Saako työttömänä helposti vuokra asunnon?

Anonyymi

Nykyisessä kämpässä ei voi asua enää kun kauhea mekkala yötä päivää. Isännöitsijä on kädetön eikä hoida tehtäviään. Harkitsen irtisanomista 31.12, mutta pelottaa että löytyykö uusi vuokrakämppä kuinka helposti työttömänä. Luottotiedot ok ja vakio tulot joten vuokranmaksu ei ole ongelma. Minkälaisia kokemuksia teillä on vuokrakämpän saamisessa työttömänä? Uskaltaako irtisanoa nykyinen ja 4viikkoa aikaa löytää uusi?

Kiitos asiallisista vastauksista!

23

2402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valehtelisin, että olen töissä. Jos pystyt maksamaan vuokran, niin ei ehkä kannata sanoa, että on työtön. Jos vaativat näyttämään työtodistusta, niin näytä vanhaa.

      • Anonyymi

        Piti kirjoittaa työsopimusta (ei työtodistusta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti kirjoittaa työsopimusta (ei työtodistusta).

        Kannattaa olla rehellinen. Irti sanoisin vanhan vasta kuin uudesta sopimus. Ainakaan aso-asunnoissa ei ole väliä mistä tulot tulee.


    • Anonyymi

      Kela on vahva vuokranmaksaja joten saat kämpän varmasti.

    • Anonyymi

      Lumo-kodeilla on monipuolinen valikoima ilman vuokratakuuta. Käväise sivuilla!

      • Anonyymi

        Satutteko tietämään, saisko jostain apua muuttokuorman viemiseen?
        Kiitos, jos viitsitte vastata.


    • Anonyymi

      Työtön saa Lumolta asunnon yhdessä päivässä. Ei muuta kuin muuttamaan!

    • Anonyymi

      Murjottuna asioilla, joihin ei voi vaikuttaa tullee mietiskeltyä sellaista.

      • Anonyymi

        Itä-Helsingissä on paljon kiimaisia seksinnälkäisiä setiä, jotka odottavat kantasuomalaisia (etenkin naisia) työttömiä alueelle muuttavan...


    • Anonyymi

      Tottakai varmaan landelta tai jostain kaukaa saa asunnon. Eihän työttömällä ole väliä missä asuu.

      Itse olen vuokranantaja, en vuokraa työttömille. Asuntoni on laatuasunto Helsingin keskustassa ja vuokra tietysti nelinumeroinen luku. Yleensä valitsen vuokralaiset/vuokralaisen jonka luottotiedot kunnossa ja ansiutulot vähintään 50 000€/vuodessa.

      Tottakai jos mulla olis vuokraluukku jossain Tampereella tai Vantaalla niin kriteerit olisi pienemmät.

      Riippuu siis täysin mistä haet. Hae vaikka Äkäslompokosta turistiaikaan talvella, mutta sut pannaan siellä töihin ;)

      Ironista että itse olen kanssa osa-aika työtön, teen vähän keikkaa, saan soviteltua päivärahaa liitolta ja vuokratuloja .... tulot yli 3000€ nettoa kuukaudessa. Toki menee vuokraamani kämpän vastike joka kuukausi, mutta se on pieni ja taloyhtiö vakavarainen.

    • Anonyymi

      Olen saanut yksityiseltä luottotiedttomama asunnon, olen siisti, en polta enkä juo, pitänyt kämpän kunnossa jne. Kyllä sä löydät työttömänä asunnon. Itse en onneksi tarvinnut takaajaa

      Ja joo mäkin muutin metelin takia pois, nyt on suht rauhallinen asunto, joskus taloyhtiössä tehdään ilkivaltaa mut muuten ok asua

    • Anonyymi

      Miksi haluat kertoa, että olet työtön? Ilmoita nyt itsesi mlle vaan fiinille verkkokurssille ja kerro, kirjaa että olet opiskelija.

    • Anonyymi

      Yleensä työttömät rettelöi öisin ja päivisin nukkuu kun väsyneet veronmaksajat koettaa suoriutua päivän töistä, sitten kun menevät asunnolleen nämä työttömät vasta herää ja aloittaa uudestaan iltaa kohti saman kierroksen

      Ja nämä isännöitsijät ei ota kuuleviin korviin valituksia jos ei sit joku vanhus valita, isännöitsijät tietää et muuten tulot tippuisi jos joutuisi häätämään jonkun

      • Anonyymi

        Ei ihan kaikki rettelöi. osa nousee ajoissa lähtemään vuoroonsa. Se vain on kivampi ne aamutoimet hoitaa siellä, mistä vuokransa maksaa, kuin työmatkalla. Ja kun duunarin pitäisi saada nukkua, niin ovet kolisee ja musa raikaa, mutta silloin aamuyöstä on todella hiljaista. Ihan tyhjä koko kaupunki- ehkä viikonlopun yöt on poikkeus, etenkin kesällä.
        Miten liität siis yöelämän vain työttömiin? sinä yksi kommentoija? Minä aiheutan häiriötä liki joka arkiaamuyö kun lähden, ja kärsin illalla itse kun ei saa melulta nukuttua.


      • Anonyymi

        Varakas työtön häiriintyy kun duunari pesee työvaatteitaan pesukoneessa.


    • Anonyymi

      Moi.Olen sosiaalitoimen rahoilla eli kerran kuussa 360 euroa.Kannattaako haaveilla vuokra asunnosta? Saako kunnan vuokra asuntoa? Maksaako kela tai sossu vuokran?

    • Anonyymi

      Luottotiedot kunnossa niin asiat kunnossa vuokranhakuun.

    • Anonyymi

      jos kämpässäsi on mekkalaa yötä ja päivää niin homma on lähtenyt lapasesta pahemman kerran. Joko sinä tai kaverisi juhlitte alin omaan. Ei siinä isännöitsijä juurikaan voi auttaa. Se korkki on itse laitettava kiinni. Näin minä postauksen luin.
      Vai oliko niin että jossain muussa kämpässä mesotaan ja juhlitaan aina vain. Taidat asua talossa ja alueella jossa on runsaasti juhlintaongelmia.

    • Anonyymi

      Kuinka ollakaan!!! Vain työttömätkö metelöi? Voi voi...

    • Anonyymi

      Se onko vuokralainen työelämässä vai työtön ei kuulu vuokranantajalle tippaakaan. Vuokranantajaa kiinnostaan vain että vuokrat maksetaan ajallaan ja asunnosssa eletään ihmisiksi. Sillä ei ole hevon vittuakaan väliä nostaako vuokranantaja vuokratulonsa työttömyyskorvauksistasi ja sumistuista vai palkkatuloistasi.

      • Anonyymi

        Eihän sillä olekaan vitun väliä mutta tiedätkös miten vaikeaa on päästä haitallisesta asukkaasta eroon? Tulee muuten kalliiksi. Persaukisuus kun ei anna hyvää mielikuvaa ihmisestä, joku syy on aina siihen työttömyyteen. Se että käy työssä kertoo sen että tekee elämänsä eteen jotain ja jos pystyy pitämään työpaikkansa pystyy todennäköisesti myös maksamaan vuokransa ja pitämään asunnon siistinä ja kunnossa. Valitettavasti työttömien joukossa on paljon alkoholisteja, huumeiden käyttäjiä, mielenterveysongelmaisia, toki myös kunnon ihmisiä. Valitettavasti työttömien kohdalla ei vaan kannata ottaa sitä riskiä, että asuntoon muuttaakin joku hörhö, joka laittaa paskaksi koko kämpän ja ei maksa persaukisena mitään korvausta koska eihän hänellä olisikaan siihen rahoja. Sorry vaan nyt työttömät, mutta suurella osalla vuokranantajista mielikuva työttömistä on juuri tämä, ja siitä saatte syyttää näitä hörhöjä joiden takia kaikkien työttömien maine on pilalla. Syy ei ole vuokranantajissa.

        Vaikka asukkaan työtilanne ei vuokranantajille kuulukkaan, vuokranantajat päättävät viime kädessä kelle asuntonsa vuokraavat. Itse en vuokraisi työttömälle, varsinkaan toimeentulotukea saavalle. Yleensä työssä käyvällä on rahaa maksaa takuuvuokrat heti säästöistään joten hän myös saa asunnon heti. Eli se kellä on rahaa voittaa. Kuten sanoit, vuokranantajaa kiinnostaa vain että raha tulee tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sillä olekaan vitun väliä mutta tiedätkös miten vaikeaa on päästä haitallisesta asukkaasta eroon? Tulee muuten kalliiksi. Persaukisuus kun ei anna hyvää mielikuvaa ihmisestä, joku syy on aina siihen työttömyyteen. Se että käy työssä kertoo sen että tekee elämänsä eteen jotain ja jos pystyy pitämään työpaikkansa pystyy todennäköisesti myös maksamaan vuokransa ja pitämään asunnon siistinä ja kunnossa. Valitettavasti työttömien joukossa on paljon alkoholisteja, huumeiden käyttäjiä, mielenterveysongelmaisia, toki myös kunnon ihmisiä. Valitettavasti työttömien kohdalla ei vaan kannata ottaa sitä riskiä, että asuntoon muuttaakin joku hörhö, joka laittaa paskaksi koko kämpän ja ei maksa persaukisena mitään korvausta koska eihän hänellä olisikaan siihen rahoja. Sorry vaan nyt työttömät, mutta suurella osalla vuokranantajista mielikuva työttömistä on juuri tämä, ja siitä saatte syyttää näitä hörhöjä joiden takia kaikkien työttömien maine on pilalla. Syy ei ole vuokranantajissa.

        Vaikka asukkaan työtilanne ei vuokranantajille kuulukkaan, vuokranantajat päättävät viime kädessä kelle asuntonsa vuokraavat. Itse en vuokraisi työttömälle, varsinkaan toimeentulotukea saavalle. Yleensä työssä käyvällä on rahaa maksaa takuuvuokrat heti säästöistään joten hän myös saa asunnon heti. Eli se kellä on rahaa voittaa. Kuten sanoit, vuokranantajaa kiinnostaa vain että raha tulee tilille.

        Sosiaaliturvan varassa elävä työtön on vuokranantajalle turvallisempi vaihtoehto kuin matalapalkka- alalla tai osa- aikatyössä käyvä. Esim. Helsingin kaupungilla työssä käyvä on riski koska Helsingin kaupunki ei osaa maksella palkkoja työntekijöille. Jatkuvasti on tietojärjestelmässä vikaa.

        Työttömän kohdalla esim. asumistuen voi maksattaa suoraan vuokranantajalle. Paljon todennäköisemmin vuokranantaja saa vuokrarahansa työttömältä kuin joltakin haistapaskatyössä käyvältä jonka työnantaja ei tajua maksaa edes palkkaa ja sitten hänen on kerjättävä KElasta apua, tehtävä hakemukset selvityksineen ja odoteltava päätöksiä joka kuukausi erikseen ja vuokrat myöhästyvät.

        Et ole ilmeisesti koskaan itse käynyt edes kääntämässä työelämässä kun et tiedä että ainakin 90% duunareista potee vakavia päihderiippuvuuksia, mt- ongelmia ja ovat kaikin tavoin moniongelmaisia ja sairaita ihmisiä jatkuvasti saikuilla. Kaikki luonnevikaiset sosiopaatit ja elämänhallintaongelmaiset pesivät työelämässä kaikkien elämää rikastamassa.

        Normaalit ja terveet ovat työttöminä.

        Sitä en tiedä vieläkään miten työttömyys korreloi huonojen elämäntapojen kanssa. Sinulla varmasti on tähän joku loogillinen selitys. Jos seuraat uutisia kaikista karmeimpia rikoksia tehtailevat elämänhallintaongelmaiset ovat yleensä työelämässä. Tampereen parvekesurmaaja, insuliinihoitaja Nykopit, poliitikot kuten Näkkäläjärvet, jne jne. Ei elämänhallintaongelmaisilla luonnehäiriöisillä näytä olevan Suomessa minkäänlaista ongelmaa työllistyä ja palkkautua hyvillekään liksoille ja menestyä urallaan.

        Ongelmat sillä saralla ovat tunnollisilla, kunnollisilla säntillisillä ihmisillä.


    • Anonyymi

      Voit muuttaa TE virkapummin asuntoon. Sehän maksetaan muiden verovaroilla samoin kuin työttömyyskorvauskin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe