Petri Paavola opettaa väärin Jeesuksen syntymäpäivän.

Anonyymi

Jeesus ei syntynyt lehtimajajuhlan aikana, vaikka Paavola niin väittää. Joosef ja Maria olivat lehtimajajuhlan aikana Jerusalemissa eikä enää Betlehemissä, jossa Jeesus syntyi.

21

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Petri Paavola vetää taas kerran seurakuntaa nenästä, kun hän virheellisesti väittää Jeesuksen syntyneen lehtimajajuhlan aikana.

Raamatun ilmoituksesta käy ilmi, että Joosef ja Maria noudattivat lain käskyjä. Israelin kansalaisten tuli mennä joka vuosi viettämään lehtimajajuhlaan Jerusalemiin ja asumaan siellä lehtimajoihin. Jeesus ei syntynyt lehtimajassa vaan syntyi tätä juhlaa ennen Betlehemissä eläintallissa, missä Joosef ja Maria olivat verollepanon takia.

Luuk 2:1 Siihen aikaan antoi keisari Augustus käskyn, että koko valtakunnassa oli toimitettava verollepano.
      2 Tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Quiriniuksen ollessa Syyrian käskynhaltijana.
      3 Kaikki menivät kirjoittautumaan veroluetteloon, kukin omaan kaupunkiinsa.
      4 Niin myös Joosef lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista ja meni verollepanoa varten Juudeaan, Daavidin kaupunkiin Betlehemiin, sillä hän kuului Daavidin sukuun.
      5 Hän lähti sinne yhdessä kihlattunsa Marian kanssa, joka odotti lasta.
      6 Heidän siellä ollessaan tuli Marian synnyttämisen aika,
      7 ja hän synnytti pojan, esikoisensa. Hän kapaloi lapsen ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut tilaa majapaikassa.

• Anonyymi

Paavola teki taas laskentavirheen.

Petri Paavola on osallistunut somessa keskusteluun julkaisussaan "Jeesuksen syntymäaika ja lehtimajajuhla". Paavolan mukaan Jeesus ei syntynyt jouluna vaan lehtimajajuhlan aikana. Paavola perustaa käsityksensä Abian pappien palveluvuoroon ja tekee siitä oman laskelmansa päätyen lehtimajanjuhlaan 7. kuukauden 15. päivää alkavalle viikolle.

Paavolan laskelmassa on virhe:

>>Abian palvelusvuoro, jossa Sakarias palveli oli Sivan kuussa, kolmas kuukausi (touko-kesäkuussa), jonka jälkeen Sakariaan vaimo Elisabeth tuli raskaaksi. Noin kuusi kuukautta sen jälkeen Maria tuli raskaaksi kantaen kohdussaan Jeesusta. Maria tuli raskaaksi Kislev kuussa, yhdeksäs kuukausi ja sen kuukauden loppupuolella (marras-joulukuu). Kun laskemme Maria raskaaksi tulemisesta raskausajan, eli yhdeksän kuukautta juutalaisen kalenterin mukaan, niin Jeesus syntyi Tishri kuussa (syys-lokakuussa), jolloin vietettiin lehtimajanjuhlaa. Lehtimajanjuhla alkoi tishri kuun 15. päivä ja kesti seitsemän päivää. Raamatun todistuksen mukaan lehtimajanjuhla oli Jeesuksen syntymän ajankohta... Tuhatvuotisessa valtakunnassakin, jossa Herra Jeesus hallitsee Jerusalemista käsin ja myös pakanakansojen tähteiden on joka vuosi tultava kumartamaan ja rukoilemaan Kuningas Herraa Sebaotia ja viettämään lehtimajanjuhlaa.<<

Abian pappisosaston vuoro oli 9. viikko vuoden alusta lukien, koska pääsiäisenä kaikki osastot olivat viikon palveluksessa. Johannes Kastajan äidin raskaus alkoi 3. kuukauden alussa. Kun laskemme tästä 6 9 kuukautta, niin päädymme seuraavan vuoden 6. kuukauden alkuun. Emme voi olla varmoja, olivatko aikamäärät päivälleen annetun kuukausimäärän pituisia, joten laskelmaa ei ole mahdollista edes tehdä päivän tarkkuudella, vaan pikemminkin noin kuukauden tarkkuudella ja silloinkin oletamme, ettei välissä ollut usein esiintyvää karkauskuukautta.

Pasuunansoitonjuhla on 7. kuukauden 1. päivä ja suuri sovitustenpäivä 10. päivä. Nämä juhlat ovat lähempänä Jeesuksen todennäköistä syntymäaikaa kuin lehtimajanjuhla 15. päivä alkavalla viikolla. Näin ollen Petri Paavolan laskelma siitä, että Abian pappisosastoista voisi laskea Jeesuksen syntymäajaksi nimenomaan lehtimajanjuhla, on virheellinen.

Paavola on hakenut omalle käsitykselleen tukea etsimällä lehtimajanjuhlan sisällöstä jotain sellaista vertauskuvallisuutta, joka antaisi aiheen ajatella, että Jeesus on syntynyt juuri silloin. Itse en löydä Paavolan selityksestä sellaisia syitä, miksi syntymäpäivä kuuluisi olla lehtimajanjuhlan aikana eikä samassa kuussa oleviin pasuunansoitonjuhlan tai suureen sovitustenpäivän aikana.

Paavola myös toteaa, että 1000-vuotiskaudella kaikki kansat noudattavat Mooseksen lakia tulemalla kumartamaan Herraa sekä viettämään lehtimajanjuhlaa. Herran juhlat perustuvat lakiin edelleenkin.

• Anonyymi

Paavola sanoi videolla, ettei 1000-vuotikaudella enää juhlita lehtimajajuhlaa Egyptistä vapautumisen muistoksi vaan Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlan takia. Raamattu ei opeta tällaista, mutta opettaa, ettei lehtimajajulan aikana enää muistella erämaataivalta Egyptistä vaan paluuta pohjoisista ja muista maista Israeliin.

Jer 16:
      14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
      16 Katso, minä käsken tulemaan monta kalastajaa, sanoo Herra, ja ne heitä kalastavat, ja sen jälkeen minä käsken tulemaan monta metsästäjää, ja ne heitä metsästävät kaikilta vuorilta ja kaikilta kukkuloilta ja kallioiden rotkoista.

Paavola opettaa todella paljon väärin.

• Anonyymi

Paavola sitä ja Paavola tätä, mutta Paavola ei ole Jumala, eikä edes helluntailainen.
        Paavola kirjoitti sinun, judaisti eksytystäsi vastaan ja nyt raivoat palstalla ja olet kostamassa Paavolalle. Eikö aikuinen ihminen osaa muuta???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavola sitä ja Paavola tätä, mutta Paavola ei ole Jumala, eikä edes helluntailainen.
        Paavola kirjoitti sinun, judaisti eksytystäsi vastaan ja nyt raivoat palstalla ja olet kostamassa Paavolalle. Eikö aikuinen ihminen osaa muuta???

>>>Paavola kirjoitti sinun, judaisti eksytystäsi vastaan<<<

Tämä ei pidä paikkansa. Paavolan uusimmat kirjoitukset ovat dosentti Juha Ahviota vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä Paavolan ja Ahvion välisestä kiistasta on joku tehnyt aloituksen.

Petri Paavola hyökkää Ahviota vastaan

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16177506/petri-paavola-hyokkaa-ahviota-vastaan

Kysymys on siitä, että Paavola on lähtenyt arvostelemaan Ahviota eräissä keskusteluryhmissä. Sitten Paavola kirjoitti arvostelun Ahvion opetuksesta jne.

• Anonyymi

Jollakin on pakkomielle mainostaa Paavolaa täällä. Ei kuulu tälle palstalle. Ei ole helluntailainen.

• Petri Paavola ei ole kristitty vaan jonkinsortin jehova joulunvihaaja.

• Anonyymi

Etkö ymmärrä, että tuo on mustamaalaamista ja sinä joudut vastuuseen sen mukaan, mitä olet mustamaalaillut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ymmärrä, että tuo on mustamaalaamista ja sinä joudut vastuuseen sen mukaan, mitä olet mustamaalaillut?

Petri Paavola on opillisesti hyvin lähellä Jehovan todistajia. Vaikka Paavola arvostelee Jehovan todistajia, niin hänellä on samanlainen käsitys Jumalan olemuksesta, mitä on Jehovan todistajilla ja erityisesti unitaareilla.

Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin "Jeesus ei ole Isä". Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

"Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä...
        Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika...
        Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä...
        Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

Tosin sanoen Paavolan mukaan jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin et voi pelastua. Tämä on täyttä huuhaa-kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä.

Apostoli Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala. Asia on aivan selvä, Jeesus on Isä.

Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

Jesajan mukaan syntynyt poikalapsi on Isä Jumala. Paavola itse asiassa kiistää tämän jakeen sanomalla, että kyse on vain Isän nimen käyttämisestä, mikä antaa täysin väärän kuvan Jesajan opetuksesta. Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä Jumala. Tässä ei ole mitään epäselvää:

Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Petri Paavola on opillisesti hyvin lähellä Jehovan todistajia. Vaikka Paavola arvostelee Jehovan todistajia, niin hänellä on samanlainen käsitys Jumalan olemuksesta, mitä on Jehovan todistajilla ja erityisesti unitaareilla.

Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin "Jeesus ei ole Isä". Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

"Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä...
        Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä...
        Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

Tosin sanoen Paavolan mukaan jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin et voi pelastua. Tämä on täyttä huuhaa-kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä.

Apostoli Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala. Asia on aivan selvä, Jeesus on Isä.

Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

Jesajan mukaan syntynyt poikalapsi on Isä Jumala. Paavola itse asiassa kiistää tämän jakeen sanomalla, että kyse on vain Isän nimen käyttämisestä, mikä antaa täysin väärän kuvan Jesajan opetuksesta. Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä Jumala. Tässä ei ole mitään epäselvää:

Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

Raamatussa on selvä kielto, ettei ketään muuta saa kutsua Isäksi kuin Jumalaa. Jos Jeesuksella on Isän nimi, niin silloin Jeesus on Isä Jumala.

"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt 23:9)

Petri Paavola on meidän ajan populisti, joka kikkailee kaiken maailman opeilla, jotta saisi huomiota. Paavolaa ei pidä ottaa vakavasti, sillä hän ei ole kelvollinen opettaja ollenkaan. Viisaat uskovat pysyvät poissa Paavolan tilaisuuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on selvä kielto, ettei ketään muuta saa kutsua Isäksi kuin Jumalaa. Jos Jeesuksella on Isän nimi, niin silloin Jeesus on Isä Jumala.

"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt 23:9)

Petri Paavola on meidän ajan populisti, joka kikkailee kaiken maailman opeilla, jotta saisi huomiota. Paavolaa ei pidä ottaa vakavasti, sillä hän ei ole kelvollinen opettaja ollenkaan. Viisaat uskovat pysyvät poissa Paavolan tilaisuuksista.

Judaisti, voisitko kertoa, mikä on se voima, joka saa sinut riekkumaan palstalla kaiket päivät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti, voisitko kertoa, mikä on se voima, joka saa sinut riekkumaan palstalla kaiket päivät?

Mikä palstakeisari sinä oikein luulet olevasi? Jos joku on eri mieltä sinun kanssasi, niin alat syyttämään toista judaistiksi.

Onko sinulla joku trauma judaismista vai oletko natsi?

Oletko niin typerä, että luulet saavasi muut vaikenemaan haukkumalla heitä loputtomasti?

Aikuiset ihmiset ymmärtävät, että sinulla on vakava henkilökohtainen ongelma, joten kukaan ei ota sinua vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei ole totta. Älä todista lähimmäisestä väärää todistusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei ole totta. Älä todista lähimmäisestä väärää todistusta!

Kyllä on totta. Petri Paavola on opillisesti lähellä Jehovan todistajia.

Edellä on annettu yksityiskohtainen selvitys asiasta. Et tainnut perehtyä siihen ollenkaan. Oletko hurahtanut paavolalaisuuteen, kun et kestä kuulla kritiikkiä Petri Paavolan edesottamuksista? Olis parempi, että perehtyisit, ettet joudu helvettiin sen takia, että Paavola vie sinua kuin pässiä narusta.

• Anonyymi

Ps.2:7 Minä ilmoitan, että Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ap.t.13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt. Hebr.1:5. 5:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin; ja taas: Minä olen hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani? Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin:

• Anonyymi

2Sam.7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään; 1Aikak.22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.

• Anonyymi

Herra Jeesus ei syntynyt jouluna
      mikael torppa
      Nyt kun joulu taas lähestyy niin on hyvä tuoda esille se tosiasia ettei Herra Jeesus syntynyt jouluna. Raamattu ei opeta että Jeesus olisi syntynyt jouluna vaan Raamattu opettaa että Jeesus syntyi juutalaisen kalenterin seitsämentänä kuuna (syys-lokakuu) aikana. Tarkkaa päivää Raamattu ei kerro mutta ajankohdan kertoo ja ajankohta on lehtimajajuhlan ajankohta (syys-lokakuussa). ja Petri Paavola opetaa oikein myös.

• Anonyymi

Varhaisten kristittyjen aikaisessa rabbiinisessa juutalaisuudessa oli tapana uskoa suurten profeettojen syntyvän samana päivänä kuin he kuolevat.
        Niinpä koska Jeesus kuoli pääsiäisenä, myös sama kuukauden siitospäivä.
        Hänen syntymä ajoittuu siten joulukuun 25 pv.

• Anonyymi

En tiedä milloin Jeesus syntyi, koska Raamatussa ei sitä kerrota ainakaan mulle.

Jonnekin suunnilleen kesän ja syksyn kohtaaamisaikaan se kuitenkin selkeesti osuu.

• Anonyymi

Jeesuksen syntymäaika kerrotaan Sanassa.
        Esimerkiksi:
        kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!
        hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille.
        Tämä kuukausi olkoon teillä kuukausista ensimmäinen; siitä alottakaa vuoden kuukaudet.
        hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10592
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7143
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5244
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      62
      4750
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      73
      4454
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4013
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2928
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2795
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2360
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      1974
    Aihe