"Kun aloin hakea eläkettä, selvisi, etten saisi sitä, jos emme olisi olleet naimisissa yli viittä vuotta tai jos olisin mennyt naimisiin yli 50-vuotiaana. Aloin kertoa avioliiton käytännön hyödyistä kaikille avoliitossa eläville tutuilleni. Menkää ihmeessä naimisiin!"
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006321658.html
Ilkka Malmbergin lesken opetus
5
163
Vastaukset
- Anonyymi
Luulisi, että tänä päivänä jokaisen elintaso on sidottu omiin ansiotuloihin ja tulevat eläketulot työssä käyntivuosina maksettuihin eläkemaksuihin.
Minä en ole mennyt avioliittoon, enkä ole aviossa, lesken eläkkeen vuoksi.- Anonyymi
Toisaalta, jos on suunnitellut olevansa vuosia yhdessä (mahdollisesti loppuelämänsä), niin miksi ei tekisi kumppanin ja lasten elämää vähän helpommaksi kuolemantapauksen sattuessa.
Se ei ole itseltä pois, kuten on esimerkiksi, jos säästää vaikkapa henkivakuutusta. - Anonyymi
Valtiolleko ne rahat pitäis antaa eikä alaikäisille lapsille ja heidän huoltajalle.
Kyllä meikäläiselle olisi käynyt kalpaten, kun puolisoni kuoli työtapaturmassa, olin äitiyslomalla ja kaksi lasta, puolivuotias ja kolmevuotias, asuntolainaa ja muitakin velkoja.
- Anonyymi
Mikä syy reilu 200e/kk mennä naimisiin. Huh.Huh.
Eiköhän naimisiin menolla ole tärkeämpiäkin syitä.- Anonyymi
Wihän se tietenkään ole ainoa syy, vaan enneminkin kuin vakuutusbonus pahimman sattuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242491Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492110Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261952Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o141790Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581558Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121092Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181079- 55940
- 63915
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2888