Kuntoa pyöräillen

Anonyymi

Tänäänkin lenkki!.

32

107

Vastaukset

  • Tämä on erittäin myönteistä kehitystä. Kuta enemmän polkupyöräilijöitä näkyy liikenteessä, sitä enemmän heidät on otettava huomioon. Samaten pyöräilyreitit - ja tiet paranevat. Yhtä polkupyöräilijää on muutaman vanhasuomalaisen autonkuljettajan helppo olla ottamatta huomioon, vaan ollapa polkupyöräilijöitä tuhansia ja taas tuhansia, kautta maan. Silloin, oi silloin, vanhasuomalaisen autonkuljettajankin on pakko tarkistaa asenteitaan polkupyöräilijöitä kohtaan.

  • Laittakaas kuva kun Timo Soini laittaa Mersuperseensä vihervassaripyörän satulalle. Sillä kuvalla tehdään miljoonia, sekä euroja että ääniä ja etenkin elämäntapapyöräilijöitä.

  • Loppumaton insipasaation lähde on myös Lance Armstrongin ja Marco Pantanin unohtumaton kaksintaistelu tuolla seinänousuilla https://youtu.be/6q38Gyjv4EE Ainakin minua tämä inspiroi sangen suuresti. Kuinka erilaisia otteita voikin pyörän kippurasarvista ottaakin taistelun tuoksinassa. Näillä miehillä on uskomaton raivo yllä, noina voiminsa päivinä. Vain toisesta tuli legenda, jolle pystytettiin patsaita kotimaahansa. Hän tosin kuoli kokaiinin yliannostukseen. Vain toisen nimi pyyhittiin ikuisiksi ajoiksi pyöräilyn Tour de France - voittajien luetteloista. Polkupyöräilyn ammattilaisajot ovat ehkä eniten rypeneet kiellettyjen keinojen keskiössä, maailman kaikista urheilulajeista. Osoittaa samalla polkupyöräilyn raakuutta, mihin tahansa urheilulajiin verrattuna. Useat polkupyöräilijät ovat kamppailleet kestävyysrajojensa äärirajoilla. Valtavissa ruumiilisissa tuskissa ja ahdistuksissa.

    Kysynkin nyt vakavissani. Oletko kärsinyt polkupyöräilijä joka käyttäytyy taistelevasti ja tiedostavasti. Hän, joka kestävyysalueensa äärirajoilla, noilla seinänousuilla sisähousuilla, laittaa itsensä täysin alttiiksi. Tuskalle, suurelle hengenahdistukselle, mieluummin kuollen kuin antaen tuumaakaan periksi mäjelle. Oletko sanonut itsellesi : jos kerran Pasolliinikin ja Armstrong, niin kyllä minäkin. Kuitenkin minä nyt vain kaurapuuron antamin voimin näitä kaikkia taistelutoimia tehden.

  • Aamulenkki on hyvä tapa, ensin aamiainen sitten aamulenkki kaupassakin voi käydä samalla lenkillä ostamassa jotain pientä jos tarvitsee.

    • Joka aamu syö aamulenkin niin veikkaampa että paino nousee?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joka aamu syö aamulenkin niin veikkaampa että paino nousee?

      Iltalenkki joka päivä on hyvä kun lähtee homeiselta konttorilta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Iltalenkki joka päivä on hyvä kun lähtee homeiselta konttorilta.

      Iltalenkille piste täältäkin. Nukkuukin paremmin, jos malttaa paljastella rauhalliseen tahtiin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Iltalenkki joka päivä on hyvä kun lähtee homeiselta konttorilta.

      Jotain positiivista tänään lenkillä 16-18 välillä pk seudulla yllättävän paljon valollisia polkupyöriä liikenteessä onkohan valottomat talviteloilla?


  • Käy sitten aamu-tai iltalenkillä niin toivottavasti ei käy noin https://youtu.be/yL30-f5luwg nitsivoo sanoo venäläinen. Venäjällä on kuulemma kohteliaimmat autonkuljettajat. Ehkäpä juuri huumoripitoisten fillaristien vuoksi.

  • Tänäänkin pyöräilylymatkailua suhteellisen rivakkaan tahtiin 75 kilometriä. Ynnäsin juuri, huvittaakseni itseäni, tänä vuonna tähän mennessä sotkemani kilometrit yhteen. Niitä on kertynyt 4025 kilometriä. Näistä olen polkenut Serious graavelilla 1300, kynnostamallani Inseran hybridipyörällä muutama sata, ja loput Helkama S2 - polkupyörällä. Olenkin huvittunut.

    Polkupyörä on erittäin hyvä kunnon kohotusväline. Kunpa tietäisivät autonkuljettajat kin kuinka rajua ja auvoisaa on polkupyöräily. Kenties silloin yhä useampi antaisi enemmänkin tilaa polkuoyöräilijälle. Itse kun ovat kuitenkin hengitysilman pilaajia, ja ihmisiä ennenaikaiseen hautaan ajavia. Tässä täytyy ihan nostaa esimerkkihenkilöksi poliitikko Jussi Halla-aho. Hänhän polkupyöräilee muun muassa Spessulla. Kunpa nyt muutkin poliitikot näyttäisivät autoilevalle kansalle esimerkkiä. Suuri osa ihmisten autoilusta kun on turhanpäiväistä huviajelua. Lisäksi etenkin reikäpääautoilijoilta voisi ajoluvan perua välittömästi.

    Että lopettaisin nämäkin jorinat myönteisyyden merkeissä, totean että jokaisen kansalaisen hikipisarat joita hän pyörräillessään vuodattaa, kerääntyy jokaisen läskiperseautolijankin hyödyksi. Kansanterveyden kohentuessa jää enemmän resursseja otsasuonet pullottaen autoilevien sydän- ja verisyonitautisten hoitoon. Joten älä sinä mesebemmiaudiöykkäri työnnä rahoittajaasi ojaan polkupyörineen.

    • Rapisuttelin taas tänään nastoja noin 25 km. Oli kivaa koko rahalla :)

      700 lumenin lamppu paloi osateholla. Takavalo hiukka pätki, kun katkaisija lienee saanut vettä. Lukkopolkimet löysällä ja rukkasetkin voisi uusia vähempi reikäisiin mallein. Sama meno on jatkunut koko viikon. Kilsoja tuli viikossa noin 120 ja aikaa meni pysähdyksineen varmaan 7..8 tuntia.

      Oli se vaan taas mukavaa. Kokeilkaa joskus ajaa työmatkaa. Päivän paras hetki!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rapisuttelin taas tänään nastoja noin 25 km. Oli kivaa koko rahalla :)

      700 lumenin lamppu paloi osateholla. Takavalo hiukka pätki, kun katkaisija lienee saanut vettä. Lukkopolkimet löysällä ja rukkasetkin voisi uusia vähempi reikäisiin mallein. Sama meno on jatkunut koko viikon. Kilsoja tuli viikossa noin 120 ja aikaa meni pysähdyksineen varmaan 7..8 tuntia.

      Oli se vaan taas mukavaa. Kokeilkaa joskus ajaa työmatkaa. Päivän paras hetki!

      Niin olisi jos olisi. Itse laskeskelin yllytykyksestä, että viime aikoina on tullut poljettua keskimäärin 170 kilometriä viikossa. Lyhdyistä on etummainen lähes pomminvarma valaisin. Takatuikkuina pidän kahta punaista lediä. Toinen toimii pattereilla, toinen akulla. Jos sitä akkujutskaa pitää jatkuvalla palolla, se himmailee kahden tunnin jälkeen. Patteripetteri tietysti jaksaa monta tuntia pitempään. Uuu, tänään irroitin kettinkin ja kiakot graavelista. Liotin liuotinaineessa kettinkin, panin lepäämään. Pesin pyörän perusteellisesti. Kyllä olikin likainen. Pesin kiakot, ja vaihdoin toisen ketjun. Nykyään olen ottanut käytännön, että käytän kaksia ketjuja vuoron perään. Luulen, että niillä keinoin saan ne kestämään pitempään. Rasvasin ketjun, ja öljyä kaikkiin liikkuviin vaihteston osiin. Nyt polkupyörä kiiltelee niin himmeästi, että harmittaa mennä taas tuonne rapalaan. Tosin ehkä nyt koittaa väliaikaisesti vähän kuivemmat, ja nastakkaammat kelit.


  • Tänään 39,80km, pyörätiellä lähes sentti lunta, tällä viikolla 153.6km, aikaa lähes 10h.

    • Eilen ajelin Jomtien - Sattahip, taisi tulla liki 100 km ja aikaa meni koko päivä. Auraa ja Changia tankkaukseksi, painoa katosi 5 kg.

      Tänään maataan Somin kainalossa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eilen ajelin Jomtien - Sattahip, taisi tulla liki 100 km ja aikaa meni koko päivä. Auraa ja Changia tankkaukseksi, painoa katosi 5 kg.

      Tänään maataan Somin kainalossa.

      Onko Velogi tehnyt plokia pyöräilysta taikkulassa ?

      Lainasin hybridiäni viime käsänä taikkupoimijattarelle. Hän rakastui fillarointiin. Nyt olen menossa Pon Pisaihin fillaroimaan neitin luokse.

      Vasuri liikenne, kannattaako ajaa oikealla, jotta näkee vastaantulevan liikenteen ?

      Mitä muuta huomioitavaa, aurinko taitaa olla aika polttava, miten suojautua, tyttö väitti että rasvat ovat vain hanurille siis takapuolelle ?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Onko Velogi tehnyt plokia pyöräilysta taikkulassa ?

      Lainasin hybridiäni viime käsänä taikkupoimijattarelle. Hän rakastui fillarointiin. Nyt olen menossa Pon Pisaihin fillaroimaan neitin luokse.

      Vasuri liikenne, kannattaako ajaa oikealla, jotta näkee vastaantulevan liikenteen ?

      Mitä muuta huomioitavaa, aurinko taitaa olla aika polttava, miten suojautua, tyttö väitti että rasvat ovat vain hanurille siis takapuolelle ?

      Ei taida Velogi vielä Thaimaasta mitään näyttää.

      Phon Pisain seutu on sitä Thaimaan Lappia, siellä on hyvä pyöräillä ja esim Thaimaan edustusjoukkueet harjoittelee sillä seudulla (ovat nyt Aasian kisoissa Philippiineillä).

      Itse laitan aina pitkähihaisen päälle ja kaulaliinan. Aurinkovoiteet voi muutoin unohtaa, vain kasvot ja korvat suojataan. Jos aiot ostaa pyöräilypuseron Thaimaasta, suositan samaa mallia joka on rakennusmiehillä. Ja huomioliivejä sekä vilkkuvia ledejä.

      Sitten vaan polkemaan, myös neitiä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei taida Velogi vielä Thaimaasta mitään näyttää.

      Phon Pisain seutu on sitä Thaimaan Lappia, siellä on hyvä pyöräillä ja esim Thaimaan edustusjoukkueet harjoittelee sillä seudulla (ovat nyt Aasian kisoissa Philippiineillä).

      Itse laitan aina pitkähihaisen päälle ja kaulaliinan. Aurinkovoiteet voi muutoin unohtaa, vain kasvot ja korvat suojataan. Jos aiot ostaa pyöräilypuseron Thaimaasta, suositan samaa mallia joka on rakennusmiehillä. Ja huomioliivejä sekä vilkkuvia ledejä.

      Sitten vaan polkemaan, myös neitiä.

      Suosittelen polkupyörän polkemista aina väsyksiin asti. Sen jälkeen on sopivan raukea olo, suihkuun syömään ja nukkumaan. Sillä lailla välttyy erilaisilta, ja kalliilta, tuomisiltakin ja matkamuistoilta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Suosittelen polkupyörän polkemista aina väsyksiin asti. Sen jälkeen on sopivan raukea olo, suihkuun syömään ja nukkumaan. Sillä lailla välttyy erilaisilta, ja kalliilta, tuomisiltakin ja matkamuistoilta.

      Tropiikissa pyöräily vaatii trooppisten olojen ja oman soputumisen tuntemista. Ei kandee vetää ihan äärirajoille, keho palautuu kuumassa ja kosteassa hitaammin.


  • Tänään 103 kilometriä, keskituntinopeudella 21.40 kmh. Lähinnä rutikuivaa, kylmää ja viimaista. Oletin että sunnuntaina olisi vähemmän autoja liikenteessä. Vielä mitä. Nostattivat kuivaa asvalttipölyä ilmaan ja haisivat tapansa mukaan pahalle. Muuan noin kolmenkymmenen kilometrin pätkä oli jostain syystä aivan umpijäässä. Ei hätää, sillä olihan alla (sanokaamme tämä nyt selvästi yhteen ääneen) Suomi tyres W240 40-622!

    Mitä ilmeisimmin suuriin ikäluokkiin kuuluvat ajelivat ajoneuvoillansa sinne tänne. Äijät osin omatekoisten peräkärryjensä kanssa sivuuttavat läheltä. Samoin monet henkilöautoilijat sekä pakettiautoilijat. Lisänä kesi-ikäiset ämmät rystyset valkoisina rattia puristellen. Suurten ikäluokkien vuoksi maa tulee kirotuksi jalkaimme alla. Itsekkäät rahanahneet mulkut eivät välitä muuta kuin itsestänsä ja omasta hyvinvoinnista. Mokommile olisi oikein että jäisivät hoivaa vaille, tai ainakin saisivat maksaa kalliisti. Sikäli mikäli moisille hoitajia löytyykään.

    He ovat juuri näitä, jotka elostelevat ja ovat kahmineet kaiken itselleen. Nuo kirotut! Matkustelevat taikkulaan irstailemaan pikku piliensä kanssa viagran voimalla. Muka polkupyöräulemään, vaikka eivät ole pyörään koskeneetkaan vuosikymmeniin. Tuovat tauteja Suomeen vähäosaisten kiusaksi, kuormittaen sosiaalitointa ylen määrin. Kunpa kuohitsisivat itsensä! Nuo jotka yllyttävät nyt nuorisoakin samoille pahoille teille.

    • Ensimmäinen luku ainut, jossa osa tekstistä pitää paikkansa. Autoilijoiden asenne pyöräilijöitä kohtaan on parantunut huomattavasti viimeisten 10v aikana.

      Luvut kaksi ja kolme äärimmäistä valhetta. Mikähän mahtaa olla motiivisi tuollaista roskaa kirjoitella ?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ensimmäinen luku ainut, jossa osa tekstistä pitää paikkansa. Autoilijoiden asenne pyöräilijöitä kohtaan on parantunut huomattavasti viimeisten 10v aikana.

      Luvut kaksi ja kolme äärimmäistä valhetta. Mikähän mahtaa olla motiivisi tuollaista roskaa kirjoitella ?

      Jakeet yksi kaksi ja kolme ovat totta. Ehkä liioittelua, provosointia, mutta totta yhtä kaikki. Onneksi alkavat työtaistelutoimet vaikeuttavat suurten ikäluokkien matkustelua lentoteitse, ainakin jossain määrin. Antibiooteille resistantteja bakteereja jää joukoittain saapumasta Suomeen. Suomessa pitäisi ottaa käyttöön raskaat huvilentoverot, lisäksi yksinomaan suuria ikäluokkia koskeva huviautoiluvero. Keskimäärin autoilijoiden asenne pyöräilijöitä kohtaan onkin parantunut. Tämä ei koske suuria ikäluokkia. He vähät veisaavat jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallisuudesta tai ilmoille lennättämistään pienhiukkasista. Melkein poikkeuksetta jalankulkijoiden, ja pyöräilijöiden päälle ajaa suurten ikäluokkien putkinäköinen etustaja. Taksiautoilijoina he edustavat itsekkyyden ja piittaamattomuuden huippua. Ne heistä, jotka vielä työelämässä roikkuvat vieden leivän nuorempien suista. Koko Suomi huokaa helpotuksesta, kun viimeinenkin suuren ikäluokan edustaja on painunut ajan rajan tuonne puolen.

      Edellä esitetty koskee suurinta osaa otosta suurten ikäluokkien edustajista. Tietenkin heidänkin keskuudestaan löytyy joitakin vastuullisia ja hyväkäytöksisiä, jopa mukaviakin ihmisiä. Lisäksi vähään tyytyvä ja lähimmäisiä rakastavia. Kuitenkin suuri joukko heistä tukahduttavat vastuuttomasti suomalaisen terveydenhoidon. Rahat loppuvat kertakaikkiaan öykläreiden vaatiessa "oikeuksiaan". Eläkejärjestelmä on viritelty jo ammoin suurten ikäluokkien vaatimusten mukaiseksi. Heille ei mikään ole koskaan riitä, nyt kun ovat päässeet tyhjentämään eläkekassat ja järjestelmät.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ensimmäinen luku ainut, jossa osa tekstistä pitää paikkansa. Autoilijoiden asenne pyöräilijöitä kohtaan on parantunut huomattavasti viimeisten 10v aikana.

      Luvut kaksi ja kolme äärimmäistä valhetta. Mikähän mahtaa olla motiivisi tuollaista roskaa kirjoitella ?

      Noo, jos yhtään ymmärtää seurata yhteiskuntaa, niin suuret ikäluokat keräsi kuluttajien varallisuuden ja vapaat itsellensä.

      Suurilla ikäluokilla on eniten rahaa ja alhaisin eläkeikä. On mökkiä sun muuta. Voi mennä vaikka taikkulaan viagran kaa.

      Seuraava ikäluokka, nykyiset 40-60 vuotiaat raataa otsa hiessä omistusasunnon ja moni elää kädestä suuhun.

      Nykyiset 20-40 vuotiaat saavat olla onnellisia omasta kerrostalo osakkeesta. Kaikki on kalliimpaa kuin aikaisemmin ja tulot polkee paikallaan. Elämän mielekkyys oravan pyörässä on kyseenalaista kun siitä saa vaan känsät käteensä. Ei olla enää kelvollisia edes pariutumaan. Ollaan monesti kuin kaupunkivariksia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Noo, jos yhtään ymmärtää seurata yhteiskuntaa, niin suuret ikäluokat keräsi kuluttajien varallisuuden ja vapaat itsellensä.

      Suurilla ikäluokilla on eniten rahaa ja alhaisin eläkeikä. On mökkiä sun muuta. Voi mennä vaikka taikkulaan viagran kaa.

      Seuraava ikäluokka, nykyiset 40-60 vuotiaat raataa otsa hiessä omistusasunnon ja moni elää kädestä suuhun.

      Nykyiset 20-40 vuotiaat saavat olla onnellisia omasta kerrostalo osakkeesta. Kaikki on kalliimpaa kuin aikaisemmin ja tulot polkee paikallaan. Elämän mielekkyys oravan pyörässä on kyseenalaista kun siitä saa vaan känsät käteensä. Ei olla enää kelvollisia edes pariutumaan. Ollaan monesti kuin kaupunkivariksia.

      Kaupunkivaris ja polkupyöräilijä, molemmat vapaita kuin umpihanki.

      Vain umpihanki puuttuu eteläisesta Suomesta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Noo, jos yhtään ymmärtää seurata yhteiskuntaa, niin suuret ikäluokat keräsi kuluttajien varallisuuden ja vapaat itsellensä.

      Suurilla ikäluokilla on eniten rahaa ja alhaisin eläkeikä. On mökkiä sun muuta. Voi mennä vaikka taikkulaan viagran kaa.

      Seuraava ikäluokka, nykyiset 40-60 vuotiaat raataa otsa hiessä omistusasunnon ja moni elää kädestä suuhun.

      Nykyiset 20-40 vuotiaat saavat olla onnellisia omasta kerrostalo osakkeesta. Kaikki on kalliimpaa kuin aikaisemmin ja tulot polkee paikallaan. Elämän mielekkyys oravan pyörässä on kyseenalaista kun siitä saa vaan känsät käteensä. Ei olla enää kelvollisia edes pariutumaan. Ollaan monesti kuin kaupunkivariksia.

      Jos pyöräily aiheuttaa tuollaisen maailmankuvan, voisi olla paikoillaan parin viikon tauko tai sitten tosiaan vaikka Doi Inthanonin valloitus polkupyöräillen.

      Turha puskea päätä seinään vailla näköalaa.

      Maailman rakentaminen tyhjästä on ollut aina mulli-ikäisen homma. Niin se tulee olemaan myös tulevaisuudessa, Bitcoineista ja e-sportista huolimatta.


  • Joo, onpa täällä katkeraa itkua, jos käy thaikkulassa pyöräilemässä. FinnTriathlonin sällit tuskin on noita suurtem ikäluokkien sällejä, no, on siellä joitain.

    Viagra meni reseptille Thaimaassa jo 90-luvulla. Toki syömällä vesimelonin siemeniä saa saman sidelnafiilin.

    Mutta nyt uimaan, tulin lenkiltä juuri, 24 C heti auringon nousun aikaan liikkeelle.

    Terv Pattaya Cycling clubin jäsen.

    • He he. Vai finn triathlon ja pattayan pyöräilykerho. Semmoisia olekaan. Jos jotain klubitoimintaa suomalaisilla taikkulassa onkaan, pikemminkin huumediileriklubitoimintaa tai irstailijoiden klubia. Pysykää vain siellä taikkulassa kun sinne olette kerran menneet.


    • Anonyymi kirjoitti:

      He he. Vai finn triathlon ja pattayan pyöräilykerho. Semmoisia olekaan. Jos jotain klubitoimintaa suomalaisilla taikkulassa onkaan, pikemminkin huumediileriklubitoimintaa tai irstailijoiden klubia. Pysykää vain siellä taikkulassa kun sinne olette kerran menneet.

      https://jomtiencyclingclub.jimdo.com/

      Tervetuloa toimintaan mukaan, ennakkoluulot hälvenee ja irstas himo pyöräilyyn kasvaa, kun liityt joukkoomme.

      Huumeet on vain Suomen hommia, joukoissamme pääset eroon niistäkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      https://jomtiencyclingclub.jimdo.com/

      Tervetuloa toimintaan mukaan, ennakkoluulot hälvenee ja irstas himo pyöräilyyn kasvaa, kun liityt joukkoomme.

      Huumeet on vain Suomen hommia, joukoissamme pääset eroon niistäkin.

      Kyllä nyt hävettää, tuntuu oikein että olen anteeksipyynnön velkaa. Anteeksi ilkeämieliset puheeni. Viime yönä olin Herran nuhtelussa ja puhuttelussa, ja minusta tuntuu, että on aika esittää anteeksipyyntö myös suurien ikäluokkien edustajille. Heistäkin moni pienviljelijäisien ankeista olosuhteista ponnistaen maailmalle lähteneet. Itse polkupyöränsä rakentaen muutamasta pyöränraadosta kokoon kursien. Mie en ennee kouluun tönttyyt, mie mään pyörällä.

      Myös keski-ikäiset naiset, nuo jotka ovat kiukkuisia monasti vain noiden kuumien ja kylmien aaltojen tähden. Ei ihme, että ohittavat läheltä. Valkoisin rystysin. Heillekin esitän anteeksipyyntöni. Nyt tunnen olevani melko valmis menemään Herran Jeesuksen eteen viimeiselle tuomiolle, sen jälkeen kun joku huolimaton autoilija on ylitseni ajanut, ja minua ei enää ole.


  • Itse kävin Chiang Maissa ollessani tuollaisella ohjatulla maastopyöräkeikalla, vuokrapyörä tietenkin ihan kauhea väärine mittoineen ym, mutta itse reitti oli ihan mahtava. Ryhmien vetäjiltä ei virta loppunut, olipa vähän tasoitusta kuumuuteen tottuneilla. Ruuat ja juomat suomalaisittain halpaan hintaa, reitit voi käydä ajamassa omaan tahtiin kun ottaa gepsiin ylös.

    • Suomalaiset seurat käyvät ydintalven aikana ajamassa Doi Inthanonin nousua. Siinä polkija mitataan, kun sen nousee ja yllätyksenä voi tulla, että Thaimaassakin voi olla koleaa.


  • moikka!!
    tänäänkin pyöräillen 47 km,,, kiva oli ilma ja sepeliäkin riitti,, renkaat kuitenkin ehjänä,
    kova tuuli jälleen olen reippaat 9 000 km ajannu huhtikuun puolivälistä ja näin tuulista kesää en kyllä muista tuntuu riittävän vieläkin.
    mutta lenkil tuli mieleen eteen mulla pyörässä valo kun aamusta lähden, mutta luin jostain vaaditaan taaksekin valo, siis eikö kissan silmä riitä, no minulla kypärässä punainen valo, riittäneekö se??
    Hyviä retkä!!

    • Kiva että kulkee :)

      Täällä on kaljapäivä. Kävelin tänään lähes kilometrin kauppaan ostamaan kaljaa. Päätä särkee röökin puute.


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

    Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    87
    3555
  2. Luisteluvalmentaja Mirjami Penttinen

    Valmentaa nuoria kannustavasti ja tasa-arvoisesti.
    15
    1647
  3. MURHA hämeenlinnassa

    Keskustassa, maanantain ja tiistain välisenä yönä??!! Kertokaa heti lisää........
    Hämeenlinna
    59
    1230