ollut järkevä ratkaisu.


      • Anonyymi

        Tässä on kolme osaa; mieli, sielu ja henki. Ja 'näkeminen' ei tapahdu hengen kautta (vrt. pyhä henki-termi) vaan mielen kautta.

        <<Missä on mieli, siellä on sinun rohkaisusi.' ... näkeekö hän joka näkee näyn sen sielun vai hengen kautta?' 'Hän näkee sen sielun, ei hengen, kautta, mutta mieli joka (on) kahden välissä - tämä on (se mikä) näkee näyn...'.<<

        Miettikääpä suomen kielistä sanaa 'mielitietty'. Eikö sovikin hyvin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kolme osaa; mieli, sielu ja henki. Ja 'näkeminen' ei tapahdu hengen kautta (vrt. pyhä henki-termi) vaan mielen kautta.

        <<Missä on mieli, siellä on sinun rohkaisusi.' ... näkeekö hän joka näkee näyn sen sielun vai hengen kautta?' 'Hän näkee sen sielun, ei hengen, kautta, mutta mieli joka (on) kahden välissä - tämä on (se mikä) näkee näyn...'.<<

        Miettikääpä suomen kielistä sanaa 'mielitietty'. Eikö sovikin hyvin?

        Mielitietty - mielessä tiedetty.

        Viimeisimpiä (minun tietämiäni) tietoa koskevia tieteellisiä tutkimuksia on päätynyt johtopäätökseen, että vain intuitiivinen tietäminen on oikea tietämisen laji - mielessä tietäminen ja tunteminen.

        Toisin sanoen, kun psykologiassa puhutaan 'viisaan mielen tilasta', kyse on tilasta, jossa tiedetään tietämällä ja tiedetään tuntemalla

        Näky edellä olevan - Jeesuksen antaman näyn mukaan - on mielessä tietämistä ja näkemistä - näkemistä sielun silmin Teresan mukaan. Tämä ei ole este siihen, etteikö kuva voisi piirtyä myös verkkokalvoille aivan konkreettisesti, mutta siinä on tietysti vaarana sotkea näkemänsä aistiharhaan, jonka on voinut aiheutta myös jokin stimulantti (mm. lääkkeet, alkoholi, huumeet) tai vaikkapa aivosairaus.

        Tämän vuoksi on tiedettävä myös tietämällä niin, että syntyy viisas mieli.


    • Anonyymi

      Kertokaa uskovaiset, jotka tunnette Paavalin tekstejä, että minklaista sieluoppia Paavali opettaa. Edellä on Filon Aleksandrialaisen oppia, mutta se ei ole samaa kuin Paavalin oppi, vaikka nämä elivät liki samaan aikaan. Mitä Paavali sanoo sielusta?

      • Anonyymi

        En minä ainakaan tiedä Paavalin mitään sielusta opettaneen, koska tässähän uhrattiin Tosi Jumala Vihaisen Jumalan lepyttämiseksi ja kyseessä on ihmisuhrikultti Jumalan uhraamisella Paavalin mukaan kristinuskossa - ei kai siinä mitään ns. henkevää edes ole? Vai onko jonkun muun mielestä sitten?


    • Anonyymi

      <<Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta<<

      Niin, tämä on Paavalin syntioppia, ei Jeesuksen opetusta - kuten edeltä voitte lukea.

      <<Tämä ei poista sitä tosiasiaa että ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen.<<

      Jeesuksen mukaan juuri tämä uskominen hänen nimeensä - Jeesukseen Kristukseen - on tämä laittomuuden tekeminen.

      <<Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

      Vaan näin:

      <<Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. HEIDÄN HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAAVALLISEN ISÄNI TAHDON.<<

      Paavali on väärä profeetta - hän juuri on tehnyt tämän opin:
      ''ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Tämä totuus kerrotaan läpi Uuden Testamentin hyvin selkeästi. Vanhurskaus ja pelastus tulee yksin uskosta.''

      Jeesus itse on tästä täysin eri mieltä, ja sanoo tätä uskoa laittomuuden tekemiseksi ja opintekijää - Paavalia - vääräksi profeetaksi.

      Tässä nyt joitakin tämän väärän profeetan puun viimeaikojen hedelmiä:

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sunday-times-fbi-n-muistio-paljastaa-raskauttavia-tietoja-martin-luther-king-katseli-naureskellen-ystavansa-tekemaa-raiskausta/7424148#gs.h06tio

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f7dc1216-8d69-4abd-9c94-91a54412b449

      • Anonyymi

        <<Julkaistu: 16.11. 15:50

        LÄHES tuhat kristillisten seurakuntien ja järjestöjen johtajaa ja vaikuttajaa on julkaissut kansanedustaja Päivi Räsästä (kd) tukevan kannanoton. Kansanedustaja Räsäsen tviitti on johtanut poliisitutkintaan ja syyteharkintaan.

        Räsänen arvosteli kesäkuussa tviitissään sitä, että evankelis-luterilainen kirkko osallistui Helsinki Pride -tapahtumaan.

        ”Tviitissään Päivi julkaisi kuvan valituista Raamatun jakeista. Jos se ei ole sallittua, se tarkoittaa, että Suomessa Raamattu on tästedes kielletty kirja”, kannanotossa sanotaan.<<

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006311044.html

        Juuri niin - tämä kristillisyys katsottiin nyt loppuun asti - onko jollekin vielä epäselvää, että miksi näin tulee tapahtumaan, että koko oppi tullaan kieltämään? Rajuudessaan tuon kristinuskon puun hedelmät - joka kristinusko ei ole perustunut Jeesuksen opetuksiin, vaan oppiin hänen murhastaan - ovat vuosisatojen ajan olleet jo kuvottavia ja rajuja.


      • Anonyymi

        Paavalia:

        <<Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.<<

        Tässä on nyt Paavalilta väärän profeetan tunnustus, joka liittyy Matteuksen evankeliumin seitsemänteen lukuun, jossa Jeesus sanoo, että hän ei tunne niitä, jotka hänen nimeensä tekevät vaikka tekisivät ihmetekoja - hän kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi, joita hän ei tunne.


        <<Matt.7. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalia:

        <<Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.<<

        Tässä on nyt Paavalilta väärän profeetan tunnustus, joka liittyy Matteuksen evankeliumin seitsemänteen lukuun, jossa Jeesus sanoo, että hän ei tunne niitä, jotka hänen nimeensä tekevät vaikka tekisivät ihmetekoja - hän kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi, joita hän ei tunne.


        <<Matt.7. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Ja kun tämä Paaalin oppi poistuu ja se kielletään, joka tunnetaan näistä pahoista hedelmistään, niin ilmestyskirjan 12. luvun mukaan arkkienkeli Mikael on voittanut taivaallisen sodan, jolloin myös Saatana poistuu Jumalan kasvojen edestä veljiä syyttämästä ja koko taivaasta.

        Kuten valtakunnan syyttäjä sanoi: se oli Päivi Räsäsellä vaan jatkettu rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tämä Paaalin oppi poistuu ja se kielletään, joka tunnetaan näistä pahoista hedelmistään, niin ilmestyskirjan 12. luvun mukaan arkkienkeli Mikael on voittanut taivaallisen sodan, jolloin myös Saatana poistuu Jumalan kasvojen edestä veljiä syyttämästä ja koko taivaasta.

        Kuten valtakunnan syyttäjä sanoi: se oli Päivi Räsäsellä vaan jatkettu rikos.

        Ollaan siis nyt tässä kohdassa 'taivaallista sotaa' arkkienkeli Mikaelin johdolla.


    • Anonyymi

      Jeesuksen nimeen vannominen tai rukoilu on vain vanha juutalainen tapa joka sanotaan Jeshua tarkoittaa Jumala auttaa, Ei Jeesus auttaa.

      • Anonyymi

        Jeesuksella oli kuitenkin mielipide oman nimensä käyttämisestä harhaanjohtamisessa, eikä sillä nyt ole mitään tekemistä 'vanhan juutalaisen tavan mukaan' -ajattelussa koska tuohon nimenkäyttämiseen perustuu koko paavalin tekemä syntioppiuskonto, joka on meidän kirkkomme perusta.

        <<Matt.7. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Ja Paavali sanoo näin:

        <<Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.<<

        Vai yritätkö sanoa, että koko Paavalin oppi Jeesuksella Kristuksena perustuukin ihan vain tuohon karmeaan kirjoitusvirheeseen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella oli kuitenkin mielipide oman nimensä käyttämisestä harhaanjohtamisessa, eikä sillä nyt ole mitään tekemistä 'vanhan juutalaisen tavan mukaan' -ajattelussa koska tuohon nimenkäyttämiseen perustuu koko paavalin tekemä syntioppiuskonto, joka on meidän kirkkomme perusta.

        <<Matt.7. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.<<

        Ja Paavali sanoo näin:

        <<Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.<<

        Vai yritätkö sanoa, että koko Paavalin oppi Jeesuksella Kristuksena perustuukin ihan vain tuohon karmeaan kirjoitusvirheeseen??

        Paavali julistaa voimallisesti evankeliumillaan agendaansa tuhota järjki ja äly, tehdä uskolle orjia, ja tuhota heidät jos ei totella. Toisaallahan Raamatussa Paavali sanookin ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen.

        2.Kor., luku 10:

        <<5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        6 ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.<<


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe