Te-toimiston kostotoimet?

Anonyymi

2 kuukautta sitten otin loparit eräästä pikkufirmasta ja lähdin ovet paukkuen ja haukuin sen paskapuljun pystyyn vielä lähtiessäni. Työtodistusta olin odottanut yli kuukauden eikä näkynyt. Laitoin sille sähköpostia että tarvitsen sen ja haukuin sen sen mulkun ja hänen paskafirmansa pystyyn. Tähän hän vastasi että hän pistää mun viestin eteenpäin te-toimistoon, siis tämän sähköpostin jossa annoin palaa. Työnhakuni ei ole ollut voimassa koska kuitenkin karenssi vaan haku voimaan tammikuun puolessa välissä jolloin karenssilla ei enää vaikutusta. Vaikka hän lähettäisikin mun viestit te-toimistoon niin voiko te-toimistolta tulla mulle jotain kostotoimenpiteitä niistä viesteistä johtuen? Siis vielä ei ole edes työnhakua voimassa. Tuskin se firma mua enää muutenkaan palkkaisi koska olin törkeä ja enkä edes haluaisi. Voiko tästä tulla vielä jotain lisäsanktioita vaikka että hän ilmoitti te-toimistoon että käyttäydyin törkeästi ja todellakin haukuin sen puljun maanrakoon! Että sen takia ne ei enää ikinä palkkaa minua ja tästä esim te-toimisto saisi kostoaiheen että itse olen aiheuttanut... siis vielä että kun työnhaku ei ole voimassa niin kai saan vittuilla sille mulkulle niin paljon kuin haluan vielä mutta sitten en enää kun olen te-toimiston kirjoilla työnhakijana?

10

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No mitäpä se työkkärille kuuluis, jos et kerran työnhakija ole.
      Voit unohtaa koko jutun. Et ole ensimmäinen, etkä viimeinen joka antaa paukkua.

• Anonyymi

Kyllä Te-toimistot välillä muutenkin saavat kuulla paskoista työnantajista. Kannattaa antaa vain kunnon selonteko riidasta.

• Anonyymi

Vaikka kuinka vituttaisi, niin kannattaa kuitenkin yrittää olla polttamatta siltoja takanaan. Se voi tulla jopa kymmenien vuosien jälkeen kummittelemaan, jos kyseinen henkilö onkin tulevaisuudessa jossakin toisessa työpaikassa johon hakeudut.

Tuskin tuosta nyt kumminkaan mitään sen kummempaa työkkäri kostaa. Tosin ei sitä ikinä tiedä. Noh, elämä on ja oppirahat on maksettava.

• Anonyymi

Laita nyt kuitenkin työnhakusi voimaan eli ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi te-toimiston sivuston kautta. Ei sieltä kostotoimia tule ja saat ansiosidonnaisen työttömyysturvasi rullaamaan heti kun karenssisi loppuu.

• Anonyymi

Raastuvan oikeus ja sen haastemiehet asialle koska työtodistus on virallinen asiapaperi joka lain mukaan työnantajan on tehtävä ja työntekijälle annettava tämän työsuhteen päättymisen jälkeen.

• Anonyymi

AVI ja työsuojelu.

• Anonyymi

Te toimisto kostaa aina. En mennyt kuntouttavaan työhön koska olen työkykyinen ja ne kosti etten saa työmarkkinatukee enkä toimeentulotukee. Nyt on laskut maksamatta ja ulosotto uhkaa. Ruokaa ei ole enkä ehdi saamaan ennen joulua rahaa mistään. Vetosin että olen terve ja täysin työkuntoinen, hain lääkärintodistuksen ja se vituttaa työkkäriä joten en vissiin saa mitään tukia vaikka olen työtön ja yksinasuva.

Tyäkkäri on rikkonut kaikkia oikeuksiani moneen kertaa. Olen te toimiston johtajalle laittanut viestiä, oikeusasiamiehelle ja kaikille. En saa tavata ketään en saa tehdä valituksia ja niissäkin kestää 40 päivää ainakin. Olen vitun kusessa, yks virkailija työkkärissä päättää kaikesta minun puolesta. Lain mukaan kunta kela työkkäri ja minä päätän mutta en ole saanut sanoa mitään mistään asiasta. Ei ne mulle ole koskaan mitään muuta ehdottanut kuin kuntouttavaa työtä.

• Anonyymi

Mulla on ollut työnhakukin voimassa. Kävin terveystarkastuksessa työkkärissä. Ensin ne sanoi ettei tule mitään ongelmia ja sitten sain tietää etten saa työttömyysrahaa, Eikö siitäkin pitäisi ilmoittaa, en saa toimeentulotukea koska hain liian myöhään, olisin hakenut aikaisemmin jos olisin tiennyt etten saa työmarkkiantukea.

• Anonyymi

Se tässä vituttaakin ettei oikuisasiamies ota kantaa eikä tee mitään. 2 kantelua tein jo eikä mitään vaikutusta. Mielestäni työkkärin pitäisi perustella karenssit ja kaikki ne päätökset kuten se että tekivät lausunnon että olen työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. Se että on ollut työtön ei tarkoita että on elämänhallinnan menettänyt. En edes juo viinaa enkä ole tehnyt rikoksia koskaan eikä ole ulosottovelkaa.

• Anonyymi

Kyllä nyt kannattaa hillitä tuota tunnepuolta,kun oikeen ketuttaa niin sillä hetkellä saattaa tuntua oikeutetulta ja helpottavalta, kun antaa jollekki täyslaidallisen kirosanojen kyydittämänä,mutta se on niin lyhytaikaista!Ongelmat alkaa siitä kerääntymään ja niistä on huono päästä irti.Kannattaa ottaa vastaan ne kuntouttavat toimenpiteetkin,saat ainaki jonkulaisen korvauksen ja sillä aikaa pääset miettimään kuvioita eteenpäin.Minua ei tarvi uskoa,mutta itse lähtisin sinuna ratkomaan näitä pulmia ennenkuin ne menee aivan solmuun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      90
      4219
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3203
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      939
    6. 134
      931
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe