On umpikujassa. Toivoisin mielipiteitä asian ratkaisuun.
Meidän suhteessa on kommunikaatio ongelma, tai niin sen kuvittelen olevan.
Mies on täysin tyytyväinen suhteeseen, ainakin omin sanoin. Minä en ole, olen todella ahdistunut ja masentunut.
Mieheni tekee asioita jotka todella loukkaavat minua, hän myös pettää lupaamiaan asioita ja valehtelee. Tekee myös oloni todella arvottomaksi käytöksellään.
Ongelma on siinä, että miehelleni ei saa sanoa mikä mieltä painaa -mikäli se liittyy häneen.
Vaikka kuinka kauniisti ja hymyillen yritän kertoa että minusta tuntuu pahalle, niin saan vihaisen vastauksen että minun täytyy itse opiskella itseni vahvemmaksi ja hyväksyä täysin se millainen hän on, jollen ole tyytyväinen niin sitten täytyy erota.
En saa kysyä miksi hän toimii miten toimii minua kohtaan, koska siinä tapauksessa syytän häntä ja hän muuttuu täysin kylmäksi minua kohtaan, antaa ”rangaistuksen” huonosta käytöksestäni.
En siis osaa kertoa pahaa oloani, ilman että viittaisin sen johtuvan parisuhteessamme, enkä osaa kertoa mikä hänen toiminnassaan satuttaa minua, ilman että syyttäisin häntä.
Miten siis voin avata asiat ja kommunikoida miehen kanssa ilman syyttämistä ja ilman että antaisin kuvaa etten ole tyytyväinen suhteeseen?
Kiitos jos joku kertoo mielipiteensä.
Kommunikointi parisuhteessa
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Et ole tyytyväinen suhteeseen, mutta et halua antaa sellaista kuvaa. Parempi kun vaan ahdistut ja elät vain asian kanssa. Ei se niin vaikeaa ole.
- Anonyymi
Kuulostaa pahalta. Kummallakaan osapuolella parisuhteessa ei kuulu olla paha olo ja ahdistusta ja tuntea ettei tule kuulluksi.
Miehen käytös vaikuttaa jopa aika lailla narsistiselle. Enpä osaa muuta neuvoa kuin että jos mies ei suostu puhumaan eikä sitten varmaan myöskään mihinkään pariterapiaan tms. olisi varmasti ainoa oikea ratkaisu lähteä.
Jos jäät suhteeseen jossa tunnet olosi noin pahaksi ja kommunikaatio ei kerta kaikkiaan toimi, sairastut.
Tämä on minun neuvoni, ratkaisun teet itse. - Anonyymi
Kuulostaa pahalta. Parisuhteessa kuuluu pystyä puhumaan kaikesta mieltä painavasta ja pitää pystyä ottamaan myös kritiikkiä vastaan. Itse en pystyisi olemaan suhteessa, jossa sanallinen vuorovaikutus kulkee vain yhteen suuntaan. Sinuna miettisin myös vahvasti eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760