Kuinka kertoisin?

Olen naimisissa ja meillä on neljä yhteistä lasta. Nuorin lapsista on muuttamassa pois kotoa ja vanhemmat lapset ovat jo muuttaneet. vanhimmalle tyttärelleni olen kertonut että lähden syksyllä puolivuotta kestävälle matkalle eteläisen tyynenmeren saarelle. Vaimolleni kerroin eilen. Eivät reagoineet siihen mitenkään. Todellisuudessa ei ole tarkoitusta tulla enää takaisin, mutta en sitä ole uskaltanut kertoa. Kannattaako sitä edes kertoa jos vaan jäisi palaamatta, vai onko hyvä sanoa ne lopulliset hyvästit. Ajattelisin että olisi helpompaa vaimolle jos olisi pitkään minusta erossa ja vasta joskus tajuaisi etten tulekkaan takaisin. Lapset eivät jää minua kaipaamaan ja saavathan ne minulta rahaa kun ja jos ottavat minuun yhteyttä.

13

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, ensi kerralla sitten parempi satu.
      Mitä ihmeen tyydytystä jotkut saavat näistä tarinoinneistaan?

      • Anonyymi

        Ei tämä ole mikään satu, mutten viitsi avata tätä enempää.


    • Anonyymi

      Ok, olet kertonut vaimollesi ja lapsillesi lähteväsi puoleksi vuodeksi Tyynen meren saarelle. He eivät reagoineet mitenkään tulevaan lähtöösi.

      Mitä sinä odotat minulta?
      Mitä haluat meidän, täysin ventovieraitten, sanovan sinulle?

      En voi tietää mitä vaimosi ja lapsesi ajattelevat kun eivät ota lähtöäsi tosissaan.
      Minä luulen seuraavaa: Ilmeisesti olet tehnyt liian monta virhettä, loukannut liian monta kertaa vaimoasi käytökselläsi. Vaimollasi ja lapsillasi on raja tullut vastaan, eivät jaksa enää välittää siitä mitä sinä teet tai missä olet.

    • Anonyymi

      Sanot, että jos vain jäät palaamatta ulkomaan reissulta.
      Ei minnekään niin vain voi jäädä. Ei mihinkään eteläisen tyynen valtameren maahan. Jokaisessa paikassa tarvitaan pidempiaikaiseen oleskeluun viisumi, pelkkä passi ei riitä. Leimat lyödään passiin maahantullessa ja jos et poistu maasta määräaikojen sisällä ja jäät kiinni niin sanktiot ovat tosi kovat.

      Suomen kansalaisena ainoastaan Suomi on sellainen paikka jossa voit lähteä nostelemaan ja jättää kaiken taaksesi niin kuin koira paskansa.
      Muualla joudut aina selvittämään kuka olet, mistä tulet ja miksi oleilet maassa.

      Ja tuo että lähdet etkä palaa takaisin. Jos sinua ei kuulu kotiin, etkä pidä yhteyttä, niin kai joku omainen sen verran sinusta välittää että tekevät katoamisilmoituksen.
      Siinä kertovat että lähdit nostelemaan toiselle puolelle maapalloa jolloin sinusta tehdään kansainvälinen katoamisilmoitus.
      Siinä menisi valtavasti veronmaksajien rahoja hukkaan täysin turhaan asiaan yhden typerän ihmisen takia. Kannattaisi miettiä etukäteen mitä seuraamuksia mistäkin teosta on.

    • Anonyymi

      Ohhoh.... vaikutat hyvin epäkypsältä.... oletko Auerwaara tyyppi..... ? suosittelen ennemmin matkaa omaan sisimpään..... siellä on aikas pimeetä, mikä ei valaistu auringossakaan. Olipa tuo totta tai ei ajatuksenakin kipee. Satsaa miehisyyden ja näe siinä vaivaa jo lastesikin vuoksi.

      • Eipä ollut hirvittävästi ajatuksia herättäviä vastauksia ja jonkun kannattaisi ottaa selvää mikä mies Auerwaara oikein oli. Siinä mielessä katoamisilmoitus on kyllä hauska ajatus, koska se on ainoastaan ilmoitus. Mun yksi sukulaisnainen ilmoitettiin joskus kadonneeksi ja julistettiin myöhemmin RO:n päätöksellä kuolleeksi. Eli kuitenkin vielä sen jälkeen useita vuosia ulkomailla. Mulla ei oikeasti ole täällä enää mitään, enkä ole vielä valmistautunut istuskelemaan kiikkustuolissa ja odottelemaan että joku lapsista tulisi käymään kylässä.


      • Anonyymi
        Neweri kirjoitti:

        Eipä ollut hirvittävästi ajatuksia herättäviä vastauksia ja jonkun kannattaisi ottaa selvää mikä mies Auerwaara oikein oli. Siinä mielessä katoamisilmoitus on kyllä hauska ajatus, koska se on ainoastaan ilmoitus. Mun yksi sukulaisnainen ilmoitettiin joskus kadonneeksi ja julistettiin myöhemmin RO:n päätöksellä kuolleeksi. Eli kuitenkin vielä sen jälkeen useita vuosia ulkomailla. Mulla ei oikeasti ole täällä enää mitään, enkä ole vielä valmistautunut istuskelemaan kiikkustuolissa ja odottelemaan että joku lapsista tulisi käymään kylässä.

        Ei muuta kun lähdet vain, jos mikään ei pidättele. Aina voi palata takaisin...tsemppiä sinulle ja toivon, että löydät vielä jotain ihanaa elämääsi.


      • Anonyymi
        Neweri kirjoitti:

        Eipä ollut hirvittävästi ajatuksia herättäviä vastauksia ja jonkun kannattaisi ottaa selvää mikä mies Auerwaara oikein oli. Siinä mielessä katoamisilmoitus on kyllä hauska ajatus, koska se on ainoastaan ilmoitus. Mun yksi sukulaisnainen ilmoitettiin joskus kadonneeksi ja julistettiin myöhemmin RO:n päätöksellä kuolleeksi. Eli kuitenkin vielä sen jälkeen useita vuosia ulkomailla. Mulla ei oikeasti ole täällä enää mitään, enkä ole vielä valmistautunut istuskelemaan kiikkustuolissa ja odottelemaan että joku lapsista tulisi käymään kylässä.

        Jos haluat lähteä nostelemaan niin lähde.

        Ota kimpsut ja kampsut ja son soronoo. Ei se tänne suomi24:n palstalle kirjoittaminen sitä sinun lähtöä mitenkään edes auta!

        Vai toivotko, että joku meistä tuntemattomista koettaisi muuttaa sinun mielen ja sanoa, että "älä hylkää sitä sinun vaimo raukkaa"? Jonkunlainen avunhuuto tämä tänne palstalle avautuminen on, koska jos haluaisit vain kaikessa hiljaisuudessa häipyä niin olisit sen jo tehnyt.


    • Anonyymi

      se on max 20 vuotta saman kanssa molenmat varmaan samaa mietä joka suhteessa.20 vuotias vaihto 4o vuotiaana sit 1 vahto vielä 60 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Suunnitelmasi kuulostaa siltä, että teillä ei ole vuosikausiin, ehkä ikinä, välitetty toisistanne, saati rakastettu.

      Joten voit hyvin jättää kertomatta.

      Tuskin kukaan huomaa, ettet palannutkaan.

      • Anonyymi

        Tuskin huomaa lähtöäkään.


    • Anonyymi

      Jos kerran lähipiirillesi on se ja sama oletko sinä kotona vai et, niin eihän sinua mikään estä lähtemästä. Mutta onhan tuo raukkamaista vain lähteä ja jättää palaamatta. Niin tekee vain pelkuri.

      Hoidat asiasi kuntoon ja loppuun kotimaassa niin viranomaisten kuin perheesikin kanssa ennen lähtöäsi. Hoidat paperit kuntoon, jaatte vaimon kanssa omaisuuden jos jotain jaettavaa on ja hyvästelet lapsesi kunnolla, sen jälkeen menet ihan minne haluat ja viivyt niin pitkään kuin huvittaa. Eipähän jää selvittämättömiä asioita kenenkään kanssa eikä kenenkään tarvitse ihmetellä eikä haaskata veronmaksajien rahoja sinun etsimiseen.
      Vai eikö sinulla rohkeus riitä toimimaan asiallisesti ja aikuisen ihmisen tapaan?

      • Minä jätän vaimolle kaiken mitä täällä olen hankkinut ja sen lisäksi maksan vielä hänelle jonkin verran kuukausittain, ettei joudu pulaan. Minun henkilökohtaiset elinkustannukseni ovat täällä liian suuret.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe