Typ:in terveyshaastattelu, minkälainen?

Anonyymi

Onko kukaan ollut typin terveydenhoitajalla terveyshaastattelussa? mitä siellä kysytään ja tehdään?
Muistan että olin joskus 10 vuotta sitten pikavisiitillä typissä ja silloin terveyshaastattelussa kysyttiin seksielämästä ja siihen totesin vain että miten ihmessä se työnhakemiseen liittyy... onko normaalia? sellaisiako kysytään edelleen?

18

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulen, että terv.sisarella on jokin sellainen pohja-kaavake, johon kerää tietoa.
      - erilaisia kysymyksiä, jotka kartoittaa asiakkaan tilaa.. jne. jne..
      - tarvitaanko jatkotutkimuksia, jne jne.
      Että jonkinlaista pintaa se on. Ja voi löytyä jokin asia, jota sitten tutkitaan jos tarpeen. Mutta säästöjen vuoksi ei yleensä edes tutkita...

      Itse typ; ssä käydessä olin kahden valvovan typ virkailjan tarkastelun kohteena. tehtiin virallinen suunnitelma, tietokoneelle kirjoitettiin. allekirjoitin.
      Ja kun kysyin saanko täältä ilmaisen lääkäriajan, että voin saada sen b-todistuksen tke. hakemukseen. Niin ei se onnistunut.
      - Mutta tuo turha, muka-muka-suunitelma tehtiin ja lupasivatt ilmoittaa milloin uudelleen... ja ei oo nyt vuoteen kuulunu mitään...

      • Anonyymi

        Tämä on ihan tieteellistä faktaa:

        https://thl.fi/fi/web/hyvinvointi-ja-terveyserot/eriarvoisuus/hyvinvointi/tyollisyys

        Työttömät voivat keskimäärin huonommin ja ovat sairaampia kuin työlliset. Toisaalta huono terveys ja varsinkin mielenterveysongelmat ovat yhteydessä korkeampaan työttömyysriskiin ja pidempään työttömyyden kestoon. Työttömyys siis voi johtaa huonoon terveyteen, mutta myös huono terveys voi johtaa korkeampaan työttömyysriskiin.


    • Anonyymi

      Mopa-TYP:in terveystarkastuksessa määrittellään työttömän fyysinen ja psyyykinen työkykyky, näillä on vaikutusta jatkotoimiin

      • Anonyymi

        Aika monesti se on juuri mielenterveydelliset ongelmat jotka vaikuttavat siihen ettei työtön työllisty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monesti se on juuri mielenterveydelliset ongelmat jotka vaikuttavat siihen ettei työtön työllisty

        Ehkäpä nuorella mutta yli viiskymmppistä ei kukaan ota töihin. Nuoret lorvit pärjäävät tt korvauksella ja kamalasti eltusvelvollisia nuoria miehiä jotka jättävävät elarit veronmaksajiaen maksettaviksi. Paljaalla munalla kuitenkin ovat temppuilleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monesti se on juuri mielenterveydelliset ongelmat jotka vaikuttavat siihen ettei työtön työllisty

        Kuntouttavaan oli juuri pakotettu joku nuori yh jota ei kiinnostanut pätkääkään se toiminta kun sossusta saa saman. Koko ajan hakkasi somessa puhelimella ja haistatti pitkät. Ei kuulemma pysynyt hereillä aamulla. Ja kun vei kakarat tarhaan niin meni nukkumaan kotiin päiväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavaan oli juuri pakotettu joku nuori yh jota ei kiinnostanut pätkääkään se toiminta kun sossusta saa saman. Koko ajan hakkasi somessa puhelimella ja haistatti pitkät. Ei kuulemma pysynyt hereillä aamulla. Ja kun vei kakarat tarhaan niin meni nukkumaan kotiin päiväksi.

        Tuon takia juuri rangaistusten laiskottelusta tulisi olla ankaria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monesti se on juuri mielenterveydelliset ongelmat jotka vaikuttavat siihen ettei työtön työllisty

        "Aika monesti se on juuri mielenterveydelliset ongelmat jotka vaikuttavat siihen ettei työtön työllisty"

        Joo, itsekkin hiljattain tapasin erään yrityksen omistajan ja se sano ettei se sinne yritykseensä vuosiin ole avannut uusia työpaikoja koska naapurissaan asuva työtön Pasi on ihka selkeästi seinähullu,
        johon minä että miten niin seinähullu?
        Niin se yrittäjä kertoi että täytyyhän sen Pasin olla hullu koska se Pasi työttömyydestään huolimatta äänestää Kokoomusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monesti se on juuri mielenterveydelliset ongelmat jotka vaikuttavat siihen ettei työtön työllisty

        töissä olevilla on paljon mielenterveysongelmia.
        mutta heillä on työterv. huolto. sairaslomat ja edut.
        Kun on palkka ja rahaa niin voi juopotella, hrata, turhaa hrata matkustella kuluttaa ja saa sukupuolitauteja, ja mielenterveys romahtaa. Juoppoja ja uupujia on paljon, ja ne tulevat kaliiiksi yhteiskunnalle !!
        Samoin ylisuuret palkta, edut ja ylisuuret eläkkeet ovat jo pervoutta !! ahneutta ja anarkiaa. !!


    • Anonyymi

      Kait se tarkoitus on löytää pienikin syy laittaa kuntouttavaan työtoimintaan.

      Sama kun natsit laittovat leireille orjatöihin ja näännyttivät eri tavoin ihmiset niin mieleltään kuin fyysisesti, sama tarkoitus tässäkin eli saada ihmiset voimaan pahoin alistamisella ja viemällä itsemääräämisoikeuden, pakottamalla vapaan ihmisen erilaisiin pelleilyihin ja vain siksi että kaupunki säästää pitkäöaikaistyöttömän työmarkkinatuen sakkomaksut Valtiolle.

      Jos ilmaista työtä tekee Suomeesa jo yli 500 000 ihmistä niin voi sanoa Suomea jo suureksi avovankilaksi, missä hyväksikäytetään ihmisten heikkoa taloudellista asemaa kiristämällä sosiaalituella eli leivän pois ottamisella, orjatöihin ilman palkkaa. Sellaista itsenäisyyttä ei voi Juhlia kun ne jotka hyötyvät tästä riistosta!

      • Anonyymi

        Gulag opettaa työtöntä KUNNIOITTAMAAN sosialistista valtiovaltaa


    • Anonyymi

      Olin juuri sellaisessa ja on ainoastan tarkoitus etsii sinusta joku vika jotta sut voidaan pakottaa kuntouttavaan työtön jotta kunta säästää sakkomaksuissa. Ne kysyy kaiken susta, haluavat sut verikokeisiin ja verenpainemitataan ja paino ja pituus kysyvät, juotko viinaa, poltatko röökiä ja kaikkea ne kysyy että oletko työkykyinen vai työkyvytön. Itse en suostunut siihen, vastasin joihinkin kysymyksiin. kävin itse terveystarkastuksessa terveystalossa jotta typissä eivät voi väittää mitää että olen työkyvytön.

      Aluksi ne väitti mun olevan työkyvytön täysin , yrittivät pakottaa kuntouttavaan ja koska en suostunut tuli karenssi kuukauden, Katkaisivat 26.11 toisen kerran työttömyystuen ilman syytä vaikka olin laittanut sen työnhaun voimaan 26.11 oma asiointi sivulla. Kävin sitten oikeusaputoimistossa juttelemassa tästä kiusaamisesta, aliittivat tutkinnan. Sain kaksi karenssia perusteettomasti kuukauden aikana.

    • Anonyymi

      Mielummin maksan 160 euroa lääkärille todistuksesta että olen työkuntoinen. Työkkäri monesti väittänyt että olen työkyvytön ja sain siitä karenssia sekä työttömyysrahaa en ole saanut 3 kuukauteen sen takia koska katsovat mun olevan työkyvytön. Kävin jo verikokeissa jossa mut todettiin terveeksi. Typille riittää että sulla on ylipainoa joten olet siis työkyvytön ja sut voidaan pakottaa kuntouttavaan työhön.

    • Anonyymi

      Täällä suomi24:ssä on jos jonkinlaista storya, mitä terveystarkastuksessa tapahtuu. Eikös jos työkykyä mitataan, ole käytännössä samat jutut kuin normaalissa työterveystarkastuksessa? Eli peruslabrat/verenpaineet, elämäntapakartoitus, mahdolliset muut tarkistukset sairaus/vammahistorian mukaisesti(esimerkiksi paastosokeri, kolesterolijutut), maksakokeet ja semmoiset.
      Itselleni teki työterveyshoitaja yös kuulokokeen, joka johtaa työterveyslääkärille, on aika. enkä itse tiedä mitä hittoa siitä sitten seuraa, kun osa-aikatyö, välillä melkein täysillä tunneilla, on työkoneitten melussa, kuulosuojainten kanssa kylläkin.
      Asiassa huolettaa eniten, jos joudun tuonne lähimpään kasvukeskukseen ramppaamaan, jatkossa jonnekin korvanenäkurkkulekurille, siinä on sovitteleminen työvuorojen kanssa. Bussi, sivukyliltä, eikä takaisin ehdi äkkiä kun matkakin on sama myös toiseen suuntaan.
      Paitsi kyllä se pahin vitutus löytyi verenpaineesta. Sain seurantalomakkeen. Olen yrittänyt siihen muistaa mittailtuja tuloksia, jotka näyttäävät masentavilta. Kumpikin paine koholla, sekä ylä että ala.
      Työnantaja ei sitten ollut ajatellut, että kun työ on metalli-, öljy- linjaa, niin altisteet on sitä sorttia, hoitaja kyseli pölystä. Kerroin että öljysumua se on, ja metallia mille altistun.

      • Anonyymi

        Joo taitaa riitä Tyypilä että on flunsassa että ois mukammas työkyvyttön, pienimästäkin syystä keksivät jotain älytöntä.


    • Anonyymi

      Oikeassa työelämässä on runsaasti ihmisiä, joilla on sekä sairauksia, että vammoja, ja kaikenlaista kausitautia päällä monesti.
      Ei hoidossa oleva perussairaus, kaksikaan, ole peruste työkyvyttömyydelle. Enemmän nuo työttömien terveystarkastukset taitaa olla perussairauksien seulontaa, ja elämäntapojen urkkimista, kuin semmoista missä jonkun häikän löydyttyä aukeis suora tie tutkimuksiin, ja saisi hoitoa-
      Itse hämmennyin, kun tuon kuulon takia napsahti lekurikeikka, ja verenpaineen. Siis siten eroaa, että olen töissä, vaihtelevalla työajalla. Kannasta katselin tuloksia, muut kokeet näytti semmoista ikäiseni normaalia tasoa.
      Mitä te työttömät terveystarkastuksessa pelkäätte? Sehän on ilmainen, saatte kaikki tiedot kolesterolista sun muusta. Minun kohdallani työnantaja maksaa koko lystin, mutta saa kelalta takaisin haettua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe