postilaatikko

Anonyymi

kenelle kuuluu omakotialueen postilaatikoiden 4 kappaletta auran jälkeen poistaa auran lumet

14

62

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan kuule laatikoiden haltioiden, eli asukkaiden itse on lumet poistettava. Posti korvaa uuden laatikon mikäli lumikone sen rikkoo.
      Mutta mielenkiinnolla odotan ennakkotapausta jossa asukas jää auton töytäisemäksi käydessään postilaatikolla joka sijaitsee tien toisella puolen ( 30m ) ja lähimmälle suojatielle noin kilometri matkaa jossa kadun voisi laillisesti ja "turvallisesti" ylittää?
      Kukahan mahtaa olla korvausvelvollinen, kun ihminen ylittää tietä postia hakiessaan, kun lakihan velvoittaa käyttämään suojatietä?
      Tämä korostuu erityisesti pimeään aikaa ja eihän niillä heijastinta, saatika muitakaan huomiota herättäviä asusteita yllänsä.
      Ennen sai sentäs oman portinpileen laatikkonsa laittaa, aivan sama kummalla puolen katua talo sijaitsi. Nykyään kaikki laatikot pitää olla samalla puolen, paitsi erityistä lisämaksua vastaan saa postin vaikka suoraan ovelle kannettuna.
      Taitanee myöskin invaliideille ja korkean iän omaaville olla vastaava palvelu ilman lisämaksua?
      Joten pitäkäähän laatikostonne alue esteettömänä, jotta postinkulku ei katkeaisi.

      • Anonyymi

        olen samaa mieltä olet oikeassa


      • Kannattaa hieman tutustua tieliikennelakiin tuon suojatien käytön osalta, se sanoo seuraavaa:
        ”44 §

        Ajoradan ylittäminen
        Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä.”

        Eli jos suojatie on kilometrin päässä, niin silloin sen käyttövelvoitetta ei ole.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kannattaa hieman tutustua tieliikennelakiin tuon suojatien käytön osalta, se sanoo seuraavaa:
        ”44 §

        Ajoradan ylittäminen
        Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä.”

        Eli jos suojatie on kilometrin päässä, niin silloin sen käyttövelvoitetta ei ole.

        Entäpä jos lähin risteys on 200m:n päässä? Pitääkö posti hakea sitä kautta? Matkaa tulisi yhteensä 400m, kun se laatikko olisi siinä taloa vastapäätä ja suoraa haettuna 60m?
        Kuka lähtee loikkimaan pitkin tienvieruksisa lähimmälle risteyselle, kun se laatikko siinä suoraan nokan edessä? Tosin laitonta kai se siitä lyhintä reittiä hakiessa on, jos se tapaturma sattuu. Joten oma vika, mitäs ylitit. Olis kai se pitenpi reissu sitten korvauksen kannalta selvempi juttu.
        Onneksi ei koske itseäni, mutta hirvittää katella, kun tien toisella puolen olevat naapurit koikkelehtii liukkaalla kelillä Reinot, tai Ainot jaloissa tien yli postilaatikoilleen ja liikennettäkin kadulla aika paljon. Lisäksi toiselta puolen autoilijoilla miltei 90:n asteen kurvi rajoittaa aika lailla näkyvyyttäkin, tosin nuoremmat tykkää koskus sivuluisussa vedättää mutkan ja eihän siinä sitten mitään voi kun joku keskellä tietä posteineen?
        Pahita on kun naapurin pikkulapset jouksevat kilpaa siitä, että kumpi kerkiää ensin laatikolle postin hakuun.
        Täytynee toivoa ettei mitään sattuisi, siinä sitä sitten syyteltäs kenen vastuu ja syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos lähin risteys on 200m:n päässä? Pitääkö posti hakea sitä kautta? Matkaa tulisi yhteensä 400m, kun se laatikko olisi siinä taloa vastapäätä ja suoraa haettuna 60m?
        Kuka lähtee loikkimaan pitkin tienvieruksisa lähimmälle risteyselle, kun se laatikko siinä suoraan nokan edessä? Tosin laitonta kai se siitä lyhintä reittiä hakiessa on, jos se tapaturma sattuu. Joten oma vika, mitäs ylitit. Olis kai se pitenpi reissu sitten korvauksen kannalta selvempi juttu.
        Onneksi ei koske itseäni, mutta hirvittää katella, kun tien toisella puolen olevat naapurit koikkelehtii liukkaalla kelillä Reinot, tai Ainot jaloissa tien yli postilaatikoilleen ja liikennettäkin kadulla aika paljon. Lisäksi toiselta puolen autoilijoilla miltei 90:n asteen kurvi rajoittaa aika lailla näkyvyyttäkin, tosin nuoremmat tykkää koskus sivuluisussa vedättää mutkan ja eihän siinä sitten mitään voi kun joku keskellä tietä posteineen?
        Pahita on kun naapurin pikkulapset jouksevat kilpaa siitä, että kumpi kerkiää ensin laatikolle postin hakuun.
        Täytynee toivoa ettei mitään sattuisi, siinä sitä sitten syyteltäs kenen vastuu ja syy.

        Minä haen postin yleensä saunan jälkeen pelkkä pyyhe päällä, joskus ei sitäkään jos on tullut otettua vähän kovemmat löylyt.
        Aika kova liikenne on tiellä mutta kyllä ne huomaa valkoihoisen miehen pimeälläkin,
        usein nokka ja kyrvän nokkakin loistaa punaisena niin sekin auttaa huomaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haen postin yleensä saunan jälkeen pelkkä pyyhe päällä, joskus ei sitäkään jos on tullut otettua vähän kovemmat löylyt.
        Aika kova liikenne on tiellä mutta kyllä ne huomaa valkoihoisen miehen pimeälläkin,
        usein nokka ja kyrvän nokkakin loistaa punaisena niin sekin auttaa huomaamaan.

        Onko punanen patukka pystyssä? Näkkyy paremmin, jos se ei roiku polovissa pallien kanssa.


      • Anonyymi

        mut kun enemmistö naapureista ei osallistu postilaatikoiden edestä lumen poistoon ikävä asia


    • Anonyymi

      Alkoihan se keskustelu postilaatikoista. Milloin aloitetaan koiran kakoista ja pissoista?

      • Anonyymi

        Koirille ja kissoille pitäs tehä vessanpöntöt ulos tienvarteen. Menisi paskat putkia myöten puhistamoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirille ja kissoille pitäs tehä vessanpöntöt ulos tienvarteen. Menisi paskat putkia myöten puhistamoon.

        Hyvä idea, ja vaikkapa lamppu kaulapantaan joka alkaa vilkkumaan aina kun kun koiralla on paskahätä niin omistaja tietää viedä koiran pöntölle.


    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika näitä juttuja !!!!!!!

    • Anonyymi

      Katkerana lapioi vaan oma kohta🤣🤣

      • Anonyymi

        Mitäpä sillä laatikolla. Eihän tuo postikaan kule eikä Kustikaan pole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä sillä laatikolla. Eihän tuo postikaan kule eikä Kustikaan pole.

        2 kertaa vuojessa on hyvä väli postin jakamiseen. Ei tarttis lunta lapioija kun jakelu ois toukokuussa ja heinäkuussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe