Tiedän että uskonto herättää ärtymystä. Kohdistan kysymyksen vain kirkossa kävijöihin, muilla löytyy varmaan joku muu palsta, johon kirjoittaa tai jopa oma avaus jostain toisesta aiheesta.
Kun menet ehtoolliselle, onko samantekevää, polvistutko alttarin ääreen vai otatko ehtoollisen seisaallaan jonossa mennen ja kävellen itse alttaritaulun tai ristin ääreen se seisten nauttimaan.
Kirkossa käyjille mielipidekysymys
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Kohdistan kysymyksen vain kirkossa kävijöihin, muilla löytyy varmaan joku muu palsta, johon kirjoittaa tai jopa oma avaus jostain toisesta aiheesta."
Omituinen rajaus muille painella muille palstoille. Hehkuu ylimielisyys.
Eiköhän sinunkin ole syytä mennä Uskonnot-palstalle tai vastaava.
Näytät tehneen montakin aloitusta. - Anonyymi
Mulla on aina oma muki mukana, pastori kaataa siihen reilusti viiniä, kuivan lättänäleivän piilotan käteen ja heitän roskikseen. Ja sen viinin nautin vasta kotona.
- Anonyymi
Kysymyksiäni on kaksi. Jos laittaisin ne Uskonto-palstalle, sinne voisivat vastata minkä ikäiset tahansa. Nuorilla on ihan eri toiveet tämän päivän kirkkotilasta. Toivoisin ikäisteni kirkossa käyvien mielipiteitä. Kirjoittelen tänne ja kysyn asioita, hyviä ja asiaani auttavia vastauksia olen saanut, jotkut ovat pstä. Aloittaja
Kastetun Kristityn pitää aina polvistuman herransa eteen.
Polvi-Vammaiset saakoon armon ja luvan seistä.
Armon saavat myös näkö-vammaiset.
He saavat kääntyä mille puolelle tahansa.
Heidän pitää kuitenkin polvistuman.
H.Teen niin kuin muutkin eli siis sinä mihin ehtoollinen on katettu ja polvistun kuten muutkin. En ala sooloilemaan.
- Anonyymi
Omasta mielestäni ehtoolliselle pitää saada polvistua, siinä tulee yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Kuten H sanoi, seisoa voivat ne joiden jalat eivät polvistumiseen taivu. Penkkiinhän ehtoollisen tuodaan nytkin sairaalle haluttaessa. Jos on pelkästään seisoma-ehtoollinen, minun tulee työajoilta mieleen coctail-tilaisuus ja siitä tilanteesta jotenkin puuttuu hartaus, kun siinä seisoskellaan ristin tai alttaritaulun edessä pikarin ja öylätin kanssa. Vähän sekavaa markkinatuntuakin on silloin kun kävijöitä on paljon. Käyn satunnaisesti eri kirkoissa, niin että olen kokenut monta tapaa. Aloittaja
- Anonyymi
Tähänkin kiperään kysymykseen on olemassa renkku: Esittänyt Danny
"Jos maahan polvistun
ja myönnän, että virheen tein
ehkä anteeksi mä saan
jos antaa takaisin saan
sinulle minkä vein
kai omas olla voin taas uudestaan"
JA
"Se eikö todista, että muutuin
kun avaan sulle sydämein
ja kerron, että väärin tein
eikö todista, että muutuin
kun mitä vain sun vuokses teen
nyt saanko tulla uudelleen"
Sopii kirkonkin aneeksi kuin Hauki kaislikkoon
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663225
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272283Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281745Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161411- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167