Sama palkka kaikille

Anonyymi

Ydenvertaisuuden nimissä kaikille on maksettava samaa palkkaa.
Itse teen fyysisesti ja henkisesti raskasta urakkatahtista työtä n. 10 euron tuntipalkalla ja n. 1600 kk. Kysymys kuuluu, miksi huomattava osa ihmisistä saa jopa todella paljon parempaa palkkaa? Tämä tuntuu täysin epäoikeudenmukaiselta. Ei olisi sitten tarvetta lakkoillakaan, kun oltaisiin yhdenvertaisia. Ihmiset kokisivat tilanteen reiluksi.

7

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tiedemies darwin asiasta oikein julkaisi seikkaperäisen opuksen "Lajien synty" vuonna 1859 . Evoluutio ja elämä perustuu lajien ja yksilöiden väliseen jatkuvaan kilpailuun. Epäoikeudenmukaista tai ei. Jotkut eivät saa edes syntyä kun kohdusta ulos revitään. Joku kuolee tykinkranaattiin taistelukentällä. Sellaista elämä on,

    • Anonyymi

      Mitäs yhdenvertaisuutta se on, että toiset käyttää jopa yli 10 vuotta kouluttautumiseen ja toiset alkaa tekemään jotain sellaista työtä minkä koulutettu apinakin osaa tehdä ja näistä töistä sitten pitäisi maksaa samaa palkkaa?

      Kukaan tuskin on sinuakaan pakottanut siihen työhön mitä teet. Olet sen itse valinnut.

    • Anonyymi

      Lakko-oikeus on. Etenkin jos TES sopimus on katkolla ja uutta ei ole tehty. Toinen vaihtoehto on hakeutua vähän paremmin palkattuihin hommiin. Jopa eri alalle. Mahdollisesti joudut hakemaan lisäkoulutustakin jotta uranousu on mahdollista.
      Kouluttautuminen ja työpaikkashoppailu on paras tie edes vähän parempiin palkkoihin ja työehtoihin. Samaan paikkaa ei kannata jäädä vuosikausiksi laakereilla lepäilemään. Se torpedoi kaiken. Palkankorotusta on uskallettava pyytää. Olemme syntyneet erilaisiksi. Jotkut ovat saaneet hyvät geenit ja älynlahjat. Oppiminen on helppoa. Joillakin pää on ylen hidas eikä vaativampien asioiden oppiminen luonnistu vaikka ponnistelisikin. Kotitaustalla on merkitystä. Jos et ole vielä iällä pilattu niin uskalla katsella maailmaa nykyisen työpaikkasi ulkopuolelta. Paikallensa ei kannata jäädä.

    • Palkka on yksi asia, mutta työn kautta pääsee joissain tapauksissa käyttämään valtaa. Mikäli palkka olisi kaikissa töissä sama, käytettäisiin luultavasti työn tuomaa valta-asemaa hyödyn saamiseen palkan lisäksi.

      Toisin sanoen yhdenmukainen palkka kaikille kannustaisi korruptioon.

      On tietysti erääseen maailmankatsomukseen kuuluvaa, että yhteiskunta on koneisto, jonka muodostavat tuotannontekijät, joista yksi ovat työläiset, ja kun työläiset ottavat päättääkseen yhteiskunnasta, tekee kukin kykyjensä mukaan ja saa tarpeensa mukaisesti.

      Tässä maailmankatsomuksessa ongelmana on, että mitä tehdä kun tarpeet ylittävät kyvyt, eikä yhteiskunnalla ole mahdollisuutta tyydyttää tarpeita edes kyvykkäille.

      Yksinkertaisesti kaikki työ ei ole samanarvoista, vaikka kaikki työ arvokasta onkin. Ainakin työ on aina arvokkaampaa kuin joutenolo, tai niin sen pitäisi olla.

    • Anonyymi

      Palkkasi on parempi kuin 9 euroa päivältä, johon saat tyytyä mikäli vastarintaan alat.

    • Anonyymi

      Ei se nyt ihan noin mene. Pomollani on noin 3x isompi palkka kuin mulla, mutta on sillä kyllä vastuukin paljon paljon isompi, ison yrityksen johtaminen, enkä koskaan haluaisi edes olla hänen paikallaan, tykkään työhommistani ja palkka on silti ihan hyvä.

    • Anonyymi

      Ei ole alottajalla tullut mieleen vaihtaa työpaikkaa?Minä saan ansiosidonnaista työttömänä enemmän kun 1600 kuukaudessa.Mutta pitää olla hereillä työmarkkinoilla eikä vaan tyytyä mitä työnantajat tarjoaa pitää myös itse vaatia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe