Ruutinpuiston rivarit

Anonyymi

31

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin ne nyt vajoais? Olihan siinä jo ennemminkin ns. suurperheisten talot!
      Kyllä maapohja on ns. jättömaata, eli aiemmin veden vallassa ollutta maapohjaa joka on kuvunut aikojen saatossa.
      Kemissä on paljon taloja jättömaa alueille rakennettuja taloja, jo vuosisatoja sitten rakennettuja, eikä ne ole mihinkään vajonneet.

      • Anonyymi

        Suurperheisten talot eivät olleet ns. jättömaalla. Niiden paikalla on nyt uudet rakennukset.
        Nykyiset uudet ja rakenteilla olevat rivitalot ovat täyttömaalla,joka on ajettu paikalle muualta ja näin täytetty Kiikelin lahtea.
        Lumilinna on rakennettu myös täyttömaan ja vanhan rimamöljän päälle. Aika näyttää,miten rakennuksen käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurperheisten talot eivät olleet ns. jättömaalla. Niiden paikalla on nyt uudet rakennukset.
        Nykyiset uudet ja rakenteilla olevat rivitalot ovat täyttömaalla,joka on ajettu paikalle muualta ja näin täytetty Kiikelin lahtea.
        Lumilinna on rakennettu myös täyttömaan ja vanhan rimamöljän päälle. Aika näyttää,miten rakennuksen käy.

        Voi jeesus näitä teän juttuja :D Kemin kateelliset "rakennusaisiantuntijat" kommentoivat itätuulen vuokrabokseistaan.

        Onhan se pohjolan sanomien talokin ollut paikallaan 40 vuotta, eikä ole vajonnut. Ei ole termi "paalutus" ilmeisesti tuttu kommentoiville asiantuntijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jeesus näitä teän juttuja :D Kemin kateelliset "rakennusaisiantuntijat" kommentoivat itätuulen vuokrabokseistaan.

        Onhan se pohjolan sanomien talokin ollut paikallaan 40 vuotta, eikä ole vajonnut. Ei ole termi "paalutus" ilmeisesti tuttu kommentoiville asiantuntijoille.

        Onkohan rakennusurakoitsijalla hyväkin kokemun veden päälle rakentamisesta ja kuinka hyvin, sekä syvältä maa-alusta on puhdistettu? Meinaan vaan, ku yli 20:n vuoden koirien kuset ja paskat alueelle lisä maa-aineeksi pyllistetty. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan rakennusurakoitsijalla hyväkin kokemun veden päälle rakentamisesta ja kuinka hyvin, sekä syvältä maa-alusta on puhdistettu? Meinaan vaan, ku yli 20:n vuoden koirien kuset ja paskat alueelle lisä maa-aineeksi pyllistetty. 💩

        Se tuskin on sinun huoli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jeesus näitä teän juttuja :D Kemin kateelliset "rakennusaisiantuntijat" kommentoivat itätuulen vuokrabokseistaan.

        Onhan se pohjolan sanomien talokin ollut paikallaan 40 vuotta, eikä ole vajonnut. Ei ole termi "paalutus" ilmeisesti tuttu kommentoiville asiantuntijoille.

        Näkyy seinissä halkeamia joka puolella,kertoo routavaurioista/vajoamisesta.Outo tuoksu,kertoo jotain tyhjiä tiloja yllinkyllin?miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy seinissä halkeamia joka puolella,kertoo routavaurioista/vajoamisesta.Outo tuoksu,kertoo jotain tyhjiä tiloja yllinkyllin?miksiköhän?

        Mene nyt hyvä ihminen ulos ja haistele muutakin, kuin sitä koirankakkaa.

        Onko tuo nyt kovin tervettä olla noin kateellinen ja keksiä pakkomielteisesti kaikenlaisia satuja oman kateuden ja pahan olon lievittämiseksi?


      • Anonyymi

        Johan ootte alas vajonneet.


    • Anonyymi

      Rakennettiinhan lumilinnakin mädäntyneen rimamöljän päälle. Milloinkohan se uppoaa?

    • Anonyymi

      No kauanko menee? Sinulla varmaan on rakennusalan koulutus ja kokemusta, niin pystyt asiantuntijalausunnon antamaan.

    • Anonyymi

      Milloin Isohaaran voimalaitos uppoaa? Sehän on rakennettu keskelle jokea veden päälle. Entä Ajoksen satamalaiturit? Vedenpäälle ajetun joutomaan päälle nekin rakennettu. Entäs Pohjolan Sanomien talo tai Etelärantakadun ja Mansikkanokankadun talot? Kohta varmaan tulee maurimyrsky ja kaikki uppoaa.

      • Anonyymi

        Kyllä Isohaaran patoa on jouduttu korjaamaan ja uusiopaalutukseen. Vanhat jätteet lahoaa ja vuotavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Isohaaran patoa on jouduttu korjaamaan ja uusiopaalutukseen. Vanhat jätteet lahoaa ja vuotavat

        Sehän on maailman suurin ihme, että 70-vuotiasta patoa joudutaan korjaamaan.


    • Anonyymi

      Kemiläiset kateelliset keskustelevat ainoista ihmisasunnoiksi kelpaavista ,komealla paikalla olevista taloista.Asuminen noissa uudehkoissa/uusissa asunnoissa varmaankin mukavampaa kuin muissa Kemin keskustassa olevissa murjuissa.

    • Anonyymi

      Mahtaa keväisin ilmojen lämmettyä kyseisten talojen pihoilla ja miksi ei myös sisälläkn koiran ulosteen lemut löyhkätä? Olihan kyseisellä alueella ehkäpä Suomen kehutuin ja suosituin koirapuisto yli 20 vuotta.
      Alueella paljon liikkuneena huomanu myös, että Nevarannan suunnittelema Stonehege kiviveistos on vajonnu reilut 10cm. Sen huomaa kesäisin, kun veistokset nykyään montussa, silloin 1998 vihkitaisuuden aikoihin ei näin ollu.
      Joten eiköhän talotkin mahdollisesti aikaa myöten ala vajoamaan?

      • Anonyymi

        Mene sinne rannalle odottamaan vajoamista ja toivomaan kädet ristissä uutta mauri-myrskyä.
        Jospa se kateutta edes vähän helpottaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinne rannalle odottamaan vajoamista ja toivomaan kädet ristissä uutta mauri-myrskyä.
        Jospa se kateutta edes vähän helpottaisi.

        Sivusta seuranneena näyttää siltä, että koko Kemi uppoaa piakoin.


      • Anonyymi
        GeeGan kirjoitti:

        Sivusta seuranneena näyttää siltä, että koko Kemi uppoaa piakoin.

        Upottajina kunnan viher-vasemmistolumisulihallitus. Eikös niin?


      • Anonyymi
        GeeGan kirjoitti:

        Sivusta seuranneena näyttää siltä, että koko Kemi uppoaa piakoin.

        Kulttuureikeskus rakennetiin savenpäälle,nyt koko paska homeessa.Tasakattoinen arkkitetdin päiväuni.Voi vittu susi jo rakennettaessa,suuruudenhulluuden huippu.Lattiat maantasalla,kosteusvaurioita yltäpäältä,repikäätästä hyvät toverit!


    • Anonyymi

      Kyllä me ihmiset olemme tyhmiä. että tuommoiseen paikkaan raken-
      netaan ja joku vielä ostaa???????

    • Anonyymi

      Ylihintaisia rötisköjä.

    • Anonyymi

      Näyttöja on.

      • Anonyymi

        Tuulinen paikka jokasuunnasta puhaltaa,talvella lumi pöllyää,kesällä paska veet lemuaa ,
        Metsäbotnian jäteveet ympäroivät vesihaisee,ei ainakaan uintikelpoista.


    • Anonyymi

      Noin 30vuotta sitten näin kun vetinen , suoperäinen tontti vakautettiin,
      poraamalla siihen noin metrin välein 5 metriä syviä reikiä, halk. 5 sm.
      Porakoneen vieressä oli iso kalkkisäiliö, jolla reiät täytettiin paineistamalla.
      Tontille rakennettiin n. 10x30 m, liikehueneisto ja parkkipaikka, jotka
      eivät ole vajonneet.

    • Anonyymi

      "Saa nähä kuinka kauan menee, kunnes talot alkaa vajoamaan? Ovat rakennettu veden päälle ajetulle joutomaalle."
      On todella ihmeellistä ja uskomatonta, kuinka joutomaa pysyy veden päällä? Lienet käsittänyt väärin kapakkapuheet. Totuushan on se, että maa on ollut satoja vuosia sitten meren pohjaa mutta noussut maankohoaman mukaan ja meri on väistynyt. Nykyään taloja ei saa rakentaa sellaiseen paikkaan paaluttamatta alustaa. Vielä 70-luvulla rakennettiin betonilaatan päälle, ja koko talo on saattanut hieman kallistua. Nykyään betonilaatan päälle ei saa rakentaa vaan betonipaalujen on yletyttävä peruskallioon saakka. Talolla pitäisi olla rakennusvaiheessa rakennusvalvoja, jolla on vaadittava koulutus ja viranomaisten myöntämät luvat.

      • Tässä tapauksessa näkee selvästi ettei maan kohoamisesta ole kyse.
        Ensimmäisestä kuvasta https://aijaa.com/pq9xcF näkee miltä alue näytti vuonna 1977 ennen kuin joutomaata on alettu kuskaan mereen, maisemoitia ajatellen.
        Toisessa kuvassa vuodelta 2015 https://aijaa.com/lKvEPH on maisemointi ollut valmis noin parikymmentä vuotta ja koko sen ajan alueella sijainnut erittäin suosittu koirapuisto. Koirapuisto sijaitsi sillä kohtaan jossa siniset merkinnät joiden kohdalle valmistui rivitalot vuosina 2017 ja 2018.
        Joten en usko, että mistään kapakkapuheista olisi kyse ja se kai siellä kapakeissa kulkee joka asian aiheekseen ottaa. 😉


      • Anonyymi
        Pilkunnussija kirjoitti:

        Tässä tapauksessa näkee selvästi ettei maan kohoamisesta ole kyse.
        Ensimmäisestä kuvasta https://aijaa.com/pq9xcF näkee miltä alue näytti vuonna 1977 ennen kuin joutomaata on alettu kuskaan mereen, maisemoitia ajatellen.
        Toisessa kuvassa vuodelta 2015 https://aijaa.com/lKvEPH on maisemointi ollut valmis noin parikymmentä vuotta ja koko sen ajan alueella sijainnut erittäin suosittu koirapuisto. Koirapuisto sijaitsi sillä kohtaan jossa siniset merkinnät joiden kohdalle valmistui rivitalot vuosina 2017 ja 2018.
        Joten en usko, että mistään kapakkapuheista olisi kyse ja se kai siellä kapakeissa kulkee joka asian aiheekseen ottaa. 😉

        Tätähän minä alunperin tarkoitinki. Eli on mahdollista että talot voisivat joskus vajotakkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän minä alunperin tarkoitinki. Eli on mahdollista että talot voisivat joskus vajotakkin?

        Lyyväänkö vetoa vajoaako vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyyväänkö vetoa vajoaako vai ei?

        Voitas lyyäkki, mutta ehkä meistä jompi kumpi ei ole enää asiaa todistamassa. Menihän Pälkäneelläkin kolmisenkymmentä vuotta ennen kuin alkoi tapahtumaa. Joten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitas lyyäkki, mutta ehkä meistä jompi kumpi ei ole enää asiaa todistamassa. Menihän Pälkäneelläkin kolmisenkymmentä vuotta ennen kuin alkoi tapahtumaa. Joten...

        Voishan siitä tehä vaikkapa gallupin. Kysyttäs vaikka Alkon ovella 10 ihmiseltä vajoaako vai ei. Saatas selväksi koko Suomen kansan mielipide.


    • Anonyymi

      Upokkoom tahi ei, mutta idioottimaisin asuialue Kemissä. Parempiakin löytys ja on kertaalleen kaavoitettukin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe