NRC Group työnantajana

Anonyymi

Hei

Kertokaa tästä uudesta ratayhtiöstä joka rekrytoi jatkuvasti uutta henkilökuntaa? Ilmeisesti vanhan VR:n Trackin pohjalle rakentunut?

70

279

Vastaukset

  • Älä edes harkitse! 8v kävin kääntymässä ja edelleen puistattaa ajatuskin. Nuoret, keskittykää hakemaan suomalaisiin yrityksiin. Nrc on norjalainen ja tekee turskaa!

    • Kunnossapitojohtajan paikka auki. 10-vuodessa 5 johtajaa. Hieno yritys, hieno yrityskulttuuri?
      Naurettavaa porukkaa koko NRC:n johto...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kunnossapitojohtajan paikka auki. 10-vuodessa 5 johtajaa. Hieno yritys, hieno yrityskulttuuri?
      Naurettavaa porukkaa koko NRC:n johto...

      Kunnossapitojohtaja on jo valittu. Johtaja on vaihdevuotinen punakka nainen. Tissivako näkyy aina ja ay poliittiset meriitit on vahvat. On Tampereelta ja savon mahtisonnin koeponnistama. Työkokemus riittää kun on ympäri Suomea työmailla ja yhdistyksissä käynyt räpsyttelemässä silmiään. Siihen ei kukaan pätevä insinöörimies pysty. Ne pätevät insinöörimiehet irtisanotaan vuodenvaihteessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kunnossapitojohtaja on jo valittu. Johtaja on vaihdevuotinen punakka nainen. Tissivako näkyy aina ja ay poliittiset meriitit on vahvat. On Tampereelta ja savon mahtisonnin koeponnistama. Työkokemus riittää kun on ympäri Suomea työmailla ja yhdistyksissä käynyt räpsyttelemässä silmiään. Siihen ei kukaan pätevä insinöörimies pysty. Ne pätevät insinöörimiehet irtisanotaan vuodenvaihteessa.

      Kohta vaihtuu toimitusjohtaja... kuulemma vedonlyönti talon sisällä käynnissä missä kuussa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kunnossapitojohtaja on jo valittu. Johtaja on vaihdevuotinen punakka nainen. Tissivako näkyy aina ja ay poliittiset meriitit on vahvat. On Tampereelta ja savon mahtisonnin koeponnistama. Työkokemus riittää kun on ympäri Suomea työmailla ja yhdistyksissä käynyt räpsyttelemässä silmiään. Siihen ei kukaan pätevä insinöörimies pysty. Ne pätevät insinöörimiehet irtisanotaan vuodenvaihteessa.

      Ilmoitin tämän kommentin asiattomaksi. Kannattaa kirjoitellessa muistaa, että valheellisten asioiden vihjailu netissä on riskialtista lain näkökulmasta. Kannattaa lukaista vaikka: https://www.nuortennetti.fi/netti-ja-media/laki-ja-netti/

      "Kunnianloukkaukseen voi syyllistyä levittämällä ihmisiä loukkaavaa ja heitä koskevaa valheellista tietoa tai vihjailuja netissä. Myös erilaisissa viestipalveluissa toista ihmistä koskevan valheellisen tiedon tai vihjauksen lähettäjä voi syyllistyä kunnianloukkaukseen.

      Toisen ihmisen yksityiselämää loukkaavien paikkansa pitävienkin tietojen levittäminen netissä tai viestipalveluissa on laitonta. Jos levittää toisen yksityiselämästä tietoa, vihjauksia tai kuvaa siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, syyllistyy yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen."


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kunnossapitojohtaja on jo valittu. Johtaja on vaihdevuotinen punakka nainen. Tissivako näkyy aina ja ay poliittiset meriitit on vahvat. On Tampereelta ja savon mahtisonnin koeponnistama. Työkokemus riittää kun on ympäri Suomea työmailla ja yhdistyksissä käynyt räpsyttelemässä silmiään. Siihen ei kukaan pätevä insinöörimies pysty. Ne pätevät insinöörimiehet irtisanotaan vuodenvaihteessa.

      Ilmoitin tämän kommentin asiattomaksi. Kannattaa kirjoitellessa muistaa, että valheellisten asioiden vihjailu netissä on riskialtista lain näkökulmasta. Kannattaa lukaista vaikka: https://www.nuortennetti.fi/netti-ja-media/laki-ja-netti/

      "Kunnianloukkaukseen voi syyllistyä levittämällä ihmisiä loukkaavaa ja heitä koskevaa valheellista tietoa tai vihjailuja netissä. Myös erilaisissa viestipalveluissa toista ihmistä koskevan valheellisen tiedon tai vihjauksen lähettäjä voi syyllistyä kunnianloukkaukseen.

      Toisen ihmisen yksityiselämää loukkaavien paikkansa pitävienkin tietojen levittäminen netissä tai viestipalveluissa on laitonta. Jos levittää toisen yksityiselämästä tietoa, vihjauksia tai kuvaa siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, syyllistyy yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen."


  • Vältä kuin ruttoa.

  • Yhtiössä on YT-neuvottelut parhaillaan käynnissä, joista ei jostain syystä ole mainittu missään tiedotusvälineissä. Juhlapuheiden mukaan kovasti arvostettu henkilökunta on saamassa joululahjaksi roppakaupalla irtisanomisilmoituksia.

    • Henkilökunta tarkoittaa suorittava työntekijä. Rakennusmestarit, teknikot, i nsinöörit, lestat ja Ay henkilöt ei kuulu yt piiriin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Henkilökunta tarkoittaa suorittava työntekijä. Rakennusmestarit, teknikot, i nsinöörit, lestat ja Ay henkilöt ei kuulu yt piiriin.

      Kylmä siellä tulee ulkosalla vaikka on karvalakki!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Henkilökunta tarkoittaa suorittava työntekijä. Rakennusmestarit, teknikot, i nsinöörit, lestat ja Ay henkilöt ei kuulu yt piiriin.

      Ei pidä paikkaansa. Kato käy kaikilla portailla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Kato käy kaikilla portailla.

      Käytäntö on sama kun Ville Saksi tuli taloon 2009. Laitettiin huhu kiertämään että kaikki ne irtisanotaan joilla ei ole jotain nimettyä työtä. Etelän susilauma alkoi syömään mielestään huonompia. Nyt selvästi pitkäkielisimmät ehättää ensimmäisenä itkemään itselleen työn. Itku ei auttanut kun Ville irtisanoi duunareita. Useimmat kellokkaat on vuosikausia tehneet neljän miehen työporukan päällikön tai työn johtajan hommia. Nimellisiä olemattomia töitä mutta aina on ollut ulkoilupäivään johtajille mukava jutunkertoja vaikka Oulusta tai Kontiomäeltä. Ay hurtat on toinen jotka päivät pitkää paskaa puhumalla ovat itselleen työpaikan luoneet. Oulussa kaikki työmiehet heitettiin pihalle kun hävittiin. Kouvolassa ei ole ikinä tapahtunut mitään. NYt puhutaan ettei ketään lasketa Wincolle vaikka kaikkien työsopimukset loppuu 31.12.2019. Paitsi pomojen.
      Ay hurtat olivat tärkeitä Tmpereella kun aina ay hurtat ilmoitetti että taas sovittu kaksi paikkaa auki. Kuin ollakkaan ne paikattiin aina Tampereelle tamperelaisilla. Kyllä on tullut sopimukset hintoihinsa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Kato käy kaikilla portailla.

      kunnossapidon organisaatio on uudistettu kokonaan kaikilta portailta. oli uudet tuulet jo tarpeen hyvä uudistus.


  • Eipä taida paljon avoimia paikkoja firmalla olla. Kunnossapitopuolella yritys menettänyt viimeisimpinä kp9, kp3 ja osin kp1. Merkittävimmät kilpailijat Destia sekä GRK. Rakentamisessa kohtalainen, mutta GRK ja Destia samalla viivalla. Sähköasemissa ja erityisesti raitiotiepuolella yrityksellä on etumatkaa, vielä. YT-neuvotteluistakin voi päätellä että maksukyky on lievästikin sanottuna heikohko ja haasteena osaavan henkilöstön saaminen taloon. Yritys myynee osia joko rakentamisesta tai kunnossapidosta. Hyvin tuottava suunnitteluliiketoimintahan jo myytiin kokonaisuudessaan. Kannattaa miettiä miksi yritys myy kannattavia osiaan pois. NRC Groupilla on kuitenkin innovatiivisia omia tuotteita.


    • Mitäs ne tuotteet on?
      Käsittääkseni track ostettiin lainarahalla ja nyt pitäisi maksella jotain pois... kurssikin on tippunut vuodessa puoleen... tai sinne missä sen kuuluu olla. Ei kuulu omaan salkkuuni.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mitäs ne tuotteet on?
      Käsittääkseni track ostettiin lainarahalla ja nyt pitäisi maksella jotain pois... kurssikin on tippunut vuodessa puoleen... tai sinne missä sen kuuluu olla. Ei kuulu omaan salkkuuni.

      Pysäytyslaite, vai onko enää?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pysäytyslaite, vai onko enää?

      https://www.youtube.com/watch?v=_7ZziX4Ohvk

      Pysäyslaite oli Ville Saksin VRTrack tekniikan huippusaavutus. Toinen oli TRE-Ruha turvalaite. Muuta huippua niissä ei ollut kun Pentti Koskisen suunnittelemat ohjauskytkennät.
      Yhtään tuollaista pysäytyslaitetta ei ole käytössä kun VRTrack alkoi rahastaa valmistamisella.


    • Haasteena varmasti osaavan henkilöstön saaminen taloon, ja vielä suurempana haasteena osaavan henkilöstön pitäminen talossa. Molemmat haasteet osoittautunevat tuossa puljussa suorastaan mahdottomiksi.


    • Lappua tulee viimeistään tammikuussa muös insinööreille. Jari+Mika&co sopivat kevennetyn lomautsprosessiin, joten nauttikaa siitä.
      PS ei koske Jaria.


  • Ei ole kehumista ylimmästä johdosta. Samassa kimpassa ay-porukka, matkalla Tampereelta Pasilaan naureskellaan, että ketähän tänään irtisanottaisiin.
    Vanhaa VR Akavan Työehtosopimusta oli sopimassa Jari, myös sitä kuutta talkootyöminuuttia, kutsuttakoon sitä kuudenminuutinjariksi. Jari, entinen Voikkaan paperitehtaan luottamusmies nykyinen edustajan sopeutumisrahaa nostava kuudenminuutinjaria oli esittämässä.
    Viisaat neuvottelijat sopivat tilapäiseen sopimukseen myös päättymispäivän, osa jopa erillisellä pöytäkirjan liitteellä. Jari ei näin toiminut, sitä meille kuudenminuutinjari iloksi jääpi.
    On se kumma kun sitä VR Akavan ripettä työnantaja katselee, kaikki joutuu maksamaan elatuskuluja ja todellisuudessa jäseniä on kananmunamitan verran.
    Saisvat jäsenet maksaa parin viikon liksansa Jariin, jos kerran ovat valmiita elättämään.

    • käytävähuhujen mukaan toimitusjohtajalla on uusi tyttöystävä, eli sama vanha peli jatkuu...


    • Joo ei ole oikein että työhön keskittyvien liksasta varastetaan kampaviineri Jarin elätyskulut. Ne maksakoon ketä huvittaa.

      Ihme kulu toikin, insinööreillä tupla yhddistykset ja palkalliset ay-pamput. Ei tämmöistä firmaa voi kenellekkään työpaikaksi suositella. Kun tupla kulut herraportaassa, niin eipä ne tarjoukset tartu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      käytävähuhujen mukaan toimitusjohtajalla on uusi tyttöystävä, eli sama vanha peli jatkuu...

      Kyllä, Dirty-Harri iski jälleen. Meno naurattaa erityisesti täällä Tampereella, kun miehen historia on tarkkaan tiedossa.



    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä, Dirty-Harri iski jälleen. Meno naurattaa erityisesti täällä Tampereella, kun miehen historia on tarkkaan tiedossa.

      Ensimmäistä tammea siirretään. On myös kaikkein suurin siirrettävä puu.

      Allianssin rahastusta. Puutarhunurin neuvo. Jokainen noin iso siirretty tammi kuivaa veden puuttuuseen kun juuret katkotaan.



  • YT:t käynnissä lähes joka yksikössä, kilpailijat kiittää...
    Älä missään nimessä me sinne töihin... siellä ei tekijöitä arvosteta.

    • Siirrettävät tammet merkittävä neljä kertaa ympäri punaisella nauhalla niin voi veronmaksaja arvioida ensi kesänä miten tämä hiilinielun siirto onnistui.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siirrettävät tammet merkittävä neljä kertaa ympäri punaisella nauhalla niin voi veronmaksaja arvioida ensi kesänä miten tämä hiilinielun siirto onnistui.

      NRC Group Finland kunnossapito organisaatio freesataan ja irtisanomisilla passataan myyntikuntoon. Ostajaksi tulee GRK Rail alkuvuodesta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      NRC Group Finland kunnossapito organisaatio freesataan ja irtisanomisilla passataan myyntikuntoon. Ostajaksi tulee GRK Rail alkuvuodesta.

      Mitä myymistä siinä on. Kelvollisille duunareille sen hintaiset työtarjoukset käteen, joilla kunnossapito on voitollista. Kelvottomat jää venailemaan lappua. Ei norskin turskatehdas suomi turskaa pitkään katsele.
      Eikä niistä kaupunkiradoista helpotusta tule, talous hiipuu ja kuntataloudet jo valmiiksi kuralla. Infran rakennuskulujen on laskettava reippaasti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mitä myymistä siinä on. Kelvollisille duunareille sen hintaiset työtarjoukset käteen, joilla kunnossapito on voitollista. Kelvottomat jää venailemaan lappua. Ei norskin turskatehdas suomi turskaa pitkään katsele.
      Eikä niistä kaupunkiradoista helpotusta tule, talous hiipuu ja kuntataloudet jo valmiiksi kuralla. Infran rakennuskulujen on laskettava reippaasti.

      joko yt-t päättyi, ei ole mitään tietoa uutisissa? mikä lopputulos?


  • Uskokaa pois tän firman käy kuin railtelia-corenetin. Kukaan ei muista enää. Mennään 5v ja kukaan ei muista että swekon osti rautatiesuunnittelun. Aloittajan paikkoja on toki auki 6kpl joista yksi on avoin hakemus.

    • Itä-Suomen sähkökunnossapito asentajien sopimus loppuu 31.12.2019. 1.1.2020 kaikki on vapaita siirtymään NRC Raiille. Pomot siirretään yksityisraide kunnossapitoon kunnossapitoalue 1. NRC Group kunnossapidon jämät myydään GRK Railille ennen vappua.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Itä-Suomen sähkökunnossapito asentajien sopimus loppuu 31.12.2019. 1.1.2020 kaikki on vapaita siirtymään NRC Raiille. Pomot siirretään yksityisraide kunnossapitoon kunnossapitoalue 1. NRC Group kunnossapidon jämät myydään GRK Railille ennen vappua.

      NRC Railin muistelo biisi. Pohjoisen jälkeen sössittiin Itä-Suomi . Suonenisku Kp 6 10 millin persurakka Mikaelinn,Villen ja Raimon päätöksellä.

      https://www.youtube.com/watch?v=9-fgX5oqU1c


    • Anonyymi kirjoitti:

      NRC Railin muistelo biisi. Pohjoisen jälkeen sössittiin Itä-Suomi . Suonenisku Kp 6 10 millin persurakka Mikaelinn,Villen ja Raimon päätöksellä.

      https://www.youtube.com/watch?v=9-fgX5oqU1c

      Komsor Komulainen on kova jäbä. On kouluttanut kaikkien omien miesten lisäksi kesäpoikana Komsorilla olleen NRC rakentamisen päällikkö Pasin ratatyö salaisuuksiin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Komsor Komulainen on kova jäbä. On kouluttanut kaikkien omien miesten lisäksi kesäpoikana Komsorilla olleen NRC rakentamisen päällikkö Pasin ratatyö salaisuuksiin.

      NRC Group Finland Itä Suomi sähkökunnossapito sähköasentajat irtisanottu 100%. Grk Rail ja Timo Virmala kutsuu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Komsor Komulainen on kova jäbä. On kouluttanut kaikkien omien miesten lisäksi kesäpoikana Komsorilla olleen NRC rakentamisen päällikkö Pasin ratatyö salaisuuksiin.

      Pasi on kesätöissä edelleen. Nyt jounin ja harrin juoksupoikana. ..


    • Kaikki muistavat kuitenkin vielä Ville Saksin ja Lukkarisen tekemät tuhot vielä vuosia...


    • kymmeniä paikkoja avoinna esimerkiksi raidejokerille kesätöihin sähköasentajiksi useille paikkakunnille: https://nrcgroup.fi/ura/

      raitiotie ja sähkörakentamisessa on huutava työntekijäpula kuten alalla yleens

      tämä keskustelu on hevosmiesten tietotoimisto toivottavasti kukaan ei tämän perusteella päättele yrityksestä mitään


  • Länsipasilassa nähty nosturiautoja menossa kohti ylen entisiä tiloja. Huhun mukaan irroittelevat kylttejä seinästä.

    • Sinnehän on ilmestynyt GRK Rail kyltti.


  • Jokos Jari on saanut sen sopimansa 6 minuutin päivätalkoon pois.

    • Johdon sihteerit ja TLY vastaavat ovat saaneet aina.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Johdon sihteerit ja TLY vastaavat ovat saaneet aina.

      Ovuloivat ovat tuhonneet NRC Groupin. Ovuloivat miehet ovat sen mahdollistaneet.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ovuloivat ovat tuhonneet NRC Groupin. Ovuloivat miehet ovat sen mahdollistaneet.

      Raideliikenteen kilpailun avaamisessa tapahtui iso positiivinen muutos, kun eduskuntavaalien ja uuden hallituksen muodostamisen jälkeen Liikenne ja viestintäministeriö keskeytti Etelä-Suomen taajamaliikenteen kilpailutuksen valmistelut. Henkilöliikenteen kilpailun avaamiseen lvm haluaa kerätä kokemuksia HSL-liikenteen kilpailutuksesta ja kilpailutuksen ajankohtaa on siirretty ja jatkokilpailutus tullaan todennäköisesti toteuttamaan Open Access mallilla. Liikenne ja viestintäministeriö haluaa myös satsata ympäristöystävälliseen raideliikenteeseen ja on tehnyt tästä linjauksen hallitusohjelmaan. Nykyisen rataverkon kunnostamisen tärkeys on vihdoinkin ymmärretty uudisrakentamista unohtamatta ja rahaa kunnostamiseen on saatu valtion lisäbudjetista tänä vuonna ja myös ensi vuoden budjettiin on rahaa varattu nykyisen rataverkon kunnostamiselle.

      NRC kunnossapidossa hyvää pöhinää.

      Isoja muutoksia, jotka ovat kohdistuneet merkittävällä tavalla jäsenistöömme on tapahtunut tämän vuoden kuluessa mm. VR Group:ssa, NRC Group Finland:ssa, Väylävirastossa ja Traficomissa. Muutokset joita vuoden varrella on tapahtunut, ovat vaikuttaneet henkilöstöön merkittävästi. Valitettavaa on se, ettei henkilöstön vähennystarpeiltakaan ole vältytty. Jatkossakin on suuri huoli siitä, miten käy henkilöstön suurten muutosten myllerryksessä ja säilyykö työpaikat, työehdot ja työnkuvat nykyisellään. Tilanne tulee olemaan jatkossakin erittäin haastava ja toivon, että asiat hoidetaan hyvässäyhteistyössä henkilöstön ja heidän edustajiensa kanssa. Toivon työnantajalta tukea henkilöstön jaksamiseen kiivaan työtahdin ja suurten muutosten paineessa. Haluan muistuttaa, että hyvinvoiva henkilöstö on hyvinvoivan yrityksen kivijalka, jonka päälle on hyvä rakentaa tulevaisuuden bisnestä.

      https://www.rautatietekniikka.fi/

      NRC:n RTTL johto ja luottamushenkilöt järjestivät itselleen tarvittavia suojatyöpaikkoja uusilla keksityillä toimenkuvilla. Eikä se ollut valitettavasti ensimmäinen kerta. Aina loikataan uppoavasta laivasta kun tieto ei ole mulle julkista. Kaikki alle 12 vuotta töissä olleet kunnossapito insinöörit pitäisi irtisanoa väittöästi. Villen ja Katjan virheet tulisi korjattua.Yli 55-votiaat delegoijat päälliköt laitettava psyko testiin koska he eivät yleensä muista mitään työnteosta. Eivät osaa edes käyttää projektin seuranta ohjelmia. Joilta työt loppuu pitäisi resurssipäällikön tarkastaa koulu ja påtevyys todistukset. Useilla koulutukset ja VR kurssit on läpäisty itkien ja rimaa hipoen. Vuoden NRC llä ja pitkään ilman oikeaa työtä kelluneista insinööreitä tuli lopputilin uhatessa NRC johtoryhmän pelastajia. Suojatyöpaikat kannattuvuutennsa kanssa painivassa VR Groupissa pitäisi lopettaa heti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ovuloivat ovat tuhonneet NRC Groupin. Ovuloivat miehet ovat sen mahdollistaneet.

      Surullinen kommentti. Kertoo kaiken kommentin kirjoittajasta, mutta ei mitään yrityksestä. Toivottavasti kommentin kirjoittaja häpeää.


  • NRC Group on käynyt läpi merkittävän muutoksen vuoden 2019 aikana . Vanhasta valtioyhtiöstä pörssiyhtiön vaatimuksiin ei tapahdu edes vuodessa, mutta firmalla potentiaalia on ja osaamista ja kokemusta on enemmän kuin kilpailijoilla.

    Vuoden aikana on hävitty tärkeitä kilpailutuksia ja siitä on seurannut valitettavasti myös yt-neuvotteluja kunnossapidossa. Rakentamisessa taas on työvoimapula osaavista tekijöistä. Usko on kuitenkin, että vuoden 2020 aikana panostamalla kahteen liiketoimintaan, rakentamiseen ja kunnossapitoon, alkaa homma toimimaan,

    2020 on näytön paikka.

  • Kiinnostava keskustelu täällä joka pää osin valhetta ainakin rakentamisen osalta. Tiedän koska seuraan tilannetta ihan yrityksen sisältäkäsin. Asiakastutkimuksen mukaan asiakkaat on tyytyväisiä ja työntekijöitä rekrytoidaan koko ajan (rakentamiseen) vaikka liian vähän koska meillä on työvoimasta pulaa koko alalla.

    Tervetuloa.

    • NRC rakentaminen on hyvä työpaikka näin sisältä käsin. Kesän aikana hoitaa 4-6 kk projektin ja loppuvuosi onkin helpompaa. Jos pääsisin väyläviraston projektein olisi vielä helpompaa.
      Eniten palkataan työntekijöitä nolla tunti ssopimuksilla pätkätöihin.
      Vr Rata , VR Track ja nyky NRC on aina kohdellut työntekijöitä halveksien ja nöyryyttävästi. Johdolla ja niiden mielitietyillä on aina ollut mukavaa. Jos voisi kaivaa vanhan VR Track twitterin näkisi mitenkä etenkin naisilla oli hulvattoman hauskaa töissä niin kauan kun yksi kerrallaan oli loppuun käytetty ja sai lopputilin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      NRC rakentaminen on hyvä työpaikka näin sisältä käsin. Kesän aikana hoitaa 4-6 kk projektin ja loppuvuosi onkin helpompaa. Jos pääsisin väyläviraston projektein olisi vielä helpompaa.
      Eniten palkataan työntekijöitä nolla tunti ssopimuksilla pätkätöihin.
      Vr Rata , VR Track ja nyky NRC on aina kohdellut työntekijöitä halveksien ja nöyryyttävästi. Johdolla ja niiden mielitietyillä on aina ollut mukavaa. Jos voisi kaivaa vanhan VR Track twitterin näkisi mitenkä etenkin naisilla oli hulvattoman hauskaa töissä niin kauan kun yksi kerrallaan oli loppuun käytetty ja sai lopputilin.

      NRC Group on käynyt läpi merkittävän muutoksen vuoden 2019 aikana . Vanhasta valtioyhtiöstä pörssiyhtiön vaatimuksiin ei tapahdu edes vuodessa, mutta firmalla potentiaalia on ja osaamista ja kokemusta on enemmän kuin kilpailijoilla.

      Kun muut toimijat tuli radan kunnossapitoon niin tuohon kokemattoman työntekijän kommenttiin kaatui VR Rata johto. Tuon yllä olevan kirjoittaja elää vieläkin omassa lintukodossaan. Aliarvioimalla muiden toimijoiden ammattitaitoa ja vie oman yrityksen nykytilaan missä kaikki hävitään. Kuka nämä nuoret insinöörit aivopesee. Ei yhdellä rataan liittyvällä insinöörityöllä maaimaa voiteta kunnossapidossa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      NRC Group on käynyt läpi merkittävän muutoksen vuoden 2019 aikana . Vanhasta valtioyhtiöstä pörssiyhtiön vaatimuksiin ei tapahdu edes vuodessa, mutta firmalla potentiaalia on ja osaamista ja kokemusta on enemmän kuin kilpailijoilla.

      Kun muut toimijat tuli radan kunnossapitoon niin tuohon kokemattoman työntekijän kommenttiin kaatui VR Rata johto. Tuon yllä olevan kirjoittaja elää vieläkin omassa lintukodossaan. Aliarvioimalla muiden toimijoiden ammattitaitoa ja vie oman yrityksen nykytilaan missä kaikki hävitään. Kuka nämä nuoret insinöörit aivopesee. Ei yhdellä rataan liittyvällä insinöörityöllä maaimaa voiteta kunnossapidossa.

      Ratoja rakentava VR Track aloittaa yt-neuvottelut varallaolojärjestelmään liittyvistä erimielisyyksistä. Neuvottelut koskevat 460 työntekijää, joihin sovelletaan rautatiealan työehtosopimusta. VR uhkaa irtisanomisilla ja koko sähköliiketoiminnan ulkoistamisella, jos sopuun ei päästä.

      Ensi viikon maanantaina aloitettavissa neuvotteluissa on kyse varallaolojärjestelmään liittyvästä kiistasta.

      VR-konserniin kuuluvan VR Trackin tiedotteen mukaan yhtiö ja henkilöstön edustajat ovat osana kilpailukykysopimusta sopineet järjestelmästä, joka on tarkoitus ottaa käyttöön keskiviikkona.

      Suuri osa sähköasentajista ei kuitenkaan ole sitoutunut varallaoloon, mikä yhtiön mukaan on olennaisesti vaarantanut sähköliiketoiminnan toimintaedellytyksiä.

      Kieltäytymisten taustalla on Sähköliiton ja Rautatieläisten liiton välinen pitkä neuvotteluoikeuksista ja sähkömiesten järjestäytymistä koskeva riita. Sähköliitto on houkutellut VR Trackin sähkömiehiä jäsenikseen. Voimassaoleva yleissitova työehtosopimus on kuitenkin solmittu VR Trackia edustavan Palvelualojen työnantajaliiton ja Rautatieläisten liiton välillä.

      VR Trackin toimitusjohtaja Ville Saksi pitää tilannetta erittäin vakavana.

      – Alalla on vakiintunut varallaolokäytäntö, ja olemassa olevat asiakassopimukset edellyttävät ehdottomasti toimivaa varallaoloa, hän toteaa tiedotteessa.Koko liiketoimintavoidaan ulkoistaa

      VR Trackilla ei ole tarpeeksi työntekijöitä kunnossapidon varallaolotehtäviin eikä toisaalta mahdollisuutta tarjota riittävästi työtehtäviä, joihin ei sisälly varallaoloa.

      Saksin mukaan uhkana on tarjouskilpailujen häviäminen ja asiakassopimusten purkautuminen. Nämä voivat johtaa työn vähenemiseen sähköliiketoiminnassa.

      VR Trackin mukaan kaikki keinot käydään läpi. Jos yhtiöllä ei ole riittävästi varallaoloon suostuvia työntekijöitä, se voi harkita koko liiketoiminnan tai sen osan ulkoistamista tai myymistä. Toimet voivat johtaa työvoiman irtisanomiseen.

      Vaihtoehtoina käsitellään sähköliiketoiminnan työntekijöiden ja tehtävien uudelleenjärjestelyjä. Yhtiö ennakoi, että jos henkilöstövaikutusten kohteeksi joutuneita ei pystytä sijoittamaan toisiin tehtäviin, 45 henkilöä irtisanotaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ratoja rakentava VR Track aloittaa yt-neuvottelut varallaolojärjestelmään liittyvistä erimielisyyksistä. Neuvottelut koskevat 460 työntekijää, joihin sovelletaan rautatiealan työehtosopimusta. VR uhkaa irtisanomisilla ja koko sähköliiketoiminnan ulkoistamisella, jos sopuun ei päästä.

      Ensi viikon maanantaina aloitettavissa neuvotteluissa on kyse varallaolojärjestelmään liittyvästä kiistasta.

      VR-konserniin kuuluvan VR Trackin tiedotteen mukaan yhtiö ja henkilöstön edustajat ovat osana kilpailukykysopimusta sopineet järjestelmästä, joka on tarkoitus ottaa käyttöön keskiviikkona.

      Suuri osa sähköasentajista ei kuitenkaan ole sitoutunut varallaoloon, mikä yhtiön mukaan on olennaisesti vaarantanut sähköliiketoiminnan toimintaedellytyksiä.

      Kieltäytymisten taustalla on Sähköliiton ja Rautatieläisten liiton välinen pitkä neuvotteluoikeuksista ja sähkömiesten järjestäytymistä koskeva riita. Sähköliitto on houkutellut VR Trackin sähkömiehiä jäsenikseen. Voimassaoleva yleissitova työehtosopimus on kuitenkin solmittu VR Trackia edustavan Palvelualojen työnantajaliiton ja Rautatieläisten liiton välillä.

      VR Trackin toimitusjohtaja Ville Saksi pitää tilannetta erittäin vakavana.

      – Alalla on vakiintunut varallaolokäytäntö, ja olemassa olevat asiakassopimukset edellyttävät ehdottomasti toimivaa varallaoloa, hän toteaa tiedotteessa.Koko liiketoimintavoidaan ulkoistaa

      VR Trackilla ei ole tarpeeksi työntekijöitä kunnossapidon varallaolotehtäviin eikä toisaalta mahdollisuutta tarjota riittävästi työtehtäviä, joihin ei sisälly varallaoloa.

      Saksin mukaan uhkana on tarjouskilpailujen häviäminen ja asiakassopimusten purkautuminen. Nämä voivat johtaa työn vähenemiseen sähköliiketoiminnassa.

      VR Trackin mukaan kaikki keinot käydään läpi. Jos yhtiöllä ei ole riittävästi varallaoloon suostuvia työntekijöitä, se voi harkita koko liiketoiminnan tai sen osan ulkoistamista tai myymistä. Toimet voivat johtaa työvoiman irtisanomiseen.

      Vaihtoehtoina käsitellään sähköliiketoiminnan työntekijöiden ja tehtävien uudelleenjärjestelyjä. Yhtiö ennakoi, että jos henkilöstövaikutusten kohteeksi joutuneita ei pystytä sijoittamaan toisiin tehtäviin, 45 henkilöä irtisanotaan.

      Rautateiden rakentamiseen ja kunnossapitoon erikoistunut VR-Rata aloittaa yt-neuvottelut työntekijämääränsä vähentämiseksi. Yhtiö on menettänyt kunnossapitourakoita samaan aikaan, kun yleinen rautateiden rakentaminen on vähentynyt.

      VR-Rata arvioi, että sillä on tarve vähentää työvoimaansa 350 - 400 henkilötyövuotta. Pohjanmaan alueella VR-Rata työllistää 150 henkilöä. Alueellinen vähentämistarve täsmentyy yt-neuvotteluiden aikana, sanoo VR-Radan toimitusjohtaja Ville Saksi.

      Suurin vähennystarve on siinä henkilöstön osassa, joka tekee radanrakentamis-, kunnossapito- ja sähkötöitä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rautateiden rakentamiseen ja kunnossapitoon erikoistunut VR-Rata aloittaa yt-neuvottelut työntekijämääränsä vähentämiseksi. Yhtiö on menettänyt kunnossapitourakoita samaan aikaan, kun yleinen rautateiden rakentaminen on vähentynyt.

      VR-Rata arvioi, että sillä on tarve vähentää työvoimaansa 350 - 400 henkilötyövuotta. Pohjanmaan alueella VR-Rata työllistää 150 henkilöä. Alueellinen vähentämistarve täsmentyy yt-neuvotteluiden aikana, sanoo VR-Radan toimitusjohtaja Ville Saksi.

      Suurin vähennystarve on siinä henkilöstön osassa, joka tekee radanrakentamis-, kunnossapito- ja sähkötöitä.

      VR Track sai 60 miljoonan euron kunnossapitosopimuksen Ruotsista

      VR Track Oy (ent. Oy VR-Rata Ab) on saanut Ruotsin keskiosassa sijaitsevan lähes 900 kilometrin pituisen Mittbanan-radan kunnossapitosopimuksen. Viiden vuoden sopimus alkaa kesäkuusta 2011. Lisäksi sopimukseen sisältyy optio kahdesta lisävuodesta vuosi kerrallaan. Radan käyttö- ja kunnossapitopalvelut sisältävä sopimus merkitsee työtä yli 70 hengelle vähintään viideksi vuodeksi. Ruotsin rautatieverkostosta vastaavan Trafikverketin kanssa tehdyn sopimuksen arvo on 60 miljoonaa euroa.
      Kirjoittaja(t) Rakennuslehti Kirjoitettu 17.12.2010
      Kommentit 2

      VR Track Oy (ent. Oy VR-Rata Ab) on saanut Ruotsin keskiosassa sijaitsevan lähes 900 kilometrin pituisen Mittbanan-radan kunnossapitosopimuksen. Viiden vuoden sopimus alkaa kesäkuusta 2011. Lisäksi sopimukseen sisältyy optio kahdesta lisävuodesta vuosi kerrallaan. Radan käyttö- ja kunnossapitopalvelut sisältävä sopimus merkitsee työtä yli 70 hengelle vähintään viideksi vuodeksi. Ruotsin rautatieverkostosta vastaavan Trafikverketin kanssa tehdyn sopimuksen arvo on 60 miljoonaa euroa.

      ”Yhtiömme tavoitteena on kasvu ja kansainvälistyminen infrarakentamisen markkinoilla. Olemme hakeneet aktiivisesti töitä Suomen lähialueilta, missä toimintaympäristö on tuttu. Ruotsissa pystymme hyödyntämään ammattitaitoista henkilöstöämme ja kalustoamme sekä pitämään ajan tasalla laajaa osaamistamme”, VR Trackin toimitusjohtaja Ville Saksi sanoo.

      Suomessa ratojen kunnossapitomarkkinat ovat supistumassa. VR Track käynnistikin lokakuussa yt-neuvottelut peräti 350-400 henkilötyövuoden vähentämiseksi. Toimitusjohtaja Saksi totesi tuolloin, että henkilöstön vähennystarpeen takana ovat muun muassa hävityt kunnossapitourakat.

      Sen sijaan Ruotsissa ratojen kunnossapitoon käytettävät määrärahat ovat VR Trackin mukaan kasvussa. Yhtiö kertoo, että länsinaapurissamme kunnossapitoon käytetään jo nyt 3-4 kertaa enemmän rahaa kuin meillä.

      Suomen ulkopuolella VR Track on aiemmin urakoinut Ruotsin lisäksi Virossa. Parhaillaan Pohjois-Ruotsissa on käynnissä viisivuotinen Malmiradan kunnossapitourakka. Virossa toteutettiin viimeksi Tartto-Valga-radan päällysrakenneurakka vuosina 2008-2009.


    • Anonyymi kirjoitti:

      VR Track sai 60 miljoonan euron kunnossapitosopimuksen Ruotsista

      VR Track Oy (ent. Oy VR-Rata Ab) on saanut Ruotsin keskiosassa sijaitsevan lähes 900 kilometrin pituisen Mittbanan-radan kunnossapitosopimuksen. Viiden vuoden sopimus alkaa kesäkuusta 2011. Lisäksi sopimukseen sisältyy optio kahdesta lisävuodesta vuosi kerrallaan. Radan käyttö- ja kunnossapitopalvelut sisältävä sopimus merkitsee työtä yli 70 hengelle vähintään viideksi vuodeksi. Ruotsin rautatieverkostosta vastaavan Trafikverketin kanssa tehdyn sopimuksen arvo on 60 miljoonaa euroa.
      Kirjoittaja(t) Rakennuslehti Kirjoitettu 17.12.2010
      Kommentit 2

      VR Track Oy (ent. Oy VR-Rata Ab) on saanut Ruotsin keskiosassa sijaitsevan lähes 900 kilometrin pituisen Mittbanan-radan kunnossapitosopimuksen. Viiden vuoden sopimus alkaa kesäkuusta 2011. Lisäksi sopimukseen sisältyy optio kahdesta lisävuodesta vuosi kerrallaan. Radan käyttö- ja kunnossapitopalvelut sisältävä sopimus merkitsee työtä yli 70 hengelle vähintään viideksi vuodeksi. Ruotsin rautatieverkostosta vastaavan Trafikverketin kanssa tehdyn sopimuksen arvo on 60 miljoonaa euroa.

      ”Yhtiömme tavoitteena on kasvu ja kansainvälistyminen infrarakentamisen markkinoilla. Olemme hakeneet aktiivisesti töitä Suomen lähialueilta, missä toimintaympäristö on tuttu. Ruotsissa pystymme hyödyntämään ammattitaitoista henkilöstöämme ja kalustoamme sekä pitämään ajan tasalla laajaa osaamistamme”, VR Trackin toimitusjohtaja Ville Saksi sanoo.

      Suomessa ratojen kunnossapitomarkkinat ovat supistumassa. VR Track käynnistikin lokakuussa yt-neuvottelut peräti 350-400 henkilötyövuoden vähentämiseksi. Toimitusjohtaja Saksi totesi tuolloin, että henkilöstön vähennystarpeen takana ovat muun muassa hävityt kunnossapitourakat.

      Sen sijaan Ruotsissa ratojen kunnossapitoon käytettävät määrärahat ovat VR Trackin mukaan kasvussa. Yhtiö kertoo, että länsinaapurissamme kunnossapitoon käytetään jo nyt 3-4 kertaa enemmän rahaa kuin meillä.

      Suomen ulkopuolella VR Track on aiemmin urakoinut Ruotsin lisäksi Virossa. Parhaillaan Pohjois-Ruotsissa on käynnissä viisivuotinen Malmiradan kunnossapitourakka. Virossa toteutettiin viimeksi Tartto-Valga-radan päällysrakenneurakka vuosina 2008-2009.

      VR Track irtisanoo 77 työntekijää
      Jarmo Seppälä19.8.2011 14:02
      Irtisanomiset kohdistuvat radanrakentamisen, kunnossapidon ja sähkön liiketoiminnoissa oleviin henkilöihin eri puolilta Suomea.
      @

      VR Track irtisanoo 77 toistaiseksi lomautettuna olevaa työntekijää. Irtisanomiset kohdistuvat radanrakentamisen, kunnossapidon ja sähkön liiketoiminnoissa oleviin henkilöihin eri puolilta Suomea.

      "Työkannassa ei ole heikkojen markkinanäkymien vuoksi tapahtunut merkittävää parannusta. Tämän vuoksi kaikki 77 toistaiseksi lomautettua työntekijää irtisanotaan vaiheittain loppuvuoden aikana", toimitusjohtaja Ville Saksi sanoo tiedotteessa.

      "Lisäksi 23 työntekijän määräaikaiset lomautukset jatkuvat aiemman päätöksen mukaisesti", Saksi jatkaa.

      Syynä lomautuksiin ja irtisanomisiin ovat VR Trackin mukaan valtion vähentyneet investoinnit rataverkkoon ja kiristynyt kilpailu kunnossapitomarkkinoilla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      VR Track irtisanoo 77 työntekijää
      Jarmo Seppälä19.8.2011 14:02
      Irtisanomiset kohdistuvat radanrakentamisen, kunnossapidon ja sähkön liiketoiminnoissa oleviin henkilöihin eri puolilta Suomea.
      @

      VR Track irtisanoo 77 toistaiseksi lomautettuna olevaa työntekijää. Irtisanomiset kohdistuvat radanrakentamisen, kunnossapidon ja sähkön liiketoiminnoissa oleviin henkilöihin eri puolilta Suomea.

      "Työkannassa ei ole heikkojen markkinanäkymien vuoksi tapahtunut merkittävää parannusta. Tämän vuoksi kaikki 77 toistaiseksi lomautettua työntekijää irtisanotaan vaiheittain loppuvuoden aikana", toimitusjohtaja Ville Saksi sanoo tiedotteessa.

      "Lisäksi 23 työntekijän määräaikaiset lomautukset jatkuvat aiemman päätöksen mukaisesti", Saksi jatkaa.

      Syynä lomautuksiin ja irtisanomisiin ovat VR Trackin mukaan valtion vähentyneet investoinnit rataverkkoon ja kiristynyt kilpailu kunnossapitomarkkinoilla.

      VR-Rata yt-neuvotteluihin väen vähentämiseksi

      Vähennykset toteutetaan ensi vuoden aikana. VR-konserniin kuuluvassa yhtiössä on tällä hetkellä töissä noin 2 400 henkilöä. Heistä 150 on Pohjanmaan alueella.
      VR Track Oy12.10.2010 klo 14.47päivitetty 12.10.2010 klo 15.30
      YLE / Eetu Vanhatupa

      Jaa artikkeli Facebookissa
      0
      Jaa artikkeli Twitterissä

      Rautateiden rakentamiseen ja kunnossapitoon erikoistunut VR-Rata aloittaa yt-neuvottelut työntekijämääränsä vähentämiseksi. Yhtiö on menettänyt kunnossapitourakoita samaan aikaan, kun yleinen rautateiden rakentaminen on vähentynyt.

      VR-Rata arvioi, että sillä on tarve vähentää työvoimaansa 350 - 400 henkilötyövuotta. Pohjanmaan alueella VR-Rata työllistää 150 henkilöä. Alueellinen vähentämistarve täsmentyy yt-neuvotteluiden aikana, sanoo VR-Radan toimitusjohtaja Ville Saksi.

      Suurin vähennystarve on siinä henkilöstön osassa, joka tekee radanrakentamis-, kunnossapito- ja sähkötöitä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      VR-Rata yt-neuvotteluihin väen vähentämiseksi

      Vähennykset toteutetaan ensi vuoden aikana. VR-konserniin kuuluvassa yhtiössä on tällä hetkellä töissä noin 2 400 henkilöä. Heistä 150 on Pohjanmaan alueella.
      VR Track Oy12.10.2010 klo 14.47päivitetty 12.10.2010 klo 15.30
      YLE / Eetu Vanhatupa

      Jaa artikkeli Facebookissa
      0
      Jaa artikkeli Twitterissä

      Rautateiden rakentamiseen ja kunnossapitoon erikoistunut VR-Rata aloittaa yt-neuvottelut työntekijämääränsä vähentämiseksi. Yhtiö on menettänyt kunnossapitourakoita samaan aikaan, kun yleinen rautateiden rakentaminen on vähentynyt.

      VR-Rata arvioi, että sillä on tarve vähentää työvoimaansa 350 - 400 henkilötyövuotta. Pohjanmaan alueella VR-Rata työllistää 150 henkilöä. Alueellinen vähentämistarve täsmentyy yt-neuvotteluiden aikana, sanoo VR-Radan toimitusjohtaja Ville Saksi.

      Suurin vähennystarve on siinä henkilöstön osassa, joka tekee radanrakentamis-, kunnossapito- ja sähkötöitä.

      Yle: Länsimetron uudella pomolla värikäs VR-tausta - miljoonatappioita, laatuongelmia...
      17.11.2016 11:23RakentaminenLiikenneJohtaminen ja työelämäPerusteollisuus
      VR Track solmi 70 miljoonan kunnossapitosopimuksen vuonna 2014 Etelä-Ruotsin rataosuudesta. Sopimus on tuottanut VR:lle merkittäviä taloudellisia tappioita.

      Länsimetron uuden toimitusjohtajan Ville Saksi n tausta VR:n tytäryhtiön VR Track Oy:n toimitusjohtajana on värikäs, kirjoittaa Yle.

      Saksi irtisanoutui VR:n palveluksesta syyskuussa.

      VR Track solmi 70 miljoonan kunnossapitosopimuksen vuonna 2014 Etelä-Ruotsin rataosuudesta. Sopimus on tuottanut VR:lle merkittäviä taloudellisia tappioita.

      "Ruotsin liiketoiminta on ollut tappiollista johtuen pääasiassa yhden kunnossapitoprojektin haasteista. Ruotsin koko vuoden tulos jää merkittävästi tappiolliseksi", todettiin lokakuussa julkaistussa heinä-elokuun osavuosikatsauksessa.

      Saksi irtisanoitui samaan aikaan kun sopimus purettiin Ruotsissa. Hän todennut erostaan ainoastaan, että se tapahtui hänen omista lähtökohdistaan.

      Liikennevirasto on kritisoinut VR Trackin toimintaa Suomessa. Virasto on pitänyt yhtiön laatuongelmia niin vakavina, että se jätti VR Trackin Pohjanmaan-radan kunnossapidon tarjouskilpailusta kokonaan ulos.

      "Ei tällaisiin kilpailusta sulkemisiin aiemmin ole turvauduttu, eli se on poikkeuksellista. Olemme kuitenkin käyneet syksyn mittaan asioita läpi ja uskomme, että nämä ongelmat eivät enää toistu", Liikenneviraston radanpidon kunnossapitopäällikkö Jukka Valjakka sanoo Ylelle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yle: Länsimetron uudella pomolla värikäs VR-tausta - miljoonatappioita, laatuongelmia...
      17.11.2016 11:23RakentaminenLiikenneJohtaminen ja työelämäPerusteollisuus
      VR Track solmi 70 miljoonan kunnossapitosopimuksen vuonna 2014 Etelä-Ruotsin rataosuudesta. Sopimus on tuottanut VR:lle merkittäviä taloudellisia tappioita.

      Länsimetron uuden toimitusjohtajan Ville Saksi n tausta VR:n tytäryhtiön VR Track Oy:n toimitusjohtajana on värikäs, kirjoittaa Yle.

      Saksi irtisanoutui VR:n palveluksesta syyskuussa.

      VR Track solmi 70 miljoonan kunnossapitosopimuksen vuonna 2014 Etelä-Ruotsin rataosuudesta. Sopimus on tuottanut VR:lle merkittäviä taloudellisia tappioita.

      "Ruotsin liiketoiminta on ollut tappiollista johtuen pääasiassa yhden kunnossapitoprojektin haasteista. Ruotsin koko vuoden tulos jää merkittävästi tappiolliseksi", todettiin lokakuussa julkaistussa heinä-elokuun osavuosikatsauksessa.

      Saksi irtisanoitui samaan aikaan kun sopimus purettiin Ruotsissa. Hän todennut erostaan ainoastaan, että se tapahtui hänen omista lähtökohdistaan.

      Liikennevirasto on kritisoinut VR Trackin toimintaa Suomessa. Virasto on pitänyt yhtiön laatuongelmia niin vakavina, että se jätti VR Trackin Pohjanmaan-radan kunnossapidon tarjouskilpailusta kokonaan ulos.

      "Ei tällaisiin kilpailusta sulkemisiin aiemmin ole turvauduttu, eli se on poikkeuksellista. Olemme kuitenkin käyneet syksyn mittaan asioita läpi ja uskomme, että nämä ongelmat eivät enää toistu", Liikenneviraston radanpidon kunnossapitopäällikkö Jukka Valjakka sanoo Ylelle.

      VR Trackin tappiot tulivat Ruotsista – Suomessa kasvua

      VR Track teki Ruotsissa yli 35 miljoonaa euroa tappiota. Sekä konsernijohtaja Mikael Aro että VR Trackin toimitusjohtaja Ville Saksi erosivat viime vuonna.


    • Anonyymi kirjoitti:

      VR-Rata yt-neuvotteluihin väen vähentämiseksi

      Vähennykset toteutetaan ensi vuoden aikana. VR-konserniin kuuluvassa yhtiössä on tällä hetkellä töissä noin 2 400 henkilöä. Heistä 150 on Pohjanmaan alueella.
      VR Track Oy12.10.2010 klo 14.47päivitetty 12.10.2010 klo 15.30
      YLE / Eetu Vanhatupa

      Jaa artikkeli Facebookissa
      0
      Jaa artikkeli Twitterissä

      Rautateiden rakentamiseen ja kunnossapitoon erikoistunut VR-Rata aloittaa yt-neuvottelut työntekijämääränsä vähentämiseksi. Yhtiö on menettänyt kunnossapitourakoita samaan aikaan, kun yleinen rautateiden rakentaminen on vähentynyt.

      VR-Rata arvioi, että sillä on tarve vähentää työvoimaansa 350 - 400 henkilötyövuotta. Pohjanmaan alueella VR-Rata työllistää 150 henkilöä. Alueellinen vähentämistarve täsmentyy yt-neuvotteluiden aikana, sanoo VR-Radan toimitusjohtaja Ville Saksi.

      Suurin vähennystarve on siinä henkilöstön osassa, joka tekee radanrakentamis-, kunnossapito- ja sähkötöitä.

      10 vuotta vanha uutinen kertoo meille mitä?


    • Anonyymi kirjoitti:

      VR Track sai 60 miljoonan euron kunnossapitosopimuksen Ruotsista

      VR Track Oy (ent. Oy VR-Rata Ab) on saanut Ruotsin keskiosassa sijaitsevan lähes 900 kilometrin pituisen Mittbanan-radan kunnossapitosopimuksen. Viiden vuoden sopimus alkaa kesäkuusta 2011. Lisäksi sopimukseen sisältyy optio kahdesta lisävuodesta vuosi kerrallaan. Radan käyttö- ja kunnossapitopalvelut sisältävä sopimus merkitsee työtä yli 70 hengelle vähintään viideksi vuodeksi. Ruotsin rautatieverkostosta vastaavan Trafikverketin kanssa tehdyn sopimuksen arvo on 60 miljoonaa euroa.
      Kirjoittaja(t) Rakennuslehti Kirjoitettu 17.12.2010
      Kommentit 2

      VR Track Oy (ent. Oy VR-Rata Ab) on saanut Ruotsin keskiosassa sijaitsevan lähes 900 kilometrin pituisen Mittbanan-radan kunnossapitosopimuksen. Viiden vuoden sopimus alkaa kesäkuusta 2011. Lisäksi sopimukseen sisältyy optio kahdesta lisävuodesta vuosi kerrallaan. Radan käyttö- ja kunnossapitopalvelut sisältävä sopimus merkitsee työtä yli 70 hengelle vähintään viideksi vuodeksi. Ruotsin rautatieverkostosta vastaavan Trafikverketin kanssa tehdyn sopimuksen arvo on 60 miljoonaa euroa.

      ”Yhtiömme tavoitteena on kasvu ja kansainvälistyminen infrarakentamisen markkinoilla. Olemme hakeneet aktiivisesti töitä Suomen lähialueilta, missä toimintaympäristö on tuttu. Ruotsissa pystymme hyödyntämään ammattitaitoista henkilöstöämme ja kalustoamme sekä pitämään ajan tasalla laajaa osaamistamme”, VR Trackin toimitusjohtaja Ville Saksi sanoo.

      Suomessa ratojen kunnossapitomarkkinat ovat supistumassa. VR Track käynnistikin lokakuussa yt-neuvottelut peräti 350-400 henkilötyövuoden vähentämiseksi. Toimitusjohtaja Saksi totesi tuolloin, että henkilöstön vähennystarpeen takana ovat muun muassa hävityt kunnossapitourakat.

      Sen sijaan Ruotsissa ratojen kunnossapitoon käytettävät määrärahat ovat VR Trackin mukaan kasvussa. Yhtiö kertoo, että länsinaapurissamme kunnossapitoon käytetään jo nyt 3-4 kertaa enemmän rahaa kuin meillä.

      Suomen ulkopuolella VR Track on aiemmin urakoinut Ruotsin lisäksi Virossa. Parhaillaan Pohjois-Ruotsissa on käynnissä viisivuotinen Malmiradan kunnossapitourakka. Virossa toteutettiin viimeksi Tartto-Valga-radan päällysrakenneurakka vuosina 2008-2009.

      Ruotsissa NRC Group Finland ei toimi enää, sillä NRC Group osti VR Track Swedenin ja yhdisti sen NRC Group Swedeniin. Eli Suomen tulokseen nämä ei enää vaikutakaan. NRC Group Finlandin kaikki projektit ja toiminta on Suomessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      NRC rakentaminen on hyvä työpaikka näin sisältä käsin. Kesän aikana hoitaa 4-6 kk projektin ja loppuvuosi onkin helpompaa. Jos pääsisin väyläviraston projektein olisi vielä helpompaa.
      Eniten palkataan työntekijöitä nolla tunti ssopimuksilla pätkätöihin.
      Vr Rata , VR Track ja nyky NRC on aina kohdellut työntekijöitä halveksien ja nöyryyttävästi. Johdolla ja niiden mielitietyillä on aina ollut mukavaa. Jos voisi kaivaa vanhan VR Track twitterin näkisi mitenkä etenkin naisilla oli hulvattoman hauskaa töissä niin kauan kun yksi kerrallaan oli loppuun käytetty ja sai lopputilin.

      On niin surullista tämä naisvihamielisyys. Onneksi tämä ei ole firman yleinen linja, vaan yksittäisten työntekijöiden katkeruutta. Tsemppiä sinulle, joka tätä keskustelua itseksesi täällä käyt ja syyllistät naisia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      NRC Group on käynyt läpi merkittävän muutoksen vuoden 2019 aikana . Vanhasta valtioyhtiöstä pörssiyhtiön vaatimuksiin ei tapahdu edes vuodessa, mutta firmalla potentiaalia on ja osaamista ja kokemusta on enemmän kuin kilpailijoilla.

      Kun muut toimijat tuli radan kunnossapitoon niin tuohon kokemattoman työntekijän kommenttiin kaatui VR Rata johto. Tuon yllä olevan kirjoittaja elää vieläkin omassa lintukodossaan. Aliarvioimalla muiden toimijoiden ammattitaitoa ja vie oman yrityksen nykytilaan missä kaikki hävitään. Kuka nämä nuoret insinöörit aivopesee. Ei yhdellä rataan liittyvällä insinöörityöllä maaimaa voiteta kunnossapidossa.

      Tuon kommentin kirjoittaja taisikin puhua rakentamisen liiketoiminnasta ei kunnossapidosta ("NRC Rakentaminen on hyvä työpaikka"). Rakentamisessa homma sujuu, ratikat vetävät hyvin ja aikataulussa.

      Kunnossapito on eri tarina ja sen muuttuvaan markkinaan on vihdoin tartuttu koska ei ole valtion syviä taskuja tukemassa negatiivista liiketoimintaa. Toivon että sielläkin saadaan asiat kuntoon. Rakentamisessa homma pyörii, joten mukaan vain. Myös kunnossapito korjausliikkeiden jälkeen voittaa kilpailutuksia jälleen.

      Kunhan on oikeat ihmiset ruorissa eikä katkerat ja toisia syyttelevät ilkeilijät kuten täällä keskustelussa. Suurin osa NRC:n työntekijöistä on kyllä kivaa porukkaa ja osaaminen on huippu luokkaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      10 vuotta vanha uutinen kertoo meille mitä?

      Kertaa matikka raketti Kallion laskuoppi. Yksikään noista uutisista ei ole 10 vuotta vanha. Googleta. Kuvastaa aikaa ja johtamistapaa millä 150vuotta vanha työkulttuuri tuhottiin johdon tulospalkkioihin.


  • Hauskaa sinänsä, että täällä linkitetään vanhoja, VR Track -aikaisia juttuja, vaikka omistaja ja johto on vaihtunut. Jollakin on vanhasta ajasta jäänyt hampaankoloon. Nyt on uusi firma ja meno kohdallaan.

    Tervetuloa yritykseen kaikki alasta innostuneet. Täällä kelpaa kyllä.


    • Rakentamisessa varmasti vielä ”kelpaa” kun toistaiseksi urakoita riittää. Kunnossapidossa taas on käytännössä jo sammutettu valot. Parhaat tekijät valuvat/ajetaan kilpailijoille. Kuulemani mukaan viimeisimmällä ”organisaatiouudistus”-kierroksellahan ei paikkoja laitettu tavalliseen tapaan hakuun vaan ne täytettiin sisäpiirin toimesta. Olisikin kieltämättä ollut varmasti melko vaikea perustella valintoja jos oikeasti näyttöjä omaavat olisi päästetty kyseisiä paikkoja hakemaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rakentamisessa varmasti vielä ”kelpaa” kun toistaiseksi urakoita riittää. Kunnossapidossa taas on käytännössä jo sammutettu valot. Parhaat tekijät valuvat/ajetaan kilpailijoille. Kuulemani mukaan viimeisimmällä ”organisaatiouudistus”-kierroksellahan ei paikkoja laitettu tavalliseen tapaan hakuun vaan ne täytettiin sisäpiirin toimesta. Olisikin kieltämättä ollut varmasti melko vaikea perustella valintoja jos oikeasti näyttöjä omaavat olisi päästetty kyseisiä paikkoja hakemaan.

      Etsimme sähköasentajia NRC Group Finlandin rakentamisen divisioonaan, sähkörakentamisen yksikköön. Yksikön vakituisen henkilöstön määrä on 180 henkilöä.

      Resursseja riittää sähkörakentamisessa. Kaksi rakennusmestaria työllistyy sähköasentajien hakuprosessissa. Vai onko se toinen säälivirka kv ay aktiiville ja Levin insinöörien mökin vakituiselle selänpesijälle. Eikos siellä Itä-Suomessa ole löysää sähköalan taitavissa sähköinsinööreissäkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by moderator.

      https://vayla.fi/documents/20473/648230/ohjelma_16.1.2020.pdf/ec4b8cca-f8a5-4d31-b331-4193d479ed74

      Kaksipäiväisessä tapahtumassa on kaikille yhteinen avajaisseminaari, teemaseminaareja sekä näyttely. RATA2020 -seminaarin teema on monimuotoisesti raiteilla. Tämä viittaa muun muassa tapahtumassa mukana olevaan kaupunkiraideliikenteeseen.

      RATA 2020 alan ammatilaisten tilaisuuteen ei NRC Group Finland kunnossapidon ammattitaito riitä luennoitsijaksi. NRC kunnossapito esiintyy aktiivisesti siellä missä on tarjotaan olutta, pikkupurtavaa, karkkia ,kaulahuiveja ja kuivamustekyniä.
      NRC kunnossapito muistelee menneitä aikoja yhteistyökumppaneiden kanssa ja haavailee paremmasta tulevaisuudesta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      https://vayla.fi/documents/20473/648230/ohjelma_16.1.2020.pdf/ec4b8cca-f8a5-4d31-b331-4193d479ed74

      Kaksipäiväisessä tapahtumassa on kaikille yhteinen avajaisseminaari, teemaseminaareja sekä näyttely. RATA2020 -seminaarin teema on monimuotoisesti raiteilla. Tämä viittaa muun muassa tapahtumassa mukana olevaan kaupunkiraideliikenteeseen.

      RATA 2020 alan ammatilaisten tilaisuuteen ei NRC Group Finland kunnossapidon ammattitaito riitä luennoitsijaksi. NRC kunnossapito esiintyy aktiivisesti siellä missä on tarjotaan olutta, pikkupurtavaa, karkkia ,kaulahuiveja ja kuivamustekyniä.
      NRC kunnossapito muistelee menneitä aikoja yhteistyökumppaneiden kanssa ja haavailee paremmasta tulevaisuudesta.

      Rata kunnossapidon näivetti 15-vuodessa narsistinen Ramboll rata-ja turvalaite isännöinti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rata kunnossapidon näivetti 15-vuodessa narsistinen Ramboll rata-ja turvalaite isännöinti.

      Destia mukana Rata2020-messuilla 21.-22.1.2020 Tampereella

      16.01.2020 13:02:37

      Destia osallistuu raideliikenteen Rata2020-messuille 21.-22.1.2020 Tampere-talossa. Kaksipäiväinen tapahtuma on suunnattu raideliikenteen ammattilaisille, rautateistä kiinnostuneille sekä alan opiskelijoille.

      Rata2020-messuilla on kaikille yhteinen avajaisseminaari, teemaseminaareja sekä näyttely. Tapahtuman tämän vuoden teemana on monimuotoisesti raiteilla. Teemaseminaarien aiheet keskittyvät mm. radan kunnossapitoon, rautatietekniikkaan, turvallisuuteen, ympäristöön ja uusiin teknologioihin.

      Destiasta tapahtuman puhujiksi osallistuvat ratapalveluiden työpäälliköt Henri Kosonen ja Markus Fisher. Henri Kosonen esittelee puheenvuorossaan tiistaina 21.1. klo 15.40 alkaen vaihteiden kunnossapitoa Destian näkökulmasta. Markus Fisher käsittelee seuraavana päivänä 22.1. klo 9.30 alkavassa esityksessään turvalaitekunnossapitoa. Molempia puheenvuoroja pääsee seuraamaan Tampere-talon Pienessä salissa.

      ”Destialla on kattava ja laadukas valikoima ratapalveluita, joita pyrimme kehittämään jatkuvasti eteenpäin. Rata2020-tapahtuma tarjoaa mainion mahdollisuuden esitellä osaamistamme, joka kattaa koko radan elinkaaren suunnittelusta rakentamiseen ja kunnossapitoon”, Destian Rata-liiketoimintaryhmän johtaja Mikko Mäkelä kertoo.

      Tapahtuman puheenvuorojen lisäksi asiantuntijamme esittelevät Destian ratapalveluita messuosastollamme 36-37. Osastolla on nähtävissä myös ratatyön uusimpia innovaatioita, kuten Schweizerin valmistama tievaroituslaitos ja huomiovalolaitos. Destia saa nämä laitokset testikäyttöönsä ensimmäisenä toimijana Suomessa, ja ne tulevat käyttöön Lahti-Heinola -rataosalle.

      Nähdään Tampereella!

      Destialla oli ammattimainen ja asiallinen esiintyminen.
      Kun seurasi NRC Finlandin kunnossapidon ukkomiesten ylenpalttista halailua niin muuten näytti hauskalta mutta tuolla tyylillä eivät kypsätkään naiset voita enää nykyisin kunnssapito kilpailutuksia. Laatupisteet ja kilpailut ratkaisee NRC inhokit rataisännöitsijät.


Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Maisa menee naimisiin

    Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    117
    5212
  2. KORONAVIRUS: 11 milj. asukkaan Wuhan eristetty!

    Kiina on keskeyttänyt Wuhanin kaupungista lähtevän liikenteen. Wuhanin epäillään olevan uuden tappavan koroaviruksen alkulähde. WHO:n mukaan 11 miljo
    Maailman menoa
    125
    805
  3. Mistä Trumpia syytetään?

    Kertokaas nyt tällaiselle politiikasta tietämättömälle se. Onko se tehnyt Ukrainan presidentin kanssa jonkun salaisen sopimuksen missä Ukraina tuhotaa
    Maailman menoa
    81
    551
  4. Martinan virheelliset ravitsemusneuvot

    Tänään antaa vinkkejä sitruunavedestä, jonka teksti "lainattu" mtv3-sivulta, jossa sentään on mainittu lähde(toisin kun Martinalla) Toisekseen sitruun
    38
    538
  5. Näytit väsyneeltä tänään

    Väsyneeltä, totiselta, kiireiseltä ja hiljaiselta. Näytät siltä, että kukaan ei pidä sinusta huolta En tiedä edes nimeäsi. Ehkä minun ei ole tarkoit
    Ikävä
    20
    504