Laihdutustarve

Anonyymi

Niin onko laihdutustarvetta?

38

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kenellä? Sinullako? Minulla ei kuitenkaan ole, kiitos kysymästä.
      Nuorena laihdutin normaalipainosta alipainoon ja sairastuin anoreksiaan. Siinä sitten rimpuiltiin yli kymmenen vuotta, välillä sairaalassa letkuissa ja kuolemaakin pelättiin.
      Ihmeen kaupalla ja hyvällä avulla (maksoi sitten kyllä maltaita) pääsin siitä kipuamaan normaalipainon alarajalle ja välitöntä hengenvaaraa ei enää ollut.
      Nyt olen edelleen laiha ja saan siitä kuulla. Olen kuitenkin kiitollinen että pääsin kuiville ja saan elää! Missään tapauksessa en saa enkä voi enää laihduttaa koska vaara siitä että retkahdan uudelleen on todella suuri.

    • Anonyymi

      Pitäisi kuluttaa aina se mitä syö, silloin ei liho. Jos on istumatyö, niin silloin varmaan iltapalat voi unohtaa kokonaan tai sitten jotain hedelmiä pelkästään.

      Muuten tuollainen rytmikin auttaa, moneenkin asiaan: on samoihin aikoihin aamiainen, sitten seuraava ruoka joskus päivällä, sitten iltapäivällä toinen joku ruoka, ja sitten on iltapala (minun iltapalani on kyllä sellainen että syön jotain keksejä koko illan kunnes nukahdan), tuollainen rytmi.

      Ei kannata syödä sattumanvaraisesti koko ajan jotain, kuten ei: hampurilaisia sattumanvaraisesti päiväsaikaan ahmia.

    • Anonyymi

      Keksin ajatellessani hetken pari aika hyvääkin eikä lihottavaa iltapalaa: hedelmäcoctailit, purkeissa saa niitä, ja sitten kuivatut hedelmätkin, kuten persikat kuin karkkeja ja sellaiset, eivät lihota ja aika hyviäkin, kaikenlaisia kuivattuja hedelmiäkin on jos ei tuoreita halua, tuollaiset kuin popcornit tai perunalastut, vastaaviksi.

      • Anonyymi

        Tottakai nuo mainitsemasi asiat lihottaa. Kuivatut hedelmät varsinkin.

        Joku rusinahan on täynnä sokeria ja eivät täytä juuri nimeksikään.

        Esim rusinassa on 6x määrä energiaa verrattuna Olueen. Oersikassakin on enemmän.


    • Anonyymi

      "Pitäisi kuluttaa aina se mitä syö, silloin ei liho. Jos on istumatyö, niin silloin varmaan iltapalat voi unohtaa kokonaan tai sitten jotain hedelmiä pelkästään."

      -No joo. Ensimmäinen lauseesi on tosiasia. Toinen lause alkoi mennä jo metsikköön.
      Syödä pitäisi muutamien tuntien väliajoin, silloin nälkä ei koskaan ylly pohjattomaksi.
      Se on ravitsemusterapeuttien nykyinen ohje. Tosiasiassa en itsekään pysty sitä aina noudattamaan ja joskus tulee ahmittua liikaakin. Pyrin kuitenkin tasapainottamaan asian parin seuraavan äivän aikana... juuresraasteilla ja kaalilla, puolukkasurvoksella, vievät nälän mutt eivät sisällä kalooreit tuhottomasti ja mun vatsa tykkää!

      Hedelmissä sitt saakin jo olla tarkkana miten paljon niitä pupertaa - sisältävät yllättävän paljon hedelmäsokerin antavia kaloreita... ja pureskelen parasta-aikaa puolikasta suomalaisesta omenasta, välipalana! Jätin päivällisen väliin- lihakeittoa.
      Illalla paistan omeletin ja syön palasen tuoretta kurkkua tai tomaatin, niilä pärjään kyllä aamuun asti. Aamulla puuro annos ja pakastemarjoja, sulaavat kyllä kuuman puuron alla.
      Ihan netistä löydätte vihjeitä... mitä kannattaa syödä ja miten paljon. Löytyy myös kaloritaulukot ja painoindeksin laskentakaavio, tai valmis laskuri.
      Ei se painon vartiointi ole tähtitiedettä, pitää olla vain motivaatio ja sen pitää tulla itseltäsi.

      Tämän palstan pilkkahuutoja ei pidä kuunnella... siinä saattaa sairastua pahemman kerran. Pikkuisen pullukkanakin... on parempi vaihtoehto kuin anorexia nervosa. Ihan oman tuntemuksesi mukaan elä omaa elämääsi.
      trollikka

      • Anonyymi

        Pitää syötä ennen kuin tulee nälkä, jotta elimistö ei kärsi, kuten kannattaa juoda ennen kuin tulee jano.

        Netistä nyt löytää aina valheita enemmän kuin totuutta, ja aina jokainen ruokavalio on jokaiselle henkilölle aivan täysin henkilökohtainen, mikä on terveellistä kenellekin, ja missäkin elämän tilanteessa.

        Vanha viisaus: "Mikään ei ole ikinä sitä miltä se näyttää".


    • Ei ole tarvetta, mutta tuskin siitä haittaakaan olisi jos vielä vähän karisisi. Toisaalta viihdyn nahoissani vallan kotoisasti tällaisenakin.

      Kunhan en lihoisi, se on enemmänkin se mistä pitää kiinni.

      • Itselläni on tarvetta laihtua. Painan 107 kiloa ja jotain. Normaalipainon raja minun pituisella 93,9 kiloa eli silloin painoindekseni on 24,9 eli normaalipaino.

        Nykypainosta ei ole tarkoitus lihoa, sillä se olisi liikaa.

        Mitenkä viikko lähti liikkeelle sinulla ja teidän perheellä?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Itselläni on tarvetta laihtua. Painan 107 kiloa ja jotain. Normaalipainon raja minun pituisella 93,9 kiloa eli silloin painoindekseni on 24,9 eli normaalipaino.

        Nykypainosta ei ole tarkoitus lihoa, sillä se olisi liikaa.

        Mitenkä viikko lähti liikkeelle sinulla ja teidän perheellä?

        Kunhan on hyvä olla. 😊


        Ihan normi arkea taas, ei mitään uutta. Suru uutinen kylläkin, että Roxeten Marie Fredriksson on kuollut. 😢


        https://youtu.be/8fGLiIvKKys
        Rest In Peace.. 🥀


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Itselläni on tarvetta laihtua. Painan 107 kiloa ja jotain. Normaalipainon raja minun pituisella 93,9 kiloa eli silloin painoindekseni on 24,9 eli normaalipaino.

        Nykypainosta ei ole tarkoitus lihoa, sillä se olisi liikaa.

        Mitenkä viikko lähti liikkeelle sinulla ja teidän perheellä?

        Katsoin Bmi:n. Kun pituus on 166 cm ja paino 72 kg, niin 26.31 laittoi Bmi:kseni. Ylipainoa 3.1 kg.

        Vatsan verran. 😛


      • Helmiina kirjoitti:

        Katsoin Bmi:n. Kun pituus on 166 cm ja paino 72 kg, niin 26.31 laittoi Bmi:kseni. Ylipainoa 3.1 kg.

        Vatsan verran. 😛

        Kiitos, kun laitoit tietosi. Jos olet lihaksikas niin käytännössä sinulla ei ole juurikaan ylipainoa. Minulla painoindeksisi on 28,40. Siinä on vähän läskiäkin. Haaveissa on tiputtaa ensikesään painoa. Tammikuusta toukokuulle olen sokerinsyöntikiellos. Ja toukokuulla aloitan juoksemaan lenkillä säännöllisesti. Silloin saan syödä vähän sokeria kesällä, mutta tarkoitus on mennä reilusti normaalipainoon tai ainakin tiputta kauaksi painoindeksi 30:nnestä.

        Sairaalloinen alipaino 0 – 14,9
        Merkittävä alipaino 15 – 17,9
        Lievä alipaino 18 – 18,9
        Normaali paino 19 – 24,9
        Lievä ylipaino 25,0 – 29,9
        Merkittävä ylipaino 30,0 – 34,9
        Vaikea ylipaino 35,0 – 39,9
        Sairaalloinen ylipaino 40,0 tai enemmän


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Kiitos, kun laitoit tietosi. Jos olet lihaksikas niin käytännössä sinulla ei ole juurikaan ylipainoa. Minulla painoindeksisi on 28,40. Siinä on vähän läskiäkin. Haaveissa on tiputtaa ensikesään painoa. Tammikuusta toukokuulle olen sokerinsyöntikiellos. Ja toukokuulla aloitan juoksemaan lenkillä säännöllisesti. Silloin saan syödä vähän sokeria kesällä, mutta tarkoitus on mennä reilusti normaalipainoon tai ainakin tiputta kauaksi painoindeksi 30:nnestä.

        Sairaalloinen alipaino 0 – 14,9
        Merkittävä alipaino 15 – 17,9
        Lievä alipaino 18 – 18,9
        Normaali paino 19 – 24,9
        Lievä ylipaino 25,0 – 29,9
        Merkittävä ylipaino 30,0 – 34,9
        Vaikea ylipaino 35,0 – 39,9
        Sairaalloinen ylipaino 40,0 tai enemmän

        No mikäli mieheni sanaan on uskominen, hän entisenä voimailua harrastaneena kivenkovaa väittä. Että mulla on lihasta enemmä, kun rasvaa ja lihas tarttee rasvaa, joten kaikki se rasva on hyvästä mitä mun kropassa on. paitsi toi vattamakkara. Löysää nahkaa ja kyllä rasvaakin siinä nahan alla. :D

        Vielä kun IBS on taipumusta turvottaa rajusti, niin näytän turvonnena lihavammalle kun edes oikeasti olen. Aamusta ja mahan kunnolla toimiessa, saatan olla melko normaali kroppainen. :)

        En kuitenkaan mitenkään huomiota herättävän pullea. Vaikka eipä sen väliä, olen iloinen vaan että olen saanut kiloja karistettua, vaikken ideaaliin 65 kiloon ole päässytkään. Tämäkin on hyvä verraten 86 kiloon, missä on joskus oltu.


      • Helmiina kirjoitti:

        No mikäli mieheni sanaan on uskominen, hän entisenä voimailua harrastaneena kivenkovaa väittä. Että mulla on lihasta enemmä, kun rasvaa ja lihas tarttee rasvaa, joten kaikki se rasva on hyvästä mitä mun kropassa on. paitsi toi vattamakkara. Löysää nahkaa ja kyllä rasvaakin siinä nahan alla. :D

        Vielä kun IBS on taipumusta turvottaa rajusti, niin näytän turvonnena lihavammalle kun edes oikeasti olen. Aamusta ja mahan kunnolla toimiessa, saatan olla melko normaali kroppainen. :)

        En kuitenkaan mitenkään huomiota herättävän pullea. Vaikka eipä sen väliä, olen iloinen vaan että olen saanut kiloja karistettua, vaikken ideaaliin 65 kiloon ole päässytkään. Tämäkin on hyvä verraten 86 kiloon, missä on joskus oltu.

        Helmiina: "En kuitenkaan mitenkään huomiota herättävän pullea. Vaikka eipä sen väliä, olen iloinen vaan että olen saanut kiloja karistettua, vaikken ideaaliin 65 kiloon ole päässytkään. Tämäkin on hyvä verraten 86 kiloon, missä on joskus oltu."

        En minäkään ole huomioon herättävän pullea, vaikka aamulla mittasin painokseni 106,9 normaalipainon rajan ollessa 93,9 kiloa. Mutta kyllä ei oikein sovi normaalit varkut vaan pitää olla W38 L36 farkut. Eli tuolla perusteella mahan ympärykseni on aika iso, jos W36 farkut ovat vähän tiukat juuri ja juuri jalkaan menevät.

        Mutta haaveena on päästä tammikuusta huhtikuulle melkein normaalipainoon ja sen jälkeen touko-heinäkuussa lenkeilyllä tiputtaa viimeiset kilot alle 90. Onnistuin samassa vuonna 2012. Silloin painoin elokuussa alimmillani 88 kiloa. :) Vaatii makeisista ja suklaasta luopumista. Lisäksi pitää katsoa mitä yleensä suuhunsa laittaa ja kuntoilua.

        Sinun ei siis tarvitse laihduttaa, mutta minun pitää! :)


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Helmiina: "En kuitenkaan mitenkään huomiota herättävän pullea. Vaikka eipä sen väliä, olen iloinen vaan että olen saanut kiloja karistettua, vaikken ideaaliin 65 kiloon ole päässytkään. Tämäkin on hyvä verraten 86 kiloon, missä on joskus oltu."

        En minäkään ole huomioon herättävän pullea, vaikka aamulla mittasin painokseni 106,9 normaalipainon rajan ollessa 93,9 kiloa. Mutta kyllä ei oikein sovi normaalit varkut vaan pitää olla W38 L36 farkut. Eli tuolla perusteella mahan ympärykseni on aika iso, jos W36 farkut ovat vähän tiukat juuri ja juuri jalkaan menevät.

        Mutta haaveena on päästä tammikuusta huhtikuulle melkein normaalipainoon ja sen jälkeen touko-heinäkuussa lenkeilyllä tiputtaa viimeiset kilot alle 90. Onnistuin samassa vuonna 2012. Silloin painoin elokuussa alimmillani 88 kiloa. :) Vaatii makeisista ja suklaasta luopumista. Lisäksi pitää katsoa mitä yleensä suuhunsa laittaa ja kuntoilua.

        Sinun ei siis tarvitse laihduttaa, mutta minun pitää! :)

        Sitähän se vaatii, miettiä syökö yli tarpeen ja yli kulutuksen mitenkä reippaasti. Vaikka väitetään pienen ylipainon olevan jopa suotuisaa kropalle.

        En muista miksi? 🤪

        Joo, mieheni varmaan kokee, että mun kropassa se rasva ylläpitää naisellisia muotoja sen sijaan, että olisin kuivakan lihaksikas, miehekkään lihaksikas ei nappaa. 😃

        Mukavaa tätä päivää!! 😊


      • Helmiina kirjoitti:

        Sitähän se vaatii, miettiä syökö yli tarpeen ja yli kulutuksen mitenkä reippaasti. Vaikka väitetään pienen ylipainon olevan jopa suotuisaa kropalle.

        En muista miksi? 🤪

        Joo, mieheni varmaan kokee, että mun kropassa se rasva ylläpitää naisellisia muotoja sen sijaan, että olisin kuivakan lihaksikas, miehekkään lihaksikas ei nappaa. 😃

        Mukavaa tätä päivää!! 😊

        Helmiina: "Joo, mieheni varmaan kokee, että mun kropassa se rasva ylläpitää naisellisia muotoja sen sijaan, että olisin kuivakan lihaksikas, miehekkään lihaksikas ei nappaa. 😃 "

        Joo naisellisuuden kuuluu vähän ylimääräistä rasvaa, josta on apua synnytyksessä ylimääräisenä energialähteenä. Liika ylipaino tai reilu alipaino taas ehkäisee raskaaksi tulemista. Ehkä tästä syystä pienet naiselliset muodot ovat hyväksi vain naiselle?

        Hyvää kohta alkavaa viikonloppua! Toivottavasti ei teillä perjantai 13. päivä ole nimensä mukainen epäonnenpäivä. :)


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Helmiina: "Joo, mieheni varmaan kokee, että mun kropassa se rasva ylläpitää naisellisia muotoja sen sijaan, että olisin kuivakan lihaksikas, miehekkään lihaksikas ei nappaa. 😃 "

        Joo naisellisuuden kuuluu vähän ylimääräistä rasvaa, josta on apua synnytyksessä ylimääräisenä energialähteenä. Liika ylipaino tai reilu alipaino taas ehkäisee raskaaksi tulemista. Ehkä tästä syystä pienet naiselliset muodot ovat hyväksi vain naiselle?

        Hyvää kohta alkavaa viikonloppua! Toivottavasti ei teillä perjantai 13. päivä ole nimensä mukainen epäonnenpäivä. :)

        Juu ja kai sekin on makuasia, kuka tykkää ohuemmasta ja kuka paksummasta, kuka jostain siltä väliltä. :)

        Ja sitten viellä se ihminen persoonana, ei auta vaikka olisi kuinka upea ulkoisesti, jos persoona ja luonne ei viehätä.

        Joo, minä tulin helposti raskaaksi 86 kiloisena ja useamman kerran, kaksi kumminkin neljästä sain maailmaan. Että kellä mikäkin elopaino on liikaa hedelmällisyyttä ajatellen ja kenellä mikä liian vähän. Onhan niiss'kin sitten ne absoluuttiset rajansa varmaan, missä ollaan jo ihan likaa jompaa kumpaa ja reippasti sairastuneita.

        Kiitos, samoin sinne!!!


    • Anonyymi

      on joo, juon limsaa ihan liikaa. mut elämä masentaa en jaksa laihduttaa

    • Joo vois kyllä vähän laihduttaa, kyllä.

    • Anonyymi

      73kg on 180cm pitkän miehen optimaalinen paino, muutoin on läski, ylimöhömaha, ylipainoinen jo 2-asteen diabetes vakavasti uhkaa, kuin hengenvaara keliaatikkoa, joka syö aamuisin puuroa.

      • Anonyymi

        treffipalstoilla naisten vaatimukset alkaen 170cm 80 kg vähintään. muuten näyttäisivät ylilihavilta normaalipainoisen rinnalla.
        yksikään nainen ei ole omasta mielestään lihava.


    • Suurimmalla osalla olis tarvetta, mutta monellako on halua.. Ja moniko niistäkään lopulta siihen viitsii ryhtyä vaikka halujakin olisi?

      • Anonyymi

        Riski lihavuuteen voi liittyä geeneihinkin, mutta luulen että enemmän se liittyy elintapoihin.

        Eli omilla elintavoilla ja ruokavaliolla voi vaikuttaa enemmän painon kertymiseen kuin mitä geenit vaikuttavat, näin luulisin.

        Joulujuttuja: Joulun hauskinpia asioita on hauskojen ja yllättävien pakettien keksiminen toisille... laitoin tuossa juuri tietokoneen tekemään koostetta eräästä sarjasta, laitan sen DVD-levyille lahjaksi sitten lisäksi pakettiin... turhaan muutenkin on päällä puoliteholla tai 10% teholla turhaan on päälläkin, laitan sen tekemään oikeasti jotain joka vie prosessorin tehoja...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riski lihavuuteen voi liittyä geeneihinkin, mutta luulen että enemmän se liittyy elintapoihin.

        Eli omilla elintavoilla ja ruokavaliolla voi vaikuttaa enemmän painon kertymiseen kuin mitä geenit vaikuttavat, näin luulisin.

        Joulujuttuja: Joulun hauskinpia asioita on hauskojen ja yllättävien pakettien keksiminen toisille... laitoin tuossa juuri tietokoneen tekemään koostetta eräästä sarjasta, laitan sen DVD-levyille lahjaksi sitten lisäksi pakettiin... turhaan muutenkin on päällä puoliteholla tai 10% teholla turhaan on päälläkin, laitan sen tekemään oikeasti jotain joka vie prosessorin tehoja...

        Toiset ihmiset kokevat enemmän näläntunnetta kuin toiset. Samoin kylläisyyden tunne tulee toisille viivellä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Toiset ihmiset kokevat enemmän näläntunnetta kuin toiset. Samoin kylläisyyden tunne tulee toisille viivellä.

        Niin se on, minä todella nautin talvipyöräilystäkin, pientä huoltoa pyörä aina välillä tarvitsee tietysti... esim. tänään: hieman etujarru hinkkaa, tympeää polkea silloin kitkaa eli jarrua vastaan, piti korjata välittömästi se jotta on huomenna jo lähtövalmiina.

        Mutta niin todella, huomasin kun laitan tietokoneen prosessorin tekemään jotain encoder-decoder, eli conversiota erilaisten video formaattien kesken joka näyttää nyt vievän prosessorin tehosta 70%, mutta jää vapaaksi vielä huomattavan paljon, jotta bluray-elokuviakin voi pyörittää täysillä kahta kappaletta yhtä aikaa... voi johtua grafiikkakiihdyttimen jutuista joka hoitelee sitten omalla prosessorillaan mitä pystyy hoitelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on, minä todella nautin talvipyöräilystäkin, pientä huoltoa pyörä aina välillä tarvitsee tietysti... esim. tänään: hieman etujarru hinkkaa, tympeää polkea silloin kitkaa eli jarrua vastaan, piti korjata välittömästi se jotta on huomenna jo lähtövalmiina.

        Mutta niin todella, huomasin kun laitan tietokoneen prosessorin tekemään jotain encoder-decoder, eli conversiota erilaisten video formaattien kesken joka näyttää nyt vievän prosessorin tehosta 70%, mutta jää vapaaksi vielä huomattavan paljon, jotta bluray-elokuviakin voi pyörittää täysillä kahta kappaletta yhtä aikaa... voi johtua grafiikkakiihdyttimen jutuista joka hoitelee sitten omalla prosessorillaan mitä pystyy hoitelemaan.

        Ootko huomannut sellaista kuin Plex?


    • Anonyymi

      Olisi kyllä, muuten ei saa naista.

      • Anonyymi

        Siitäkö se onkin kiinni? Olen 168 cm 72 kg. Läski on väärässä paikassa - vatsaontelossa. En vain saa millään pois. Tai se on muuta turvotusta? Sokerin jätin jo kymmenen vuotta sitten pois ja oluenkin vähän aikaa sitten. Ei vaikutusta.


    • Anonyymi

      On vähän ylipainoo ja kaljamahaa, ei kelpaa naisille.

    • Anonyymi

      Ylipainoo on 25 kg bmi mukaan.
      Hauskaa kun laihduin jo kerran 34 kg 114 kilosta 80 kiloon.

    • Pitihän tuo BMI itsekin laskea, oli 24,5. Eli normaalipainon rajoissa. Olen tosin painanut saman verran -3 kg 22-vuotiaasta saakka. En nyt näe mitään tarvetta laihduttaa.

    • Painoindeksi 25,60, eli ihannepaino.

      • Anonyymi

        Vähän tuon alle muistaakseni optimi menee, olet siis lihava, sinä: poliisin poika, laihduta vähän jätät tofua vähän ja myrkyllisintä oikeasti eli lehtisalaattia vähän pois ruokavaliostasi.

        Olen kyllä oikeasti iloinen tuosta jutusta mitä SUPO ilmoitti että ei tavallisten kansalaisten tarvitse huolestua noiden isis-naisten tuomisesta suomeen, kun ne pikkulapset alle 10-vuotiaat voi tuoda, MUTTA ei missään nimessä mitään isis-vaimoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tuon alle muistaakseni optimi menee, olet siis lihava, sinä: poliisin poika, laihduta vähän jätät tofua vähän ja myrkyllisintä oikeasti eli lehtisalaattia vähän pois ruokavaliostasi.

        Olen kyllä oikeasti iloinen tuosta jutusta mitä SUPO ilmoitti että ei tavallisten kansalaisten tarvitse huolestua noiden isis-naisten tuomisesta suomeen, kun ne pikkulapset alle 10-vuotiaat voi tuoda, MUTTA ei missään nimessä mitään isis-vaimoja.

        Ei minun tarvitse laihduttaa, olen timmissä kunnossa.


      • Anonyymi

        Ihannepaino joillekin mutta ei kaikille. Jotkut tykkää olla hoikkia.


    • Anonyymi

      Varmasti aika monella on laihduttamisen tarvetta. Kannattaa laskea oma BMI ja käydä kehon rasvaprosenttimittauksessa. Ne arvot kyllä kertoo, miten suuri laihduttamisen tarve on.

      • Aina on laihduttamisen tarvetta jos pitää mennä rasvaprosenttimittaukseen.


      • Anonyymi
        Poliisin_poika kirjoitti:

        Aina on laihduttamisen tarvetta jos pitää mennä rasvaprosenttimittaukseen.

        Jos aivan näin painolastikin poistaisimme: isäsi kokonaan teloittaisimme, ei tarvitsisi hänestä enää huolehtia... saman tien koko sukusi teloitetaan, loppuisi joululahjojenkin ostaminen lyhyeen silloin, eikö totta olisikin järkevää sinullekin?

        Yhteiskunnallisesti olisi järkevää tuo sinun sukusi poistaminen kokonaan historian kirjoistakin luuserina, eikös totta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos aivan näin painolastikin poistaisimme: isäsi kokonaan teloittaisimme, ei tarvitsisi hänestä enää huolehtia... saman tien koko sukusi teloitetaan, loppuisi joululahjojenkin ostaminen lyhyeen silloin, eikö totta olisikin järkevää sinullekin?

        Yhteiskunnallisesti olisi järkevää tuo sinun sukusi poistaminen kokonaan historian kirjoistakin luuserina, eikös totta?

        Jahas...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe