Seuraan netistä kun vanhemmistoon tyytymätön henkilö uhkaa haastaa oikeuteen koko seurakunnan. Heillä on näkemyseroja toiminnasta ja sovittelusta huolimatta riita jatkuu kovana. Riita repii.
Miten saada maallinen oikeus mukaan. Alkaako edes oikeudenkäynti. Voi tulla oikeudenkäyntikuluja.
Voiko haastaa vapaat suunnat maalliseen oikeuteen
50
163
Vastaukset 50
- Anonyymi
Raamattu kehottaa uskovia välttämään niin herrana hallitsemista, riitoja kuin käräjöintiäkin, pyytämään ja antamaan anteeksi. Vanhemmistoa vastaan raamatun mukaan tarvitaan erityisen painavia syitä, jos on väärin tekemistä esiintynyt. Vanhemmiston on Herra itse asettanut johtamaan. Jos asiassa todella on moitteelle sijaa, on ihan varmaa raamatun perusteella, että Herra siirtää sellaiset pois viralta itse. Mutta kenties vasta ajan kanssa, jos parannuksentekoa ei tule. Ja myös omalla tavallaan.
Käsittämätöntä raamatun valossa, jos maallinen oikeus asiaan vedetään. Olen itsekin ollut tilanteessa, jossa toiminta täytti jo lievän rikoksenkin kriteerit. Mutta Herra sanoi minulle, kun olin vihainen,, ettei hänen kanssaan tarvita maallisia rikosoikeudenkäyntejä seurakunnan parissa. Ja hän korjasikin asiat ajan kanssa.
Meillä on järjetön hinku saada toiset vastaamaan teoistaan, viralliseen vastuuseen, koska haluamme nöyryyttää toista osapuolta, osoittaa olevamme itse oikeassa.
Mutta näin ei Herra itse meitä kehota tekemään. Kaikekin vähiten jostain näkemyseroista.
Jos uskova itse liittyy virallisesti johonkin ry:hyn, järjestöön tms., silloin on sitoutunut myös kyseisen järjestön omiin sääntöihin, raamatun sanan lisäksi. Itse aiheutettu ies siis. Maallisista järjestöistä pääsee kyllä eroamaan, jos ei halua niiden sääntöjä noudattaa. Missä siis on ongelma, kun ei edes Herra itse tämmöisiä maallisia järjestökytkyjä vaadi uskoviltaan.- Anonyymi
"Meillä on järjetön hinku saada toiset vastaamaan teoistaan, viralliseen vastuuseen, koska haluamme nöyryyttää toista osapuolta, osoittaa olevamme itse oikeassa."
Oletko ajatellut, että kaikilla ei ole em. tavoitteita?
Kyse on oikeudenmukaisuudesta. Puhumattakaan siitä, että on myös vanhemmistoja, jotka eivät hoida tehtäviään. Jos arvostelet toimintaa, saat valheiden ryöpyn niskaasi.
Mutta Herra tarkkailee. Ja on oikeudenmukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Meillä on järjetön hinku saada toiset vastaamaan teoistaan, viralliseen vastuuseen, koska haluamme nöyryyttää toista osapuolta, osoittaa olevamme itse oikeassa."
Kyse on oikeudenmukaisuudesta. Puhumattakaan siitä, että on myös vanhemmistoja, jotka eivät hoida tehtäviään. Jos arvostelet toimintaa, saat valheiden ryöpyn niskaasi.
Mutta Herra tarkkailee. Ja on oikeudenmukainen.En tainnut sanoa, että kaikilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Herra tarkkailee. Ja on oikeudenmukainen."Jos Herra tekisi oikeudenmukaisesti, menisimme kaikki helvettiin", sanoi Tapani Suonto eräässä saarnassaan ja jatkoi, että "ei kristinusko ole oikeudenmukaisuutta, vaan uhrautuvaa rakkautta".
Hänen mukaansa moni uskova on sortunut tähän oikeudenmukaisuuden vaatimukseen ja odottanut saavansa oikeudenmukaisuutta seurakunnassa. Mutta Herra saattaa vääryyden joskus sallia, koska hänen tavoitteensa on tehdä meistä yhä enemmän Kristuksen näköisiä. Siksi voimme joutua kärsrimään myös syyttä.
Näin raamattua Suonnon kaltaiset opettajat tulkitsevat. - Anonyymi
Sivusta. Kummallinen oletus ihmisistä.
- Anonyymi00050
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta. Kummallinen oletus ihmisistä.
fasismi-Suomi suojelee fassiteja, natseja ja persuja joita on helluntaissa...
miten saada oikeutta on vaikea tietää... kun rikolliset itse on poliiseja helluntai"pomoja"?
eli satanismia,
- Anonyymi
Sillä oletuksella siis, että aloittaja tarkoittaa "seurakunnalla" ja "vapailla suunnilla" jotain ry:tä tm. järjestöä tm. maallista organisaatiota.
- Anonyymi
Jos yhteisöön kuuluva jäsen katsoo, että on tapahtunut menettelytapavirheitä, voi hän tietenkin aluksi ottaa asian esiin hallituksen kanssa.
Mikäli asia jää erimieliseksi ja henkilö katsoo asian vakavaksi ja että hänen tehtävänsä on toimia, oikeuttahan silloin haetaan.
Ai että oikein netistä voi seurata ??- Anonyymi
Varmaan julkisuuden henkilö.
- Anonyymi
Muuta ettäkö toiminnasta erimielisyyttä? Noilla tunnusmerkeillä ei kyllä eväitä ole hakea oikeutta.
- Anonyymi
Ei luulisi riittävän oikeuskäsittelyyn, jo järjestösääntöjen takia.
Ja liittyipä joku ihminen mihin tahansa jäseneksi virallisesti, kyllä silloin on tietyt edellytykset, joihin jäsenenä sitoutuu. Ja jos ei sitoudu, ko. järjestöllä tms. on tietääkseni ihan laillinen oikeus erottaa sellainen jäsen.
Tietysti, jos on kyse uskonnollisesta ry:stä, onhan ihmisellä varmasti oikeus ko. seurakunnan yleisissä tilaisuuksissa kuitenkin vielä käydä. Sen sijaan esim. virallisisa jäsenkokouksissa ei varmastikaan ole, jos järjestösäännöt niin määrää.
Jos taas ei-jäseniä aletaan yleisistä srk-tilaisuuksista jäsenyyden puuttumisen tms. perusteettoman syyn vuoksi heittämään ulos ovesta, sitten voikin olla jo aihetta. Jopa Herran edessä.
- Anonyymi
Mihinkään hengelliseen toimintaan ei pitäisi ottaa jäseneksi epävakaita tuulentupia joista ei tule mitään muuta kuin ikiriesaa ja joka asian kinastelua.
- Anonyymi
Ei sellaiseen "hengelliseen" kyllä mukaan kukaan haluakaan, jossa muita nimitetään "epävakaiksi tuulentuviksi".
Enemmänkin lihallista toimintaa ja maitovauvojen keskellä olemista sellainen olisi. Niinkuin raamattukin sanoo 1. Kor. 3.
Hedelmistään puu tunnetaan ja se tarkoittaa ensisijaisesti Hengen hedelmää, joka ilmenee hyvinä ja positiivisina piirteinä uskovissa ja sitä kautta seurakunnan keskellä, Gal. 5. - Anonyymi
Epävakaat persoonallisuudet ovat hajottaneet seurakuntia. Ja kristityt katsovat liiankin pitkälle tällaista toimintaa. Seurakunnasta erottaminen olisi paikallaan silloin, kun henkilö ei sopeudu seurakuntayhteisöön, eikä älyä itse lähteä. Seurakunnan tehtävä ei ole sopeutua yksittäisen ihmisen oikkuihin ja hajottamispyrkimyksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epävakaat persoonallisuudet ovat hajottaneet seurakuntia. Ja kristityt katsovat liiankin pitkälle tällaista toimintaa. Seurakunnasta erottaminen olisi paikallaan silloin, kun henkilö ei sopeudu seurakuntayhteisöön, eikä älyä itse lähteä. Seurakunnan tehtävä ei ole sopeutua yksittäisen ihmisen oikkuihin ja hajottamispyrkimyksiin.
Epävakaat ihmiset, tavallinen tallaaja, ällö törppö ja tumpelo kansa ovat Jeesukselle rakkaita. Kaikki hengellisesti köyhät.
Uskonnollisena ylimystönä itseään pitävä porukka nielköön sen myös tänä päivänä niin kuin joutui nielemään aikanaan Jeesuksen aikanakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epävakaat ihmiset, tavallinen tallaaja, ällö törppö ja tumpelo kansa ovat Jeesukselle rakkaita. Kaikki hengellisesti köyhät.
Uskonnollisena ylimystönä itseään pitävä porukka nielköön sen myös tänä päivänä niin kuin joutui nielemään aikanaan Jeesuksen aikanakin.Kaikki ovat Jeesukselle rakkaita. Mutta ei huonosti käyttäytyvien sekopäiden tarvitse silti antaa pilata omaa tai seurakunnan elämää. Rajojen vetäminen on rakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ovat Jeesukselle rakkaita. Mutta ei huonosti käyttäytyvien sekopäiden tarvitse silti antaa pilata omaa tai seurakunnan elämää. Rajojen vetäminen on rakkautta.
>> Kaikki ovat Jeesukselle rakkaita. Mutta ei huonosti käyttäytyvien sekopäiden tarvitse silti antaa pilata omaa tai seurakunnan elämää. Rajojen vetäminen on rakkautta. <<
Tiedän itsekin erään, joka kertoi saaneensa kenkää helluntaiseurakunnasta huonon elämäntyylinsä takia. Herra siunasi häntä myöhemmin, parantamalla hänet fyysisesti.
Herra on armon Jumala. Tätä perusasiaa jotkut uskovat vasta opiskelevat.
- Anonyymi
Vikoilevia parjaajia on aina löytynyt seurakunnasta. Heille ei kelpaa sovinnollinen mieli ja neuvottelu asioista. Heitä on kuunneltava ja heidän tahtonsa mukaan tehtävä. Muussa tapauksessa he mustamaalaavat täällä netissä koko yhteisön.
Vikoilevat parjaajat ovat siis johtajia. - Anonyymi
Helluntaiseurakunta heittää sellaiset parjausten levittäjä-johtajat pihalle.
- Anonyymi
Yhdistyksestä ei ketään voi "heittää pihalle" juuri mistään syystä.
Näin takaa yhdistyslaki.
Tämän vuoksi esimerkiksi väyrystä ei erotettu yhdistyksestä vaan oli pakko erottaa koko lapin jaosto jossa ko henkilö oli kunniapuheenjohtajana. Oli myös mm. kilpailevan puolueen perustaja ja pressaehdokas.
- Anonyymi
Laiskalle on niin paljon mukavampaa kun kaikki menee vaan kiltisti ja hymyssä suin.
- Anonyymi
Itsellä ei ole tietoa, mitä kaikkea uskonnollisten ryhmien virallisissa säännöissä jäseniltä mahdetaan edellyttää, mutta kaikilla jotkut säännöt löytyvät ihan lain pohjalta varmaan. Kannattaisi perehtyä niihin ennen kuin liittyy sellaisiin, ettei tule yllätyksiä, kahnauksia ja katkeraa mieltä.
- Anonyymi
Tottakai seurakuntaan liittyjän on pohdittava etukäteen mihin porukkaan on liittymässä. Ja mikäli jokin muuttuu seurakunnan toiminnassa enemmistön hyväksymänä, niin muutokseen sopeutumattoman on mietittävä jäsenyyttään uudelleen.
- Anonyymi
Kyllä Herra näkee ja maksaa tarkoin, ei tarvi huolehtia. Antakaa heittää itsenne ulos, antakaa haukkua, antakaa tehdä mitä lystää. Jos oma käytös on ollut kaunista ja itse olet pyrkinyt rauhaan, ei pitäisi tuomiot huolettaa.
- Anonyymi
Etkö hyvä ihminen ymmärrä, että monta ihmistä on sielullisesti ja henkisesti vammautunut näissä teidän kahinoissa. Minä olen yksi niistä.
- Anonyymi
Kyllä seurakunta on maallisen lain alainen. Tämä sanotaan myös Raamatussa: "Olkaa alamaiset sille esivallalle..." Helluntaiseurakunta ei ole maallisen vallan ja Suomen lain yläpuolella. Jo tuollainen oppi on rikollinen. Hellareita koskee sama laki kuin muitakin.
Tunnen kyllä ongelman. Olen itse helluntailaisen monirikollisuuden uhri.
Kukaan yksilö ei kuitenkaan voi "haastan teidät oikeuteen!"-uhkailuillaan ohittaa Suomen lakia. Hän ei haasta yhtään ketään. Syyttäjä haastaa, jos siihen on aihetta. Kukaan ei voi keksiä syitä ja taluttaa korvista tuomarin eteen yhtään ketään, vaikka olisi pienen puljun suurikin Napoleon.
Jos on aihetta epäillä rikosta, silloin mennään poliisin puheille. Mutta ei helluntailaisen poliisin, vaan sellaisen jolla ei ole intressejä salailla oman seurakuntansa rikoksia. Olen itse kahdesti tehnyt tämän virheen, siksi tiedän. Uhri siis kertoo totuudenmukaisen kertomuksen asiasta, yhtään totuutta muuntelematta, muuten voi tulla kallis lasku.
Poliisi, kuultuaan kertomuksen, itse lain tuntevana vie asian eteenpäin tai sitten ilmoittaa rik.ilmoituksen tekijälle esim, "ettei asiassa ole epäiltävissä rikosta".
Poliisin luo mentäessä on ehdotonta, että pysyy totuudessa, yhtään lisäilemättä totuuteen omia antipatioitaan. Henkilöllä, josta tehdään rikosilmoitusta tai ennemminkin: tutkintapyyntöä, on myös lainmukaiset oikeudet siinä, että häntä mahd. syytetään vain siitä mitä hän on tehnyt, ei siitä, mitä hän ei ole tehnyt. Tässä on rikosilmoituksen tekijän olla tarkka. Muuten voi mahd. itselle tulla syyte esim. perättömästä ilmiannosta.
Poliisilta kannattaa heti ilmoitusta tehdessään kysyä, onko nk. "tutkintapyyntö" parempi toimi, kuin suoraan rikosilmoituksen tekeminen. Näissäkin on eronsa. Suora rikosilmoitus on ilmoitus rikoksesta, jonka uhri itse siis jo ymmärtää varmaksi rikokseksi. Esim. epäillystä petoksesta voidaan tehdä tutkintapyyntö, mutta esim. varmasta raiskauksesta tai pahoinpitelystä suoraan rikosilmoitus.
Jos uhria on uhkailtu, se on suora rikosilmoitus. Uhkailu on rikos, johon saattaa sisältyä myös esim. uhrin / uhrien kiristämis-mahdollisuus taloudellisin motiivein, tmv.- Anonyymi
Maallinen oikeus ei seurakuntien kähinöitä ratko muissa kuin selkeissä rikostapauksissa. Suurin osa riidoista johtuu yksinomaan mielipide-eroista ja valtataisteluista.
- Anonyymi
"Kyllä seurakunta on maallisen lain alainen. Tämä sanotaan myös Raamatussa: "Olkaa alamaiset sille esivallalle..."
Sekotat asioita. Tottakai seurakunnan on hoidettava esim. kiinteistö-, vero-, rahankeruulupa- ja talousasiansa lain mukaisesti. Mutta uskonnonvapauslaki takaa seurakunnalle laajat oikeudet harjoittaa uskontoaan, valita sen opettajat sekä valita ja tarvittaessa vaikka erottaa seurakunnan jäseniä.
Seurakuntien riidat aiheutuvat useimmiten jonkun henkilön sairaalloisesta tarpeesta hallita ja olla oikeassa. Seurakunnissa heitä yritetään ymmärtää joskus liikaakin. Tasapainoiset vaihtavat maisemaa, jos meno ei miellytä. Mutta luonnevikaiset katsovat, että kaikkien muiden on sopeuduttava heihin.
On totta, että Jumala on kutsunut meidät rauhaan. Mutta jos joku ei kerta kaikkiaan halua elää rauhassa, niin hänelle on vedettävä rajat.
- Anonyymi
Ei täällä ollut mainintaa, mistä ryhmästä on kysymys. Aloittaja puhui vain seurakunnasta ja vapaista suunnista, nimeämättä sitä sen enempää.
- Anonyymi
Hmm. No, koska tuo seurakunta mainitaan aloituksena tällä Helluntailaisuus-palstalla, päätelmäni oli, että kyseessä on helluntaiseurakunta, jolla mm. vanhimmisto.
Itse kirjoitin, eli varoitin tässä asiassa, aivan varmasti nimenomaan helluntailaisista poliiseista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm. No, koska tuo seurakunta mainitaan aloituksena tällä Helluntailaisuus-palstalla, päätelmäni oli, että kyseessä on helluntaiseurakunta, jolla mm. vanhimmisto.
Itse kirjoitin, eli varoitin tässä asiassa, aivan varmasti nimenomaan helluntailaisista poliiseista.Jos siitä uskaltaa yksin asianlaitaa päätellä. En uskalla vetää johtopäätöstä. Näillä palstoilla on aika sekaisin eri ryhmien kristittyjä puhumassa muillakin sivuilla ryhmänsä asioista kuin juuri sen oman ryhmänsä sivuilla.
- Anonyymi
Mitä seurakunnan nimi sulle kuuluu. Pitkällä kokemuksella tiedoksi, että vallanhaluisia narsisteja löytyy useimmista seurakunnista. Eikä suurin osa heistä ole saarnaajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä seurakunnan nimi sulle kuuluu. Pitkällä kokemuksella tiedoksi, että vallanhaluisia narsisteja löytyy useimmista seurakunnista. Eikä suurin osa heistä ole saarnaajia.
En ole udellut mitään seurakunnan nimiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä tunnen kaksi saarnaajaa, jotka olisi pitänyt erottaa. Toinen kirjoitti testamenttejä omalle nimelleen ja toisella lehtolapsi, jonka salasi vaimolta. Saarnaajan kuoleman jälkeen meni vaimolta koti. Että kyllä aika p-skiaisi ovat minun mielestä, samalla ovat saarnanneet.
Mitä mieltä arvon helluntailaiset on tällaisesta? En koskaan tule astumaan jalallani yhteenkään hell.seurakuntaan, niin paljon halveksin tällaista toimintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kirjoitin, eli varoitin tässä asiassa, aivan varmasti nimenomaan helluntailaisista poliiseista.Höpö höpö. Palsta käsittelee helluntaikarismaattisuutta yleisesti. Se on paljon isompi ryhmä itsenäisiä yhteisöjä kuin vain helluntaiseurakunnat.
- Anonyymi
Olen iloinen, että olen itse vapaa ry:istä ja järjestöistä. 🧔💘👩
- Anonyymi
Olin helluntaiseurakunnassa jäsenenä, jossa ihmisiä erotettiin miten sattuu. Eräs erotetuista teki tutkintapyynnön poliisille. seurakunta syytti häntä kavalluksesta. Asia meni oikeuteen ja tämä erotettu mies voitti, eli seurakunta oli väärässä.
Tästä alkoi seurakunan jakautuminen, eikä se ole terve vieläkään, liekö koskaan ollutkaan. Kaistapäinen vanhemmisto. En voi tänä päivänä sietää yhtään helluntaiseurakuntaa, niin paljon vääryyksiä olen nähnyt siellä tehtävän, ja murrettavan ihmisten sielunelämää.- Anonyymi
Aiheeton kavallussyytös oli rikoslain määrittelemä kunnianloukkaus. Laki ei kuitenkaan säätele yksinkertaisuutta, herkkänahkaisuutta, huonoa käytöstä tai oppiriitoja. Niistä suurin osa seurakuntien kahinoista johtuu.
- Anonyymi
Totta kai voi, jos yhdistyksen varoja mm käytetty väärin tai syyllistytty varojen kavaltamiseen esim uhrinkannon ja laskennan välissä!!
Eräs exvanhin kuului sanoneen, että jos kaikki srkn asiat tutkittaisiin, niin käräjille mentäisiin. Puhui srksta, jossa oli vanhimpana ollut??!!
Jo vuosikymmeniä sitten, oli eräin paikoin tietona, että uhrirahoista, ennen kuin ne laskettiin, otettiin saarnaajalle jotain! Kuinka monta epärehellistä kantajaa ja laskijaa on ollut, sen tietää vain Herra!
Kaikkea on tullut nähtyä ja kuultua!!! - Anonyymi
Outoa. Oliko aloitus provo?
- Anonyymi
Voi se aloitus hyvinkin provo olla mutta ketjussa niitä provoja näyttää olevan useitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi se aloitus hyvinkin provo olla mutta ketjussa niitä provoja näyttää olevan useitakin.
Mahdollista sekin.
- Anonyymi
Ihan pelleilyä tälläkin palstalla. Kaikki nämä Suomi24 palstat on pelleily palstoja.
- Anonyymi
Aloittaja on trolli. Maallisella oikeudenkäynnillä ei ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa. Kuten apostoli Paavali opettaa.
- Anonyymi
Valehtelet. Missä kohdin Paavali muka noin opettaa? Paavali kehoittaa kunnioittamaan esivaltaa, noudattamaan lakeja, toimimaan yhteiskunnassa sen parhaaksi.
Saisiko mainitsemasi raamatunkohdan, jossa hän yhtäkkiä pyörtäisi sanansa eli kääntäisi takkinsa eli opettaisi kuin hellari?
- Anonyymi
Raumalaisena kysyisin onko kyse porilaisista?
- Anonyymi
Porin hell rikko on tuomittu kolmesti kunniattomasta yhdistystoiminnastaan!
Ja siellä vielä myllyjä pyöritetään, vaikkei Herran Henki ole vuosikausiin ollut paikalla, miksi olisi? - Anonyymi
Tämän ketjun aloituksessa ei ole kysymys Porista. Porissa ei ole menossa mitään sen kaltaista.
- Anonyymi
On menty elävästä kristillisyydestä yhtä kauan kuin keskiajalla. Syntyjä myytiin anteeksi. Kun raha kirstuu kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa. Ainakin aloittaja.
- Anonyymi
Jos toinen henkilö on syyllistynyt rikokseen, hänestä voi tehdä rikostutkintapyynnön / rikosilmoituksen. Poliisin kanssa keskustellen selviää, onko aihetta tutkintaan.
Poliisi ottaa ilmoituksen vastaan ja syyttäjä ratkaisee, viedäänkö asia oikeuteen vai ei. Kukaan meistä ei siis "haasta ketään oikeuteen". Se on julkinen / yleinen syyttäjä joka haastaa, jos aihetta on.
Poliisin luo mennä siis kertomaan asia, totuudenmukaisesti, mitään omaiaan sekaan pistelemättä ja viranomaiset ratkaisevat asian.
"Koko seurakuntaa" tuskin voi haastaa, eli tehdä rikosilmoitusta, ellei "koko seurakunta", jokaista jäsentään myöten, ole syyllistynyt Suomen lain tarkoittamaan rikokseen. Seurakunnan toiminnasta voi tehdä tutkintapyynnön.
Tulee myös muistaa, että rikoslaki tuntee myös käsitteen "perätön ilmianto". On siis oltava varma, ettei lähde poliisille ilmoittelemaan sellaisesta, mihin joku henkilö ei ole syyllistynyt. Ihminen, paatunut monirikollinenkin, tuomitaan vain sen mukaan mitä hän on tehnyt, ei sen mukaan mitä hän ei ole tehnyt.
Rikosilmoitusta tehdessä on siis pysyttävä ehdottomassa totuudessa, vaikkakin vihaisena mahd. tekisi mieli hiukan lisäillä siihen jotain. Tästä voi rapsahtaa tuomio itselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201134
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321063Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu133871Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396