https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2010110912663963
Kalorit ratkaisee.
Kalorit olleet päivässä 1800
Ajattelin kokeilla vuoroin kaksi päivää terveellistä ruokaa,ja sitten yksi roskaruokapäivä,sitten sama uudestaan
-tuossakin jutussa sanottiin että pitää olla realistinen.
Laihtui roskaruualla
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Joitakin vaan aina kusetetaan.
- Anonyymi
Olen pahoillani jos sinulle on tapahtunut niin.
- Anonyymi
Jos osaa käyttää JÄRKEÄ pystyy paperilla suunnittelemaan ohjelman millä laihtuu itsestään terveellisellä tavalla ,ja saa herkutellakkin.Siinä pitää olla erillaisia päiviä,vähäkalorisinakin päivinä voi syödä hyvää ruokaa.
Minulla on jo se suunnitelma.Kitukuurit ja muut missä kielletään 95% elintarvikkeista ei toimi.- Anonyymi
Et vieläkään oppinut käyttämään tietokonetta ja sen talukkolaskentaohjelmaa?
Ruutuvihkon aika meni jo. - Anonyymi
Tietenkin kaikista pahimmat lihottajajat pitää jättää pois esim isot sukaalevyt ja perunalastut,en itse niitä syö muutenkaan.
Laskee aina kalorit jo ennen kuin ostaa tuotteen,suurinpiirteistä laskentaa pitää tehdä koko päivän ajan,sitten kun kalorit ovat täynnä juo koko loppupäivän vain vettä tai toinen tapa on syödä toisena päivänä vähemmän ja toisena enemmän,välillä voi tehdä niinkin ettei syö paljon mitään koko päivänä.Keskimääräinen syöty kaloroimäärä täytyy pysyä n 2000 kal päivässä.
Jos käy rillillä,niin ostaa vain yhden hampurilaisen,eikä mitään aterioita tai suuria annoksia,esim kolmea hampurilaista ranskalaisilla ja kolajuomalla muuten kalorit nousee hetkessä valtavan suureksi.(syö sitten kotona kevyemmän ja terveellisemmän aterian)
100g karkkia voi syödä halutessa vaikka joka päivä.
Roskaruokapäivien jälkeen on hyvä pitää ainakin yksi kasviskuitupäivä esim reilusti täysjyväriisipuuroa ja kaurapuuroa omenasoseella (tekee kylläisen olon)
Aterian voi korvata välillä vaikka korvapuustikahvilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kaikista pahimmat lihottajajat pitää jättää pois esim isot sukaalevyt ja perunalastut,en itse niitä syö muutenkaan.
Laskee aina kalorit jo ennen kuin ostaa tuotteen,suurinpiirteistä laskentaa pitää tehdä koko päivän ajan,sitten kun kalorit ovat täynnä juo koko loppupäivän vain vettä tai toinen tapa on syödä toisena päivänä vähemmän ja toisena enemmän,välillä voi tehdä niinkin ettei syö paljon mitään koko päivänä.Keskimääräinen syöty kaloroimäärä täytyy pysyä n 2000 kal päivässä.
Jos käy rillillä,niin ostaa vain yhden hampurilaisen,eikä mitään aterioita tai suuria annoksia,esim kolmea hampurilaista ranskalaisilla ja kolajuomalla muuten kalorit nousee hetkessä valtavan suureksi.(syö sitten kotona kevyemmän ja terveellisemmän aterian)
100g karkkia voi syödä halutessa vaikka joka päivä.
Roskaruokapäivien jälkeen on hyvä pitää ainakin yksi kasviskuitupäivä esim reilusti täysjyväriisipuuroa ja kaurapuuroa omenasoseella (tekee kylläisen olon)
Aterian voi korvata välillä vaikka korvapuustikahvillaMinä oon samaa mieltä tossa, että pahimmat lihottajat veks ja mitä vaan voi syödä.
Mulla on tarkka ruokakirjanpito nyt parilta vuodelta ja... tein muutaman tunnin analyysiä siitä, että mitkä on olleet ne tuotteet jotka ovat lihottaneet, niinä päivinä kun olen lihonut.
Ja tulos näyttää seuraavalta:
-suklaa, jos syön sitä yli 100g päivässä, lihoan
-makeiset, jos syön sitä yli 113g päivässä, lihoan
-valmisruoat, selkeästi pastapohjaiset ja ISOT valmisruoat ovat ne joita pitää välttää
-pizza, jos sitä menee yli 150g päivässä, lihoan
-pulla, jos sitä menee yli 100g päivässä, lihoan
Tuossa nyt pahimmat vaikuttajat, joojoo, tiedän että jos noi lopettaa kokonaan niin laihtuu takuulla, mutta kun en halua mitään ehdottomuutta elämääni.
Mielenkiintoista oli huomata, että limpparilla ei ollut lihottavaa vaikutusta, eikä hampurilaisaterioilla. Eikä jäätelölläkään, näyttää sille että jäätelöä voi vetää aikalailla huoletta, eikä se lihota, ainakaan minua.
Jos siis rajaan päiväannokseni maksimissaan noihin määriin, olen vuoden päästä 15kg hoikemmassa kunnossa. En siis syö noita joka päivä, en edes joka viikko, mutta jos syön, rajaan määrät tuohon mitä mainitsin. - Anonyymi
Saa varmasti,jos ei syö liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä oon samaa mieltä tossa, että pahimmat lihottajat veks ja mitä vaan voi syödä.
Mulla on tarkka ruokakirjanpito nyt parilta vuodelta ja... tein muutaman tunnin analyysiä siitä, että mitkä on olleet ne tuotteet jotka ovat lihottaneet, niinä päivinä kun olen lihonut.
Ja tulos näyttää seuraavalta:
-suklaa, jos syön sitä yli 100g päivässä, lihoan
-makeiset, jos syön sitä yli 113g päivässä, lihoan
-valmisruoat, selkeästi pastapohjaiset ja ISOT valmisruoat ovat ne joita pitää välttää
-pizza, jos sitä menee yli 150g päivässä, lihoan
-pulla, jos sitä menee yli 100g päivässä, lihoan
Tuossa nyt pahimmat vaikuttajat, joojoo, tiedän että jos noi lopettaa kokonaan niin laihtuu takuulla, mutta kun en halua mitään ehdottomuutta elämääni.
Mielenkiintoista oli huomata, että limpparilla ei ollut lihottavaa vaikutusta, eikä hampurilaisaterioilla. Eikä jäätelölläkään, näyttää sille että jäätelöä voi vetää aikalailla huoletta, eikä se lihota, ainakaan minua.
Jos siis rajaan päiväannokseni maksimissaan noihin määriin, olen vuoden päästä 15kg hoikemmassa kunnossa. En siis syö noita joka päivä, en edes joka viikko, mutta jos syön, rajaan määrät tuohon mitä mainitsin.Niin se onkin,että melkein mitä vaan saa syödä
Lihominen tulee LIIASTA syömisestä,ei ainoastaan roskaruuasta.Roskaruoka ei ole lihomiseen yksistään syyllinen.Jos sitä ei syö ollenkaan voi olla suurempi lihottava vaikutus,koska sitä syö sitten myöhemmin ylisuuria määriä jos sen on kieltänyt itseltään kokonaan jonkun dietin ajaksi.
Pienestä määrästä roskaruokaa voi olla ennemmin etua laihdutuksessa,kun saa syödä terveellisen ruuan lisäksi esim jugurttia tai jäätelöä.
Jos kalorit jää keskimäärin päivässä 2000 kaloriin päivässä,laihtuu varmasti.
https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2014100818728639 Ehdottomasti hampurilaisateriat pitää jättää kokonaan pois,niissä on vähintään 1500 kaloria
Syö vain yhden pienen missä 300 kal ja kotona sitten esim uunijuurekset porsaanfilepihvillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se onkin,että melkein mitä vaan saa syödä
Lihominen tulee LIIASTA syömisestä,ei ainoastaan roskaruuasta.Roskaruoka ei ole lihomiseen yksistään syyllinen.Jos sitä ei syö ollenkaan voi olla suurempi lihottava vaikutus,koska sitä syö sitten myöhemmin ylisuuria määriä jos sen on kieltänyt itseltään kokonaan jonkun dietin ajaksi.
Pienestä määrästä roskaruokaa voi olla ennemmin etua laihdutuksessa,kun saa syödä terveellisen ruuan lisäksi esim jugurttia tai jäätelöä.
https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2014100818728639 Ehdottomasti hampurilaisateriat pitää jättää kokonaan pois,niissä on vähintään 1500 kaloria
Syö vain yhden pienen missä 300 kal ja kotona sitten esim uunijuurekset porsaanfilepihvillä.En syö myöskään pitsoja pitsan kalorit 1500 ja makkara 400g sis 1000 kal .Pienet jäätelömäärät sallin välillä,ja täysjyväruisjuustoleivät
https://www.youtube.com/watch?v=gVcixZu8kpo&t=463s ei tämä toimi ettei voi syödä' edes yhtä pientä joulutorttua,sama ihminen toisessa filmissä kertoo pienestä lipsumisesta ja painon nousemisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se onkin,että melkein mitä vaan saa syödä
Syö vain yhden pienen missä 300 kal ja kotona sitten esim uunijuurekset porsaanfilepihvillä.Saa sen hampurilaisaterian tai pizzaakin syödä kunhan se saatu energiamäärä jää KESKIMÄÄRIN alemmaksi kuin kulutettu.
Keskiarvoistamisen voi tehdä vaikka viikon jaksoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa sen hampurilaisaterian tai pizzaakin syödä kunhan se saatu energiamäärä jää KESKIMÄÄRIN alemmaksi kuin kulutettu.
Keskiarvoistamisen voi tehdä vaikka viikon jaksoissa.Saa tietenkin,mutta niistä saatu kalorimäärä on liian suuri ja maku huono verrattuna oikeaan hyvään ruokaan.
Itse en juo mitään sokeroituja juomia ollenkaan,ainoastaan 2,5 dl kivennäisjuomaa ja se riittää minulle hyvin.Ostan sen isoissa litran pulloissa ja jaan sen heti pienempiin pulloihin ja korkki heti tiukasti kiinni.(säästyy paljon rahaa,isossa pullossa juoma on puolet halvempaa)
Näin estän lihomisen
Jos päivän kalorit ovat jostakin syystä nousseet 3500 kaloriin,on pidettävä heti ainakin 3-4 vähempikalorista päivää,muuten lihoo varmasti jos liikunta on vähäistä.
Roskaruoka ja muu terveellinenkin rasvainen ruoka sisältää niin paljon kaloreita,että syödyt kalorit pitää tietää AINA HYVIN TARKASTI.Ne pitää siis laskea aina ennen syöntiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa tietenkin,mutta niistä saatu kalorimäärä on liian suuri ja maku huono verrattuna oikeaan hyvään ruokaan.
Itse en juo mitään sokeroituja juomia ollenkaan,ainoastaan 2,5 dl kivennäisjuomaa ja se riittää minulle hyvin.Ostan sen isoissa litran pulloissa ja jaan sen heti pienempiin pulloihin ja korkki heti tiukasti kiinni.(säästyy paljon rahaa,isossa pullossa juoma on puolet halvempaa)
Näin estän lihomisen
Jos päivän kalorit ovat jostakin syystä nousseet 3500 kaloriin,on pidettävä heti ainakin 3-4 vähempikalorista päivää,muuten lihoo varmasti jos liikunta on vähäistä.
Roskaruoka ja muu terveellinenkin rasvainen ruoka sisältää niin paljon kaloreita,että syödyt kalorit pitää tietää AINA HYVIN TARKASTI.Ne pitää siis laskea aina ennen syöntiäIhmetyttää että miten on mahdollista, että kalorit voisi nousta 3500 asti jos kerran TIETÄÄ HYVIN JO ENNEN SYÖMISTÄ paljonko siinä on energiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa tietenkin,mutta niistä saatu kalorimäärä on liian suuri ja maku huono verrattuna oikeaan hyvään ruokaan.
Näin estän lihomisen
Roskaruoka ja muu terveellinenkin rasvainen ruoka sisältää niin paljon kaloreita,että syödyt kalorit pitää tietää AINA HYVIN TARKASTI.Ne pitää siis laskea aina ennen syöntiäRuokapäivkirjaseurannan mukaan liika roskaruokien syönti tekee senkin että tavallinen terveellinen hyvä ruoka ei maistu,sitä voi kestää viikonkin.Karkki jugurtti tai muu roskaruoka kyllä maistiusi ,vaikka ei ole nälkä.
Siitä roskaruokakierteestä pääsee kylllä eroon kun alkaa vain syömään enemmän terveellistä ruokaa.
Jos ei tee muutosta syömiseen lihoo varmasti.
- Anonyymi
Pitkään tiedetty totuus oli siinä.
- Anonyymi
"Kaksi kolmannesta miehen kaikista syömisistä koostui tänä aikana roskaruuasta."
Tuohan on melkein kuin ketodieetti. Siinäkin kaksi kolmannesta kaikista syömisistä koostuu roskaruuasta (lue: rasvasta).- Anonyymi
roskaruuan määritelmä ei vaan ole se, että se olisi rasvaista ruokaa
- Anonyymi
Nii iha sama ku täyttymätön aktiivimalli. Tai sit käyttäytymätön.
- Anonyymi
On taas SUOMI24 kaatopaikan arvoinen ketju.
- Anonyymi
Juu hyvin pidät maineen yllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu hyvin pidät maineen yllä.
"Juu hyvin pidät maineen yllä."
Se tyypillinen räkänokan selittely - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Juu hyvin pidät maineen yllä."
Se tyypillinen räkänokan selittelyNiistä ensin oma nokkas.
- Anonyymi
Onko tämä ketju roskaruoalla laihduttaville?
- Anonyymi
En todellakaan ole koko päivää kylläinen jollain hampurilaisaterialla. Siis jos pitäisi syödä aamiaiseksi vaikka donitsi ja kahvi. Puolilta päivin joku mega-ateria ja iltapalaksi vaikka suklaapatukka. Ehei. Ei ole minun juttu. Parempi yrittää syödä tavallista ruokaa ja pitää annoskoot kohtuullisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan ole koko päivää kylläinen jollain hampurilaisaterialla. Siis jos pitäisi syödä aamiaiseksi vaikka donitsi ja kahvi. Puolilta päivin joku mega-ateria ja iltapalaksi vaikka suklaapatukka. Ehei. Ei ole minun juttu. Parempi yrittää syödä tavallista ruokaa ja pitää annoskoot kohtuullisina.
Ei tämä ravintotieteilijä hampurilaisaterioita ahtanut itseensä, vaan:
"Ravintotieteen professori Mark Haub pudotti elopainostaan 12 kiloa kymmenessä viikossa mutustamalla keksejä, sipsejä ja donitseja.
Yhdysvaltalainen ravintotieteen professori Kansasin yliopistosta söi kymmenen viikon ajan sokerisen herkun aina kolmen tunnin välein oikeiden aterioiden sijaan.
---
Mies otti ohjenuorakseen sen tärkeimmän asian, mikä liittyy painonpudotukseen: hän kulutti enemmän kaloreita kuin söi. Hän piti sokeriherkkujen määrät niin pieninä, että päivittäinen kalorimäärä jäi 1800 kaloriin."
Siis pieniä annoksia ennenkuin tulee nälkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ravintotieteen professori Mark Haub pudotti elopainostaan 12 kiloa kymmenessä viikossa mutustamalla keksejä, sipsejä ja donitseja.
Yhdysvaltalainen ravintotieteen professori Kansasin yliopistosta söi kymmenen viikon ajan sokerisen herkun aina kolmen tunnin välein oikeiden aterioiden sijaan.
---
Mies otti ohjenuorakseen sen tärkeimmän asian, mikä liittyy painonpudotukseen: hän kulutti enemmän kaloreita kuin söi. Hän piti sokeriherkkujen määrät niin pieninä, että päivittäinen kalorimäärä jäi 1800 kaloriin."
Siis pieniä annoksia ennenkuin tulee nälkä.Eikös se eräs suomalainen julkkiskin laihtunut näkkäriä syömällä'?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
---
Siis pieniä annoksia ennenkuin tulee nälkä.Laihtuuhan noin tottakai.
Eri juttu on se, miten hyvä olo on.
- Anonyymi
Kokeilin tätä öljyä https://amatson.net/collections/frontpage/products/luonnollinen-cbd-oljy-5-10-ml ja kiihdyttää mukavasti aineenvaihduntaa ja painonlähtöä hyvän ruokavalion tukena
- Anonyymi
Kyllä tolla dieetillä laihtuu, kun kalorit on vaan alle kulutuksen aina ja täydentää vitamiinit ja hivenaineet pillereillä.
Ihan toimiva juttu!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027