Lievä kehitysvamma

Anonyymi

Tapahtui n. 1,5 vuotta sitten: Tutustuin erääseen parikymppiseen, lievästi kehitysvammaiseen naiseen. Meillä synkkasi jotenkuten hyvin, olin mukava ja kunnioittava häntä kohtaan. Me hyväilimme toisiamme jopa vaatteiden alta ja seksiä olisin halunnut harrastaa hänen kanssaan, mutta hän ei suostunut. No sen jälkeen kiinnostus häntä kohtaan hiipui lähes täysin. Hän silti lähetteli minulle selfiekuvia itsestään ja jatkoi viestittelyä, vaikka sanoin hänelle, etten halua olla enää tekemisissä. Yht'äkkiä tuli tekstiviesti takaisin hänen samasta numerostansa, että: "voitko jättää kaverini rauhaan, tai vien jutun eteenpäin oikeuteen". Siinä vaiheessa suljin puhelinliittymäni kokonaan ja vaihdoin anonyymiin prepaid-liittymään.
Kysymys kuuluu: minkälaisen sanktion olisin voinut saada pahimmillaan, vaikka kyseessä oli täysi-ikäinen, mutta silti kehitysvammainen nainen?

3

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulle myöskin joskus 100 vuotta sitten jippii deiteiltä löytyi unelmien ultimate fantasy doll mia ja tietenkin se yllätys puhelu tuli perään, mitäs minun ultimate fantasy doll miiaa käyt lääppimässä ja samaan aikaan kuulin ultimate fantasy doll mian itkevän taustalla sekä seuraavana päivänä tuli teksitiviesti tältä ultimate fantasy doll miialta, anna anteeksi. Nyt asiat ovat muuttuneet siten et tänä päivänä oman ultimate fantasy doll mian saa taviskin ostettua itselleen hintaan 1900 hotlipisiltä eikä kukaan soittele perään ellei osamaksu lasku hoitamatta 👌

• Anonyymi

"Kun henkilö täyttää 18 vuotta, hän on täysi-ikäinen ja päättää omista asioistaan. Tämä koskee myöskehitysvammaisia henkilöitä.
      Seksuaalioikeudet ovat universaaleja ihmisoikeuksia, jotka perustuvat kaikille luonnostaan kuuluviin
      oikeuksiin, vapauteen, ihmisarvoon ja tasavertaisuuteen. Kyse on yksilön kokonaisvaltaisesta fyysisestä,
      henkisestä ja sosiaalisesta hyvinvoinnista, joihin voidaan seksuaalioikeuksia edistämällä vaikuttaa. Euroopan
      sosiaalinen peruskirja sekä YK:n kansalaisoikeuksia sekä poliittisia, taloudellisia, sosiaalisia ja sivistyksellisiä
      oikeuksia koskevat yleissopimukset ovat tärkeimpiä kehitysvammaisten henkilöiden oikeuksien taustalla
      olevia kansainvälisiä sopimuksia, jotka koskevat myös Suomea. YK:n vammaisten oikeuksien sopimukseen
      on kirjattuna myös vammaisten oikeus saada tarvitsemaansa seksuaalisuuteen liittyvää tietoa. Suomi ei ole
      toistaiseksi ratifioinut YK:n yleissopimusta vammaisten oikeuksista.
      Ympäristön on usein vaikea hyväksyä sitä, että vaikeasti vammaisilla nuorilla ja aikuisilla on samat
      seksuaaliset tarpeet ja oikeudet toteuttaa seksuaalisuuttaan kuin kaikilla muillakin. Laki ei kuitenkaan
      rajoita kehitysvammaisten oikeuksia seksuaalisuuteen sen enempää kuin muidenkaan. Myös vammaisilla
      on oikeus solmia seksuaalisia suhteita vapaasti, toisten oikeudet huomioiden. Kehitysvammaisuus ei ole myöskään este avioliiton solmimiselle, vaan vammaisiin pätevät samat avioliiton solmimisen esteet kuin
      muihinkin (1987/411). Laki ei rajoita kehitysvammaisten oikeutta vanhemmuuteen. Ympäristön asenteet
      saattavat sen sijaan tehdä sen monissa tilanteissa.
      Kehitysvammaisen seksuaalinen koskemattomuus ja itsemääräämisoikeus on turvattu lailla siten, että
      lain mukaan seksuaalisen toiminnan osapuoli ei saa olla ymmärtämätön tai alisteisessa asemassa toiseen
      osapuoleen nähden. Suomen rikoslain (1889/39) mukaan seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkit
      täyttyvät, jos uhri on tekijäänsä nähden alisteisessa asemassa. Rikoslaissa huomioidaan myös erityisesti
      vammaisten uhrien puolustuskyvyttömyys ja riippuvuus toisista ihmisistä teon rangaistavuuteen vaikuttavina
      seikkoina."

Siis jos tämä 20-vuotias henkilö olisi ymmärtänyt mistä on kyse ja omasta vapaasta tahdostaan ja halustaan harrastanut seksiä kansssi, ei se olisi ollut rangaistava teko.

• Anonyymi

Lisärahoituksen nuuskimisen mahdollisuus on näiden "aiheetomien" perään puheluiden tarkoitus. Omaksi parhaaksi on yrittää pestäkätensä asiansa sillä ensimmäisellä puhelulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      77
      1646
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      117
      1064
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      54
      928
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      841
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      786
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      760
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      75
      753
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      28
      749
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      737
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      42
      726
    Aihe