Elämä ennen ja jälkeen Ketipinoria

Anonyymi

Ketipinorista tunnutaan olevan montaa mieltä. Pyysin lääkäriltä apua nukahtamiseen. Lääkäri KÄSKI alkaa käyttämään Ketipinoria. Annoin periksi ja kokeilin lääkettä. Nykyään otan sitä iltaisin 50 mg. Nukahtaminen onnistuu melkein joka ilta. Olen huomannut myös toisen muutoksen olotilassani. Ennen minulla meni ihan ok. Kuitenkin välillä kun tuli joitakin ongelmia vuorovaikutuksessa jonkun kanssa ahdistuin. Oireena tästä oli rintakipu ja ruokahaluttomuus. En myöskään pystynyt käsittelemään näitä ihmisten kanssa tulevia ongelmia itkemättä. Nyt olen huomannut, että jos tulee jotakin ongelmia, niin en enää ahdistu. Olen erittäin iloinen muutoksesta. En tiennytkään, että lääke vaikuttaa näin myönteisesti koko vuorokauden ajan. Olen lukenut, että puoliintumisaika tällä lääkkeellä on 7 tuntia. Ilmeisesti tehoja riittää kuitenkin koko vuorokauden. Minkälaisia kokemuksia teillä on ko. lääkkeestä. Mitenköhän tämä näin pieni määrä vaikuttaa aivoissa?

11

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lopeta välittömästi ketipinor, se tuhoaa ihmisen täysin, lääkäreillä on muotia määrätä tätä myrkkyä .

• Anonyymi

Jos ongelmat ovat häipyneet, eli nukkumattomuus ja ahdistus, niin ei tee mieli lopettaa lääkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ongelmat ovat häipyneet, eli nukkumattomuus ja ahdistus, niin ei tee mieli lopettaa lääkettä.

Mä olen sitä mieltä että jos joku kokee saavansa jostain lääkkeestä hyötyä niin hyvä. Jos lääkkeen kanssa on parempi olla niin hyvä. Jos toiset neuvoo ihmistä omien kokemustensa kautta niin ei hyvä.
        Lääkitysjutut on loppujen lopuksi aika henkilökohtaisia asioita, toiset hyväksyy, toiset ei.
        Itsehän sen kukin parhaiten tietää mikä tuo elämään helpotusta.

Mä en itse hyväksy kyseisiä lääkkeitä mutta en toki ala estellä muita käyttämästä.

• Anonyymi

Tuosta ketipinorista saa sydämen tykytykset,pahoinvoinnin ym.

• Anonyymi

Olen iloinen ,että sait lääkkeestä avun vaivaasi, mutta niikuin kaikissa lääkkeissä ,niin tässäkin lääkkeissä on haittavaikutuksia. Ketipinorissa se ei ole niitä vähäisempiä, etenkin pidemmässä käytössä . Ensinnäkin lääkärien väitteet, että siihen ei jää koukkuun ei pidä paikkaansa, kyllä jää! Niimpä ihmettelen miksi lääkärisi määräsi juuri ketipinoria unettomuuteen?
      Lääke ei varsinaisesti ole mikään nukahtamislääke . Oliko tilanteesi päässyt jo niin pahaksi, että kärsit pitempiaikaisesta unenpuutteesta johtuvasta uupumuksesta? Silloin voisi ymmärtää juuri ketipinor lääkkeen käyttötarpeen, mutta silloinkin vain 25mg. vahvuudella, lyhytaikaseen käyttöön.

• Anonyymi

Muistan kun kyseinen tuote tuli markkinoille, oli seroqueli merkkinen ja alunperin tarkoitettu skitsofrenian hoitoon, kuitenkaan eivät täyttäneet indikaatiota, eli ei ollut tarkeeksi tehokas siihen sairauteen mutta sille löydettiin toinen käyttötarkoitus, eli nukkumisongelmat ja bibolaari.

Alussa sain hyvän vasteen, lääkkeestä ja 25mg oli sopiva annostus ja sain nukuttua, mutta niinhän siinä kävi sitten että annostusta piti hilata ylös päin ja johti siihen että annostus oli jo 700mg ja unettomana olin, eli mitä tehdä, no kylmä kalkkuna lopetus ja olen lopettanut ssri snri remeron ja muita lääkkeitö jopa rauhoittavia, niin tuosta sain lopetuksessa sitten kahden viikon kovat vieroitusoireet ja kuten sanottua, psykiatrin mielestä, siitä ei pidä saada, no kärsittiin sitten ne ja en oikeaqstaan sen jälkeen ole käyttänyt, paitsi nyt, kun on jäänyt kaappiin ja kärsin rauhoittavien lopetuksesta johtuvasta unettomuudesta, mutta ei maksa vaivaa, saan vaan levottomat jalat joka korreiloituu annoksen kokoon, jollekin voi tomia, minulla ei toimi ja toisekseen hammashygienista pidettävä tehostettua huolta, jos haluaa että hampaat vielä omat 2 vuoden kuluttua.

• Anonyymi

Oisko ollut, että pahensi oireita?

Turha puhua avun riittämättömyydestä.

Lääke oli vain vahingollinen?

• Anonyymi

Ei se edellinen annos ole loppu elimistöstäsi, jos puoliintumisaika on 7 tuntia, ennen kuin otat lisää lääkettä. Lääkeainepitoisuus elimistössäsi kasvaa.

50 mg > 7 t > 25 mg > 7 t > 12,5 mg >7 t > 6 mg > 7 t > 3 mg > 7 t > 1,5 mg > 0,7 mg > 7 t 0,35 mg > 7 t > 0,18 mg > 7 t > 0,09 mg > 7 t > 0,04 mg > 7 t > 0,02 mg / 7 t > ... monta tuntia, vuorokautta jo? Eikä vieläkään nolla. Vaikka ottaisit vain yhden pillerin viiden päivän kuluessa lääkeaine ei ole kokonaan poistunut elimistöstäsi.

21 tuntia ja elimistössäsi on vielä ainakin 6 mg lääkeainetta. Kolme tuntia niin otat lisää. Taso ei ole vielä nolla.
      Huomenna samaan aikaan elimistössäsi lääkeainetta on enemmän kuin eilen, koska tämänpäiväinen kertymä ei alkanut nollasta.
      Sama toistuu muutaman päivän - ainakin tuon viisi päivää, minkä ensimmäisen tabletin nollautuminen vie. Kunnes saavutat tietyn tason vakiintuneen tason. Lääkettä tulee ja poistuu samaan tahtia.

• Anonyymi

Tämä ilmeisesti selittää sen miksi lääkkeen haitat voivat jatkua kuukaudenkin verran vaikka lääkkeen ottamisen olisi jo lopettanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ilmeisesti selittää sen miksi lääkkeen haitat voivat jatkua kuukaudenkin verran vaikka lääkkeen ottamisen olisi jo lopettanut.

Kyllä.
        Monen lääkkeen puoliintumisaika on vielä paljon pidempi, joten vaikuttava pitoisuus elimistössä nousee huomattavasti aloituspäivän annoksesta usean päivän ajan.

Esimerkiksi nukahtamis- ja rauhoittavien sekä keskushermosto lääkkeiden kohdalla tämä asia on todella merkittävä. Todellisuudessa et herää lääkeainevaikutuksesta jakuvalla käytöllä koskaan.

Eri lääkkeiden puoliintumisajoista löytyy kyllä tietoa, kun etsii.

• Anonyymi

Juu tuo on aivan totta tuosta puoliintumisajasta. Säännöllisellä annoksella saa pidettyä lääkeaineen verenkierrossa vakiona. Onko se vienyt muilta pois ahdistusta?
      Terv. Aloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe