Vihaiset koirat lenkillä

Anonyymi

Sähkömaasturini tuntuu saavan joitain koiria pelottavan raivon valtaan. Onneksi ovat olleet yleensä kiinni.

Yksi läheltä piti tilanne sattui koiran ollessa irti. Raivostui silmittömästi oll3ssani metsälenkillä. Tiesin tilanteen. Pysähdyin katselemaan rauhassa muualle. Koira jäi vihaisena louskuttamaan. Omistaja tuli paikalle ja tilanne loppui.

Mites muilla? Haisenko vaan ruokaisalle vai miksi koirat räksyttää sähkömaasturille?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin tuolla sähkömaasturilla on mitään tekemistä asian kanssa. Koirat vaan ovat tuollaisia.
      Koiranhan tulee olla kytkettynä. Irrallaan juokseva koira on usein merkki omistajan väliinpitämättömyydestä. Jos koiran omistaja ei ymmärrä sääntöjä niin ei voi olettaa että koirakaan ole kovin hyvin koulutettu.

      • Anonyymi

        Pitää kaikin kenoin varoa koiria. Nyt oli uutinen raivotaudista; koska vain voi ensimmäinen suomalainen sairastua ja kuolla raivotautiin.
        Kunnon ketjulukko mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kaikin kenoin varoa koiria. Nyt oli uutinen raivotaudista; koska vain voi ensimmäinen suomalainen sairastua ja kuolla raivotautiin.
        Kunnon ketjulukko mukaan.

        Ai siksi että voi kahlita itsensä polkupyöräään jos ryhtyy raivostuttamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siksi että voi kahlita itsensä polkupyöräään jos ryhtyy raivostuttamaan?

        No kahlise itsesi, näyttää ettei älysi enempään riitä.


    • Anonyymi

      Terveiset täältä Siamin vuoristosta. Tällä reissulla olen nähnyt muutaman farangipyöräilijän, joilla on kepakko mukana. Kun rakki tulee louskuttamaan, napakka isku kuonoon laittaa luupään kirmaamaan karkuun.

      Itse en piittaa niistä mitenkään, ei ne kauaa jaksa haukkua kun huomaavat tyhmyytensä.

      • Anonyymi

        Runkopumppu toimii hyvin tuohon ja löytyy melkein joka pyörästä. Napakka, hyvin tähdätty isku nokan päähän rauhoittaa tehokkaasti louskuttavia räyhääjiä, koiran tai sen isännän, ei sillä väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Runkopumppu toimii hyvin tuohon ja löytyy melkein joka pyörästä. Napakka, hyvin tähdätty isku nokan päähän rauhoittaa tehokkaasti louskuttavia räyhääjiä, koiran tai sen isännän, ei sillä väliä.

        Ei raivostunutta koiraa kannata provosoida. Semmonen pienikin terrierin räksy on ihan hirvee purukone/tuholainen jos pääsee pahalle päälle..


    • Anonyymi

      Ota semmoista lupavapaata koiraturva (tai turvakerroin) nimistä turvasumutetta lenkille mukaan jos irrallaan laukkaavat hauvelit liian väkivaltaisiksi äityvät. Itse ainakin hankin ensi kesäksi kun enemmän tulee fillaroitua. Tänä kesänä pari isokokoisia omistajansa egon kohotuskoiraa oli irrallaan ulkoilureiteillä, onneksi omistajat saivat viimehetkellä napattua rakkinsa hihnasta.

    • Anonyymi

      Se on se meteli mitä pyöräsi pitää. Ihminen ei sitä kuule mutta kaikista askelmoottori tyyppisistä moottoreista lähtee korkeataajuinen ääni.

      • Anonyymi

        Näin olen sen itsekin mieltänyt, koiran täytyy kuulla jotain, mitä ihmiskorva ei aisti, eli yli 20.000 hz taajuudella. Tutkimusten mukaan koira kuulee 100.000 hz saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin olen sen itsekin mieltänyt, koiran täytyy kuulla jotain, mitä ihmiskorva ei aisti, eli yli 20.000 hz taajuudella. Tutkimusten mukaan koira kuulee 100.000 hz saakka.

        Tuosta kuuluu semmoinen viserrys ääni ajaessa. Jotenkin olen oppinut tykkäämään siitä. Rauhallinen luonto, mieleinen fillari ja hento viserrys ääni. On se vaan jotenkin niin rauhoittava ääni. Hiljaisessa luonnossa sen vaan kuulee.

        Ja sitten asiaan. Voi hyvinkin olla mahdollista, että moottorin ohjauksessa muodostuu ylimääräisiä korkeataajuuksisia ääniä joihin koirat reagoivat. Pwm taajuus lienee jotain 10..20 kHz?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kuuluu semmoinen viserrys ääni ajaessa. Jotenkin olen oppinut tykkäämään siitä. Rauhallinen luonto, mieleinen fillari ja hento viserrys ääni. On se vaan jotenkin niin rauhoittava ääni. Hiljaisessa luonnossa sen vaan kuulee.

        Ja sitten asiaan. Voi hyvinkin olla mahdollista, että moottorin ohjauksessa muodostuu ylimääräisiä korkeataajuuksisia ääniä joihin koirat reagoivat. Pwm taajuus lienee jotain 10..20 kHz?

        Koirat ovat petoeläimiä ja koirilla on luontainen vietti saalistaa. Sinä ja sähköpyöräsi olette saalis.


    • Anonyymi

      Koirat on semmoisia.
      Entä pitääkö sähköpyörät jotain korkeataajuista vihellystä/vinkumista vaihtelevalla taajuudella ja koirat reagoi siihen ?
      Kokeile huvikseen joskus ajaa ilman sähköjä koira alueiden ohi.

      • Anonyymi

        Niin ja lain mukaan väärin vapaana olevan hyökkäävän koiran voi naksauttaa. Mutta pitää tietää, onko se vain leikkiä vai onko se käymässä kurkkuun mielessä tappo.

        Laskun luodista voi osoittaa koiranomistajalle, joka lainvastaisesti on pitänyt koiraa irti. Itse olen muutaman kerran pysäyttänyt ja jäänyt silittelemään koiraa, joka on vain halunnut seurustella.

        Tilanne Suomessa on kuitenkin liki sama kuin Ruotsissa että ilman omaa puolustuskykyä ei enää kaduille ja teille ole asiaa.

        Rauhaisaa joulua kaikille pyöräilijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja lain mukaan väärin vapaana olevan hyökkäävän koiran voi naksauttaa. Mutta pitää tietää, onko se vain leikkiä vai onko se käymässä kurkkuun mielessä tappo.

        Laskun luodista voi osoittaa koiranomistajalle, joka lainvastaisesti on pitänyt koiraa irti. Itse olen muutaman kerran pysäyttänyt ja jäänyt silittelemään koiraa, joka on vain halunnut seurustella.

        Tilanne Suomessa on kuitenkin liki sama kuin Ruotsissa että ilman omaa puolustuskykyä ei enää kaduille ja teille ole asiaa.

        Rauhaisaa joulua kaikille pyöräilijöille.

        Itsellä oli kyseessä tilanne, jossa koiralla oli mielessä lähinnä tappo.

        Fillariin ei viitsisi tappovälineitä ottaa mukaan.. Autossa kyllä kannan itsepuolustusvälineitä, siis sopivia työkaluja aina mukana..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä oli kyseessä tilanne, jossa koiralla oli mielessä lähinnä tappo.

        Fillariin ei viitsisi tappovälineitä ottaa mukaan.. Autossa kyllä kannan itsepuolustusvälineitä, siis sopivia työkaluja aina mukana..

        Lukko ja pumppu kuuluvat pyörän arkipäiväisiin varusteisiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe