Olen hakenut töitä 20 vuotta

Anonyymi

Mutta vielä ei ole tärpännyt. Olenkohan ihmisten mielestä vitun tyhmä tai jotenkin vajaa ettei kukaan halua minua töihin. Oon miettiny kaikenlaista että minussa on joku niin paha vika ettei kukaan ota minua töihin. Olen epäillyt että olen vitun ruma ja työhaastattelijat on aina olleet naisia suurin osa joten eivät ne halua näin rumaa palkata. Olen myös kysynyt työhaastattelijalta että olenko jotenkin vitun ruma, tyhmä tai mielenvikaisen oloinen että ette palkkaa minua. Vaikeaa on kun kukaan ei puhu rehellisesti koskaan niin en saa vastauksia.

14

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      itse en tuollaisia kummalisia ajatuksia kyselisi työhaastattelussa enkä muutoinkaan. Moni ruma ja rujo on töitä saanut. Harva meistä on kansikuvamalli. Millaista "työtä" oikein haet kun aina tyssää.

      • Anonyymi

        Ei aloittaja sitä aina kysy. Ja työnantajat harjoittavat epätasa-arvoista toimintaa. Uusliberalistinen työnantaja on pahin tekosyy käyttää valtaa. Pitää olla sosiaalisesti ja esteettisesti pätevä. Hakijoita on niin paljon verrattuna työpaikkoihin ja epäpätevyyden ja yrityksen voittojen menettämisen pelko hallitsevat, että lähinnä pitää olla samanlainen. Kaikki vannovat vapaan voitonteon nimeen, mutta vain osa määrää minkälainen ihminen sinne pääsee. Tämä koko ryhmä pitää vielä pakottaa pois vallasta ennen kuin muut saavat työtä.


    • Anonyymi

      Seitsemän kertaa seitsemän on melko monta. Ainakin yhdessä.

    • Anonyymi

      https://thl.fi/fi/web/hyvinvointi-ja-terveyserot/eriarvoisuus/hyvinvointi/tyollisyys

      Työttömät voivat keskimäärin huonommin ja ovat sairaampia kuin työlliset. Toisaalta huono terveys ja varsinkin mielenterveysongelmat ovat yhteydessä korkeampaan työttömyysriskiin ja pidempään työttömyyden kestoon. Työttömyys siis voi johtaa huonoon terveyteen, mutta myös huono terveys voi johtaa korkeampaan työttömyysriskiin.

    • Anonyymi

      Olen tää aloittaja. Ette varmaan usko mutta olen täysin terve ja työkuntoinen. harrastuksia on aina ollut salibandya yli 20 vuotta, kuntosalia, kalastusta ja vähän kaikkea. 3 ammattia , raksapuolen kävin puupuolen amiksessa myös. Töitä en vaan olen saanut, ei ole terveydessä mitään vikaa olen lääkärillä käynytkin viime vuonna, uni tulee eikä jaksamisessa mitään vikaa. viime vuonna tein yli 100 kalastusreissua, kalastan huvikseni ja ajankuluksi, myyn ahventa pääasiassa, viime vuonna sain 520 kg joista 400 kg myin ja loput fileerasin itselle. Kukaan ei vaan palkkaa minua joten olen kai vitun tyhmä ja ruma olen niin päätellyt etten sovi joukkoon.

      • Anonyymi

        Myyppä seuraava kala-saaliisi ja kipaise ihmisen luo (googeloi sinua lähinnä sijaitseva) joka neuvoo ja opastaa työnhakuprosesseissa. Kuten hakemuskaavakkeiden täyttö ja nk. cover letter, käyttäytyminen haastattelussa - miten vastata, mitä kysyä, kuinka pukeutua haastatteluun jne.

        Haastateltava viestittää tiedottomasti hyvin paljon itsestään jo pelkällä olemuksellaan.
        Saisit paljon vihjeitä ja apua ammatti- ihmiselta joka työkseen treenaa työnhakijoita ja joka kenties itse on läpikäynyt saman kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyppä seuraava kala-saaliisi ja kipaise ihmisen luo (googeloi sinua lähinnä sijaitseva) joka neuvoo ja opastaa työnhakuprosesseissa. Kuten hakemuskaavakkeiden täyttö ja nk. cover letter, käyttäytyminen haastattelussa - miten vastata, mitä kysyä, kuinka pukeutua haastatteluun jne.

        Haastateltava viestittää tiedottomasti hyvin paljon itsestään jo pelkällä olemuksellaan.
        Saisit paljon vihjeitä ja apua ammatti- ihmiselta joka työkseen treenaa työnhakijoita ja joka kenties itse on läpikäynyt saman kuin sinä.

        1. Ota ennakkoon selvää minkänäköinen on haastattelija. Leikkauta samanlainen kampaus samanlaisella värillä ja hommaa tismalleen samanlaiset vaatteet kuin haastattelijalla. Pyri matkimaan haastattelijan puhe-ja kävelytyyliä. Kerro harrastukseksesi samat kuin haastattelijalla.

        2. Työttömyys ja lomautus on aina työntekijän oma vika. Ei kenelläkään normaalilla ole koskaan työttömyys-tai lomautusjaksoja elämässään.


    • Anonyymi

      Ei nykyään kannata töitä tehdä jos vaihtoehtoina ovat vain vuokrafirmat ja palkka täysin perseestä. Mielummin kannattaa vaikka ryhtyä sosiaalipummiksi.

      T. Vanha duunari

    • Onneksi Suomessa on sentään työvoimapula. Miten vaikeaa työn saaminen olisikaan, ellei työvoimasta olisi jatkuva ja huutava pula?

      • Anonyymi

        Tarkemmin sanottuna huutava työvoimapula koskee halpatyövoimaa (9 €/pv). Sen sijaan TES:n mukaiset työsuhteet laskevat kuin lehmän häntä, etenkin koronan seurauksena.

        Milloin työnteko negatiivisella päiväkatteella (palkka 9 €/pv - työmatka väh. 10 €/pv) on ollut taloudellisesti kannattavaa ja lisännyt ostovoimaa?


    • Anonyymi

      Eristyssiteissähän lumpustelevat.

    • Anonyymi

      www.te-palvelut, avoimet työpaikat. Hakusanaksi kesätyö, selaa listaa, esim. pelto- ja puutarhaviljelyn työpaikoihin.

    • Anonyymi

      Oot sitten lyönyt päätä seinään 20 vuotta putkeen?

      Jaa-a kuules. Idioottimaiselta kuulostaa.

    • Anonyymi

      Laita hakusanaksi kausityö ja klikkaa näytä ilmoitukset www.te-palvelu.fi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe