Jouduin hakemaan erikoislääkärin apua juurihoidettuun joka ei rauhoittunut ja tästä alkoi kamala hoitokokemus yksityisellä.
Erikoishammaslääkäri piti oireitani neuropaattisena ja sanoi ettei hampaiden hoitaminen poista kipuani. Lähetti myös minut neurologille joka määräsi syömään lyricaa ja kivut vaan pahentuivat.
Juurien hoito ja täyttö oli tämän erikoishammaslääkäri luona erityisen kivuliasta.
Kävin monta kertaa lääkärin luona ja hölmönä uskoin mitä puhui.
Hakeuduin lopulta muualle ja vikaa löytyikin suusta oikeasti.
En voi muuta sanoa kuin jouduin kauhean sadistin kohteeksi joka sai päähänsä ettei tuota hoideta ja hammasta ei kyllä poisteta tai paikata.
Onko muilla näin huonoja rahastus kokemuksia lääkäristä joka on itsepäinen ja ei voi hyväksyä epäonnistumisia hoidossaan?
Sadistinen erikoishammasläkäri yksityisellä.
41
1193
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole tuollaisia kokemuksia!
Minulla on pitkän elämäni aikana ollut varmasti toista kymmentä hammaslääkäriä, tavallisia ja erikoishammaslääkäreitä. Kaikki ovat olleet asiallisia ja osaavia, hyviä tai erittäin hyviä ammatissaan.- Anonyymi
Valitettavasti tämä kokemus on totta ja vieläkin käyn korjaamassa hampaiden vikoja muualla.
- Anonyymi
Sadismia on täälläkin, vänkäävät täälläkin vastaan sadistisista kokemuksistaan täällä kertoville. Toistakymmentä eri hammaslääkärä eivät ole riittävän suuri otos näytöksi ja perusteluksi mitätöidä toisen kokemukset. Itseriittoisuus ja typeryys ovat ehtymättömiä luonnonvaroja.
- Anonyymi
No ei ole ollut noin kamalaa. Kaikenlaista on kyllä sattunut, kun on hyvin paljon hoidettu. Mutta aina on selvitty ilman neurologia.
- Anonyymi
Onneksi olkoo jos on hyvin aina mennyt ja kivut saatu kurii. Mitä jos kerran osuukin kohdalle vinksahtanut lääkäri ja ei alakaan hoitaa vikoja kuntoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoo jos on hyvin aina mennyt ja kivut saatu kurii. Mitä jos kerran osuukin kohdalle vinksahtanut lääkäri ja ei alakaan hoitaa vikoja kuntoon?
Joo, tosiaan aina on saatu kivut kuriin, jos niitä on ollutkaan. Hampaita on paikattu, juurihoidettu, poistettu, leikattu ikeniä jne. Mainittavia kipuja ei ole mieleen jäänyt.
Jos tulevaisuudessa sattuisi kohdalle osumaan oikein tohelo hammaslääkäri, mitä en nyt luule, niin se on sitten pikainen vaihto toiseen.
Toisaalta täytyy muistaa, että hammaslääkärikin on ihminen, jolle voi sattua lipsahduksia. Nämä tietysti hoidetaan asiallisesti, on ainakin tähän asti hoidettu. En viitsi sellaisista kaunaa kantaa ja elämääni pilata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tosiaan aina on saatu kivut kuriin, jos niitä on ollutkaan. Hampaita on paikattu, juurihoidettu, poistettu, leikattu ikeniä jne. Mainittavia kipuja ei ole mieleen jäänyt.
Jos tulevaisuudessa sattuisi kohdalle osumaan oikein tohelo hammaslääkäri, mitä en nyt luule, niin se on sitten pikainen vaihto toiseen.
Toisaalta täytyy muistaa, että hammaslääkärikin on ihminen, jolle voi sattua lipsahduksia. Nämä tietysti hoidetaan asiallisesti, on ainakin tähän asti hoidettu. En viitsi sellaisista kaunaa kantaa ja elämääni pilata.Elämä pilaantuu kivusta ei kaunasta. Et tainnut lukea ensimmäistä viestiä. Kyse oli 10kk kovasta kivusta jonka olisi voinut hoitaa kuntoon. Pelkkä rahastus valohoitoa vastaavalla on kyllä törkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä pilaantuu kivusta ei kaunasta. Et tainnut lukea ensimmäistä viestiä. Kyse oli 10kk kovasta kivusta jonka olisi voinut hoitaa kuntoon. Pelkkä rahastus valohoitoa vastaavalla on kyllä törkeää.
Niinpä. Kun tietty hammaslääkäri ei voi sinua auttaa, niin hänen pitäisi osata ohjata sinut sinne, missä sinua voidaan auttaa. Tämä on ihan normaali menettely.
Hammaslääkärit on suuri ammattikunta. Siihen joukkoon mahtuu monenlaista tyyppiä. Sadistit kuitenkin lienevät harvinaisia. Tiedätkö, mitä kyseisen hammaslääkärin muut potilaat ovat kokeneet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Kun tietty hammaslääkäri ei voi sinua auttaa, niin hänen pitäisi osata ohjata sinut sinne, missä sinua voidaan auttaa. Tämä on ihan normaali menettely.
Hammaslääkärit on suuri ammattikunta. Siihen joukkoon mahtuu monenlaista tyyppiä. Sadistit kuitenkin lienevät harvinaisia. Tiedätkö, mitä kyseisen hammaslääkärin muut potilaat ovat kokeneet?Valitettavasti Sadistejakin on ihmetten hintoja kävin kerran erään hammaslääkärin vastaanotolla olin 20minuuttia lääkärin vastaanotolla hän katkaisi hampaan juuresta poikki sanoi että tähän pitää tehdä juurihoito, mutta sen tekee toinen lääkäri.
Tämä maksoi 500€ jouduin itse maksamaan 270€ kelan korvauksen jälkeen.
Vaikuttaa että tämä lääkäri kelaa ja minua linssiin. Jotkut hammaslääkärit varmaan laittavat jotain muuta kuin mitä ovat tehneet. Ei ole ihme jos Suomen sairaanhoito maksaa?
- Anonyymi
On sattunut, ja helvetinmoiset kivutkin ovat jatkuneet, mutta vikaa ei vain löytynyt vuosienkaan "tutkimuksilla". Itsekin esitin epäilyjä hampaista ja purennasta johtuviksi kivuiksi, mutta eihän se tuottanut tulosta. Vain niin hyvästä hoidosta kerrottiin!
Vasta vuosien jälkeen sattumalta havaitiin takimmaisen hampaan olevan halki!
Vuosia siitä eteenpäin havaitiin sen edessä olevassa hampaassa ylirasituksesta johtuva pulpiitti, jossa kahden juuren hermot olivat jo kuolleetkin!
Ja niin hyvää hoitoa kerrottin vain saadun!- Anonyymi
Itse näytin jopa nämä kipu hampaat lääkärille ja tämä sadistit teki vaan kylmätestiä hampaille. Siis jos eivät ole täysin kuolleet ei tämä lääkäri tee hampaille mitään!
- Anonyymi
Hampaan halkeaminen voidaan huomata vasta sen jälkeen, kun se on haljennut, ei vuosia ennen, vaikka olisi kuinka kipeä. Et sitten itsekään huomannut halkeamista?
On minultakin jopa katkennut hammas, ei ollut kipeäkään. Sitäkään ei huomannut kukaan edes viikkoa, saati vuosia, ennen katkeamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hampaan halkeaminen voidaan huomata vasta sen jälkeen, kun se on haljennut, ei vuosia ennen, vaikka olisi kuinka kipeä. Et sitten itsekään huomannut halkeamista?
On minultakin jopa katkennut hammas, ei ollut kipeäkään. Sitäkään ei huomannut kukaan edes viikkoa, saati vuosia, ennen katkeamista.Näkyykö halkeaminen tai murtuminen 3D kuvassa? Voiko hammas olla liian paikattu ettei kestä juurihoitoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyykö halkeaminen tai murtuminen 3D kuvassa? Voiko hammas olla liian paikattu ettei kestä juurihoitoa?
Jos juuri on jäljellä, juuri usein voidaan hoitaa, vaikka koko kruunu (hampaan näkyvä osa) puuttuisi. Tällöin hoidettuun juureen kiinnitetään hammasteknikon tekemä kruunu. Hintaa tulee tuntuvasti.
Toisinaan juuri on niin huonossa kunnossa, ettei juurihoito enää tulee kysymykseen. Tällöin juuri poistetaan. Tilalle voidaan asentaa implantti. Hintaa tulee vielä enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos juuri on jäljellä, juuri usein voidaan hoitaa, vaikka koko kruunu (hampaan näkyvä osa) puuttuisi. Tällöin hoidettuun juureen kiinnitetään hammasteknikon tekemä kruunu. Hintaa tulee tuntuvasti.
Toisinaan juuri on niin huonossa kunnossa, ettei juurihoito enää tulee kysymykseen. Tällöin juuri poistetaan. Tilalle voidaan asentaa implantti. Hintaa tulee vielä enemmän.Minulle sanottiin ettei minulle suositeta edes implanttia. Eivät muka pysy. Kohta menossa poistamaan toisen juurihoidetun. Harmi homma kun jää 2 hampaan aukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle sanottiin ettei minulle suositeta edes implanttia. Eivät muka pysy. Kohta menossa poistamaan toisen juurihoidetun. Harmi homma kun jää 2 hampaan aukko.
Tosi on, että kaikkiin suihin ei implanttia kannata asentaa. Ainakin jos suussa on jyllännyt jo paha tulehdus ja luuta on tuhoutunut paljon, implanttia ei asenneta, koska se ei tule pysymään. Tupakoitsijallekaan ei implanttia hevin asenneta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On minultakin jopa katkennut hammas, ei ollut kipeäkään. Sitäkään ei huomannut kukaan edes viikkoa, saati vuosia, ennen katkeamista.Mutta kun ei "huomata" vuosienkaan tutkimusten tuloksena hampaan halkeamisen JÄLKEEN! Missä mättää, vai onkohan tavallista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ei "huomata" vuosienkaan tutkimusten tuloksena hampaan halkeamisen JÄLKEEN! Missä mättää, vai onkohan tavallista?
Et sitten itsekään huomannut halkeamaa!
- Anonyymi
Tieteellisen Jenkkitutkimuksen mukaan juuri sadistit hakeutuvat hammaslääkärin hommiin, niin saavat ihan palkalla kiduttaa muita ihmisiä ja nauttia ammatistaan.
- Anonyymi
Mikä se tämä tieteellinen jenkkitutkimus on? Linkki kiitos.
- Anonyymi
Joo olen sata prossaa varma että ne idiootit nauttivat ihmisten kärsimyksestä. Mullakin on huonoja kokemuksia ja oon aina pelänny ihan aikuisikään asti ja joo hammaslääkärit on ihan super ilkeitä.
- Anonyymi
Tutkimus näyttäisi pitävän paikkansa myös käytännössäkin!
- Anonyymi
Endodontti sanoi minulle etten tuli pääsemään kivuistaan koskaan! Todella pimeä tapaus kyseessä. Hän ei kuitenkaan lähtenyt hoitamaan reikiä tai lohkeamia. Ei uskonut juurihoidetun hampaan tekevän kipuja.
Varoitan tästä lääkäristä koska joku voi tehdä itsarin kun menee uskomaan mitä kertoo ettei kiputila ole hoidettavissa ja on neuropaattinen.
- Anonyymi
Minkälaisia oppeja hammaslääkäreille koulutuksessa jaetaan, kun hoidoissa kulkeneena on tullut vaikutelmia, että tiedot ja taidot eivät paljon tavallisesta pulliaisesta eroa?
- Anonyymi
Onko tietoa onko kuluttaja asiamies vai potilasvalitus parempi lähestymistapa saada oikeutta kipuun ja hampaiden poistamisen aiheuttamaan pysyvään haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tietoa onko kuluttaja asiamies vai potilasvalitus parempi lähestymistapa saada oikeutta kipuun ja hampaiden poistamisen aiheuttamaan pysyvään haittaa.
Saada oikeutta kipuun? Mitähän se oikeus olisi?
Hampaiden poistamisesta aiheutuvasta pysyvästä haitasta on sanottava, että hammaslääkäri poistaa hampaita vain potilaan toivomuksesta tai suostumuksella. Oma valinta siis ja vastuu itsellä! Valita vain itsellesi!
- Anonyymi
Kyseinen paikka oli oral Kruununhaka ja lääkäri S.P.
- Anonyymi
Minulla ei kyse tulehduksesta vaan purennasta ja suuresta reijästä paikan alla.
Muka luu muuttuu jotenkin ja ei ole enää niin hyvä implanttia kiinnittää ? Luuta oli kai lisää kasvanut kun purenta kova.- Anonyymi
Haluaisin kuulla myös mitä tarkoittaa furkaatio? Voiko juurihoito epäonnistua juuri tällläisen juurien yhdyskohdan takia jos tulee luun yli? Tuntuu että sylkeä menee jonnekin hampaan väliin? Onko kyse halkeamasta vai tuosta furkaatio kohdasta? Vai ihan liian paikattu hammas että paikka vuotaa johonkin väliin sylkeä ja tuntuu pahalta.
- Anonyymi
Mainittu erikoishammaslääkäri on erittäin kokenut ja arvostettu toisten hammaslääkäreiden keskuudessa. Sadistiksi leimaaminen tuolla subjektiivisella kokemuksella on aika yliampuvaa.
Jos hampaassa ei näy päällepäin vikaa eikä näy röntgenkuvassakaan, ei niitä voi umpimähkään alkaa juurihoitaa, jos oireet eivät selkeästi kohdistu mihinkään tiettyyn hampaaseen. Juurihoito on kuitenkin peruuttamaton toimenpide ja heikentää hammasta tuntuvasti. Elävyystestillä pyritään asiaa selvittämään.- Anonyymi
Kyseessä oli juurihoitohammas jota hoidettiin. Varmaan halki.
Kunnon rahastusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä oli juurihoitohammas jota hoidettiin. Varmaan halki.
Kunnon rahastusta.Eikö juuri endodontin pitäisi osata paikallistaa mistä kipu on peräisin kun koulutus on tähän. Ei potilas voi tietää mistä kipu tulee jos heijastuu koska ei ole lääkäri.
- Anonyymi
Joku kyseli minne voi ottaa yhteyttä, jos kokee, että on hoidettu virheellisesti.
Tee vahinkoilmoitus Potilasvakuutuskeskukseen. Se on olemassa juuri näitä juttuja varten ja on mahdollisimman puolueeton. Kaikki lääkärit ja hammaslääkärit maksavat vakuutusmaksuja tätä varten. Ei maksa mitään, eikä tarvitse itse riidellä.
Katso menettely osoitteesta PVK.fi. Jos todetaan hoitovirhe, hoidosta maksamiasi kuluja et saa takaisin, mutta vahinkoa korvaava hoito maksetaan ja esim vahingon hoitoon liittyvät lääkekulut ym korvataan. Ilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti. Laita mukaan myös hoitopaikkojen ja hoitoja antaneiden lääkäreiden nimet ja ajankohdat. Liitteitä, sairauskertomuksia, rtg kuvia yms ei tarvitse itse hakea, PVK pyytää ne asianosaisilta.
Jos et ole tyytyväinen PVK:n päätökseen, voit tehdä oikaisupyynnön Potilasvahinkolautakuntaan.- Anonyymi
Kestää vain vuoden ja en tiedä lukevatko kaikki selvitykset tarkasti. Aikaisemmin saanut aivan ympäripyöreitä vastauksia ja huomannut ettei muullakuin lääkäreiden epikriiseillä merkitystä.
- Anonyymi
Noin 30 %:ssa suun ja hampaiden hoidoista tehdyissä vahinkoilmoituksissa päätös on potilaan eduksi. Ei mielestäni huono prosentti. Jos iso ja kallis hoito epäonnistuu, voi korvaava hoito maksaa tuhansia.
- Anonyymi
Minkä takia 70% on potilaan vahingoksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia 70% on potilaan vahingoksi?
Ei ne päätökset ole potilaan vahingoksi. Kielteinen päätös tehdään, kun perusteita ei ole potilaan kannalta myönteiselle päätökselle. Valitus on siis ollut aiheeton! Eli 70 % valituksista on aiheettomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne päätökset ole potilaan vahingoksi. Kielteinen päätös tehdään, kun perusteita ei ole potilaan kannalta myönteiselle päätökselle. Valitus on siis ollut aiheeton! Eli 70 % valituksista on aiheettomia.
Hermotulehdus ei ole tuttua hmlääkäreille?
- Anonyymi
Osa noista ns hammas lääkäreistä ei ole ollut missään koulussa ovat valelääkäreitä
8 tunnin työpäivä on 4 tuntia sitten peruutusaikoja et ehtii pelaa tennistä
moottorikelkkailee työpäivän aikaan HÖH NÄIN SUOMESA - Anonyymi
Minulla on myös huonoja kokemuksia hammaslääkäreistä tuntuu siltä kuin raha olisi kaikkien tärkein,mutta tätä ei voi yleistää on myös hyviä hammaslääkäreitä.
Mutta on paljon sellaisia hammaslääkäreitä tekevät hoitovirheitä keksivät vaikka minkälaista diagnoosia varsinkin leukakirurkiassa.
Minulle laitettiin yläleukaan implantit sitten tehtiin hampaat mutta siitä ei tullut mitään laskut oli suuria sitten vaihdoin lääkäriä tämä lääkäri joka teki hampaat sanoi minulle ei noin tehdä hampaita. Tuntuu vähän ihmeelliseltä tämä lääkäri oli erittäin kokenut vähän vaikuttaa että hän halusi vain rahastaa. Jos joku hammaslääkäri on aloittanut tekemään hampaita niin on vaikea löytää toista lääkäriä joka tekisi tämän loppuun. Yritin moneen paikkaan mutta en saanut mitään vastausta. Sitten viimein löysin netistä lääkärin joka suostui tämän loppuun. hoitamaan- Anonyymi
Koskahan Suomen terveyden-, hammashoitoon saadan toden, totuudenmukainen kontrolli, näiden kollegojen kontrollien sijaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019