ei aitoa ystävyyttä

mä olen ollut ystävänä sellaisien ihmisten kanssa mitkä on yrittänyt muuttaa minua ja heti tilaisuuden tullen puukottavat selkään. mun kaikki ystävä suhteet on päättyneet siihen että ne ei olleet aitoja vain suurta huijausta ja hyödyn etsimistä. en tiedä että uskaltaako enää edes odottaa aitoa ystävyytttä ja onko sitä edes enää nykypäivänä olemassa. yritetäänkö nykyään vain hyötyä toisista tavalla tai toisella? itse olen myös tehnyt vääryyttä ystävilleni tiedän että se oli väärin mutta kun itse joutuu kohteeksi usein tekee sen sitten itse muille. ns vahinko kiertämään. en kirjoita tässä vaan että vika on muissa koska vikaa on myös minussa. tietenkin pitää luottaa siihen että kohtaa vielä sen oikean ystävän jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut. ei pitäisi muistella menneitä vaan olla nyky hetkessä. Nokka kohti uusia tuulia tai pettymyksiä :)

5

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämässä yleensä ystävät muuttuvat sen mukaan, mistä on kiinnostunut, mikä on elämäntilanne jne. Aika vähän esim. lapsuudesta asti pysytään kimpassa ikuisesti. Kun vaikka omia lapsia alkaa toiselle tulla ja itse on sinkku, niin eihän siinä paljon enää yhteistä puhuttavaa tai aikaakaan enää ole. Ja muitakin syitä on, ihan luonteen muuttumistakin. Älä jää suremaan. Uusia ihmisiä tulee varmasti vastaan jossain vaiheessa. Hyvää kannattaa odottaa.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat selkään puukottamisella?

    • Anonyymi

      Siis tuohan on oikeasti jo tosi paha sanonta. Mitä ystäväsi ovat tehneet, jos koet sen noin hirvittävänä tekona? Toivottavasti ainakin lopetit suhteen, jos sinua noin pahasti kohdellaan. Ansaitset varmasti parempaa.

    • Anonyymi

      Etkö tiedä, mitä ystävä tarkoittaa? Minäpä kerron!
      Hädässä ystävä tutaan, kuuluu sananlasku. Se tarkoittaa, että kun sinulla on joku hätä, muistat jonkun joka voisi auttaa. Lähestyt häntä ystävänä ja pyydät apua. Ja hölmö ystävähän auttaa!
      Sitten kun olet haluamasi avun saanut, et enää tarvitse sitä ystävää. Se saa haistaa paskan, pitkän kuin haravan varren ja häipyä lujaa ja kauas!
      TÄTÄ se ystävyys on ja TÄTÄ se sananlasku juuri tarkoittaa.
      Toivottavasti tämä edes vähän avasi silmiäsi elämän realiteeteille.

    • Anonyymi

      Oikea aito ystävyys on kallisarvoinen aarre. Pintapuoliset tuttavuudet ja hyväksikäyttösuhteet eivät ole ystävyyttä.
      Minulla on yksi todellinen ystävä johon voin luottaa kuin kallioon ja hän minuun. Tutustuimme 16vuotiaina, ja itse asiassa imhosimme toisiamme ensin, sitten tapahtui jotakin ja löysimme maailman parhaan ystävän toisistamme! Ehkä inhoaminen johtui siitä, että olemme monessa suhteessa hyvin samanlaiset Ehkä itsensä näkeminen toisessa ärsytti.
      No, oli miten oli, olemme molemmat jo aikuisia ja jopa asumme eri maisssa, emme kumpikaan Suomessa. Menee välillä vuosiakin ettemme tapaa, mutta kun tapaamme on se kuin olisimme eilen eronneet. Ystävyytemme on kestänyt kaikki nämä vuodet, avioliitot, erot, lasten syntymät, ulkomaile muutot. Paljon on tapahtunut ja muuttunut, ystävyys on ja pysyy yhtä syvänä.
      Olemme toki riidelleet ja olleet eri mieltä, mutta se ei ole mitään välillämme muuttanut. Olen todella kiitollinen tstä sydänystävästäni. Tuttavia on, mutta ei ketään hänen veroistaan, johon voin luottaa aina ja joka luottaa minuun. Voimme jakaa kaiken turvallisesti. Tuttavien kanssa ei voi.
      Tunnen syvää lämpöä kun häntä ajattelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe