Ehkäisy ongelmat

Anonyymi

Meillä on kumppanin kanssa suuri pulma. Olen kokeillut erilaisia ehkäisyvalmisteita ja niistä tulee minulle elämää häiritseviä haittavaikutuksia. Joten ehdotin että jätän tämänhetkiset minipillerit pois ja alamme käyttämään jatkossa kondomia silloin kun olemme yhdessä, eli 1-2pv viikossa (etäsuhde). Tästä mies ei riemastunut. Olen kuitenkin kärsinyt eri ehkäisyvalmisteiden sivuvaikutuksista lähemmäs 2 vuotta ja kokeillut ne mitä pystyn. Minusta oma terveys kärsii liikaa tästä mutta mies näytti oikeasti suuttuneen tästä vaihtoehdosta. Mitä mieltä te olette, pitäisikö vaan itse kärsiä vai tulisiko miehen tulla vastaan ehkäisyasiassa? Minusta on liikaa että päivittäin kärsin erilaisista vaivoista ehkäisyyn liittyen, kun seksikertoja on kuitenkin vähäisesti.

29

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naitte normaalisti ja kun h-hetki lähestyy niin käsket panna pers reikään.

      • Anonyymi

        Muutenkin liikaa ihmisiä jotka on ihan pers eestä. ;D


    • Anonyymi

      Pidät hetken aikaa vielä pillereitä, mutta kerrot miehelle jättäneesi ne pois. Sitten rupeat jännittämään, että oletko raskaana, Sanot, että turvottaa, tai, että kuukautiset eivät ole tulleet. Sitten pyydät miestä katsomaan lastentarvikkeita.

      Tottakai sinun pitää ensiksi ajatella omaa terveyttä.

    • Anonyymi

      Oletko kolmas pyörä?

    • Anonyymi

      Tuttua on, vaimoska sanoi että hormoonikierruka pois runsaiden kuukautisvuotojen takia. Pillereitäkin käyttänyt mutta haittavaikutuksia tulee, mielialan heilahtelut tai sanotaanko kilarit ja turvotusta vähän reilummin, sitten sen jälkeen alkoi kumi linja, vaimoska sanoi että jos mieli tekee ostat kumit, vähiin on jäänyt, ei jaksa leikkii.

    • Anonyymi

      Miehenä sanon, että miehesi asenne on törkeä. Vaikka miehesi elämänlaatu kuinka kärsisi, hänellä ei pitäisi olla otsaa vaatia sinua voimaan huonommin. Onko tässä mies, joka on valmis pelastamaan sinut palavasta talosta?

    • Anonyymi

      Ikävä asenne miehellä...Ootko aatellu kuparikierukkaa (ei hormonaalisia vaikutuksia) tai pessaaria?

      • Anonyymi

        Kokeilin. Siitä muistona raudanpuute.


    • Anonyymi

      Kyllä miehen pitäisi tulla vastaan ehkäisyasiassa. Missään nimessä sinun ei tule käyttää ehkäisyvalmisteita jotka eivät itsellesi sovi. Onhan se iso muutos itse seksin kannalta teille molemmille kun ehkäisyä pitääkin ajatella itse seksitilanteessa. Mutta siihen kyllä oppii ja molemmat voi olla siinä aktiivisia. Eli ei niin että nyt odotat että mies aina hoitaa kondomin. Ehkäisystä keskustelu ja toisenlaiseen ehkäisytapaan vaihtaminen on suhteen kannalta aika paljastava hetki: kykenettekö yhdessä muutokseen vai jäättekö jumittamaan. Meillä se ainakin onnistui. Kyllähän se ekaksi ärsytti koko asia että miten sen kanssa toimitaam. Tuntui jotenkin nololta alkaa kesken intiimin toiminnan jutella siitä että nytkö se hoidetaan, ennen oli voinut välttää sellaisen. Vahvistaa parhaimmillaan suhdetta ja seksiä. Ja tosiaan onhan niitä muitakin muotoja intiimistä toiminnasta eikä vain se, josta voi tulla raskaaksi.

    • Anonyymi

      Paljolta vaivalta säästyy kun ei enää vaimo halua seksiä, ei tarvii kumia kaivella ei rullailla, ei miettii hajooko vai ei, eikä tarvii kuunella vaimon valitusta kun hormoonit kiristää kupolia, nyt hyvä olla.

    • Jos ei raskautuminen ole maailman loppu, niin ei ole pakko käyttää mitään muuta kuin luonnollista ehkäisyä.
      Kuukaudessa ei ole kuitenkaan montaa potentiaalista päivää raskautumiselle...Pidättäytykää seksistä lähipäivinä ovulaation aikoihin ja käyttäkää muulloin ns. keskeytettyä yhdyntää, eli mies laskee spermansa lopuksi johonku muualle kuin sinun pilluusi. Etenkin jos ikää alkaa olla jo lähemmäs neljäkymmentä, niin tuo toimii jo erittäinkin hyvin ehkäisymuotona. Nelikympisillä naisilla on tosiasiassa vuodessa vain pari mahdollisuutta raskautumiseen.. Suurinosa munasoluista on raskautumiseen kelvottomia.

      • Anonyymi

        Mietippä vähän, etäsuhde ja nainen tuskailee ehkäisystä. Kuulostaako siltä että nainen haluaa raskautua? Ja raskaaksi voi tulla AINA mitä sinä miehenä et tietysti ymmärräkkään.


      • Anonyymi

        Tyyppi puhuu kuin paraskin gynekologi, sinähän varmaan tiedät kaikkien naisten munasolujen tilanteen. Yhtä rasittava palsta-wisseri kun se firadawsi. Molemmat lässyttää asioista mistä ei ole oikeasti mitään kokemusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi puhuu kuin paraskin gynekologi, sinähän varmaan tiedät kaikkien naisten munasolujen tilanteen. Yhtä rasittava palsta-wisseri kun se firadawsi. Molemmat lässyttää asioista mistä ei ole oikeasti mitään kokemusta.

        Nämä on lääketieteellisiä faktoja 35v naisilla 75% munasoluista ei ole onnistuneeseen raskautumiseen kelvollisia.. Raskautuminen vaatii aina ovulaation, mutta kuitenkin sillä varauksella, että siittiö voi elää muutaman päivän "kytiksellä" munasolua odottamassa.

        -Ehkäisy on silti syytä ottaa aina vakavissaan ja nuo edelläolevat ohjeet oli vain niille, kenellä raskautumisen mahdollisuus ei ole suuri ongelma. Sellaiset ihmiset usein kiskovat itseensä aivan turhaan kaikenmaailman hormooneita ja saastuttavat niillä vesistöjä, vaikka riittäisi, että käyttää kumia ovulaation läheisyydessä ja muulloin ns. keskeytettyä yhdyntää.


    • Anonyymi

      Pienellä riskillä vaan, minä olen nussinut vaimoo ilman kumia reilu 20 vuotta eikä mitään. Soosit vatsalle se on helpointa.

    • Anonyymi

      EI kukaan voi vaatia sinua käyttämään valmisteita jotka aiheuttavat sinulle haittavaikutuksia. Päätät itse omasta kehostasi ja aineista joita käytät. Miehesi ei varmaan riemastu kun joutuu käyttämään kondomia, mutta jos välittää sinusta, hän hyväksyy sen ja haluaa jatkaa kanssasi. Yksi vaihtoehto olisi että miehellesi tehtäisiin vasektomia, mutta tietenkään et voi vaatia sitä häneltä, koska hänkin päättää omasta kehostaan ja siihen kohdistuvista toimenpiteistä.
      Asiasta kannattaa keskustella yhdessä ja miettiä mikä olisi paras vaihtoehto ja mikä merkitys suojaamattomalla seksillä ylipäänsä on suhteessanne.

    • Anonyymi

      Kun minä olin nuori ja seurustelin jos ei kortsua ollut pantiin ilman ja soosit tytön vatsalle, siinä se ehkäisy. Avopuolisolla ollut kierukkaa, pilleriä ja kumiikin käytetty mutta paljolti myös ilman suojaa.

      • Anonyymi

        Ennen vai jälkeen tytön orgasmin?

        Jos ennen tytön orgasmia, eikö siitä jäänyt pettymys kummallekin?

        Jos tytön orgasmin jälkeen, eikö lopun olisi voinut mielekkäämmin hoitaa käsin tai suulla?


    • Anonyymi

      Jos mies on noin kusipää ettei välitä SINUN terveydestäsi pätkääkään vain ainoastaan omasta nusuttelustansa,jättäisin äijän. Terveytesi on tärkein.

    • Usealla jo pelkkä erektio on niin hilkulla, että kumin kanssa se on menetetty. Ei tämä ole miehellekään tahdon asia, eikä nainen halua miestä, jolla ei ota eteen. Toisaalta, jos nainen on kokeillut muut ehkäisyt, eikä mikään sovi, ratkaisua EI OLE. Joko eletään platonisessa suhteessa, harjoitetaan käsiseksiä eli pettingiä tai erotaan.

      • Anonyymi

        Usealla..,.,, ;D Puhu vaan omasta puolestasi.Ikä tehnyt tepposet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usealla..,.,, ;D Puhu vaan omasta puolestasi.Ikä tehnyt tepposet.

        Ehtihän tämä pahin palsta-wisseri lässyttämään tännekkin. Tällä tyypillä ei ole MITÄÄN kokemusta parisuhteista,luultavasti joku ätmi ja tuntuu suosivan serkkuja. Kannattaa miettiä kuunteleeko moisen huru-ukon jorinoita.


      • Anonyymi

        Ei ole mikään ihme jos kortsu vie hekuman mieheltä, vaimo ei ole koskaan halunnut panna kumilla koska se tuntuu nahkealta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään ihme jos kortsu vie hekuman mieheltä, vaimo ei ole koskaan halunnut panna kumilla koska se tuntuu nahkealta.

        Naiset tuntuu välttelevän kumin käyttöä, mun puoliso sanoi heti kun seksielämä oli lähtenyt käyntiin ettei hän halua kumia vaikka onhan siinä riski, piti olla vaan hereillä ja ottaa tarpeeksi aikaisin ulos. Onhan se häiritsevää kun on seisokki, nainen makaa himokkaana reidet levällään ja odottaa ja odottaa että koska se rullaa sen suojan päälle. Siinä ne himot kaikoaa odotelessa. Nykyään on kaikkea tarjolla, mun nuoruudessa sitä pantii ilman jos nainen oli suostuvainen.


    • Anonyymi

      Ilman kumia tuntuu paremmalta. On tytön velvollisuus olla tulematta raskaaksi. Hänellähän ne ongelmat on siellä sisuskaluissa.

    • Anonyymi

      Naisten ongelmat mitä moninaisempia, kumi ei käy koska se on nihkeä joten vaimo halusi panna paljaalla ja minun piti ottaa vastuu ettei lurahda sisään. Soosien putsauskaan ei ollut kovasti vaimolle mieleen sitä kun välillä ruiskahteli tisseillekin. Kierukka lähti runsaiden kuukautisvuotojen takia ja pillereistä tuli muuta sivuvaikutuksia. Kun vielä ilmeni iän karttuessa vaimon emättimen kuivuutta niin vaimo päätti puolestani, ei seksiä ei ongelmia, näin siitä päästtiin. Koitin sitten joitakin vieraita, ei ollut emättimen kuivuutta vaan hyvinkin kosteaa tavaraa.

    • Anonyymi

      Jättäisin tuollaisen miehen.

    • Anonyymi

      Kyllä kovasti sua rakastaa kun noin paljon tärkeämpää on paljaalla pano. Kuin sun hyvin vointi. Voihan se leikkauttaa johdot poikki jos se nyt niin tärkeää on. Itse kyllä jättäisin moisen.

    • Anonyymi

      Jättäisin. Ette sovi yhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe