Olen 18-vuotias. Onko vanhemmaltani oikein/laillista heittää minut kämpästä pihalle ennen kuin olen edes asuntoa tilalle löytänyt? Mitä pitäisi tehdä tilanteessa tai minne edes menisin. En haluaisi töihin ilmoittaa asiasta
Lapsen heitto ulos
4
169
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä voivat heittää pihalle, eikä tappelemaankaan kannata jäädä. Mene käymään sosiaalitoimistossa tai ota yhteyttä turvakotiin, josta neuvovat miten saat hätämajoituksen.
- Anonyymi
En tiedä, mutta tietoa saa viranomaisilta. Aloita vaikka Kelasta.
- Anonyymi
Saa. Käyttäydytkö sä huonosti?
- Anonyymi
Niin raaalta kuin kuulostaakin, vanhmmillasi on oikeus sallia sinun elää omatoimisesti ja itsenäisesti ilman heidän taloudellista tukeaan
He ovat hoitanet jo velvollisuutensa viimeiset 18 vuottaa saadakseen sinut täysiikäiseksi.
Nyr ohjaimet ovat sinun käsissäsi. Ahkeruudella jalisäopinnoilla saat tehtyä elämästäsi juuri sellaisen kuin itse haluat. Et tarvitse siihen vanhempiesi varoja.
Aluksi hanki nykyisen lisäksi toinen työpaikka nykyisten vapaapäivien tilalle. Tai iltatyö kunnes iltaopinnot alkavat ensi tammikuussa. Silloin voit tehdä toista työtä viikonloppuisin.
Ilmaista lounasta EI ole olemassa. Saat aivan mitä ikinä maailmassa haluat, mutta sen eteen on tehtävävä lujasti töitä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5777531Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3342851Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872064- 1271274
- 311243
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41169Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1041047- 911030
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641013- 44882