Brompton tai vastaava 20 tuumaisena?

Anonyymi

OIlsi kiinnostavaa kuulla muilta kommentteja ajatuksesta 20-tuumaisesta Bromptonista tai vastaavalla taittomekanismilla varustetusta muun merkkisestä taittopyörästä, joita ei siis (vielä) ole olemassa siinä kokoluokassa.

Olen käynyt koeajamassa useaankin kertaan Bromptonia, mutta en yhäkään ole täysin vakuuttunut sen ajettavuudesta ja ajotuntumasta. Pienet 16-tuumaiset pyörät tekevät siitä väkisinkin vähän rimpulamaisen ja kovantuntuisen ajettavan, vaikka pyörän akselivälillä onkin pituutta kiitettävän paljon(104.5cm). Hyvin pieneen tilaan se tietysti menee kuljetuskuntoon taitettuna, mutta se on vasta 50% koko asiasta, ajettavuus on myös tärkeä asia.

20 tuumaiset taas ovat merkittävästi isompia ja enemmän tilaa vieviä kuljetuskuntoon taitettuina, mutta se ei johdu yksin vain niiden suuremmasta pyöräkoosta, vaan myös siitä että taittoniveliä on vain yksi, rungon vaakaputkessa.

Jos Brompton tai muu vastaava valmistettaisiin 20-tuumaisilla pyörillä ja kahdella taittonivelellä, tulisi siitä tietysti isompi kokoontaitettuna kuin nykyiset 16-tuumaiset Bromptonit, mutta kaiken järjen mukaan se olisi kokoontaitettuna yhä mainittavasti pienempi kuin nykyiset 20-tuumaiset, mikä voisi olla juuri se puuttuva ominaisuus mikä yhä nytkin puuttuu täydellisestä taittopyörästä. Eli olisi riittävän hyvä, mukava ajettavuus isomman rengaskoon(20 tuumaa) ansiosta, mutta myös riittävän pieni koko kuljetuskuntoon taitettuna. Nykyiset markkinoilla olevat 20-tuumaiset eivät ole kovinkaan näppärän kokoisia kuljetuskuntoon taitettuina ja niiden vahvuus onkin lähinnä ajettavuus/ajomukavuus, kun taas Bromptonissa ja sen jenkkikopiossa Dahon Curl:ssa asiat ovat taas toisinpäin.

Mitä mieltä ollaan?

28

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleisesti veikkaan että taittopyörät kehittyvät vielä paljon. Tietokoneavusteinen suunnittelu on tuonut paljon kätevästi käytettäviä tavaroita. Taittopyörät eivät kuitenkaan ole kehittyneet kovinkaan paljoa. Suunnittelu on edelleen kuin 80 luvulta ;)

      Äärimmäisen yksinkertaiselle, kätevälle ja toimivalle löytyisi varmasti ostajia.

      Elikkäs: yksivaihteinen, hyvä ajaa ja menisi helposti kivan muotoiseen pakettiin. Tee semmoinen :)

      Käyttötarkoituksena päivittäinen työmatkailu. Esim. Kilometri pysäkille->bussiin->kolme kilsaa työpaikalle.

      • Anonyymi

        Annoin eilen palautetta asiasta myös suoraan Bromptonille heidän verkkosivujensa kautta, mutta veikkaanpa että he syistä tai toisista edelleenkin pitäytyvät siinä perinteisessä ja jo pitkään kehittämässään 16 tuumaisessaan. Nykyisiä jo olemassa olevia 20 tuumaisia ei viitsi mielellään kokonsa puolesta ottaa mukaansa joukkoliikennevälineisiin, ainakaan paikallisliikenteen busseihin sekä ratikoihin. Olisi siis yhä olemassa tilaus taittopyörälle, joka olisi sekä riittävän hyvä ajettava että myös riittävän pieneksi taittuva.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eihän tuo ole 20 ", vaikka noin väittävät. Sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo ole 20 ", vaikka noin väittävät. Sori.

        16" pyörä tuo Dahon Curl. Itselläni on 20" Dahon ja olen kuskannut pikkupyörääni linja-autossa. 20" pystyy ajamaan pitkiäkin matkoja. Viikko sitten poljin Dahonilla 16 km matkan. Takaisin tulin linjurilla.
        Turhanpäiväistä viisastelua tämä vääntö taittopyöristä. Kiekkoja ei voi taittaa ja pyörällä pitää myös pystyä ajamaan. Mitään pyörää kai ole suunniteltu vain kuskaamista varten, hölmölässä ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16" pyörä tuo Dahon Curl. Itselläni on 20" Dahon ja olen kuskannut pikkupyörääni linja-autossa. 20" pystyy ajamaan pitkiäkin matkoja. Viikko sitten poljin Dahonilla 16 km matkan. Takaisin tulin linjurilla.
        Turhanpäiväistä viisastelua tämä vääntö taittopyöristä. Kiekkoja ei voi taittaa ja pyörällä pitää myös pystyä ajamaan. Mitään pyörää kai ole suunniteltu vain kuskaamista varten, hölmölässä ehkä.

        Niin juuri. Eiköhän 197 centtinen aloittaja taivuttele vielä toistakymmentä aloitusta aiheesta. Ihme vänkäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo ole 20 ", vaikka noin väittävät. Sori.

        Annetuissa tiedoissa on virhe, Dahon Curl ei ole 20 tuumainen.

        Tämä kyseisellä sivulla alempana oleva tieto kertoo sen: "Wheels - 49mm Lightweight Aluminum Double Wall w/CNC & Kenda 35-349"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16" pyörä tuo Dahon Curl. Itselläni on 20" Dahon ja olen kuskannut pikkupyörääni linja-autossa. 20" pystyy ajamaan pitkiäkin matkoja. Viikko sitten poljin Dahonilla 16 km matkan. Takaisin tulin linjurilla.
        Turhanpäiväistä viisastelua tämä vääntö taittopyöristä. Kiekkoja ei voi taittaa ja pyörällä pitää myös pystyä ajamaan. Mitään pyörää kai ole suunniteltu vain kuskaamista varten, hölmölässä ehkä.

        Olen tämän ketjun aloittaja. En ole 197cm niinkuin yksi kommentoijista typerästi epäilee. Enkä edes 177cm, vaan muutaman sentin alle sen. Mahdun itse oikein hyvin joukkoliikennevälineisiin, enkä ole liian pitkä ajamaan millään tarjolla olevista taittopyörämalleista.

        Mutta kyse ei ollutkaan nyt minusta vaan matkatavaroistani eli nyt tässä tapauksessa taittopyörästä ja sen mahtumisesta SOPUISASTI joukkoliikennevälineisiin KAUPUNKIOLOSUHTEISSA. En puhu nyt siis mistään maaseutu- tai pitkänmatkan linjureista, vaan taajama-/kaupunkiliikenteen busseista ja ratikoista, joissa tilaa matkatavaroille on eri joukkoliikennevälineistä yleensä vähiten ja matkustajia on paljon, myös lastenrattaita, rollaattoreita...yms.

        SIKSI TAITTOPYÖRÄN PIENI KOKO TAITETTUNA ON TÄRKEÄ AJO-OMINAISUUKSIEN OHELLA.

        Taittopyöristä, niiden erilaisista jo olemassa olevista sekä uusista malleista ja niiden ominaisuuksista keskustelu ei ole turhaa viisastelua ja vääntöä. Jos niin kokee, on väärässä paikassa tässä keskustelussa.

        Olivatpa jotkut kommentoijat mitä mieltä hyvänsä, pyrkivät taittopyörien valmistajat jatkuvasti kehittämään uusia taittopyörämalleja ratkaisemaan tämän pyörämallin kesto-ongelmaa, mikä vallitsee kuljetukuntoon taitetun pyörän koon ja toisaalta riittävien ajo-ominaisuuksien välillä. Brompton taas keskittyy yhä vaan hieromaan ja viilaamaan sitä jo olemassa olevaa konseptiaan vuosikymmen toisensa jälkeen.

        Brompton on kuitenkin jo aikoja sitten kehittänyt nerokkaan Tilaa Säästävän taittomekanismin kahdella nivelellä. Tämän ketjun aloituksessa Pointtini oli se että mikä estäisi(eikö ole mahdollista, miksi?) Bromtoniakin tekemästä 20 tuumaista versiota, jossa kuitenkin olisi käytössä se heidän tilaa säästävä ja olemassa oleva taittomekanisminsa?Sellaisessa taittopyörässä yhdistyisi 20 tuumaisen hyvä ajettavuus ja toisaalta nykyisiä 20 tuumaisia pienempi koko kuljetuskuntoon taitettuna. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla siis.

        Kuten jo kerroin yhdessä kommentissani, annoin myös palautetta Bromptonille heidän verkkosivullaan. Sain siihen jo vastauksenkin ja yllättävän ripeästi. Saadusta vastauksesta käy ilmi myös sekin että Bromptonillakin jatkuvasti "väännetään ja viisastellaan" jatkuvasti erilaisten kehitysprojektien kanssa.

        Bromptonilta saatu vastaus:

        "Hello xxx,

        Thank you for contacting us here, at the Brompton factory.

        While this is not something which we offer at the moment, I will communicate your message internally at Brompton to the relevant departments. We do this with all feedback and suggestions which we receive from our customers on a regular basis and, while it is not possible in all cases, we do constantly make changes and improvements to our service and product based on this type of feedback.

        Also, we want to thank you for your Email. It's vitally important for us to hear the voice of our customers.

        I can't tell you if, in the future, we will be able to produce a bike with 20-inch wheels, however, we are always working on a lot of projects, and I'd strongly recommend subscribing to our newsletter so that you receive updates if this is released within the next few months.

        www.bit.ly/Brompton_Newsletter?utm_medium=web&utm_source=ticketGwen

        If you have any further questions or concerns please do not hesitate to get in touch."

        Gwen
        Brompton Bicycle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Eiköhän 197 centtinen aloittaja taivuttele vielä toistakymmentä aloitusta aiheesta. Ihme vänkäämistä.

        On valitettavaa jos vähälahjaisille ei avaudu koko keskustelun pointti. Mielellään en kuitenkaan näkisi heitä täällä vain esittelemässä omia rajoitteitaan ilman mitään panosta koko keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämän ketjun aloittaja. En ole 197cm niinkuin yksi kommentoijista typerästi epäilee. Enkä edes 177cm, vaan muutaman sentin alle sen. Mahdun itse oikein hyvin joukkoliikennevälineisiin, enkä ole liian pitkä ajamaan millään tarjolla olevista taittopyörämalleista.

        Mutta kyse ei ollutkaan nyt minusta vaan matkatavaroistani eli nyt tässä tapauksessa taittopyörästä ja sen mahtumisesta SOPUISASTI joukkoliikennevälineisiin KAUPUNKIOLOSUHTEISSA. En puhu nyt siis mistään maaseutu- tai pitkänmatkan linjureista, vaan taajama-/kaupunkiliikenteen busseista ja ratikoista, joissa tilaa matkatavaroille on eri joukkoliikennevälineistä yleensä vähiten ja matkustajia on paljon, myös lastenrattaita, rollaattoreita...yms.

        SIKSI TAITTOPYÖRÄN PIENI KOKO TAITETTUNA ON TÄRKEÄ AJO-OMINAISUUKSIEN OHELLA.

        Taittopyöristä, niiden erilaisista jo olemassa olevista sekä uusista malleista ja niiden ominaisuuksista keskustelu ei ole turhaa viisastelua ja vääntöä. Jos niin kokee, on väärässä paikassa tässä keskustelussa.

        Olivatpa jotkut kommentoijat mitä mieltä hyvänsä, pyrkivät taittopyörien valmistajat jatkuvasti kehittämään uusia taittopyörämalleja ratkaisemaan tämän pyörämallin kesto-ongelmaa, mikä vallitsee kuljetukuntoon taitetun pyörän koon ja toisaalta riittävien ajo-ominaisuuksien välillä. Brompton taas keskittyy yhä vaan hieromaan ja viilaamaan sitä jo olemassa olevaa konseptiaan vuosikymmen toisensa jälkeen.

        Brompton on kuitenkin jo aikoja sitten kehittänyt nerokkaan Tilaa Säästävän taittomekanismin kahdella nivelellä. Tämän ketjun aloituksessa Pointtini oli se että mikä estäisi(eikö ole mahdollista, miksi?) Bromtoniakin tekemästä 20 tuumaista versiota, jossa kuitenkin olisi käytössä se heidän tilaa säästävä ja olemassa oleva taittomekanisminsa?Sellaisessa taittopyörässä yhdistyisi 20 tuumaisen hyvä ajettavuus ja toisaalta nykyisiä 20 tuumaisia pienempi koko kuljetuskuntoon taitettuna. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla siis.

        Kuten jo kerroin yhdessä kommentissani, annoin myös palautetta Bromptonille heidän verkkosivullaan. Sain siihen jo vastauksenkin ja yllättävän ripeästi. Saadusta vastauksesta käy ilmi myös sekin että Bromptonillakin jatkuvasti "väännetään ja viisastellaan" jatkuvasti erilaisten kehitysprojektien kanssa.

        Bromptonilta saatu vastaus:

        "Hello xxx,

        Thank you for contacting us here, at the Brompton factory.

        While this is not something which we offer at the moment, I will communicate your message internally at Brompton to the relevant departments. We do this with all feedback and suggestions which we receive from our customers on a regular basis and, while it is not possible in all cases, we do constantly make changes and improvements to our service and product based on this type of feedback.

        Also, we want to thank you for your Email. It's vitally important for us to hear the voice of our customers.

        I can't tell you if, in the future, we will be able to produce a bike with 20-inch wheels, however, we are always working on a lot of projects, and I'd strongly recommend subscribing to our newsletter so that you receive updates if this is released within the next few months.

        www.bit.ly/Brompton_Newsletter?utm_medium=web&utm_source=ticketGwen

        If you have any further questions or concerns please do not hesitate to get in touch."

        Gwen
        Brompton Bicycle

        Turhaa tyhjänpäiväistä vääntöä sinun vänkäämisesi. Kehitä itse pyörä, joka mahtuu taskuusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämän ketjun aloittaja. En ole 197cm niinkuin yksi kommentoijista typerästi epäilee. Enkä edes 177cm, vaan muutaman sentin alle sen. Mahdun itse oikein hyvin joukkoliikennevälineisiin, enkä ole liian pitkä ajamaan millään tarjolla olevista taittopyörämalleista.

        Mutta kyse ei ollutkaan nyt minusta vaan matkatavaroistani eli nyt tässä tapauksessa taittopyörästä ja sen mahtumisesta SOPUISASTI joukkoliikennevälineisiin KAUPUNKIOLOSUHTEISSA. En puhu nyt siis mistään maaseutu- tai pitkänmatkan linjureista, vaan taajama-/kaupunkiliikenteen busseista ja ratikoista, joissa tilaa matkatavaroille on eri joukkoliikennevälineistä yleensä vähiten ja matkustajia on paljon, myös lastenrattaita, rollaattoreita...yms.

        SIKSI TAITTOPYÖRÄN PIENI KOKO TAITETTUNA ON TÄRKEÄ AJO-OMINAISUUKSIEN OHELLA.

        Taittopyöristä, niiden erilaisista jo olemassa olevista sekä uusista malleista ja niiden ominaisuuksista keskustelu ei ole turhaa viisastelua ja vääntöä. Jos niin kokee, on väärässä paikassa tässä keskustelussa.

        Olivatpa jotkut kommentoijat mitä mieltä hyvänsä, pyrkivät taittopyörien valmistajat jatkuvasti kehittämään uusia taittopyörämalleja ratkaisemaan tämän pyörämallin kesto-ongelmaa, mikä vallitsee kuljetukuntoon taitetun pyörän koon ja toisaalta riittävien ajo-ominaisuuksien välillä. Brompton taas keskittyy yhä vaan hieromaan ja viilaamaan sitä jo olemassa olevaa konseptiaan vuosikymmen toisensa jälkeen.

        Brompton on kuitenkin jo aikoja sitten kehittänyt nerokkaan Tilaa Säästävän taittomekanismin kahdella nivelellä. Tämän ketjun aloituksessa Pointtini oli se että mikä estäisi(eikö ole mahdollista, miksi?) Bromtoniakin tekemästä 20 tuumaista versiota, jossa kuitenkin olisi käytössä se heidän tilaa säästävä ja olemassa oleva taittomekanisminsa?Sellaisessa taittopyörässä yhdistyisi 20 tuumaisen hyvä ajettavuus ja toisaalta nykyisiä 20 tuumaisia pienempi koko kuljetuskuntoon taitettuna. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla siis.

        Kuten jo kerroin yhdessä kommentissani, annoin myös palautetta Bromptonille heidän verkkosivullaan. Sain siihen jo vastauksenkin ja yllättävän ripeästi. Saadusta vastauksesta käy ilmi myös sekin että Bromptonillakin jatkuvasti "väännetään ja viisastellaan" jatkuvasti erilaisten kehitysprojektien kanssa.

        Bromptonilta saatu vastaus:

        "Hello xxx,

        Thank you for contacting us here, at the Brompton factory.

        While this is not something which we offer at the moment, I will communicate your message internally at Brompton to the relevant departments. We do this with all feedback and suggestions which we receive from our customers on a regular basis and, while it is not possible in all cases, we do constantly make changes and improvements to our service and product based on this type of feedback.

        Also, we want to thank you for your Email. It's vitally important for us to hear the voice of our customers.

        I can't tell you if, in the future, we will be able to produce a bike with 20-inch wheels, however, we are always working on a lot of projects, and I'd strongly recommend subscribing to our newsletter so that you receive updates if this is released within the next few months.

        www.bit.ly/Brompton_Newsletter?utm_medium=web&utm_source=ticketGwen

        If you have any further questions or concerns please do not hesitate to get in touch."

        Gwen
        Brompton Bicycle

        Mikähän on sinun tavoite ajo-ominaisuuksille?

        Olen ajellut harrastuksen vuoksi paljon erilaisilla pyörillä, paljon myös lastenpyörillä koeajoja, että toimiiko kaikki ok yms.

        Eri fillareilla on aina ihan oma "luonne". Esim. Jopo tuntuu ihan jopolle yms. Toisaalta välillä tulee yllätyksiä. Ajoin 20" poikien Merida maasturia. Se tuntui satula ylhäällä ajettaessa ihan täysiveriselle polkupyörälle! Mietiskelin, että tossa olisi hyvä minipyörä aihio. Toisaalta vaikkapa Tunturi Flexistä näki Velogin koeajosta, että ajoasento on ihan hanurista, liian edessä könötystä.

        Mikähän on sinun määritelmä hyvästä ajettavuudesta? Joku tietty pehmeys ajossa, rullaavuus vai kenties status muiden pyöräilijöiden seurassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän on sinun tavoite ajo-ominaisuuksille?

        Olen ajellut harrastuksen vuoksi paljon erilaisilla pyörillä, paljon myös lastenpyörillä koeajoja, että toimiiko kaikki ok yms.

        Eri fillareilla on aina ihan oma "luonne". Esim. Jopo tuntuu ihan jopolle yms. Toisaalta välillä tulee yllätyksiä. Ajoin 20" poikien Merida maasturia. Se tuntui satula ylhäällä ajettaessa ihan täysiveriselle polkupyörälle! Mietiskelin, että tossa olisi hyvä minipyörä aihio. Toisaalta vaikkapa Tunturi Flexistä näki Velogin koeajosta, että ajoasento on ihan hanurista, liian edessä könötystä.

        Mikähän on sinun määritelmä hyvästä ajettavuudesta? Joku tietty pehmeys ajossa, rullaavuus vai kenties status muiden pyöräilijöiden seurassa?

        Kun kyse on taittopyöristä, pidän 20 tuumaisia parempina ajettavuudeltaan. Enkä vain minä, vaan se on yleisesti todettua ja koettua. Eli siis tavoite on 20 tuuumaisen taittopyörän ajo-ominaisuudet, jotka voi saavuttaa siten että pyörä myöskin on 20 tuumainen ja että siinä lisäksi on päälle metrin akseliväli, jollainen on 20 tuumaisissa taittopyörissä.

        Bromptonissa sekä todennäköisesti myös Dahon Curlissakin on päälle metrin akseliväli, mutta toisaalta niissä valitettavasti on 16 tuuman pyörät, mitkä toimivat taas ajettavuuden kannalta huonompaan suuntaan. Ainakin Bromptonilla ajettaessa tuntuu kielteisenä sen pieni pyöräkoko, suhteellisen kapeat renkaat ja lisäksi vaadittava korkea renkaiden ilmanpaine.

        Bromptonin kehittynyt taittomekanismi toisaalta säästää tilaa, sillä pyörä menee pieneen kokoon sen taittomekanismin ansiosta. Siksi kiehtoo ajatus ajettavuudeltaan paremmasta Bromptonista(20 tuumaa) ja yhä edelleenkin aika pienikokoisesta paketista, pienemmästä kuin nykyisissä 20 tuumaisissa.


      • Anonyymi

        Jos katsot sivultapäin mitä hyvänsä vain yhdellä nivelellä varustettua kokoontaitettua taittopyörää, niin huomaat että niissä riittää tavaraa taittonivelen puolella paljon yli renkaiden. Juuri siitä niihin tulee sitä pituutta kokoontaitettuna. Bromptonissa sitä jää vähemmän sen kehittyneemmän taittomekanismin ansiosta, mistä seuraa pienempi koko myös kokoontaitettuna. Siksi olisi suotavaa että sellainen taittomekanismi yleistyisi. Mahtaako se olla patentoitu? Tosin myös Dahon Curlissa:kin sitä käytetään, mikä saattaisi viitata siihen että sitä voi muutkin käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsot sivultapäin mitä hyvänsä vain yhdellä nivelellä varustettua kokoontaitettua taittopyörää, niin huomaat että niissä riittää tavaraa taittonivelen puolella paljon yli renkaiden. Juuri siitä niihin tulee sitä pituutta kokoontaitettuna. Bromptonissa sitä jää vähemmän sen kehittyneemmän taittomekanismin ansiosta, mistä seuraa pienempi koko myös kokoontaitettuna. Siksi olisi suotavaa että sellainen taittomekanismi yleistyisi. Mahtaako se olla patentoitu? Tosin myös Dahon Curlissa:kin sitä käytetään, mikä saattaisi viitata siihen että sitä voi muutkin käyttää.

        Väkääjälle on jo olemassa pyörä, tosin sitä kutsutaan sähköpotkulaudaksi. Käypä ostamassa.


      • Anonyymi

        Kyseessä tosiaankin on Dahon Curl, mutta sen rengaskoko tosin on 16 tuumaa.

        Siinä on sama kehittynyt taittomekanismi kuin Bromptonissakin.

        Nyt on toivottu pukilta samaa kehittynyttä taittomekanismia myös 20 tuumaisiinkin taittopyöriin. Josko vaikka esim. Brompton tekisi sellaisen.

        Tämän koko keskusteluketjun pointti kaikessa lyhykäisyydessään ja yksinkertaisuudessaan oli juuri se. Ei mitään sen monimutkaisempaa.

        Osalla kommentoijista sekin meni yli hilseen heidän tyytyessä esittelemään täällä vain omaa tyhmyyttään ja asiaan perehtymättömyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkääjälle on jo olemassa pyörä, tosin sitä kutsutaan sähköpotkulaudaksi. Käypä ostamassa.

        Nyt on kyse taittopyöristä. Jos sulla ei ole mitään tuon fiksumpaa sanomista, niin PYSY POISSA tästä keskusteluketjusta. Sua ei kaivata täällä, ymmärrätkö!


    • Anonyymi

      Minusta aloittajan ajatukset paremmista ajo-ominaisuuksista pienemmässä kuljetuspaketissa ovat ihan järkeviä. Ei kai maailma ole tältäkään osin vielä valmis. Pyöräilyn alalle tuodaan jatkuvasti uutuuksia, joiden ainoa tarkoitus lienee myynnin lisääminen. Nyt keskusteltava asia olisi oikea parannus.
      Minä olen kirjoittanut tänne tuon virheellisen viesti Dahon Curlista ja sen korjauksen. En omista taittopyörää. Pyöräilyn hienous on sen monipuolisuudessa. Ymmärrän, että joku voi tarvita erilaista ajoneuvoa, kuin minä.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu! Tätä ketjua näyttää piinaavan vain tuo yksi häirikkö, joka puhuu kokoa ajan vänkäämisestä/väkäämisestä, muiden yrittäessä puhua itse aiheesta. Joillekin on annettu vain teelusikalla ja silloin ei voida vaatia edes ruokalusikalla.

        On vähän hankala muutenkin erottaa täällä toisistaan eri kommentoijia, kun kaikki ovat nykyään "nimimerkiltään" vain anonyymejä. Mutta se on seurausta siitä jos ei rekisteröidy. Minäkään en ole rekisteröitynyt ja olen yhtälailla "anonyymi". Ehkä pakollinen rekisteröityminen ja jokin tietty nimimerkki olisi parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu! Tätä ketjua näyttää piinaavan vain tuo yksi häirikkö, joka puhuu kokoa ajan vänkäämisestä/väkäämisestä, muiden yrittäessä puhua itse aiheesta. Joillekin on annettu vain teelusikalla ja silloin ei voida vaatia edes ruokalusikalla.

        On vähän hankala muutenkin erottaa täällä toisistaan eri kommentoijia, kun kaikki ovat nykyään "nimimerkiltään" vain anonyymejä. Mutta se on seurausta siitä jos ei rekisteröidy. Minäkään en ole rekisteröitynyt ja olen yhtälailla "anonyymi". Ehkä pakollinen rekisteröityminen ja jokin tietty nimimerkki olisi parempi vaihtoehto.

        Sanon vain yhden neuvon, älä rekisteröidy. Sillä et voi aavistaakkaan, mille ja kenelle tietosi päätyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu! Tätä ketjua näyttää piinaavan vain tuo yksi häirikkö, joka puhuu kokoa ajan vänkäämisestä/väkäämisestä, muiden yrittäessä puhua itse aiheesta. Joillekin on annettu vain teelusikalla ja silloin ei voida vaatia edes ruokalusikalla.

        On vähän hankala muutenkin erottaa täällä toisistaan eri kommentoijia, kun kaikki ovat nykyään "nimimerkiltään" vain anonyymejä. Mutta se on seurausta siitä jos ei rekisteröidy. Minäkään en ole rekisteröitynyt ja olen yhtälailla "anonyymi". Ehkä pakollinen rekisteröityminen ja jokin tietty nimimerkki olisi parempi vaihtoehto.

        Sisä paisti. Niitä vänkäämisen vastustajia on ainakin kaksi, ehkä enemmänkin. Minä olen yksi heistä. Tietäisitpä vaan kuinka paljon tyhjän puhujia ja vänkääjiä maailmassa vastustetaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisä paisti. Niitä vänkäämisen vastustajia on ainakin kaksi, ehkä enemmänkin. Minä olen yksi heistä. Tietäisitpä vaan kuinka paljon tyhjän puhujia ja vänkääjiä maailmassa vastustetaankaan.

        Täällä ei vängätä, vaan puhutaan asiasta eli taittopyörien kehittämisestä vielä nykyistäkin paremmiksi. Tässä tapauksessa se oli yhtä kuin Bromptonin ja Dahon Curl:in taittomekanismin ulottamisen myös 20 tuumaisiin taittopyöriin, jossa niiden suuremman koon puolesta sitä mekanismia tarvittaisiin vieläkin enemmän kuin 16 tuumaisissa.

        Mutta jos on vajavaiset hengenlahjat, niin keskustelun pointtia ei silloin luonnollisestikaan ymmärrä ja näkee koko keskustelun sisällöltään vaan jonakin itselle avautumattomana mysteerinä, jonka sitten hätäpäissään nimeää vänkäämiseksi kun ei muuhunkaan pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei vängätä, vaan puhutaan asiasta eli taittopyörien kehittämisestä vielä nykyistäkin paremmiksi. Tässä tapauksessa se oli yhtä kuin Bromptonin ja Dahon Curl:in taittomekanismin ulottamisen myös 20 tuumaisiin taittopyöriin, jossa niiden suuremman koon puolesta sitä mekanismia tarvittaisiin vieläkin enemmän kuin 16 tuumaisissa.

        Mutta jos on vajavaiset hengenlahjat, niin keskustelun pointtia ei silloin luonnollisestikaan ymmärrä ja näkee koko keskustelun sisällöltään vaan jonakin itselle avautumattomana mysteerinä, jonka sitten hätäpäissään nimeää vänkäämiseksi kun ei muuhunkaan pysty.

        Vänkäämiseen kuuluu olennaisena osana toisten halveksiminen. Voisin jopa sanoa, että kun näämäsistekin omaat ylivertaiset hengenlahjat, niin mitäs jos menisit suunnitelutöihin johonkin taittopyörän tuotantolaitokseen? Kun olet kehittänyt kaikkien aikojen taittopyörästä paremman, olet ilman muuta tuleva miljonääri kun hoidat patenttiasiat viisaasti. Älä missään tapauksessa mene töihin jos joudut allekirjoittamaan sopimuksen jonka mukaan työsi hetelmät valuvat työnantajan suuhun. Jos näin huonosti kävisi olisi kenties parempi vaihtoehto jatkaa vain täällä vänkäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vänkäämiseen kuuluu olennaisena osana toisten halveksiminen. Voisin jopa sanoa, että kun näämäsistekin omaat ylivertaiset hengenlahjat, niin mitäs jos menisit suunnitelutöihin johonkin taittopyörän tuotantolaitokseen? Kun olet kehittänyt kaikkien aikojen taittopyörästä paremman, olet ilman muuta tuleva miljonääri kun hoidat patenttiasiat viisaasti. Älä missään tapauksessa mene töihin jos joudut allekirjoittamaan sopimuksen jonka mukaan työsi hetelmät valuvat työnantajan suuhun. Jos näin huonosti kävisi olisi kenties parempi vaihtoehto jatkaa vain täällä vänkäämistä.

        Jos taittopyörää kehittää jokaisen maun mukaan riittävän pieneksi, niin lopulta ei ole enää kyseessä pyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos taittopyörää kehittää jokaisen maun mukaan riittävän pieneksi, niin lopulta ei ole enää kyseessä pyörä.

        Saa siitä aikaiseksi yksipyöräisen tasapainopyörän, mutta sekin on jo keksitty ja saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa siitä aikaiseksi yksipyöräisen tasapainopyörän, mutta sekin on jo keksitty ja saatavilla.

        Katsokaa miltä näyttää sivultapäin kokoontaitettu Brompton, Dahon Curl tai sellainen 24-tuumainen taittopyörä, jonka nimi on Helix (ei vieläkään yleisessä myynnissä) ja jossa tosin on eri taittomekanismim kuin Bromptonissa. Niistä näkee kuinka niissä ei ole sivultapäin katsottuna paljoakaan ylimääräistä tavaraa renkaan koon yli. Se voisi olla standardina kaikissa taittopyörissä, kaikissa kokoluokissa. Se oli pointtina tässä viestiketjussa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vänkäämiseen kuuluu olennaisena osana toisten halveksiminen. Voisin jopa sanoa, että kun näämäsistekin omaat ylivertaiset hengenlahjat, niin mitäs jos menisit suunnitelutöihin johonkin taittopyörän tuotantolaitokseen? Kun olet kehittänyt kaikkien aikojen taittopyörästä paremman, olet ilman muuta tuleva miljonääri kun hoidat patenttiasiat viisaasti. Älä missään tapauksessa mene töihin jos joudut allekirjoittamaan sopimuksen jonka mukaan työsi hetelmät valuvat työnantajan suuhun. Jos näin huonosti kävisi olisi kenties parempi vaihtoehto jatkaa vain täällä vänkäämistä.

        Sulla taas on niin alivertaiset hengenlahjat että ne eivät riitä edes tämän viestiketjun aiheen pointin ymmärtämiseen ja sen asialliseen käsittelyyn omissa kommenteissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vain yhden neuvon, älä rekisteröidy. Sillä et voi aavistaakkaan, mille ja kenelle tietosi päätyvät.

        Rekisteröityessä kysytään vain käyttäjätunnusta ja salasanaa, ei sen enempiä. Miksi ei näin ollen voisi rekisteröityä? Päästäisiin tästä luonnottomasta tilanteesta, jossa kaikkien nimimerkkinä on "anonyymi".


    • Anonyymi

      2 saranaa hidastaa taittamista. Yhden saranan laadukkaat rungot kuten Dahon ja Tern ovat tässä suhteessa parempia. Omani menee parissa sekunnissa kasaan jos jättää satulan ylös mistä sitä on kätevä työntää, on ollut mukana vaikka missä: lennolla, junassa, bussissa, laivalla. Voisin kyllä ehdottomasti käydä kokeilemassa uuden isomman Brompton mallin. Paino nousee helposti suuremmassa pyörässä mitä en itse halua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe