kenelle kuuluu omakotialueen postilaatikoiden 4 kappaletta auran jälkeen poistaa auran lumet
postilaatikko
14
62
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan kuule laatikoiden haltioiden, eli asukkaiden itse on lumet poistettava. Posti korvaa uuden laatikon mikäli lumikone sen rikkoo.
Mutta mielenkiinnolla odotan ennakkotapausta jossa asukas jää auton töytäisemäksi käydessään postilaatikolla joka sijaitsee tien toisella puolen ( 30m ) ja lähimmälle suojatielle noin kilometri matkaa jossa kadun voisi laillisesti ja "turvallisesti" ylittää?
Kukahan mahtaa olla korvausvelvollinen, kun ihminen ylittää tietä postia hakiessaan, kun lakihan velvoittaa käyttämään suojatietä?
Tämä korostuu erityisesti pimeään aikaa ja eihän niillä heijastinta, saatika muitakaan huomiota herättäviä asusteita yllänsä.
Ennen sai sentäs oman portinpileen laatikkonsa laittaa, aivan sama kummalla puolen katua talo sijaitsi. Nykyään kaikki laatikot pitää olla samalla puolen, paitsi erityistä lisämaksua vastaan saa postin vaikka suoraan ovelle kannettuna.
Taitanee myöskin invaliideille ja korkean iän omaaville olla vastaava palvelu ilman lisämaksua?
Joten pitäkäähän laatikostonne alue esteettömänä, jotta postinkulku ei katkeaisi.- Anonyymi
olen samaa mieltä olet oikeassa
Kannattaa hieman tutustua tieliikennelakiin tuon suojatien käytön osalta, se sanoo seuraavaa:
”44 §
Ajoradan ylittäminen
Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä.”
Eli jos suojatie on kilometrin päässä, niin silloin sen käyttövelvoitetta ei ole.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kannattaa hieman tutustua tieliikennelakiin tuon suojatien käytön osalta, se sanoo seuraavaa:
”44 §
Ajoradan ylittäminen
Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä.”
Eli jos suojatie on kilometrin päässä, niin silloin sen käyttövelvoitetta ei ole.Entäpä jos lähin risteys on 200m:n päässä? Pitääkö posti hakea sitä kautta? Matkaa tulisi yhteensä 400m, kun se laatikko olisi siinä taloa vastapäätä ja suoraa haettuna 60m?
Kuka lähtee loikkimaan pitkin tienvieruksisa lähimmälle risteyselle, kun se laatikko siinä suoraan nokan edessä? Tosin laitonta kai se siitä lyhintä reittiä hakiessa on, jos se tapaturma sattuu. Joten oma vika, mitäs ylitit. Olis kai se pitenpi reissu sitten korvauksen kannalta selvempi juttu.
Onneksi ei koske itseäni, mutta hirvittää katella, kun tien toisella puolen olevat naapurit koikkelehtii liukkaalla kelillä Reinot, tai Ainot jaloissa tien yli postilaatikoilleen ja liikennettäkin kadulla aika paljon. Lisäksi toiselta puolen autoilijoilla miltei 90:n asteen kurvi rajoittaa aika lailla näkyvyyttäkin, tosin nuoremmat tykkää koskus sivuluisussa vedättää mutkan ja eihän siinä sitten mitään voi kun joku keskellä tietä posteineen?
Pahita on kun naapurin pikkulapset jouksevat kilpaa siitä, että kumpi kerkiää ensin laatikolle postin hakuun.
Täytynee toivoa ettei mitään sattuisi, siinä sitä sitten syyteltäs kenen vastuu ja syy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä jos lähin risteys on 200m:n päässä? Pitääkö posti hakea sitä kautta? Matkaa tulisi yhteensä 400m, kun se laatikko olisi siinä taloa vastapäätä ja suoraa haettuna 60m?
Kuka lähtee loikkimaan pitkin tienvieruksisa lähimmälle risteyselle, kun se laatikko siinä suoraan nokan edessä? Tosin laitonta kai se siitä lyhintä reittiä hakiessa on, jos se tapaturma sattuu. Joten oma vika, mitäs ylitit. Olis kai se pitenpi reissu sitten korvauksen kannalta selvempi juttu.
Onneksi ei koske itseäni, mutta hirvittää katella, kun tien toisella puolen olevat naapurit koikkelehtii liukkaalla kelillä Reinot, tai Ainot jaloissa tien yli postilaatikoilleen ja liikennettäkin kadulla aika paljon. Lisäksi toiselta puolen autoilijoilla miltei 90:n asteen kurvi rajoittaa aika lailla näkyvyyttäkin, tosin nuoremmat tykkää koskus sivuluisussa vedättää mutkan ja eihän siinä sitten mitään voi kun joku keskellä tietä posteineen?
Pahita on kun naapurin pikkulapset jouksevat kilpaa siitä, että kumpi kerkiää ensin laatikolle postin hakuun.
Täytynee toivoa ettei mitään sattuisi, siinä sitä sitten syyteltäs kenen vastuu ja syy.Minä haen postin yleensä saunan jälkeen pelkkä pyyhe päällä, joskus ei sitäkään jos on tullut otettua vähän kovemmat löylyt.
Aika kova liikenne on tiellä mutta kyllä ne huomaa valkoihoisen miehen pimeälläkin,
usein nokka ja kyrvän nokkakin loistaa punaisena niin sekin auttaa huomaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haen postin yleensä saunan jälkeen pelkkä pyyhe päällä, joskus ei sitäkään jos on tullut otettua vähän kovemmat löylyt.
Aika kova liikenne on tiellä mutta kyllä ne huomaa valkoihoisen miehen pimeälläkin,
usein nokka ja kyrvän nokkakin loistaa punaisena niin sekin auttaa huomaamaan.Onko punanen patukka pystyssä? Näkkyy paremmin, jos se ei roiku polovissa pallien kanssa.
- Anonyymi
mut kun enemmistö naapureista ei osallistu postilaatikoiden edestä lumen poistoon ikävä asia
- Anonyymi
Alkoihan se keskustelu postilaatikoista. Milloin aloitetaan koiran kakoista ja pissoista?
- Anonyymi
Koirille ja kissoille pitäs tehä vessanpöntöt ulos tienvarteen. Menisi paskat putkia myöten puhistamoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koirille ja kissoille pitäs tehä vessanpöntöt ulos tienvarteen. Menisi paskat putkia myöten puhistamoon.
Hyvä idea, ja vaikkapa lamppu kaulapantaan joka alkaa vilkkumaan aina kun kun koiralla on paskahätä niin omistaja tietää viedä koiran pöntölle.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika näitä juttuja !!!!!!!
- Anonyymi
Katkerana lapioi vaan oma kohta🤣🤣
- Anonyymi
Mitäpä sillä laatikolla. Eihän tuo postikaan kule eikä Kustikaan pole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä sillä laatikolla. Eihän tuo postikaan kule eikä Kustikaan pole.
2 kertaa vuojessa on hyvä väli postin jakamiseen. Ei tarttis lunta lapioija kun jakelu ois toukokuussa ja heinäkuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671633
- 104941
- 75753
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429