Taittopyörä pitkälle polkijalle

Anonyymi

Löytyykö muilta valmistajilta kuin Bromptonilta pitkille kuljettajille sopivia taittopyöriä?

Promptonia en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta kaikki kokeilemani taittopyörät ovat olleet kokoiselleni (193cm/ 97kg) liian matalia. Tarve olisi kuljettaa pyörää junassa kuljetuspussissa.

31

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Dahonilla on taittopyöriä 20" ja 24" että 26 tuumaisia.

      • Anonyymi

        24 - 26 tuumaiset taittopyörät ovat melko valtavan kokoisi kokoontaitettuna. En usko, että soveltuvat junaan käsimatkatavarana.

        16 tuumaiset ovat oikeastaan maksimikokoisia käsimatkatavaraksi, mutta tuskin löytyy kokoja yli 190 senttisille


    • Anonyymi

      Hommaa sellainen ykspyörä missä on satula. Mahtuu kainaloon, jos tarkoitus on kuskata pyörää eestaas. Yleensä polkupyörä hankitaan polkupyöräilyä varten.

      • Anonyymi

        Ihmeellistä nälvimistä. Jollain voi olla päivittäinen työmatka esim. Hämeenlinna-Helsinki, ja molemmissa päissä vielä siirtymä työpaikalle tai kotiin. Tällaiseen taittopyörä on oiva apu. Vai pyöräilisitkö sinä koko matkan, 40 km/h keskarilla (helppoa tosimiehelle) viisi tuntia/päivä?
        Ja edes raatopyörä ei säily ehjänä tallessa asemilla, jos sellaisen hankkisi molempiin päihin.


    • Anonyymi

      Dahon taisi hajota jossain välissä kahdeksi firmaksi (epävarma "tieto"), toinen lienee ternbikes.com

      Nuo sanovat maksimiksi 190 cm, eli riittänee vielä 193 cm kuskille.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin tietenkin tuo osoite, https://www.ternbicycles.com/ pitää olla.

        Junista en tiedä, mutta 20" taittopöyrää on saanut kuljettaa bussissa ilman lisämaksua. Olen ymmärtänyt, että linja-autossa saa kuljettaa pientä taitopyörää, sen kokoista minkä pystyy kantamaan, ja pyörän lisäksi saa olla pieni käsimatkatavara laukku tms.
        Hollandbikeshop.comissa on nähtävillä sekä Ternit että Dahonit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Junista en tiedä, mutta 20" taittopöyrää on saanut kuljettaa bussissa ilman lisämaksua. Olen ymmärtänyt, että linja-autossa saa kuljettaa pientä taitopyörää, sen kokoista minkä pystyy kantamaan, ja pyörän lisäksi saa olla pieni käsimatkatavara laukku tms.
        Hollandbikeshop.comissa on nähtävillä sekä Ternit että Dahonit.

        Hyvä tieto :) Kattelin duunia jonne pääsyyn tarvitsisi taittopyörän. Yhteensä 8 km siirtymää päivässä julkisiin. Kävellen tuo olisi varmaan 1,5 tuntia, mutta fillarilla varmaan puolisen tuntia.


    • Anonyymi

      Suomalainen mies on liian iso noille taittöpyörille. Valitettavasti.

      Harmi, kun edes Helkama ei ole lähtenyt tarjoamaan isokokoisille sopivia polkupyöriä. Siinä olisi jollekin markkinarako.

      • Anonyymi

        Ei ole, suomalainen ylikokoinen mies voi olla, ei normaalikokoiselle nuo ole liian pieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, suomalainen ylikokoinen mies voi olla, ei normaalikokoiselle nuo ole liian pieniä.

        Siis kysehän on siitä, että pitkille ihmisille on polkupyöriä huonosti tarjolla ja jonkun kannattaisi ottaa kyseisen asiakaskunnan tarpeet huomioon ja täyttää markkinarako. Helkama se tuskin on, mutta maailmassa on paljon ketteriä laatupyörien valmistajia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kysehän on siitä, että pitkille ihmisille on polkupyöriä huonosti tarjolla ja jonkun kannattaisi ottaa kyseisen asiakaskunnan tarpeet huomioon ja täyttää markkinarako. Helkama se tuskin on, mutta maailmassa on paljon ketteriä laatupyörien valmistajia

        Olihan pyöriä, mutta eipä herralle kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kysehän on siitä, että pitkille ihmisille on polkupyöriä huonosti tarjolla ja jonkun kannattaisi ottaa kyseisen asiakaskunnan tarpeet huomioon ja täyttää markkinarako. Helkama se tuskin on, mutta maailmassa on paljon ketteriä laatupyörien valmistajia

        Normaalipituinen on 170-180 cm.


    • Anonyymi

      Brompton on ainoa oikea taittopyörä ja heiltä saa myös isokokoiselle sopivan pyörän, joka oikeasti menee taitettuna pieneen tilaan.

      • Anonyymi

        Ei oikeasti muuten ole.

        http://www.strida.com/

        Sivut ovat huonosti käytettävät, enkä tiedä onko Suomessa maahantuojaa. Mutta tuosta pääsee liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikeasti muuten ole.

        http://www.strida.com/

        Sivut ovat huonosti käytettävät, enkä tiedä onko Suomessa maahantuojaa. Mutta tuosta pääsee liikkeelle.

        Tämähän vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. sopii 150 - 200 cm pitkälle kuljettajalle. Harmi, kun maahantuoja puuttuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikeasti muuten ole.

        http://www.strida.com/

        Sivut ovat huonosti käytettävät, enkä tiedä onko Suomessa maahantuojaa. Mutta tuosta pääsee liikkeelle.

        Mahtaakohan tuollainen rimpula kestää 2 metrisen kuljettajan painoa...


    • Anonyymi

      Nostan ylös vanhan keskustelun, koska kaipaisin käytännön kokemuksia pitkiltä ihmisiltä taittopyörällä ajamisesta. Saako 195 senttinen kuljettaja ajoasennon oikeasti hyväksi, jos pyörän mainostetaan soveltuvan esim. 195 cm pitkälle asti?

      • Anonyymi

        Käy pyöräliikkeessä hakemassa pyörä koeajoon. Sillä asia parhaiten selviää. Täällä kuulet vain muiden subjektiivisesti värittyneitä mielipiteitä.


    • Anonyymi

      Pidempiä satulaputkia ilmeisesti löytyy, maailmalta ainakin aika monen muuhunkin taittopyörään. Brompton tarjoaa suoraan vaihtoehtoja eli sikäli helpompaa.
      Miksi tämä kysymys muuten toistuu täällä?

      • Anonyymi

        Taittopyörä on kovin brittiläinen pendlausväline ja toimii lumettomana aikana ihan hyvin Suomessakin. Tällä säällä en ole kovin varma.


    • Anonyymi

      Nostetaanpas tämä keskustelu ylös, koska pitkänä ihmisenä pohdin taitettavan sähköpyörän hankkimista työmatkapyöräksi auton sijaan. Tilanteeni on, että päivittäinen työmatkani on 50 km junalla ja asemalta olisi matkaa työpaikalleni 13 km. En varmaan pitkään viitsisi polkea oletettavasti liian matalalla ja pienirenkaisella pyörällä noin pitkää matkaa ilman sähköavustusta.

      Onko nuo sähköavusteiset taitettavat ylipäätään junissa kuljetettavissa ilman lisämaksua? Tuleeko painoa liikaa ja menevätkö riittävän pieneen tilaan? Entä valmistajat. Millä merkillä saattaisi olla mitoiltaan 194 cm pitkälle riittävä sähkötaitettava?

      • Anonyymi

        Nopeasti katsottuna sähköiset taittopyörät vaikuttavat aika painavilta 20kg molemmin puolin joten semmoista tuskin viitsii montaa metriä kantaa. 13km ei ole kovin pitkä matka mutta ei sitäkään tule ajettua säännöllisesti jos pyörä ei ole tarpeeksi hyvä ja mukava. Seuraavalla pyörällä voisin kuvittella itse ajavani:

        https://www.bikester.fi/tern-eclipse-p20-26-M151795.html?vgid=G478096&cgid=36907

        https://www.ternbicycles.com/bikes/471/eclipse-p20

        Valmistaja ilmoittaa ajajan pituudeksi 148 - 195 cm ja painoksi 105kg.
        Huomionarvoista on pyörän paino 12,5 kg joka on taittopyöräksikin aika vähän.
        Hinta voi tuntua kovalta mutta toisaalta hyvä pyörä kestää pidempään ja ongelmia on todennäköisesti vähemmän. 130km viikossa tahdilla kilometrejä kertyy vuodessa ihan mukava määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeasti katsottuna sähköiset taittopyörät vaikuttavat aika painavilta 20kg molemmin puolin joten semmoista tuskin viitsii montaa metriä kantaa. 13km ei ole kovin pitkä matka mutta ei sitäkään tule ajettua säännöllisesti jos pyörä ei ole tarpeeksi hyvä ja mukava. Seuraavalla pyörällä voisin kuvittella itse ajavani:

        https://www.bikester.fi/tern-eclipse-p20-26-M151795.html?vgid=G478096&cgid=36907

        https://www.ternbicycles.com/bikes/471/eclipse-p20

        Valmistaja ilmoittaa ajajan pituudeksi 148 - 195 cm ja painoksi 105kg.
        Huomionarvoista on pyörän paino 12,5 kg joka on taittopyöräksikin aika vähän.
        Hinta voi tuntua kovalta mutta toisaalta hyvä pyörä kestää pidempään ja ongelmia on todennäköisesti vähemmän. 130km viikossa tahdilla kilometrejä kertyy vuodessa ihan mukava määrä.

        Kiitos tiedotuksesta, jatka samaan malliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedotuksesta, jatka samaan malliin

        Sellainen huomio tuli vielä että tuossa ei ole lokareita. Jokapäiväiseen käyttöön ne ovat aika välttämättömät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen huomio tuli vielä että tuossa ei ole lokareita. Jokapäiväiseen käyttöön ne ovat aika välttämättömät.

        Eclipse P20 on iso taittopyöräksi, 26" renkaat. Mielstäni 20" rengaskoon sähköinen taittopyörä olisi kätevämpi vaihtoehto kuin Eclipse P20.
        Kantamisen tuskaan vaikuttaa, ei ainoastaan paino, vaan myös kannettavan koko ja muoto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eclipse P20 on iso taittopyöräksi, 26" renkaat. Mielstäni 20" rengaskoon sähköinen taittopyörä olisi kätevämpi vaihtoehto kuin Eclipse P20.
        Kantamisen tuskaan vaikuttaa, ei ainoastaan paino, vaan myös kannettavan koko ja muoto.

        Kukin miettiköön ihan itse mikä on se ominaisuus johon haluaa panostaa. Ajettavuus, koko, helppokäyttöisyys vai paino. Kaikkea tuskin saa samassa paketissa joten nyt on se kuuluisan kompromissin paikka. 13km kahteen kertaan päivässä puoltaa ajo-ominaisuuksiin panostamista. Reitin profiililla on iso merkitys pyörän välityksiä mietittäessä. Päivittäisessä käytössä myös kokoamisen ja paketoinnin helppous ja nopeus on merkittävä ominaisuus. Pitäisi päästä liikkeeseen kokeilemaan jotta asia selviäisi. Sama pätee koon ja painon arviointiin. Jos kaikki alle 100kg tuntuu kevyeltä niin paino tuskin on ongelma. Tavalliselle kansalaiselle on aika iso ero painaako pyörä 15kg vai 25kg. Esimerkki oli 12,5kg joka on aika kevyt jos verrataan muihin kuin maantie ja yms pyöriin. 26km päivässä kerää myös kilometrejä aika lailla joten kestävyyteen ja osien laatuun kannattaa panostaa. Kysysyjä on myös varsin pitkä joten se asettaa omat haasteensa pyörän hankintaan. On eri asia polkea satunnaisesti lyhyitä matkoja kuin säännöllisesti vähän pidempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin miettiköön ihan itse mikä on se ominaisuus johon haluaa panostaa. Ajettavuus, koko, helppokäyttöisyys vai paino. Kaikkea tuskin saa samassa paketissa joten nyt on se kuuluisan kompromissin paikka. 13km kahteen kertaan päivässä puoltaa ajo-ominaisuuksiin panostamista. Reitin profiililla on iso merkitys pyörän välityksiä mietittäessä. Päivittäisessä käytössä myös kokoamisen ja paketoinnin helppous ja nopeus on merkittävä ominaisuus. Pitäisi päästä liikkeeseen kokeilemaan jotta asia selviäisi. Sama pätee koon ja painon arviointiin. Jos kaikki alle 100kg tuntuu kevyeltä niin paino tuskin on ongelma. Tavalliselle kansalaiselle on aika iso ero painaako pyörä 15kg vai 25kg. Esimerkki oli 12,5kg joka on aika kevyt jos verrataan muihin kuin maantie ja yms pyöriin. 26km päivässä kerää myös kilometrejä aika lailla joten kestävyyteen ja osien laatuun kannattaa panostaa. Kysysyjä on myös varsin pitkä joten se asettaa omat haasteensa pyörän hankintaan. On eri asia polkea satunnaisesti lyhyitä matkoja kuin säännöllisesti vähän pidempiä.

        ” Ajettavuus, koko, helppokäyttöisyys vai paino. Kaikkea tuskin saa samassa paketissa,,,” Kyllä saa, mutta silloin kysymyksessä ei olekaan mikään taittopolkupyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Ajettavuus, koko, helppokäyttöisyys vai paino. Kaikkea tuskin saa samassa paketissa,,,” Kyllä saa, mutta silloin kysymyksessä ei olekaan mikään taittopolkupyörä.

        Olipahan taas suomi24 foorumitason kommentti spandex-pelleltä :) Tässä keskustellaan nimenomaan taittopyöristä.


      • Anonyymi

        Niinpä, pelkällä kaasulla on mukava ajella. Akun voi nostaa reppuun kuljetuksen ajaksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe