Oma Kanta kiellot, näkeekö lääkäri mitä?

Anonyymi

Lyhyt kysynys: näkeekö lääkäri Kantaan tekemäni tietojen luovutus-kiellot? Siis tarkoitan sitä että saako selville että jos olen kieltänyt muiden hoitoihnisten luona käynnit.

Reseptitiedotkin vissiin voi estää, muuta kuin pkv-lääkkeittein.

7

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näkyy potilaan henkilötietojen yhteydessä kooste omakantatiedoista. Kuka on käyttänyt ja tarkoitus ja kiellot ja muutama hlö.tieto ja terv.tieto.

• Anonyymi

Jos laittaa reseptitiedotkin kieltoon, niin tulee ongelmia apteekissa.

• Anonyymi

Miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

Mulla on näkyvillä vain tällä hetkellä käytössä olevat reseptit. Riittänyt vallan mainiosti apteekille. Eivät edes katso kaikkia joka kerralla, vain ne joilla yhteisvaikutuksia.
        Paperisen lääkemääräyksen kanssa saa lääkkeet apteekista vaikka olisi reseptikiellot. Siinä on viivakoodi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on näkyvillä vain tällä hetkellä käytössä olevat reseptit. Riittänyt vallan mainiosti apteekille. Eivät edes katso kaikkia joka kerralla, vain ne joilla yhteisvaikutuksia.
        Paperisen lääkemääräyksen kanssa saa lääkkeet apteekista vaikka olisi reseptikiellot. Siinä on viivakoodi.

Kun menee ostamaan reseptilääkkeitä apteekista, asiakaspalvelija katsoo reseptikeskuksesta asiakkaan voimassa olevat lääkereseptit. Mikäli on tehnyt kiellon lääkkeiden katseluun, apteekissa ei nähdä reseptikeskuksen lääkemääräyksiä. Reseptikeskuksesta näkee onko reseptissä vielä ostettavissa lääkettä ja Kelan palvelusta nähdään ajantasaisen tiedon korvausoikeuksista. Näinollen kelakorttiakaan ei tarvita, henkilöllisyytensä voi osoittaa millä tahansa henkkarilla.

Tuo yhteisvaikutusten arviointi on erillinen maksullinen palvelu, apteekki ei ota kantaa siihen mitä lääkkeitä lääkäri on määrännyt. Vain siinä tapauksessa että reseptissä määrättyä lääkettä ei ole saatavilla, apteekista voidaan tarjota rinnakkaislääkettä.

Paperisia reseptejä ei ole enää, mutta asiakas voi tulostaa itse Kanta palvelusta yhteenvedon resepteistä tai jos ei halua että apteekissa nähdään kaikki lääkkeet, tulosteen voi ottaa myös lääkekohtaisesti. Tulosteessa on kaikki lääkkeen määräämis- ja toimitustiedot, apteekin on helppoa lukea tiedot tulosteen viivakoodista. Ellei pysty itse tulostamaan näitä, ne voi pyytää lääkäriltäkin (apteekkihan ei pysty tulostamaan jos on kieltänyt katselun).
        Lisäksi Kanta palvelusta voi tulostaa myös lääkelistan, mutta sillä ei voi ostaa lääkkeitä.

• Anonyymi

Olen laittanut kaikki kieltoon. Tosin minulla ei ole yhtäkään reseptiä ja kuitenkin saan disperiinit apteekista ilman vaikeuksia. Onko jossain vikaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen laittanut kaikki kieltoon. Tosin minulla ei ole yhtäkään reseptiä ja kuitenkin saan disperiinit apteekista ilman vaikeuksia. Onko jossain vikaa?

Tämä keskustelu koskee vain reseptilääkkeitä. Itsehoitolääkkeitä (kuten tuo Disperin) voi ostaa ilman reseptiä.

Jos ja kun sinulle tulevaisuudessa määrätään joku reseptilääke, apteekissa selviää pystytkö ostamaan lääkkeen. Kerran kuulin kun eräälle asiakkaalle sanottiin, että pitää poistaa kielto jotta voi ostaa lääkkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe