Hienommista autoista. Olen viisikymppinen eronnut sinkkumies ja nyt olisi suunnitelmissa ostaa jonkinlaista hienompaa autoa kevääksi, kun on tullut ajettua ikänsä vain aika tavisautoilla. Kysyisin sitä, että olisiko tällä palstalla monilla miten kokemuksia tollaisista ns. astetta tyylikkäimmistä autoista, joita voisitte suositella?
Ajattelin kun tässä on jo sinkkuna tullut useita vuosia oltua ja lapsetkin ovat omilleen muuttaneet, niin voisihan sitä hieman hemmotella itseään ja ostaa kerrankin hieman hienomman auton itselleen:)
Tämä aihe nyt ei varsinaisesti liity mitenkään siihen sinkkuelämään ja parisuhteisiin, mutta ajattelin kuitenkin tätä asiaa täältä kysyä, kun onhan tällä palstalla paljon kaikkea muutakin eri keskustelua monista eri aiheista.
Hyviä vaihtoehtoja voisivat olla muutamia merkkejä mainitakseni mm. Audi A6, Mersut, Jaguar, BMW, Kasipätkän ja V70:n Volvo, Toyota Camry ja Lexus.
Että olisiko tällä palstalla kenelläkään omakohtaisia kokemuksia jostain näistä autoista tai muistakin vastaavanlaisista autoista?
Hintaa autolla saisi olla maksimissaan joku neljä-viisi tonnia. Plussaa toki olisi, jos sitä löytäisi sen auton vielä selvästi edullisemminkin.
Tollaista Kasipätkän Volvoa tai V70 Volvoa mietin kovasti, kun niitä saisi kuitenkin tuolta Nettiautosta varsin edulliseen hintaan. Lisäksi Toyota Camryja saisi myös parilla-kolmella tonnilla, mutta niissä vaan epäilyttää se niiden ikä ja ajokilometrit, kun näkyy olevan monilla ajettuna jo joku 300- tai 400 tkm.
Olisihan se hienoa ajella tollaisella hieman tyylikkäämmän luokan autolla, kun varmasti sellaiset tarjoaisivat oikein herraskaista kyytiä:)))))))))
Asiallisia ja hyviä vastauksia olisi kiva tähän kuulla.
t. Hienompaa autoa harkitseva
Palstalaisilla kokemuksia
52
96
Vastaukset
Kannattaa ostaa vähäruosteinen ja hyvinpidetty W124-mallinen Satalankku-Mersu, mutta ei mitään teiniviritelmää eikä miljoonan kilsan vanhaa taksia. Ehkä pienellä varauksella myös W210 eli Väyrynen, sen mukana saattaisi todennäköisemmin tulla parempia varusteita, mutta ruosteen kanssa pitää olla vielä tarkempi.
Sen verran tietty on oma lehmä ojassa, että voin suositella myös Kasipätkä-Volvoa ja ensimmäisen mallisarjan S70 ja V70-malleja 😏- Anonyymi
Kiitos, mutta suosin palveluntarjoajia, joilla ei ole mielenterveysongelmia.
t. Hienompaa autoa harkitseva - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t. Hienompaa autoa harkitsevaSaako mielikuvitusystäviä olla?
T. Arja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t. Hienompaa autoa harkitsevaTäysin ymmärrettävää ettei satusedältä uskalla mitään ostaa.
Nää on sellaisia juttuja etten hallitse kun kerroin etten ihmeemmin lue sinun juttuja. Auto tietämys on auto ”joo” ja tietää miten oma auto toimii riittää minulle, myös auton laiminlyöntiä tapahtuu tyystin. Jotka on taas huoltanut taso autolla” perfekto” kuin aina uusi.
Meillä se muuttuu varmaa ruostepurkiksi.
- Anonyymi
Joko paku levisi?
- Anonyymi
mikä on kasipätkä ?
- Anonyymi
Turkulaista maalaisjunttikieltä.
- Anonyymi
Hieno auto 4-5000 tonnia? Kerro kun löytyy, olen utelias kuulemaan.
- Anonyymi
Enempään ei ole varaa kun rahat menevät Fina-tabletteihin.
t. Hienompaa autoa harkitseva - Anonyymi
Toyota Yaris vm-06, 120 000km maksoi 5300€, kun vaihdossa sain Opelin ruostekasasta 1000€.
On oikein hyvä auto ollut ja ihan hienokin, kun on metallin musta.
- Anonyymi
Mitä mieltä palstalaiset ovat tästä autosta, näin vaativampaan makuun?
https://m.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2760000
t. Hienompaa autoa harkitseva- Anonyymi
Mikäs koristenauha roikuu autossa, onko se hinaus vakiovaruste???
Kyllä on taas typeriä vastauksia poikinut tuohon mielestäni ihan asialliseen vastaukseen. 🤦♂️
Enkä edes usko että nämä vastaukset missä "hienompaa autoa harkitseva" kirjoittaa ties mitä typeriä kommentteja, on edes sama tyyppi kuin tän ketjun aloittaja. Aloitusviesti oli kuitenkin kaikinpuolin asiallinen ja hyvin laadittu.
Mutta joo, ei muuta kun tervetuloa loppiaisen jälkeen ostamaan Sunnyn tai vaikka Kasipätkän osia. Kampanjakoodilla "sinkut-palsta" saa -20% alennuksen kaikista mun pyyntihinoista ja kaupan päälle ilmaisen ämpärin 💁♂️ Mahtaa monella hc-ätmillä pokka riittää.- Anonyymi
Vastaukset ovat olleet oikein hyviä DarkFearin typerään aloitukseen.
- Anonyymi
saako darkkis 20 pinnaa alennusta tosta sunnysta?
Anonyymi kirjoitti:
Vastaukset ovat olleet oikein hyviä DarkFearin typerään aloitukseen.
Katos vaan, näkyy olevan mielenkiintoisen ja hyvän keskustelun joku fiksu ja asialliselta vaikuttava tyyppi tänne kirjoittaneen. Nyt vasta äsken tämän koko keskustelun huomasin, kun en eilen enää illalla tätä palstaa lukenut, kun eipä täällä eilen ollut juurikaan mitään kovin tasokasta keskustelua.
Mutta eipä kyllä ole mun laatima tämä kirjoitus, kun en ole autoa tällä hetkellä ostamassa ja näkyy olevan iältään joku viisikymppinen tämän kyseisen aloituksen kirjoittaja. Eikä kyllä todellakaan vaikuta tämä aloitus yhtään typerältä, vaan enemmänkin päinvastoin oikein tasokkaalta kirjoitukselta.
Ja jos nyt olisin autoa ostamassa, niin enköhän mä kyselisi niitä vinkkejä täältä ihan omalla nimimerkilläni.
Ei auton tarvitse olla hieno, vaan toimiva.
Kovin eurooppalainen valikoima sun mielessä. Et oo harkinnut mitään jenkkiä? Vaikkapa Cadillac Seville, Chrysler Sebring, joku 90-luvun Buick tms.?
Ihan omanlaisensa ja erilainen fiilis kuin vaikkapa jossain kovin kliinisessä Audissa, joka on pohjimmiltaan Skoda mihin on laitettu nuo olympiarinkulat ja tuplasti hintaa.
Mutta makuasioita 🙂 Itse tykkään lähinnä kunnon jyystö-truckeista ja mulla on ollut nyt reilut pari vuotta GMC Sierra eikä ole ollut valittamisen sanaa.- Anonyymi
eikös sulla ole fiesta ja hiace, niin olet peris-nikilläsi sanonut.
- Anonyymi
Tolla komealla Sunnyllä darkkiksenkelpais viedä jussuf näytille kotoväelleen 👍🏼
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä, mutta miksi esitit ton kysymyksen Makelle vaikka mäkin tähän ketjuun olen kommentoinut mielipiteeni muutaman Mersun omistaneena.
Anonyymi kirjoitti:
No eipä ne Periksen omistamat autot taas liity mitenkään siihen autoihin, millä se Paksuniska-Make ja muut palstan turkulaiset kirjoittajat oikein ajavat.
- Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
No eipä ne Periksen omistamat autot taas liity mitenkään siihen autoihin, millä se Paksuniska-Make ja muut palstan turkulaiset kirjoittajat oikein ajavat.
Sunnyllä kelpaa viedä yussuf näytille kotipuoleen:)
peris234 kirjoitti:
On kyllä, mutta miksi esitit ton kysymyksen Makelle vaikka mäkin tähän ketjuun olen kommentoinut mielipiteeni muutaman Mersun omistaneena.
Sitä mäkin tossa ihmettelin, kun eipä ne sun autot taas liity mitenkään siihen, että millä autolla se Make ja muut palstan turkulaiset kirjoittelijat oikein ajavat. Heillä kun on kaikilla ne omat autonsa kullakin.
DarkFear kirjoitti:
Sitä mäkin tossa ihmettelin, kun eipä ne sun autot taas liity mitenkään siihen, että millä autolla se Make ja muut palstan turkulaiset kirjoittelijat oikein ajavat. Heillä kun on kaikilla ne omat autonsa kullakin.
Niinpä, kummallisen vainoharhaista porukkaa palstalla 🙄
Jos Make tykkää jenkkiraudoista ja kukkaro kestää sellasen ajoneuvoverot ja tankkaamiset niin mikäs siinä ajellessa 😊 Mun nykyiset autoni eivät tosiaankaan ole mitään luksusautoja, mutta muutaman vanhemman Mersun omistaneena päätin suositella aloittajalle sellaista. Kuitenkin paljon toimintavarmempia, helpompia korjata jne. kuin uudemmat autot ja silti todella hiljaisia ja mukavia ajettavia.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Niinpä, kummallisen vainoharhaista porukkaa palstalla 🙄
Jos Make tykkää jenkkiraudoista ja kukkaro kestää sellasen ajoneuvoverot ja tankkaamiset niin mikäs siinä ajellessa 😊 Mun nykyiset autoni eivät tosiaankaan ole mitään luksusautoja, mutta muutaman vanhemman Mersun omistaneena päätin suositella aloittajalle sellaista. Kuitenkin paljon toimintavarmempia, helpompia korjata jne. kuin uudemmat autot ja silti todella hiljaisia ja mukavia ajettavia.Kaikki ovat lopen kyllästyneitä noihin sun make-spammeihin.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ovat lopen kyllästyneitä noihin sun make-spammeihin.
Kummasti sitä vaan on kaikilla niillä henkilöillä ne omat kuvat profiileissaan, joita sä valheellisesti väität joksikin Periksen trollihahmoiksi. Kuten just mm. Makella, Bicky Royal-miehellä, Timpalla, Pääskyvuoren Jormalla ja muillakin turkulaisilla. Että eipä siis liity mukaan heistä mitenkään Perikseen, kun kaikki heistä asuvat eri paikassa, kaikilla on omat autot, omat elämänsä jne.
- Anonyymi
Tykkään omista autoista kun kerran ajankin vain muutaman kerran vuodessa ei auton tarvitse olla aina uusin tai komein.
- Anonyymi
Vanhemmat autot kiinnostavat niissä on ajamisen meininki. Hankkiminen on hyvin kyseenalaista Suomessa kun joutuu maksumieheksi vaikka ei ajaisi hullun hommaa.
Volvo tarjoaa kyllä meinaan herraskaista luksus luokan kyytiä, mutta on muuten sähköhimmeleissä aina jotain laitettavaa. Hienoa ja pehmeää kyytiä kuhan auto ei nyi eikä yski ajaessa. Mä olen tohon joutunut vaihtamaan ainakin nokkaakselin asento anturin, kaasu läpän asento anturin, VVT solenoidin sun muuta tinkentankelia.
Camryä en ole ikinä omistanut, mutta se on meinaan ollut Hiaseja, Carinoita ja entisellä emännällä Corolla ja Varis. Eikä meinaan koskaan tarvinnut tehrä muuta kuhan vaihtoi jotain kuluvaa palikkaa kuten jarru paloja sun muuta. Camry tuskin on yhtään sen huonompi mutta varmasti luksus varusteiden mukana tulee pientä pään vaivaa mutta ei mitään sellasta että tarttisi viimeiset hiukset repiä päästä. Ehkä jotain automaattivaihteiston öljynvaihtoja, ilmastoinnin täyttöhuoltoa yms. voi olla tarvetta tehdä.- Anonyymi
Nyt sulla on yhtä monta mielisairautta kuin vuotta rinnakkaistodellisuusspämmiä: 7 :D
- Anonyymi
Jaaha, taas todiste että sinun naisjuttusikin mummun ja aasialaisen kanssa ovat täyttä fuulaa :)
- Anonyymi
Kuule peris, tosimies ei satuile tollasilla feikkihahmoilla.
Nacci T. Anonyymi kirjoitti:
Nyt sulla on yhtä monta mielisairautta kuin vuotta rinnakkaistodellisuusspämmiä: 7 :D
No mulla on ne 7 diagnoosia mutta eihän ne kaikki ole yhtä aikaa päällä ja varmaan osasta parantunutkin.
Mut mitään rinnakkaistodellisuutta mulla ei ole oikeassa elämässä eikä minkään spämmien muodossa että pois tollaset höpinät.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
No mulla on ne 7 diagnoosia mutta eihän ne kaikki ole yhtä aikaa päällä ja varmaan osasta parantunutkin.
Mut mitään rinnakkaistodellisuutta mulla ei ole oikeassa elämässä eikä minkään spämmien muodossa että pois tollaset höpinät.Kyllä sitä spämminä on pidettävä kun suttaat palstaa noilla make, jorma ym spämmiprofiileilla.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sitä spämminä on pidettävä kun suttaat palstaa noilla make, jorma ym spämmiprofiileilla.
Äläs nyt noin sanoa, sillä onhan tällä palstalla Makella ja Jormalla molemmilla ne ihan omat kuvalliset profiilit todisteena heidän olemassaolosta. Helppohan se on moisia väitteitä heitellä itse kirjautumattomana ilman minkäänlaista kuvaa tai edes nimimerkkiä.
- Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Äläs nyt noin sanoa, sillä onhan tällä palstalla Makella ja Jormalla molemmilla ne ihan omat kuvalliset profiilit todisteena heidän olemassaolosta. Helppohan se on moisia väitteitä heitellä itse kirjautumattomana ilman minkäänlaista kuvaa tai edes nimimerkkiä.
Jorma-hahmolleen perisätmi on kuvottavasti laittanut kuolleen ihmisen kuvan 🤮
Anonyymi kirjoitti:
Jorma-hahmolleen perisätmi on kuvottavasti laittanut kuolleen ihmisen kuvan 🤮
Tossa viestissä on käytännössä kaikki pielessä.
Ensinnäkään Jorma ei ole mikään hahmo, toiseksi mä en hallinnoi hänen profiiliaan, en ole myöskään mikään ätmi, ja Jorman oikeassa elämässä tavanneena voin sanoa että ihan hänen oma kuvansa siinä on.
Kyllä taas jollain viiraa päässä ja pahasti :(- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Ensinnäkään Jorma ei ole mikään hahmo, toiseksi mä en hallinnoi hänen profiiliaan, en ole myöskään mikään ätmi, ja Jorman oikeassa elämässä tavanneena voin sanoa että ihan hänen oma kuvansa siinä on.
Kyllä taas jollain viiraa päässä ja pahasti :(Sulla viiraa kun et pysty lopettamaan rinnakkaistodellisuutesi pyörittämistä palstalla.
peris234 kirjoitti:
Kyllä taas jollain viiraa päässä ja pahasti :(No niimpä just. Eipä se Pääskyvuoren Jorma ole mikään hahmo, vaan ihan normaali turkulainen mieshenkilö. Olethan sä itse nähnyt Jorman, kun hän kertoi täällä joskus käyneensä ostamssa sulta niitä varaosia siihen Kasipätkän Volvoonsa.
Muistan itsekin Jorman Turussa nähneeni, kun hän joskus ajeli Varissuon suunnilla sillä vanhalla Toyota Carinallaan:))))))))))))))))))))))
- Anonyymi
Etkö häpeä edes harkita auton ostamista! Se kun ilmasto muuttuu heti, jos ajat autolla. Sinun pitää ostaa polkupyörä sekä myös ruveta vegaaniksi ja homoksi, niin sitten ei ilmasto muutu ja teet oikein, kuten me muutkin HYVÄT ihmiset täällä vihreiden puolueessa teemme oikein ettei se ilmasto vaan muutu.
- Anonyymi
Saab kuuluu kanssa autoista parhaimpiin ja mukavampiin. Tulevaisuudessa harvinainen ja arvo vain nousee, nyt jo mobile.de:ssä 80- 90 luvun saabit on aika arvokkaita. Myös Citroen c6:lla saa Luxus kyytiä.
Ei ole koskaan ollut mitään hienoja menopelejä. Ihan taviksia vaan. Nyt on Nissan (arvaan, että joku tulee kuittailemaan tästä, siitä vaan!), sitä ennen oli Toyota ja sitä ennen Opel. Kaikki olleet hyviä ja turvallisia, eivätkä koskaan jättäneet tien päälle.
Pääasia on, että pääsee turvallisesti paikasta A paikkaan B.
Näissä autoasioissa en ole koskaan ollut turhan ronkeli merkin suhteen.- Anonyymi
Dacia Duster. kaikilla herkuilla. Siinä se olisi. Herkkupala.
- Anonyymi
Invamopo on ainoa mahdollisuus darkkikselle.
Anonyymi kirjoitti:
Invamopo on ainoa mahdollisuus darkkikselle.
Onneksi mä itse olenkin nuori, terve ja hyväkuntoinen mies, niin eipä ole mitään tarvetta mihinkään invamopoihin.
Mutta susta se ilmeisesti sitten on kovinkin fiksua pilkata täällä liikuntavammaisia. No eipä teistä naisettomista ätmeistä mitään muuta voi ikinä odottaakkaan.- Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Onneksi mä itse olenkin nuori, terve ja hyväkuntoinen mies, niin eipä ole mitään tarvetta mihinkään invamopoihin.
Mutta susta se ilmeisesti sitten on kovinkin fiksua pilkata täällä liikuntavammaisia. No eipä teistä naisettomista ätmeistä mitään muuta voi ikinä odottaakkaan.Olet autistinen paskaklöntti :))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet autistinen paskaklöntti :))
👍🏼
jolla on kaiken kukkuraksi hiusmallina pellehermanni-kranssi. - Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Mutta susta se ilmeisesti sitten on kovinkin fiksua pilkata täällä liikuntavammaisia. No eipä teistä naisettomista ätmeistä mitään muuta voi ikinä odottaakkaan.Onhan sinulla se tukka niin pahasti kaljuuntunut, että kyllä se invamopon oikeuttaa.
- Anonyymi
Itse ostin aikoinaan perheen pienennykseen takia Audi TT mk2 3.2V6 nelivedon, hauska sillä oli kursailla, eikä pahemmin jåånyt jalkoihin, kulki sen verran hyvin. Vikoja tosin oli paljon ja sen takia siitä sitten luovuinkin.
Minäpä kerron. Ensinnäkin muut esittelemäsi autot ovat paskoja, paitsi volvo on meille setämiehille ihan ok.
Silloin hurjassa nuoruudessani omistin Saab 9000 Aeron tuunatulla koneella. Kyllä lähti, mutta se oli sitä aikaa. Mene vain autoliikkeeseen ja osta perhekäyttööpn tarkoitettu Toyota.
Sillä ajelet sitten markettiin missä olet jo 20 vuotta käynyt. Sieltä marketista se onni löytyy todennäköisemmin kuin autolla/moottoripyörällä.
Mutta jos rahasta ei ole kiinni ja haluat leuhkia, niin osta Tesla.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717