Hyvää iltaa rakkaat ateistit

Anonyymi

Kysyn teiltä, että miksi te olette tällä kristillisellä palstalla jos ette siedä, että täällä puhutaan uskosta ja Jumalasta ilman, että koette ne tuputtamiseksi?

71

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei hei hei hei,missä te nyt luurailette,.,

• Anonyymi

Töihin aamulla menevät ihmiset nukkuvat kello 22.19.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Töihin aamulla menevät ihmiset nukkuvat kello 22.19.

Meillä eläkeläisillä on aikaa rajattomasti, kunnes kuolema korjaa.

• Anonyymi

Tampereelta on muitakin ateisteja nääs nääs jeesus nääs.

• Anonyymi

Eikö tämä ollutkaan uskonnot ja uskomukset palsta ?Anteeksi jos tulinkin johonkin kristilliseen palstaan tämä oli vahinko.

• Anonyymi

Tämä om kristillinen luterilaisuuspalsta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä om kristillinen luterilaisuuspalsta.

Hiekkakansan satuja ja vähän ateistien totuuksia väleihin.

• Anonyymi

Pudis55, monestikohan tämä pitää tänne kirjoittaa. Olen palstalla ampumassa alas suurimpia luterilaisuudesta kumpuavia valheita ja johdattamassa uskonharhauttamia reaalimaailmaan. Minulle uskovainen on kuin ymmärtämätön pikkuveli joka leikkii satuolentojen kanssa eikä osaa pyyhkiä räkäänsä.

• Anonyymi

Ahterikantin pyyhkimisestä puhumattakaan:-{

• >> Hyvää iltaa rakkaat ateistit <<

Hyvää huomenta.

>> Kysyn teiltä, että miksi te olette tällä kristillisellä palstalla jos ette siedä, että täällä puhutaan uskosta ja Jumalasta ilman, että koette ne tuputtamiseksi? <<

Teit aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä ja pääosin vääriä, koskapa jokaisen palstalle kirjoittavan motiivit ovat erit. Osalle kyse on ajankulusta, osalle viihteestä, osa valistaa, osa käännyttää, osa filosofoi ja kuka mitäkin, ihan riippumatta siitä, onko uskossa vai ei ja jos on uskossa niin minkälaisessa.

Ei ole kahta samoin ajattelevaa uskovaista, eikä myöskään uskonnotonta.

Itse en esim. vastaa juurikaan ns. "uskovaisten" kommentteihin, kuin poikkeustilanteessa. Ja silloinkin kun vastaa, niin osoitan viestini muille kuin kohteelle. Kuten juuri nyt.

ps tämän aloittajan aihekin on kaluttu jo ainakin sata kertaa, eli sorrumme toistoihin.

pps miten mahtaa käydä taivaassa, kun samat aiheet on käsitelty vaikkapa miljardi kertaa, keksiikö kukaan mitään uutta sanottavaa

• Anonyymi

Ja tämähän ei ole mikään "kristillinen palsta", vaan kaikille avoin keskustelu. Kumma miten te uskovaiset haluatte koko ajan rajoittaa muiden tekemisiä, vaikka sitten valehtelemalla. Ei anna kovin hyvää kuvaa teistä.

• Anonyymi

Kyllä tämä on kristillinen luterilaisuuspalsta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tämä on kristillinen luterilaisuuspalsta.

Keskustelu on vapaata vai pyrittekö piilottelemaan omia pikku salaisuuksianne ulkopuolisilta. Uskovaisten elämä ei päivänvaloa kestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustelu on vapaata vai pyrittekö piilottelemaan omia pikku salaisuuksianne ulkopuolisilta. Uskovaisten elämä ei päivänvaloa kestä.

Kestääkö sinun elämäsi päivänvaloa? Missä sitä voi seurata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kestääkö sinun elämäsi päivänvaloa? Missä sitä voi seurata?

Uskovaisten valheiden kautta tietenkin, hehän minusta satuilevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kestääkö ateistin?

• Anonyymi

Mistähän syystä pitää yrittää provosoida ateisteja?
      Jos heitä ei näy, niin sitten kutsua tänne ja sen jälkeen mollata?
      Mollaat,vaikka heitä ei täällä olisikaan.

Antaapa uuden, kivan mielikuvan ja "aseen" ateille.

Ateismi on Jumala-kielteisyyttä. Luonnollisesti heistä jotkut katsovat aiheekseen tulla hyökkäämään meitä vastaan, jotka tunnustamme Isää Jumalaa, Pyhää Henkeä ja Jeesusta Kristusta, meidän Herraamme.

Itseäni ei kiinnosta attejen käännytystyö. Evankeliumi on kaikkien saatavilla: siitä vaan kukin ihan itse asioita tutkimaan. On oma valinta, jos ei niin tee. Jumala kyllä löytyy hyvinkin pian, jos Häntä asiallisesti etsii. Mutta jumalanpilkkaajien on mahdollisesti himppa vaikeampi saada mitään vastausta, vaikka potkisivat Taivasten Valtakunnan porttia. Sinne ei mennäkään kuin ennenvanhaan tsaarin palatsiin.

• Anonyymi

Raha kuitenkin kiinnostaa, jumala on vain silmänlume valheissanne.

• Anonyymi

>> Ateismi on Jumala-kielteisyyttä. <<

Höpsis, opettele ensin edes peruskäsitteet, ennen kuin tulet munaamaan itsesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raha kuitenkin kiinnostaa, jumala on vain silmänlume valheissanne.

Ikävä kyllä, en ole tienannut uskollani latin latia. Lähes köyhä ku kirkonrotta.🐀✨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Ateismi on Jumala-kielteisyyttä. <<

Höpsis, opettele ensin edes peruskäsitteet, ennen kuin tulet munaamaan itsesi.

Olen tuntenut erinäisen määrän ateisteja ja lähes jokaista saattoi ja saattaa sanoa Jumala-kielteiseksi, aktiivisen torjuvaksi. Tunsin ainoastaan yhden, joka suhtautui neutraalisti asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tuntenut erinäisen määrän ateisteja ja lähes jokaista saattoi ja saattaa sanoa Jumala-kielteiseksi, aktiivisen torjuvaksi. Tunsin ainoastaan yhden, joka suhtautui neutraalisti asiaan.

Millaista on sinun mielestäsi neutraali suhtautuminen olemattomaan jumalaan? 🤔❓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten toisen uskonopin torjunta olisi muka jumalkielteisyyttä. Torjuthan itsekin koko joukon uskonoppeja.

Höpsis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä, en ole tienannut uskollani latin latia. Lähes köyhä ku kirkonrotta.🐀✨

Joko valehtelet tai olet oikeasti tyhmä.
        Jotain muutakin ravintoa, kun hengen ravinto.
        Joitain muita rakennuksia, kun hotellit tai lomakohteet.

• Anonyymi

Lahkolaisille helluntailaisille on varattu oikein oma palstansa, eiväthän nekään pysy siellä keskenään hihhuloimassa ja puhumassa kielillä. Kaatumisia eivät sentään pysty tekemään kuin keskenään reaalimaailmassa.

• Anonyymi

Teille attehomottajille on kaksikin.

• Omituinen kysymys. En ole koskaan kokenut enkä maininnut kokevani tuputusta tällä palstalla. Omituisia mielipiteitä ja käsityksiä olen kohdannut. Niihin kun olen kysellyt perusteluja olen kyllä tullut kohdanneeksi vihaa ja minua on nimitelty jos vaikka miksi. Olen täällä siksi, että nimenomaan minua kiinnostaa keskustella uskonnosta, jumalakäsityksistä jne, ja todellakin haluan kuulla (tai siis lukea) perusteluja noille käsityksille. Perusteluja tosin harvemmin näkee, paitsi joitakin muka-raamatullisia kehäpäätelmiä.

• Anonyymi

Palstan tarkoitushan on viihteellistää uskonnollinen keskustelu sen verran montaa kiinnostavaksi että Bonnier saa myytyä mainostilaa.

Ja kyllähän uskovat täällä pystyvät antamaan monta naurunaihetta aivopieruineen. Se kyllä välillä ihmetyttää kun he syyttävät muita itsensä naurunalaiseksi tekemisestä vaikka he suoriutuvat siitä omin nokin vallan mainiosti ja näyttävät osaavan sen vallan hyvin ilman ulkopuolista apua. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Senkus poistatat vastauksia. Ne on kyllä tallessa ja löytyy tarvittaessa. Tai myöhemmin. Miten nyt sattuu huvittamaan.

Olet edelleen yhtä naurettava

Et taida tajuta että kommenttisi ei kerro mitään niistä keitä tarkoitat mutta kaiken tarpeellisen sinusta itsestäsi. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

"Ja kyllähän uskovat täällä pystyvät antamaan monta naurunaihetta aivopieruineen."

No samoin kävi aikoinaan Colosseumin stadionilla, että siellä olevien kristittyjen kuolemantapaukset eläinten ja myös ihmisten tappamina olivat toisinaan äärimmäisen hauskoja että naurua riitti kun kaikenlaista koomista sattui, menivät kuollessaan tosi hassuihin asentoihin joista iloa riitti aina yömyöhään saakka. Moni ateisti ja liberaali on tuonut tämän saman asian esiin - usein myös perustellakseen miksi täällä ovat vaikka pitävät Jumalaa satuolentoja. Itse en Muumi-papalla jaksaisi nauraa ja pitää pilkallista iloa vuositolkulla, itseasiassa on sekuntiakaan ...hmmm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja kyllähän uskovat täällä pystyvät antamaan monta naurunaihetta aivopieruineen."

No samoin kävi aikoinaan Colosseumin stadionilla, että siellä olevien kristittyjen kuolemantapaukset eläinten ja myös ihmisten tappamina olivat toisinaan äärimmäisen hauskoja että naurua riitti kun kaikenlaista koomista sattui, menivät kuollessaan tosi hassuihin asentoihin joista iloa riitti aina yömyöhään saakka. Moni ateisti ja liberaali on tuonut tämän saman asian esiin - usein myös perustellakseen miksi täällä ovat vaikka pitävät Jumalaa satuolentoja. Itse en Muumi-papalla jaksaisi nauraa ja pitää pilkallista iloa vuositolkulla, itseasiassa on sekuntiakaan ...hmmm

Colosseumin opit kristityille lankesivat hyvään maaperään ja myöhempinä aikoina niitä hyödynnettiin kun Jumalan kunniaksi ja kansan opiksi sekä huviksi poltettiin noitia.

• Minua ei uskovaisena haittaa että täällä on eri vakaumuksen omaavia keskustelijoita. Rikkauttahan se on tutustua eri tavoin ajattelevien mielipiteisiin ja ajatuksiin. Tietenkin toivon että keskustelu olisi asiallista ja toisia kunnioittavaa vakaumukseen katsomatta. Itse olen täällä nimenomaan keskustelemassa, vaihtamassa mielipiteitä (uskon)asioista.

• Kunnioitus pitää ansaita, vaikkapa osoittamalla uskonharhan epäjumala olevaiseksi. Tähän ei tietenkään uskonharhainen pysty, joten uskonharhainen ei saa kunnioitusta osakseen.

Valehtelu, vaikkapa olemattoman epäjumalan puolesta on yhä valehtelua, eikä sillä saa osakseen positiivista huomiota.

• he-ma kirjoitti:

Kunnioitus pitää ansaita, vaikkapa osoittamalla uskonharhan epäjumala olevaiseksi. Tähän ei tietenkään uskonharhainen pysty, joten uskonharhainen ei saa kunnioitusta osakseen.

Valehtelu, vaikkapa olemattoman epäjumalan puolesta on yhä valehtelua, eikä sillä saa osakseen positiivista huomiota.

Itse kunnioitan jokaisen oikeutta ilmaista mielipiteensä. Mielipiteen sisältöä sen sijaan en välttämättä kunnioita tai en ole ainakaan samaa mieltä.

• juhani1965 kirjoitti:

Itse kunnioitan jokaisen oikeutta ilmaista mielipiteensä. Mielipiteen sisältöä sen sijaan en välttämättä kunnioita tai en ole ainakaan samaa mieltä.

Mielipiteitä on niin paljon, ettei niistä tarvitse piitata.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Kunnioitus pitää ansaita, vaikkapa osoittamalla uskonharhan epäjumala olevaiseksi. Tähän ei tietenkään uskonharhainen pysty, joten uskonharhainen ei saa kunnioitusta osakseen.

Olemattomuus on olevainen, ja hän on Jumala.

Eräs heistä jotka ovat kaiken alku.

t. pakana ja hierohlyfi

• juhani1965 kirjoitti:

Taikausko ei ole mielipide, vaan harhainen valhe.

• he-ma kirjoitti:

Taikausko ei ole mielipide, vaan harhainen valhe.

Tarkoitin mielipiteitä yleisellä tasolla. Taikauskosta en juurikaan tiedä, en harjoita taikauskoa. Olen Raamatun Jumalaan uskova kristitty.

• Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

Tarkoitin mielipiteitä yleisellä tasolla. Taikauskosta en juurikaan tiedä, en harjoita taikauskoa. Olen Raamatun Jumalaan uskova kristitty.

Etkö käy ehtoollisella? Mitä muutakaan kirkon ehtoollinen kuin pelkkä taikauskoinen rituaali?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö käy ehtoollisella? Mitä muutakaan kirkon ehtoollinen kuin pelkkä taikauskoinen rituaali?

Raamatun ensimmäinen sivu osoittaa kristinuskonharhan taikauskoksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri tulin ehtookirkosta, jossa oli ehtoollinen.
        Ehtoollinen ei täytä taikauskon rituaalin määritelmää. Nimittäin Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen julkaiseman sanakirjan mukaan taikauskon määritelmä kuuluu näin: "taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan."
        Tiedän että en ehtoollisella käydessäni pysty "hallitsemaan" Jumalaa. Enkä edes siihen pyri. Ehtoollisen tarkoitus ja päämäärä on ihan toisenlainen.

• he-ma kirjoitti:

Raamatun ensimmäinen sivu osoittaa kristinuskonharhan taikauskoksi.

Taikauskosta ja uskosta:

Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen julkaiseman sanakirjan mukaan taikauskon määritelmä kuuluu näin: taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan." "

Väite, että kristinusko olisi taikauskoa ei täytä kyseistä määritelmää. Kristittynä tiedän, että en kykene hallitsemaan Jumalaa määräkeinoin enkä muillakaan keinoilla. Jumala on suvereeni.

Toisekseen kristinusko ja taikausko kohtasivat usein kristinuskon syntyaikoina. Ne eivät yhdistyneet tai olleet samanlaisia vaan toisiaan vastaan. Esim. Apostoleiden teoista voi lukea, että kohdatessaan nämä kaksi olivat toisensa pois sulkevia. Kristinuskoon kääntyneet hylkäsivät taikauskoisen uskonsa.

Myös uskonasioita tutkinut ja ”hutkinut” agnostikko Esko Valtaoja ei vedä yhtäläisyys merkkejä taikauskon ja kristinuskon välille.

Tämä tutkimus on myös samoilla linjoilla: "Mitä amerikkalaiset oikeasti uskovat", Baylor Universityn julkaisema kattava tutkimus, osoittaa että perinteinen kristillinen uskonto huomattavasti vähentää uskoa kaikkeen aina kädestä lukemisen tehokkuudesta astrologian käyttökelpoisuuteen. Lähde: http://online.wsj.com/news/articles/SB122178219865054585

Tiivistelmänä laitan tähän vielä professori Heikki Palvan kuvaavan ja osuvan määrityksen asiasta:" Sekä uskontojen että taikauskon pohjana on usko näkymättömiin voimiin,jotka vaikuttavat ihmiseen ja hänen elinympäristöönsä. Niillä on kuitenkin ratkaiseva periaatteellinen ero, voidaanpa niitä sanoa toistensa vastakohdiksi. Uskonnoissa ihminen palvelee, palvoo ja rukoilee korkeampaa voimaa,taikausko puolestaan saa ihmisen pyrkimään niiden voimien herraksi,joiden hän uskoo vaikuttavan ihmiskohtaloihin". (Lähde:Heikki.Palva:Raamatun tietosanasto).

• juhani1965 kirjoitti:

Taikauskosta ja uskosta:

Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen julkaiseman sanakirjan mukaan taikauskon määritelmä kuuluu näin: taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan." "

Väite, että kristinusko olisi taikauskoa ei täytä kyseistä määritelmää. Kristittynä tiedän, että en kykene hallitsemaan Jumalaa määräkeinoin enkä muillakaan keinoilla. Jumala on suvereeni.

Toisekseen kristinusko ja taikausko kohtasivat usein kristinuskon syntyaikoina. Ne eivät yhdistyneet tai olleet samanlaisia vaan toisiaan vastaan. Esim. Apostoleiden teoista voi lukea, että kohdatessaan nämä kaksi olivat toisensa pois sulkevia. Kristinuskoon kääntyneet hylkäsivät taikauskoisen uskonsa.

Myös uskonasioita tutkinut ja ”hutkinut” agnostikko Esko Valtaoja ei vedä yhtäläisyys merkkejä taikauskon ja kristinuskon välille.

Tämä tutkimus on myös samoilla linjoilla: "Mitä amerikkalaiset oikeasti uskovat", Baylor Universityn julkaisema kattava tutkimus, osoittaa että perinteinen kristillinen uskonto huomattavasti vähentää uskoa kaikkeen aina kädestä lukemisen tehokkuudesta astrologian käyttökelpoisuuteen. Lähde: http://online.wsj.com/news/articles/SB122178219865054585

Tiivistelmänä laitan tähän vielä professori Heikki Palvan kuvaavan ja osuvan määrityksen asiasta:" Sekä uskontojen että taikauskon pohjana on usko näkymättömiin voimiin,jotka vaikuttavat ihmiseen ja hänen elinympäristöönsä. Niillä on kuitenkin ratkaiseva periaatteellinen ero, voidaanpa niitä sanoa toistensa vastakohdiksi. Uskonnoissa ihminen palvelee, palvoo ja rukoilee korkeampaa voimaa,taikausko puolestaan saa ihmisen pyrkimään niiden voimien herraksi,joiden hän uskoo vaikuttavan ihmiskohtaloihin". (Lähde:Heikki.Palva:Raamatun tietosanasto).

Taikauskoisilla uskonharhaisilla on velvollisuus rukoilla jumalaansa.

Tämä tapa täyttää taikauskon määritelmän, puhumattakaan luomisesta, kuoleman jälkeisestä elämästä, henkiinherättämisestä, puhuvasta aasista tai monista muista taikauskoisen elämään kuuluvista taikauskosta osoittavista asioista.

Lopeta siis ainakin rukoileminen, niin pääset lähemmäksi taikauskonnotonta tilannetta.

• he-ma kirjoitti:

Taikauskoisilla uskonharhaisilla on velvollisuus rukoilla jumalaansa.

Tämä tapa täyttää taikauskon määritelmän, puhumattakaan luomisesta, kuoleman jälkeisestä elämästä, henkiinherättämisestä, puhuvasta aasista tai monista muista taikauskoisen elämään kuuluvista taikauskosta osoittavista asioista.

Lopeta siis ainakin rukoileminen, niin pääset lähemmäksi taikauskonnotonta tilannetta.

Itse asiassa ei täytä rukoilukaan. Kun rukoilen en yritä hallita Jumalaa rukouksellani, koska ymmärrän ja tiedän että Jumalani on täysin suvereeni, Hän ei ole minun määrättävässäni eikä Jumala ole toisaalta rukousautomaatti.

• juhani1965 kirjoitti:

Itse asiassa ei täytä rukoilukaan. Kun rukoilen en yritä hallita Jumalaa rukouksellani, koska ymmärrän ja tiedän että Jumalani on täysin suvereeni, Hän ei ole minun määrättävässäni eikä Jumala ole toisaalta rukousautomaatti.

Et siis koskaan ole mitään pyytänyt taikauskoisten maailmaasi hallitsevalta epäjumalaltasi?

Et edes maailmanrauhaa, terveyttä tai tervehtymistä läheisellesi tai oman selvästi taikauskoisen mielesi korjaussarjaa?

Kristinuskonharha, kuten kaikki muutkin uskonharhat, täyttää taikauskon määritelmän täydellisesti. Onhan kyse muka yliluonnollisesta palvotusta hahmosta.

• juhani1965 kirjoitti:

Annat ymmärtää, että rukoileminen on turhaa. No sellainen on omakin kokemukseni.

• torre12 kirjoitti:

Annat ymmärtää, että rukoileminen on turhaa. No sellainen on omakin kokemukseni.

Jos niin ymmärsit kirjoitukseni niin ymmärsit väärin. Rukoileminen ei ole koskaan turhaa eikä rukoukset mene ikinä hukkaan. Rukous muuttaa myös itse rukoilijaa, mikä on valtavan iso ja hyvä asia.

• he-ma kirjoitti:

Et siis koskaan ole mitään pyytänyt taikauskoisten maailmaasi hallitsevalta epäjumalaltasi?

Et edes maailmanrauhaa, terveyttä tai tervehtymistä läheisellesi tai oman selvästi taikauskoisen mielesi korjaussarjaa?

Kristinuskonharha, kuten kaikki muutkin uskonharhat, täyttää taikauskon määritelmän täydellisesti. Onhan kyse muka yliluonnollisesta palvotusta hahmosta.

Ilman muuta olen pyytänyt, päivittäin. Raamattuhan kehoittaa pyytämään rukouksessa. Mutta pyyntöjen loppuun lisään että tapahtukoon Jumala sinun tahtosi eikä minun, koska tiedän että se Jumalan tahto on se paras tahto. Silloin en pyri hallitsemaan Jumalaa vaan annan Hänelle hallinnan elämäni ja asioideni suhteen.

• Anonyymi

Antaa pupusten olla, suomi on vapaa maa.

• Anonyymi

Me syömme teidän sadon, kun tarpeeksi lisäännymme.

• Anonyymi

Niin kauan kun meillä on de facto valtionkirkkojärjestelmä, niin luterilaisen kirkon toilailut ovat kaikkien asia. Sitten kun luterilaiset ovat juridisesti vain yksi uskontokunta muiden joukossa, kuten kuulukin, saatte lillua omassa liemessänne kuten lystäätte.

• Anonyymi

Mitä erityisoikeuksia luterilaisen kirkon jäsenillä Suomessa on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä erityisoikeuksia luterilaisen kirkon jäsenillä Suomessa on?

Ensimmäisenä verotusoikeus.

• Anonyymi

Korjaan homo kristitty ja uskovainen

• Anonyymi

siksi kun minäkin luterilaisena häpeän sinua ja sinun suomenruotsalaisia ja turkulaisia aate sisariasia ja veljiäsi siis rantaruotsalaisia sellaisia

• Anonyymi

Mitä merkitystä kenellekkää jos joku työtön muiden elätti häpeää jotakin taitaa olla ihan oma ongelmansa muiden ongelmiensa seassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä merkitystä kenellekkää jos joku työtön muiden elätti häpeää jotakin taitaa olla ihan oma ongelmansa muiden ongelmiensa seassa

niin onkin.

• Anonyymi

luther eros katolisaiduudesta siksi perusti vapaamman "muodon"et oolha siel "virallinen" NAINEN.no katos jatkaa sukua.aave maria.uskon.sieluuni ja sen rauhaan.sitä on minulle se usko.

• Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluun eräästä kristinuskon lahkosta, luterilaisuudesta.

Ei ole rajattu keskusteluoikeutta luterilaisuudesta kyseisen lahkon jäsenille tai muillekaan kristityille.

• Anonyymi

No juuri tätähän tämä porukka ei ymmärrä. He kuvittelevat että kun jossain on merkki kristillisyydestä, niin silloin vain uskova saa luvan puhua. Ja ihan vaan omalla tavallaan. Tämä taustoittaa täysin myös case Räsäsen ja fundujen kommentit asiaan. Juuri tämän vuoksi he eivät voi ymmärtää mitä Räsänen on tehnyt väärin.

• Anonyymi

Koska en ole ateisti vaan Illuministi ja yritän käännyttää teitä saatanallisia abrahamisteja järjen ja valon tielle.

• Anonyymi

Tällä maallisella palstalla on toisinaan mielenkiintoisia keskusteluja uskovaisia kutkuttavista aiheista. Siksi. Osa kirjoittajosta käyttäytyy niin paskamaisesti, että lukukertojen määrä osaltani lähestyy tosin asymptoottisesti nollaa.

• Anonyymi

Tuomme valoa kansanosalle joka pimeydessä ristin varjossa vaeltaa.

• Anonyymi

Ihme tosiaan on miksi "veijobaltzar"-ateistit ja paritteluelinuskonnon "ateistipaavit" viitsivät vierailla tällä palstalla. Keskustelisivat keskenään ateismi-palstalla vaikkapa evoluutiosta tai jos oma uskonkappele vaatii keskustelemaan ovulaatiosta, niin siitä vaan.

• Anonyymi

Olen luterilainen, kiinnostunut ortodoksisuudesta&merimieskirkosta. Näillä kaikilla tietty omat sivut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen luterilainen, kiinnostunut ortodoksisuudesta&merimieskirkosta. Näillä kaikilla tietty omat sivut.

Yöllä on kiva valvoa ja opiskella teologiaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yöllä on kiva valvoa ja opiskella teologiaakin.

Kun lukee historiaa ja seuraa nykymeininkiäkin niin ei ihme että ihmisistä osa siirtyy nk.yksinuskoviksi.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6144
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      3956
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3315
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2793
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      273
      1795
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1463
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1310
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe