Mikähän mahtaa olla historian paras fillari?
Ehdotuksia?
Maailmanhistorian paras pyörä
12
96
Vastaukset
- Anonyymi
Se vaihteeton miestenpyörä jolla ajelin 80-luvulla. Pojat oli kyydissä, toinen edessä, toinen takana. Eväät repussa.
Rungossa tais lukea "Leijona", jos oikein muistan. - Anonyymi
Viktoria Verke
- Anonyymi
Strada. Pitkällä penkillä.
- Anonyymi
Tietysti läskipyörä.
- Anonyymi
Mulla oli aikoinaan laihispyörä, mikä tarkoitti siis maantiekilpapyörää. Mitään ylimääräistä ei saanut olla, koska paino. Runkoputkistokin oli ohennettua putkea, 0,7 mm. Siirryin vähä vähältä aina vaan kapeampiin renkaisiinkin. Lopulta käytin nimellisleveydeltään vain 20- millisiä(käytännössä olivat alle sen), jotka olivat jo niin kapeat että niitä hädin tuskin edes näki edestäpäin katsoen jonkin matkan päästä. Niin kapeat ei ole enää suositeltavia. Oli se maantieajossa hyvä pyörä, mitä nyt vähän täristi, koska oli sellaiset renkaat. Mitään asiaa silä ei olisi ollut talvikeleille tai huonommille tienpinnoille. Tai kauppareissuille kauppakassin kanssa.
- Anonyymi
Olen omistanut noin 10 pyörää kymmeneen vuoteen.
Paras pyörä minusta on 1-vaihteinen Helkama Oiva. Sen ergonomia ja käytettävyys on täysi kymppi. - Anonyymi
Riippuu täysin fillarin käyttötarkoituksesta. Ilman sen mukaan liittämistä kysymyksenasetteluun, ei käsiteltävällä aiheella ole muuta kuin viihteellinen- ja muisteluarvoarvo.
- Anonyymi
Noo, jos keskustellaan omassa käytössä olleista fillareista? Olisiko se ok?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noo, jos keskustellaan omassa käytössä olleista fillareista? Olisiko se ok?
No, se olisi sitä muistelu- ja nostalgiaosastoa. Mutta sopii se minulle.
Sanotaan vaikka näin että "paras" fillari on hybridi tai 26`` kaupunkimaastopyörä monikäyttöisyytensä takia. Olen omistanut viimeksimainitunlaisen. Se on tässä tapauksessa tosin aika painava teräsputkirunkonsa vuoksi eikä erityisen hyvä missään, mutta tasaisen hyvä tai sopiva moneen menoon. Kulkee kuin tavarajuna. Merkkiä en viitsi mainita, koska se ei ole olennaista, vaan pyörän tyyppi on tärkeämpi.
Heittäisin keskusteluun myös sellaisenkin ulottuvuuden että hyvä tai paras pyörä voisi nykyään olla esim. taittopyörä hyödyllisyytensä takia. Nyt ihmisiä ollaan kokoajan ajamassa julkisten käyttöön oman auton sijasta, ja siinä yhtälössä hyvällä pieneksi menevällä taittopyörällä olisi oma tärkeä sijansa. Tosin en ihan vielä omista taittopyörää.
Olisi kiva omistaa tai päästä pitkäaikaisella tavalla käyttämään. testaamaan, jotakin kolmipyöräistä, kuten Kiffy, tai muuta vastaavaa. Netti (youtube)on nykyään pullollaan videioita kaikenlaisista kehitelmistä, joista osa on kaupallisessa myynnissä jo.
- Anonyymi
Valmistusmäärien mukaan se voisi olla vaikka joku Kiinan kampe?
- Anonyymi
Historian paras fillari ainakin hetken aikaa oli se, johon tuli ensimmäisenä ketjut. Ei tarvittu enää sitä ylikokoista etupyörää.
- Anonyymi
Ketjut ja ilmatäytteiset pyörät ovat kova sana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904776
- 293404
- 2013192
- 513037
- 242965
Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3212836Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl442717Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2352518- 532296
Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252296