Muistan lapsuudesta, että Pelkosenniemen kirkonkylän ala-asteen juhlasalissa oli tummien verhojen takana Pelkosenniemeläisten sodassa / taistelleiden kaatuneiden nimitaulut. Nimet olivat puupohjalle kaiverrettu. Missä taulut ovat nyt? Toivottavasti on siirretty arvoiseensa paikkaan, mikäli koulu on hylätty ja tyhjillään!
Missä ovatkaan sodassa kaatuneiden nimitaulut?
9
83
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ala aste ole hyljätty ja tyhjillään.Sehän on käytössä kellarista ullakolle!
- Anonyymi
Missä taulut siis ovat nähtävissä ja luettavissa, kiinnostai kun on tuo Itsenäisyyspäiväkin tulossa? Onko Juhlasalissa vai missä ja missä juhlat 6.12.?
- Anonyymi
Homekoulussa se oli ruokalan seinällä, tuskin on sieltä mihinkään viety.
- Anonyymi
Onko homekoulu entinen nk. yläaste? Eikö se sitten olisi tullut tyhjentää tavaroista vai eikö kukaan todellakaan välitä asiallisesti mistään mitään? Tulisiko tästä olla yhteydessä johonkin tahoon vai onko ne kenties poltettu kaukolämpökattilassa?
Tietäisiskö tai kiinnostaisiko Pelkosenniemen veteraanijärjestöt mitään tai voisiko joku paikallinen lukija vinkata heille asiasta, itse en ole paikkakunnalla.
Pelastettaisiin, mikäli vielä pelastettavaa vielä olisi!
Uusi paikka voisi olla mahdollisesti vaikkapa kirkon porstuassa tms. , siellä olen nähnyt niitä olevan muissakin pitäjissä, miksi ei siis Pelkosenniemelläkin. Kirkon luulisi rakennuksena säilyvän.... ellei sitten joku..... vaikka instituutiona häviäisikin. - Anonyymi
Voit tehdä kuntalaisaloitteen asiasta. Näppärästi netissä onnistuu.
Voi olla kuitenkin kun tuo vasemmistokaarti jyllää tuolla kunnan päätöksien teko asioissa, että tuollaisen sinällään arvokkaan taulun pelastaminen ei kiinnosta.
Voit myös ottaa yhteyttä teknisen johtajaan Panu Leinoseen josko laittaisi laiskat kiinteistömiehet töihin taulua pelastamaan.
Itse mietin tuon taulun kohtaloa myös jokin aika sitten kohta kun tuota homekoulua aletaan nuijimaan maantasalle niin tulee kiire.- Anonyymi
Vihreiden mielestä rasistisia moiset taulut.
- Anonyymi
Joku kehoitti tekemään asiasta ja taulusta kuntalaisaloitteen! Miksi tulisi tehdä? Eikö purettavista kiinteistöistä tule tehdä irtaimiston inventointi ja määritellä mihin tavarat uudelleen sijoitetaan, tai poistopäätös. Vai onko niin, että se saa viedä tai tuhota ken ehtii? - tämä ei ole poliittinen asia, vaan osa Suomen ja Pelkosenniemen kunnan historiaa. Asiaa tiedustelinkin ulkopaikkakuntalaisena, ja katson asian kuuluvan ensisijaisesti itse paikkakuntalaisille hoidettavaksi. Esittämääni ideaa ja ajatusta voi vapaasti käyttää, kuka tunteekaan paikkakunnalla sopivia ja oikeita henkilöitä. Me muut täältä muualta Suomesta kun emme tiedä / tunne enää muita kuin Antin ja Pyhän.
- Anonyymi
Toivottavasti niitä homeitiötavaroita ei sijoiteta yhtään mihinkään. Terveys niitten kanssa värkätessä menee.
- Anonyymi
Puureliefit on helppo desifioida, verhot voi polttaa. Mikäli edellinen kommentoija on itse käynyt kirkonkylän yläastetta, olemme siis tässä homehysteriassa itsekin saastuneita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379